📌 جناح راست، چگونه نسخهی نیروهای انقلاب را پبچید؟
🔹 جناح_راست پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد ۷۶، بیتوجه به فروپاشی پایگاه مردمی خود، رفت دنبال راههای میانبُر و دوپینگ سیاسی. از درِ #مقدس_مآبی وارد شد تا خود را با بدنۀ حزبالله نزدیکتر نشان دهد. راستیها، حزبالله را صرفاً سیاهی لشگری متعبد برای تبعیت از تصمیماتِ اخذشده در تاریکخانههای خود میخواستند و نه بیشتر.
🔹 در این فرایند، جمع قابل توجهی از دغدغهمندان انقلابی، در معرکۀ موهومی که میان جناح راست و جناح چپ ساخته شده بود، متحیر ماند. بسیاری، از ترسِ تکفیر توسط سرانِ جناح راست، لب دوختند و تحلیل و تصمیم را تعطیل کردند. به این ترتیب، فرهنگ سیاسی نیروهای انقلاب، با سرعت و شدت بیشتری به قهقرا رفت.
🔹 برخی نشانهها و پدیدههای ضدانقلابیِ رواجیافته توسط جناح راستیها برای فروپاشاندن فرهنگ سیاسی نیروهای انقلاب را مرور میکنیم:
1⃣ #نتیجه_گرایی محض و اصالتِ فتح کرسیهای قدرت بدون پایبندی به الزامات #جمهوریت.
2⃣ تمنای پیروزیِ بیدردسر و بیمردم، از طریق #چشم_بندی_های_سیاسی، رسانهای و... .
3⃣ پیدایش، پرورش و تثبیت #پدرخوانده_ها و پدرخواندگی به نام #عقلانیت_سیاسی.
4⃣ عادیسازیِ قاعدهی #دفع_افسد_به_فاسد با اصرار بر گزارۀ بهاصطلاح نتیجهگرایانۀ «صالحِ مقبول، بهتر از اصلحِ نامقبول»!
5⃣ فرعیسازی اصل #مشارکت_حداکثری با این توجیه که «هر چه مشارکتکننده کمتر باشد، آرای تعبدی بیشتر میشود و این آرا، متعلق به ماست. پس ما با همین رایِ اندک پیروز میشویم»!
6⃣ ممنوعیتِ #آرمان_خواهی و بازی با شعارهای پوچ و فانتزی؛ با این تصورِ خام که «مردم، از شعارهای اصلی انقلاب خسته شدهاند و طرح این آرمانها، ضدِ رای است.»
7⃣ تعطیلی رویکردهای بنیادینی مانند #عدالتخواهی و مبارزه با #تبعیض، از ترس فروریختنِ سبد رای در میان اَشراف و فرادستان.
8⃣ قُبحزدایی از ائتلاف، همدستی و همپیالگی با #زرسالاران و #نوکیسگان، با این توجیه که «فعالیت انتخاباتی، پول میخواهد.»
9⃣ تکرارِ طوطیوار و سادهلوحانۀ تعبیر مبهمِ #جمعیت_خاکستری و تلاش برای بدست آوردن دلِ این جمعیت، با شعارها و کنشهای نمایشی.
🔟 خط بطلان بر #شفافیت و #صداقت در بیان باورها، با محاسبۀ ضدنتیجه بودنِ صداقت و شفافیت.
🔹 نکته: اگرچه راستیها با این اصولِ ضدانقلابی، بخش اعظم سرمایۀ نیروهای انقلاب را دود کردند، اما حتی به نتیجه هم نرسیدند؛ هم دنیا و هم آخرتشان را با دور شدن از اصول اساسی اسلام و انقلاب باختند.
✍🏻 روحالله رشیدی
✅صدای مستضعفان عالم✌️
🆔 @adalatkhane
📌 جناح راست، چگونه بدنه حزباللهی را خفه و منزوی کرد ؟
🔹 جناح راست به عنوان همراهِ سیاستهای تعدیل در دوره سازندگی، برای ساکتکردن خرده پرسشهای بدنه حزباللهی، همواره یک پاسخ داشت: در شرایط پس از جنگ، رکود ده ساله برنامههای عمرانی و سقوط قمیت نفت، چارهای جز تعدیل و برنامههای صندوق بینالمللی پول وجود ندارد.
🔹 اغلب میپذیرفتند و برای دفاع از انقلاب، قربة الی الله همراه جناح راست میشدند. اقلیتی هم که نمیپذیرفتند، به سرعت طرد میشدند. حزبالله مظلوم یا باید با خطبهها همراه میشد که راهی جز حذف یارانهها نیست؛ یا یکسری بودند که با شعار «مخالف هاشمی، دشمن پیغمبر ص است»، ساکتش کنند.
🔹 این چنین بود که دایره حزبالله، که روزی در ادبیات امام خمینی و در واقعیت اجتماعی، معادل مردم و اکثریت جامعه بود، تبدیل شد به یک اقلیت: یک اقلیت مذهبی و سپس یک حزب سیاسیِ پیروِ جناح راست. این «تراژدی» وضعیت حزبالله بود.
🔹 اصولگرایی، نواصولگرایی، جبهه انقلاب و صورتهای اخیر و فرزندان گام دومیِ همان جناح راست دیروز، اگر چه این بخت را داشتند که به واسطه پارهای اختلافات سیاسی با دولتمردان در دهه اخیر، کلیاتی مهمل و بلااثر درباره عدالت نیز به هم ببافند اما خیلی زود به تنظیمات کارخانه بازگشتند.
🔹 همان استدلال همیشگیِ «راهی به جز تعدیل نیست» به خطبهها برگشت و کسی اگر این «سیاست» را نمیپذیرفت یا نقدهای دیگری داشت، از نظر «سیاسی» نیز مخالف محسوب میشد و البته اینبار با یک نوآوری کوچک، به مخالفت با امیرالمومنین(ع) حواله میشد که خوارج است.
🔹 راهی اگر باشد، دقیقاً معکوس همین مسیر است: به جای مصرف سیاستزدهی مذهب و سر دادن شعار مخالف فلانی دشمن پیغمبر(ص) و دشمن امیرالمومنین(ع) است، دین را در جایگاه اصیل آن و به عنوان تنها مسیر ممکن برای تحقق عدالت، معنویت و آزادی بفهمیم.
🔹 تنها راهِ عبور از «کمدی» کنونی، بازسازی حزبالله پیشرو است: بازگشت به مردم به معنای رهایی از پیرویِ جناح راست (و نامهای دیگر).
🔹 بر خلاف آنچه چند دهه است میگویند که راهی به جز تعدیل اقتصادی نیست، راهی به جز عدالت اجتماعی وجود ندارد.
✍🏻 حجت الاسلام مجتبی نامخواه
✅صدای مستضعفان عالم✌️
🆔 @adalatkhane
💎 حضرت یوسف (ع)؛ از بردگی تا وزارت
1⃣ حسادت برادران یوسف و مشیّت الهی، حضرت یوسف را ابتدا در چاه محبوس و پس از آن، در سرزمین «مصر» اسکان داد تا فصل جدیدی از زندگی فرزندان یعقوب (ع) در این سرزمین رقم بخورد و پس از سالهای متمادی آوارگی، برای اولین مرتبه، مجال اسکان و سلطنت #بنیاسرائیل در سرزمین بزرگ «مصر» فراهم شود.
2⃣ تقدیر خداوند بر این قرار گرفته بود تا یوسف (ع) از بردگی به وزارت در دربار فرعون برسد. در دوران وزارت یوسف (ع) با عنوان #عزیز_مصر و حکومت #هیکسوسها بر «مصر» به اقوام سامینژاد، بهویژه «بنیاسرائیل» که از «کنعان» به مصر مهاجرت کرده بودند، بسیار خوب گذشت.
3⃣ مقام و موقعیّت حضرت یوسف و گرایش فرعون مصر و بسیاری از مردم به یکتاپرستی، موجب عزّت و احترام قابل توجّهی برای «بنیاسرائیل» بود.
4⃣ «بنیاسرائیل» هنگامیکه وارد «مصر» شدند، در اقلیّت بودند؛ اما از آنسو، چون بهواسطه مقام حضرت یوسف خانوادهٔ حکومتی به حساب میآمدند، طبیعتاً به سمت گسترش نسل رفتند تا از اقلیّت خارج شوند.
5⃣ یوسف (ع) در پایان عمر، همه را جمع کرد و پس از حمد و ثنای خداوند، از سختیای که به آنان خواهد رسید، خبر داد که مردان کشته خواهند شد، شکم زنان آبستن دریده و کودکان ذبح خواهند شد. تا اینکه خداوند حقّ را به دست قیامکنندهای که از فرزندان #لاوی بن یعقوب است، ظاهر کند. او مردی گندمگون و بلند قد است و صفات او را برایشان باز گفت.
6⃣ یوسف (ع) وفات کرد و #غیبت سختی بر بنیاسرائیل روی داد و آنان چهارصد سال در انتظار #منجی خویش بودند.
✍️ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
📚 منبع: کتاب «تاریخ فرهنگی قبیله لعنت»، جلد٣، بنیاسرائیل و پیامبری.
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 http://jscenter.ir/jewish-history/israelites/10422
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
🖼 نقاشی بیرون کشیدن حضرت یوسف از چاه توسط کاروانیان
✡ تفکر کنیم: چه شد که داستان «یوسف و برادران» تبدیل به داستان «یوسف و زلیخا» شد؟!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
🕋 لَقَدْ کانَ في «یُوسُفَ وَ إِخْوَتِهِ» آیاتٌ لِلسّائِلینَ. سورهٔ ١٢ آیهٔ ٧
1⃣ برخلاف تصوّر عمومی و رایج از داستانِ حضرت یوسف علیهالسلام، قرآن این داستان را داستانِ «یوسف و برادرانش» میداند؛ نه داستان «یوسف و زلیخا».
2⃣ [در طول تاریخ،] خواص و عوام به عمد و سهو، این روایت حقیقی و پُر عبرت را به یک رُمان عاشقانه تنزّل داده و آن را از اهداف قرآنی دور کردهاند.
✍ رضا مصطفوی؛ کتاب «التیام» (فرجامشناسی جریانهای تاریخ)، عهد مانا، تهران، ١٣٩۵.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ حضور یهودیان صهیونیست در مقبرهٔ منسوب به حضرت یوسف علیهالسلام (شامگاه ۸تیرماه)
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ درگیری مسلحانهٔ گردانهای نابلس جهاداسلامی با تروریستهای یهودی در اطراف مقبرهٔ منسوب به حضرت یوسف علیهالسلام (شامگاه ۸تیرماه)
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ درگیری مسلحانهٔ گردانهای نابلس جهاداسلامی با تروریستهای یهودی در اطراف مقبرهٔ منسوب به حضرت یوسف علیهالسلام (شامگاه ۸تیرماه)
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ ...و نهایتاً فرار یهودیان صهیونیست از معرکه!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مسئول کابوس سگهای قاتل کیست؟
🔸ماجرای حمله سگها به آدمها و علی الخصوص بچهها هر از چندگاهی به یکی از ماجراهای پربحث شبکههای اجتماعی تبدیل میشه، موضوعی که دیدن تصاویرش برای خیلیامون دلخراشه!
🔸اما ماجرا از جایی بغرنجتر میشه که این مشکل هر چند وقت یه بار فقط تبدیل به یه تب رسانهای میشه که صرفا در یه مدت زمان کوتاهی جنجال به پا میکنه و توسط مسئولان فراموش میشه.
🔴به پویش #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
32.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻هرکس از توافق استعماری برجام دفاع کرد این فیلم را نشانش دهید.
حرفهایی که طرفداران برجام حتی آن را نمیدانند، چه برسد به آنکه پاسخی برایش داشته باشند.
در قسمت ۲۴ برنامه حافظه تاریخی ایرانی به صورت خلاصه و مستند نشان داده شده که متن برجام در حوزه رفع تحریم ها و اقتصاد چه مشکلات بزرگی دارد و احیای آن نیز نمیتواند تاثیر خاصی در معیشت مردم داشته باشد.
🔴به پویش #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13