eitaa logo
ملت قوی✊🇮🇷
201 دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
38.6هزار ویدیو
412 فایل
#ملت‌ایران بایدقوی شود و راهی جز #قوی‌شدن ندارد. امام‌خامنه‌ای زیدعزه 🔸برای قوی شدن اول بر احزاب بشورید بعد به تقویت و بکارگیری و تجمیع ظرفیت‌های داخلی و احیای نهضت #بسیج‌مستضعفین همت کرده و معطل هیچکس نباشید کاربر:https://eitaa.com/mellate_ghavi
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ سیارهٔ میمون‌ها ادای دین هالیوود به داروین (٢) 🎬 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت یازدهم) 1️⃣ همواره از نگرش حقیقی به پدیده‌های عالم هستی فاصله گرفته و توجه به نظام علیّت را به وادی مغالطه‌های فیلسوفان ملحد کشانده و رویکرد تقابلی خود در این عرصه را در چارچوب هجویه‌ای با عنوان یا (Evolution) سامان داده است. 2️⃣ اهتمام ویژهٔ به تولید فیلم‌هایی نظیر: زمین‌لرزه (1974)، شیوع (1995)، شهاب‌وار (1979)، طوفان (1999)، گردباد (1996)، آتشفشان (1997) و صدها آثار دیگر این‌چُنین را می‌توان نمودی بارز از تصویرسازی به‌منظور تحمیل «ایمان به وجود آیات مادی» و حذف آفریدگار جهان معرفی نمود. 3️⃣ فیلم (2015)، از آیات الهی تفسیری مادی به‌دست داده و از پدیده‌هایی همچون زلزله به‌عنوان (Natural disaster) تعبیر می‌کند. یا فیلم هسته (2003)، حتی هنگامی که هستهٔ مرکزی زمین از چرخش باز می‌ایستد، آن را به‌عنوان نشانه‌ای از وجود و حاکمیت ماده دانسته، و در این شرایط نیز تنها بَشر است که به‌عنوان محور عالم هستی می‌تواند به مرکز زمین برود و دوباره هستهٔ مرکزی زمین را فعال و دنیا را از نابودی حتمی نجات دهد! 4️⃣ نمودی بارز از همین نوع تصویرسازی هالیوودی است که صریحاً اقدام به خلق تصویری از انگاره‌های بر پردهٔ می‌نماید. 5️⃣ این فیلم، برداشتی سینمایی از کتاب سیارهٔ میمون‌ها است که توسط نویسندهٔ فرانسوی «پیر بول» به نگارش درآمد و سعی داشت تا حلقهٔ مفقوده‌ای را که داروین نتوانسته بود به آن وجاهتی علمی ببخشد، با خلق داستانی بلند، معنی داده و را به مخاطب بقبولاند. 6️⃣ این کتاب تا به امروز الهام‌بخش آثار متعددی در هالیوود بوده که غیر از فیلم مورد اشاره، می‌توان به چهار اثر سینمایی دیگر با عنوان «سیارهٔ میمون‌ها» به کارگردانی «تیم برتون»، «ظهور سیارهٔ میمون‌ها» به کارگردانی «روپرت ویات»، «طلوع سیارهٔ میمون‌ها» و «جنگ برای سیارهٔ میمون‌ها» به کارگردانی «مت ریوز» نیز اشاره نمود. ✍️ محمدرضا شاه‌حسینی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ متن کامل یازدهمین قسمت از سلسله مقالات زیبا و مصوّر «تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی» با عنوان «سیاره میمون‌ها ادای دین هالیوود به داروین» را در آدرس زیر بخوانید: 👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/17490 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
320.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚙درباره قیمت عادلانه خودرو.. شما قضاوت کنید ✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید @hojre_enghelab
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿 امام خامنه‌ای(روحی فداه) : از ادبیات دشمن استفاده نکنید؛ تندروی بد نیست، انحراف بد است. ✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید @hojre_enghelab
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀نسبتِ بخشی از جریان انقلابی‌ و ارزشی با بزرگان اصول‌گرا را می‌بینید ✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید @hojre_enghelab
ضربه سنگین بر پیکره سازمان جاسوسی موساد سازمان اطلاعات فراجا: 🔹با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه در سازمان اطلاعات فراجا یک شبکه جاسوسی وابسته به رژیم جعلی اسرائیل شناسایی و دستگیر شد. 🔹اعضای این شبکه جاسوسی به ترغیب سرکرده یکی از گروه های تجزیه طلب که سابقه مزدوری رژیم صهیونیستی را دارد، اقدام به ارتباط گیری با سرپل سازمان جاسوسی موساد کرده‌اند 🔹اعضای این شبکه علاوه بر جمع آوری اطلاعات، اقدام به آتش سوزی، شعارنویسی و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران کرده و برای عملیات های مسلحانه و خرابکاری نیز آموزش های لازم را دیده بودند که قبل از هرگونه اقدام، تمامی اعضای شبکه دستگیر شدند. 🆔 @news_fath
واکنش گروه‌های شیعی عراق به اتفاقات بغداد؛ 🔰ورود به پارلمان تاثیری در روند انتخاب نخست وزیر ندارد 🔹بنا به گزارش الجزیره چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه عراق تصریح کرده که علی رغم اتفاقات روز گذشته و یورش معترضان به صحن پارلمان عراق، به پروسه تشکیل دولت به رهبری محمد شیاع السودانی ادامه خواهیم داد. 🔹برخی منابع نزدیک به محمد شیاع السودانی ضمن رد شایعه‌ها، تاکید کردند که وی به هیچ وجه از کارزار نخست وزیری کنار نمی‌کشد. 🔹روز گذشته طرفداران جریان صدر به عنوان اعتراض به گزینه نخست‌وزیری چارچوب هماهنگی و بدون مقاومت نیروهای امنیتی وارد منطقه سبز و ساختمان پارلمان شدند. 🔹برخی ناظران براین باورند که جریان صدر پس از کنار کشیدن اعضای پارلمان از دولت به دنبال ناکام گذاشتن انتخاب السودانی و رقم زدن سناریوی انتخابات زود هنگام است. النجباء 🆔 @news_fath
آیا مصطفی الکاظمی در ورود طرفداران صدر به ساختمان پارلمان نقش داشت؟ 🔹به نقل از المعلومه، عائد الهلالی، یکی از اعضای ائتلاف الفتح، در سخنانی از توافق قبلی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر، برای اجازه دادن به تظاهرکنندگان جهت هجوم به منطقه الخضراء خبر داد. الهلالی در سخنانی با بیان این موضوع گفت: 🔹الکاظمی صاحب یک دستگاه اطلاعاتی و امنیتی است که از فناوری مدرن برخوردار است و از تظاهرات‌های جاری آگاه است. او تلاش می‌کند تا چارچوب هماهنگی را تحت فشار قرار دهد تا برای بار دوم نخست وزیر شود. 🔹وی افزود: چارچوب هماهنگی قاطعانه الکاظمی را رد می‌کند و اخاذی‌هایی که هم‌اکنون اتفاق می‌افتد و تلاش برای برهم زدن تمرکز چارچوب هماهنگی نتیجه‌ای نخواهد داد. 🆔 @news_fath
12.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | دلایل آغاز جنگ ۳۳ روزه به روایت شهید سلیمانی شهید سلیمانی: 🔹ما باید سه منظور را در اهداف پنهان جنگ ۳۳روزه مدنظر قرار بدهیم؛ 🔹اول: فرصت حضور آمریکا و حاکمیت آمریکا در عراق 🔹دوم: آمادگی کشورهای عربی و اعلام پنهان همکاری کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی برای ریشه‌کنی حزب‌الله و تغییر دموگرافی در جنوب لبنان 🔹سوم: اهداف خود رژیم برای بهره‌گیری از این فرصت جهت خلاص شدن از حزب‌الله برای همیشه. 🔹به‌مناسبت ایام سالگرد جنگ ۳۳ روزه 🆔 @news_fath
3.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎مقایسه نتیجه انقلاب های جهان پس از ۴٠سال 🔻انقلاب فرانسه 🔻انقلاب روسیه 🔻انقلاب اسلامی ایران ✍محتوای کارشده توسط کانال نقشه راه ✏️پست هجدهم 🖇کانال «نقشه راه» در ایتا و گپ 📱@Naghshe_rah313 🖇کانال و صفحه «نقشه راه» در روبیکا 📱rubika.ir/Naghsherah313 📱rubika.ir/Naghshe_rah313
⭕️ به نقل از رویترز: سیل در كنتاكي امریکا تا این لحظه ۳ کشته در بر داشته و احتمال دارد تعداد کشته ها دو رقمی شود 🆔@news_fath
🔴 بررسی مبانی افشاگری 🔹آیا حق داریم ظلم را فریاد کرده و علیه ظالم، جهت دادخواهی یا انتقام از او، پیش از اثبات در محاکم قضایی دست به افشاگری بزنیم؟ شرعاً مجاز است یا خیر؟ 🔸با رجوع به آیات قرآن به دو آیه کلیدی برمی‌خوریم که گویا افشاگری علیه ظالم را مجاز میداند «لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا؛ ﺧﺪﺍ ﺍﻓﺸﺎﻱ ﺑﺪﻱ ﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ، ﺟﺰ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺘﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ» و نیز آیه «و لمن انتصر بعد ظلمه فاولئک ما علیهم من سبیل؛ بی‌شک کسانی که پس از ستم دیدن یاری طلبند ( یا: انتقام گیرند) جایی برای بازخواست و سرزنش آنان نیست.» 🔹اهمیت آیات یاد شده در این است که را نه تنها مجاز بلکه پشتوانه رسیدن و مانایی امر عدالت اجتماعی دانسته و در مقابل اهمال‌کاری دیوان‌سالاری یا تبدیل شدن به ماشین تولید ناعدالتی به دلیل تعارض منافع سدی از نظارت مردمی ایجاد میکند که به قدرت تکیه نداده و یاری گر امام امت میگردد. قاعده‌ای قرآنی و فقهی که گستره آن محدود به روابط فردی یک فرد به عنوان «ظالم» و فرد دیگر به عنوان «مظلوم» محدود نمی‌گردد. 🔸زیرا نه ظلم محدود به موضوعی خاص است و نه مظلوم محدود به شخص یا گروه یا جامعه یا کشور و یا حتی دین و مذهبی خاص است و نه ظالم در عنوان و جایگاه خاصی تعریف شده است. ظالم ممکن است یک فرد عادی یا یک مسئول در هر رده یا دستگاه یا جریان یا حکومت یا یک کشور، و از هر دین و قوم و طبقه‌ای باشد. چنان که شکایت بردن و فریاد برآوردن و بدگویی و افشاگری درباره رفتار ظالمانه می‌تواند با گفتن و نوشتن و هر آنچه که ابزار برای تظلم عمومی است باشد؛ نیز می‌تواند به صورت فردی یا گروهی باشد؛ چه همه افراد آن گروه خود مظلوم باشند و ستم مشترکی بر آنان رفته باشد و چه به درخواست مظلومان دیگر شتافته و در نشان دادن ظلم ظالم و رساندن صدای آنان به دیگران به کمک آنان بروند. 🔹در این زمینه فقهاء از جمله شیخ انصاری ذیل موارد جواز غیبت به این موضوع پرداخته و غیبت مظلوم از ظالم را مجاز میدانند اما اینکه آیا فقط در نزد قاضی مجاز است یا در هر جایی که امید به یاری رساندن وجود دارد یا نه حتی در جایی که امید به یاری نیست و تنها برای انتقام از ظالم است مجاز است نظرات متفاوت است. 🔸حضرت امام خمینی(ره) در این زمینه میفرمایند آیه اول با شرطی پذیرفته است(استثناء متصل باشد) اما در مورد آیه دوم بیان داشته‌اند که انتصار چه به معنای طلب یاری باشد و چه معنای انتقام گرفتن در هر رو صورت و با توجه به اطلاق آیه می‌توان چنین نتیجه گرفت که افشای ظلم ظالم مجاز است و مشروع نکته قابل توجه دیگر در سخن امام‌خمینی پاسخ به این شبهه است که اگر جایز باشد مظلوم خود درخواست کمک کند و از ظالم انتقام گیرد، موجب هرج و مرج می‌شود و والی و قاضی برای همین نصب شده‌اند که داد مظلوم را بستانند و به او کمک کنند و امور جامعه را نظم بخشند؛ با این حال چگونه مردم خود می‌توانند اقدام کنند؟ 🔹«ربّما یقال: إنّ تجویز الانتصار و الانتقام للمظلوم بنفسه من الظالم یوجب الهرج و المرج، و إنّما نصب الوالی و القاضی للانتصاف و الانتصار و تنظیم أمور الناس، و معه کیف یطلق ذلک للناس بأنفسهم؟» 🔸اما ایشان این تحلیل و برداشت را سست و مخالف اطلاق آیه و بلکه آن را مخالف برداشت و تحلیل درست می‌داند و موارد چندی مانند آن را شاهد می‌گیرد که در شرع واقع شده است؛ مانند جواز تقاصّ در طلب، جواز دفاع از جان و مال و آبرو، و دفع کسی که به خانه شخص سر کشیده است. ایشان برای تاکید بر جواز و اینکه با وجود دلیل نباید با چنین وجوهی آن را مستبعد شمرد، می‌افزاید: آیا ممکن است به کسی که آبرو و مال وی مورد هجوم دزد قرار گرفته، گفته شود او باید دست نگه دارد و جایز نیست مهاجم را دفع کند، اما بعد از آنکه مهاجم هر کاری خواست کرد به مظلوم گفته شود: می‌توانی به محاکم صالحه شکایت کنی؟! 🔹«فهل ترى من نفسک وجوب القعود عن دفع السارق المهاجم على عرض الرجل و ما له و عدم جواز دفعه ثمّ بعد فعله ما فعل یقال للمظلوم: لک الرجوع إلى المحاکم الصالحه؟ حجت‌الاسلام ١۴٠١/۵/۵ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3