7.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️قانونگرایی یا ...؟!
🔹 انتقاد مجیده ملایی یکی از خانواده شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی به روند بررسی این پرونده در دادگاه
🔸جناب اژهای! آیا این گونه بازخوردها ناشی از حاکمیت جریان محافظهکار و تابع مصلحتاندیشی سلیقهای در چارچوب تشخیص #خودرهبرپندارانِ ظاهرا در لوای رهبری، اما در عمل خلاف منویات ایشان که بانیان اصلی مصیبت روحانی و ذلت برجام و داغ تحریم و فتنههای گوناگون در کشورند
در قوه قضائیه نیست؟
🔹کافیست نحوه برخورد با نیروهای دارای عملکرد انقلابی درون قوه قضائیه و منتقدان و افشاگران فساد خارج از قوه قضائیه به ویژه طی سالیان اخیر به دور از هیاهوی رسانهای رصد شود تا برایند مدیریت این جریان مشخص شود.
🔸مدیرانی که هر کدام چند دهه به صورت چرخشی در سمتهای مختلف با حمایت #خودرهبرپنداران تثبیت شدهاند و ارزشهای جناحی شان بر ارزشهای انقلاب رجحان پیدا کرده است، آیا میتوانند تحول انقلابی ایجاد کنند؟
💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
🌐 پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
🌐 پیوستن به ویراستی
https://virasty.com/Dr_Javidnia
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴فرهنگ مدیریتی جهادی ناجی کشور
🎥 #حاج_قاسم_سلیمانی
🔹از جنگ زیاد نگذشته اما فاصله مسئولان با آن فرهنگ زیاد شده است و الا چنین مشکلاتی در کشور نداشتیم.
🔸مدیرانی داریم که با بیش از 40 سال سابقه کاری هنوز بر صندلیهای خدمت نشسته اند. نه همچون حاج قاسم که به فرموده امام خامنهای ایستاده در میدانند. انشاءالله نسل مدیریتی جدید این فاصله را با فرهنگ دفاع مقدس کمتر کنند تا زمینه برای ظهور فراهم شود.
💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
لایحهی حجاب و عفاف، تمدنساز یا تمدنزدا.mp3
24.91M
🔶🔹 لایحهی عفاف و حجاب، تمدنساز یا تمدنزدا؟
📣لطفاً این صوت را بشنوید تا طبق تبیین و توضیحات آن، مشخص گردد مسائلی که شاید ظاهراً از هم جدا هستند، چگونه در باطنشان قطعات یک پازل را در طراحی دشمن شکل میدهند.
💢 موضوعاتی که اهم آنها عبارتند از:
- فضای سایبر؛
- جنگ شناختی؛
- جنگ تمدنی؛
- سند توسعه پایدار ۲۰۳۰؛
- حجاب و عفاف؛
- کرونا؛
- تغییرات اقلیمی؛
- هوش مصنوعی؛
- سیستم اعتبار اجتماعی؛
- ارز دیجیتال بانک مرکزی؛
✴️ این موارد با همهی ظواهر بیربطشان، به دقت توسط دشمن کنار هم چیده شدهاند تا یک نتیجهی واحد حاصل شود:
🔴 نظم نوین جهانی
و ما با تمام قدرت ایستادهایم تا یک نتیجه را به عنایت خداوند محقق سازیم:
❇️ تمدن نوین اسلامی
و این وعدهی قطعی الهی است که:
💠 والعاقبة للمتقین
✍️مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
🌐 لینک پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #استوری_کلیپ | روایتی از وصیتنامه شهدا
✏️ رهبر انقلاب: تلویزیون یک برنامهای را دیروزپریروزها پخش میکرد که بنده تصادفاً چند دقیقهای دیدم از بعضی از شهدا...میگوید من درس خواندم و میترسم که این درس خواندن من تحمیل بر بیتالمال بوده خرجی برایش شده و هزینهای شده این به گردن من باشد؛ وقتی که من شهید شدم موتور گازیِ من را بفروشید، پولهای بانک من را بگیرید، بروید بدهید به بیتالمال بهجای آن! اینها درس است؛ اینها درس است. ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
👈پ.ن: مسئولان این نظام هر چه دارند از این اسلام و مردم و خون شهداست، اما برخی از آنها حاضر نیستند ذره ای از منافع خود را برای دفاع از اسلام و آنچه شهیدان به پای آن خون ریختند، کوتاه بیایند...
🌷 #پلاک
💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 ویژه
🔍 #خط_دیدار | بسته تصویری مرور بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه. ۱۴۰۲/۳/۳۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
🔴نکتهای مهم از فرمایشات رهبری در بازتاب رسانهای ضعیف؟!
🔹جوانان فلسطینی آن قدر عرصه را بر نظامیان صهیونیست تنگ کردند که برای رهایی مجبور به استفاده از جنگنده شدند
✏️ رهبر انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه: چه کسی تصور میکرد که روزی جوانان فلسطینی در «جنین» آنقدر عرصه را بر نظامیان صهیونیست تنگ کنند که آنها برای رهایی از محاصره جوانان مبارز مجبور به استفاده از جنگنده شوند اما این اتفاق چند روز پیش در جنین روی داد.
✏️ تبلیغات بینالمللی بهرغم همه فشارها، به نفع مردم فلسطین است. در روز قدس امسال علاوه بر کشورهای اسلامی، حتی در کشورهای اروپایی نیز راهپیمایی برگزار شد و مردم اروپا با رژیم صهیونیستی ابراز مخالفت کردند که این موضوع بسیار مهمی است و باید تقویت شود.
۱۴۰۲/۳/۳۱
https://khl.ink/f/53174
👈ماجرای مهم محاصره صهیونیستها در جنین چیست و آیا تعمدا سانسور هوشمند شده و برد رسانه ای پیدا نکرده است؟ علیرغم انعکاس این موضوع در پایگاهها و کانالهای دفتر مقام معظم رهبری فقط برخی خبرگزاریها به صورت کامل به آن پرداخته اند و ابعاد این مساله مهم مغفول مانده است. برای اطلاع از عمق این پیروزی راهبردی و امیدواری بیشتر به سقوط هر چه سریعتر اسرائیل متن این تحلیل خبری را بخوانید:
isna.ir/xdP5xT
👈وقتی جوان فلسطینی با تأثیر از روح جمهوری اسلامی اینگونه شاخ استکبار را می شکند، باید هم برای جوان ایرانی برنامه ابتذال طراحی شود تا از الگوهای خود فاصله بگیرد... واقعا چرا افتخارات جوانهای معتقد به اسلام و انقلاب در ایران و خارج از کشور نباید دیده شود؟
💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
تبین ظرفیتهای قانونی عفاف و حجاب-جاویدنیا.mp3
48.95M
🔴ترک فعلهای مسئولان در اجرای قوانین عفاف و حجاب
🎙صوت کامل جلسه تبیین ظرفیتهای قانونی موجود
⏰برگزار شده در پنج شنبه اول تیرماه ۱۴۰۲
👈جلسهای #گفتگو_محور و دوطرفه
🔹مشکل ما در بی حجابی ، نبود قانون نیست، عمل نکردن به قانون است
💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
🌐 پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
17.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥عیار انقلابی گری مجلس
⏪دکتر سید ابراهیم حسینی، حقوق دان و استاد حقوق عمومی دانشگاه و امام جمعه فردیس خطاب به #نمایندگان_مجلس:
ای کاش همین حساسیت و غیرت ورزی که در برابر #وزیر_کشور_انقلابی داشتید نسبت به لایحه حجاب ابراز می کردید!
📌 عیار انقلابی گری شما خودش را در نحوه تصویب لایحه عفاف و حجاب نشان می دهد.
⏪جامعه ایمانی نسبت به نحوه تصویب لایحه عفاف و حجاب خیلی حساس است.اثبات کنید متشرع هستید و پا روی خون شهیدان والامقام نمی گذارید.
قانون کم نداریم،اجرا کنید
💠 #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
🌐 پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
🌐 پیوستن به ویراستی
https://virasty.com/Dr_Javidnia
25.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مقام معظم رهبری، سالها قبل حجت را بر ما تمام کردند.
📅بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مداحان ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
متن کامل سخنان آقا نیز در این آدرس قابل مشاهده است:
https://khl.ink/f/39136
🔹همه این کلیپ را گوش کنند و این سخنرانی را بخوانند. مردم و مسئولان خصوصا مدعیان انقلابیگری ‼️
🔹بعضی ها این روزها همچنان منتظر نشستند که حضرت آقا صحبت جدیدی بکنند و تکلیف را روشن کنند.
🔹حال آنکه ایشان از سالها قبل تکلیف همه را در موضوع حجاب مشخص کرده اند.
🔹شاید به زعم برخی حضرت آقا کمتر از آنها به شرایط زمان و مصلحتهای موجود آگاهی دارند و خدای نکرده بخواهند به حضرت آقا نیز درس حکومت داری بدهند و قائل شوند که حجاب شرعی در شرایط حاضر قابلیت اجرا ندارد لذا باید از اجرای آن کوتاه آمد؟
💠✍️ #دکتر_جاویدنیا
🆔 @Dr_Javidnia
🌐 لینک پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
6332c35fe6ee7f7319b686c4_1744375401989333621.mp3
5.72M
💠نقدی بر سخنان جناب آقای صالحی دادستان تهران در جمع متحصنین انقلابی
مورخه ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
🔹جناب صالحی اگر به فرموده شما قوه قضائیه پای کار است، چرا روز به روز وضعیت حجاب بدتر میشود؟
🔸چرا هیچ انعکاسی از این برخوردهای سنگین و محکم در رسانه ها مشاهده نمی شود تا سلیطهها به جای کمین تعرض به محجبه ها از ترس برخورد قانون خود را مخفی کنند؟
🔹چرا فقط موارد برخوردهای ضعیف رسانهای شده است؟
🔸چطور مانع اجرای قانون فعلی عدم توان قوه قضائیه در رسیدگی به تعداد زیاد پرونده ها القاء شده است؟
🔹چطور اقتدار قوه قضائیه مانع گسترش کشف حجاب ها نشده است؟
🔸اگر نیروی انتظامی کوتاهی می کند چرا با نیروی انتظامی برخورد نمی کنید و در لایحه قوه قضائیه نقش پررنگ تر به سامانههای این نیرو داده شده است؟
🔹چرا نیروی انتظامی وادار نمی شود که طرح های ناظر را فعال کند و مجرمان را به قوه قضائیه معرفی کند؟
🔸چرا مانند طرح های برخورد با اراذل و اوباش و فروش مواد مخدر طرح مشترک نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای برخورد با موارد کشف حجاب تعریف و اجرا نمی شود؟
🔹چرا دادسرای ویژه کارکنان دولت که زیرمجموعه ایشان است با ترک فعل مسئولان برخورد نمی کند و چرا سازمان بازرسی کل کشور نسبت به مسئولان ترک فعل کننده اعلام جرم نمی کنند؟
🔸مهم این است که نیروی انتظامی و قوه چنان از فتنه فضای مجازی فواحش ترسیده اند که از برخورد میدانی کلا ترسیده اند و عقب نشسته اند
🔹اجرای حدود الهی با اعلام آن اثر گذار است. مادام که جرات اجرای قانون نسبت به همه و اعلام آن نباشد، دم از قاطعیت زدن فایده ای ندارد.
🆔 @Dr_Javidnia
تعلیقه ای بر نقد یک رای از سوی دکتر علی خالقی وکیل محترم دادگستری و استاد دانشگاه تهران در کانال حقوق یار .به علت عدم امکان ارسال مطلب به آن کانال در پیام رسانهای دیگر ذکر می کنم .ادرس مطلب استاد(
https://splus.ir/hoghoghyar_org/837 (
📌استاد بزرگوار بدوا کسب اجازه می نمایم از محضر حضرتعالی و همه اساتید زحمتکش حقوق که حق معلمی بر گردن خیلی از ما دارید .
📌و اما بعد در متنی طویل به نقد آرای صادره نسبت به دو نفر از خانمهای کاشف حجاب از جامعه محترم وکلا پرداخته اید.
جناب اقای دکتر خالقی نوشته اید : گاه روشهاى ابداعى #برخى قضات در مقابله با بیحجابى، بر خلاف قانون و ناقض حق مالکیت شهروندان است.
در ادامه مرقوم فرموده اید :
نمونه آن، رأیى است که اخیراً بر اساس برداشتی نادرست! از مفهوم «وسیله»، خودرویی را که راننده آن حجاب شرعی را رعایت نکرده به عنوان «ابزار تسهیل کننده جرم» معرفی و علاوه بر تعیین مجازات جایگزین حبس براى متهم و به عنوان مجازات تکمیلی، او را به مدت دو سال از رانندگی با وسایل نقلیه موتوری محروم و توقیف یکساله خودروی او به عنوان وسیله ارتکاب جرم را مقرر کرده است.در حقوق جزا، «وسیله» عبارتست از آنچه مرتکب به آن متوسل میشود و به کمک آن رفتار مجرمانه را انجام میدهد. در واقع، وسیله، واسط میان مرتکب و عمل اوست و در جرائمی قابل استفاده است که رفتار مرتکب به صورت فعل باشد. در «ترک فعل»، خودداری از انجام یک تکلیف قانونی، جرم شناخته شده است و به صرف «عدم انجام» آن تکلیف، جرم واقع میشود و توسل به وسیله منتفی است.«ظاهر شدن زنان بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی» یک جرم «ترک فعل» است. هدف قانون، تعیین پوششی خاص (حجاب شرعی) برای زنان و الزام آنان به رعایت این پوشش در معابر و انظار عمومی بوده است. جرم موردنظر به صرف عدم رعایت این الزام و خودداری از التباس به این پوشش واقع میشود. در چنین جرمی، اساساً «وسیله» برای ارتکاب وجود ندارد و مثلاً اگر زنی در خودرو، قایق، کشتی یا هواپیما حجاب شرعی را در انظار عمومی رعایت نکند، اینها محل ارتکاب جرم هستند، نه «وسیله ارتکاب جرم».و در جای دیگر انرا ترک فعل خوانده و در حایی دیگر عمل قاضی بر صدور حکم تکمیلی و تتمیمی را خلاف انگاشته اید..
🚩 واما پاسخ :
📌اولا از حضرتعالی که هم در کرسی تعلیم و هم کسوت وکالت به جامعه خدمت می کنید سوالی دارم.سوال این که نقض حقوق شهروندان صورت گرفته یا برخورد مناسب با وضعیت مجرم (طبق قانون) و با قانون شکنی وکلایی که خود باید احیا گر و جان نثار قانون و عدالت باشند؟ایا حق شهروندی مختص مجرمین است یا همه مردم؟خود در کلاسهای حقوق تاکید دارید که آرا باید متناسب با شخصیت مجرم و البته اثر جایگاه وی در افکار عمومی و نقض حقوق شهروندان و صدمه به قانون صادر شوند .کما اینکه بنده معتقدم اگر این رای برای یک بانوی ساده کارگر صادر می شد عادلانه نبود.
📌ثانیا:منع از رانندگی که توام با فعلی مجرمانه بوده با بند ث از ماده 23 از قانون مجازات اسلامی مصوب 92 کاملا مطابقت داشته و جای هیچ ایرادی ندارد.
📌ثالثا: با توجه به نسخ قانون مجازات توسط قانون کاهش مجازات حبس تعزیری و در راستای حبس زدایی و توسیع عدالت ترمیمی ،تعیین مجازات ممنوعیت از وکالت با بند پ ماده 23 از قانون مجازات اسلامی بعنوان مجازات تکمیلی مطابقت دارد.علاوه بر اینکه قانون گذار در ماده 87 از قانون مذکور تعیین مجازات تکمیلی و تبعی بصورت توامان و در کنار جرایم مشمول مجازات جایگزین حبس بصورت مطلق (صرف نظر از درجه جرم)را تجویز نموده است. زیرا قانون گذار بر خلاف عبارت جنابعالی قبل از واژه « یا» واژه و حرف عطف « واو» را بیان نموده است. عبارت قانون گذار اینگونه است:« ماده 87 - دادگاه میتواند ضمن حکم به مجازات جایگزین حبس، با توجه به جرم ارتکابی و وضعیت محکوم، وی را به یک یا چند مورد از مجازاتهای تبعی «و یا تکمیلی» «نیز» محکوم نماید».
📌رابعاً :در نقد برداشت از وسیله ارتکاب جرم در ماده 23 می توان گفت: برخی اشیاء ذاتاً وسیله ارتکاب جرم است و یا از جرم تحصیل میشود همانند انواع مواد مخدر، اسکناس و اسناد مجعول، سکه تقلبی و ... که در عبارت جناب دکتر خالقی بیان شده است ولی برخی اشیای دیگر، ذاتاً این خصیصه را ندارند اما ممکن است حین ارتکاب جرم استعمال شود یا در فرایند ارتکاب جرم دخیل باشد همانند رایانه، حاملهای داده، وسیله نقلیه، آلات موسیقی و خودروی حامل فرد بی حجاب . با عنایت به اطلاق بند ر ماده 23 از قانون مجازات اسلامی خصوصا بیان عبارت دخیل در ارتکاب جرم وسیله اعم است از وسایلی که قابلیت ذاتی دارند و یا سایر وسایل دخیل هر چند قابلیت ذاتی نداشته باشند..
این برداشت با توجه به عبارت قانون گذار در ماده 215 از قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 که بیان می دارد:«بازپرس یا دادستان در صورت صدور قرار منع یا موقوفی تعقیب باید تکلیف اشیاء و اموال کشف شده را که دلیل یا وسیله ارتکاب جرم بوده و یا از جرم تحصیل شده یا حین ارتکاب، استعمال و یا برای استعمال اختصاص داده شده است تعیین کند تا حسب مورد، مسترد، ضبط یا معدوم شود» و همچنین ماده 148 از قانون آیین دادرسی کیفری اصلاحی 1394, نیز تایید می گردد.از طرف دیگر
شایان ذکر است این مطالب بر اساس مطالب نقل شده از آقای دکتر خالقی بیان گردید چه بسا دیدن اصل رای صادره حاوی نکاتی باشد که در یادداشت این بزرگوار لحاظ نگردیده و ما هم قطعا از منطوق رای بی اطلاعیم.
در باب تناسب جرم و مجازات که توضیح داده و قضات محترم را به بیسوادی متهم نموده اید.عرض می کنم که با توجه به متن ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی ، می توان گفت قاضی رسیدگی کننده بایستی در تعیین مجازات تکمیلی قاعده تناسب مجازات با جرم ارتکابی را رعایت نماید ،به عنوان مثال در مورد مرتکب جعل ، قاضی به عنوان مجازات تکمیلی نمی تواند وی را به منع از رانندگی محکوم نماید ،ولی وقتی نامبرده با استفاده از خودرو جهت تسهیل جرم تظاهر به بیحجابی(اصل ماده) و کشف حجاب (تبصره ماده) و در صورت پیاده بودن برایش بسیار پر هزینه تر بوده،مرتکب از ابزاری به نام خودرو جهت تسهیل و به عنوان ابزار تسهیل گر عملش وقوع تظاهر نه (ازالة المحجر) استفاده کرده.این موضوع را یک حقوق نخوانده هم عقلا می پذیرد.
📌خامسا:در ماهیت انجام فعل حرام و کشف عمدی حجاب (که برخی انرا برداشتن پوشش و برخی نپوشیدن پوشش ،تفسیر می کنند )اختلاف است .جرم کشف حجاب و نظاهر به ان را حضرتعالی ترک فعل قطعی بیان فرموده اید در حالی که نظر اقوی ،فعل بودن آن را تاکید می کند.اما چطور؟ و چگونه؟
در این راستا قطعا رجوع به مبانی کمکیار مان است که به آن هم می پردازیم.
در کلاسهای حقوق آموخته ایم که در یک حکم هم اصل داریم و هم استثنا .(ما مِن عام الا و قد خصَّ).سوال من این است که طبق هنجارها و قانون فعلی در جامعه اسلامی ایران صرف نظر از هر دیدگاهی اصل بر این است که زنان دارای پوشش باشند یا اصل بر این است که فاقد پوشش باشند؟ وقتی اصل بر این است که زنان دارای پوشش باشند خب وقتی خانمی عمدا لباس یا پوشش را کنار می گذارد و بدون پوشش وارد جامعه میشود و تظاهر نماید در واقع با یک فعل مثبت نسبت به عملی خلاف اصل اقدام نموده یعنی عمداً روسری خود را برداشته یا عمدا فلان لباس را که دون جایگاه اصیل و کریم زن است پوشیده و اذهان و افکار و نگاههای جامعه را به سمت انحراف پیش برده است.و عمدا خودرو را مأمنی برای فعل مجرمانه اش انتخاب نموده است.
🚩 شاهد مثال بنده تبصره ماده ۶۳۸ میباشد در این تبصره ذکر شده :«زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند ، به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد».
اولا عبارت (ظاهر شدن) را به کار برده .ظاهر شدن ترک فعل نیست (فعل مثبت)است.امتناع از حضور ترک فعل است.ظاهر شدن با وضعیتی که فاقد پوشش مناسب قانونی باشد فعل مثبت خلاف قانون است نه ترک فعل .
ضمن اینکه در اصل ماده 638 که این تبصره (ناظر )بر آن است و مطابق آنچه شما در کلاسهای حقوق تدریس می شود، دادرس باید ناظر را در حیطه (منظور) تفسیر کند،لذا عبارت صراحتا تظاهر و فعل مثبت به کار گرفته و عمد و فعل از سر و روی این ماده میبارد. بنده ماده را جهت ملاحظه حقوقدانان معزز ذکر میکنم.
«هرکس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر "تظاهر" به عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل، به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم میگردد و در صورتی که "مرتکب عملی شود " که نفس آن عمل دارای کیفر نمیباشد، ولی عفت عمومی را جریحهدار نماید، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد»
استاد گرامی اگر این قاضی محترم در برگه امتحان مینوشت ماده 638 ترک فعل است، به او نمره منفی نمیدادید؟ آیا الفاظی مانند «تظاهر که مصدر باب تفاعل و با توجه به معنی لغوی آن یعنی وانمود کردن عمدی و انجام فعل حرام در مرئی و منظر دیگران(مانند تمارض که معنای خود را عمدا بیمار جلوه دادن است به معنای عمد و فعل مثبت در اقدامی نمیباشد» و لفظ «مرتکب عملی شود »آیا دلالت بر فعل مثبت ندارند و آیا این ماده از نظر اصولی (منظور ) و مُرشد تبصره خود نیست؟
📌سادسا:توقع جامعه حقوقی و قضایی کشور از آن بزرگوار به عنوان یک استاد دانشگاه بسیار بیش از این بود که از عمل مجرمانه وکلایی که خود باید الگو و مجسمه قانون و عدالت برای مردم باشند ولی عمدا حقوق شهروندی زنان و مردانی را که در خیابانها حضور دارند را لگدمال کردهاند و در پشت شیشه و مأمن خودروهای آنچنانی براحتی قانونی