eitaa logo
ملت قوی✊🇮🇷
190 دنبال‌کننده
43.5هزار عکس
32.7هزار ویدیو
360 فایل
"ملت ایران بایدقوی شود و راهی جزقوی شدن ندارد".امام خامنه ای زیدعزه 🔸تنها راه تقویت ملت ایران بکارگیری صحیح از همه استعدادهای کشور و پس زدن جریانات چپ و راست از تعیین سرنوشت ملت به وسیله احیای نهضت #بسیج‌مستضعفین است. https://eitaa.com/Mellate_ghavi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹تجربۀ ایجاد اشتغال با با سلام خدمت دوستان انجمن پولطلای ایران من در یکی از روستاهای زنجان زندگی میکنم. دو سال قبل که با بحث پولطلا آشنا شدم، بیکار بودم و به حرف های شما میخندیدم و میگفتم من که نه پول دارم و نه کار دارم، پولطلا به چه دردم میخوره !؟ اما یک روز از مطالب کانال متوجه شدم که پیشنهاد کردید طلا قرض کنم و گوسفند بخرم. چون ارزش طلا همیشه ثابت است ولی گوسفند ارزش افزوده دارد و چاق میشود. آن موقع حدود ۲۰ گرم طلا از مادرم و خاله ام قرض گرفتم و ۷ تا گوسفند کوچک و بزرگ خریدم. گوسفندها برکت کرد و دوقلو زائیدند و کم کم قرض طلا را از سود کارم پس دادم و الان ۳۰ تا گوسفند دارم. خیلی خوبه که پس انداز طلا، قرض طلا، حقوق طلا و کلا پولطلا را معرفی میکنید. من و خانواده ام همیشه دعاگوی پولطلایی ها هستیم. الله برکت پورمحمدی - 🔗کانال موسسۀ متا
🔹چگونه در این وضعیت اقتصادی از جمهوری اسلامی دفاع کنیم ؟ این روزها، یکدست شدن حاکمیت و افزایش مشکلات اقتصادی، دفاع از انقلاب را سخت کرده است. جریان انقلابی که با همۀ ظرفیت از آقای رئیسی حمایت کرد، ناباورانه به فجایع اقتصادی کشور مینگرد. حال دوستان انقلابی دو راه دارند: 🔺فرافکنی کنیم و آبروی حزب الله را فدای هم حزبی های خود در دولت و مجلس کنیم. 🔻واقعیت ها را بپذیریم و در تهدید به دنبال فرصت باشیم تا نظام پولی تمدن اسلامی را احیا نمائیم. تجربۀ متواتر ما نشان داده است، با سه گام استدلالی زیر میتوان از جمهوری اسلامی دفاع کرد و مردم را همراه ساخت : 1️⃣نظام اقتصادی مبتنی بر ریال، توسط رضاخان به ایران تحمیل شد و بحران امروز کشور ما ریشه در این نظام پولی و بانکی دارد. 2️⃣ما طاغوت سیاسی پهلوی را از ایران بیرون کردیم؛ ناچاریم طاغوت اقتصادی ریال را هم کنار بگذاریم و به نظام پولی خلقت خدا بازگردیم. 3️⃣طبیعتا نظام جمهوری اسلامی بهترین بستر برای گذار به سمت پولطلا است؛ لیکن باید خودمان دست بجنبانیم و منتظر دولت نمانیم. 🏅با این رویکرد، انقلاب اسلامی از اتهام ناکارآمدی تبرئه میگردد و فلش اتهام از ولایت فقیه، به سمت سیستم بانکی نشانه میرود. 🔗کانال موسسۀ متا
🔍مقایسۀ سه طرح اقتصادی براساس بینش تمدنی : 🔺یک طرح اورجینال غربی در تراز سند 2030 : رمزریال سال 1397 در بانک مرکزی سِیف آغاز شد و در بانک مرکزی همتی و کمیجانی و صالح آبادی و فرزین ادامه دارد. - غیرقانونی و غیرعقلائی است و مشکلات کشور را بیشتر میکند. ⭕️ یک طرح غربزده اقتصادی : دلار توافقی که 22 خرداد 1401 توسط آقای صالح آبادی متولد شده بودو بدون هیچ منطقی در 5 بهمن 1401 قبل از 8 ماهگی توسط آقای فرزین برچیده شد. % مبنای قانونی دارد و به عنوان یک راهکار برای تامین ارز عموم مطرح بود. 🏅یک طرح الگوی معیشت تمدن اسلامی : پولطلا که با انتقال مهریه به طلا آغاز شد و تلاش میشود توسط جریان اصلی اقتصادی دولت غربزده بایکوت شود ولی به خواست جامعه پیش میرود. + مبنای فقهی و عقلی و عملیاتی دارد و هر روز ضرورت آن بیشتر میشود. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🔹قال رسول الله صل الله علیه وآله : إذا کانَ فی آخِرِ الزَّمانِ؛ لابُدَّ لِلنّاسِ فیها مِنَ الدَّراهِمِ وَ الدَّنانیرِ یُقیمُ الرَّجُلُ بِها دینَهُ و دُنیاهُ 🔸در دوران آخر الزمان مردم ناچار از داشتن درهم و دینار میشوند که بتوانند به وسیله آن دین و دنیای خود را استوار کنند. کنز العمال. جلد۳. صفحه۲۳۸. حدیث ۶۳۳۳ 🏅با ، دین و دنیای خود را استوار نمائید. 🔗کانال موسسۀ متا
✍️از اثر یک لقمۀ حرام تا پمپاژ حرام خواری 🔹فضل بن ربیع مى گويد؛ روزی شريك بن عبد اللّه را به دربار مهدى عباسى آوردند. مهدى عباسى به او گفت: شريك! نمى گذارم از دربار بروى، مگر يكى از اين سه كار را قبول كنى: يا قاضى القضات من بشوی، يا معلم بچه هاى من باشی و يا امروز از غذاى من ميل كنی. 🔸شريك بن عبد اللّه در فكر فرو رفت. اگر هیچکدام را قبول نمى كرد، مهدى عباسى مى گفت: جلاد گردن او را بزن! و از شهداى بلندمرتبه مى شد. اما شريك در جواب گفت: منصب قاضى القضاتى، قرار دادن خودم در لب جهنم است، پس اين را نمى خواهم. معلمى بچه هايت را هم نمى خواهم، چون اين بچه ها فردا رئيس مملكت مى شوند و مثل او ظلم مى كنند، لذا گفت: يك ناهار حرام خوردن عيبى ندارد و قبول كرد. 🔹مهدى عباسى به رئيس آشپزخانه دستور داد، از مغز استخوان و شكر، چند نوع غذا درست كنيد و بياوريد. رئيس آشپزخانه كه شاهد جريان بود، رفت و بعد از دو ساعت آمد، گفت: غذا آماده است و به مهدى عباسى آرام گفت: شريك بن عبد اللّه، اگر امروز اين غذا را بخورد، هيچگاه رستگار نخواهد شد. يعنى به قدرى معلوم بود كه آشپز هم فهميد. 🔸شريك بن عبد اللّه سنان غذاى حرام را خورد و بعد هم منصب قاضى القضاتى را قبول كرد و هم معلمى بچه ها را پذيرفت. لقمۀ حرام ، نور خدا را در باطنش خاموش کرد و او زمين گير شد. 📖وقایع الایام، شیخ عباس قمی ص۸۶ 🏛در سیستم اقتصادی ما، موتور نقدینگی روزانه بیش از 5 هزار میلیارد تومان (به ازای هر نفر 60هزار تومان) خلق پولِ حرام را در زندگی مردم پمپاژ میکند؛ اموال فقرا را به تاراج می برد و تورم 50 درصدی را بر مستضعفین تحمیل می نماید. چگونه انتظار داریم نور ایمان و انرژی بندگی در این جامعه باقی بماند تا حرف حق شنیده شود و چراغ تقوا و عفاف و عدالت کم نور نگردد ؟ @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
35.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید؛ ✅ استفاده از ظرفیت های علم فقه دراقتصاد ❗️حضرت آیت الله جوادی آملی(حفظه الله): وضعیت بانک ها بعد از انقلاب همینطور بصورت اسلام مالی باقی مانده است... 🆔 @huseinmirzaie_ir
⁉️آیا میدانید؛ طبق قانون، ریال باید «پولطلا» باشد؟ ✍️کمپین 1000 امضا برای مطالبۀ تعهد بانک مرکزی در اجرای قانون پولی و بانکی کشور Http://fa.petitions.net/poolemelli 🏅طبق قانون پولی و بانکی کشور، قرار بوده ریال کارکرد «پولطلا» داشته باشد و هر 10هزار تومانی رسید 1 کیلوگرم طلا است. 😳 در واقع هر ریال رسید یک صدم گرم طلای خالص است که به تصریح قانون، امانت داری این رابطه برعهدۀ بانک مرکزی میباشد. 🔺اما در عمل شاهدیم که بانک مرکزی هیچ تعهدی نسبت به قانون از خود نشان نداده و نمی دهد و بواسطۀ سیاستهای اوست که روز به روز از ارزش ریال کاسته شده و می شود. ✊در شرایط وخیم اقتصادی امروز، حق ماست که ارزش پول خود را از بانک مرکزی مطالبه نماییم. 📃بدین منظور متن دادخواستی تنظیم شده تا با امضای آن در فضای مجازی گام اول را برداریم. سپس به شکل جمعی و رسمی به مرجع قضایی تسلیم نموده و پیگیری مینمائیم. امضای آنلاین پویش مطالبۀ قانون ثبات ریال با طلا : Http://fa.petitions.net/poolemelli 🙏از شما دعوت میشود به جمع امضاکنندگان این دادخواهی بپیوندید تا ان شاءالله بتوانیم فعالانه تر اقدام نمائیم. 📝مسئول پویش - سید سعید شجاعی @Sshojaei @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
✍️از بین رفتن آسایش مردمی که پول خلقت خدا را کنار گذاشته اند. (بحران اقتصادي در انديشۀ مقريزي) 📜احمد بن علي مقريزي، از نامورترين مورخان تاريخ مصر در سده‌هاي هشتم و نهم هجري قمري است. وي در كتاب «اغاثه الامه بكشف الغمه» گزارش جالب و مختصري از ماهيت پول در تاريخ گذشته ارائه داده و ماجراهایی اقتصادی از زمان حضرت نوح تا عصر پيامبر اسلام (ص) و تا زمانه خودش بيان كرده است. مقريزي، بحران اقتصادي را ناشي از سه پديده در زمانه خود عنوان مي‌كند: 1️⃣دست‌يابي به مناصب سياسي از طريق پرداخت رشوه 2️⃣افزايش هزينه‌هاي حاکمیتی 3️⃣بي‌ارزش شدن پول از طريق رواج فلوس (سكه‌هاي مسي) مقريزي درباره وضعیت زمانه خودش مي‌گويد : پول نقد مردم ديار مصر، فقط فلوس (سكه‌هاي مسي) شده است،... اين بدعت و مصيبتي بود كه در مصر آغاز كردند كه در هيچ دين وحياني اصلي و در هيج شريعتي، مستندي نداشته است. بدعت‌گذاران هيچ الگويي در پيروي از كار كسي در گذشته نيافته و اين كارشان با سخن هيچ بني بشري همخواني ندارد. اين كار پيامدي جز از بين رفتن آسايش دنيا و زينت آن و اتلاف سرمايه‌ و ايجاد فقر و ناداني همراه با ذلت و خواري براي مردم، نداشته است. 🔹وي مي‌نويسد : بايد دانست كه سنت خداوند، از آغاز آفرينش، در ميان تمام ملت‌هاي ايران، روم، بني اسرائيل، يونان، قبط، نبط، يمن، عرب عاربه و مستعربه و... اين‌گونه بوده است كه سكه رايجي كه در داد و ستد به عنوان بهاي كالا و ارزش كار به شما مي‌رفت، فقط (دينار) و (درهم) بود و در هيچ خبر صحيح و سقيمي، در هيچ امتي از امت‌ها و يا طايفه‌اي از طوايف بشر از قديم و جديد نيامده است كه آن‌ها پول نقد (سكه) ديگري به جز درهم و دينار به كار برده باشند. 🏅به طوري كه گفته‌شده _بنا بر آنچه ابن عساكر در تاريخ دمشق روايت كرده است_ نخستين كسي كه سكه درهم و دينار زد، حضرت آدم (ع) بود و هم او گفت كه زندگي جز با اين دو ميسر نيست. پس از آن‌كه خداوند محمد (ص) را به پيامبري برگزيد، او دينار و درهم را براي اهل مكه تأييد كرد و ميزان زكات را بر همين معيار تعيين نمود. 🔖کانال موسسه متا
بیان علامه طباطبایی (ره) در مورد ماهیت پول : پول باید برای حفظ نسبت ها، معیار ارزشی ثابتی داشته باشد/طلا مقام اول را دارد! 🔸[بشر] در ميان اجناس ناياب و عزيز الوجود به پاره‌اى از فلزات از قبيل طلا، نقره و مس برخورده آن را مقياس سنجش ارزش‌ها قرار دادند و در نتيجه طلا، نقره و مس بصورت نقدينه‌هايى درآمدند كه ارزش خودشان ثابت و ارزش هر چيز ديگرى با آنها تعيين مى‌گرديد رفته، رفته طلا مقام اول را، نقره مقام دوم و ساير فلزات قيمتى مقام‌هاى بعدى را حيازت كردند، و از آنها سكه‌هاى سلطنتى و دولتى زده شد و به نامهاى دينار، درهم و فلس و نامهاى ديگرى [رسمیت یافت] 🔹و چيزى نگذشت كه نقدين، يعنى سكه‌هاى طلايى و نقره‌اى مقياس اصلى قيمت‌ها شده، هر چيز ديگر و هر عملى با آنها تقويم و ارزيابى شد، و نوسانهاى حوايج زندگى همه به آن دو منتهى گرديد و آن دو ملاك دارايى و ثروت شدند، و كارشان بجايى رسيد كه گويى جان مجتمع و رگ حياتش بسته بوجود آنها است، اگر امر آنها مختل شود حيات اجتماع مختل مى‌گردد، و اگر آنها در بازار معاملات در جريان باشند معاملات ساير اجناس جريان پيدا مى‌كند و اگر آنها متوقف شوند ساير اجناس نيز متوقف مى‌گردد 🔸پس اگر موقعيتى را كه طلا و نقره در اجتماع دارند، و رُلى را كه در حفظ قيمت‌ها و سنجش نسبت‌ها كه ميان اجناس و اموال هست به دقت در نظر بگيريم بخوبى روشن مى‌شود كه نقدين در حقيقت نمايش دهنده نسبت‌هايى است كه هر چيزى به چيزهاى ديگرى دارد، و بهمين خاطر كه نمايش دهنده نسبت‌ها است و يا به عبارتى اصلا خود نسبت‌ها است بهمين جهت با بطلان و از اعتبار افتادن آن، همه نسبت‌ها باطل مى‌شود هم چنان كه ركود در آن مستلزم ركود در آنها است. 🔹گفتار امام باقر (ع) هم كه در روايت گذشته فرمود: خدا آنها را براى مصلحت خلق درست كرد تا بوسيله آن شؤون زندگى و خواسته‌هايشان تامين شود اشاره بهمين معنا است. ( المیزان ج۹ صفحه۲۵۰ ) 🔑اندیشکده بین المللی پولطلا
8.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با اختیار پول خودمان را از دست رباخواران ایرانی و جهانی خارج کنیم. 🔖کانال موسسه متا
🔰 چرا بهره کمتر از تورم ربا است ؟ چون وامها از هیچ خلق میشوند و بانک ۲۵٪ ربا از هیچ میخورد. وام گیرنده هم ۲۰٪ ربا از تفاوت بهره و تورم میخورد. مردم هم تورم ناشی از رباخواری بانک و وام گیرنده را تحمل میکنند. 🏅کوروش صباحی 🔖کانال موسسه متا