https://virasty.com/Mahdijamshidi/1717519089094218373
🗒 رئیسجمهور باید مستقل از اصحابش، از «عقل راهبردی» برخوردار باشد، نه اینکه توانمندیاش در «عقل اجرایی» منحصر باشد. صاحبان «عقل جزوی» _ که از «عقل کلی» بیبهرهاند _ از سوی «حلقهی پیرامونی»شان مدیریت میشوند؛ چنانکه تاکنون نیز فقط متنهای یاران لیبرال خویش را با لکنت و بهسختی، «روخوانی» کردهاند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻تکنوکراتهای شبهانقلابی _۱
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. بعضی نتوانستهاند عمقِ «عالَم تجدّد» را فهم کنند و ازاینرو، نیروهای فکری و سیاسیای را که به جانب تجدّد مایل شدهاند، بهدرستی نمیشناسند. اینان دچار خوشبینی و سطحینگری میشوند و از لایههای پنهان و دلالتهای ناگفته، غفلت میورزند. در عالَم پساانقلابی ما – به معنی عالَمی که انقلاب اسلامی بر آن سایه افکنده و همهچیز، متأثّر از اقتضاهای آن است – نیروهایی حضور داشته و دارند که هر چند ذهنیّتشان، بیشوکم، آغشته به تجدّد شده، اما از صراحتورزی دربارۀ دگردیسیها و تجدیدنظرهایشان پروا دارند و با زیستن در فضای «ابهام» و «اجمال» و «دوپهلوگویی»، به حیات سیاسی خویش ادامه میدهند. همین سبکِ زیستن نیز بسیاری را دچار تردید و خطا میکند و از شناختن ماهیّت این نیروها، ناتوان میسازد. این نیروها به گونهای هستند که برای هر دو جهت و سویه، شواهدی در وجودِ سیاسیشان حضور دارد و بهاینترتیب، برداشتها و تفسیرها را غبارآلود میکنند. چنانند که گویی هم این هستند و هم آن. تعبیر «نیروهای بینابینی» – که آن را از شهید بهشتی به یادگار دارم – میتواند پرده از واقعیّتِ وجودی اینان بردارد و تذبذب و تلاطم و دوگانگیشان را آشکار سازد. اینان یک چشم با «عالَم سنّتِ انقلابی» دارند و چشمی به «عالَم تجدّد غربی»؛ چنانکه پارهای از اشاراتشان به آن سو است و پارهای از اشاراتشان به این سو. درعینحال، باید آنها را مایل به «اصالت تجدّد» قلمداد کرد و فریب برخی ظهوراتِ انقلابیشان را نخورد. هنگامی که «معنی»، هویّت تجدّدی یافته است، از «صورت» کاری ساخته نخواهد بود و اینچنین پوستهها و قالبهایی، خاصیّتی نخواهند داشت.
[دوّم]. در برابر این پاره از نیروهای سیاسی، باید دست به «واسازیِ هویّتی» زد؛ یعنی عناصر و اجزای درونیشان را یکبهیک بیرون کشید و در کنار هم نشانید و تحلیل کرد. اینان، شبنشین هستند و با تاریکی، انس دارند؛ چون در این حال است که هویّتشان پنهان میماند و حقیقت، به حاشیه رانده میشود. پس علاج، چیزی جز «روشنگری» نیست. باید به معرکۀ تجزیه پا نهاد و وضعِ وجودیِ اینان را عیان کرد. آنها میخواهند واقعیّت، درهم و بریدهبریده و منقطع باشد تا مخاطب نتواند حقّ و باطل و صواب و ناصواب و صدق و کذب را از یکدیگر بازشناسد. اینان از «مفاهیم لغزنده» استفاده میکنند؛ چراکه وضوح مفهومی، خصمِ حیات سیاسیشان است و کلاندغدغۀ تداوم قدرتشان را با چالش مواجه میسازد. هرچه که مرزها و حریمها و هویّتها و خطکشیها و اندیشهها آشکار شوند، بیشتروبیشتر، استحالهشدگی و التقاطاندیشی این نیروها برای جامعه مشخص میشود و تشخیصها، بلوغ و کمال مییابند. پس باید دست به کار شد و طرح واسازیِ هویّتی را آغاز کرد. نباید مجال داد که «اصالتهای انقلابی»، دستخوش بازیگری و بازیسازی نیروهایی شود که گرفتار بیرونزدگی و زاویه و فاصله شدهاند، اما حاضر نیستند هزینۀ سیاسیِ بازاندیشیشان را بدهند.
[سوّم]. البته در مقابل، اینان ندای مظلومیّت سر خواهند داد و از «تخریب» سخن خواهند گفت، اما پیداست که میان «نقادی» و «تخریبگری»، تفاوت بسیار وجود دارد و نباید به هیچ بهانهای، تیغ نقد از وادی سیاست کنار نهاده شود. یکی از لوازم نظریۀ مردمسالاری دینی، گشودگی عرصۀ سیاسی است و این به معنی امکان «نقادی»، بلکه فضیلت آن است. همچنان که نباید نقادی را چماق تخریب، ممنوع و مطرود کرد، نباید آن را به بهانۀ «وحدت»، ملامت نمود. در عالَم انقلابی، هر نوع پیوستگی و اتّحادی، ریشه در حبلِ متینِ «دین» دارد و نه منافع و مطامع سیاسی. در این عالَم، «قدرت» در ذیل «حقیقت» است و نه بر فراز آن. ازاینرو، عملگرایی سیاسی و اتئلافهای معطوف به تفوّق سیاسی، مشروع و روا نیستند. قدرت، هیچ اصالتی ندارد و جز مقدّمه و زمینهای برای تحقّق و تجلّیِ حقیقت، شأنی ندارد. قدرت، برای قدرت نیست، بلکه معطوف به امری بیرون از خویش است. دراینحال، بدیهی است که همداستانی و همراستایی با نیروهایی که از لحاظ فکری، به تجدّد مایل شدهاند و دچار مسخ هویّتی گردیدهاند، خطایی مهلک است. ازآنجاکه ولایتِ میان مؤمنان، به معنی «همبستگیِ هویّتیِ» آنان است، نمیتوان با کسانی که هویّت اسلامی و انقلابیشان، مخدوش و مجروح شده و به سوی تجدّد میل کرده است، طرح وحدت درافکند و همدل و همراه شد. گسستگیِ هویّتی، یک حقیقت است و نمیتوان با فقدان «همفکری» و «همهویّتی»، زیر یک «چتر مشترکِ سیاسی» قرار گرفت. اگر نگاه ما به عرصۀ سیاسی، برآمده از اقتضائات و غایات انقلاب اسلامی است، نباید منطق عملگرایانه را در پیش گرفت و تنها به قدرت اندیشید.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1717686018265803873
🗒 علامه مصباح در انتخابات ریاستجمهوری سال نود و دو، سعید جلیلی را «اصلح» معرفی کرد. یک دهه گذشته است؛ اکنون علامه در میان ما نیست، اما جلیلی، نهفقط همچنان در همان مدار فکری و سیاسی است، بلکه اصالت انقلابیاش، بیش از گذشته نمایان شده است. در مقایسه با دیگران نیز، تردیدی در برتری و ترجیح ایشان ندارم.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1717702302983447643
🗒 جریانهای «اصلاحات» و «اعتدال» به این نتیجه رسیدهاند که چون نامزدهایشان رأیساز نیستند، متمایل به یک «اصولگرای میانهرو» بشوند تا به تعبیر خودشان، حادثهی سال هشتاد و چهار (برگزیدهشدن گزینهی رادیکال) تکرار نشود؛ یعنی جلیلی که اکنون صدرنشین است، انتخاب نشود.
بنابراین، «اصلاحطلبان» و «اعتدالگرایان» و «اصولگرایان میانهرو» در قالب یک معاملهی سهمیهای و در لحظهی نهایی، به نقطهی مشترک خواهند رسید. میخواهند جلیلی را «افراطی» و «نامعقول» نشان بدهند و مردم را بترسانند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔺عنصری که دارد با دلنوشتههایش ارزشهای الهی را محو و ظواهر غربی را در عالَم سیاستورزی جایگزین میکند!
🔹️سمت چپ سایت مشرق از حامیان قالیباف است
توضیح میدهد که تبلیغات انتخاباتی قالیباف در سال ۸۴ مشکلات جدی داشت؛
به جای اینکه مثل احمدی نژاد، رنگ و بوی انقلابی داشته باشد،
شکل و شمایل ژیگولی و غربی داشته است!
🔹️ سمت راست کانالی حدود ١٠٠ هزارتایی از حامیان قالیباف است
💢ببینید روی چه آیتم هایی مانور میدهد:
➖با اعتماد به نفس راه رفتن!
➖ظاهری آراسته و با پرستیز!
و ...
حتی یک مورد از ملاکهایی که رهبر انقلاب بیان فرمودهاند در مطالبش وجود ندارد
#لیبرال_مذهبی
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
📋 تراکت #ملاکهای_اصلح برگرفته از #رهنمودهای_ولایت
🔻پیشنهاد میکنیم که بیانات امام خامنهای نسبت به مشارکت در انتخابات و لزوم رأی به #اصلح رو به هر شکلی که براتون مقدور هست منتشر بفرمایید/
البته فرمایشات حضرت آقا بسیار بیشتر از این موارد هستن
🔹️مساجد، هیئات مذهبی و پایگاههای بسیج مکانهای مناسبی برای نصب این مطالب هستن.
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 هرچه جلوتر میروم مظلومیت علی برایم ملموس تر می شود
#لبیک_یا_خامنهای
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
🔺پیامهای تشکر رهبر انقلاب از تلاشهای مجاهدتآمیز مهدی کروبی و علی لاریجانی آنهم به تعابیری مثل پرتلاش و پرانگیزه
(که صدالبته حکمت و اقتضائات خاص خودش را داشته است)
➖ دیگه از ولایت برای آقای قالیباف خرج نکنید 🤫
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سه باوری که به امام خمینی (رحمة اللّه علیه) قاطعیت میداد..
🎙امام خامنهای
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قاضی زاده هاشمی:
به هر تصمیمی که جبهه انقلاب به آن برسد تبعیت میکنم🤔
💢 چند سؤال :
1⃣ جبهه انقلاب مشخصا شامل چه افرادی میشود
2⃣ چه کسانی صلاحیت آن را دارند که جبههٔ انقلاب را به تصمیم برسانند؟!
3⃣ سازوکار رسیدن به تصمیم نهایی چیست؟!
4⃣ آیا وجود کاندیداهای گوناگون و پُرتعداد، رسیدن به این تصمیم را دشوار نکرده است؟!
5⃣ آیا رویکرد آقای قاضیزاده، دست احزاب و پدرخواندههای اصولگرا را برای توطئه علیه جریان انقلابی باز نمیکند؟!
#عبرت
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
🔺توئیت پسر پناهیان در حمایت از لاریجانی!!
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐