eitaa logo
ملت قوی✊🇮🇷
191 دنبال‌کننده
43.3هزار عکس
32.4هزار ویدیو
359 فایل
"ملت ایران بایدقوی شود و راهی جزقوی شدن ندارد".امام خامنه ای زیدعزه 🔸تنها راه تقویت ملت ایران بکارگیری صحیح از همه استعدادهای کشور و پس زدن جریانات چپ و راست از تعیین سرنوشت ملت به وسیله احیای نهضت #بسیج‌مستضعفین است. https://eitaa.com/Mellate_ghavi
مشاهده در ایتا
دانلود
تاریخ ادیان هاشم رضی 5.pdf
40.08M
📚 کتاب «تاریخ ادیان» 👈 تاریخ تحلیلی ادیان و مذاهب در جهان از آغاز تا امروز 💥 کتاب پنجم: دیانات و فرهنگ‌هایی در کمال سادگی و اوج پیچیدگی ✍ نویسنده: هاشم رضی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡ چون پیامبر (ص) [در مسیر احد] به دروازهٔ ثنیه رسیدند، متوجه گروهی از سپاهیان سراپا مسلّح شدند که هیاهوی زیادی داشتند؛ فرمودند: این‌ها چه کسانی هستند؟ گفتند: هم‌پیمانان عبدالله بن اُبَیّ هستند. [طبق نقلی، اینان ۶٠٠ نفر از هم‌پیمانان عبدالله بن اُبَیّ و از یهودیان بودند.] پیامبر (ص) فرمودند: برای مقابله با مشرکان از اهل شرک یاری خواسته نمی‌شود! و آنان را برگرداندند. 📚 المغازى، ج‌۱، ص‌۲۱۵. 📚 الطبقات الکبری، ج٢، ص٣٧. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
💎 امام خامنه‌ای: به همین معنایی که امروز در فرهنگ سیاسی دنیا ترجمه می‌شود، یک چنین ریشهٔ قرآنی دارد. هیچ لزومی ندارد که ما به قرن هجدهم اروپا مراجعه کنیم و دنبال این باشیم که و و دیگران چه گفته‌اند! ما خودمان حرف و منطق داریم... کسانی هستند که در کلماتشان، مرتّب از گفته‌های فلاسفهٔ دو سه قرن اخیر غربی برای مسألهٔ شاهد می‌آورند: فلان‌کس این‌طور گفته است، فلان‌کس آن‌طور گفته است. البته اینها نجیب‌ها هستند که اسم این فلاسفه را می‌آورند؛ اما بعضی فیلسوف‌نماهای مطبوعاتی هم هستند که حرف و حرف فلان فیلسوف فرانسوی یا آلمانی یا آمریکایی را می‌آورند، ولی اسمش را نمی‌آورند؛ به نام خودشان می‌گویند! اینها هم تقلّب می‌کنند، لیکن باز هم به این‌که این فکر به وجود آید که تفکّر آزادی و مفهوم آزادی اجتماعی، یک فکر غربی و یک هدیه از سوی غرب برای ماست، کمک می‌کنند! 📚 بیانات در دانشگاه تربیت مدرّس‌ ۱۳۷۷/۰۶/۱۲ ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ جان استوارت میل تئوریسین استبداد روشنگرانه (١) 💥 برگی دیگر از پروندهٔ 1⃣ در نیمهٔ دوم سدهٔ نوزدهم، اندیشه‌پردازان سیاسی غرب را برای دنیای استعمارزده توصیه می‌کردند!! حکومت مطلقه و بی‌قانونی که زمام آن به‌دست کارگزاران غربی یا بومی غرب باشد. یک نمونه از این نظریات به تعلّق دارد. 2⃣ جان استوارت میل اندیشه‌پرداز نامدار از سال ١٨٢٣ به استخدام کمپانی هند شرقی در لندن درآمد و با انحلال کمپانی در سال ١٨۵٨، پس از ٣۵ سال خدمت، با حقوق ١۵٠٠ پوند استرلینگ در سال بازنشسته شد. او در اواخر دوران خدمت، دبیر دپارتمان امور سیاسی و مخفی [اطلاعاتی] هند بود. 3⃣ جان استوارت میل مستعمرات بریتانیا را به دو گروه «مستعمرات اروپایی‌نژاد»، چون استرالیا و کانادا،‌ و «مستعمرات غیر اروپایی‌نژاد» تقسیم می‌کرد. او درباره مستعمرات گروه دوم خواستار بود: 👈 «مردمی را که در دوران توحّش به سر می‌برند باید فرمان‌بَری آموخت». 4⃣ میل «نخستین درس تمدن» را که این «وحشیان» باید بیاموزند، «اطاعت از مافوق» می‌دانست: 👈 مردمی که در یک وضع آزاد تمدن‌نایافته به سر می‌برند تا زمانی که را نیاموزند، قادر به هیچ پیشرفتی نخواهند بود. برای این‌که حکومتی توانای این کار باشد، تشکیلات سیاسی آن باید، کم و بیش، سر به سر باشد. یک تشکیلات سیاسی که مبتنی به رأی مردم باشد... نخواهد توانست آن نخستین درسی را که شاگردان در این مرحله از پیشرفت خویش نیاز دارند به آنان بقبولاند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ جان استوارت میل تئوریسین استبداد روشنگرانه (٢) 💥 برگی دیگر از پروندهٔ 1⃣ تا بدان‌جا می‌تاخت که برای این بخش از جهان حتی را نیز مُجاز و عامل می‌شمرد: 👈 اقوام بی‌تمدن و به‌ویژه دلاورترین و پرنیروترین آنها، از کارِ پیوسته و عاری از هیجان بیزارند. ولی همهٔ تمدن‌های راستین جز از این راه به‌دست نمی‌آیند. از این‌رو، حتی ممکن است از راه ایجاد محرّک نخستین زندگی صنعتی و تحمیل آن همچون تنها اشتغال پرشمارترین بخش اجتماع گذر به را شتاب بخشد. 2⃣ در این‌جاست که اندیشهٔ به‌عنوان مناسب‌ترین شکل حکومت بر این مردمان توصیه می‌شود: 👈 در کشوری که هیچ‌گونه محرّکی برای بهبود خودانگیختهٔ مردم وجود نداشته باشد، تنها امید آنها به هر حرکتی در جهت پیشرفت، به فرصت‌هایی موکول است که استبدادگری خوب می‌تواند پدید آورد. 3⃣ این کمتر می‌تواند یک حکمران بومی باشد و لذا چه بهتر که «ملل متمدن» مستقیماً متکفل امور «استبدادگری خوب» شوند: 👈 در یک استبداد بومی، وجود استبدادگری خوب پدیده‌ای نادر و گذراست، ولی هنگامی که آنان زیر حاکمیت کشوری متمدن‌تر قرار داشته باشند، کشور حاکم باید بتواند چنین حکمران مستبدی را به‌نحوی پایدار برای آنان تأمین کند. کشور حاکم باید بتواند همهٔ آنچه را که به‌وسیلهٔ سلسله‌ای از پادشاهان مستبد فراهم می‌شود برای اتباعش انجام دهد... چنین است حاکمیت کمال مطلوب بر یا نیمه وحشی. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ ردپای یهود در جنگ احد (١) 1️⃣ دومین نبرد پیامبر (ص) با مشرکان، بود. به مکه آمدند و در گفتگو با ابوسفیان او را کردند و قول دادند که در صورت عملیاتِ دوباره، هماهنگ با آنان وارد جنگ خواهند شد. 2️⃣ بسیاری از سرمایه‌گذاران و صاحبان کاروان تجاری مکه، در کشته شده بودند و اموال، بی‌صاحب شده بود؛ تعدادی نیز مجروح و تعدادی دیگر سرافکنده بازگشته بودند. سال بعد، سه‌هزار نیرو برای رزم گرد آورد و به همراه سه‌هزار نفر نیروی تدارکاتی و تعدادی زن، سپاه شرک را دوباره به‌راه انداخت. 3️⃣ خبر این لشکرکشی به پیامبر (ص) رسید. ایشان به مشورت با یاران خود پرداخت. خود آن حضرت پیشنهاد داد که در داخل مدینه بجنگیم و جنگ را به تبدیل کنیم؛ چرا که مشرکان پرشمارند و تجهیزات نظامی‌شان بیشتر است و در میدان‌های باز، می‌توانند ما را محاصره کنند؛ اما اگر در شهر بجنگیم، چون محل عملیات را می‌شناسیم، وقتی دشمن وارد کوچه‌های مدینه شود، سازمانش با تقسیم شدن، به‌هم می‌خورد و تضعیف می‌گردد. از طرفی، همهٔ مردم شهر در این جنگ درگیر می‌شوند و ما می‌توانیم از تمام قوا استفاده بهینه کنیم. 4️⃣ مشرکان، ادوات جنگ شهر، مثل منجنیق و ابزار آتش‌زدن و خراب کردن قلعه را به همراه نداشتند و جنگ آنها فقط جنگ شمشیر و تیر و نیزه بود. بنابراین، دلیل پیامبر (ص) کامل، و با رعایت همه‌جانبهٔ اصول و تاکتیک‌های نبرد بود؛ ولی برخی اصحاب، نظر ایشان را نپذیرفتند و جنگ شهری را ننگین دانستند!! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ ردپای یهود در جنگ احد (٢) 1️⃣ اصحاب در برابر رأی مستحکم پیامبر (ص) که با اصول نظامی سازگار بود، می‌بایست دلیلی واضح و منطقی می‌آوردند، اما چنان‌که در تاریخ نقل شده، دلیل مخالفان این بود که: «عار است از شهر خارج نشویم»! و یا جوانان گفتند: «ما در جنگ بدر نتوانستیم شرکت کنیم و امروز می‌خواهیم جبران کنیم»! 2️⃣ دلایل مخالفان پیشنهاد پیامبر (ص) متعصبانه و بی‌اساس بود. غیرمنطقی بودن این سخنان و سستی ادلهٔ خروج از مدینه، نشان می‌دهد که یک رخ داده بود تا واقعیتی را بپوشانند؛ آن واقعیت، خروج از شهر بر پیامبر (ص) بود. 3️⃣ اگر جنگ، در شهر اتفاق می‌افتاد، بی‌شک به سود پیامبر (ص) تمام می‌شد و ضربه‌ای که مشرکان می‌بایست در می‌خوردند و از آن رَستند، در اینجا کامل می‌شد و سقوط شرک، پیش می‌افتاد. 4️⃣ هنگامی‌که به‌سوی مدینه می‌آمد، متوجه جاسوسان پیامبر (ص) شد و از ماندن مسلمین در شهر ابراز نگرانی کرد، با وجود این به مسیر خود ادامه داد. آیا این مطلب نشان‌دهندهٔ آن نیست که او پیش از جنگ، از خروج سپاه پیامبر (ص) مطمئن بوده است؟! به عبارت دیگر، این امر که او از قبل، می‌دانست برخی پیامبر (ص) را مجبور به خروج از شهر می‌کنند، حاکی از ارتباط وی با عده‌ای از مسلمین نیست؟! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ ردپای یهود در جنگ احد (٣) 1️⃣ در جریان مشاوره، دو دستگی و اختلافی بین مردم رخ داد. عده‌ای بر ماندن در شهر اصرار داشتند و طرفدار پیشنهاد پیامبر (ص) بودند و عده‌ای مخالف این نظر بودند. در پایان، حضرت پذیرفت که از شهر خارج شوند. 2️⃣ پیامبر (ص) پس از اقامهٔ نماز، به منزل رفت تا لباس و زره بر تن کند و سلاح بردارد و همراه ایشان، نیز داخل شدند. در این لحظه، مردم از این‌که پیامبر (ص) را بر خروج از شهر مجبور کرده بودند، پشیمان شدند! 3️⃣ هنگامی‌که پیامبر (ص) از منزل خارج شد، مخالفانِ به نزد ایشان آمدند و پشیمانی خویش را از مخالفت با نظر پیامبر (ص) ابراز کردند، اما حضرت نپذیرفت و فرمود: من شما را به این امر دعوت کردم و شما آن را نپذیرفتید. شایسته نیست برای پیامبری، پس از پوشیدن زره، آن را درآورد، تا زمانی که با دشمن نبرد کند. 💥 در اینجا، جای این پرسش است که چرا مردم، نخست نظر به خروج دادند و سپس پشیمان شدند؟! 4️⃣ آیا پاسخ این پرسش، با آن که همراه پیامبر (ص) داخل خانه شدند، ارتباط نداشت؟! هنگامی‌که آن دو در بین مردم بودند. نظر مردم، خروج از شهر بود؛ اما هنگامی‌که آنها ساعتی از میان مردم خارج شدند، یک‌باره نظر مردم دگرگون شد! پس هستهٔ مرکزی مخالفت با نظر پیامبر (ص)، این بودند که چون ساعتی از میان مردم دور شدند، تودهٔ مردم بر آن شدند که همان نظر پیامبر (ص) را اجرا کنند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ متن کامل مقالهٔ «ردپای یهود در جنگ احد» و منابع آن را در آدرس زیر بخوانید: 👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3642 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter 💳 حمایت مالی از اندیشکده: 💎👉 idpay.ir/jscenter
📚 بیشتر بدانیم: 1️⃣ آل سعود؛ نابودی آثار تاریخی اسلامی و مرمت نمادهای یهودی 👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/wahhabism/108 2️⃣ وهابیت و جواز صلح با یهود 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/wahhabism/3889 3️⃣ آل سعود یا آل یهود ؟ 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/wahhabism/14123 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter 💳 حمایت مالی از اندیشکده: 💎👉 idpay.ir/jscenter
38.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 مستند 💥 روایت فاجعهٔ تلخ تخریب بقیع ✡ این مستند، واقعهٔ تخریب بهشت و حرم چهار امام مظلوم شیعه توسط و نقش خائنانهٔ برخی عناصر را بررسی می‌کند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
⭕️ چگونه مجلس ضایع می شود؟؟ 🔹چندین ماه است که یک نماینده مجلس به بخش‌های مختلف وزارت کشور فشار آورده تا شورای شهری در شمال استان فارس را مجبور به پذیرش تجزیه شهرداری آن شهر کند! 🔹 واقعا یک نماینده چقدر باید بیکار باشد تا وقتش را برای چنین کاری تلف کند! آن هم در حالی که بر مبنای قانون اساسی هر نماینده مجلس وظیفه دارد در مسائل مهم ملی ورود و دخالت کند و در این خصوص باید به همه ملت ایران پاسخگو باشد! 🔹 ایشان به احتمال زیاد خبر ندارد که در قانون اساسی، شورای شهر نهادی مستقل و برآمده از رای مردم است و مجلس و دولت حق تحمیل نظر خود بر آن را ندارند! 🔹 این نماینده در انتخابات سال ٩٨ توسط هیات نظارت شهرستان و استان رد صلاحیت شده و در روزهای آخر و به زور «تک ماده» تایید صلاحیتش را گرفت! مهمترین سابقه ایشان سرودن شعر در مدح برجام و دولت روحانی بوده است! ▪️وجود چنین افرادی در مجلس، موجب تنزل و تحقیر جایگاه این نهاد در نظر مردم شده و توان نظارتی آن را ضایع می کند. اگر «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» فعال بود موقعیت مجلس این گونه و بدست چنین نمایندگانی به بازی گرفته نمی شد! ▪️رونوشت به شورای محترم نگهبان و هیات رئیسه مجلس جهت اطلاع و اقدامات مقتضی!! ✍دکتر کوشکی 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
⭕️ وزارت‌بهداشت بخاطر نگرانی از سلامت عمومی، برای صدور مجوز چنان شرایط سختی گذاشته که این کسب‌وکار عملا ممنوع شده سَلّمنا فقط سوالی: این همه که در آپارتمانها و پارکها میان مردم می‌لولند، وزارت‌بهداشت را نگران سلامت عمومی نمیکند؟ غذای خانگی ممنوع اما سگ خانگی آزاد؟! 👤 S.Amir Sayyah @bidariymelat
🔴بازداشت ۲ فرد اروپایی سازمان‌دهنده آشوب و بی‌نظمی 🔹وزارت اطلاعات: ۲ فرد اروپایی که با هدف سوء‌استفاده از مطالبات به‌حق برخی از صنوف و اقشار و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات‌سازی جامعه وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام بازداشت شدند. 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
جنگ شناختی، هویت و ایدئولوژی زدایی/ راهبرد جریان انقلاب در برابر این جنگ چیست؟ ✍ سید علیرضا آل‌داود رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی ۱۴۰۱ با دانشجویان فرمودند: شما امروز می‌شنوید در خیلی از بیاناتی که در روزنامه‌ها و در فضای مجازی پخش میشود، مسئله‌ی ایدئولوژی‌زدایی به ‌عنوان یک کار لازم [مطرح میشود]؛ این همان هویّت‌زدایی است. ایدئولوژی، تفکّر، ارزشها، هویّت یک ملّت است. امروز قبله‌ی ‌اینها آمریکا است و آمریکایی‌ها دائم روی ارزشهای آمریکایی تکیه میکنند که ارزشهای آمریکایی این‌ جور میگوید، ارزشهای آمریکایی این ‌جور میخواهد ــ ارزشهای آمریکایی یعنی همان ایدئولوژی ــ [امّا] اینها حاضر نیستند این را از آمریکا یاد بگیرند. ⭕️ سن تزو در کتاب هنر جنگ می‌گوید: ‏پیروز شدن در همه نبردها اوج برتری نیست. برتری واقعی زمانیست که بتوان بدون جنگیدن، مقاومت دشمن را در هم شکست. ⭕️ در جنگ شناختی با بستر فضای سایبر کشورهای رقیب یا حریف دنبال تسخیر سرزمین ذهن‌ها و قلب‌های‌مردم هستند. ⭕️در کشور ما به دلیل فقدان حکمرانی سایبری و وجود فضای مجازی ول، ذهن‌ها و قلب‌های مردم با تصویر سازی دشمنان در حال بمباران اطلاعاتی است و عمده محتواهای تولید شده، اخبار و پیام‌های جعلی و ساختگی در بستر این فضا می‌باشد. ⭕️ دشمنان ایران ما بیش از همه با طراحی یک نبرد ترکیبی سایبری-شناختی در دوره زمانی بلند مدت دنبال گرفتن هویت و ایدئولوژی از نسل نوجوان و جوان در کشور هستند که گوشه‌هایی از آن در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها به وضوح قابل مشاهده و درک است.(مانند تطهیر پهلوی، به طنز کشیدن مقدسات و...) ⭕️ اینکه دشمن با سرگرم ساختن نوجوانان و جوانان با محتواهای زرد در اینستاگرام و...دنبال گرفتن هویت اصیل ایرانی - اسلامی آنهاست یک بحث است، اما نکته مهمتر اینست که چرا مسئولین کشور علی رغم تذکرات بسیار امام خامنه‌ای در برابر این دشمن تا دندان مسلح در این فضا مشی سکوت یا تغافل را پیش گرفته اند. ⭕️ در جنگ شناختی وقتی مخاطبی مورد هدف قرار می‌گیرد دچار تزلزل در افکار و رفتارهای خود می‌شود. همین فرد تا پیش از این نسبت به ارزش‌ها، فرهنگ اصیل، خاک و وطن خود تعصب و حس وفاداری داشته‌ است. ولی امروز نسبت به حکومت و ساختار کشور خود تردید دارد و یا با بدبینی و ظن از آن حرف می‌زنند. این تغییر جریان فکری ناگهانی نبوده است. به خاطر همین جنگ شناختی را یک جنگ نامرئی نیز می‌نامند. ⭕️در این جنگ سایبری- شناختی دشمن از چند سلاح مانند اخبار جعلی، پروپاگاندای محاسبات، اعتمادزدایی، ناامیدسازی جامعه، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت، از بین بردن مشروعیت های جامعه و زیر سوال بردن اعتبار نظام و حاکمیت در راس یک کشور استفاده می کند که نتیجه اش هویت زدایی و ایدئولوژی زدایی گسترده در بدنه آن کشور می‌شود. ⭕️در این جنگ شناختی-سایبری ۴ مرحله برای ایدیولوژی زدایی طراحی شده است که نتیجه اش حساسیت زدایی نسبت به اصول و بینات و مبانی انقلاب (مانند حاکمیت دین خدا و عدم تسلیم در برابر دشمن مستکبر) است. این ۴ مرحله به شرح زیر است: 1⃣تضعیف روحیه 2⃣بی ثبات سازی 3⃣ بحران سازی 4⃣عادی سازی ⭕️ حال در برابر این جنگ شناختی-ترکیبی به دستور امام امت واجب می‌شود، این جهاد در کلام امیر المومنین علی علیه السلام یکی از ۴ رکن ایمان به حساب می‌آید، همچنین خود جهاد از نگاه آن حضرت دارای ۴ شعبه امر به معروف و نهی از منکر ، صداقت و صراحت و مبارزه با فاسقان است. ⭕️لازم به ذکر است هویت و ایدئولوژی زدایی از کشوری مانند ایران که در فضای مجازی ول در حال انجام است و این خطر وخسارت با چندین حمله اتمی برابر است، برای ایران طی ۱۰ تا۱۵ سال آینده خسارت سنگینی برجای خواهد گذاشت. ⭕️ نیروهای جریان انقلاب هرچه سریعتر باید برای مقابله با این جنگ شناختی-ترکیبی آموزش‌های لازم را ببینند تا بتوانند علاوه بر حفظ خود و همسنگران‌شان چتر انقلاب اسلامی را بر قشر خاکستری که بیشترین اثر را از این جنگ دریافت می‌کند گسترش دهند. ادامه دارد... 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🇬🇧⛔️ پاداش چرچیل به قصاب انگلیسی 🔻 در سالهای اشغال به شدت وحشت و خفقان ایجاد کرده بود، بطوری که سال‌های متمادی هرگونه تجمع به و می‌انجامید. یکی از این نمونه‌ها "کشتار باغ جلیان والا" بود. تجمعی که حتی اعتراضی نبود و پیرامون جشن محلی برگزار شده بود. ❗️کیشوار دیسای در کتاب "باغ جلیان والا ۱۹۱۹" می‌نویسد: ‼️در ۱۳ آوریل ۱۹۱۹، حدود ۱۰ هزار مرد، زن و کودک غیرمسلح در باغ جلیان والا برای برگزاری "جشن بهاری بایساخی" جمع شده بودند. ‼«دایر» ژنرال انگلیس، بلافاصله پس از اطلاع از مراسم، با ورود به محل، افراد خود را در تنها گذرگاه باریک باغ قرار داد که توسط ساختمان‌ محصور شده بود. او بدون هیچ هشداری، به ۵۰ سرباز دستور داد تا به داخل تجمع شلیک کنند، و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حدود ۱۶۵۰ گلوله در میان جمعیت شلیک کردند.  ‼️بر اساس برآوردهای رسمی، نزدیک به ۴۰۰ غیرنظامی کشته شدند و ۱۲۰۰ نفر دیگر بدون مراقبت پزشکی زخمی رها شدند. 🔻 «دایر»، استدلال می‌کرد که اقدام او برای ایجاد یک "اثر اخلاقی و گسترده" ضروری است. وی می‌افزاید: «اگر گلوله بیشتری داشتم بیشتر به کشتار ادامه می‌دادم!» 🔻وینستون ، وزیر جنگ وقت، در یک سخنرانی در مجلس عوام در سال ۱۹۲۰ -  دایر را ستایش کرد و شمشیری به او داد که شعار «ناجی پنجاب» روی آن نوشته شده بود. 📚 کتاب: JALLIANWALA BAGH 1919 👤 نوشته؛ کیشوار دیسای 🔴 کانال جنایات غرب 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔴جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔴رهبر انقلاب: در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر رونالدو را می‌شناسند، چندنفر کاظمی آشتیانی را* 💢بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علم‌آموزی یا لااقل در حد علم‌آموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. 💢از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی‌آشتیانی را آوردند شما بین بچه‌های مدرسه‌تان، مدارس‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی‌آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت می‌شناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد می‌شناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟ 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
رهبر انقلاب: دانش‌های بی‌فایده‌ در دبیرستان‌ها و دبستان‌ها را حذف کنید 🔹الان در دبیرستانهای ما و شاید در دبستانهای ما دانشهایی تدریس میشود که هیچ فایده‌ای به حال امروز و آینده‌ی این دانش‌آموز ندارد. یک چیزهایی است که ذهنیاتی است که یادشان هم میرود. در هیچ مسئله‌ی زندگی به اینها کمک نمیکند در پیشرفت علم به اینها کمک نمیکند اینها را شناسایی کنید حذف کنید. علم نافع آن علمی است که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند. استعداد او را شناسایی کند آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد آن استعداد را شکوفا کند اینها علم نافع است. 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 از لحاظ کمیت معلمان دچار مشکلیم، کیفیت درس و سواد معلم هم مهم است/ ترتیبی بدهید که رتبه‌های بالای کنکور بیایند دنبال معلمی 🔻 رهبر انقلاب در دیدار معلمان: ما از لحاظ کمیّت معلمان دچار مشکلیم. گزارشی که به من دادند این است که الان حدود هفتاد هزار معلم ما در شرف بازنشستگی‌اند، در حالیکه حدود نصف این جمعیت را میتوانیم جذب کنیم. مشکل بزرگی است. باید روی این قضیه کار کرد. کیفیت معلم هم مهم است. کیفیت سواد و درس و علم و... این جور نباشد که رتبه‌های پایین کنکور بروند سراغ این قضیه. ترتیبی بدهید که رتبه‌های بالای علمی بیایند و از لحاظ اخلاقی، تربیت اخلاقی، تربیت دینی، تدین، دین‌باوری قوی باشند. ۱۴۰۱/۲/۲۱ 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔴دولت مصوبه واردات خودرو را تایید کرد 🔹سید محسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس از تایید مصوبه مجلس درباره واردات خودرو از سوی دولت خبر داد. 🔹بالاخره پس از پیگیری‌های مجلس، دولت مخالفتِ خودش را اصلاح و مصوبه واردات خودرو را تایید کرد. 🔹اگر وزارت صمت زودتر به فکر این راه حل می‌افتاد، جان و مال مردم کم‌تر دچار زیان و آسیب می‌شد، دولت باید سریعا، آیین‌نامه واردات خودرو را تهیه کند؛ با این واردات، بازار خودرو آرام شود. 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔴 دکتر که بود که کمتر از رونالدو شناخته شده است؟ 🔻در نشست21 اردیبهشت ماه 1401 رهبر انقلاب از اینکه نام کاظمی آشتیانی برای نوجوانان و دانش آموزان این مرزوبوم کمتر از کریستین رونالدو شناخته شده است اظهار ناراحتی کردند. اما براستی کاظمی آشتیانی که بود و چه کرد؟ 🔹بیش از 16 سال پیش، غروب چهاردهم دی‌ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از دانشمندان ایران به نام سعید بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفته است. نام این دانشمند، چندان برای مردم آشنا نبود. همانطور که نام بسیاری از دانشمندان، تازه بعد از مرگشان بر سر زبان‌ها می‌افتد یا شاید حتی بعد از مرگشان هم هیچوقت شناخته نشوند. 🔸تا زمان درگذشت کاظمی آشتیانی، جز جامعه پزشکی و علمی ایران، واقعا افراد زیادی او را نمی‌شناختند، اما پیام رهبر انقلاب در ۱۵ دی، اهمیت این چهره علمی را برجسته کرد و نام او بر سر زبان‌ها افتاد. 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام خود، ضمن ابراز «تأسف، تلخکامی و افسوس»، سعید کاظمی آشتیانی را «دانشمند مؤمن و جهادگر»، «شخصیت ارزشمند»، «کانون امید و ابتکار و نوآوری»، «یکی از فرزندان صالح انقلاب» و «از رویش‌های مبارکی که آینده‌ی درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند»، توصیف کردند و «فقدان این عنصر خدوم و باارزش» را «ضایعه‌ای دردناک» خواندند. 🔻اما کاظمی آشتیانی چرا دانشمند مهمی به شمار می‌آمد؟ 🔸اگر نام «پژوهشکده رویان»، «سلول‌های بنیادین»، «درمان ناباروری»، «بانک بند ناف» و اینجور چیز‌ها را جست‌وجو کنید، در نتایجی که به دست می‌آید، قطعا جایی نام سعید کاظمی آشتیانی را خواهید دید. 🔹وی از سال ۶۱ با همکاری دو نفر از همکارانش، جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد. این گروه، هسته اولیه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران بود که ۴ سال بعد شکل و سامان گرفت و سعید کاظمی تا سال ۷۰ مسئول بخش طرح‌ها و تحقیقات آن بود. 🔸از سال ۷۱ با تغییرات ساختار مدیریتی جهاد دانشگاهی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران شد و تا آخر عمرش، در این مسئولیت باقی بود. او در همه این سال‌ها مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروه‌های مختلف پژوهشی را راه‌اندازی کرد، اما مهم‌ترین جایی که راه انداخت، «پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی» در خرداد سال ۷۰ بود؛ جایی که در طول حدود ۳۰ سال گذشته، هزاران زوج نابارور را خوشحال و صاحب فرزند کرده است. 🔹او تا ۱۴ دی سال ۸۴ که در سن ۴۴ سالگی قلب و نفسش از حرکت ایستاد، در دو حوزه مدیریتی توانست گام‌های اساسی و مهمی در گسترش روش‌های پیشرفته درمان ناباروری، تولید و تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی جنینی و همانندسازی (کلونینیگ) حیوانات رقم بزند. همه اینها، منهای تدریس در دانشگاه، برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی، کار‌های تئوریک، مقاله‌نویسی و ... است. 🔸پس از درگذشت او، هر از گاهی مقام معظم رهبری در نشست‌های مختلف از او یاد می‌کردند. مثلا ۲۵ تیر سال ۸۶ در بازدید از پژوهشکده‌ی رویان از علت علاقه خود به او گفتند: «علت اینکه من به مرحوم سعید کاظمی اینقدر علاقه داشتم و الان هم در دلم و در ذهنم برای آن جوان عزیز، ارزش و جایگاه قائلم، حرکت او، نحوه‌ی کار او، مدیریت او و پیگیری اوست که یک مجموعه‌ی کاملی بود از آن چیزی که آدم دوست می‌دارد و آرزو دارد.» 🔹یا مثلا ۱۳ مهر ۸۵ در دیدار اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، خود را مقید به نام‌آوردن از او دانستند و گفتند: «ما شخصیت‌هایی داریم از قبیل مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی که حالا من مقیدم از این جوان پاکباخته‌ی مؤمنِ فاضلِ کارآمد و مدیر حقیقتاً انقلابی و مؤمن اسم بیاورم.». 🔸اما برخی رسانه‌ها به نقل از بعضی منابع اعلام کردند که در سال ۸۳ یعنی یک سال قبل از درگذشت سعید کاظمی، نام او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان غرب آسیا که با توسعه دانش سلول‌های بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، در فهرست ترور موساد قرار گرفته است. 🔹این گمانه‌زنی، فرضیه‌ها درباره ترور بیولوژیک این دانشمند را تقویت کرد و چنین تصوری باز هم رو به فراموشی بود تا اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی خود در فروردین سال ۹۵ و در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، برای سعید کاظمی از لفظ «شهید» استفاده کردند و با آوردن نام او در کنار نام دانشمندانی مانند شهید طهرانی‌مقدم گفتند: «کاری که شهدای هسته‌ای ما در زمینه‌های هسته‌ای که بسیار هم حسّاس است پیشاهنگش بودند، کاری که شهید طهرانی‌مقدّم پیشاهنگش بود، کاری که شهید کاظمی در زمینه‌ی سلّول‌های بنیادی پیشاهنگش بود، کار‌های بسیار بزرگی است.» ✍منبع: ایسنا 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
21.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 راز علاقه عجیب رهبر انقلاب به یک پزشک/ماجرای یک ترور بیولوژیک چهار سال پیش بود که برای اولین بار پس از 10 سال، رهبر انقلاب رسما از مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی رئیس فقید پژوهشکده رویان با عنوان " شهید " نام بردند.  پیش از این اعلام شده بود که مرحوم کاظمی آشتیانی به علت سکته قلبی درگذشته است اما منابع آگاه می گویند این نابغه فناوری سلول های بنیادی توسط سازمان های جاسوسی بیگانه "ترور بیولوژیک " شده است. سعید کاظمی آشتیانی (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۰ - درگذشته ۱۴ دی ۱۳۸۴)، رئیس سابق پژوهشکده رویان و جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پژشکی ایران، دارای درجه دکترای تخصصی جنین شناسی از دانشگاه تربیت مدرس بود که پس از تشکیل پژوهشکده رویان، در رشد طب تولید مثل، فناوری سلول‌های بنیادی و همانند سازی در کشور نقش بسزایی داشت.  کاظمی آشیانی در طول عمر کوتاه خود در زمینه علمی و مدیریتی موفقیت‌های فراوان و شگفت آوری را برای خود و کشور موجب شد. 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔺شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ متهم به خودزنی برکنار شد 🔹شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ تهران که گفته می‌شد به علت فساد ستیزی قمه خورده است با روشن شدن موضوع و اعلام پزشکی قانونی مبنی بر خودزنی، از کار برکنار شد. 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13