eitaa logo
ملت قوی✊🇮🇷
189 دنبال‌کننده
43.6هزار عکس
32.8هزار ویدیو
360 فایل
"ملت ایران بایدقوی شود و راهی جزقوی شدن ندارد".امام خامنه ای زیدعزه 🔸تنها راه تقویت ملت ایران بکارگیری صحیح از همه استعدادهای کشور و پس زدن جریانات چپ و راست از تعیین سرنوشت ملت به وسیله احیای نهضت #بسیج‌مستضعفین است. https://eitaa.com/Mellate_ghavi
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️✍ آنچه او در خشت خام می دید، دیگران در آینه نمی دیدند .... ‼️وقتی طرح انگلیسی اجرا شد، تازه برخی از خواب غفلت بیدار شدند و یاد هشدارهایش افتادند! ‼️عناصر غربزده وابسته، علامه شیخ فضل الله نوری(ره) را متهم می کردند و اکنون هم همان اراجیف را نشخوار می کنند که مخالف پیشرفت زنان و مدارس دخترانه بود! در صورتیکه او قصد اصلی دشمن اجنبی و در رأسش را به درستی تشخیص داده بود "نهادینه شدن فساد و فحشاء در مملکت شیعه با برداشتن حجاب از سر زنان و دختران و با استفاده از مدارس و محافل غربی" او در راه مبارزه با این توطئه، فقط انتقاد نمی کرد، مرد عمل در مسیر خیر و صلاح بود از اینرو از بانیان تأسیس اولیه مدارس جدید دخترانه در تهران شد؛ البته نه از نوع غربی بلکه از نوع اسلامی/ (دکتر یعقوب توکلی مورخ، به نقل از کتاب"دین و گفتمان اصلاح فرهنگی در دوره قاجار" اثر مونیکا رینگر) 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔻نقد: ۱. پیش‌فرض سخن این متفکّر عالی‌مقام، آن است که بی‌حجابی، برخاسته از "میل دختران و زنان مجرّد به تبرّج برای همسریابی" است. این در حالی است که بسیاری از بی‌حجاب‌ها، "متأهل" هستند. پس این تحلیل، فقط می‌تواند علّت "بخشی از بی‌حجابی‌ها" را توضیح بدهد، نه بیشتر. ۲. مشاهدات نشان می‌دهد زنانی که در دورۀ تجرّد، بی‌حجاب بودند، در دورۀ تأهل نیز بیش‌وکم، سبک پوشش خود را "تغییر" نمی‌دهند و همچنان میل به خودنمایی دارند؛ چراکه بی‌حجابی به "سبک‌ زندگی"شان تبدیل شده است. ۳. مهم‌تر و بنیادی‌تر از ازدواج، "درونی‌سازی ارزش‌ها" در فرد از طریق "ایجاد فکر و فرهنگ اسلامی" در اوست. در این حال است که دیانت فرد، مغلوبِ "شرایط بیرونی" نمی‌شود. ۴. هر چند "بگیروببند"، راه‌حل "اوّل" و "آغازین" نیست و باید "سازوکارهای فرهنگی و معرفتی" را در پیش گرفت، امّا برای آن دسته از بی‌حجاب‌ها که "اثر فرهنگی و معرفتی" نمی‌پذیرند و "عامدانه" و "لجوجانه"، فضای جامعه را آلوده به ولنگاری می‌کنند، "تنها راه‌حل" است. اینان "معتقد" به حجاب نیستند، امّا برای مصالح جامعه، باید "ملزم" به آن باشند. ۵. اگر حجاب، "قانون" هست - که هست - "بُعد حقوقی" نیز خواهد داشت و در این صورت، نمی‌توان "بی‌حجاب‌های قانون‌شکن" را فقط "نصیحت اخلاقی" کرد. ۶. حتّی خود "دین" نیز عرصۀ عمومی را به "وجدان اخلاقیِ متدیّنان" وانمی‌گذارد، بلکه "منع‌ها" و "مجازات‌ها"یی را برای متخلفان از شرع در نظر می‌گیرد که از جهت "قدرت بازدارندگی" نسبت به مفاسد، مفید و مؤثّر هستند و علّت تشریع آنها نیز همین امر است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻نکتۀ ناگفته ۱. سال پیش که مباحث مربوط به "طرح صیانت مطرح" شده بود، توئیتی از حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی منتشر شد که حاکی از مخالفت ایشان با این طرح بود. البتّه در آن توئیت، نامی از این طرح به میان نیامده بود، امّا محتوا، نشانگر موضع مخالف بود. سایت‌های اصلاح‌طلب و غیرانقلابی نیز "بی‌درنگ" و "یکباره"، این توئیت را پوشش خبری دادند و این طور وانمود کردند که یک مرجع بزرگ در برابر این طرح، "موضع‌گیری منفی" کرده است! این ماجرا، چند روزی به طول انجامید و جریان غیرانقلابی، "بهرۀ رسانه‌ای" خود را از این توئیت برد. ۲. همچنین فرزند ایشان نیز با "سایت جماران"، مصاحبه‌ای انجام داد و در این مصاحبه، به حضرت آقای جوادی‌آملی ارجاع داد و طوری سخن گفت که گویا این طرح، با منطق دینیِ ایشان، سازگار نیست. ۳. در این مرحله، بنده مطلبی را در کانالم منتشر کردم که دربرگیرندۀ چند "سئوال چالشی و نقضی" از این عالم بزرگوار بود. ۴. چند ساعتی بیش طول نکشید که فرزند ایشان، هم آن "حساب کاربری" را جعلی اعلام کرد و هم "اصل متن" را. این در حالی است که در طول آن چند روز که باب "سوء‌استفادۀ جریان غیرانقلابی" از سخن تقطیع‌شدۀ حضرت استاد، گشوده بود، ایشان - شاید چون نفع سیاسی خویش را در این بهره‌برداریِ غیراخلاقی می‌دید - سکوت کرده بود. البتّه گویا اصل مصاحبه درست بود، ولی جای تعجّب است که حتّی این نیز انکار شد! ۵. آنچه که مهم است، این است که اجازه ندهیم "سرمایه‌های معنوی و معرفتیِ" ما، که مهم‌ترین اندوختۀ ما هستند، "مصادره‌به‌مطلوب" شوند و از سوی "اطرافیان" یا "جریان‌های رسانه‌ای غرب‌گرا"، به خدمت برنامه‌هایی درآیند که با تفکّر اسلامیِ خودشان، شکاف دارند. ۶. من به‌روشنی می‌دانم که نظر "کامل" و "جامعِ" حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی، چیزی متفاوتی با این مطلب است و اینان می‌کوشند با "تقطیع" و "تحریف" و "انتخاب‌های دلبخواهانه"، از ایشان چهرۀ مطلوب خود را بسازند. این توفیق را داشتم از نوجوانی، ریزه‌خوار سفرۀ معرفتیِ این فیلسوف مسلمان باشم و مطّلعم که هرگز تفکّر ایشان در جامعیّت خویش، چنین تجویزهایی ندارد، امّا چه کنم که برای روشنگری و به تحرّک واداشتن خیرخواهان و دلسوزان ایشان، چاره‌ای جز نقد منطقی و عمومی ندارم. نمی‌توانم در برابر "استفادۀ ابزاری" از این بزرگمردِ حکیم، خاموش بنشینم و مشاهده کنم که کسانی با انتخاب سیاسی‌کارانۀ تکه‌ها و قطعه‌هایی از سخنان ایشان، شخصیّت ایشان را تحریف و تخریب نمایند. و "جهاد تبیین"، همین است. مهدی جمشیدی ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
📌 منطق اسلام برقراری عدالت توأم با معنویت است‏ استاد شهید مرتضی مطهری: 🔹 اگر در جامعه‏‌ای، عدالت اجتماعی برقرار نباشد پایه معنویت هم متزلزل خواهد بود. منطق اسلام این است که معنویت را با عدالت توأم با یکدیگر می‌‏باید در جامعه برقرار کرد. 🔹️ در جامعه‏‌ای که عدالت وجود نداشته باشد، هزاران هزار بیمار روانی به وجود می‏‌آیند. محرومیت‌ها ایجاد عقده‏‌های روانی می‏‌کند و عقده‌‏های روانی تولید انفجار؛ یعنی اگر جامعه به تعبیر علی علیه السلام به دو گروه گرسنه‌ی گرسنه و سیرِ سیر تقسیم شود، وضع به همین منوال باقی نمی‌‏ماند، بلکه صدها تالی فاسد به همراه خواهد آورد. 🔹 یک گروه گرفتار بیماری‌هایی نظیر تفرعن، خودبزرگ‌‏بینی و ... می‌‏شوند و گروه دیگر دچار ناراحتی‌های ناشی از محرومیت. 🔹️ ما در جامعه آینده خودمان باید همان طور که مسئله عدالت را با شدت مطرح می‌‏کنیم، به همان شدت نیز مسئله معنویت را طرح کنیم. 🔹 متأسفانه در جامعه‌‏های بشری معمولا نوعی نوسان وجود دارد، به این معنی که ابناء بشر اغلب بین دو حالت افراط و تفریط نوسان می‌‏کنند و کمتر طریق اعتدال را در پیش می‏‌گیرند. 🔹️ در جامعه خودمان اگر به گفته‏‌ها و نوشته‏‌های پنجاه سال پیش نگاه کنیم، می‏‌بینیم درباره معنویت زیاد سخن گفته‏‌اند، اما درباره عدالت یا سخن نگفته‏‌اند و یا بسیار کم گفته‌‏اند. 📚 کتاب آینده انقلاب اسلامی، ص۱۷۹ ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
13.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ وقتی در عدالت عقب مانده شدیم، که مردم را حذف کردیم! ◀️ حجت الاسلام در برنامه ثریا از نقش در برقراری می‌گوید. 🔹 ایده اندیشمندان و رهبران انقلاب برای و در جمهوری اسلامی، سپردن امور به دست مردم بود، که در نیز گنجانده شد. 🔹 از انتخاب حاکم در امر سیاست تا پذیرفتن نقش های اقتصادی حرف از و مردم سالاری است. 🔹مادامی که مردم از امر سیاست و اقتصاد کنار گذاشته شوند، شاهد و ایجاد اقلیتی برخوردار و اکثریتی حاشیه ای در امر سیاست و اقتصاد خواهیم بود. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔴 ‏ازمنظر امیرالمومنین علی (علیه‌السلام)، چهار ویژگی بر عقبگرد و انحطاط حکومت‌ها و ملت‌ها دلالت می‌کند: 1- ضایع و تباه کردن مسائل اصلی 2- پرداختن به مسائل فرعی 3- پیش انداختن اراذل و فرومایگان 4- عقب راندن اهل فضیلت این روزها مسائل اصلی جامعه فراموش و مسائل فرعی جای آنرا گرفته است! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تحملِ نابرابری‌های اجتماعی در دین تحریف شده ◀️ توحیدی که به پیروان خود روحیه پرخاش علیه نابرابری‌های اجتماعی ندهد، یک توحید تحریف شده است. 🔸 اگر عدالت اجتماعی در جامعه‌ای نباشد، هدف اعلای دین، یعنی تکامل انسانی، به هیچ وجه بدست نخواهد آمد. 🎬 @Mostazafin_TV
💡حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای : 🔹بعد از انقلاب موضوعاتی برای ما مطرح شد که ما درست آنها را نمی دانستیم. ، یک موضوع است. ما تازه با مساله پول آشنا شده‌ایم. الان هم که آشنا شده‌ایم، می‌بینیم بسیاری از فتاوایی که قبلا دادیم درست نیست؛ مساله به گونۀ دیگر است. ✍️متا : 🏅امید است، همانطور که پول اعتباری در کارکرد شرعی سلب صلاحیت شد، در سایر کارکردهای پولی هم کنار گذاشته شود و احیا گردد. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
13_فقه_پول.mp3
30.38M
🎙صوت جلسۀ سیزدهم 🏅اگر به آیات و روایات زکات اعتماد کنیم، مهمترین دغدغۀ مسئولین اقتصادی کشور باید احیای زکات باشند. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
📖سلسله درسهای نهج البلاغه /جلسه اول/ شب ولادت امیرالمومنین(ع)۹۹/قم المقدسه 💢درسی که دو ۱۸ذی الحجه می دهد!:۱۸ذی‌الحجه ۱۰هجری(غدیر) و ۱۸ذی‌الحجه ۳۵هجری(بیعت پس از عثمان)!(۱) ❓فرق این دو بیعت چه بود؟! ❓بیعتی که فاطمه(س) دنبالش بود با بیعتی که مالک اشتر و بقیه اصحاب منعقد کردند چه تفاوتی داشت؟! 🔅بیعت اول و آنچه فاطمه(س) دنبالش بود، بیعت با علی(ع) بود بعنوان یک "امام"، "ولیّ قدسی" که سند از خداوند خورده است. مرکز عدالت است. با او عدل سیاسی شروع و بقیه اجزاء عدالت اجتماعی جمع میشود. ⬅️این بیعتِ غدیر نقض شد و فراخوان فاطمه(س) اجابت نشد. لذا جامعه شیعی و حکومت امامت در فرهنگ شیعه به بار ننشست! 🔅بیعت دوم(ذی حجه۳۵هجری)، بیعت با همان علی(ع) است اما به عنوان یک "ولیّ عرفی"، "حاکمی مثل خلفای قبل" که برای "عدالت اجتماعی" و "وحدت" برگزیده اند! 🔸امیر(ع) در نامه۶ به معاویه می نویسد:"همان مردمی که با ابوبکر و عمر و عثمان بیعت کردند، با همان شرایط("علی ما بایعوهم علیه") دست بیعت به من دادند". واضح است مردم با آن سه بعنوان امام برحق و ولیّ قدسی بیعت نکرده بودند! امام(ع) بیعت خود را مشروط به قبول امامتش نکرد و با حضور مردم به حاکم شدن برآنها در حد یک رهبر سیاسی-اجتماعی موافقت کرد. 🔸برای عدالت اجتماعی: شروع نهضت علیه نظام تبعیضی اموی توسط ۹نفر از اصحاب امیرالمومنین در عراق کلید خورد. به شام و دوباره کوفه و حمص تبعید شدند. با سعید بن عاص(والی کوفه) و معاویه(در شام) بحث کردند و از حمص به مصر و بصره و کوفه رفتند و مخالفان را شوراندند. از کوفه۲۰۰نفر، از بصره۱۰۰نفر و از مصر۳۰۰نفر، به مدینه آمدند و ۴ماه عثمان را محاصره کردند که به قتل او انجامید! بعد همه به همراه اهل مدینه به امیر(ع) هجوم آوردند و با او بیعت کردند(خ۵۴و۹۲و۱۳۶و۲۲۹). امام وقت بیعت به مردم وعده داد:"ای مردم مرا در کار اصلاح خودتان یاری دهید. به خدا سوگند که داد مظلوم را از ظالم می گیرم و افسار ستمکار را می کشم تا او را به آبشخور حق در آورم هرچند آن را خوش ندارد"(خ۱۳۶) عدالت گستری را علت پذیرش چنین حاکمیتی معرفی کرد:"اگر نبود حضور مردم و تمام بودن حجت برمن به جهت وجود یاور، و پیمانی که خداوند از عالمان گرفته که در برابر پُرخوری ستمکاران و گرسنگی ستمدیدگان ساکت ننشینند، بی تردید دهنه شترحکومت را بر کوهانش می افکندم..."(خ۳) 🔸برای وحدت مسلمین: ابتدا نمی پذیرفت، وقتی گفتند خبر قتل عثمان و معلوم نشدن خلیفه، تفرقه درست می کند راضی شد(الامامه و السیاسه/ ابن قتیبه/ الجزء الاول ص۴۶و۴۷) ⬅️یعنی امام قدسی، منتظر شیعه شدن همه نشد و بخاطر عدالت و وحدت به همان حاکمیت عرفی راضی شد. علی(ع) رهبر عامه و سنی ها شد! در سپاهش به فقه شیخین نماز می خواندند!(۲) 🔺تشیع سیاسی متولد شد. کسانی که به علی(ع) اعتقاد دینی نداشتند و ولایت او را شرعی و جعل الهی نمی دانستند؛ اما با وحدت، علیه قاسطین (ضد عدالتها/ حزب اموی) شدند. امیر(ع) همه را علیه قاسطین بسیج کرد و باز حین بیعت گفت:"من خوب زیر و روی این امر را بررسی کردم تا آنجا که خواب را از چشمم ربود. تنها دو راه پیش روی خود یافتم: یا با آنها(قاسطین) بجنگم یا آنچه را که محمد(ص) آورده، انکار کنم!"(خ۵۴) 🔅امام خمینی و این درس: ولایت فقیه برتر از ولایت معصوم نیست. به تعبیر سردار سلیمانی در وصیتنامه اش برخی آنرا بعنوان "اعتقاد دینی" قبول دارند و برخی(سنّی ها) به عنوان "اعتقاد عقلی". عده کمی در ایران و اکثری در جهان اسلام، رهبری امام را از جانب خدا و معصوم قبول نکردند بلکه آنرا برای وحدت مسلمین و برای عدالت و مقابله با مستبدین و مستکبرین خواستند. امام هم روی دو چیز تاکید داشت: ۱.تشکیل حزب بزرگ مستضعفین ۲.وحدت مسلمین ❗️عجب اینکه نه پیروان شیرازی، بلکه برخی محافل و حتی علمای انقلابی این ضرورت را خوب پاس نداشتند! ❓آیا کمیل و مالک و صعصعه و... در زمان ولایت عام و عرفی علی(ع) سنّی شدند؟!! چگونه شیعه گری کردند که راهبرد امیر(ع) برای وحدت علیه استکبار اموی ضربه نخورد؟! ❓چگونه از آن ولایت عام، ولایت خاص نتیجه گرفته شود؟! چگونه جامعه مسلمین ازعدالت، به عدل سیاسی(امامت) راهبری شود؟! اینها درسهایی است که باید از امام تشیع و ولیّ مستضعفین در نهج البلاغه یاد بگیریم... ادامه دارد... 🎵صوت این جلسه را بشنوید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/1901 ............... ۱.طبقات الکبری ج۳ص۳۱ ۲.الروضه الکافی ترجمه محلاتی ج۱ص۸۸و۸۹ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ خوانده نشدن "جنگ فقر و غنا" در بُعد داخلی به تجاوز بیشتر اغنیاء به فقرا می انجامد! این ویدئو قسمتی از ارائه سال قبل است.۱ چنانچه میگویم مثل آقای ملکیان کسی است که با صداقت و صراحت به این ادبیات امام اشکال می کند؛ و الا کم نیستند کسانی در بین غیر دگر اندیشان، درون بدنه جناح های رسمی قدرت که با ریش و عمامه، علیه این دوگانه کار می کنند؛ با عین حال زیاد هم امام،امام می کنند! • جنگ فقر و غنا، جنگی از سوی مرفهین بی درد و اسلام آمریکایی شان، علیه محرومین است. مرفهین و خوانشی از اسلام که "کانون ثروت" اش، "کانون قدرت" ساخته و می سازد یا از کانون قدرت، به کانونی از ثروت رسیده اند. در سیاست گذاری ها و اجرا، عمدتا دنبال نفع همین طبقه برخوردار و علیه عموم مردم بخصوص طبقات محروم است! اگر اجازه مقاومت به فقراء در مقابل این جنگ قارونی داده نشود، دیگر یکطرفه به حقوق عامه اتفاق می افتد! • اینجا جا برای تفصیل نیست؛ دراین کانال برخی از ساختارها، رویه ها، سیاستها و نحوه اجراها برای این جنگ و تجاوز علیه فقرا شده است! ........................ ۱.فایل صوتی کامل این ارائه را اینجا بشنوید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2244 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
‏سیره پیروان علی(ع)، سیره ابوذر و سلمان و مالک و عمار است. آنکه سیره علی(ع) در مدارا با مخالفان را از ولایت مطالبه میکند، در شمار پیروان علی و در پی بسط ید ولی نیست؛ در ردیف همان مخالفان علی است و برداشتی سلیقه‌ای از سیره علی را مطالبه میکند که راه بر جبهه دشمنان علی هموار سازد. @syjebraily