🔻دعوت شیاطین إنس و جن به خیابان
مهدی جمشیدی
۱. در مصاحبههایی که این روزها از افراد حاضر در صحنههای اغتشاش منتشر میشود، یک ادّعا تکرار میشود؛ اینکه «جوّزده شدیم» و «نفهمیدیم چه میکنیم» و «نمیخواستیم چنین بشود» و «گرفتار هیجان و احساس و حرارت شدیم» و «غرض و تعمدّی نداشتیم» و ... . چنانچه بخواهیم در سایۀ ادبیّات علوم اجتماعیِ تجدّدی، این خویشبیانی و اظهارهای گفتاری را تحلیل کنیم، باید بگوییم مسأله، «انبوهۀ خَلق» است؛ یعنی این افراد عادی و غیرگروهکی، چون در فضای مجازی و در خیابان، گرفتار «غلبۀ تصوّرِ اکثریّت» شدند و خود را در برابر «موجِ شبهاجتماعی» دیدند، ناخواسته و احمقانه، همین رفتار را «تکرار» کردند.
۲. امّا اگر از چشماندازی معنوی و دینی به این واقعیّت بنگریم، به نتایج دیگری خواهیم رسید. از یک طرف، رهبر انقلاب در طول سالهای گذشته، چند بار به هجوم «شیاطین إنس و جن» اشاره کرد و گفته که اینان در مقابل انقلاب، صفآرایی میکنند و میکوشند انقلاب را به عقب برانند. از طرف دیگر، حالت «بیخودی» و «عنانگسیختگیِ» این افراد نشان میدهد که از سوی شیاطین إنس و جن، «مسخَّر» شدهاند که اینچنین، «وحشیگری نامعمول» و «طغیان ناموجّه» کردند و پس از «به خود آمدن»، از کردههایشان «پشیمان» شدهاند. آن همه «غلظت» و «خروش» و «تعدّی» و «تجاوز» و «عصیانگری»، با این «در خود شکستنها» و «به راه بازگشتنها» و «ندامتهای صریح»، سازگار نیستند و گویا پای عناصر غیبی در میان است.
۳. زمانۀ ما، زمانۀ «روایتهای دروغ» و «تفاسیر وارونه» است؛ زمانۀ «کجروایتهای تصویری» و «ناراستیهای زبانی» و «نفاقهای چندلایه». واقعیّت، یکی است ولی ما در میان اقیانوس روایتهای «مخدوش» و در عین حال، «برانگیزاننده» و «حسّاسیّتزا» و «پُرجلوه»، غوطهور هستیم. در قرآن کریم از این قبیل روایتها بهعنوان «زُخرف القول»، یاد شده است؛ سخنانی که به دلیل زیبایی، فریبنده هستند، امّا نسبتی با حقیقت ندارند. قرآن کریم میگوید روایتهایی که از نوع «زخرف القول» هستند نیز از سوی «شیاطین إنس و جن»، پراکنده میشوند و آنها به این واسطه، ضعفای فکری و معنوی را به دام میاندازند. این هم نشانهای دیگر.
۴. و امّا فضای مجازی. اینان گرفتار «شبکههای اجتماعیِ غربی» بودهاند و از این دریچه، به آن تلقین میشده است، بهطوری که اینان، مستغرق در این شبکهها بودهاند و با آنها «اُنس فراوان» داشتهاند. در این حال، میتوان به تعبیر قرآنیِ «خوض در باطل» استناد جُست و در پرتو آن، دریافت که این «خوض» و «مؤانست» و «یکیشدن»، چنین عاقبتی داشته است. فضای مجازی، مشتمل بر حقایق نیست و از واقعیّت، گسسته است. فضای مجازی، خودش «مجاز» است، امّا «اثر عینی و واقعی» دارد، بلکه در ذهنها، واقعیّت میسازد. در همین عالَم مجازی، «دعوت به خیابان» شده است و آنکه به خیابان آمده، سودایی را در سر دارد که در عالَم مجاز، به او تلقین شده است. او ذهنش را به عالَم مجاز سپرده و با همان «ذهنِ مجازساخته و پیشینی»، به خیابان آمده است، ولی آنچنان گرفتار «اسارتِ ناخودآگاه» و «مسخَّرشدگیِ تمامعیار» و «وسوسۀ تثبیتشده» است که تفاوت را درنمییابد و بر اساس همان «بافتههای مجازی»، در خیابان عمل میکند. تازه آنهنگام که قانون، گریبان او را میستاند و بر او را بر کرسی تأمّل و درنگ مینشاند، به خود میآید و میگوید این او نبوده که چنین کرده است. در عالَم اینستاگرام، «ولایت» از آنِ شیطان است، نه خدا، و آنان که به این عالَم شیطانی، تعلّقخاطر دارند، به «جنود جهلِ تجدّدی» خواهند پیوست و «بردگان شیطان در خیابان» خواهند شد.
۵. البتّه وسوسههای شیاطین إنس و جن، همگان را گرفتار فتنه نمیکند و آنها را در برابر قدرت حقّ نمینشاند، بلکه فقط «ضعفای معنوی و معرفتی»، تاب مقاومت ندارند و فریفته میشوند. بهبیاندیگر، این اسارت و مسخَّرشدگی، قهری و جبری نیست و «بضاعتهای ایمانی» و «قوّتهای باطنی»، تعیینکنندۀ نهایی هستند. آنان که پیشاپیش، خویش را تزکیه نکردهاند و نور ندارند و هویّت ایمانیشان، «متزلزل» و «لنگان» است، خویش را میبازند و تسلیمِ شیاطین جن و إنس میشوند.
۶. شیاطین جن و إنس، همان نفوس ناریّهای هستند که آدمیان عادی را به خود دعوت میکنند و آنها را در برابر حقّ قرار میدهند تا شاید جبهۀ حقّ را بفرسایند. از «شیاطین جن»، خبری ندارم، امّا «شیاطین إنسی» را میشناسم که در این مدّت، هرچه در توان داشتند به کار بستند تا شاید حاکمیّت حقّ را براندازند: «سیاستمدارِ قدرتطلبِ اشباعناشدنیِ حاشیهنشین»، «روشنفکرِ بردۀ علوم انسانیِ تجدّدی»، «سلبریتیِ بدننمایِ اشرافیِ خودخواه»، «معمّمِ ظاهرالصلاحِ مترصدِ انقلابستیز» و ... .
(به یاد مرحوم آیتالله سیّدعباس حسینیکاشانی و اثر شریفش، المخازن)
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔴 پیامی برای جاسوسان !!
به نظرتان چرا آمریکا و انگلیس حاضرند این اندازه برای آزادی جاسوس هایشان که به چنگ سربازان گمنام #امام_زمان افتاده اند هزینه بپردازند؟!
اگر اطلاعاتی بوده که همه لو رفته و در این مدت طولانی ، تخلیه اطلاعاتی به طور کامل انجام شده است.
وفاداری و معرفت و دلسوزی هم که از این وحشی های غربی محال است.
فقط یک دلیل منطقی می ماند :
ارسال پیام به بقیه نفوذی ها و جاسوسان داخل #ایران که نگران نباشید ما تمام قد از شما دفاع می کنیم حتی اگر دستگیر شوید ...
#نفوذ
✍"قاسم اکبری"
✌️جنبش مستضعفین
@jonbeshmostazafin
✍️نسل تمدن ساز یا تمدن سوز !؟
10 سال قبل، زمانی که حجت الاسلام متولی امامی در حال نگارش کتاب "بحران تمدنی ایران معاصر" بود و نسبت به روند جامعه هشدار میداد؛ کمتر کسی فکر می کرد که به زودی کلیدواژه «آشوب تمدنی» به شکل آشوب امنیتی کف خیابان نمود یابد.
🔹امروز اگر با بخش اغواشده و بدون برنامۀ آشوبگران 1401 ایران گفتگو کنید؛ عموما شبیه به عکس روی جلد کتاب "بحران تمدنی ایران معاصر" دچار شخصیت چندپاره هستند.
🔸نسلی که در ناخوداگاه خود میخواهد اسلام، غرب، شرق، سنت و مدرنیته را با هم داشته باشد؛ و البته به هیچکدام هم شبیه نیست.
نسلی که هم عاشق حاج قاسم است و هم عاشق استیوجابز
نسلی که خشونت های جوکری راه میاندازد، ولی در مقابل کوچکترین ناامنی گریه اش میگیرد.
🔹نسلی که همۀ نهادهای بهداشتی، مذهبی، سیاسی و امنیتی با تولدشان مقابله کردند تا با فرزند کمتر برایشان زندگی بهتر بسازند؛ ولی یک نسل تنها و اتمیک ایجاد نمودند که شکاف عمیقی با نسل قبل دارد.
🔸نسلی که هیچ گونه دوراندیشی ندارد و یادگرفته در لحظه زندگی کند. انتظار دارد همه چیز حاضر و آماده در اختیارش باشد و چون زحمتی برای #انقلاب_اسلامی متحمل نشده، همیشه طلبکار است. مثل بچه پولداری که اموال پدرش را بی زحمت به ارث برده و ارزش آن را درک نمیکند.
🔹نسل دهۀ هفتاد و هشتاد قاچاقی متولد شدند، در بلاتکلیفیِ تمدنی رشد کردند و اکنون وارد کنش گری های اجتماعی می شوند.
این نسل از همۀ تابوهای نسل های گذشته عبور کرده و میخواهد تکلیفش را با پارادوکس های حاد اجتماعی روشن نماید.
نسلی که دیگر یکی به نعل و یکی به میخ را نمیپذیرد و یا تمدن ساز است، یا تمدن سوز
📎پ ن :
همین که شما صبر داشتید و این یادداشت را خواندید؛ یعنی هنوز «آشوب تمدنی» در وجود شما بغرنج نشده و شاید بتوانید کتاب "بحران تمدنی ایران معاصر" را هم مطالعه نمائید.
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
▪️امام حسن عسکری علیه السلام :
مَا مِنْ بَلِيَّةٍ إِلاَّ وَ لِلَّهِ فِيهَا نِعْمَةٌ تُحِيطُ بِهَا
هيچ بلايي نيست، مگر آنكه اطراف آن با #نعمت الهي احاطه شده است.
(تحف العقول، ج 2، ص 489)
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کی و کجا دانشجوی ما در دانشگاه به این سطح از بی شعوری و وحشی گری رسیده....
اینجا دانشگاه مشهد هست و این استاد عزیز هم با نهایت ادب و متانت با افرادی که عنوان دانشجو را یدک میکشند سخن میگوید....
پدر و مادر عزیز شما هم مقصرید.....
🔴به پویش مردمی #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سبزپوش شدن صنعا در آستانه میلاد پیامبر اکرم (ص)
▫️ صنعا پایتخت یمن، همه ساله در ایام میلاد پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم با رنگ سبز تزئین میشود.
🔴به پویش مردمی #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
19.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قیس قریشی، کارشناس حوزه غرب آسیا و جهان عرب از لندن:
🔺شبکه سعودی اینترنشنال در این روزها تبدیل به اتاق عملیات علیه امنیت ایران شده است! این رسانه به دنبال راهاندازی جنگ داخلی و در نهایت فروپاشی و تجزیه ایران است!
🔺هدف اصلی شبکه سعودی اینترنشنال ناخودآگاه مخاطب ایرانی را هدف گرفته است، دقیقا همان کاری که شبکههایی مثل العربیه و الجزیره در عراق و سوریه و لیبی انجام دادند!
✅ بهروز ترین، جنجالیترین خبرها و اتفاقات داغ و دیدنی از شبکههای ماهوارهای فارسی زبان و بین الملل را در کانال ایرانیکTV مشاهده کنید.
🔴 همراهان عزیز؛ کانال ایرانیکTV را برای دوستانتان هم به اشتراک بگذارید🌺🙏
__________
https://eitaa.com/iranictv
فقط یه هفته مدام داشتن میگفتن خامنه ای فوت کرده..
هنوزم ماهواره میبینی؟
🆘 @Roshangari_ir
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نور به قبرت بباره که این روز ها را می دیدی....
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
🔺#همدلی
🔻#انقلابی_گری
@khakestary_amar
اما تحلیل این شعر:
برای توی کوچه رقصیدن = برای آزادی جنسی و فحشا
برای ترسیدن به وقت بوسیدن = تکرار برای تاکید بیشتر! برای آزادی جنسی و فحشا
برای خواهرم خواهرت خواهرامون = بیربط و برای تحریک احساسات! البته اینها سگ و گربه ها منظورشونه
برای تغییر مغز ها که پوسیدن =برای مخالفت با احکام خدا
برای شرمندگی برای بی پولی =که نتیجه لیبرال سرمایه داریه
برای حسرت یک زندگی معمولی = برای زندگی لاکچری
برای کودک زباله گرد و آرزو هاش = که نتیجه حرامخوری مرفهین بی درده
برای این اقتصاد دستوری = برای لیبرالیسم (آزادی اقتصادی به نفع سرمایه داران)
برای این هوای آلوده = که البته توی ویلاهای بالاشهر ما وجود نداره
برای ولیعصر و درختای فرسوده = که پولدارای ولیعصر خشک کرده بودن
برای پیروز و احتمال انقراضش = که از پوستش کیف و کفش زناشونو میدوزن
برای سگ های بی گناه ممنوعه = که توی خونه های شما اسیر شدن
برای گریه های بی وقفه = که به همدیگه خیانت میکنید
برای تصویر تکرار این لحظه = کدوم لحظه؟ :)
برای چهره ای که میخنده = 😂 منو میگه
برای دانش آموزا برای آینده = شبیه مسئولین شعار میده
برای این بهشت اجباری = برای جهنم اجباری که غرب برای انسان ساخته
برای نخبه های زندانی = برای اراذل و اوباش و فحاشها
برای کودکان افغانی = برای فرزندان شهدای تیپ فاطمیون؟
برای اینهمه برای غیر تکراری = خداوکیلی اینها خیلی تکراری بودن. یه عمره دارید این مزخرفات رو تکرار میکنید
برای اینهمه شعار های توو خالی = اینجا شعر ارتباط عمودی رو حفظ کرده و مربوط به عبارات و شعارهای بالاست
برای آوار خونه های پوشالی = برای House of Cards
برای احساس آرامش = برای ترکوندن پلاستیکهای حبابدار :)
برای خورشید پس از شبای طولانی = برای یکم بهمن ماه
برای قرص های اعصاب و بی خوابی = معلوم بود از اولش قرص میخوره شاعر!
برای مرد میهن آبادی = چرا مرد میهن آزادی نه؟ مردها باید کار کنن فقط؟ چقدر نگاه جنسیتی دارید شما آخه؟
برای دختری که آرزو داشت پسر بود = برای چهارتا دونه سیبیل؟!
برای زن زندگی آزادی = برای زنبارگی و عشق و حال و آزادی جنسی
برای آزادی از دین
برای آزادی از بندگی خدا
برای آزادی از آزادگی
💠 @h_abasifar