فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1717519089094218373
🗒 رئیسجمهور باید مستقل از اصحابش، از «عقل راهبردی» برخوردار باشد، نه اینکه توانمندیاش در «عقل اجرایی» منحصر باشد. صاحبان «عقل جزوی» _ که از «عقل کلی» بیبهرهاند _ از سوی «حلقهی پیرامونی»شان مدیریت میشوند؛ چنانکه تاکنون نیز فقط متنهای یاران لیبرال خویش را با لکنت و بهسختی، «روخوانی» کردهاند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻تکنوکراتهای شبهانقلابی _۱
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. بعضی نتوانستهاند عمقِ «عالَم تجدّد» را فهم کنند و ازاینرو، نیروهای فکری و سیاسیای را که به جانب تجدّد مایل شدهاند، بهدرستی نمیشناسند. اینان دچار خوشبینی و سطحینگری میشوند و از لایههای پنهان و دلالتهای ناگفته، غفلت میورزند. در عالَم پساانقلابی ما – به معنی عالَمی که انقلاب اسلامی بر آن سایه افکنده و همهچیز، متأثّر از اقتضاهای آن است – نیروهایی حضور داشته و دارند که هر چند ذهنیّتشان، بیشوکم، آغشته به تجدّد شده، اما از صراحتورزی دربارۀ دگردیسیها و تجدیدنظرهایشان پروا دارند و با زیستن در فضای «ابهام» و «اجمال» و «دوپهلوگویی»، به حیات سیاسی خویش ادامه میدهند. همین سبکِ زیستن نیز بسیاری را دچار تردید و خطا میکند و از شناختن ماهیّت این نیروها، ناتوان میسازد. این نیروها به گونهای هستند که برای هر دو جهت و سویه، شواهدی در وجودِ سیاسیشان حضور دارد و بهاینترتیب، برداشتها و تفسیرها را غبارآلود میکنند. چنانند که گویی هم این هستند و هم آن. تعبیر «نیروهای بینابینی» – که آن را از شهید بهشتی به یادگار دارم – میتواند پرده از واقعیّتِ وجودی اینان بردارد و تذبذب و تلاطم و دوگانگیشان را آشکار سازد. اینان یک چشم با «عالَم سنّتِ انقلابی» دارند و چشمی به «عالَم تجدّد غربی»؛ چنانکه پارهای از اشاراتشان به آن سو است و پارهای از اشاراتشان به این سو. درعینحال، باید آنها را مایل به «اصالت تجدّد» قلمداد کرد و فریب برخی ظهوراتِ انقلابیشان را نخورد. هنگامی که «معنی»، هویّت تجدّدی یافته است، از «صورت» کاری ساخته نخواهد بود و اینچنین پوستهها و قالبهایی، خاصیّتی نخواهند داشت.
[دوّم]. در برابر این پاره از نیروهای سیاسی، باید دست به «واسازیِ هویّتی» زد؛ یعنی عناصر و اجزای درونیشان را یکبهیک بیرون کشید و در کنار هم نشانید و تحلیل کرد. اینان، شبنشین هستند و با تاریکی، انس دارند؛ چون در این حال است که هویّتشان پنهان میماند و حقیقت، به حاشیه رانده میشود. پس علاج، چیزی جز «روشنگری» نیست. باید به معرکۀ تجزیه پا نهاد و وضعِ وجودیِ اینان را عیان کرد. آنها میخواهند واقعیّت، درهم و بریدهبریده و منقطع باشد تا مخاطب نتواند حقّ و باطل و صواب و ناصواب و صدق و کذب را از یکدیگر بازشناسد. اینان از «مفاهیم لغزنده» استفاده میکنند؛ چراکه وضوح مفهومی، خصمِ حیات سیاسیشان است و کلاندغدغۀ تداوم قدرتشان را با چالش مواجه میسازد. هرچه که مرزها و حریمها و هویّتها و خطکشیها و اندیشهها آشکار شوند، بیشتروبیشتر، استحالهشدگی و التقاطاندیشی این نیروها برای جامعه مشخص میشود و تشخیصها، بلوغ و کمال مییابند. پس باید دست به کار شد و طرح واسازیِ هویّتی را آغاز کرد. نباید مجال داد که «اصالتهای انقلابی»، دستخوش بازیگری و بازیسازی نیروهایی شود که گرفتار بیرونزدگی و زاویه و فاصله شدهاند، اما حاضر نیستند هزینۀ سیاسیِ بازاندیشیشان را بدهند.
[سوّم]. البته در مقابل، اینان ندای مظلومیّت سر خواهند داد و از «تخریب» سخن خواهند گفت، اما پیداست که میان «نقادی» و «تخریبگری»، تفاوت بسیار وجود دارد و نباید به هیچ بهانهای، تیغ نقد از وادی سیاست کنار نهاده شود. یکی از لوازم نظریۀ مردمسالاری دینی، گشودگی عرصۀ سیاسی است و این به معنی امکان «نقادی»، بلکه فضیلت آن است. همچنان که نباید نقادی را چماق تخریب، ممنوع و مطرود کرد، نباید آن را به بهانۀ «وحدت»، ملامت نمود. در عالَم انقلابی، هر نوع پیوستگی و اتّحادی، ریشه در حبلِ متینِ «دین» دارد و نه منافع و مطامع سیاسی. در این عالَم، «قدرت» در ذیل «حقیقت» است و نه بر فراز آن. ازاینرو، عملگرایی سیاسی و اتئلافهای معطوف به تفوّق سیاسی، مشروع و روا نیستند. قدرت، هیچ اصالتی ندارد و جز مقدّمه و زمینهای برای تحقّق و تجلّیِ حقیقت، شأنی ندارد. قدرت، برای قدرت نیست، بلکه معطوف به امری بیرون از خویش است. دراینحال، بدیهی است که همداستانی و همراستایی با نیروهایی که از لحاظ فکری، به تجدّد مایل شدهاند و دچار مسخ هویّتی گردیدهاند، خطایی مهلک است. ازآنجاکه ولایتِ میان مؤمنان، به معنی «همبستگیِ هویّتیِ» آنان است، نمیتوان با کسانی که هویّت اسلامی و انقلابیشان، مخدوش و مجروح شده و به سوی تجدّد میل کرده است، طرح وحدت درافکند و همدل و همراه شد. گسستگیِ هویّتی، یک حقیقت است و نمیتوان با فقدان «همفکری» و «همهویّتی»، زیر یک «چتر مشترکِ سیاسی» قرار گرفت. اگر نگاه ما به عرصۀ سیاسی، برآمده از اقتضائات و غایات انقلاب اسلامی است، نباید منطق عملگرایانه را در پیش گرفت و تنها به قدرت اندیشید.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1717686018265803873
🗒 علامه مصباح در انتخابات ریاستجمهوری سال نود و دو، سعید جلیلی را «اصلح» معرفی کرد. یک دهه گذشته است؛ اکنون علامه در میان ما نیست، اما جلیلی، نهفقط همچنان در همان مدار فکری و سیاسی است، بلکه اصالت انقلابیاش، بیش از گذشته نمایان شده است. در مقایسه با دیگران نیز، تردیدی در برتری و ترجیح ایشان ندارم.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1717702302983447643
🗒 جریانهای «اصلاحات» و «اعتدال» به این نتیجه رسیدهاند که چون نامزدهایشان رأیساز نیستند، متمایل به یک «اصولگرای میانهرو» بشوند تا به تعبیر خودشان، حادثهی سال هشتاد و چهار (برگزیدهشدن گزینهی رادیکال) تکرار نشود؛ یعنی جلیلی که اکنون صدرنشین است، انتخاب نشود.
بنابراین، «اصلاحطلبان» و «اعتدالگرایان» و «اصولگرایان میانهرو» در قالب یک معاملهی سهمیهای و در لحظهی نهایی، به نقطهی مشترک خواهند رسید. میخواهند جلیلی را «افراطی» و «نامعقول» نشان بدهند و مردم را بترسانند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔺عنصری که دارد با دلنوشتههایش ارزشهای الهی را محو و ظواهر غربی را در عالَم سیاستورزی جایگزین میکند!
🔹️سمت چپ سایت مشرق از حامیان قالیباف است
توضیح میدهد که تبلیغات انتخاباتی قالیباف در سال ۸۴ مشکلات جدی داشت؛
به جای اینکه مثل احمدی نژاد، رنگ و بوی انقلابی داشته باشد،
شکل و شمایل ژیگولی و غربی داشته است!
🔹️ سمت راست کانالی حدود ١٠٠ هزارتایی از حامیان قالیباف است
💢ببینید روی چه آیتم هایی مانور میدهد:
➖با اعتماد به نفس راه رفتن!
➖ظاهری آراسته و با پرستیز!
و ...
حتی یک مورد از ملاکهایی که رهبر انقلاب بیان فرمودهاند در مطالبش وجود ندارد
#لیبرال_مذهبی
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
📋 تراکت #ملاکهای_اصلح برگرفته از #رهنمودهای_ولایت
🔻پیشنهاد میکنیم که بیانات امام خامنهای نسبت به مشارکت در انتخابات و لزوم رأی به #اصلح رو به هر شکلی که براتون مقدور هست منتشر بفرمایید/
البته فرمایشات حضرت آقا بسیار بیشتر از این موارد هستن
🔹️مساجد، هیئات مذهبی و پایگاههای بسیج مکانهای مناسبی برای نصب این مطالب هستن.
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 هرچه جلوتر میروم مظلومیت علی برایم ملموس تر می شود
#لبیک_یا_خامنهای
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
🔺پیامهای تشکر رهبر انقلاب از تلاشهای مجاهدتآمیز مهدی کروبی و علی لاریجانی آنهم به تعابیری مثل پرتلاش و پرانگیزه
(که صدالبته حکمت و اقتضائات خاص خودش را داشته است)
➖ دیگه از ولایت برای آقای قالیباف خرج نکنید 🤫
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سه باوری که به امام خمینی (رحمة اللّه علیه) قاطعیت میداد..
🎙امام خامنهای
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐