eitaa logo
ملت قوی✊🇮🇷
187 دنبال‌کننده
44.1هزار عکس
33.5هزار ویدیو
362 فایل
"ملت ایران بایدقوی شود و راهی جزقوی شدن ندارد".امام خامنه ای زیدعزه 🔸تنها راه تقویت ملت ایران بکارگیری صحیح از همه استعدادهای کشور و پس زدن جریانات چپ و راست از تعیین سرنوشت ملت به وسیله احیای نهضت #بسیج‌مستضعفین است. https://eitaa.com/Mellate_ghavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬رسانه مستقل 👈 حجره انقلاب سعید قاسمی: نگاه نکنید که در دیدار با رهبری دعوا بین ایستادن در صف اول و دومه؛ خط خالیه...… ✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید @hojre_enghelab
🔴 چندمثال از – 1 🔹موضوع عدالتخواهی مصداقی، در سالهای اخیر مورد بحث مجموعه و افراد مختلفی بوده. یک عده موافق و عده ای مخالفند. هرکدام هم برای اثبات نظر خود به بیانات رهبر انقلاب استناد می کنند. 🔸معتقدم تا عدالتخواهی مصداقی روی مسائل و پدیده ها و مصادیق اتفاق نیافتد نه عدالت به گفتمان تبدیل می شود و نه هم مشکلات و مصادیق حل خواهند شد. و البته معتقدم مهم تر از خود مصادیق، اصلاح رویه و مکانیزم و ساختارها و قوانین است. اما چگونه به اصلاح رویه و قوانین و ساختارها می رسیم؟ زمانی که مصادیق و دردها مطرح شوند و آنچه در میدان است روشن و شفاف شود. 🔹و باز از اصلاح رویه و قوانین، گفتمان سازی عدالت مهم تر است. اما چنانچه این مسیر یعنی از مصادیق شروع نشود و علل عقب ماندگی در عدالت مطرح نشوند و به مطالبه عمومی تبدیل نشود گفتمان هم ایجاد نخواهد شد! 🔸عموم مخالفین عدالتخواهی مصداقی، حرف شان این است که «اسم یک شخص قبل از اثبات جرم، رسانه ای نشود.» با استناد به همین جمله زیرآب اصل عدالت و عدالتخواهی و ورود به مصادیق و مسائل را هم می زنند. در این چند مطلب سعی می کنم مسائل و مصادیقی را طرح کنم که بگویم عدالتخواهی مصداقی فقط نام بردن از اشخاص قبل از اثبات جرم نیست! 🔹پرسش از یا را می توان یکی از مصادیق مهمی دانست که طرح آن در رسانه ها و فضای مجازی نیازی به اثبات در دادگاه نداشت بلکه مطالبه عموم و رهبری این بود که هم گیرندگان حقوق های نجومی هم سرویس دهندگان را محاکمه کنند. مسئله هم اختلاف و فاصله طبقاتی بود. تبعیض و بی عدالتی بود. 🔸اینگونه نیست که فیش نجومی فلان مدیر را ما رسانه ای نکنیم بلکه از آقای دادستان خصوصی بخواهیم ورود کند، آن هم اگر دسترسی به دادستان داشته باشیم، اگر دادستان مصلحت بداند ورود کند؛ تازه دادستان می گوید این فیش طبق مقررات قانونی بوده لذا من نمی توانم ورود کنم! 🔹ضمن اینکه در هیچ کجای مبانی و مفاهیم اسلام، مبلغ دریافت حقوق افراد و دریافتی آنان از بیت المال و غنائم، مسئله پنهان و محرمانه ای نیست که انتشار آن خلاف شرع باشد! اساساً از وظایف حکومت، شفافیت اموال و دارایی ها و دریافتی های حاکمین، مدیران و مسئولان است. اینکه شفافیتی در کار نیست یعنی خلاف شرع و اسلام است! این حق الناس است که اموال و دریافتی مدیران شفاف و علنی باشد. متأسفانه در حال حاضر امکان دسترسی به فیش حقوق نهادهای اقتصادی و غیراقتصادی دولتی و حاکمیتی فراهم نیست. اگر شفاف بود آن موقع معلوم می شود که چقدر فیش نجومی داریم و خبر نداریم!! 🔸انتشار آن فیش ها با ذکر اسامی و عناوین مشخص کرد که ای داد! خیلی از نهادها و ادارات چه نهادهای حاکمیتی چه دولتی، به مدیران خود حقوق های نجومی می دهند. این پرداخت ها طبق قوانین و مصوبات پایین دست بود اما در تضاد با قوانین بالادستی! در تضاد با قانون اساسی! در تضاد با اسلام محمدی(ص)! 🔹با انتشار فیش های نجومی، مطالبه عمومی شکل گرفت و رهبر انقلاب هم چندین بار از دستگاه قضایی خواست که وارد شوند و برخورد کنند. رئیس دیوان محاسبات در مصاحبه ای از برگشت پول ها به بیت المال خبر داد البته قوه قضائیه در این زمینه محکم برخورد نکرد. تلاش هایی در مجلس برای تصویب برخی قوانین شکل گرفت. 🔻حال سوال این است؛ اگر آن فیش ها منتشر نمی شد هیچ تلاشی برای بازگردان اموال بیت المال و تغییر رویه و اصلاحات قانونی و بودجه ای شکل می گرفت؟ رهبری اطلاع پیدا می کرد که دستور دهد؟ رئیس دیوان محاسبات و سازمان بازرسی اطلاع پیدا می کردند که ورود کنند؟ مردم اطلاع پیدا می کردند که مطالبه کنند؟ 🔻این یکی از مصادیقی است که نباید منتظر این و آن ماند؛ نباید مطالبه گری و عدالتخواهی را متوقف بر اقدام دادستان ها و عوامل نظارتی دانست وگرنه حرکتی برای برخورد و اصلاح رویه ها و رشد مردم برای مطالبه گری، شکل نخواهد گرفت! مدرسیان ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
✡️ نقد فیلم تل‌ماسه (١) 💥 «منجی موعود» به روایت گوساله‌پرستان نوین! 1️⃣ بالاخره بعد از چند ماه تبلیغات مستمر دربارهٔ حماسهٔ علمی-تخیلی ، فیلم (Dune) اکران شد و توجهات بسیاری هم از سوی تماشاگران و هم نویسندگان سینمایی دریافت کرد. 2️⃣ دومین اقتباس سینمایی از رمان معروف «تل‌ماسه» اثر ، همان‌طور که از بودجه و لجیستیکی که صرف ساخت آن شد و طبق انتظار از سوابق کاری دنیس ویلنوو، از لحاظ سینمایی چشمگیر از کار درآمده و به لحاظ محتوایی هم بسیار جذاب است. 3️⃣ «تل‌ماسه» فیلم مهمی است و به‌طور خاص برای ایرانی‌ها به‌عنوان قطب ، بسیار قابل توجه است. این مسأله، البته ربطی به برخی تفاسیر ساده‌دلانهٔ داخلی ندارد که اثر ویلنوو را فیلمی در تقدیس مفهوم و با نمادها و دلالت‌های دینی پنداشته‌اند! 4️⃣ «تل‌ماسه» مهم است چون یکی از استراتژیک‌ترین آثار سینمایی یا «مسیحاستیز» (آنتی‌کرایست) دو دههٔ اخیر است و البته رندانه و هوشمندانه نعل وارونه می‌زند و خود را «منجی‌گرایانه» و در جبههٔ «حق» می‌نمایاند! ✍️ نویسنده: سهیل صفاری ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ نقد فیلم تل‌ماسه (٢) 💥 «منجی موعود» به روایت گوساله‌پرستان نوین! 1️⃣ در فیلم، «پائول» به‌عنوان کسی که آینده است، تحت‌الحمایه خود جسیکا است که خود او نیز تحت‌الحمایه خواهران (سازمان در امپراتوری) قرار دارد. 2️⃣ پائول در «رؤیاهای صادقه»اش توسط دختری از بادیه‌نشینان موسوم به «فِرِمن» هدایت می‌شود. حتی معروف مسیحیت (پدر، پسر، روح القدس) در فیلم، تبدیل به (مادر، پسر، لسان‌الغیب) می‌شود. 3️⃣ بنی‌جزریت هم یک نهاد کاملاً است که هیچ مردی حق عضویت در آن را ندارد. طبق داستان، قرار بود طبق تعلیمات بنی‌جزریت، جسیکا یک دختر به دنیا بیاورد که در آینده تبدیل به مد نظر بنی‌جزریت شود، لیکن جسیکا به عشق شوهرش، پسری به دنیا می‌آورد. 4️⃣ قوم موسوم به «فِرِمِن» در نوول و فیلم ، به‌شدت به اعراب بادیه‌نشین شباهت دارند و به‌خاطر زیست در شرایط صعب بیابان، خشن و زمخت و بیگانه با تمدن هستند. آن‌ها پرستندگان کِرم‌ عظیم‌الجثه‌ای به‌نام [شیءالخلود (شیء جاودانه)] هستند که سلطان واقعی سیارهٔ «آراکیس» است. ✍️ نویسنده: سهیل صفاری ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ نقد فیلم تل‌ماسه (٣) 💥 «منجی موعود» به روایت گوساله‌پرستان نوین! 1️⃣ بازیگر نقش منجی، از طرف مادر است. در داستان فیلم هم او بیش از پدر، به وابسته است و توسط مادر تربیت می‌شود. در ، بر اساس وراثت خون یهودی از مادر اصل است. 2️⃣ خاندان آتریدیس به حکم «امپراتور» به سیاره‌ای سراسر بیابانی و لم‌یزرع منتقل می‌شود. یکی از مهم‌ترین اسطوره‌های دینی ، سرگردانی در بیابان (وادی تیه) به امر «یَهُوَه» است. 3️⃣ خط الحادی فیلم دنی ویلنوو دقیقاً همین‌جا عیان می‌شود. طبق روایت ، و تأیید قرآن کریم، خداوند به‌خاطر نافرمانی‌ها و بهانه‌گیری‌های مستمر ، ورود به را تا ۴٠سال بر آنان ممنوع می‌کند و سرگردانی آن‌ها در بیابان آغاز می‌شود. 4️⃣ در روایت الحادی فیلم ، امپراتور، خاندان آتریدیس را به حکمرانی «آراکیس» (که بیابانی بی آب و علف و سوزان است) مأمور می‌کند و خیلی زود درمی‌یابیم که این در واقع تنبیهی از جانب امپراتور بوده است. 5️⃣ یکی از بزرگ‌ترین گناهان بنی‌اسرائیل که خشم الهی را برانگیخت، گرد آمدن این قوم در غیاب موسی (ع) حول و پرستش آن بود. این‌جاست که تصویر «گاو» روی قبر بزرگ خاندان آتریدیس و تأکید بر سر گاو که در بالاترین ارتفاع در مقر حکمرانی لتو آتریدیس نصب شده و همچنین مجسمهٔ گاو خشمگین متعلق به پائول، معنا پیدا می‌کند. ✍️ نویسنده: سهیل صفاری ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ نقد فیلم تل‌ماسه (۴) 💥 «منجی موعود» به روایت گوساله‌پرستان نوین! 1️⃣ عطف به روایت رسول‌الله (ص) که ذکر شد، حتی در باب مَرکب عجیب و هولناک ، که بین دو گوش آن یک میل فاصله است، در سکانس پایانی کُدی نه‌چندان پوشیده برای مطابقت وجود دارد. 2️⃣ پائول و مادرش که اکنون عضوی از جامعهٔ فرمن‌ها هستند، وقتی وارد محدودهٔ زیستی فرمن‌ها (سیچ تبر) می‌شوند، یکی از رزمندگان فرمن را می‌بینند که سوار بر کِرم غول‌آسا در حال تاختن است. این کرم‌ها آن اندازه عظیم و مخوف هستند که در هنگام تاختن، در صحرا طوفان به‌راه می‌افتد (طول آن‌ها به ۴٠٠متر هم می‌رسد). 3️⃣ در واقع، زمانی پائول از دید فرمن‌ها، جلوه‌ی یک را می‌یابد که یکی از این کرم‌ها در برابر او آرام می‌گیرد و بعد از کمی مکث راه خود را می‌گیرد و می‌رود، چنان‌که گویی تحت فرمان پائول قرار گرفته است. 4️⃣ بر اساس نوول می‌دانیم که در نهایت پائول رام کردن و سواری گرفتن از این را فرامی‌گیرد و در هنگام سوار بر همین مرکب هیولایی است. 5️⃣ حتی بر اساس منابع مسیحی، به‌ویژه ، می‌دانیم که دو هیولا برای یاری ظهور می‌کنند که یکی از دریا بیرون می‌آید و دیگری از دل زمین. 6️⃣ و می‌دانیم که در زمان خیزش پائول آتریدیس به‌عنوان ، و سایر هیولاهای کرم‌شکل به خدمتش درخواهند آمد. ✍️ نویسنده: سهیل صفاری ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ نقد فیلم تل‌ماسه (۵) 💥 «منجی موعود» به روایت گوساله‌پرستان نوین! 1️⃣ در عمق فکر خود به شدت تحت تأثیر است و این را در جای جای داستان او می‌توان ردیابی کرد و در نسخهٔ سینمایی ، این تأثیر برجسته‌تر هم شده است. قطعاً در این برجستگی و نمادپردازی ، نقش نویسندهٔ فیلمنامه، ، فیلمنامه‌نویس و برندهٔ جایزهٔ (به‌خاطر فیلم فارست گامپ) پُررنگ است. 2️⃣ برای مثال، لقب اصلی و «انسان کامل» (طبق آموزه‌های بنی‌جزریت)، «Kwisatz Haderach» (کویساتز هادراخ) یا «کوتاه‌کنندهٔ راه» است که به‌شدت شبیه اصطلاح عبری «kefitzat haderech» با همان معناست. خود «فِرِمِن»ها که در شرایط به‌شدت سخت و توان‌فرسای زیست در بیابان هستند و بزرگ‌ترین دغدغهٔ آن‌ها «بقا» است، باز یادآور طبق روایات عهد عتیق هستند. 3️⃣ بازی با مفاهیم شیعی چون ، و در مهم‌ترین پروژهٔ دوران پساکرونایی که در گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی القابی چون به آن داده‌اند، به‌شدت قابل‌تأمل است. 4️⃣ مرد سیاهپوست فرمن خطاب به پائول می‌گوید: «وقتی تفنگ «مولایت» را خواهی داشت که تلاش کنی آن را به‌دست بیاوری» و دقیقاً واژهٔ عربی را استفاده می‌کند. در همان سکانس مبارزهٔ پائول، وقتی که او «جامیس» را می‌کشد، فرمن‌ها که بودن او را پذیرفته‌اند، با او می‌کنند. 5️⃣ حتی شیوهٔ مبارزهٔ «دانکن آیداهو»، جایی که می‌خواهد برای فرار «منجی» و مادرش، زمان بخرد، و نحوهٔ کشته‌شدن او شبیه صحنه‌های یاران ائمه در آثار سینمایی ما (مثلاً «مختارنامه») تصویر شده است و او مرگی «شهادت‌گونه» دارد. 6️⃣ اما گویی از این همه کدهای آشکار و پنهان، دل دنی ویلنوو از القای تطبیق با به ذهن مخاطب، آرام نگرفته و از زبان «چانی» دختر فرمن، خطاب به پائول می‌شنویم: 👈 «میگن تو هستی. ولی شبیه پسربچه‌ها هستی!» ✍️ نویسنده: سهیل صفاری ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter