eitaa logo
ملت قوی✊🇮🇷
189 دنبال‌کننده
43.6هزار عکس
32.8هزار ویدیو
360 فایل
"ملت ایران بایدقوی شود و راهی جزقوی شدن ندارد".امام خامنه ای زیدعزه 🔸تنها راه تقویت ملت ایران بکارگیری صحیح از همه استعدادهای کشور و پس زدن جریانات چپ و راست از تعیین سرنوشت ملت به وسیله احیای نهضت #بسیج‌مستضعفین است. https://eitaa.com/Mellate_ghavi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ‏امروز اومدیم استان ‎؛ رفتیم زیارت امام‌زاده سیدبهاءالدین محمد(علیه‌السلام)؛ در کنار روستای ‎ (ازتوابع شهر بن). این روستا به تنهایی ۸۳ شهید در راه انقلاب و اسلام و این کشور تقدیم کرده. 🔹رضوان و ریحان خدا بر این مردم مومن. الله اکبر از این عظمت روح و روحیه جهاد این مردم با صفا. 🔸اکثر مردان این روستا به جبهه رفتند و زنان در پشت جبهه به تهیه مربا و نان و ... می‌پرداختند. برخی خانواده‌ها دو و سه شهید داده‌اند. 🌹رهبر انقلاب سال۹۴ پیامی هم به اهالی این روستا ارسال کرده‌اند. 🌹از مردم این روستا درباره مشکلات‌شان پرسیدم. بیشترین مشکل را بیکاری و مالی می‌دانستند. همچنین کمبود امکانات آموزشی و بهداشتی و ... . 🌺 براستی سِرّ این روستا چیست که بیش از ۸۰ شهید داده؟ 🌹حتماً به زیارت مزار این شهدا و امام‌زاده سید بهاءالدین محمد(علیه‌السلام) بروید. ان‌شاءالله ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 طرح تحقق جامعه اسلامی یادداشت از مرحوم علامه مصباح یزدی(ره) فکر تشکیل یک جامعه اسلامی ایده آل فکر مبارکی است که هدف انبیاء، اولیاء و دیگر مصلحان اجتماعی بوده است، اما می دانیم که این فکر در هیچ زمانی فرصت تحقق کامل را نیافته و در غالب اوقات با شکست های کلی مواجه شده است؛ از کشتن انبیاء و تبعید و زندان کردن شان تا به شهادت رساندن سیدالشهداء علیه السلام و بعد از آن هم تا زمان غیبت، همیشه حکومت های جور حاکم بوده اند. با توجه به این سابقه سوال اینجاست که آیا چنین فکری غلط است و نباید چنین جامعه ای را انتظار داشت، یا فکر صحیحی است؟ بر اساس مبانی فکری شیعه روشن است که این فکر صحیح است و ان شاءالله با ظهور حضرت ولی عصرعجل الله فرجه الشریف چنین جامعه ای تحقق پیدا خواهد کرد. اما برای تحقق این جامعه باید چه کنیم؟ هر قدر جامعه آمادگی بیشتری برای پذیرش حق پیدا کند، در ظهور حضرت تعجیل خواهد شد؛ بنابراین ما باید سعی کنیم تا آنجا که می توانیم زمینه اجتماعی را برای پذیرش چنین جامعه و حکومتی فراهم کنیم. انقلابی که به رهبری امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در ایران انجام گرفت و قدم بلندی برای تحقق ارزش های اسلامی و مبارزه با ظلم ها و فسادها برداشته شد، یک مرحله از این زمینه سازی بود؛ ولی هنوز تا هدف نهایی فاصله زیادی وجود دارد. علاوه بر اینکه ادامه آن هم در معرض خطر است؛ مانند این که گاهی اوقات می بینیم ارزش هایی که در زمان حیات ایشان رواج پیدا کرده بود، رو به افول می رود. پس اگر انتظار این باشد که حکومت به طور کلی در دست کسانی واقع شود که هیچ انحرافی نداشته باشند و فقط برای خدا کار کنند و ارزش های اسلامی را پیاده کنند، همچنین مشکل چندانی هم سر راهشان نباشد، چنین انتظاری، مقداری بلندپروازانه است و با شرایط واقعی جامعه متناسب نیست. عبور از موانع چه کنیم جامعه ما جامعه ای مورد قبول و پسند امام زمان عجل الله فرجه شود. این رویکردها منجر به ایده تشکیل جامعه اسلامی می شوند. برای این که جامعه ای اسلامی داشته باشیم، باید رفتار سیاسی جامعه را آسیب شناسی کنیم و با شناخت نقاط ضعف، برای آنها راه حلی بیاندیشیم؛ در آسیب شناسی این جریان، یک نکته به ضعف بینش اسلامی و معنوی مربوط می شود. هر قدر این دنیاخواهی قوی تر باشد کار مشکل تر می شود، و هر اندازه که معرفت و دلبستگی مردم نسبت به معنویات، ارزش ها، و زندگی آخرت بیشتر باشد، به مادیات کمتر بها می دهند و راه برای تشکیل جامعه ای در طراز اسلام بازتر می شود. برای رفع این نقطه ضعف اجتماعی باید سعی کنیم اول خودمان را تربیت کنیم و در مرحله بعد دیگران را ارشاد کنیم که به مسائل مادی اهمیت ندهند. در این زمینه ما سرمایه ای غنی از سیره پیامبر اکرم و ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین، و علمای بزرگ داریم، ولی از آن بهره برداری نمی کنیم. درنتیجه، اکثریت مردم مسلمان و انقلابی هم دغدغه اولشان امور معیشتی، گرانی و بیکاری است. البته اعتقاد و دلبستگی قلبی اکثریت جامعه به باورها و ارزش های اسلامی نقطه قوتی است که باید به آن توجه کرد و در جهت شکوفایی و هدایت آن برنامه ریزی کرد. عامل آسیب زای دیگر، ضعف اخلاقی و کمبود تقواست. متاسفانه بعد از انقلاب، مسئولان کشور در رده های مختلف از ضعف های اخلاقی فراوانی رنج می برده اند که آثاری منفی بر حرکت جامعه به سوی اهداف عالی نظام برجای گذاشته است. باید برای تقویت ارزش های اخلاقی و ارتقای تقوا در همه سطوح جامعه تلاش کنیم. بخشی دیگر از عوامل ناهنجاری ها در رفتار سیاسی مردم به این مربوط است که اکثر مردم جزئیات و پیچیدگی های مسائل سیاسی و بین المللی را درست درک نمی کنند. مقام معظم رهبری متعدد بیان کردند که پیروزی ما در صحنه های بین المللی به مقاومت بستگی دارد؛ ولی نه مسئولین ما به قدر کافی این حقیقت را باور دارند، و نه مردم به عمق آن پی می برند. ما باید در حدی که می توانیم این روحیه مقاومت را تقویت کنیم. برای این کار، باید توسعه و تعمیق شناخت و آگاهی عمومی نسبت به باورها، ارزش ها و احکام اسلامی و تلاش در جهت ارتقای اخلاق و تقوای مردم، به خصوص کارگزاران و دست اندرکاران مدیریت کشور و همچنین آگاه سازی مردم نسبت به مسائل سیاسی داخلی و خارجی، صورت پذیرد. این ها بخش های محوری است که عموم مردم باید به آنها توجه داشته باشند و برای آنها تلاش کنند. البته چیزهای دیگری هم لازم است؛ مانند پیشرفت علم و صنعت، تکنولوژی، تجارت، کشاورزی و سایر اموری که فرع بر این هاست. اگر می خواهیم به مدینه فاضله ای که گفتیم نزدیک شویم، باید مسئولان دولت اسلامی، اسلام را بهتر یاد بگیرند و مرتبه تقوایشان ارتقاء پیدا کند که دنیازده، خودپرست، خودخواه، شهوت پرست، و مال پرست نباشند. همچنین آگاهی شان نسبت به مسائل سیاسی و بصیرتی (که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تکیه می کنند) بیشتر شود. ادامه 👇👇👇
ادامه از بالا👆👆👆 این کار هر قدر در اقشار مختلف داخل کشور، و بعد از آن در سطوح فرامرزی و در کشورهای دیگر گسترش پیدا کند، برای رسیدن به هدف اصلی که نزدیک شدن به جامعه آرمانی اسلامی در سطح جهان می باشد، کمک خواهد کرد. اما همه این ها به هیچ وجه به این معنا نیست که ما از انجام وظیفه خود دست برداریم. وظیفه ما در هر صورت تلاش در این جهت است که شناخت مردم نسبت به اسلام، بینش و بصیرت شان نسبت به مسائل سیاسی، و بالاتر از همه تقوایشان ارتقا پیدا کند. مذاکره علم راه حل این طرح برگزاری جلسات مذهبی شبیه آنچه قبل از انقلاب داشتیم و امروز تا اندازه زیادی فراموش شده است، می باشد. باید این سه محور در آنها مورد توجه قرار گیرد تا با اسلام آشناتر شوند، نسبت به مسائل جهانی آگاه تر شوند و روحیه تقوایشان بالاتر برود. بهتر است یک کتاب اخلاقی، سیاسی، خانوادگی یا تربیتی را معین کنند تا همه افراد در عرض هفته مطالعه کنند، و پس از آن مطالب آن را در یک جلسه مطرح و در باره آن بحث کنند تا مطالب به خوبی هضم شود و اگر ابهامی باقی ماند، از فرد مورد اعتمادی دعوت کنند تا به سوالات شان پاسخ دهد. این کم خطرترین، عملی ترین و کم هزینه ترین راه است، و می توان در جلسه ای بسیار ساده، آن را اجرا کرد. چنین طرحی مصداق «مذاکره علم» است که در احادیث بسیار مورد تاکید قرار گرفته است؛ از جمله در حدیث ابوذر که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به او فرموده اند: «یا اباذر الجلوس ساعه عند مذاکره العلم احب إلی الله من قراءه القرآن کله اثنا عشر الف مره». نمی فرماید درس بخوانید، بلکه می فرماید در جایی که بحث علمی می شود، آنجا بنشینید، که یک ساعت نشستن در جایی که بحث علمی می شود، یکی از ثمراتش این است که از ۱۲ هزار ختم قرآن ثوابش بیشتر است. در دنباله روایت نیز اضافه می فرماید که از چقدر تشییع جنازه، عیادت مریض، انفاق و... هم ثوابش بیشتر است. ❇️ یادداشت بالا درباره ضرورت جلسات حضوری یا مجازی است که محوریت آن مباحثه یک کتاب است. هرکدوم از ما می‌توانیم این را بصورت حضوری در استان و شهر خود یا بصورت مجازی برگزار کنیم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 پیشنهاد کتاب برای طرح : 🔹نهج‌البلاغه 🔸صحیفه امام، جلد ۲۱ 🔹طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸انسان ۲۵۰ ساله 🔹جدال دو اسلام 🔸بایدها و نبایدها(شهید بهشتی) 🔹کتاب عدالت(آیت الله خامنه‌ای) 🔻و ده‌ها و صدها کتاب دیگر که می‌توانید از دوستان صاحب نظر بپرسید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
ملت قوی✊🇮🇷
شیخ شبان، روستای شهادت و ایثار هست 83 شهید 90 درصد روستا از سادات حدود 400 جانباز و ایثارگر زمان جنگ مرد در این روستا حضور نداشت همه و همه در جبهه ها و خانم ها هم در حال تهیه مایحتاج آذوقه جنگ. روستای عالم خیز، دارای 4مجتهد، اجازه اجتهاد از فحل علما آخوند خراسانی تا کمک به برپایی نهضت انقلاب توسط آیت الله سید عطاءالله احمدی. حدودا 120طلبه فاضل دارد که اکثرا در قم اهل فضل هستند و بسیار موفق. اما سختی و ناملایمات زیادی را تجربه می‌کند انگار هر کسی به تفکر امامین انقلاب نزدیکتر باشد در سختی بیشتری قرار می‌گیرد و این روستا به عنوان پیشانی این انقلاب نامهربانی های بسیاری را تحمل می‌کند؛ اما مردم خود را فدایی این انقلاب میدانند از کسانی که یک روزی انقلابی بودند و الان رنگ عوض کرده اند دعوت میکنم در این سنگر(روستای شیخ شبان) حضور پیدا کنند و تجدید آرمان کنند و ببینند مردم چطور در این روستا جان فشانی کردند اما بر سر سفره انقلاب پروار نشدند و شعار ندادند بلکه عمل کردند اما حق طبیعی زندگی ساده رو به این مردم هم ندادند ...
‏فطریه (ارزش قوت غالب مردم) در پنج سال اخیر ۵برابر شده، میانگین حقوق و دستمزد هم حدوداً ۳برابر در حقیقت قدرت پول مردم کم شده که اون روی سکه‌اش میشه نقدینگی دست مردم کم شده، تقاضای مردم هم بالطبع کمتر شده! باز میگن نقدینگی دست مردم و تقاضاشون باعث تورم شده؟! @hzamanim
خلاصه این متن این است: برخی نهایتاً بگویند کاش دولت با مردم صحبت کند و طرح را توضیح دهد و اینگونه مردم را همراه کند. اما به نظر حقیر مسئله خیلی عمیق‌تر از این است. مهم‌تر از صحبت کردن و پاسخگو بودن، مشارکت دادنِ مردم در سیاستگذاری‌ها و اتخاذ تصمیمات مهم و میدان اجراست. مردم باید بلاواسطه و مستقیم در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند. به تعارف و حرف نیست، به عمل است! حکمرانی مردم پایه.
🖊بچه‌های شیکاگو؛ از سانتیاگو تا تهران 1⃣بخش نخست آنچه در عرف به افشاگری موسوم است، نه شیوه این قلم بوده و نه شان آن است. اما خطری که از جانب سیاست‌های نئولیبرال کشور را تهدید می‌کند، طرح این بحث مهم را ضروری ساخته است. مخاطب این نوشته کوتاه هم دستگاه‌های امنیتی نیستند که از فردا راه بیفتند و بگیر و ببند راه بیندازند و پس‌فردا هم خیال کنند که توانسته‌اند به نفوذ پایان دهند؛ چه، مسئله یک یا دو فرد و یک تیم نیست که با بازجویی و بازداشت، خاتمه یابد. مخاطب اصلی حقیر در اینجا، نخبگان فکری و اجرایی انقلابی در کشور هستند که با شیوه‌های دشمن آشنا شوند و از یک که ابزار دشمن است، فاصله بگیرند. در دوره جنگ سرد، رقابت سختی میان آمریکا و شوروی برای قرار دادن کشورها در بلوک تحت سلطه خود در گرفته بود و هر یک با ابزارهایی در پی گسترش سلطه خود و جلوگیری از گسترش بلوک مقابل بودند؛ هم حاکم شدن ایدئولوژی‌شان بر کشورهای جهان را دنبال می‌کردند، هم در برابر حاکم شدن ایدئولوژی مقابل، می‌ایستادند. آمریکا با شعار کمک به توسعه کشورها در پی توسعه سلطه‌اش بود و این انگاره را تبلیغ می‌کرد که لیبرال-دموکراسی توسعه می‌آورد، اما کمونیسم ضد توسعه است. در همین چارچوب، هری ترومن سی و سومین رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی تحلیف خود، از برنامه‌ای رونمایی کرد که به "اصل چهار ترومن" معروف شد. او مدعی بود آمریکا به دنبال استثمار کشورها با روش‌‌های استعماری نیست، بلکه می‌خواهد به توسعه آنها کمک کند. پیرو این مباحث، کنگره آمریکا قانونی تحت عنوان "کمک اقتصادی خارجی" برای حمایت از توسعه کشورهایی که پیمان دوجانبه با آمریکا منعقد می‌کردند- بخوانید زیر بلیط آمریکا قرار می‌گرفتند- تصویب کرد. اولین کشوری هم که تحت این برنامه مورد حمایت آمریکا قرار گرفت، ایران بود. سال ۱۹۷۳ توماس پترسون در مقاله‌ای نشان داد که این برنامه، در جهت تامین منافع یکجانبه واشنگتن عمل کرده است؛ آمریکا واردات مواد خام استراتژیک از این کشورها را افزایش داده، بدون اینکه تاثیر قابل توجهی روی محرومیت و توسعه‌نیافتگی آنها بگذارد. کمک‌های اقتصادی آمریکا در چارچوب اصل چهار ترومن، صرفا بخش کوچکی از برنامه را تشکیل می‌داد. کمک اصلی، کمک فنی به قربانیان برای تدوین برنامه‌های توسعه بود. شیلی یکی از قربانیان این کمک‌های فنی آمریکا در چارچوب اصل چهار ترومن بود. آنگونه که دیوید هاروی در کتاب تاریخچه مختصر نئولیبرالیسم گزارش می‌کند، در دهه ۱۹۵۰ میلادی، وزارت خارجه آمریکا از محل بودجه جنگ سرد، و با واسطه دو بنیاد فورد و راکفلر، تعدادی از اقتصاددانان شیلیایی را بورسیه کرد تا در دانشگاه شیکاگو زیر نظر میلتون فریدمن (از اجداد نئولیبرالیسم) علم اقتصاد بخوانند و پس از بازگشت به کشورشان، این علم را پیاده کنند تا توسعه پیدا کنند. وقتی در سال ۱۹۷۳ دولت سالوادور آلنده با کودتای تحت حمایت آمریکا توسط آگوستو پینوشه سرنگون شد، دست‌آموزهای فریدمن- که به بچه‌های شیکاگو معروف شدند- برنامه‌ریزی برای اقتصاد شیلی را در دولت پینوشه به دست گرفته و آنچه را اصلاحات می‌خواندند، آغاز کردند. اخذ وام از IMF، خصوصی‌سازی، مقررات‌زدایی، آزادسازی، کاهش هزینه‌های عمومی دولت و هرآنچه امروز به عنوان سیاست‌های نئولیبرال شناخته می‌شود را در شیلی پیاده کردند. فجایعی که در دوره پینوشه بر ملت شیلی گذشت، حدیث مفصلی است که شهره عالم شده است. موفقیت این سیاست‌ها در گسترش سلطه و تامین منافع آمریکا به قدری بود که ترویج و تجویز سیاست‌های نئولیبرال تبدیل به بخشی رسمی از سیاست خارجی آمریکا شد و نهادهایی چون صندوق بین‌المللی پول در خدمت این سیاست‌ها قرار گرفتند. لینک به بخش دوم @syjebraily