eitaa logo
ملت قوی✊🇮🇷
191 دنبال‌کننده
43.3هزار عکس
32.4هزار ویدیو
359 فایل
"ملت ایران بایدقوی شود و راهی جزقوی شدن ندارد".امام خامنه ای زیدعزه 🔸تنها راه تقویت ملت ایران بکارگیری صحیح از همه استعدادهای کشور و پس زدن جریانات چپ و راست از تعیین سرنوشت ملت به وسیله احیای نهضت #بسیج‌مستضعفین است. https://eitaa.com/Mellate_ghavi
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃یکی از دوستای شهید ابراهیم هادی میگفت ابراهیم همیشه میگفت؛ مشکل حزب اللهی ها از جایی شروع میشه که خودشونو از همه پاک تر میدونن و ایرادای خودشونو نمیبینن... تاخودمونو نسازیم نمیتونیم کسی رو درست کنیم... 👤| 🍂 مثلِ شهــ❤ ــدا eitaa.com/joinchat/871038978Ca2c7d4aa76
‌ ﷽ 🌼🍃🌼🍃 💢تـرکـش پهـلویـش را شـکافـتـ ... تا وارد اتاق شدم از خواب پرید، عرق به پیشانی اش نشسته بود گفتم ؛ چی شده داداش ؟؟ گفـت: یک ساعت باحضرت زهرا(س) حرف می زدم فقط از خدامیخوام روز شهادت بی بی(س)شهیدبشم . روز شهادت حضرت زهرا(س) داشتـ نماز صبح می خوند ، توی قنوت نماز بود که ترکش پهلویش را شکافت و مهمان حضرت شد . 💛 ❤️ ایـنـجا پایـگاه شهــداستـــ✌️ ʝσɨŋ @harame_bigarar ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ مثلِ شهــ❤ ــدا eitaa.com/joinchat/871038978Ca2c7d4aa76
✅نسل مطالبه گر. اکثر یاران مهدی (عج) جوانان خردمند و پیشرو اند ✅«إِنَّ أَصْحَابَ الْقَائِمِ شَبَابٌ لَا كُهُولَ فِيهِمْ إِلَّا كَالْكُحْلِ فِي الْعَيْنِ أَوْ كَالْمِلْحِ فِي الزَّادِ وَ أَقَلُّ الزَّادِ الْمِلْحُ‏.» امیرالمؤمنین علی (عليه السّلام) فرمود: ياران قائم (عج) همگى جوانند؛ پيرمردی در ميانشان نيست مگر به اندازه سرمه در چشم، يا به قدر نمك در ميان توشه راه، و در توشه راه كمتر از هر چيز نمك است.✔️(الغيبة للنعماني، 316) 👈اکثر یاران مهدی (عج) جوانان خردمند و پیشرو اند.. نه سیاسیّون پیر و راکد با مصلحت اندیشی های موهوم و منفعت جویی های مذموم..👉 👈هرچه بیشتر پیش می رویم نکات ظریف روایات مهدوی بیشتر آشکار می گردد. جوانان خردمند و دین مدار، بی وقفه و بدون ذرّه ای ترس و یأس، به سوی قلّه رهسپارند؛ و پیران پرادّعا و دین شعار، با هزاران ترفند و توجیه در پی حفظ میز و موقعیّت، و البتّه به قیمت ایجاد یک فضای بسته و راکد..
قدرت فوق العاده ایران با داعش جنگید و داعش نابود شد ایران با صدام جنگید و صدام نابود شد اما ایران با اینهمه نیروی نظامی و قدرت سیاسی حریف بانک هایی که بواسطه ربا خواری در جنگ با خداوند هستند الف ، نمی شود ب ، نمی خواهد بشود ج ، نباید بشود د ، همه موارد
نهج البلاغه امیر المومنین علیه السلام خطبه ۹۸ خبر از ستمگري و فساد بني اميه سوگند به خدا! بني اميه چنان به ستمگري و حكومت ادامه دهند كه حرامي باقي نماند جز آنكه حلال شمارند، و پيماني(بین بنده و دین خدا) نمي ماند جز آنكه همه را بشكنند، و هيچ خيمه و خانه اي وجود ندارد جز آنكه ستمگاري آنان در آنجا راه يابد، و ظلم و فسادشان مردم را از خانه ها كوچ دهد !! تا آنكه در حكومتشان دو دسته بگريند. دسته اي براي دين خود كه آن را از دست داده اند، و دسته اي براي دنياي خود كه به آن نرسيده اند، در حكومت بني اميه هر كس دیندارتر باشد بيش از همه رنج و مصيبت ببيند، پس اگر خداوند عافيت و سلامتي بخشيد، قدرشناس باشيد و اگر به بلا و گرفتاري مبتلا گشتيد، شكيبا باشيد كه سرانجام، پيروزي با پرهيزكاران است.
دقت کردین !! کسی توصیه نمیکنه بری سمت ربا ، اما سیستم رو جوری چیدن که بدون ربا نتونی زندگی کنی کسی به جوانها توصیه نمیکنه علاف بگردن ، اما جوری بارشون آوردن که علافی کار و بار هر روزشون باشه کسی به جوانها توصیه نمیکنه برن سمت بدبختی و هرزگی ، اما شرایط اقتصاد رو یه جوری به هم ریختن که ازدواج و تشکیل زندگی محال باشه به این میگن سوق دادن ناخوداگاه مردم به سمت نابودی
رتبه اول ایران در بانکداری ربوی! بیشترین ربا خواری در بانک های مدعی ترین حکومت اسلامی دنیا ،یه کم زیادی ضایع نیست ؟! جمعش کنید دیگه منتظرید خود خدا بیاد رباخواری بانک ها رو سامان بده ؟! مگه بانک ها مجوز فعالیتشون رو از همین حکومت اسلامی دریافت نمی کنن؟! ای بابا ، جمع کنید دیگه شدیم مسخره همه دنیا
◀️تا زمانی که احساس امنیت کنن و از انتقام ایمن خود رو حساب کنن 🌾 ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺇﺑﺮﺍﻫﻴﻢ، ﻗﺎﻝ: ﺣﺪﺛﻨﻲ ﺃﺑﻲ، ﻋﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﻟﻔﻀﻴﻞ، ﻋﻦ ﺃﺑﻴﻪ، ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺟﻌﻔﺮ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ)، ﻗﺎﻝ: ﻗﻠﺖ ﻟﻪ: ﺟﻌﻠﺖ ﻓﺪﺍﻙ، ﺑﻠﻐﻨﺎ ﺃﻥ ﻟﺂﻝ ﺟﻌﻔﺮ ﺭﺍﻳﺔ، ﻭ ﻟﺂﻝ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺭﺍﻳﺘﻴﻦ، ﻓﻬﻞ ﺍﻧﺘﻬﻰ ﺇﻟﻴﻚ ﻣﻦ ﻋﻠﻢ ﺫﻟﻚ ﺷﻲ ﺀ؟ ﻗﺎﻝ: «ﺃﻣﺎ ﺁﻝ ﺟﻌﻔﺮ ﻓﻠﻴﺲ ﺑﺸﻲ ﺀ، ﻭ ﻟﺎ ﺇﻟﻰ ﺷﻲ ﺀ، ﻭ ﺃﻣﺎ ﺁﻝ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﻓﺈﻥ ﻟﻬﻢ ﻣﻠﻜﺎ ﻣﺒﻄﺌﺎ ، ﻳﻘﺮﺑﻮﻥ ﻓﻴﻪ ﺍﻟﺒﻌﻴﺪ، ﻭ ﻳﺒﺎﻋﺪﻭﻥ ﻓﻴﻪ ﺍﻟﻘﺮﻳﺐ، ﻭ ﺳﻠﻄﺎﻧﻬﻢ ﻋﺴﺮ ﻟﻴﺲ ﻓﻴﻪ ﻳﺴﺮ، ﺣﺘﻰ ﺇﺫﺍ ﺃﻣﻨﻮﺍ ﻣﻜﺮ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺃﻣﻨﻮﺍ ﻋﻘﺎﺑﻪ، ﺻﻴﺢ ﻓﻴﻬﻢ ﺻﻴﺤﺔ ﻟﺎ ﻳﺒﻘﻰ ﻟﻬﻢ ﻣﻨﺎﻝ ﻳﺠﻤﻌﻬﻢ ﻭ ﻟﺎ ﺭﺟﺎﻝ ﺗﻤﻨﻌﻬﻢ، ﻭ ﻫﻮ ﻗﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ: ﺣَﺘﱠﱠﻰ ﺇِﺫﺍ ﺃَﺧَﺬَﺕِ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽُ ﺯُﺧْﺮُﻓَﻬﺎ» ﺍﻟﺎﻳﺔ. ﻗﻠﺖ: ﺟﻌﻠﺖ ﻓﺪﺍﻙ، ﻣﺘﻰ ﻳﻜﻮﻥ ﺫﻟﻚ؟ ﻗﺎﻝ: «ﺃﻣﺎ ﺇﻧﻪ ﻟﻢ ﻳﻮﻗﺖ ﻟﻨﺎ ﻓﻴﻪ ﻭﻗﺖ، ﻭ ﻟﻜﻦ ﺇﺫﺍ ﺣﺪﺛﻨﺎﻛﻢ ﺑﺸﻲ ﺀ ﻓﻜﺎﻥ ﻛﻤﺎ ﻧﻘﻮﻝ، ﻓﻘﻮﻟﻮﺍ: ﺻﺪﻕ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﻪ ﻭ ﺇﻥ ﻛﺎﻥ ﺑﺨﻠﺎﻑ ﺫﻟﻚ، ﻓﻘﻮﻟﻮﺍ: ﺻﺪﻕ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﻪ ﺗﺆﺟﺮﻭﺍ ﻣﺮﺗﻴﻦ، ﻭ ﻟﻜﻦ ﺇﺫﺍ ﺍﺷﺘﺪﺕ ﺍﻟﺤﺎﺟﺔ ﻭ ﺍﻟﻔﺎﻗﺔ ﻭ ﺃﻧﻜﺮ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺑﻌﻀﻬﻢ ﺑﻌﻀﺎ، ﻓﻌﻨﺪ ﺫﻟﻚ ﺗﻮﻗﻌﻮﺍ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﺄﻣﺮ ﺻﺒﺎﺣﺎ ﻭ ﻣﺴﺎﺀ». ﻓﻘﻠﺖ: ﺟﻌﻠﺖ ﻓﺪﺍﻙ، ﺍﻟﺤﺎﺟﺔ ﻭ ﺍﻟﻔﺎﻗﺔ ﻗﺪ ﻋﺮﻓﻨﺎﻫﻤﺎ، ﻓﻤﺎ ﺇﻧﻜﺎﺭ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺑﻌﻀﻬﻢ ﺑﻌﻀﺎ؟ ﻗﺎﻝ: «ﻳﺄﺗﻲ ﺍﻟﺮﺟﻞ ﺃﺧﺎﻩ ﻓﻲ ﺣﺎﺟﺔ ﻓﻴﻠﻘﺎﻩ ﺑﻐﻴﺮ ﺍﻟﻮﺟﻪ ﺍﻟﺬﻱ ﻛﺎﻥ ﻳﻠﻘﺎﻩ ﻓﻴﻪ، ﻭ ﻳﻜﻠﻤﻪ ﺑﻐﻴﺮ ﺍﻟﻜﻠﺎﻡ ﺍﻟﺬﻱ ﻛﺎﻥ ﻳﻜﻠﻤﻪ». ✅ محمد بن فضيل، از پدرش به نقل از امام صادق علیه السلام آورده است كه به امام صادق عليه السلام عرض كردم: فدايت گردم با خبر شديم كه آل جعفر داراي يك پرچم است و عبّاسيان دو پرچم دارند. ◀️آيا شما از اين موضوع، چيزي مي دانيد؟ ✅ فرمود: آل جعفر نه به دنبال چيزي است و نه تمايل به دست آوردن چيزي دارد. ◀️امّا عبّاسيان داراي حكومتي ديرپايند كه در آن ناآشنايان را مقرّب خويش نموده و خويشاوندان را از خود دور مي كنند. ✅حكومتشان به سخت گيري است و هيچ گونه نرمشي در آن نيست، تا آن زمان كه از مكر الهي احساس امنيّت كنند و از انتقام او ايمن شوند. ◀️ آن وقت است كه چنان نهيبي بر سرشان فرود آيد كه ديگر هدفي باقي نمي ماند تا آنان به خاطر آن گرد آيند و ديگر مرداني باقي نخواهند ماند تا از آنان حمايت كنند و اين همان تفسير آيه «حَتَّيَ اِذَا أَخَذَتِ الأَرْضُ زُخْرُفَهَا» مي باشد. ◀️از امام پرسيدم: فدايت شوم اين موضوع چه وقتي رخ خواهد داد؟ فرمود: وقتش براي ما هم مشخص نشده. ✅ولي بدان، ما هرگاه راجع به موضوعي سخني بگوييم و خبري در باره آن دهيم، قطعي است. ✅ در اين صورت بايد بگوييد: خدا و رسولش راست گفتند و اگر خلاف آن رخ داد، بگوييد: خدا و رسولش راست گفتند و در اين صورت اجر و پاداش شما دو چندان خواهد بود. اما اگر فقر و تهيدستي و نداري بالا گرفت و مردم همديگر را ناشناس تلقّي كردند، در اين حالت شبانه روز منتظر وقوع بدترين مجازات ها و عقوبت ها باشيد. ✅گفتم: فدايتان گردم ما با مفهوم فقر و تهيدستي و نداري آشنايي داريم، اما اين كه مردم يكديگر را ناآشنا تلقّي كنند، چه حالتي است؟ ◀️ فرمود: شخص محتاج جهت رفع حاجتش نزد همنوع خود مي رود، اما او با آن روي گشاده هميشگي با او برخورد نمي كند، بلكه به گونه ديگري با او سخن مي گويد كه سابقه ندارد. 📗کتاب تفسیر قمی ج ۱ص۳۱۰
✍منع قیام سر خود در روایت دیگر جنگی علیه باطل که اهل حق تلفات نداره 💠ابو الجارود عن ابی جعفر علیه السلام قال قالت له اوضی فقال اوصیک بتقوی الله و ان تلزم بیتک و تقعد فی دهمک هؤلاء الناس و ایاک و الخوارج منا فانهم لیسوا علی شیء ( الی ان قال ) و اعلم انه لا تقوم عصابة تدفع ضیما او تعز دینا" الا صرعتهم البلیة حتی تقوم عصابه شهدوا بدرا" مع رسول الله صلی الله علیه و آله لا یواری قتیلهم و لا یرفع صریعهم و لا یداوی جریحهم فقلت : من هم ؟ قال : الملائکة💠 ⚜ابو الجارود می گوید به امام صادق علیه السلام گفتم : مرا وصیت بفرمائید . فرمود به تو سفارش می کنم که تقوا را پیشه خود سازی و ملازم خانه ات باشی و در خفا با همین مردم زندگی کنی. و از افرادی از ما که قیام می کنند اجتناب کن. زیرا آنها هدف درستی ندارند. ( تا اینکه فرمود) بدانکه هیچ گروهی برای دفع ظلم یا عزت و شوکت اسلام قیام نمی کند جز اینکه بلایا وگرفتاریها آنان را بر زمین می زند. تا هنگامی که گروهی قیام کنند که در جنگ حضور داشتند و کشته ای نداشتند تا دفن شوند و زمین افتاده ای نداشتند تا برداشته شوند و مجروحی نداشتند تا معالجه شوند . راوی می گوید : عرض کردم : رزمندگانی که چنین مزایائی را داشتند چه کسانی بودند؟ فرمود : ملائکه 📓الغیبه نعمانی ص ۲۰۱ح۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ مصیبت بزرگ علی(علیه‌السلام) در شیعیانش است! 🔹️بشنو و بترس و بلرز از این حرف.. این‌هایی که ننگ ابدی برای آن سرور هستند.. این‌هایی که یکی‌شان کافی است که [مردم] بگویند علی باطل بوده و هر چه بوده، درست نبوده! درست است امروز ما ننگ دامان علی بشویم؟ که عقب‌افتاده‌ترین شهرها، شهرهای شیعه باشد؟ درست است ما بداخلاق باشیم؟ درست است ما در معامله غش داشته باشیم؟ درست است در معامله باطل بگوییم؟ راست کمتر باشد؟ صلهٔ رحم کمتر باشد؟ یتیم بیشتر باشد؟ فقیر بیشتر باشد؟ درست است جامعه‌مان از همهٔ جامعه‌های دنیا عقب‌تر باشد؟! آخر این چه بساطی است؟ این چه زندگی‌ای است که ما داریم؟ این چه پیروی از علی است که ما داریم؟ ⭕️امروز جامعهٔ ما در دنیا منعکس است. هر چه بکنیم، همه کس می‌بیند. هر اخلاقی داشته باشیم، همه کس حس می‌کند. هر روشی داشته باشیم، مشخص است. به نام علی تمام می‌شود. ما شیعهٔ علی هستیم، نباید دشمن او باشیم ✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید @hojre_enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨رونمایی نماینده مجلس از شیوه عجیب وزرای دولت برای کسب رأی اعتماد رجب رحمانی نماینده تاکستان: 🔹برخی وزرا قبل از رأی اعتماد به نمایندگان فرم‌هایی دادند که استاندار و فرماندار و مدیرکل پیشنهاد کنند! 🔸رضایتِ نمایندگان از استانداران نصف به نصف است، از برخی خیلی راضی و از بعضی خیلی ناراضی هستند! ✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید @hojre_enghelab
‼️✍ آنچه او در خشت خام می دید، دیگران در آینه نمی دیدند .... ‼️وقتی طرح انگلیسی اجرا شد، تازه برخی از خواب غفلت بیدار شدند و یاد هشدارهایش افتادند! ‼️عناصر غربزده وابسته، علامه شیخ فضل الله نوری(ره) را متهم می کردند و اکنون هم همان اراجیف را نشخوار می کنند که مخالف پیشرفت زنان و مدارس دخترانه بود! در صورتیکه او قصد اصلی دشمن اجنبی و در رأسش را به درستی تشخیص داده بود "نهادینه شدن فساد و فحشاء در مملکت شیعه با برداشتن حجاب از سر زنان و دختران و با استفاده از مدارس و محافل غربی" او در راه مبارزه با این توطئه، فقط انتقاد نمی کرد، مرد عمل در مسیر خیر و صلاح بود از اینرو از بانیان تأسیس اولیه مدارس جدید دخترانه در تهران شد؛ البته نه از نوع غربی بلکه از نوع اسلامی/ (دکتر یعقوب توکلی مورخ، به نقل از کتاب"دین و گفتمان اصلاح فرهنگی در دوره قاجار" اثر مونیکا رینگر) 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔻نقد: ۱. پیش‌فرض سخن این متفکّر عالی‌مقام، آن است که بی‌حجابی، برخاسته از "میل دختران و زنان مجرّد به تبرّج برای همسریابی" است. این در حالی است که بسیاری از بی‌حجاب‌ها، "متأهل" هستند. پس این تحلیل، فقط می‌تواند علّت "بخشی از بی‌حجابی‌ها" را توضیح بدهد، نه بیشتر. ۲. مشاهدات نشان می‌دهد زنانی که در دورۀ تجرّد، بی‌حجاب بودند، در دورۀ تأهل نیز بیش‌وکم، سبک پوشش خود را "تغییر" نمی‌دهند و همچنان میل به خودنمایی دارند؛ چراکه بی‌حجابی به "سبک‌ زندگی"شان تبدیل شده است. ۳. مهم‌تر و بنیادی‌تر از ازدواج، "درونی‌سازی ارزش‌ها" در فرد از طریق "ایجاد فکر و فرهنگ اسلامی" در اوست. در این حال است که دیانت فرد، مغلوبِ "شرایط بیرونی" نمی‌شود. ۴. هر چند "بگیروببند"، راه‌حل "اوّل" و "آغازین" نیست و باید "سازوکارهای فرهنگی و معرفتی" را در پیش گرفت، امّا برای آن دسته از بی‌حجاب‌ها که "اثر فرهنگی و معرفتی" نمی‌پذیرند و "عامدانه" و "لجوجانه"، فضای جامعه را آلوده به ولنگاری می‌کنند، "تنها راه‌حل" است. اینان "معتقد" به حجاب نیستند، امّا برای مصالح جامعه، باید "ملزم" به آن باشند. ۵. اگر حجاب، "قانون" هست - که هست - "بُعد حقوقی" نیز خواهد داشت و در این صورت، نمی‌توان "بی‌حجاب‌های قانون‌شکن" را فقط "نصیحت اخلاقی" کرد. ۶. حتّی خود "دین" نیز عرصۀ عمومی را به "وجدان اخلاقیِ متدیّنان" وانمی‌گذارد، بلکه "منع‌ها" و "مجازات‌ها"یی را برای متخلفان از شرع در نظر می‌گیرد که از جهت "قدرت بازدارندگی" نسبت به مفاسد، مفید و مؤثّر هستند و علّت تشریع آنها نیز همین امر است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻نکتۀ ناگفته ۱. سال پیش که مباحث مربوط به "طرح صیانت مطرح" شده بود، توئیتی از حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی منتشر شد که حاکی از مخالفت ایشان با این طرح بود. البتّه در آن توئیت، نامی از این طرح به میان نیامده بود، امّا محتوا، نشانگر موضع مخالف بود. سایت‌های اصلاح‌طلب و غیرانقلابی نیز "بی‌درنگ" و "یکباره"، این توئیت را پوشش خبری دادند و این طور وانمود کردند که یک مرجع بزرگ در برابر این طرح، "موضع‌گیری منفی" کرده است! این ماجرا، چند روزی به طول انجامید و جریان غیرانقلابی، "بهرۀ رسانه‌ای" خود را از این توئیت برد. ۲. همچنین فرزند ایشان نیز با "سایت جماران"، مصاحبه‌ای انجام داد و در این مصاحبه، به حضرت آقای جوادی‌آملی ارجاع داد و طوری سخن گفت که گویا این طرح، با منطق دینیِ ایشان، سازگار نیست. ۳. در این مرحله، بنده مطلبی را در کانالم منتشر کردم که دربرگیرندۀ چند "سئوال چالشی و نقضی" از این عالم بزرگوار بود. ۴. چند ساعتی بیش طول نکشید که فرزند ایشان، هم آن "حساب کاربری" را جعلی اعلام کرد و هم "اصل متن" را. این در حالی است که در طول آن چند روز که باب "سوء‌استفادۀ جریان غیرانقلابی" از سخن تقطیع‌شدۀ حضرت استاد، گشوده بود، ایشان - شاید چون نفع سیاسی خویش را در این بهره‌برداریِ غیراخلاقی می‌دید - سکوت کرده بود. البتّه گویا اصل مصاحبه درست بود، ولی جای تعجّب است که حتّی این نیز انکار شد! ۵. آنچه که مهم است، این است که اجازه ندهیم "سرمایه‌های معنوی و معرفتیِ" ما، که مهم‌ترین اندوختۀ ما هستند، "مصادره‌به‌مطلوب" شوند و از سوی "اطرافیان" یا "جریان‌های رسانه‌ای غرب‌گرا"، به خدمت برنامه‌هایی درآیند که با تفکّر اسلامیِ خودشان، شکاف دارند. ۶. من به‌روشنی می‌دانم که نظر "کامل" و "جامعِ" حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی، چیزی متفاوتی با این مطلب است و اینان می‌کوشند با "تقطیع" و "تحریف" و "انتخاب‌های دلبخواهانه"، از ایشان چهرۀ مطلوب خود را بسازند. این توفیق را داشتم از نوجوانی، ریزه‌خوار سفرۀ معرفتیِ این فیلسوف مسلمان باشم و مطّلعم که هرگز تفکّر ایشان در جامعیّت خویش، چنین تجویزهایی ندارد، امّا چه کنم که برای روشنگری و به تحرّک واداشتن خیرخواهان و دلسوزان ایشان، چاره‌ای جز نقد منطقی و عمومی ندارم. نمی‌توانم در برابر "استفادۀ ابزاری" از این بزرگمردِ حکیم، خاموش بنشینم و مشاهده کنم که کسانی با انتخاب سیاسی‌کارانۀ تکه‌ها و قطعه‌هایی از سخنان ایشان، شخصیّت ایشان را تحریف و تخریب نمایند. و "جهاد تبیین"، همین است. مهدی جمشیدی ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
📌 منطق اسلام برقراری عدالت توأم با معنویت است‏ استاد شهید مرتضی مطهری: 🔹 اگر در جامعه‏‌ای، عدالت اجتماعی برقرار نباشد پایه معنویت هم متزلزل خواهد بود. منطق اسلام این است که معنویت را با عدالت توأم با یکدیگر می‌‏باید در جامعه برقرار کرد. 🔹️ در جامعه‏‌ای که عدالت وجود نداشته باشد، هزاران هزار بیمار روانی به وجود می‏‌آیند. محرومیت‌ها ایجاد عقده‏‌های روانی می‏‌کند و عقده‌‏های روانی تولید انفجار؛ یعنی اگر جامعه به تعبیر علی علیه السلام به دو گروه گرسنه‌ی گرسنه و سیرِ سیر تقسیم شود، وضع به همین منوال باقی نمی‌‏ماند، بلکه صدها تالی فاسد به همراه خواهد آورد. 🔹 یک گروه گرفتار بیماری‌هایی نظیر تفرعن، خودبزرگ‌‏بینی و ... می‌‏شوند و گروه دیگر دچار ناراحتی‌های ناشی از محرومیت. 🔹️ ما در جامعه آینده خودمان باید همان طور که مسئله عدالت را با شدت مطرح می‌‏کنیم، به همان شدت نیز مسئله معنویت را طرح کنیم. 🔹 متأسفانه در جامعه‌‏های بشری معمولا نوعی نوسان وجود دارد، به این معنی که ابناء بشر اغلب بین دو حالت افراط و تفریط نوسان می‌‏کنند و کمتر طریق اعتدال را در پیش می‏‌گیرند. 🔹️ در جامعه خودمان اگر به گفته‏‌ها و نوشته‏‌های پنجاه سال پیش نگاه کنیم، می‏‌بینیم درباره معنویت زیاد سخن گفته‏‌اند، اما درباره عدالت یا سخن نگفته‏‌اند و یا بسیار کم گفته‌‏اند. 📚 کتاب آینده انقلاب اسلامی، ص۱۷۹ ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
13.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ وقتی در عدالت عقب مانده شدیم، که مردم را حذف کردیم! ◀️ حجت الاسلام در برنامه ثریا از نقش در برقراری می‌گوید. 🔹 ایده اندیشمندان و رهبران انقلاب برای و در جمهوری اسلامی، سپردن امور به دست مردم بود، که در نیز گنجانده شد. 🔹 از انتخاب حاکم در امر سیاست تا پذیرفتن نقش های اقتصادی حرف از و مردم سالاری است. 🔹مادامی که مردم از امر سیاست و اقتصاد کنار گذاشته شوند، شاهد و ایجاد اقلیتی برخوردار و اکثریتی حاشیه ای در امر سیاست و اقتصاد خواهیم بود. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔴 ‏ازمنظر امیرالمومنین علی (علیه‌السلام)، چهار ویژگی بر عقبگرد و انحطاط حکومت‌ها و ملت‌ها دلالت می‌کند: 1- ضایع و تباه کردن مسائل اصلی 2- پرداختن به مسائل فرعی 3- پیش انداختن اراذل و فرومایگان 4- عقب راندن اهل فضیلت این روزها مسائل اصلی جامعه فراموش و مسائل فرعی جای آنرا گرفته است! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تحملِ نابرابری‌های اجتماعی در دین تحریف شده ◀️ توحیدی که به پیروان خود روحیه پرخاش علیه نابرابری‌های اجتماعی ندهد، یک توحید تحریف شده است. 🔸 اگر عدالت اجتماعی در جامعه‌ای نباشد، هدف اعلای دین، یعنی تکامل انسانی، به هیچ وجه بدست نخواهد آمد. 🎬 @Mostazafin_TV
💡حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای : 🔹بعد از انقلاب موضوعاتی برای ما مطرح شد که ما درست آنها را نمی دانستیم. ، یک موضوع است. ما تازه با مساله پول آشنا شده‌ایم. الان هم که آشنا شده‌ایم، می‌بینیم بسیاری از فتاوایی که قبلا دادیم درست نیست؛ مساله به گونۀ دیگر است. ✍️متا : 🏅امید است، همانطور که پول اعتباری در کارکرد شرعی سلب صلاحیت شد، در سایر کارکردهای پولی هم کنار گذاشته شود و احیا گردد. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
13_فقه_پول.mp3
30.38M
🎙صوت جلسۀ سیزدهم 🏅اگر به آیات و روایات زکات اعتماد کنیم، مهمترین دغدغۀ مسئولین اقتصادی کشور باید احیای زکات باشند. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
📖سلسله درسهای نهج البلاغه /جلسه اول/ شب ولادت امیرالمومنین(ع)۹۹/قم المقدسه 💢درسی که دو ۱۸ذی الحجه می دهد!:۱۸ذی‌الحجه ۱۰هجری(غدیر) و ۱۸ذی‌الحجه ۳۵هجری(بیعت پس از عثمان)!(۱) ❓فرق این دو بیعت چه بود؟! ❓بیعتی که فاطمه(س) دنبالش بود با بیعتی که مالک اشتر و بقیه اصحاب منعقد کردند چه تفاوتی داشت؟! 🔅بیعت اول و آنچه فاطمه(س) دنبالش بود، بیعت با علی(ع) بود بعنوان یک "امام"، "ولیّ قدسی" که سند از خداوند خورده است. مرکز عدالت است. با او عدل سیاسی شروع و بقیه اجزاء عدالت اجتماعی جمع میشود. ⬅️این بیعتِ غدیر نقض شد و فراخوان فاطمه(س) اجابت نشد. لذا جامعه شیعی و حکومت امامت در فرهنگ شیعه به بار ننشست! 🔅بیعت دوم(ذی حجه۳۵هجری)، بیعت با همان علی(ع) است اما به عنوان یک "ولیّ عرفی"، "حاکمی مثل خلفای قبل" که برای "عدالت اجتماعی" و "وحدت" برگزیده اند! 🔸امیر(ع) در نامه۶ به معاویه می نویسد:"همان مردمی که با ابوبکر و عمر و عثمان بیعت کردند، با همان شرایط("علی ما بایعوهم علیه") دست بیعت به من دادند". واضح است مردم با آن سه بعنوان امام برحق و ولیّ قدسی بیعت نکرده بودند! امام(ع) بیعت خود را مشروط به قبول امامتش نکرد و با حضور مردم به حاکم شدن برآنها در حد یک رهبر سیاسی-اجتماعی موافقت کرد. 🔸برای عدالت اجتماعی: شروع نهضت علیه نظام تبعیضی اموی توسط ۹نفر از اصحاب امیرالمومنین در عراق کلید خورد. به شام و دوباره کوفه و حمص تبعید شدند. با سعید بن عاص(والی کوفه) و معاویه(در شام) بحث کردند و از حمص به مصر و بصره و کوفه رفتند و مخالفان را شوراندند. از کوفه۲۰۰نفر، از بصره۱۰۰نفر و از مصر۳۰۰نفر، به مدینه آمدند و ۴ماه عثمان را محاصره کردند که به قتل او انجامید! بعد همه به همراه اهل مدینه به امیر(ع) هجوم آوردند و با او بیعت کردند(خ۵۴و۹۲و۱۳۶و۲۲۹). امام وقت بیعت به مردم وعده داد:"ای مردم مرا در کار اصلاح خودتان یاری دهید. به خدا سوگند که داد مظلوم را از ظالم می گیرم و افسار ستمکار را می کشم تا او را به آبشخور حق در آورم هرچند آن را خوش ندارد"(خ۱۳۶) عدالت گستری را علت پذیرش چنین حاکمیتی معرفی کرد:"اگر نبود حضور مردم و تمام بودن حجت برمن به جهت وجود یاور، و پیمانی که خداوند از عالمان گرفته که در برابر پُرخوری ستمکاران و گرسنگی ستمدیدگان ساکت ننشینند، بی تردید دهنه شترحکومت را بر کوهانش می افکندم..."(خ۳) 🔸برای وحدت مسلمین: ابتدا نمی پذیرفت، وقتی گفتند خبر قتل عثمان و معلوم نشدن خلیفه، تفرقه درست می کند راضی شد(الامامه و السیاسه/ ابن قتیبه/ الجزء الاول ص۴۶و۴۷) ⬅️یعنی امام قدسی، منتظر شیعه شدن همه نشد و بخاطر عدالت و وحدت به همان حاکمیت عرفی راضی شد. علی(ع) رهبر عامه و سنی ها شد! در سپاهش به فقه شیخین نماز می خواندند!(۲) 🔺تشیع سیاسی متولد شد. کسانی که به علی(ع) اعتقاد دینی نداشتند و ولایت او را شرعی و جعل الهی نمی دانستند؛ اما با وحدت، علیه قاسطین (ضد عدالتها/ حزب اموی) شدند. امیر(ع) همه را علیه قاسطین بسیج کرد و باز حین بیعت گفت:"من خوب زیر و روی این امر را بررسی کردم تا آنجا که خواب را از چشمم ربود. تنها دو راه پیش روی خود یافتم: یا با آنها(قاسطین) بجنگم یا آنچه را که محمد(ص) آورده، انکار کنم!"(خ۵۴) 🔅امام خمینی و این درس: ولایت فقیه برتر از ولایت معصوم نیست. به تعبیر سردار سلیمانی در وصیتنامه اش برخی آنرا بعنوان "اعتقاد دینی" قبول دارند و برخی(سنّی ها) به عنوان "اعتقاد عقلی". عده کمی در ایران و اکثری در جهان اسلام، رهبری امام را از جانب خدا و معصوم قبول نکردند بلکه آنرا برای وحدت مسلمین و برای عدالت و مقابله با مستبدین و مستکبرین خواستند. امام هم روی دو چیز تاکید داشت: ۱.تشکیل حزب بزرگ مستضعفین ۲.وحدت مسلمین ❗️عجب اینکه نه پیروان شیرازی، بلکه برخی محافل و حتی علمای انقلابی این ضرورت را خوب پاس نداشتند! ❓آیا کمیل و مالک و صعصعه و... در زمان ولایت عام و عرفی علی(ع) سنّی شدند؟!! چگونه شیعه گری کردند که راهبرد امیر(ع) برای وحدت علیه استکبار اموی ضربه نخورد؟! ❓چگونه از آن ولایت عام، ولایت خاص نتیجه گرفته شود؟! چگونه جامعه مسلمین ازعدالت، به عدل سیاسی(امامت) راهبری شود؟! اینها درسهایی است که باید از امام تشیع و ولیّ مستضعفین در نهج البلاغه یاد بگیریم... ادامه دارد... 🎵صوت این جلسه را بشنوید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/1901 ............... ۱.طبقات الکبری ج۳ص۳۱ ۲.الروضه الکافی ترجمه محلاتی ج۱ص۸۸و۸۹ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خوانده نشدن "جنگ فقر و غنا" در بُعد داخلی به تجاوز بیشتر اغنیاء به فقرا می انجامد! این ویدئو قسمتی از ارائه سال قبل است.۱ چنانچه میگویم مثل آقای ملکیان کسی است که با صداقت و صراحت به این ادبیات امام اشکال می کند؛ و الا کم نیستند کسانی در بین غیر دگر اندیشان، درون بدنه جناح های رسمی قدرت که با ریش و عمامه، علیه این دوگانه کار می کنند؛ با عین حال زیاد هم امام،امام می کنند! • جنگ فقر و غنا، جنگی از سوی مرفهین بی درد و اسلام آمریکایی شان، علیه محرومین است. مرفهین و خوانشی از اسلام که "کانون ثروت" اش، "کانون قدرت" ساخته و می سازد یا از کانون قدرت، به کانونی از ثروت رسیده اند. در سیاست گذاری ها و اجرا، عمدتا دنبال نفع همین طبقه برخوردار و علیه عموم مردم بخصوص طبقات محروم است! اگر اجازه مقاومت به فقراء در مقابل این جنگ قارونی داده نشود، دیگر یکطرفه به حقوق عامه اتفاق می افتد! • اینجا جا برای تفصیل نیست؛ دراین کانال برخی از ساختارها، رویه ها، سیاستها و نحوه اجراها برای این جنگ و تجاوز علیه فقرا شده است! ........................ ۱.فایل صوتی کامل این ارائه را اینجا بشنوید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2244 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
‏سیره پیروان علی(ع)، سیره ابوذر و سلمان و مالک و عمار است. آنکه سیره علی(ع) در مدارا با مخالفان را از ولایت مطالبه میکند، در شمار پیروان علی و در پی بسط ید ولی نیست؛ در ردیف همان مخالفان علی است و برداشتی سلیقه‌ای از سیره علی را مطالبه میکند که راه بر جبهه دشمنان علی هموار سازد. @syjebraily
‏آقای محمدرضا باهنر درباره حذف ارز ۴۲۰۰ گفته‌اند: "مرحوم هاشمی سال ۷۶ می‌خواست تعدیل اقتصادی را کامل کند... حالا برخی می‌خواهند بگویند این کار انجام شده، اما مقصر ما نیستیم". بابت این صراحت لهجه که حذف ۴۲۰۰ در تکمیل ‎ انجام شد، از ایشان تشکر می‌کنم. @syjebraily
📸 نتیجه سرچ کلمه “Iran” در مرورگر آمریکایی و روسی ▪️جالب است که وقتی Iran را در مرورگر آمریکایی گوگل و مرورگر روسی یاندکس سرچ می‌کنید، اختلاف عجیبی بین تصاویر نتیجه ملاحظه می‌کنید. 🔴به کمپین فصل بیداری بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥از "محمد علی کلی" میپرسه چرا خانومت دﺍره!؟ و جواب تامل بر انگیز محمد! 🔴به کمپین فصل بیداری بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d
15.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ برخی از اصولگرایان خود را مساوی نظام می دانند! مهدی جمشیدی: 🔸بسیاری از سخنان رهبری دستاویز کج روایت‌های جریان اصول‌گرا قرار می‌گیرد و به چماق برای بازدارندگی نسبت‌ به جریان انقلابی اصیل تبدیل می‌شود. 🔸 رهبری فرمودن نظام انقلابی، مشکل ما با برخی از اصولگرایان این است که آنان غلظت نظامشان نسبت به انقلابشان خیلی بیشتر است. 🔸نمی‌شود هر کدام از این کنشگران سیاسی خودشان را ستون نظام بدانند و نقد به خودشان را نقد به اصل ساختار تلقی کنند. 🔸نظریه نظام انقلابی یعنی نظام یک بستر و محملی است برای تحقق غایات انقلاب اسلامی. 🔸جریان اصول‌گرا هم بیشتر از آنکه به انقلاب وفادار باشند به نظام وفادار هستند یعنی یک حالت ثابت، یکنواخت، کلیشه‌ای، تکراری و محافظه‌کارانه که هر نوع فریاد و اعتراض را تنش و ناملایمت و شورش علیه نظام می‌دانند چون خودشان و سیاست‌هایشان و اقداماتشان را مساوی نظام تلقی می‌کنند. 🔸رهبری فرمودند بین ساختارهای دیوان‌سالاری و آرمان‌های نظام تفکیک کنید اگر این تفکیک اتفاق نیفتد عملکرد ضعیف فلان مدیر پای اصل نظام نوشته می‌شود. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
وقتی که آرمان های یک انقلاب از بین رفت، خود انقلابی ها حتی رهبر آن انقلاب را هم اعدام انقلابی می کنند. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
‏یکی تئوری میده گرانی ایجاد کنن برای مردم یکی هم بعد از گرانی و فشار به مردم ناله سر میده و کاسبی میکنه! بعد باهم لایو میرن😃 وقتی مدعی اسلام‌رحمانی و مهربان و اینا با صاحب جمله "آبان۹۸ هزینه توسعه بود" کلاس اقتصاد برای مردم میگذارن فقط باید خندید! @hzamanim