این دیوانگیست که
بخاطر خاری که شما را آزرده
از تمام گل ها متنفر باشید..!
@harf_iw
🔺همزمان با سخنان رئیس دفتر مقام معظم رهبری درباره انتقام شهادت اسماعیل هنیه، لوگو«خونخواهی هنیه عزیز» بار دیگر روی سایت مقام معظم رهبری قرار گرفت
#خونخواهی_هنیه_عزیز
#انتقام_سخت
#اسماعیل_هنیه
💥 بصیر 💥
❇️ @basire_basir ❇️
⭕ بیایید انتخاب کنیم!
🔻استراتژی «اجتناب از افتادن در تلهی جنگ» خود میتواند به تلهای مبدّل شود که دشمن با دستان نامرئی در مسیر حریف خود کار میگذارد.
ما در تلهی موهوم «تلهیجنگ» گرفتار آمدهایم.
🔻دشمن اگر بتواند دستگاه محاسباتی حریف خود را به دقّت شناسایی و مورد ارزیابی قرار دهد، قادر خواهد بود که با حداقل جهد و هزینه، و از طریق دستکاری دستگاه شناختی طرف مقابل، دادههای معیّنی را برای جهت دادن به محاسبات ثانوی و مابعدی معارض خود، به طرق مختلف وارد سیستم تحلیلی و تصمیمگیری آن کند.
🔻 دشمن با ایجاد اخلال در سیستم ادراکی خصم خود، حساسیت او نسبت به درهمشکسته شدن و نقض خطوط قرمز حریف را به حداقل رسانده و از بین میبرد.
این انعطاف ضدّاستراتژیک در برابر دشمن، با «تلهی تنش»، «تلهی جنگ» و انواع ترسهای مرضی توجیه و با روکش «عقلانیت» و «احتیاط داهیانه» قابل هضم میشود.
از خطوط قرمزمان چه باقی مانده؟
🔻اگر به استراتژی دشمن حمله نکنید، دشمن در استراتژیتان نفوذ میکند.
🔻در بزنگاههای تاریخساز، تنها برخی ملّتها این اقبال را مییابند که نقشی در ساخته شدن تاریخ برعهده بگیرند.
آنها انتخاب میکنند که «بازیگر» باشند یا «بازیساز». در میدانی که دیگران چیدهاند نقش ایفا کنند، یا خود میدان را بچینند.
اما حالت سومی هم وجود دارد، و آن این که ملّتی نه خویشتن را درست بشناسد و نه به تواناییها و ظرفیتهای خود اِشراف و ایمان داشته باشد. چنین ملّتی نام خود را به عنوان «بازیخور» ثبت میکند و نفرین ابدی تاریخ را برای خود میخرد...
@marghoomat
علی ریاحی پور
#نبرد_نهایی
#لبنان
#انتقام_سخت
✅انتخاب بصیر
🆔 @entekhab_basir3
رئیس دفتر رهبری درباره ترور شهید هنیه : انتظار میرود به زودی جواب این حرکت داده شود!
قابل توجه اونایی که به شعور مخاطبین خود احترام نمیگذارند و اینگونه القا میکنند که رهبر انقلاب شخصاً در جزئیات و اجرای عملیاتهای نظامی دخالت میکنند و خودِ ایشان مسبّب اجرایینشدن فرامین خودشان میباشند!
#عقبنشینی_غیرتاکتیکی
✅انتخاب بصیر
🆔 @entekhab_basir3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماشاالله حزبالله
🔖موسسه متا
مظلومیت حضرت صادق در دانشگاه امام صادق
امام صادق علیه السلام برای بزرگان فِرَق اسلامی کلاس درس برگزار میکردند و آموزش دین و علم و معرفت میدادند.
متاسفانه امروز با سربرگ دانشگاه امام صادق، نظریات کینز و فریدمن و مارکس را توسط جوانان مومن و انقلابی منتشر میکنند.
🔹حضرت صادق علیه السلام این رویکرد را توضیح داده و فرمودهاند:
از شیعیان ما نیست، کسی که به زبان از ما دم بزند، ولی در اعمال با ما مخالفت کند. (بحارالانوار، ج۸، ص۱۶۴)
🔹حضرت صادق علیه السلام حکم پولهای مجهول را به صراحت بیان فرمودهاند:
سؤال فرمودند: سُتُّوق چيست؟ عرض كردم: سكهاي است كه از دو طبقه نقره و يك طبقه مس ساخته شده است. فرمودند: اين را بشكن چون معامله با آن و انفاق آن حلال نيست. (وسائل الشيعه، ج۱۸، ص۱۸۶)
چرا عموم دانشآموختگان دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق از پولهای اعتباریِ به غایت مجهول دفاع میکنند!؟
🔹حضرت صادق زیربنای جامعه را تبیین کردهاند:
زیربنای اسلام سه چیز است : نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگری درست نمیشود. (کافی جلد۲ - ص۱۸)
چرا تئوریهای اقتصادی دانشگاه امام صادق، زکات را به قهقرا برده و ترویج مالیاتهای غربی را در دستور کار دارد!؟
🔹حضرت مادهی پولی را بیان فرمودند:
خداوند طلا و نقره را برای معامله و ذخیره خلق کرد ( توحید مفضل بحارالانوار ج۶ ص ۱۸۳)
چرا برخی از اقتصادخواندههای این دانشگاه با پول طلا و نقره مخالفند!؟
🌹امیدواریم در روز میلاد حضرت امام صادق، دوستان انقلابی این رویکرد التقاطی را کنار بگذارند و به آموزههای اسلامی بازگردند.
🔖موسسه متا
صراط چپ، صراط راست یا صراط مستقیم ؟
✍سیدمحمدصدرا متولی امامی
🔹هرچند ترور محمدرضاشاه پهلوی توسط حزب توده، در سال ۱۳۲۷ رخ داد، لیکن میتوان دهه چهل را اوج غلبه اندیشه های سیاسی و اقتصادی چپ، بر جامعه دانشگاهی ایران دانست که بخشی از بدنه روحانیت را نیز تحت تأثیر جدی قرار داده بود.
در کتابی که محمدرضا شاه پهلوی در سال ۱۳۵۵ با عنوان «به سوی تمدن بزرگ» تدوین کرد، چشم اندازی لیبرالیستی، با افق رسیدن به پیشرفت های غربی، برای آینده ایران ترسیم شده بود. در حقیقت شاه ایران، رویکردهای تمدنی خویش را در مقابل رویکردهای کمونیستی و چپ سوسیالیستی ترسیم میکرد. شاید یکی از دلایلی هم که مبارزین دوران انقلاب، خود را به حزب توده و گرایش های چپ نزدیکتر میدیدند، همین کتاب بود.
🔸انقلاب اسلامی ایران، به رهبری روحانیت شیعه شکل گرفت و بسیاری از نخبگان حوزوی، در مبارزه با افکار کمونیستی مسلط بر نیروهای انقلابی، تلاش فراوان کردند. با این حال، به دلیل نزدیکی جغرافیاییِ شوروی به ایران و همچنین، گرایشات انقلابی موجود در ادبیات حزب توده، تفکر چپ در دانشگاه های ایران، تا چند دهه حضور پررنگ داشت.
🔹بعدها، در میانه دولت هاشمی رفسنجانی، ادبیات جدیدی با شعار آزادی و جامعه مدنی سر برآورد که اوج آن را میتوان در دولت اصلاحات و گرایشات لیبرالی دولت خاتمی مشاهده نمود.
این دو جریان، چند دهه است که در مقابل یکدیگر صف آرایی سیاسی داشته اند و در دولت های مختلف، اندیشه های خویش را دنبال کرده اند. جالب است که هر یک از این دو جریان، روحانیون و علمایی را نیز با خود همراه کرده، تا در نقش تئوریسین دینی، تفکرات مذکور را ترویج دهند.
نمونه بارز این روحانیون در سوی تفکرات لیبرالیستی، امثال محسن کدیور و مجتهد شبستری قراردارند.
🔸در سوی اندیشه های چپ کمونیستی نیز از مرحوم طالقانی تا برخی بزرگان دیگر که نام بردن از آنها جایز نیست، قابل مشاهده است.
برخی نیز همانند مرحوم موسویان، رویه التقاطی تری داشته و سعی کرده اند نظامات سیاسی و اقتصادی غرب و شرق را با ادبیات دینی امضا کنند.
در میان این گرایشهای متأثر از شرق و غرب، مبانی اسلامی اقتصاد و سیاست، به محاق رفت و ملغمه پرآشوب امروز جمهوری اسلامی ایجاد شد.
🌹در روز میلاد رسول گرامی اسلام، باید بدانیم که جمهوری اسلامی، تنها با پایه قرار دادن اصول حاکم بر نظام اقتصادی مطلوب قرآن می تواند تمدن سازی کند، نه اینکه احکام اسلامی را در نقش پوششی برای تسلط نظامات غربی و شرقی به خدمت بگیرد.
✍سیدمحمدصدرا متولی امامی
🔖موسسه متا
13.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مردمی ترین حکومت، در اسلامی ترین آن!
• جوهره "مردمی بودن" یک حکومت، رضایت عمومی از آمدن حاکم و استمرار حکمرانی اوست.
• و جوهره اصلی "اسلامی بودن" یک حکومت، رعایت صلاح واقعی -نه صرفاً امیال و اهواء زود گذر- آنهاست.
و صلاح واقعی، همان است که از سوی خداوند در دین حقش "اسلام" بیان شده است.
• شَمل و پراکندگی و جدایی این دو (رضای عمومی و صلاح واقعی) از هم، چیز غریبی در تاریخ جهان نیست. حکومتها عمدتا در یک طرف این جدایی یا طرد هردو شکل گرفته اند.
• "مردمسالاری دینی" در یک کلمه تألیف این جدایی و "جمع بین صلاح و رضا"ست.
هم در چارچوبه اسلام باشد و هم رضایت عامه بدان را داشته باشد.
• امام زمان(عج) را "أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَ الرِّضا" ندبه می کنیم!
⬅️ منتظر ظهور بودن با تلاش برای تحقق کامل حکومت مردمی اسلام یا مردم سالاری دینی همراستاست!
#مردمسالاری_دینی
#امام_زمان(عج)
#جمعه
#انتظار
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۶/۳۰
☑️ @m_ghanbarian
.
🗂 ادامه مباحث اندیشههای اقتصادی متفکران اسلامی معاصر
🔺حجت الاسلام محسن قنبریان
🔺شروع: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ ساعت ۱۷
🔺مکان: قم، حوزه علمیه مشکات، مرکز تخصص
#اندیشه_اقتصادی_معاصر
-----------------------------------------------
💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان
بله | ایتا
💠 مرکز راهبری برهان
بله | ایتا | آپارات | اینستاگرام | وبگاه
💠 موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات
بله
.