eitaa logo
منبر روشمند
835 دنبال‌کننده
746 عکس
1هزار ویدیو
583 فایل
🔻به فضل خدا توی مناسبت ها با چندین سخنرانی مکتوب به استقبال شما خواهیم امد. 🔻 راه ارتباط با ادمین @menbar6
مشاهده در ایتا
دانلود
لسان قوم؛ ابزار اصلی جهاد تبیین یک نکته از بیانات امام خامنه‌ای در دیدار با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی👇👇👇 یکی از مهمترین فرازهای بیانات ایشان را در زیر می‌خوانیم: ایشان توجه به لسان قوم را در فعالیت‌های فرهنگی- تبلیغاتی از جمله این اقتضائات برشمردند و گفتند: زبان ارتباط گرفتن با یک جوان و نوجوان با زبان حرف زدن با یک غافل جاهل یا معاند فرق می‌کند همچنانکه باید زبان و لسان صحبت و تبلیغ در کشورهای دیگر با کار فرهنگی-تبلیغی در داخل از جمله در مجموعه‌های انقلابی تفاوت داشته باشد. لسان قوم و اهمیت آن در جهاد تبیین در آیه ۱۴ سوره مبارکه ابراهیم می‌خوانیم: وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ ۖ فَیُضِلُّ اللَّهُ مَنْ یَشَاءُ وَیَهْدِی مَنْ یَشَاءُ ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَكِیمُ ما هیچ پیامبری را، جز به زبان قومش، نفرستادیم؛ تا (حقایق را) برای آنها آشکار سازد؛ سپس خدا هر کس را بخواهد (و مستحق بداند) گمراه، و هر کس را بخواهد (و شایسته بداند) هدایت می‌کند؛ و او توانا و حکیم است. چند نکته مهم ۱- از تعبیر "لِیُبَیِّنَ لَهُم" که پس از "بلسان قومه" آمده است، می‌فهمیم، جهاد تبیین از مسیر توجه به زبان قوم برمی‌گردد. بنابراین اهتمام به ایراد پیام به زبان مخاطب اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. ۲- استثناء بعد از نفی که حکمت رسالت پیامبران را منحصر در استفاده از لسان قوم برای تبیین آیات الهی می‌داند، قابل توجه و تامل است. ۳- همه مفسران برآنند که اگر چه توجه به لغت و گویش هرقوم مصداق اول توجه به لسان قوم است اما محدود به این مصداق نیست، لسان قوم یعنی توجه به فرهنگ و سنّ و محیط زندگی و شرایط مخاطب و ... ۴- آنچه از بیان اخیر رهبر فرزانه انقلاب برداشت می‌شود این است که در تبیین و روشنگری برای مخاطبان باید زبان هر گروه به تناسب وضعیت او به کار گرفته شود و مبلغ دینی باید با این زبان‌ها آشنا باشد. @bayaneenghelabi313
آنچه از بیان اخیر رهبر فرزانه انقلاب برداشت می‌شود این است که در تبیین و روشنگری برای مخاطبان باید زبان هر گروه به تناسب وضعیت او به کار گرفته شود و مبلغ دینی باید با این زبان‌ها آشنا باشد. ۵-     این گروه‌ها عبارتند از:         * گروه آگاه و بصیر         * گروه جاهل و نادان         * گروه غافل و بی‌توجه         * گروه معاند و خصومت‌ورز ۶-     یک تلنگر و انذار!         بسیاری از ما مبلغان دینی به‌خاطر فعالیت در فضای دینی و انقلابی بیشتر با زبان مومنان و انقلابیون تخاطب می‌کنیم. و با زبان سه گروه دیگر و الزامات و لوازم آن کمتر آشنا هستیم.به راستی شهروندان جاهل و غافل و معاند، در کجای برنامه تبلیغی ما قرار دارند؟ آیا لسان این گروه‌ها منحصر در منبر و خطابه است؟ ادبیات و هنر در تبلیغ دینی و انقلابی و جایگاه مهم رسانه در برقراری ارتباط با مخاطبان تاچه اندازه برای ما اهمیت دارد؟ نقش گفتگوهای دوطرفه و گفتگوهای انتقادی با حُسن استماع ما و تحمل درشت‌گویی مخاطبانمان چقدر است؟ در این میان و به جهت اهمیت برقراری ارتباط و اولویت جهاد تبیین در بین نوجوانان و جوانان، چقدر دغدغه نسل آینده در ذهن و نقشه و برنامه ما جایگاه دارد؟ آیا ما زبان جوانان را می‌فهمیم؟ آیا جوانان با سخنان و فعالیتهای ما انس میگیرند؟ راهبردها و راهکارهای مواجهه باچهار گروه مذکور در بیانات امام جامعه چیست؟ باهم بخش دیگر ازبیانات رهبرانقلاب را می‌خوانیم: باید کلاس معارف بگذارید؛ معارف متقن با زبان روز، متناسب با فکر دانشجو، متناسب با ادبیات دانشجو بایستی ارائه بدهید؛ اینها کارهای لازم و اجتناب‌ناپذیری است. به لسان قوم حرف زدن، یک مصداقش اینجاست. با زبان دانشجو باید حرف زد. با ادبیاتی که برای دانشجو قابل فهم است، باید حرف زد. ای بسا ادبیاتی است که در یک محیطی کارساز است، کارآمد است، اما در محیط دیگری کارآمد نیست. این درست مثل اختلاف لغت میماند. واقعاً اختلاف در ادبیات، مثل اختلاف در لغت است؛ مثل این است که انسان در یک محیط فارسی‌زبان بیاید مثلاً گجراتی حرف بزند؛ هیچ کس چیزی نخواهد فهمید. اگر چنانچه انسان با ادبیات محیط جوان و محیط دانشجوئی آشنا نباشد، از این ادبیات استفاده نکند، راه ارتباط فکری بسته خواهد شد و تأثیرگذاری کم خواهد شد. پس به لسان قوم بودن خیلی لازم است. (۲۰تیرماه ۸۹)# @bayaneenghelabi313
👆مهمات ویژه برای جهاد تبیین ببینید بخوانید بفهمید بگویید بفرستید دعاکنید @bayaneenghelabi313
روزمان را با آغاز کنیم 🔰خدای من با من است القلم ✅وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺗﻮ ﺑﺮ ﺑﻠﻨﺪﺍﻱ ﺳﺠﺎﻳﺎﻱ ﺍﺧﻠﺎﻗﻲ ﻋﻈﻴﻤﻰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻱ .(٤) ✅فَلَا تُطِعِ الْمُكَذِّبِينَ ﺍﺯ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ [ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﻧﺒﻮّﺕ ] ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﺒﺮ .(٨) پس تكذيبگران را اطاعت مكن (8). ✅سَنَسِمُهُ عَلىَ الخْرْطُومِ(16) ما در برابر غرورش به نهايت درجه، خوارش مىسازيم (16). 👇🌟پیام مهم آیات: 1️⃣- در سوره ای که به نام قلم هست و با قلم و گفتگو) ) ن وَ الْقَلَمِ وَ مَا يَسْطُرُونَ( آغاز شده است وپیامبر خدا با خلق عظیم (وَ إِنَّكَ لَعَلىَ خُلُقٍ عَظِيمٍ)توصیف میشود دستور جهاد کبیر و عدم ازاطاعت از دشمنان داده شده است 2️⃣- اگر در این جهاد کبیر یعنی عدم اطاعت از دشمن موفق شدی من خودم بینی او را به خاک میمالم((سَنَسِمُهُ عَلىَ الخْرْطُومِ)) 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi https://splus.ir/asatid_enghelabi
🔴 مقایسه رای به وکالت رضا پهلوی با برخی موارد دیگر! 🌿جهاد امیدبخشی: @jehadeomid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚀شاید جنگ پایان یافته باشد اما مبارزه هرگز پایان نخواهد یافت. شهیدگرانقدرسیدمرتضی آوینی🌷 🆔@aviny_com
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ 💎برای من روشن است که استعداد کشور خیلی بالا است و ما: ♦️هم در زمینه‌ی منابع خدادادِ طبیعی یک کشور فوق‌العاده‌ای هستیم، ♦️هم از لحاظ مسائل جغرافیایی و موقعیّت جغرافیاییِ بین‌المللی و سیاسی یک کشور برجسته و استثنائی هستیم، ♦️هم از لحاظ نیروی انسانی. 💠نکاتی در مورد رشد کشور 👈ما احتیاج داریم به رشد سریع و مستمر؛ علّت هم این است که عقب‌افتادگی داریم. 🚧ما در دهه‌ی ۹۰ به دلایل مختلف یک عقب‌ماندگی و به‌اصطلاح تعطیل نسبی مسائل اقتصادی داشتیم. ✔️جبران این عقب‌ماندگی طبعاً محتاج یک رشد مستمرّ پی‌درپی اقتصادی است در میان‌مدّت. 📌برای همین است که ما در برنامه‌ی هفتم توسعه، اولویّت اصلیِ برنامه را گذاشتیم پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت. 🔺و رشد اقتصادی را متوسّط هشت درصد در سیاستهای برنامه‌ی هفتم قرار دادیم ↙️ما به این رشد احتیاج داریم؛ چرا؟ به این چهار دلیل: 1️⃣ علاج مشکل معیشت مردمی و رفاه خانوار 2️⃣ ارتقای جایگاه ایران در اقتصاد منطقه و جهان 3️⃣ ایجاد شغل برای نیروی انسانیِ جوانِ متخصّص 4️⃣ ممکن است فردا این‌همه جوان نداشته باشیم؛ ما باید کشور را برای آن روز ثروتمند کنیم. 🏷الزامات رشد کشور 📍بعضی از این الزامات، متوجّه دستگاه‌های حکومتی است که آنها موظّفند و باید دنبال کنند؛ 📍بعضی متوجّهِ خود فعّالانِ اقتصادی است؛ 📍بعضی متوجّه آحاد مردم است. ✅دو رکن اساسی: 🔸 افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید 🔸ارتقای بهره‌وری ❇️الزامات دیگر: 1️⃣ چشم‌انداز راهبردی دستگاه‌های اجرائیِ حکومتی برای مسائل اقتصادی 2️⃣ حمایت دستگاه‌های اجرائی از توسعه‌ی بنگاه‌های خصوصی 3️⃣ پیشرفت دانش و فنّاوری 4️⃣ افزایش بهره‌وری 5️⃣ رقابت‌پذیر کردن کالا و خدمات 👌اگر چنانچه ما محصول‌مان را رقابت‌پذیر کنیم، یعنی هم کیفیّت بالا برود، هم قیمت پایین بیاید، تحریم دیگر اثر نمیکند. 6️⃣ یکی از مهم‌ترین الزامات: بهبودِ فضای کسب و کار [از طریق:] 📌علاج تصمیم‌گیری‌های متناقض 📌علاج تغییرات مکرّر قوانین و مقرّرات 📌مقرّرات‌زدایی و علاجِ راهِ دراز و پُرپیچ‌وخم فرایندهای اداری 📌برداشته شدن مداخله‌های سلیقه‌ای از سوی نهادهای نظارتی و غیرنظارتی 📌تأمین مالی برای فعّالیّتهای بخش خصوصی 7️⃣مسئله‌ی انضباط مالی در بودجه 8️⃣رفع مداخلات دولتی در مالکیّت و مدیریّت بنگاه‌های اقتصادی 9️⃣رقابت نکردن دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی 🏷چند تذکر کوتاه ⭕️بنگاه‌های اقتصادی میان خود عرصه‌ی رقابت را از حوزه‌ی همکاری جدا کنند. ⭕️شرکتهای کوچک و متوسّط، نقش زیادی در ایجاد اشتغال و در ایجاد ارزش افزوده برای کالاها دارند. 🔺دستگاه‌های دولتی به اینها توجّه کنند، 🔺بنگاه‌های بزرگ در زنجیره‌ی تولید خودشان با اینها همکاری کنند و اینها را توسعه بدهند و به آنها کمک کنند. ⭕️تعاونی‌های تولید میتواند یکی از گره‌گشاترین کارها برای ایجاد اشتغال باشد؛ 🔺بخصوص برای ایجاد عدالت اقتصادی در مجموعه‌ی کشور. ❇️من این را گواهی میدهم، شهادت میدهم که مسئولین محترم دولتی با همه‌ی وجود دارند کار میکنند؛ 👈منتها جهت‌گیری‌ها را مراقبت کنند و کار را جوری انجام بدهند که ان‌شاءالله نتایج مطلوبی داشته باشد. 🍀از خداوند متعال توفیق همه‌ی شما را خواستاریم و لطف و رحمت الهی را به روح مطهّر امام و به ارواح مطهّر شهدای عزیز مسئلت میکنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ نقش و هدف امام جواد در زندگی ۲۵۰ سالۀ ائمۀ اطهار 🔸 دنیاى اسلام، آن روز، بخش عظیمى متوجه به امام جواد بودند و هدف امام جواد علیه‌الصلاةوالسلام و ائمۀ بعد از حضرت رضا تا حضرت ولىّ‌عصر ـ سه امام ـ این بود که زمینه را آماده کنند براى شکل‌گرفتن یک اعتقاد تمام‌نشدنىِ شیعى به لزوم ایجاد حکومت علوى و قرآنى، یک تشکیلاتى درست کنند، یک طرز فکرى را در میان این تشکیلات رایج کنند، آن‌چنان این تشکیلات را محکم کنند، به‌هم پیوند بزنند که با غیبت امام عصر علیه‌الصلاةوالسلام، این تشکیلات متلاشى نشود؛ و این کارى بود که خلفاى آن زمان به شدت از این کار بیمناک بودند. ۱۳۶۴/۵/۲۶ 📚 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله» @gamedovomenghelab