eitaa logo
منبرطلاب
19.7هزار دنبال‌کننده
218 عکس
67 ویدیو
65 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #منبر در فضای #مجازی #ویژه_طلاب_و_مبلغین اخبار استخدامی ادمین @talabe_admin کانال شخصی است کانون تبلیغاتی پربازده منبر http://eitaa.com/joinchat/1201668109Cc875229ef3
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 منابع سخنرانی 30 سخنرانی با الهام از سی دعای ماه مبارک رمضان 🌸 پی‌نوشت: [۱]. محمد باقر مجلسی، بحار الانوار، بیروت، مؤسسه الوفاء، ۱۴۰۴ ق، ج۹۶، ص۳۶۷٫ [۲]. محمد بن یعقوب الکلینی، اصول کافی، تهران، دار الکتب الاسلامیه، ۱۳۶۵ ش، ج۴، ص۸۷؛ شیخ طوسی، التهذیب، تهران دار الکتب الاسلامیه، ۱۳۶۵ ش، ج۴، ص۱۹۴٫ [۳]. بحار الانوار، ج۹۶، ص۳۷۴٫ [۴]. شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، انتشارات اسلامیه، بی تا، ج۲، ص۱۷۴٫ [۵]. علاء الدین متقی بن حسام الدین الهندی، کنز العمّال، بیروت، مؤسسه الرساله، ۱۴۰۹ ق، حدیث ۴۰۲۹٫ [۶]. بحار الانوار، ج۹۲، ص۱۸٫ [۷]. تحف العقول، ص ۱۵۰٫ [۸]. کنز العمال، ح ۲۴۵۴٫ [۹]. بحار الانوار، ج۹۲، ص ۱۷٫ [۱۰]. کنز العمال، ح ۲۷۶۸٫ [۱۱]. اصول کافی، ج۴، ص۱۹۰ (شش جلدی). [۱۲]. همان، ص ۱۸۰٫ [۱۳]. همان، ص ۱۹۴٫ [۱۴]. همان. [۱۵]. همان، ص ۱۹۶٫ [۱۶]. بحار الانوار، ج۴۶، ص ۳۰۱؛ اصول کافی، ج۳، ص۱۴٫ [۱۷]. بحار الانوار، ج۱، ص ۲۱۸٫ [۱۸]. حسن بن الحسن دیلمی، ارشاد القلوب، قم، انتشارات شریف رضی، ۱۴۱۲ ق. [۱۹]. بحار الانوار، ج۱، ص۱۳۰٫ [۲۰]. همان. [۲۱]. میرزا حسین محدث نوری، مستدرک الوسائل، قم، مؤسسه آل البیت علیهم السلام، ۱۴۰۸ ق، ج ۵، ص۳۱۲٫ [۲۲]. عبد الحمید ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، قم، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، ۱۴۰۴ ق، ج۲۰، ص ۳۱۲٫ [۲۳]. بحار الانوار، ج۱۷، صص۲۵۷ و ۲۸۷٫ [۲۴]. همان، ج ۶۹، ص ۷۰؛ ورّام بن ابی فراس، مجموعه ورّام، قم انتشارات مکتبه الفقیه، بی تا، ج ۲، ص ۱۷۵٫ [۲۵]. طه / ۱۲۴٫ [۲۶]. زخرف / ۳۶٫ [۲۷]. همان، ج۱، ص ۱۷۸٫ [۲۸]. بحار الانوار، ج۷۸، ص ۱۶۴٫ [۲۹]. تمیمی الامدی، غرر الحکم و درر الکلم، شرح آقا جمال خوانساری، تهران، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ چهارم، ۱۳۷۳ ش، باب غفلت. [۳۰]. همان. [۳۱]. طه / ۱۲۴٫ [۳۲]. بحار الانوار، ج۷۵، ص۴۶۸٫ [۳۳]. توبه / ۶۷٫ [۳۴]. یونس / ۷ و ۸٫ [۳۵]. کمربند یا گردنبند مخصوص مسیحیان. [۳۶]. مصابیح القلوب، ص ۷۱٫ [۳۷]. احزاب / ۴۱٫ [۳۸]. اعراف / ۲۰۵٫ [۳۹]. آل عمران / ۱۹۱٫ [۴۰]. رعد / ۲۸٫ [۴۱]. غرر الحکم، ص ۶۹۰ (یک جلدی). [۴۲]. مستدرک الوسائل، ج۵، ص۲۸۵٫ [۴۳]. شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، قم، مؤسسه آل البیت علیهم السلام، ۱۴۰۹ق، ج۷، ص۱۶۶٫ [۴۴]. همان. [۴۵]. بحار الانوار، ج۱۸، صص ۲۹۲ و ۴۰۹؛ ج۷۳، ص ۳۴۶٫ [۴۶]. غرر الحکم، ج۵، ص ۲۱۴٫ [۴۷]. همان، ج۳، ص ۱۶۲٫ [۴۸]. مجموعه ورام، ج۱، ص۷٫ [۴۹]. غرر الحکم، ج۶، ص۱۲۲٫ [۵۰]. بحار الانوار، ج۲۲، ص۷۵ و ج۶۸، ص۲۸۲٫ [۵۱]. آل عمران / ۱۶۰٫ [۵۲]. آل عمران / ۱۵۹٫ [۵۳]. مستدرک الوسائل، ج۵، ص ۳۵۷٫ [۵۴]. طلاق / ۳٫ [۵۵]. مجموعه ورام: ج۱، ص۲۲۲٫ [۵۶]. ع. ز. گ، فرازهایی از ابعاد روحی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی قدس سره، تهران، انتشارات هادی، ۱۳۶۱ ش، ص ۱۲۱٫ [۵۷]. مستدرک الوسائل، ج ۷، ص۱۲۱٫ [۵۸]. ارشاد القلوب، ج۱، ص۱۲۱٫ [۵۹]. بقره / ۱۹۵٫ [۶۰]. القصص / ۷۷٫ [۶۱]. نحل/ ۹۰٫ [۶۲]. آل عمران / ۱۴۸٫ [۶۳]. زمر / ۱۰٫ [۶۴]. عنکبوت / ۶۹٫ [۶۵]. نساء / ۸۶٫ [۶۶]. غرر الحکم، باب صدقه، حدیث ۲۲۴۱٫ [۶۷]. همان، باب حسن.
[۶۸]. ابن شهرآشوب مازندرانی، مناقب آل ابی طالب علیهم السلام، بیروت، دار الاضواء، بی تا، ج۴، ص۱۸٫ [۶۹]. مؤمنون / ۵٫ [۷۰]. نور / ۳۱٫ [۷۱]. نور / ۳۳٫ [۷۲]. مستدرک الوسائل، ج۸، ص۴۶۳٫ [۷۳]. ابوالفضل هادی منش، ضیافت نور، قم، انتشارات مرکز پژوهشهای اسلامی صدا وسیما، ۱۳۸۰ ش، ص۱۴۳: به نقل از مناقب ابن مغازلی، ص۳۸۰٫ [۷۴]. همان، ص ۸۶٫ [۷۵]. بقره / ۴۵٫ [۷۶]. حسن ابن شعبه الحرّانی، تحف العقول، قم، انتشارات جامعه مدرسین، ۱۴۰۴ ق، ص ۳۷۹٫ [۷۷]. رضا مختاری، سیمای فرزانگان، قم، مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، چاپ چهاردهم، ۱۳۷۷ ش، ص ۳۸۱٫ [۷۸]. بقره / ۱۵۶٫ [۷۹]. علل الشرایع، ص ۴۹۸٫ [۸۰]. اعراف / ۱۵۶٫ [۸۱]. انعام / ۵۴٫ [۸۲]. مجموعه ورّام، ج۱، ص۹٫ [۸۳]. مصابیح القلوب، ص ۲۱۲٫ [۸۴]. مستدرک الوسائل، ج۱۱، ص۲۵۸٫ [۸۵]. فروع کافی، ج ۵، ص۸۲٫ [۸۶]. مستدرک الوسائل، ج ۹، ص۵٫ [۸۷]. حجر / ۸۸٫ [۸۸]. لقمان / ۱۸٫ [۸۹]. محمد بن یعقوب کلینی، فروع کافی، تهران، دار الکتب الاسلامیه، ۱۳۹۱ ق، ج۲، ص۵۳٫ [۹۰]. بحار الانوار، ج۷۵، ص۹۴٫ [۹۱]. مستدرک الوسائل، ج۲، ص۳۰٫ [۹۲]. عبد علی بن جمعه العروسی الحویزی، نور الثقلین، قم، مطبعه العلمیه، بی تا، ج۴، ص۲۰۷٫ [۹۳]. ملا محمد مهدی نراقی، جامع السعادات، قم، انتشارات اسماعیلیان، بی تا، ج۱، ص۳۷۷٫ [۹۴]. همان، ج ۱۶، ص ۳۶۱٫ [۹۵]. همان، ج ۲۷، ص ۱۴۲، ج ۳۹، ص ۲۲۹٫ [۹۶]. همان، ج ۲۷، ص ۷۹٫ [۹۷]. شیخ صدوق، الخصال، قم، انتشارات جامعه مدرسین، ۱۴۰۳ ق، ص ۳۶۰؛ بحار الانوار، ج۷، ص ۲۴۸٫ [۹۸]. بحار الانوار، ج ۶۵، ص ۱۵۶٫ [۹۹]. سیمای فرزانگان، ص ۱۹۰٫ [۱۰۰]. حدید/۲۰٫ [۱۰۱]. آل عمران/ ۳ [۱۰۲]. شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج۱۸، ص۲۸۴، اصول کافی، ج۲، ص۱۳۶٫ [۱۰۳]. بحار الانوار، ج۷۸، ص۴٫ [۱۰۴]. فرازهایی از ابعاد روحی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی قدس سره، ص ۷۳٫ [۱۰۵]. بحار الانوار، ج۷۳، ص۲۴۱٫ [۱۰۶]. همان، ج۶، ص۳۸٫ [۱۰۷]. اسرا / ۷۹٫ [۱۰۸]. زمر / ۹٫ [۱۰۹]. بحار الانوار، ج۸۴، ص۱۵۳٫ [۱۱۰]. همان، ص ۶۸٫ [۱۱۱]. ضیات نور، ص ۱۹۹: به نقل از بلاغه علی بن الحسین علیهما السلام، ص ۵۴٫ [۱۱۲]. قدر/۳٫ [۱۱۳]. التهذیب، ج ۴، ص ۱۵۲٫ [۱۱۴]. دخان/۳٫ [۱۱۵]. مستدرک الوسائل، ج ۵، ص ۲۱۹٫ [۱۱۶]. مستدرک الوسائل، ج ۸، ص ۲۰٫ [۱۱۷]. میرزا محمد تنکابنی، قصص العلماء، تهران، انتشارات اسلامیه، بی ‌تا، ص ۷۳٫ [۱۱۸]. مستدرک الوسائل، ج۶، ص۳۲۸٫ [۱۱۹]. من لایحضره الفقیه، ج۴، ص ۳۵۸، وسائل الشیعه، ج۹، ص ۴۳۰؛ بحار الانوار، ج۷۴، ص۴۴٫ [۱۲۰]. اصول کافی، ج۲، ص ۲۴۱؛ وسائل الشیعه، ج ۱۵، ص ۱۹۲٫ [۱۲۱]. شیخ صدوق، علل الشرایع، قم انتشارات مکتبه الداوری، بی تا، ج۱، ص ۲۳۱٫ [۱۲۲]. بحار الانوار، ج۶، ص۳۶٫ [۱۲۳]. همان، ص ۳۹٫ [۱۲۴]. مستدرک الوسائل، ج۵، ص ۳۱۶ و ج۱۲، ص۱۱۹٫ [۱۲۵]. بحار الانوار، ج۶، ص۳۶٫ [۱۲۶]. واعظ بیهقی، مصابیح القلوب، تلخیص کاظم مقدم، قم، انتشارات لوح دانش، ۱۳۷۷ ش، ص ۱۵۴٫ [۱۲۷]. اصول کافی، ج ۴، ص۴۲۶٫ (شش جلدی) [۱۲۸]. مائده / ۲۸٫ [۱۲۹]. انبیاء / ۹٫ [۱۳۰]. اصول کافی، ج۴، ص ۴۲۷٫ [۱۳۱]. همان. [۱۳۲]. همان. [۱۳۳]. همان. [۱۳۴]. محمد باقر یعقوب الکلینی، روضه کافی، تهران، بنیاد فرهنگ اسلامی، ۱۳۹۶ ق، ج۲، ص۳۲۲٫ [۱۳۵]. توبه/۶۳٫ [۱۳۶]. مجموعه ورام، ج ۲، ص ۵۳٫ [۱۳۷]. مستدرک الوسائل، ج ۱۲، ص ۳۳۴٫ [۱۳۸]. بحار الانوار، ج ۷۰، ص ۵۵٫ [۱۳۹]. اصول کافی، ج ۲، ص ۲۷۱٫ [۱۴۰]. اصول کافی، ح ۳، ص ۳۷۱٫ [۱۴۱]. بقره/۶۴
[۱۴۲]. نساء / ۳۲٫ [۱۴۳]. شیخ صدوق، الامالی، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۶۲ ش، ص ۲۰۵٫ [۱۴۴]. کهف/۱۱۰٫ [۱۴۵]. یوسف/۸۷٫ [۱۴۶]. بحار الانوار، ج ۷۰، ص ۳۸۴٫ [۱۴۷]. ضیافت نور، ص ۱۶۱، به نقل از الحیات، ج ۱، ص ۴۰۴٫ [۱۴۸]. فاطر / ۶٫ [۱۴۹]. اعراف / ۲۷٫ [۱۵۰]. بحار الانوار، ج۶۹، ص۲۹۰٫ [۱۵۱]. انعام / ۶۸٫ [۱۵۲]. مائده / ۹۱٫ [۱۵۳]. نحل / ۶۳٫ [۱۵۴]. نساء / ۹٫ [۱۵۵]. بقره / ۲۶۸٫ [۱۵۶]. ناس / ۴ و ۵٫ [۱۵۷]. بحار الانوار، ج۶۷، ص۴۹٫ [۱۵۸]. عبدالحسین دستغیب، داستانهای شگفت، تهران، انشارات صبا، ۱۳۶۰ ش، ص ۱۹۵٫ [۱۵۹]. مستدرک الوسائل، ج ۳، ص ۳۲۴٫ [۱۶۰]. بحار الانوار، ج ۷۰، ص ۲۸۵٫ [۱۶۱]. غررالحکم، ص ۲۷۲ (یک جلدی). [۱۶۲]. بحار الانوار، ج ۶، ص ۱۳۷٫ [۱۶۳]. اعراف/۱۲۸٫ [۱۶۴]. مریم/ ۶۳٫ [۱۶۵]. بقره/ ۲۸۲٫ [۱۶۶]. طلاق/ ۴٫ [۱۶۷]. طلاق/ ۳٫ [۱۶۸]. اعراف/ ۳۵٫ [۱۶۹]. تحف العقول، ص ۴۸۰٫ [۱۷۰]. بحار الانوار، ج ۷۵، ص ۲۸٫ [۱۷۱]. غرر الحکم، ج ۲، ص ۴۵۰٫ [۱۷۲]. همان، ج ۶، ص ۴۵۹٫ [۱۷۳]. همان، ج ۳، ص ۳۱۵٫ [۱۷۴]. همان، ج ۲، ص [۱۷۵]. همان،ص ۴۱۶٫ [۱۷۶]. همان، ص ۴۳۲٫ [۱۷۷]. همان، ج ۵، ص ۴۵۵٫ [۱۷۸]. بحار الانوار، ج ۴۷، ص ۲۱۵٫ [۱۷۹]. غرر الحکم، ج۳، ص۷۹٫ [۱۸۰]. همان. [۱۸۱]. غرر الحکم، ج۳، ص۳۵۷٫ [۱۸۲]. همان، ص ۳۵۶٫ [۱۸۳]. همان، ص ۳۵۷٫ [۱۸۴]. همان، ص ۳۷۲٫ [۱۸۵]. همان، ص ۲۰۶٫ [۱۸۶]. همان، ج۴، ص۲۰۴٫ [۱۸۷]. اصول کافی، ج۲، ص ۲۷۴٫ [۱۸۸]. عنکبوت/۴۵٫ [۱۸۹]. طه/۲۴٫ [۱۹۰]. التهذیب، ج۲، ص ۲۳۸؛ وسائل الشیعه، ج ۴، ص۱۲۰٫ [۱۹۱]. شیخ صدوق، ثواب الاعمال، قم، انتشارات شریف رضی، ۱۳۶۴ ش، ص ۸۱٫ [۱۹۲]. بحار الانوار، ج ۱۰، ص ۲۰۴؛ ج ۴۸، ص ۱۷۱٫ [۱۹۳]. اصول کافی، ج ۳، ص ۲۷٫ [۱۹۴]. همان، ج ۳، ص ۱۰٫ [۱۹۵]. بحار الانوار، ج ۸۳، ص ۲۰٫ [۱۹۶]. غررالحکم، ج ۶، ص ۳۴۹٫ [۱۹۷]. اصول کافی، ج ۲، ص ۳۶۱٫ [۱۹۸]. امالی صدوق، ص ۲۸٫٫ [۱۹۹]. بحار الانوار، ج ۷۵، ص ۹۰٫ [۲۰۰]. همان. [۲۰۱]. همان، ص ۹۱٫ [۲۰۲]. نساء/ ۵۹٫ [۲۰۳]. مائده/۵۵٫ [۲۰۴]. نساء/ ۵۹٫ [۲۰۵]. سلیمان القندوزی الحنفی، ینابیع المودّه، قم، مکتبه المحمدی، ۱۳۸۵ ق، ص ۱۱۷٫ [۲۰۶]. اصول کافی، ج ۲، ص ۲۱؛ وسائل الشیعه، ج ۱، ص ۱۳٫ [۲۰۷]. بحار الانوار، ج ۶۵، ص ۳۸۷٫ [۲۰۸]. غرر الحکم، ج ۵، ص ۱۲۹٫ [۲۰۹]. همان، ج ۲، ص ۴۸۳٫ [۲۱۰]. همان، ج ۵، ص ۱۸۴٫ [۲۱۱]. همان. [۲۱۲]. بحار الانوار، ج ۲۷، ص ۸۸٫٫ ✅ کانال محتوایی منبر طلاب🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
📚حقوق معلم و استاد 🗓 به مناسبت روز معلم 📖 امام سجاد علیه السلام درباب حقوق معلم و استاد میفرمایند : ➖ اَلتَّعْظیمُ لَهُ وَ التَّوْقیرُ لِمَجْلِسِهِ؛ 1⃣ او را احترام کنی و بزرگش بداری. ➖ وَ حُسْنُ الاِْسْتِماعِ لَهُ وَالاِْقْبالُ عَلَیْهِ؛ 2⃣ به سمت او رو کنی و خوب گوش کنی. ➖ وَ لَا تُجِیبَ أَحَداً یَسْأَلُهُ عَنْ شَیْءٍ حَتَّی یَکُونَ هُوَ الَّذِی یُجِیبُ 3⃣ کسی از استاد چیزی می پرسد تو جواب نده، تا اینکه استاد خودش جواب بدهد. ➖ وَ لَا تُحَدِّثَ فِی مَجْلِسِهِ أَحَداً 4⃣ و در نزد استاد با کسی صحبت نکن. ➖ وَ لَا تَغْتَابَ عِنْدَهُ أَحَداً 5⃣ در حضور استاد غیبت کسی را نکن. ➖ وَ أَنْ تَدْفَعَ عَنْهُ إِذَا ذُکِرَ عِنْدَکَ بِسُوءٍ 6⃣ اگر کسی غیبت استاد را کرد، شما از او دفاع کن. ➖ وَ أَنْ تَسْتُرَ عُیُوبَهُ 7⃣ در استاد عیبی مشاهده کردی افشا مکن وَ تُظْهِرَ مَنَاقِبَهُ 8⃣ و فضایل استاد را اظهار کن، وَ لَا تُجَالِسَ لَهُ عَدُوّاً 9⃣ و با دشمن استادت مجالست نکن وَ لَا تُعَادِیَ لَهُ وَلِیّاً 🔟 و با دوستانش دشمنی نکن. فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِکَ شَهِدَتْ لَکَ مَلَائِکَةُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِأَنَّکَ قَصَدْتَهُ وَ تَعَلَّمْتَ عِلْمَهُ لِلَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ اسْمُه؛ آن وقت که این کارها را انجام دادی، ملائکه شهادت می دهند که تو برای خدا قصد او کرده و از او علم آموختی.» 💐💐 روز معلم و استاد مبارک 💐💐
آیا دوستی ها در قیامت ادامه می یابد؟ 💠 سرنوشت دوستی ها در قیامت چگونه است؟ دوستی و ارتباط ها به دو صورت است: 1) پیوند و دوستی در راه خداوند که در قیامت محکم تر از دنیا ادامه می یابد. 2) پیوندو دوستی نادرست(در غیر راه خدا) در قیامت گسسته خواهد شد. تفسیر آیه 67 سوره زخرف: اَلأخِلّاءُ یَومَئِذٍ بَعضُهُم لِبَعضِهِم عَدُوٌ إلّاالمُتَّقین(زخرف/67) دوستان در آن روز دشمن یکدیگرند ، مگر متقّین تفسیر : از امام صادق علیه السلام نقل شده است: ألا کُلُّ خِلَّةٍ کانت فی الدنیا فی غیرِ الله فإنَّها تَضیرُ عَداوَةً یَومَ القیامةِ(1) تمام پیوندها و دوستی های نادرست و باطل در قیامت گسسته خواهد شد. چند نکته: 1)دوستی و جایگاه دوست در اسلام سفارشات بسیاری شده است. 2)در حقیقت دقت در پیدا کردن دوست و همراه بسیار حائز اهمیت است. 🍁3) غبطه گنه کاران در قیامت : در روز قیامت گنهکاران غبطه می خورند که ای کاش فلان شخص را به عنوان دوست در زندگی انتخاب نمی کردیم. یَا وَیْلَتَى لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلانًا خَلِیلا (فرقان/28) این آیه که توصیفی از صحنه های قیامت است، روز از هم گسستن پیوندهای دوستی، مگر پیوندهایی که برای خدا برقرار شده است. 🍂4) تبدیل شدن چنین دوستی هایی به عداوت در آن روز طبیعی است. چرا که هر کدام از آنها دیگری را عامل بدبختی و بیچارگی خود می پندارد. 🍃5) تنها پرهیزگارانند که پیوند دوستی آنها جاودانی است. چرا که بر محور ارزشهای جاودانی دور می زند و نتایج پربارش در قیامت آشکارتر می شود و استحکام بیشتری می یابد. ✅در روایت دیگری از امام صادق علیه السلام می خوانیم: «در جستجوی برادری (و دوستی) با پرهیزگاران باش. اگر چه در ظلمات زمین باشد و اگرچه عمرت را در جستجوی آنها سپری کنی. چرا که خداوند عزوجل بر روی زمین بعد از پیامبران بهتر از ایشان نیافریده است. و خداوند متعال بر بنده ای نعمتی مانند همنشینی با آنها عطا نکرده است. » 7) پیدا کردن دوست خوب اهمیت ویژه ای دارد. 🌸چه زیباست جوانان و نوجوانان دوستانی را برگزینند که پایه ی این دوستی و محبت، نزدیک شدن به خدا باشد و این رسالتی است که بر دوش پدران و مادران سنگینی می کند. 🌸چه بسیار جوانانی که حتی با وجود پدر و مادری مذهبی به واسطه ی دوستانی ناباب و نامناسب مسیر خوبی را طی نمی کنند. 🌷یاد کردن از رزمندگانی که دوستی شان بر پایه دوستی خداوند و اهل بیت علیهم السلام بود خالی از لطف نیست. 1) تفسیر علی ابن ابراهیم ج 2ص287طبق نقل نورالثقلین ج4ص612 منبع: - تفسیر نمونه جلد 21، ص 100 و 115 ✅ کانال محتوایی منبر طلاب🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
🌺 قابل توجه طلاب و روحانیون ساکن شرق تهران، دانشگاه پیام نور تهران شرق واقع در محدوده حکیمیه تهران، نیازمند یک روحانی جهت اقامه نماز و پیگیری امور فرهنگی محوله می باشد. 💠 : ➖ حداقل اتمام سطح ۱ و اشتغال به سطح ۲ ➖ سکونت در محدوده شرق تهران(دانشگاه خوابگاه یا خانه عالم ندارد) ➖ ترجیحا متاهل ➖ علاقمند به فعالیت فرهنگی در محیط دانشگاه ✅ در صورت آمادگی و داشتن شرایط، به آیدی زیر پیام دهید و رزومه خود را ارسال فرمایید: 🆔 @Pnu_Namaz 🇮🇷🇮🇷مهمترین و بروز ترین اخبار حوزه را در کانال اطلاع رسانی طلاب پیگیری کنید 🇮🇷🇮🇷 🔊🔊 به ما بپیوندید . 🆔 @ettelaresani_tollab
🌺 فراخوان جذب در مدارس امین 🌺 متقاضیان تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش می‌توانند با ثبت نام در طرح امین و گذراندن دوره آموزشی به مبلغان این عرصه بپیوندند. ✅ ثبت نام جذب مبلغ خواهر برای مدارس امین سراسر کشور تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد. https://formaloo.com/00rxl ✅ کانال محتوایی منبر طلاب🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
🌺 فراخوان ثبت نام طرح امین 🌺 اعزام مبلغ (بلندمدت) به مدارس آموزش و پرورش سراسر کشور در سال تحصیلی 1402 - 1401 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه به منظور ترویج معارف اسلامی و پاسخگویی به نیازهای دینی دانش آموزان، از بین طلاب و روحانیون علاقمند، توانمند، مجرب و متعهد، تعدادی را جهت اعزام و تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش جذب مینماید. : 1 ) اتمام دروس کتبی سطح 2 حوزه؛ 2 ) قبولی در مصاحبه تخصصی مدارس (پاسخ به احکام، پرسشها و شبهات دانش آموزی، مشاوره، کلاسداری و...) 3 ) حداکثر سن 42 سال؛ 4 ) گذراندن دوره های آموزشی مقدماتی. 🔰 به مدارس: 1 ) پرداخت حق التبلیغ ماهیانه؛ 2 ) اولویت به کارگیری در طرحهای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی؛ 3 ) امکان ادامه تحصیل دروس حوزوی به صورت غیرحضوری؛ 4 ) برخورداری از امتیازات و سوابق تبلیغی. زمان ثبت نام: ازتاریخ ۱۴۰۱/۲/۱ الی ۱۴۰۱/۳/۳۰ نحوه : 1 ) معاونت تبلیغ و امور فرهنگی در استانها 2 ) از طریق لینک زیر https://formaloo.com/00rxl معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
👓 اعدام تخریبگران قبور بقیع توسط دولت عثمانی! 🔹 به دنبال ویرانی بسیاری از بناها و مرقدهای متبرک، ناخرسندی عمومی مسلمانان، سلطان عثمانی را واداشت که محمدعلی پاشا را به نبرد با سعود بن عبدالعزیز بفرستد. محمد علی پاشا، حاکم مصر، در ۱۸ رجب ۱۲۲۳ (یا ۱۲۳۲) قمری ارتشی را به فرماندهی پسرش ابراهیم پاشا روانه نبرد با وهابیان کرد.  آنان مدینه را محاصره کردند و بسیاری از وهابیان را کشتند و شماری انبوه را پس از پناه بردن به قلعه نزدیک باب الشامی، دستگیر کردند. ❗️ سعود بن عبدالعزیز شکست خورد و تلاشش برای راضی کردن محمد علی پاشا که او و یارانش را نزد سلطان عثمانی نفرستد، بی‌ثمر ماند! 🔹 سعود بن عبدالعزیز و همراهان دستگیر شده‌اش نزد سلطان عثمانی فرستاده شدند و سپس همگی در استانبول  گشتند! 🌐 ویکی فقه مدینه شناسی، سید محمد باقر نجفی، تهران، شرکت قلم، ۱۳۶۴ش 🔹 نکته: این نخستین حمله و تخریب بقیع بود که پس ازآن بازسازی جزئی انجام شد و سپس بازهم در ۸شوال ۱۳۴۴ تخریب کلی را صورت دادند ✅ کانال محتوایی منبر طلاب🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
شیعه واقعی امام صادق(ع) در مورد مشخصات شیعه واقعی می‌فرمایند: «إنما شیعه الجعفر من عفه بطنه و فرجه و شده الجهاده و العمل الخافه و رجا الثوابه و خاف العقابه». 1) «من عفه بطنه»؛ حرام نخورد، عفت بطن داشته باشد، وسواس داشته باشد در حلال و حرام. حالا اگر می‌دونی این آقا حرام خوره، رشوه خوره چرا می‌ری خونش غذا می‌خوری؟ شیعه کسی هست که حلال بخورد. 2) «و فرجه»؛ فرجش هم عفت داشته باشد. زنا نکند، گناه نکند، دامنش را آلوده نکند. 3) «و شده الجهاده» جد و جهدش هم در عبادت زیاد باشد. به فکر نماز اول وقت، نماز شب، نماز جماعت، خمس، مکه باشد. 4) «و العمل الخاف»؛ و هر کاری که می‌کند برای خدا بکند نه برای ریا. مسجد می‌سازد برای خدا، بیمارستان می‌سازد برای خدا. 5) «و رجا الثوابه»؛ امید ثواب هم داشته باشد. عبادت کند امید هم داشته باشد که خدا ثواب می‌دهد. 6) «و خاف العقابه»؛‌ از عقاب خدا هم بترسد. اگر همچین آدمی دیدید که این صفات را دارد، شیعه امام صادق(ع) است، اگر این صفات را کسی ندارد به خودش نگوید شیعه هست. ✅ کانال محتوایی منبر طلاب🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
💠 هتک حرمت بقیع در کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) 🔹 ...تلخى ديگرى كه وجود دارد، اين است كه در ميان مجموعه ى مسلمانان و امت اسلامى كسانى پيدا شوند كه با افكار پليد و متحجر و عقب مانده و خرافى خود، تجليل از بزرگان و برجستگان و چهره هاى نورانى صدر اسلام را شرك بدانند، كفر بدانند؛ واقعاً اين مصيبتى است. 🔸 اينها همان كسانى هستند كه گذشتگانشان قبور ائمه (عليهم السّلام) را در بقيع ويران كردند. آن روز كه در دنياى اسلام، از شبه قاره ى هند گرفته تا آفريقا، عليه اينها قيام كردند، اگر اينها جرأت مى كردند، قبر مطهر پيغمبر را هم ويران مى كردند، با خاك يكسان مى كردند. 🔹 ببينيد چه فكر باطلى، چه روحيه ى پليدى، چه انسانهاى بدانديشى، احترام به بزرگان را اينجورى بخواهند نقض كنند و هتك كنند و اين را جزو وظائف دينى بشمرند! در آن وقتى كه اينها بقيع را ويران كردند، اين را بدانيد؛ سرتاسر دنياى اسلام عليه اينها اعتراض كرد. عرض كردم؛ از شرق جغرافياى اسلام- از هند- تا غرب جغرافياى اسلام، عليه اينها بسيج شدند. 🔸 اينها به عنوان اينكه اين كارها پرستش است، اين اقدامهاى خبيث را مى كنند! رفتن سر قبر يك انسانى و طلب رحمت كردن براى او از خداى متعال، و طلب رحمت كردن براى خود در آن فضاى معنوى و روحانى، شرك است؟ شرك اين است كه انسان بشود ابزار دست سياستهاى اينتليجنس انگليس و سى. آى. اى آمريكا و با اين اعمال، دل مسلمانان را غمدار كند، آزرده كند. 🔹 اينها اطاعت و عبوديت و خاكسارى در مقابل طواغيت زنده را شرك نمى دانند، احترام به بزرگان را شرك مى دانند! خود اين، يك مصيبتى است. جريان تكفيرىِ خبيث كه امروز در دنياى اسلام به بركت برخى از منابع مادى، متأسفانه پول و امكانات هم در اختيار دارند، يكى از مصائب اسلام است. ♻️ بيانات مقام معظم رهبری، ۱۳۹۲/۲/۱۶ ✅ کانال محتوایی منبر طلاب🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
🌺 منبر کوتاه اخلاقی 🌺 ✅ سه امر واجب در برخی جلسات درس، ایشان حدیثی را ذکر می‌کردند و سپس توضیحاتی پیرامون آن حدیث ارائه می‌دادند که در ادامه به یکی از آن احادیث می‌پردازیم. 🔰 سه امری که امام صادق(ع) برای همه مردم واجب دانسته‌اند از امام صادق(ع) در کتاب خصال صدوق نقل شده است: «ثلاث لم یجعل لله لأحد من الناس فیهن رخصه: برّالوالدین و وفاء العهد بالبرّ والفاجر و اداء الامانت إلی البرّ والفاجر». 💠 ضرورت نیکی به پدر و مادر حتی اگر کافر باشند 1. برّالوالدین (برّین کانا أو فاجرین): به پدر و مادر خوبی کنید حتی اگر کافر هم باشند. پدر مادرت خوبند، نماز شب می‌خوانند یا بی نمازند، اصلا نماز نمی‌خوانند باز هم باید به آنها خوبی کنی. اجازه ندادند که به این پدر و مادری که نماز نمی‌خوانند، مادر بی حجاب، پدر ریش تراشیده، سرشان داد بکشید. خودت هم نصیحتش نکن، به عمویت بگو، به داییت بگو یا یک پیرمرد فامیل، پدرت را نصیحت کند نماز بخواند. به پدر و مادر خوبی کنید ولو بد هم هستند، احترام کنید به آنها، حتی اگر کافر هم باشند. ممکن است پدر شما کافر بوده باشد مادرتان مسلمان، ازدواج کردند یا اول هر دو کافر بودند بعد یکی از آنها مسلمان شد. یکی از آنها که مسلمان شد شما پاک می‌شوید تا پدر و مادرت کافرند شما نجسید. موقعی که به دنیا آمدید پدر و مادرت کافر بودند، بعدها یکی از پدر مادرت همین که مسلمان شد شما پاک می‌شوید. رو چه مبنایی؟ رساله نوشته یکی از مطهرات تبعیت است، یعنی گاهی به تبع آدم پاک می‌شود. پدر کسی مسلمان شد این فرزند ارمنی پاک می‌شود. حالا بچه ارمنی نمی‌تواند به مادرش که کافر است یا پدرش که کافر است بی احترامی کند. 💠 وفای به عهد امام سجاد(ع) حتی در مورد شمر! 2. وفاء العهد بالبرّ والفاجر: وفای به عهد چه طرف خوب باشد چه بد. اگر قول دادی به کسی، به عهدی وفا کنی باید وفا کنی چه آن طرف آدم خوبی باشد چه آدم بدی باشد. یک حدیثی شنیدم که علمای قدیم روی منبر می‌گفتند امام سجاد (ع) فرمود: اگر شمر آن خنجری که سر پدرم را با آن برید نزد من امانت بگذارد، بعد از من بخواهد به او می‌دهم. یک آدم بدی به شما می‌گوید این حرفی که به تو زدم به کسی نگو، نباید بگویی. یک کاغذی به شما می‌دهد که این کاغذ را ببر قم و بده به کسی، نمی توانی آن را باز کنی. دعوتت کرده و قول دادی که بروی، باید بروی. طرف آدم خوبی نیست، خمس نمی‌دهد، رباخوار است، رشوه‌خوار است یا با ظرف طلا و نقره برایت شیرینی آورده، تعارفت می‌کند، حالا اگر شما غذایش را نمی‌خواهی بخوری راهش این است که بگویی میل ندارم و نیت کنی که به حرام میل نداری که دروغ ننویسند برایت، ولی بشین ببینش و بعد بلند شو و برو. 🔸 اگر در ظرف طلا و نقره چیزی تعارف کردند چه باید کرد؟ اگر زیاد اصرار کرد شیرینی را از ظرف طلا بردار بذار داخل بشقاب چینی، نجاتش بده. حالا شما فامیلی که ظرف طلا و نقره داشته باشد ندارید، ولی قدیم‌ها بودند بعضی پولدارها عید نوروز که آدم منزلشان می‌رفت ظرف طلا و نقره داشتند، شیرینی را در ظرف طلا و نقره می‌گذاشتند. اگر زیاد اصرار کردند شیرینی را بردار بگذار در بشقاب چینی بعد از آن بشقاب بخوری ایرادی ندارد. 💠 ادای امانت حتی در مورد شمر! 3. ادای امانت إلی البرّ والفاجر، چه طرف خوب باشد، چه بد. آن روایت امام چهارم در بند قبل نیز اینجا باید گفته بشود که اگر کسی به شما امانتی داد باید آن امانت را به او برگردانی ولو طرف آدم خوبی نیست، ولی امانتی به شما داده باید آن امانت را به او برگردانی نمی‌توانی امانت را برداری بخوری. شمشیر را امام چهارم(ع) فرمودند: اگر شمر آن شمشیری را به من امانت بدهد که با آن سر پدرم را از بدن جدا کرد، بعد بیاید آن شمشیر را از من مطالبه کند، به او می‌دهم. اینها را خیلی‌ها نمی‌دادند. ✅ کانال محتوایی منبر طلاب🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d