eitaa logo
منبرطلاب
19.9هزار دنبال‌کننده
215 عکس
67 ویدیو
65 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #منبر در فضای #مجازی #ویژه_طلاب_و_مبلغین اخبار استخدامی ادمین @talabe_admin کانال شخصی است کانون تبلیغاتی پربازده منبر http://eitaa.com/joinchat/1201668109Cc875229ef3
مشاهده در ایتا
دانلود
:توبه وَهُوَ الَّذِى یَقْبَلُ التَّوْبَهَ عَنْ عِبَادِهِ وَ یَعْفُواْ عَنِ السَّیَِّاتِ وَ یَعْلَمُ مَا تَفْعَلُون و اوست کسى که از بندگانش می پذیرد و از گناهان درمی گذرد و آنچه را که میکنید،می داند. 📚سوره مبارکه آیه۲۵ وَإِنِّي لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَىٰ ﻭﻣﺴﻠﻤﺎً ﻣﻦ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ کسس ﻫﺴﺘﻢ ﻛﻪ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﻛﺎﺭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩ،ﺳﭙﺲ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭی ﻭ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ ﻭﺭﺯﻳﺪ. 📚سوره مبارکه آیه۸۲ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَّصُوحًا عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يُكَفِّرَ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيُدْخِلَكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ.... ِ ﺍی ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ!ﺑﻪ ﭘﻴﺸﮕﺎﻩ ﺧﺪﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﺍی ﺧﺎﻟﺺ[ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﺑﺎﺯﺩﺍﺭﺩ]ﺍﻣﻴﺪ ﺍﺳﺖ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻣﺤﻮ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﻫﺎﻳی ﻛﻪ ﺍﺯ ﺯﻳﺮِ [ﺩﺭﺧﺘﺎﻥِ]ﺁﻥ ﻧﻬﺮﻫﺎ ﺟﺎﺭی ﺍﺳﺖ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩ.... 📚سوره مبارکه آیه٨ پيامبر صلّی الله عليه و آله وسلّم بابُ التّوبَةِ مَفتُوحٌ درب هميشه باز است. 📚الشهاب فی الحِکم و الآداب صفحه 18 پيامبر صلّی الله عليه و آله وسلّم اَلتّائِبُ مِنَ الذّنبِ كَمَن لاذَنْبَ لَهُ کسی که از گناه کرده مانند کسی است که گناهی نکرده است. 📚الشهاب في‌ الحِکم و لآداب صفحه 18 حضرت علیه السّلام التّوبَةُ نَدَمٌ بِالْقَلْبِ وَ اسْتِغْفارٌ بِاللِّسانِ وَ تَرْكٌ بِالْجَوارِحِ، وَ اِضمارٌ أنْ لايَعُودَ عبارت است از: پشيمانی در دل،استغفار با زبان،ترک گناه در عمل و تصميم بر عدم ارتکاب مجدّدآن. 📚فهرست غرر صفحه 39 امام عليه‌السّلام لِكُلِّ داءٍ دَواءٌ وَ دَواءُ الذَّنبِ اَلاِستِغفارُ هر دردی دوا و درمانی دارد،داروی گناه،طلب آمرزش و استغفار کردن است. 📚ثواب‌الاعمال،صفحه 365 علی بن حمزه می گويد:دوست جوانی داشتم كه شغل نويسندگی در دستگاه بنی اميه را داشت،روزی آن دوست به من گفت:از امام صادق عليه السلام برای من وقت بگير تا به خدمتش برسم،من از امام اجازه گرفتم تا او شرفياب شود،امام اجازه دادند و در وقت مقرر من با او به خدمت امام رفتيم،دوستم سلام كرد و نشست و عرض كرد:فدايت شوم،من در وزارت دارائی رژيم بنی اميه مسئوليتي داشتم و از اين راه ثروت بسياری اندوخته ام و بعضي خلافها هم انجام داده ام ! امام فرمود:اگر بنی اميه افرادی مثل شما را نداشتند تا ماليات برايشان جمع كند و در جنگها و جماعات آنها را همراهی كند،حق ما را غصب نمی كردند،جوان گفت:آيا راه نجاتی برای من هست؟فرمود:اگر بگويم عمل می كنی؟گفت آری،فرمود:آنچه از مال مردم نزد تو هست و صاحبانش را می شناسی به آن ها برگردان و آنچه كه صاحبانش را نمي شناسی از طرف آنها صدقه بده،من در مقابل اين كار بهشت را برای تو ضمانت مي كنم !جوان سر به زير انداخت و مدتی طولانی فكر كرد و سپس گفت:فدايت شوم دستورت را اجراء مي كنم،علی بن حمزه مي گويد:من با آن جوان برخاستيم و به كوفه رفتيم،او همه چيز خود،حتی لباسهايش را به صاحبانش برگرداند و يا صدقه داد،من از دوستانم مقداری پول برای او جمع كردم و لباس برايش خريداری نمودم،و خرجی هم برای او مي فرستاديم،چند ماهی از اين جريان گذشت و او مريض شد،ما مرتب به عيادت او می رفتيم،روزی نزدش رفتم،او را در حال جان دادن يافتم،چشم خود را باز كرد و گفت:ای علی آنچه امام به من وعده داد به آن وفا كرد،اين گفت و از دنيا رفت،ما او را غسل داده و كفن كرده و به خاك سپرديم،مدتی بعد خدمت امام عليه السلام رسيدم،همين كه امام مرا ديد فرمود:ای علی ما به وعده خود در مورد دوست تو وفا كرديم،من عرض كردم : همينطور است فدايت شوم،او هم هنگام مردن اين مطلب (ضمانت بهشت)را به من گفت. 📚شنیدنی های تاریخ صفحه 55 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
:حسد قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ.......وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدِ ﺑﮕﻮ:ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺳﭙﻴﺪﻩ ﺩم ﭘﻨﺎﻩ ﻣﻰ برمَ ....ﺍﺯ ﺯﻳﺎﻥ ،ﺯﻣﺎنی ﻛﻪ ﻣﻰ ﻭﺭﺯﺩ. 📚سوره مبارکه آیه٥،١ پيامبر صلی الله عليه و آله و سلم اَقَلُّ النّاسِ لَذّةً اَلحَسود آدم كمترين لذت و خوشی را از زندگی می ‌برد. 📚بحار جلد٧٧ صفحه١١٢ پيامبر صلی ‌الله عليه و آله و سلم أَعداءُ نِعَمِ اللهِ اَلّذينَ يَحسُدونَ النّاسَ علي ما آتاهُمُ اللهُ مِن فَضلِهِ دشمنان نعمت‌های خدادای،آن کسانی هستند که به مردم در آنچه خداوند از فضل خود به آنان مرحمت کرده می‌کنند. 📚جامع‌الاخبار صفحه 186 امام علیه السلام دَعِ الحَسَدَ وَ الكِذبَ وَ الحِقدَ فَإنَّهُنَّ ثلاثةٌ تُشينُ الدّينَ وَ تُهلِكُ الرَّجُلَ و دروغ و کينه را از خودت دور کن،اين سه خصلت دين انسان را لکّه‌دار می‌کند و منجر به نگون ‌بختی او ميگردد. 📚مستدرک جلد 12صفحه 23 امام علیه السلام وَيحَ الحَسدَ ما أعدلهَ بَدَأ بصاحِبِه فَقتَلَه! به راستی که چه بزرگ دادگری است! از همان اوّل به سراغ خود می‌رود و در پايان،به زندگی او خاتمه می ‌دهد! 📚فهرست غرر صفحه 68 امام عليه‌السلام الحاسدُ يَضُرُّ بِنَفسِه قَبلَ أَن يَضُرَ بِالمحَسودِ آدم پيش از آنکه به طرف مقابل زيان برساند به خودش زيان رسانده است. 📚مستدرک جلد11 صفحه 18 امام عليه‌السلام إنَّ الحَسَد يَأكُلُ الايمانَ كما تَأكُل النّارُ الحَطَبَ اليابسَ مانند آتشی که هيزم خشک را با حرص و وَلَع مي‌خورد،ايمان آدمی را به سرعت تباه و نابود می‌سازد. 📚بحار جلد 75 صفحه 252 در زمان خلافت هادی عباسی،مرد نيكوكار ثروتمندی در بغداد می زيست،در همسايگی او شخصی سكونت داشت كه نسبت به مال او حسد می ورزيد،آنقدر درباره او حرفها زد تا دامن او را لكه دار كند نشد،تصميم گرفت غلامی بخرد و او را تربيت كند وبعد مقصد خود را به او بگويد،روزی بعد از يك سال به غلام گفت:چقدر مطيع مولای خود هستی؟گفت:اگر بگوئی به آتش خود را بيانداز،انجام دهم،مولای خوشحال شد،گفت:همسايه ام ثروتمند است و او را دشمن دارم،میخواهم دستورم را انجام دهی،گفت:شب با هم بالای پشت بام همسايه ثروتمند مي رويم تو مرا بكش تا قتلم به گردن او بيفتد و حكومت او را به خاطر قتلم قصاص كند و از بين ببرد،هر چه غلام اصرار در انجام ندادن اين كار كرد،تاءثيری نداشت،نيمه شب به دستور مولای گردن مولايش را بالای بام همسايه ثروتمند زد،و زود به رختخواب خود آمد،فردا قتل بر بام همسايه كشف شد،هادی عباسي دستور بازداشت ثروتمند را داد و از بازپرسی كرد،بعد غلام را خواست و از او جويا شد،غلام ديد كه مرد ثروتمند گناهی ندارد،جريان و كشتن را تعريف كرد،خليفه سر به زير انداخت و فكر كرد و بعد سر برداشت و به غلام گفت:هر چند قتل نفس كرده ای ،ولي چون جوانمردی نمودی و بي گناهی را از اتهام نجات دادی ترا آزاد می كنم و او را آزاد كرد،و زيان به خود باز گشت. 📚مستدرک الوسایل جلد3 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
:غدیر خم ....الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ.... ....ﺍﻣﺮﻭﺯ[ ﺑﺎ ﻧﺼﺐِ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺍﺑﻲ ﻃﺎﻟﺐ ﺑﻪ ﻭﻟﺎﻳﺖ،ﺍﻣﺎﻣﺖ،ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍیی ﺑﺮﺍﻣﺖ ]ﺩﻳﻨﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍی ﺷﻤﺎ ﻛﺎﻣﻞ،ﻭ ﻧﻌﻤﺘﻢ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺗﻤﺎم ﻛﺮﺩم،ﻭ ﺍﺳﻠﺎم ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺩﻳﻦ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪم.... 📚سوره مبارکه آیه ٣ يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ ﺍی ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ! ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺳﻮی ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ[ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻭ ﺭﻫﺒﺮی علی ﺑﻦ ﺃبی ﻃﺎﻟﺐ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ(ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم) ]ﺑﺮ ﺗﻮ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺑﻠﺎﻍ ﻛﻦ،ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﻧﺠﺎم ﻧﺪهی ﭘﻴﺎم ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻧﺮﺳﺎﻧﺪﻩ ﺍی،ﻭ ﺧﺪﺍ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯ[ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ]ﻣﺮﺩم ﻧﮕﻪ ﻣﻰﺩﺍﺭﺩ،ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻭﻩ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻤﻰﻛﻨﺪ. 📚سوره مبارکه آیه ٦٧ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم يَوْمُ غَديرِخُمٍّ اَفْضَلُ اَعْيادِاُمَّتِى وَهُوَالْيَوْمُ الَّذى اَمَرَنِىَ اللّه ُ تَعالى ذِكْرَهُ فيهِ بِنَصْبِ اَخى عَلىِّ بْنِ اَبِى طالِبٍ عَلَما لاُِمَّتِى،يَهْتَدُونَ بِهِ مِنْ بَعْدِى وَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذى اَكْمَلَ اللّه ُ فيهِ الدّينَ وَأَتَمَّ عَلَى اُمَّتِى فيهِ النِّعْمَةَ وَرَضِىَ لَهُمُ الاِْسْلامَ دينا. روز برترين عيدهاى امّت من است و آن روزى است كه خداوند بزرگ دستور داد،آن روز برادرم را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امّتم منصوب كنم،تا بعد از من،مردم توسط او هدايت شوند،و آن روزى است كه خداوند در آن روز دين را تكميل و نعمت را بر امّت من تمام كرد و اسلام را به عنوان دين براى آنان پسنديد. 📚امالی صدوقصفحه 125حدیث 8 پیامبر صلی الله عليه وآله وسلم يا مَعْشَرَالْمُسْلِمينَ لِيُبَلِّغِ الشّاهِدُ الْغَائِبَ، اُوصى مَنْ آمَنَ بِى وَ صَدَّقَنِى بِوِلايَةِ عَلىٍّ،اَلا اِنَّ وِلايَةَ عَلِىٍّ وِلايَتى وَ وِلايَتى وِلايَةَ رَبِّى، عَهْدا عَهِدَهُ اِلىَّ رَبِّى وَ أمَرَنِى أنْ أبَلِّغُكُمُوهُ اى مسلمانان ! حاضران به غايبان برسانند،كسى را كه به من ايمان آورده و مرا تصديق كرده است،به سفارش مى كنم،آگاه باشيد ،ولايت من است و ولايت من،ولايت خداى من است،اين عهد و پيمانى بود از طرف پروردگارم كه فرمانم داد تا به شما برسانم. 📚بحارالانوار جلد 37صفحه 141حدیث 35 پیامبر صلی الله عليه و آله مَنْ يُريدُ اَنْ يَحْيى حَياتِى، وَ يَمُوتَ مَماتِى،وَ يَسْكُنَ جَنَّةَ الْخُلْدِ الَّتى وَعَدَنى رَبّى فَلْيَتَوَلِّ عَلِىَّ ابْنَ اَبِى طالِبٍ،عليه السلام فَاِنَّهُ لَنْ يُخْرِجَكُمْ مِنْ هُدىً،وَلَنْ يُدْخِلَكُمْ فى ضَلالَةٍ كسى كه مى خواهد زندگى ومرگش همانند من باشد و در بهشت جاودانه اى كه پروردگارم به من وعده كرده،ساكن شود عليه السلام را انتخاب كند،زيرا او هرگز شما را از راه هدايت بيرون نبرده و به گمراهى نمى كشاند. 📚الغدیر جلد 10 حدیث 278 امام علیه السلام وَاللّه ِ لَو عَرَفَ النّاسُ فَضْلَ هذَا الْيَوْمِ بِحَقيقَتِهِ لَصافَحَتْهُمُ الْمَلائِكَةُ فِى كُلِّ يَوْمٍ عَشْرَ مَرّاتٍ... وَ مَا اَعْطَى اللّه ُ لِمَنْ عَرَفَهُ ما لايُحْصى بِعَدَدٍ. به خدا قسم اگر مردم فضيلت واقعى روز را مى شناختند،فرشتگان روزى ده بار با آنان مصافحه مى كردند وبخششهاى خدا به كسى كه آن روز را شناخته،قابل شمارش نيست. 📚مصباح المتهجد صفحه 738 پيامبر صلی الله عليه و آله و سلم خطبة را به پايان رسانيد،در ميان جماعت،مردی خوش سيما و معطّر ظاهر شده و فرمود:به خدا سوگند هيچ وقت محمّد را مانند امروز نديده بودم كه تا اين اندازه در معرفی پسر عمويش علی بن ابی طالب و برای تثبيت وصايت و ولايت او اصرار،تأكيد و پافشاری نمايد و به راستی جز كافر به خدای عظيم و پيامبرش،هيچ كس قادر به مخالفت با آن قرارداد نيست،غم و اندوه طولانی و دراز بر كسی كه پيمانش بگسلد! عمر بن خطّاب از هيئت و طرز سخن آن شخص،شگفت‏زده گشته و رو به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم كرده وگفت:آيا شنيدی آن مرد چه گفت؟چنين و چنان گفت،پيامبر صلی الله عليه و آله و سلم فرمود:ای عمر! آيا فهميدی او كه بود؟گفت:خير،فرمود: او روح‌الامين جبرئيل بود،پس مبادا ولايت علی را نقض كنی كه در اين صورت،خداوند،پيامبر،فرشتگان خدا و همة مؤمنان از تو بيزار شوند! 📚الإحتجاج علی أهل اللجاج جلد‏1 صفحه67 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
:مرگ ....إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ....ﻣﺎ ﻣﻤﻠﻮﻙ ﺧﺪﺍﻳﻴﻢ ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺑﻪ ﺳﻮی ﺍﻭ ﺑﺎﺯﻣﻰﮔﺮﺩﻳﻢ. 📚سوره مبارکه آیه ١٥٦ كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً وَإِلَيْنَا تُرْجَعُونَ ﻫﺮ کسی ﭼﺸﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ [ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺍﺳﺖ] ﺑﻪ ﻧﻮعی ﺧﻴﺮ ﻭ ﺷﺮ [ﻛﻪ تهیدستی،ﺛﺮﻭﺕ،ﺳﻠﺎﻣﺖ،ﺑﻴﻤﺎﺭی،ﺍﻣﻨﻴﺖ ﻭ ﺑﻠﺎﺳﺖ] ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻣﻰﻛﻨﻴﻢ،ﻭ ﺑﻪ ﺳﻮی ﻣﺎ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ. 📚سوره مبارکه ٣٥ أَيْنَمَا تَكُونُوا يُدْرِككُّمُ الْمَوْتُ وَلَوْ كُنتُمْ فِي بُرُوجٍ مُّشَيَّدَةٍ.... ﻫﺮ ﻛﺠﺎ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺩﺭ ﻗﻠﻌﻪ ﻫﺎی ﻣﺮﺗﻔﻊ ﻭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﻣﻰﻳﺎﺑﺪ.... 📚سوره مبارکه آیه ٧٨ ....حَتَّىٰ إِذَا جَاءَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ تَوَفَّتْهُ رُسُلُنَا وَهُمْ لَا يُفَرِّطُونَ ....ﺗﺎ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ یکی ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﺳﺪ [ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻭﻗﺖ] ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﮔﺎﻥ ﻣﺎ ﺟﺎﻧﺶ ﺭﺍ میﮔﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ [ﺩﺭ ﻣﺄﻣﻮﺭﻳﺖ ﺧﻮﺩ] ﻛﻮﺗﺎهی ﻧﻤﻰﻛﻨﻨﺪ. 📚سوره مبارکه آیه٦١ پيامبر صلى الله عليه و آله و سلّم كَفى بالمَوتِ واعِظا براى اندرز گرفتن بس است. 📚تحف العقول صفحه35 حضرت علیه السلام عَجِبْتُ لِمَنْ نَسِيَ الْمَوْتَ وَ هُوَ يَرَي مَن يَموتَ! در شگفتم از کسی که را فراموش می‌کند در حالی که دارد مردگان را می‌بيند! 📚نهج‌البلاغه حکمت121 امام علیه السلام إِسْتَعِدَّ لِسَفَرِكَ وَ حَصِّلْ زادَكَ قَبْلَ حُلُول أَجَلِكَ برای سفرت،خود را آماده کن و توشه راهت را پيش از فرا رسيدن ساعت خود فراهم نما. 📚منتهی ‌الآمال جلد1 صفحه233 امام عليه‌السلام لَن يَنجُوَ عَنِ المَوتِ غَنِيٌّ بِمالِهِ وَ لا فَقيرٌ لِاِقلالِه. نه آدم ثروتمند میتواند با مال خود از رهائی يابد و نه فقير تنگدست به خاطر بی نوايی ‌اش راه نجاتی از آن خواهد داشت. 📚مواعظ صدوق صفحه103 در شب معراج،پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم در آسمان فرشته ای را دید که لوحی از نور در دستش بود،و آنچنان به آن توجه داشت که به جانب راست و چپ نگاه نمی کرد و مانند شخص غمگین،در خود فرو رفته بود،به جبرئیل فرمود:این فرشته کیست؟ جبرئیل گفت:این فرشته (عزرائیل) است که به قبض روحها اشتغال دارد،پيامبر فرمود:مرا نزد او ببر،تا با او سخن بگویم،جبرئیل پیامبر را نزدش برد،پیامبر فرمود:ای فرشته ،آیا هر کسی که مرده یا در آینده می میرد روح او را تو قبض کرده ای و یا قبض میکنی؟گفتآری،پیامبر فرمود:خودت نزد آنها حاضر می شوی؟گفت:آری خداوند همه دنیا را همچنان در تحت اختیار و تسلط من قرار داد،همچون پولی که در دست شخصی باشد و آن شخص،آن پول را در دستش هرگونه که بخواهد جابجا نماید،هیچ خانه ای در دنیا نیست مگر اینکه در هر روز پنج بار به آن خانه سر می زنم،وقتی که گریه خویشان مرده را می شنوم به آنها می گویم:گریه نکنید من باز مکرر به سوی شما می آیم تا همه شما را از این دنیا ببرم. 📚بحارالانوار جلد6 صفحه141 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
:خوش اخلاقی وَ قُولُوا لِلنّاسِ حُسْنًا با مردم به سخن بگویید. 📚سوره مبارکه آیه۸۳ فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ....َ [ ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ! ]ﭘﺲ ﺑﻪ ﻣﻬﺮ ﻭ ﺭﺣﻤﺘﻲ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺮم ﺧﻮیﺷﺪی،ﻭﺍﮔﺮ ﺩﺭﺷﺖ ﺧﻮی ﻭ ﺳﺨﺖ ﺩﻝ ﺑﻮﺩی ﺍﺯ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻧﺖ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﻩ ﻣﻰﺷﺪﻧﺪ.... 📚سوره مبارکه ١٥٩ وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺗﻮ ﺑﺮ ﺑﻠﻨﺪﺍی ﺳﺠﺎﻳﺎﻱ ﺍﺧﻠﺎﻗی ﻋﻈﻴﻤﻰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭی. 📚سوره مبارکه ٤ پيامبر صلّى الله عليه و آله ثَلَاثٌ مَنْ لَمْ تَكُنْ فِيهِ فَلَيْسَ مِنِّي وَ لَا مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا هُنَّ قَالَ حِلْمٌ يَرُدُّ بِهِ جَهْلَ الْجَاهِلِ وَ حُسْنُ خُلُقٍ يَعِيشُ بِهِ فِي النَّاسِ وَ وَرَعٌ يَحْجُزُهُ عَنْ مَعَاصِي اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ،عرض شد:اى رسول خدا ! آنها كدامند؟ فرمودند: ۱.بردبارى كه به وسيله آن جهالت نادان را دفع كند. ۲. كه با آن در ميان مردم زندگى كند. ۳.پارسايى كه او را از نافرمانى خدا باز دارد. 📚بحارالانوار(بیروت)جلد 66 صفحه 386 حدیث 49 امام عليه السّلام تَحَرِّى الصِّدْقِ وَ تَجَنُّبُ الْكَذِبِ اَجْمَلُ شيمَةٍ وَ اَفْضَلُ اَدَبٍ راستگو بودن و پرهيز نمودن از دروغ،زيباترين و بهترين ادب است. 📚تصنیف غررالحکم217 حدیث 4294 امام عليه السّلام لا عَيْشَ اَهْنَأُ مِنْ حُسْنِ الْخُلُقِ هيچ زندگى گواراتر از و رفتار پسنديده نيست. 📚تحف العقول صفحه 360 روزی حضرت علی علیه السّلام از سوی پیامبرصلّی الله علیه وآله وسلّم مأمور شد تا با سه نفر که برای کشتن ایشان هم پیمان شده بودند،پیکارکند،آن حضرت،یکی از آن سه نفر را کشت و دو نفر دیگر را اسیر کرد و خدمت پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم آورد،پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم،اسلام را بر آن دو عرضه کرد و چون نپذیرفتند،فرمان اعدام آنان را به جرم توطئه گری صادر کرد،در این هنگام جبرئیل بر رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم نازل شد و عرض کرد:خدای متعال می فرماید:یکی از این دو نفر را که مردی و سخاوتمند است،عفو کن،آن گاه پیامبر از قتل او صرف نظر کرد،وقتی آن فرد دانست که به سبب داشتن این دو صفت نیکو،مورد عفو الهی قرار گرفته است،شهادتین را گفت و اسلام آورد،و رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم درباره وی فرمود:او از کسانی است که وسخاوتش،او را به سمت بهشت کشانید. 📚ماهنامه طوبی شماره 10 صفحه52 سعدبن‌معاذیکی از بهترین اصحاب و یاوران پیامبرصلّی الله علیه وآله وسلّم بود،او بزرگ و آقای انصار واز نخستین کسانی از مردم مدینه بود،که اسلام آورد و پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم را به مدینه دعوت کرد،او بازوی ولایت و رسالت بود،وقتی که خبر رحلت سعدبن‌معاذ را به پیامبر دادند،آن حضرت به سرعت با پای پیاده و برهنه به سوی جنازه سعدبن معاذ شتافتند در حالی که در بین راه عبا از دوش مبارکشان افتاد و حضرت اعتنایی نکردند،به هنگام تشییع جنازه سعدبن معاذ دیدند که رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم در پشت تابوت،سمت راست تابوت،جلوی تابوت و سمت چپ تابوت حرکت می‌کنند،پرسیدند:یا رسول الله،این چه حالی است که از شما می‌بینیم؟!فرمودند:به خدا،دستم در دست برادرم جبرائیل است که مرا دور تابوت سعدبن معاذ طواف می‌دهد،اینک جبرائیل و میکائیل به همراه هفتاد هزار ملک در تشییع جنازه سعد شرکت کرده‌اند،پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله وسلّم با دست مبارک خویش بدن مطهر سعد را درون قبر گذاشت وبرای او از خداوند طلب مغفرت فرمود،مادر سعدبن معاذوقتی این صحنه را دید،خطاب به فرزندش سعدبن معاذگفت:یا سعد،هنیئاً لَکَ الجنّةُ:فرزندم، بهشت گوارای وجودت باد،پیامبرصلّی الله علیه وآله وسلّم با شنیدن این جمله چهره درهم کشیدوبا ناراحتی و عتاب فرمود:مادر سعدبن معاذ!درباره امر پروردگار این‌گونه با قاطعیت سخن مگو!همینک قبر،چنان فشاری بر فرزندت سعد وارد ساخت که شیری که در دوران کودکی از سینه تو نوشیده بود،از سر انگشتانش خارج شد،همه مات و مبهوت مانده بودند،آخر چرا؟کسی که هفتادهزار ملک به تشییع جنازه‌اش آمده‌اندو پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم با دست خویش او را دفن کرده و برایش طلب مغفرت فرموده‌اند،چرا باید چنین فشار قبری داشته باشد؟حضرت در پاسخ فرمودند آری،برای آن که با اهل و عیالش اندکی بد بوده است. 📚بحار الانوار جلد21 صفحه257 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
:کفرنعمت وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِيدٌ ﻭ[ﻧﻴﺰ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ]ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺍﻋﻠﺎم ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﻯ ﻛﻨﻴﺪ،ﻗﻄﻌﺎ[ﻧﻌﻤﺖ]ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﻰ  ﺍﻓﺰﺍﻳﻢ،ﻭﺍﮔﺮ ﻛﻨﻴﺪ،ﺑﻰﺗﺮﺩﻳﺪ ﻋﺬﺍﺑﻢ ﺳﺨﺖ ﺍﺳﺖ. 📚 سوره مبارکه آیه۷ پیامبر # اکرم صلى الله علیه وآله وسلّم اَسْرَعُ الذُّنُوبِ عُقُوبَةً کُفْرانُ النِّعْمَةِ گناهى که زودتر از همه گناهان عقوبتش دامان انسان را مى گیرد است. 📚بحارالانوار جلد66 صفحه70 حضرت علیه السلام کفرُ النعمه مَجْلَبَه لحلولِ النقَم ،زمینه فرود آمدن انتقام های الهی است. 📚غررالحکم صفحه 322 َ حضرت علیه السلام شرّ النّاس مَن لایشکر النعمه بدترین مردم کسانی اند که شکر نعمت را به جای نمی آورند. 📚غررالحکم،شرح جمال الدین محمد خوانساری جلد 4 صفحه 170 حدیث 5705 امام علیه السلام الإستدراجُ مِنَ اللهِ سبحانَه لِعَبدِه أن یسْبِغَ علیه النعَمَ و یسْلُبَه الشکرَ استدراج(رها کردن شخص به حال خودش)از جانب خداوند سبحان برای بنده اش،این است که شخص نعمت هایی را داشته باشد و شکر آن ها را ادا نکند. 📚بحارالانوار جلد75 صفحه 117 روزی رسول خداصلّی الله علیه وآله وسلّم نشسته بود،عزراییل به زیارت آن حضرت آمد،پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم از او پرسید:ای برادر! چندین هزار سال است که تو مأمور قبض روح انسان ها هستی آیا در هنگام جان کندن آنها دلت برای کسی سوخته است؟ عزرائیل گفت در این مدت دلم برای دو نفر سوخت: :روزی دریایی طوفانی شد و امواج سهمگین آن یک کشتی را در هم شکست همه سرنشینان کشتی غرق شدند،تنها یک زن حامله نجات یافت او سوار بر پاره تخته کشتی شدوامواج ملایم دریا او را به ساحل آورد و در جزیره ای افکند و در همین هنگام فارغ شدو پسری از وی متولد شد،من مأمور شدم که جان آن زن را بگیرم،دلم به حال آن پسر سوخت. :هنگامی که شداد بن عاد سالها به ساختن باغ بزرگ و بی نظیرخودپرداخت و همه توان و امکانات و ثروت خود را در ساختن آن صرف کردوخروارها طلا و جواهرات برای ستونها و سایر زرق و برق آن خرج نمود تا تکمیل نمود،وقتی خواست به دیدن باغ برود همین که خواست از اسب پیاده شود و پای راست از رکاب به زمین نهد،هنوز پای چپش بر رکاب بود که فرمان از سوی خدا آمد که جان او را بگیرم،دلم به حال او سوخت بدین جهت که او عمری را به امید دیدار باغی که ساخته بود سپری کرد اما هنوز چشمش به باغ نیفتاده بود اسیر مرگ شد،در این هنگام جبرئیل به محضر پیامبر صلّی الله علیه و آله وسلّم رسید و گفت ای محمد! خدایت سلام میرساندو می فرماید:به عظمت و جلالم سوگند شداد بن عاد همان کودکی بود که او را از دریای بیکران به لطف خود گرفتیم و از آن جزیره دور افتاده نجاتش دادیم و او را بی مادر تربیت کردیم وبه پادشاهی رساندیم،در عین حال کرد و خود بینی و نمود و پرچم مخالفت با ما بر افراشت،سر انجام عذاب سخت ما او را فرا گرفت،تا جهانیان بدانندکه ما به آدمیان مهلت می دهیم و لی آنها را رها نمی کنیم. 📚جوامع الحكايات و لوامع الروايات صفحه365 http://eitaa.com/joinchat/3087990800Cdc959f683d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا