AhdafeEjtemaeiTalabegi.mp3.mp3
19.55M
🌀 اهداف اجتماعی طلبگی
🔻حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن وکیلی
✅ جذب سرباز برای حضرت
🌱 #طلبگی 🌱
#پیشنهاد_ویژه
https://eitaa.com/menbarisfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این صدایی که میشنوید؛
صدای شکستن استخوانهای
یک دروغ بزرگ است !
یک دروغ تاریخی!
دروغی به نام آزادی و دموکراسی
در غرب!!
این صدایی که میشنوید؛
فریاد وجدانهای بیدار جوانان
دانشجوست در بهترین دانشگاههای
امریکا، فرانسه، آلمان، کانادا و حتی
انگلیس!
جوانانِ خسته از؛
تماشای نسلکشی در غزه !
معترضند!
میگویند چرا باید بودجه مملکت ما،
مالیاتهای ما ، موشک شود و بر پیکر
مظلوم و نحیف کودکانغزه فرود آید؟!!
تحصن کردهاند!
چادر زدهاند!
اساتید و چهرههای علمی
یکی پس از دیگری به آنها میپوندند!
تمام حرفشان یک جمله است:
نسل کشی را در غزه متوقف کنید!
و پاسخشان، مُشت است و لگد و
باتوم و گلوله و دستبند و زندان..!
فرقی هم نمیکند، دانشجو باشی
یا استاد یا حتی رئیس دپارتمان!!
وقتی خط قرمزها را
زیر پا گذاشتی؛
باید به بدترین شکل؛
زیر پا گذاشته شوی!
و صد البته؛
چه خط قرمزی؛
پر رنگتر از اسرائیل!!
پس آزادی بیحد و مرزشان چه بود؟!
آزادی بیان و پس از بیانشان چه شد؟!
آزادی اجتماعاتشان چه؟!!
ببین دنیا...!
ببین تاریخ...!!
یک عمر چه تمدن کثیفی را
مثل پتک برسر ما کوبیدند!!
#غزه
#وعده_صادق
https://eitaa.com/menbarisfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی که با خودی اینگونه میکند، با فلسطینیها چه میکند؟!!!
♨️ #آزادی_بیان به سبک اسرائیل!
https://eitaa.com/menbarisfahan
.
حلقوم های دستساز
🔹کسانی متحیر مانده اند که چرا برخی مدعیان آزادی و حقوق بشر، در برابر نسل کشی بی نظیر اسرائیل در غزه، و سرکوب دانشگاهیان معترض در آمریکا و اروپا سکوت کرده اند.
🔹نه بر سلبریتی های مزدور حرجی است، و نه بر دست پروردگان غرب. ژان پل سارتر، در مقدمه "مغضوبین روی زمین" (اثر فرانتس فانون) درباره این دست پروردگان می نویسد:
🔻«ما روسای قبائل، خانزادهها، پولدارها و گردنکلفتهای آفریقا و آسیا را میآوردیم چند روزی در آمستردام، لندن، نروژ و پاریس میچرخاندیم، لباسهایشان عوض میشود، روابط اجتماعی تازهای یاد میگرفتند...
🔻آرزوی اروپایی شدن را در دلهای شان به وجود میآوردیم. بعد اینها را به کشورهای خودشان پس میفرستادیم. کشورهایی که درِ آنها برای همیشه به روی ما بسته بود، ما در آنها راه نداشتیم، ما دشمن بودیم.
🔻روشنفکرانی را که درست کرده بودیم، فرستادیم به کشورهای شان. بعد فریاد میزدیم برادری، انسانیت. بعد میدیدیم پژواک صوت ما از دهان همین روشنفکرها -عین سوراخ آب حوض- پس میآید... انعکاس درست و وفادارانه صوت خودمان را از حلقومهایی که درست کرده بودیم، میشنیدیم.
🔻مطمئن شده بودیم هرگز کوچکترین حرفی برای زدن، به جز آنچه در دهانشان میگذاشتیم، ندارند بلکه حتی حق حرف زدن را از مردم خودشان هم گرفتهاند».
https://eitaa.com/menbarisfahan
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میدونستید خلیج فارس چندین بار در قرآن اومده؟
💐روز خلیج فارس مبارک
https://eitaa.com/menbarisfahan
۱۲ اردیبهشت روز بزرگداشت مقام استاد و معلم را گرامی می داریم
حضرت امام خمینی (ره):
🔹مطهری فرزندی عزیز برای من و پشتوانهای محکم برای حوزههای دینی و علمی و خدمت گزاری سودمند برای ملت و کشور بود. خدایش رحمت کند و در جوار خدمتگزاران بزرگ اسلام جایگزین فرماید.
مقام معظم رهبری:
🔸اگر همه آفرینش به معلّم درود می فرستند، برای این است که معلّم، علم را در اختیار متعلّم میگذارد. ۱۳۷۱/۰۲/۰۹
#بزگداشت_مقام_استاد
https://eitaa.com/menbarisfahan
535.8K
✅ #گلبرگ_احکام
مناسبت: «#روز_معلم»
موضوع: #احکام_علم_آموزی
❓آیا درس خواندن در عصر حاضر برای ما واجب عینی است؟
✅ شاید همه این حدیث شریف را از وجود مبارک پیامبر خدا (ص) شنیده باشید که فرمودند: «طَلَبُ العِلمِ فَريضَةٌ عَلى كُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ»؛ طلب علم، درس خواندن و آگاهی پیدا کردن بر هر زن و مرد مسلمان واجب است! اما این وجوب، وجوب کفایی است؛ واجب عینی نیست؛ یعنی دانشهایی که برای رفع نیاز جامعه اسلامی لازم است، به تعداد و مقداری که این نیاز مرتفع بشود، باید افرادی که دارای شرایط هستند، بروند یاد بگیرند، اما واجب عینی نیست؛ مگر در موارد استثنایی که ممکن است دانشی بر یکسری افراد خاصی واجب شود، اما به طور کلی درس خواندن واجب کفایی است.
❓آیا انسان با ترک یادگیری مسائل مورد نیاز و ابتلای خود گناهکار محسوب میشود؟
✅ در صورتی که ياد نگرفتن آن مسائل، منجر به ترک واجب يا ارتکاب حرام شود، گناهکار است.
📚 منبع: KHAMENEI.IR
https://eitaa.com/menbarisfahan
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
***
🟢 تعبیر
ماندگار علامه
طباطبایی (رحمهالله علیه)
درباره شاگردشان شهید مطهری:
وقتی
ایشان به
درس من میآمد
از شوق و شعف به
حال رقص در میآمدم!
مطمئن بودم هرچه بگویم هدر نمیرود
#روز_معلم
https://eitaa.com/menbarisfahan
✅ #روزبرگ_شیعه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع: «#تاریخ_اَنْدُلُس، #عبرتى_بزرگ برای مسلمانان
✍️ مناسبت روز: ٢١ شوال، سالروز پیروزی و فتح مسلمانان و تشکیل حکومت و تمدن بزرگ اَندلس بود؛ حکومتی که پس از ٨٠٠ سال شکوه و عظمت و شگفتی، برای همیشه از صفحه روزگار حذف گردید و امروزه جز یک نام و چند ساختمان و موزه از آن هیچ نشانی وجود ندارد! لذا بررسی دلایل شکست و اضمحلال این تمدن عظیم، میتواند درسی بزرگ برای تمامی حکومتهای اسلامی و بالأخص جمهوری اسلامی ایران باشد.
✍️ با بررسی دقیق تاریخ تمدن بزرگ اندلس، میتوان دو عامل اساسی را به عنوان مهمترین دلایل اضمحلال این حکومت اسلامى برشمرد که عبارتند از:
1️⃣ «اختلاف و تفرقه بین مسلمانان»
در اسلام، یکى از ارکان مهمِ ثبات، امنیت و پیشرفت هر جامعهای، وحدت است، چنانچه خداوند متعال در آیه ١٠٣ سوره آلعمران، به مسلمانان، دستور وحدت و دوری از تفرقه داده است: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا»؛
بیشک حکومت اسلامی آندلس نیز در سايه همین وحدت و یکپارچگی مسلمانان، بصورت برق آسا پیشرفت کرد؛ اما پس از چند صد سال، دشمنان توانستند بین مسلمانان تفرقه و درگیرىهاى داخلى ایجاد نموده و همین موضوع، یکی از مهمترین عوامل شکست و نابودی تمدن بزرگ اندلس بود. (صحنههاى تکان دهنده در تاریخ اسلام، ص١۵١)
2️⃣ «فساد اخلاقى و تعطیل شدن دستورات و احکام دینی»
بیشک دومین عامل مهم شکست مسلمانان در اندلس را باید پشت کردن به احکام اسلامی و ترک فريضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، و در نتیجه رواج فساد و بى بند و باری در آن جامعه اسلامی دانست؛
به صورتی که با فراگیر شدن فساد و فحشا، رفته رفته، از توجه مسلمانان اندلس به صلاح و سلامت و پیشرفت جامعه اسلامی کاسته شد، و حیا و عفت، و حَمیت و غیرت دینى در آنها از بین رفته و تنها شهوترانی و خوشگذرانى برای آنها اهمیت پیدا نمود!
در این دوران، دشمنان اسلام که در طی صدها سال همواره با مسلمانان جنگیده و از آنها شکست خورده بودند، با پیمان به ظاهر دوستی، و با طرحِ شیطانىِ تهاجمِ فرهنگی، وارد میدان شدند و با عقد قراردادهایى با حاکمان اسلامی، برای مسلمانان به ایجاد تفریحگاهها، مدرسههای مختلط و بازارهای رنگارنگ پرداختند و سپس با به گردش در آوردن دختران زیباروى مسیحى در همین بازارها و تفریحگاهها و همچنین القای انحرافات عقیدتی در همین مدارس، جوانان مسلمان را از درون و برون تهى کرده و بدین ترتیب تمام توان مقاومت و غیرت آنها را از بین بردند و سپس با لشکریان خود به آنها یورش برده و حکومت اسلامی اندلس را برای همیشه نابود نمودند!» (همان)
✍️ در پایان این مبحث سزاوار است که در شکست تلخ اندلس بیشتر بیاندیشیم و از خود بپرسیم که:
❓آیا تاریخ تکرار نمىشود؟ و آیا حکومت اسلامی ما با کمتر از نیم قرن پایداری، از حکومت ٨٠٠ ساله اندلس، مستحکمتر است؟
❓پس چرا برخی از ما، بىتوجه به نقشههاى شوم دشمنان، بر طبل اختلاف و تفرقه مىکوبیم و از وحدت حول محور ولایت امر، غفلت کرده و منافع حزبى و گروهى خود را بر منافع انقلابی و ملی ترجیح مىدهیم!
❓و چرا برخی مسئولان نظام و مردم در خوابند و در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان، و اِلقاى شبهات و ایجاد تردید در بنیانهاى اعتقادى، و همچنین هزینهی چند میلیارد دلاری دشمنان برای گسترش رایگان برنامههاى ضد اخلاق و ضد عفت و غیرت اسلامی در فضای مجازی و حقیقی کاری نمیکنند؟
❓و مهمتر از همه، چرا برخی از افراد از تاریخ تلخ اندلس درس نمیگیرند و هنوز دل در گرو «برجام ها» و پیمان و یاری کفار و دشمنان قرار دادهاند؟!
مگر فراموش کردهایم که دشمنى کردن در ذات دشمن نهفته است و به فرموده امیر مؤمنان (ع): «کسى که از دشمن غفلت بورزد، (بداند) که دشمن از او غافل نخواهد شد» (نهجالبلاغه، نامه ۶٢)
✍️ و کلام آخر اینکه اگر روزی جوانان مؤمن و انقلابی ما توانستند با دست خالی در برابر تمامی جهان استکبار و پیشرفتهترین تجهیزات و تسلیحات جنگی، ایستاده و به پیروزی برسند؛ عامل آن چیزی جز وحدت کلمه و انسجام ملی تحت فرمان ولایت امر و امام امت (ره)، و غيرت و حميّت دينی، و روحیه ایثارگری و شهادتطلبی نبوده است؛ لذا برای پاسداری از این دستاوردهای بزرگ و همچنین حفظ آرمانها و اصول انقلاب اسلامى، بر همه ما واجب است که با حفظ وحدت بر محور ولایت مطلقه فقیه، و اجرای تمامی احکام و شعائر اسلامی، و ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان به خصوص در رابطه با حجاب و عفاف اسلامی، مسیر نورانی امام و شهدا را ادامه داده تا انشاالله پرچم انقلاب را با دست با کفایت رهبر فرزانه انقلاب به دست مبارک حضرت ولی عصر (عج) برسانیم.
https://eitaa.com/menbarisfahan
📝 اثر یک تحصیلکرده حوزوی در جامعه
❞ «اینکه #روز_معلم را در سالگرد شهادت #شهید_مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد؛ چون حقاً و انصافاً مرحوم شهید مطهری یک انسان بزرگ و برجسته بود. زندگی او، تلاش #مخلصانه و #مؤمنانه و #عالمانه، همراه با #احساس_درد، همراه با یک بصیرت کامل در میدان علم و معرفت و فرهنگ بود. خدای متعال هم این مرد بزرگ را مأجور کرد، پاداش داد و شهادت را نصیب او کرد؛ در واقع او را زنده نگه داشت؛ «بل احیاء عند ربّهم». یک متخرّج و تحصیلکردهی حوزهی علمیهی قم، وقتی با کولهبار معرفت و دانشی که به طور عمیق آموخته است، میآید در دل محیط فرهنگ و تعلیم و تربیت عمومی و نسل جوان قرار میگیرد، اینقدر منشأ برکات میشود.»
🗓 ۱۳۹۰/۲/۱۴ | رهبر انقلاب
🌱 #طلبگی 🌱
https://eitaa.com/menbarisfahan
10.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتراض شدید و تند استاد امیری، به پزشکانِ نجاستخوارِ شرکت کننده، در پارتیِ تعدادی از پزشکان شیراز، که ۲۹ نفر از آنان بر اثر سرو مشروبات الڪلی، مسموم و یک نفر فوت شده است!!!
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
اخبار دست اول طرح نور و کنترل کشف حجاب و مبارزه با مفاسد اجتماعی را اینجا ببینید👇
«اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج🌤
https://eitaa.com/menbarisfahan