eitaa logo
🎤صهبای منبر
9هزار دنبال‌کننده
141 عکس
30 ویدیو
13 فایل
نشر مطالب کانال بلامانع است مدیر کانال 👈 @mihman https://rubika.ir/mihman_110 روبیکا تبلیغات ارزان 💰👇 https://eitaa.com/joinchat/634126779Caf2fe5f16e
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 خدمتگزاري جن ها برای امامان علیهم السلام سدير صيرفي مي گويد امام باقر علیه السلام مرا براي انجام اموري، مأمور كرد، من سوار بر شتر، حركت كردم و هنگامي كه به دره و روحاء رسيدم شخصي را به صورت انساني ديدم كه خود را به پارچه اي پيچيده بود، گمان كردم تشنه است، به سويش رفتم و ظرف آب به او دادم گفت: نيازي به آب ندارم، نامه اي به من داد كه مهرش هنوز تر بود، نگاه كردم ديدم مهر امام باقر علیه السلام است به او گفتم كي در نزد صاحب اي نامه بودي؟ 💠 گفت همين لحظه در نامه مطالبي بود كه امام باقر علیه السلام به من دستور آن را داده بود، در همان لحظه، تا نگاه به نامه رسان كردم كسي را نديدم وقتي كه امام باقر علیه السلام به مدينه آمد به محضرش رفتم و عرض كردم مردي در فلان محل نامه شما را به من رسانيد كه هنوز مهرش تر بود او چه كسي بود؟ 🌷امام باقر فرمود اي سدير! ما خدمتگزاراني از طايفه جن داريم، هر گاه كاري را خواستيم تا با سرعت انجام شود، آنها را براي انجام آن كار مي فرستيم 📒اصول کافی باب ان الجن يأتيهم حديث ۴ ص ۳۹۵ ج ۱ 📯 با منتشرڪردن پیامها با لینک درثواب آنها شریڪ شوید 📯 💠 کانال صهبای منبر ╭┅┅┅┅┅❀🔻❀┅┅┅┅┅╮ https://eitaa.com/joinchat/333316178Cae344a215d ╰┅┅┅┅┅❀🔺️❀┅┅┅┅┅╯ •┈••✾🍃🌺🍃✾••┈•
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توصیه آیت‌الله العظمی بهجت ره در مورد حرز امام جواد علیه السلام 🔆 جهت سفارش حرز کبیر امام جواد علیه السلام با آداب کامل روی پوست آهو داخل لوله نقره ، به آیدی زیر پیام دهید @mihman 👈👈 📯 با منتشرڪردن پیامها ↯با لینک↯ درثواب آنها شریڪ شوید 📯 کانال گنجینه اذکار و ادعیه قرآنی ╭┅┅┅┅┅❀🔻❀┅┅┅┅┅╮ https://eitaa.com/joinchat/3035234721C3b938360a3 ╰┅┅┅┅┅❀🔺️❀┅┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عَن الصادقِ جعفرِ بنِ محمدٍ عن اَبیهِ عَن آبائِهِ علیهم‌ُالسلام اَنَّ امیرالمؤمنین علیه‌السلام قالْ جُمِعَ الْخَیْرُ کُلُّهُ فِی ثَلَاثِ خِصَالٍ این سه چیز را اگر بتوان تأمین کرد، همه‌ی خیرات، مستقیم و غیرمستقیم در اینها وارد و داخل هستند. النَّظَرِ وَ السُّکُوتِ وَ الْکَلَامِ یکی نظر و نگریستن، دوم سکوت و سوم کلام فَکُلُّ نَظَرٍ لَیْسَ فِیهِ اعْتِبَارٌ فَهُوَ سَهْوٌ فرمود هر نگاه‌کردنی که در آن عبرت‌گرفتن نباشد، اعتبار نباشد، این سهو است؛ هیچ فایده‌ای ندارد. وَ کُلُّ سُکُوتٍ لَیْسَ فِیهِ فِکْرَةٌ فَهُوَ غَفْلَةٌ سکوت هم جزو کارهای متعارف و رفتار انسان است؛ [می‌فرماید] هر سکوتی که در آن فکری نیست این غفلت است. وَ کُلُّ کَلَامٍ لَیْسَ فِیهِ ذِکْرٌ فهُوَ لَغْوٌ می‌فرماید هر کلامی که در آن ذکر نیست، یاد نیست، توجه نیست -حالا یا به طور مطلق یا توجه الی الله- این کلام لغو است. فَطُوبَى لِمَنْ کَانَ نَظَرُهُ عِبَراً وَ سُکُوتُهُ فِکْراً وَ کَلَامُهُ ذِکْراً [پس خوشا به حال کسى که نگاهش مایه‌‌ی عبرت است، و سکوتش مایه‌ی اندیشه، و سخن‌گفتنش یادآورى و ذکر است] آن وقت انسانی که این سه خصوصیت را دارد؛ وَ بَکَى عَلَى خَطِیئَتِهِ بر گناهان و خطاهای خود بگرید؛ یعنی این [گریه‌کردن] نتیجه‌ی همین توجهات است. هنگامی که ما وقتی ساکتیم فکر می‌کنیم، وقتی حرف می‌زنیم تذکر در آن است، وقتی نگاه می‌کنیم با سنجش [همراه است]، آن‌وقت یکی از چیزهایی که مورد نگاه ما است، خود ما و رفتارهای خودمان است، خطاهای خودمان را پیدا می‌کنیم. مشکل ماها این است که اشتباهات و خطاهای خودمان را نمی‌فهمیم و نمی‌بینیم. وقتی فهمیدیم آن‌وقت عظمت کار را مشاهده می‌کنیم و اگر اهل دل باشیم بر خطاهای خودمان گریه می‌کنیم. وَ أَمِنَ النَّاسُ شَرَّه‌ [و مردم از شرّ او در امان باشند] 📚 الامالی شیخ صدوق، صفحه‌ی ۸۰ 📯 با منتشرڪردن پیامها با لینک درثواب آنها شریڪ شوید 📯 💠 کانال صهبای منبر 👇👇 ╭┅┅┅┅┅❀🔻❀┅┅┅┅┅╮ https://eitaa.com/joinchat/333316178Cae344a215d ╰┅┅┅┅┅❀🔺️❀┅┅┅┅┅╯ •┈••✾🍃🌺🍃✾••┈•
🍂🍃🌼🌺🌼🍃🍂🌼🌺🌼🍂🍃 🌸 هشتاد اثر واقعی و خواص بی نظیر و معجزه آسای حرز امام جواد (علیه‌السلام) 🌸 1⃣ همراهی قوی ترین و محبوب ترین موکلین اسماء الله از فرشتگان الهی 2⃣ کمک فرشتگان به صاحب حرز 3⃣ دور شدن جن های کافر از صاحب حرز. 4⃣ بی اثر شدن فعالیت جن 5⃣ دور شدن ابلیس و شیاطین و لشگریان او 6⃣ در امان ماندن از گناهان 7⃣ دفع بدی ها و اتفاقات ناخوشایند 8⃣ دفع سحر و طلسم 9⃣ بخت گشایی 0⃣1⃣ گشایش کار 1⃣1⃣ دفع انواع سحر وابستگی مردان 2⃣1⃣ دفع سحر بی میلی زنان به همسران 3⃣1⃣ دفع چشم زخم 4⃣1⃣ برکت دخل و روزی 5⃣1⃣ ناامید شدن امید سحر کنندگان 6⃣1⃣ حفاظت از ریخته شدن آبرو 7⃣1⃣ بی اثر شدن حیله و مکر دشمنان 8⃣1⃣ محافظت از آسیب جانی دشمنان 9⃣1⃣ بسته شدن زبان دشمنان 0⃣2⃣ کسب عزت و احترام 1⃣2⃣ مراقبت موکلین حرز از آبرو و عزت فرد 2⃣2⃣ عدم توفیق دشمنان بر تخریب شخصیت و مکر او 3⃣2⃣ مراقبت از بروز انواع بیماری ها 4⃣2⃣ در امان ماندن از سرزنش مردم 5⃣2⃣ در امان ماندن از تحقیر و آزار زبانی دیگران 6⃣2⃣ پیروز شدن بر دشمنان 7⃣2⃣ بی اثر شدن تلاش شیاطین جن و انس 8⃣2⃣ از بین رفتن ترس و وحشت از تنهایی 9⃣2⃣ از بین رفتن هر نوع ترس 3⃣0⃣ دور شدن از هر چیزی که مکروه می باشد 3⃣1⃣ اگر این حرز با کسی باشد و دشمنان او به اندازه ی سربازان روم و ترک باشد، با توکل بر خداوند پیروزی با او خواهد بود. 3⃣2⃣ رهایی از فقر و فاقه 3⃣3⃣ حاجت روا شدن 3⃣4⃣به رحم آمدن دل ظالمان و مدیران 3⃣5⃣ بسته شدن زبان بدگویان 3⃣6⃣ برآورده شدن حاجات توسط کسانی که تصورش ممکن نیست 3⃣7⃣ در امان ماندن از حمله ی حیوانات 3⃣8⃣ در امان بودن از سقوط از ارتفاع 3⃣9⃣ در امان بودن از تهمت و افترای دیگران 4⃣0⃣ محفوظ ماندن آبرو از هر گزندی 4⃣1⃣ عزیز شدن نزد دوستان 4⃣2⃣ تسهیل در آموزش. 4⃣3⃣ خبر رسیدن از امور غیبی و القا الهامات به قلب دارنده ی حرز به گونه ای که از آسیب ها در امان بماند 4⃣4⃣ افزایش دیدن خواب و رویای صادقانه 4⃣5⃣ تسهیل در ازدواج و پیدا شدن کُفو مناسب 4⃣6⃣ آسان شدن آموزش و تربیت 4⃣7⃣ دفع جن مرد و زن 4⃣8⃣ دفع غول مذکر و مؤنث 4⃣9⃣ نرسیدن ظلم و فساد به صاحب حرز 5⃣0⃣ دفع خیانت به صاحب حرز 5⃣1⃣ در امان بودن از هتک حرمت 5⃣2⃣ تهدید نشدن اقتدار و بزرگی فرد 5⃣3⃣ در امان بودن از کشته شدن بصورت دفن 5⃣4⃣ در امان ماندن از انتقام دشمنان 5⃣5⃣ در امان ماندن از سوختن و آتش گرفتن 5⃣6⃣ در امان بودن از مسخ و تغییر خلقت 5⃣7⃣ رهایی از بیماری 5⃣8⃣ در امان ماندن از پیسی و جذام 5⃣9⃣ نرسیدن خطر تشنگی به فرد 6⃣0⃣ در امان ماندن از وسوسه در نقص دین 6⃣1⃣محتاج نشدن به کمک غیر خدا 6⃣2⃣توانمند شدن و افزایش قدرت بدنی و روحی 6⃣3⃣ کوچک شدن سختی ها و مشکلات 6⃣4⃣ رو شدن دست سارق و دزد 6⃣5⃣ افشای بازگشت اموال سرقتی 6⃣6⃣ تقویت روابط خانوادگی زن و شوهر و فرزندان 6⃣7⃣ جذب افراد نیکوکار و صالح 6⃣8⃣ دفع افراد شرور و بد از زندگی روزانه 6⃣9⃣ در امان ماندن از مرگ بد و ناگهانی 7⃣0⃣ خاشع شدن همگان نزد دارنده ی حرز 7⃣1⃣ افتادن ترس دارنده حرز در دل ستمگران 7⃣2⃣ کمک به دارنده ی حرز در بالا رفتن از پله های موفقیت کاری و شغلی 7⃣3⃣ لذت بخش شدن عبادت و سحرخیزی 7⃣4⃣ رسیدن به حاجت ها و شدنِ آنچه که آرزو دارد 7⃣5⃣ کسب توفیقات معنوی مثل نماز 7⃣6⃣ رو شدن دست کسانی که پشت سر دارنده ی حرز بدگوئی و غیبت کردند 7⃣7⃣ بر گشتن ضرر و آسیب به کسانی که خواستار ضربه زدن به دارنده ی حرز می باشند 7⃣8⃣ افتادن محبت فرد دارنده ی حرز در دل همسر و فرزندان 7⃣9⃣ مورد مهربانی و شفقت و عشق واقع شدن دارنده ی حرز 8⃣0⃣ در امان ماندن از کوری 📚 منبع کتاب مهج الدعوات سیدبن طاووس 📯 با منتشرڪردن پیامها ↯با لینک↯ درثواب آنها شریڪ شوید 📯 جهت ثبت و سفارش این حرز کبیر 👇 ╭┅┅┅┅┅❀🔻❀┅┅┅┅┅╮ @mihman ╰┅┅┅┅┅❀🔺️❀┅┅┅┅┅╯ کانال گنجینه اذکار و ادعیه قرآنی ╭┅┅┅┅┅❀🔻❀┅┅┅┅┅╮ https://eitaa.com/joinchat/3035234721C3b938360a3 ╰┅┅┅┅┅❀🔺️❀┅┅┅┅┅╯ 🍂🍃🌼🌺🌼🍃🍂🌼🌺🌼🍂🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آخرین وداع با یاران ... در یكی از روزهای بیماری در حالی كه سرش را با پارچه‌ای بسته بود و علی علیه السلام و فضل بن عباس زیر بغلش را گرفته بودند و پاهایش بر زمین كشیده می‌شد، وارد مسجد شد و روی منبر قرار گرفت و شروع به سخن فرمود و گفت: مردم وقت آن رسیده است كه من از میان شما غائب گردم، اگر به كسی وعده داده‌ام، آماده‌ام انجام دهم و هر كس طلبی از من دارد، بگوید تا بپردازم. در این موقع مردی برخاست و عرض كرد: چندی قبل به من وعده دادید كه اگر ازدواج كنم، مبلغی به من كمك كنید، پیامبر فورا به فضل دستور داد كه مبلغ مورد نظر او را بپردازد و از منبر پایین آمد و به خانه رفت. سپس روز جمعه، سه روز پیش از وفات خود، بار دیگر به مسجد آمد و شروع به سخن نمود و در طی سخنان خود فرمود: هر كسی حقی بر گردن من دارد برخیزد و اظهار كند، زیرا قصاص در این جهان، آسان‌تر از قصاص در روز رستاخیز است. در این موقع سوادة بن قیس برخاست و گفت: موقع بازگشت از نبرد "طائف" در حالی كه بر شتری سوار بودید، تازیانه خود را بلند كردید كه بر مركب خود بزنید، اتفاقا تازیانه بر شكم من اصابت كرد، من اكنون آماده گرفتن قصاصم. درخواست پیامبر یك تعارف اخلاقی نبود؛ بلكه جداً مایل بود حتی یك چنین حقوقی را كه هرگز مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد جبران نماید. گذشته از این، چون اصابت تازیانه بر شكم سواده عمدی نبود، از این نظر او حق قصاص نداشته است، بلكه با پرداخت دیه‌ای جبران می‌گردید. مع الوصف پیامبر، خواست، نظر وی را تامین كند. پیامبر دستور داد، بروند همان تازیانه را از خانه بیاورند، سپس پیراهن خود را بالا زد تا سواده قصاص كند. یاران رسول خدا با دلی پر غم و دیدگانی اشكبار و گردن‌های كشیده و ناله‌هایی جانگداز، منتظرند كه جریان به كجا خاتمه می‌پذیرد؛ آیا سواده واقعا از در قصاص وارد می‌شود؟ ناگهان دیدند سواده بی اختیار، شكم و سینه پیامبر را می‌بوسد؛ در این لحظه پیامبر او را دعا كرده، گفت: خدایا! از سواده بگذر، همانطور كه او از پیامبر اسلام در گذشت. -(فروغ ابدیت جلد2، صفحات 864- 865 (با اندكی تغییر) پیامدهاى رحلت از لسان مبارک حضرت زهرا (س) در این مقال بنابر آن است كه پیامدهاى رحلت پیامبر اكرم (ص) از نگاه تنها یادگارش، حضرت فاطمه سلام الله علیها بیان شود. او كه بضعة الرسول است و به تعبیر امام على (ع) بقیة النبوة است و به اعتراف دیگران، خیرة النساء و ابنة خیر الانبیاء، صادقة فی قولك، سابقة فی وفور عقلك است. او كه خلیفه اول در جمع مردم مدینه درباره ‏اش چنین گفته است: انت معدن الحكمة و موطن الهدى و الرحمة و ركن الدین و عین الحجة است. و حتى عایشه نیز گفته است: « ما رایت احدا كان اصدق لهجة من فاطمة الا ان یكون الذی ولدها. » او كه هم مردمان مكه و مدینه را دیده و هم شاهد حیات پیامبر اكرم (ص) بوده و هم در كنار پیامبر و حضرت امیر(ع) حوادث ریز و درشت عصر نبوت و روزهاى بعد از رحلت و حوادث تلخ و دردناك آن ایام كوتاه را به دقت زیر نظر داشته است. آرى او مى‏ تواند پیامدهاى تاسف بار رحلت پیامبر را خوب بیان كند. در اینجا به مواردى از آنها مى‏ پردازیم: آن حضرت در خطبه فدكیه و خطبه‏ اى كه بعدا در جمع زنان مدینه كه به عیادت ایشان آمده بودند ایراد فرموده ‏اند، پیامدهاى رحلت پیامبر را بیان مى‏ كنند از جمله آنها عبارتند از: 1. ایجاد ضعف و سستى در میان مردم . استومع وهنه « یا وهیه.‏» حضرت در خطبه‏ اى كه در حضور زنان مدینه كه به عیادت ایشان آمده بودند نیز این امر را تذكر دادند و با تاسف فرمودند:« فقبحا لفلول الحد واللعب بعد الجد و قرع الصفاة ؛ چه زشت است ‏سستى و بازیچه بودن مردانتان پس از آن همه تلاش و كوشش .» 2. تفرقه و اختلاف به وجود آمد. «استنهر فتقه وانفتق رتقه ؛ تشتت و پراكندگى گسترش یافت و وحدت و همدلى از هم گسست.» استنهر از نهر به معناى وسعت و زیادى است، فتق به معناى جدایى و پاره پاره شدن است. انفتق از انفتاق یعنى شكافتن و رتق هم به معناى همبستگى و اتحاد است .در قرآن كریم نیز آمده است كه: «ان السموات والارض كانتا رتقا ففتقناهما ؛ (آیا كافران ندیدند) كه آسمان ها و زمین به هم پیوسته بودند و ما آنها را از یكدیگر باز كردیم .» 3. امید و آرزوهاى مسلمانان به ناامیدى تبدیل شد. آنان كه به پیامبر اكرم (ص) و احكام عالیه اسلام ناب حضرتش دلخوش كرده بودند از نعمت دین الهى و حكومت اسلامى بهره ‏مند گشته بودند. اكنون با دیدن حوادث بعد از آن حضرت مایوس شده و امیدشان به یاس مبدل گشت. « واكدت الامال‏.» 4 . به حریم پیامبر بى ‏حرمتى شد. « اضیع الحریم و ازیلت الحرمة عند مماته ؛ هنوز جسد مبارك پیامبر بر زمین است. در اجتماع سقیفه بدون نظرخواهى از خاندان پیامبر به تعیین جانشین براى آن حضرت مى‏ پردازند. و حق اهل بیت‏ حضرتش را ضایع مى‏ كنند. چنانكه حضرت على(ع) مى ‏فرماید:" فوالله
ما كان یلقى فى روعى، ولا یخطر ببالى ان العرب تزعج هذا الامر من بعده (ص) عن اهل بیته ولا انهم منحوه عنی من بعده" ؛ به خدا سوگند نه در فكرم مى‏ گذشت و نه در خاطرم مى‏ آمد كه عرب خلافت را پس از رسول خدا از اهل بیت او بگرداند. یا مرا پس از وى از عهده دار شدن حكومت‏ باز دارند.» و حتى در لحظات واپسین عمر حضرت و هنگام رحلت ایشان، هنگامى كه قلم و لوحى طلب فرمودند به آن حضرت بى‏ حرمتى كردند و نداى " فانه یهجر" سر دادند. و مدتى هم از رحلت ‏حضرت نگذشت كه به در خانه تنها یادگارش آمدند و چه بى ‏حرمتی ها كه نكردند. چنانكه حضرت زهرا فرمود: یا ابتاه یا رسول الله هكذا كان یفعل بحبیبتك وابنتك.. یا ابتاه یا رسول الله ماذا لقینا بعدك من ابن الخطاب وابن ابى قحافة ؛ بابا اى رسول خدا پس از تو از دست زاده خطاب و زاده ابى قحافه چه بر سر ما آمد. 5 . خط نفاق و دورویى آشكار شد. « ظهر فیكم حسكة النفاق.‏» حضرت در جاى دیگرى از همین خطبه، با كنایه زیبایى به این نفاق افكنى پرداخته است و فرموده است: « تشربون حسوا فى ارتغاء و تمشون لاهله و ولده فى الخمر والضراء و نصبر منكم على مثل حز المدى، و وخز السنان فى الحبشاء ؛ شیر را اندك اندك با آب ممزوج نمودید و به بهانه این كه آب مى‏ نوشید، شیر را خوردید. كنایه از نفاق است كه تظاهر به عملى مى ‏شود كه در واقع خلاف آن است و براى نابودى اهل بیت او در پشت تپه‏ ها و درختان كمین كردید. و ما بر این رفتار شما كه مانند بریدن كارد و فرو بردن نیزه در شكم، دردآور و كشنده است صبر مى‏ كنیم.» 6 . دین و معنویت كم رنگ شد. « و سمل جلباب الدین.‏» «جلباب‏» چادر یا عبایى كه بدن انسان را مى‏ پوشاند، حضرت زهرا (س) تعبیر به جلباب دین فرموده . چون دین نیز تمام زوایاى زندگى فردى و اجتماعى انسان را در بر مى‏ گیرد، همانگونه كه چادر و عباء تمام بدن انسان را در بر مى‏ گیرد. و در عبارتى دیگر فرموده ‏اند: «... اطفاء انوار الدین الجلى و اهمال سنن النبى الصفى ؛ به خاموش كردن انوار درخشان دین و بى‏ اهمیت كردن و مهمل گذاردن سنت‏هاى پیامبر برگزیده خدا همت گماردید.» 7 . مردم دچار بى‏تفاوتى شدند. حضرت خطاب به انصار كه با جان و مال پیامبر را كمك كرده بودند چنین فرمودند: « یا معاشر الفتیة و اعضاء الملة، و حضنة الاسلام ما هذه الغمیزة فی حقی و السنة عن ظلامتى ؛ اى گروه جوانمرد، اى بازوان ملت و یاوران اسلام، این غفلت و سستى و ضعف شما در حق من و تغافل و بى ‏تفاوتى و خواب آلودگى درمورد دادخواهى من، چیست؟» 8 . مردم پیمان شكنى كردند. فرمودند:« فانى حرتم بعد البیان و اسررتم بعد الاعلان و نكصتم بعد الاقدام ؛ پس چرا بعد از بیان حق حیران و سرگردانید، و بعد از آشكار كردن عقیده پنهان كارى مى‏ كنید و بعد از آن پیشگامى و روى آوردن به عقب برگشته پشت نموده‏ اید.» حضرت زهرا سلام الله علیها، در این فراز به حادثه غدیر اشاره مى‏ كند كه پیامبر اكرم (ص) آن را براى مردم بیان فرمود و به آنها اعلام كرد و آنان نیز با على (ع) بیعت كردند. اما اكنون بیعت‏ خود را شكستند. 9 . مردم دچار وسوسه‏هاى شیطانى شدند. « تستجیبون لهتاف الشیطان الغوى ؛ به شیطان گمراه كننده پاسخ مثبت دادید.» و در جاى دیگر از خطبه فرموده‏اند:« اطلع الشیطان راسه من مغزره هاتفا بكم فالفاكم لدعوته مستجیبین ؛ شیطان سر خود را از مخفی گاه به در آورد. شما را فراخواند، دید كه پاسخگوى دعوت باطل او هستید... .» «مغزر» یعنى مخفى گاه. در اینجا شیطان به سنگ پشت و خارپشت تشبیه شده است. چون آن هم وقتى دشمن را مى‏بیند، سرش را در لاك خود فرو مى‏برد. اما وقتى كه محیط را بدون خطر احساس كرد، سر خود را بیرون مى ‏آورد. شیطان نیز تا وقتى كه پیامبراكرم (ص) زنده بودند، سرش را در لاك خود فرو برده بود و جرات نمى‏ كرد خود را نشان دهد . ولى بعد از آن سرش را بیرون آورد و به تحریك مردم پرداخت. 10. شتاب در شنیدن حرف هاى بیهوده و بى ‏اساس . « معاشرالناس المسرعة الى قیل الباطل المغضیة على الفعل القبیح الخاسر ؛ اى گروه مردم كه به سوى شنیدن حرف هاى بیهوده شتاب مى‏ كنید، و كردار زشت زیانبار را نادیده مى ‏گیرید.» 11. نطفه مظاهر فساد روئیدن گرفت. در پایان خطبه عیادت خطاب به زنان مهاجر و انصار فرمود: « اما لعمری لقد لقحت فنظرة ریثما تنتج ثم احتلبوا مل‏ء القعب دما عبیطا و ذعافا مبیدا ؛ به جان خودم سوگند نطفه فساد بسته شد، باید انتظار كشید تا كى مرض فساد پیكر جامعه اسلامى را از پاى درآورد كه پس از این از پستان شتر به جاى شیر خون بدوشید و زهرى كه به سرعت هلاك كننده است. 12. فرصت طلبان به سر كار آمدند. حضرت سلام الله علیها در فرازهایى از خطبه فدكیه به گروه هاى فرصت طلب كه منتظر بودند تا بعد از رحلت پیامبر از موقعیت ‏بهره برند پرداخته است و ویژگى‏هاى آنها را نیز بیان فرموده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دزدي زيركانه 💠 مردی وارد پارکی شد تا کمی استراحت کند. کفش هایش را زیر سرش گذاشت و خوابید. طولی نکشید که دو نفر وارد پارک شدند. یکی از آن دو نفر گفت طلاها را پشت آن درخت بگذاریم؟ دیگری گفت نه، آن مرد بیدار است، وقتی ما برویم طلاها را بر می دارد. گفتند امتحانش می کنیم و کفش هایش را از زیر سرش بر می داریم، اگر بیدار باشد معلوم می شود. مرد که حرف های آنها را شنیده بود، خودش را به خواب زد. آنها کفش هایش را برداشتند و مرد هیچ واکنشی نشان نداد. گفتند پس خواب است، طلاها را کنار همان درخت می گذاریم. بعد از رفتن آن دو، مرد بلند شد و رفت که طلاهای آن دو نفر را بردارد، اما اثری از طلاها نبود و متوجه شد که همه این حرف ها برای این بوده که در عین بیداری، کفش هایش را بدزدند. 📯 با منتشرڪردن پیامها با لینک درثواب آنها شریڪ شوید 📯 💠 کانال صهبای منبر ╭┅┅┅┅┅❀🔻❀┅┅┅┅┅╮ https://eitaa.com/joinchat/333316178Cae344a215d ╰┅┅┅┅┅❀🔺️❀┅┅┅┅┅╯ •┈••✾🍃🌺🍃✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا