eitaa logo
منهاج‌|| محمدمهدی حسین‌زاده
496 دنبال‌کننده
315 عکس
166 ویدیو
22 فایل
⚡تاملات، دغدغه ها و یادداشت‏های محمدمهدی حسین‌زاده اصفهانی @Abdolmahdy1 📞
مشاهده در ایتا
دانلود
❗️دموکراسی نیم بند! 🔹سیستم انتخاباتی ایالات متحده آمریکا علی رغم ادعای دموکراسی در موارد زیادی نقض دموکراسی است. در آمریکا مردم به نماینده هایی رای می دهند تا رئیس جمهور را آنها طبق علاقه رای دهندگان به خود انتخاب کنند، که معروف است به الکترال کالج. کالج همان گروهی هستند که آن ها در روز رای گیری انتخاب می شوند تا رئیس جمهور را انتخاب کنند. ‼️هر چند زیاد اتفاق نمی افتد،اما امکان دارد که انتخاب شوندگان بر اساس سلیقه مردمی که به او رای دادند، رای ندهند که به نمایندگان غیر وفادار معروفند!! در این صورت هیچ قانونی نمی تواند جلوی رای آن ها را بگیرد هر چند که خلاف آراء مردم بوده است. ⁉️علاوه بر این در هر ایالات که یکی از کاندیدا بیشترین آراء را بیاورد باقی آراء آن ایالت نیز به نام او ثبت می شود! 👌با این سیستم عملا هیچ حزبی غیر از دموکرات و جمهوری خواه نمی توانند حتی یک رای داشته باشند.لذا هیچ حزبی غیر از این دو حزب در آمریکا امکان عرض اندام ندارد. ☑️@amin_enqelab
 ❓راه انس با اما عصر چیست؟ 🔰این توسلاتی که در زیارات مختلف وجود دارد که بعضی از اینها اسانید خوبی هم دارد، اینها بسیار باارزش است. و توسل، توجه، انسِ با آن بزرگوار از دور. این انس به معنای این نیست که حالا کسی ادعا کند که من خدمت حضرت میرسم یا صدای ایشان را میشنوم؛ ابداً اینجور نیست. غالب آنچه که در این زمینه گفته میشود، ادعاهائی است که یا دروغ است، یا طرف دروغ هم نمیگوید، تصور میکند، تخیل میکند. 🔹 ما کسانی را دیدیم. آدمهای دروغگوئی نبودند، اما خیال میکردند، تخیل میکردند؛ تخیلات خودشان را به عنوان واقعیت برای این و آن نقل میکردند! نبایستی تسلیم اینها شد. راه درست، راه منطقی. آن توسل، توسل از دور است؛ توسلی است که امام آن را از ما میشنود، ان‌شاءاللَّه میپذیرد؛ ولو اینکه ما با مخاطب خودمان از دور داریم حرف میزنیم؛ اشکالی ندارد. خدای متعال سلامِ سلام‌دهندگان و پیامِ پیام‌دهندگان را به آن بزرگوار میرساند. این توسلات و این انس معنوی بسیار خوب و لازم است. بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۹۰/۴/۱۸ ☑️@amin_enqelab
💠تقابل سیاست علوی با سیاست اموی 🔹امروز قضایایی در جامعه ما می گذرد که توجه به تاریخ در شناخت این قضایا بسیار موثر است. 🔹افرادی امروز در جامعه التهاب آفرینی می کنند و نظام و رهبری را مقصر می دانند، که خود این حضرات چهار سال پیش و قبل آن، سیاست های دولت را تایید می کردند و مخالفان را به تندروی و نفهمیدن دیپلماسی متهم می کردند. ❗️امروز این افراد در کمال پررویی به جای عذرخواهی در برابر ملت به خاطر گمراه کردن و آدرس غلط دادن، در نقش اپوزیسیون ظاهر شده اند!! 🔹البته جای هیچ تعجبی نیست چرا که در قاموس سیاست اموی همیشه همین بوده و هست. زمانی که عثمان با اشتباهات خود خشم مردم را برانگیخت و مردم خانه او را محاصره کردند، امیر المونین به شدت از او دفاع کرد و حسنین را به محافظت از عثمان فرستاد، در حالی که امیر المومنین بارها با کارهای عثمان به شدت مخالفت کردند و او را نصیحت کرد، اما کسانی که از قِبَل عثمان نان می خوردند و خود مسبب این اوضاع بودند، بعد از این که انتقادها از عثمان بالا گرفت او را تنها گذاشتند و جالب تر این که بعد از قتل او علم خونخواهی بلند کردند! 🔹بسیار واضح بود سیاست دولت غیر از منویات رهبری است ایشان بار ها و بارها به دولت در رابطه با گره زدن مشکلات کشور به خارج هشدار دادند،اما گوش کسی بدهکار نبود و همین افراد مدعی آن روز حرف ایشان را زیرپا گذاشتند. امروز که حجم انتقاد ها به دولت افزایش یافته رهبری می توانستند یادآور شوند مسبب مشکلات امروز را، اما سیاست علوی چیز دیگری می گوید و این که حفظ نظام اسلامی در برابر دشمنان از همه چیز بالاتر است. ☑️@amin_enqelab
📌کلبه تاریک ما، باغ سبز غرب 🔰 وجدان های بیدار قضاوت کنند. وقتی کسی دلباخته غرب شد، در این همه تاریکی دنیای غرب به دنبال یک نقطه روشن می گردد. اما وقتی که به مسائل کشور خودمان می نگرد همه جا تاریک است!! ☑️@amin_enqelab
📌رویای بر باد رفته 🔰آقای مطهری، انقلابیون از دغل کاری های شما و دوستانتان می ترسند، که می خواهید باز با الفاظ فریبنده ای مثل عقلانیت و صلح و دیپلماسی حیثیت از دست رفته خود را در انتخابات پیش رو برگردانید و این بار به جای برجام، فرجام این ملت را رقم زنید،که به توفیق الهی روسیاه خواهید ماند. این را بدانیدظلمی که امروز بر این ملت روا شده اول متوجه شما بعد متوجه ترامپ است. ☑️@amin_enqelab
📌بدون تفاوت 🔰هدفشان یک چیز است 🔹آمریکای دوران ریگان و آمریکای دوران بوش با آمریکای امروز هیچ فرقی ندارند، هیچ تفاوتی ندارند. همچنان‌که آمریکای دوران ریگان یک‌وقتی لازم دانست و مناطق ما را در خلیج فارس، از روی حقد و غضب بمباران کرد، امروز هم [اگر] بتوانند همین کار را میکنند. آمریکا تفاوتی نکرده؛ سیاستهای آمریکا در مقابل اسلام و در مقابل جمهوری اسلامی، سیاستهای ثابتی بوده. البتّه روشهایشان متفاوت است؛ یکی این روش را دنبال میکند، یکی آن روش را دنبال میکند، امّا هدفشان یک چیز است؛ این را باید همه متوجّه باشند.  بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ☑️@amin_enqelab
🗳 باید توجه داشت: آنچه مدنظر رهبر انقلاب است انتخاب دولت جوان حزب اللهی است نه صرفا انتخاب یک جوان به عنوان رئیس جمهور! ☑️ @amin_enqelab
📌استکبار و استکبار ستیزی 🔹استکبار یعنی چه؟ استکبار یک تعبیر قرآنی است؛ در قرآن کلمه‌ی استکبار به کار رفته است؛ آدم مستکبر، دولت مستکبر، گروه مستکبر، یعنی آن کسانی و آن دولتی که قصد دخالت در امور انسانها و ملّتهای دیگر را دارد، در همه‌ی کارهای آنها مداخله میکند برای حفظ منافع خود؛ خود را آزاد میداند، حقّ تحمیل بر ملّتها را برای خود قائل است، حقّ دخالت در امور کشورها را برای خود قائل است، پاسخگو هم به هیچ‌کس نیست؛ این معنای مستکبر است. 🔹نقطه‌ی مقابل این جبهه‌ی ظالم و ستمگر، گروهی هستند که با استکبار مبارزه میکنند؛ مبارزه‌ی با استکبار یعنی چه؟ یعنی در درجه‌ی اوّل زیر بار این زورگویی نرفتن؛ معنای استکبارستیزی یک چیز پیچ‌وخم‌دارِ پیچیده‌ای نیست؛ استکبارستیزی یعنی یک ملّتی زیر بار مداخله‌جویی و تحمیل قدرت استکبارگر یا انسان مستکبر یا دولت مستکبر نرود؛ این معنای استکبارستیزی است. بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۹۲/۸/۱۲ ☑️@amin_enqelab
📌چشم انتظاران غرب 🔰 با این حرف ها میخواهید خودتان را برای انتخابات ۱۴۰۰ بزک کنید؟ 🔸قریب به هشت سال مردم را دنبال نخود سیاه فرستادید،الآن هم می خواهید مردم را دنبال "جو" سیاه بفرستید. واقعا بگویید چه منافعی در غرب دارید، که به هر وجهی می خواهید به آن برسید؟؟ ☑️@amin_enqelab
💠 اندیشه های تمدنی علامه طباطبایی 🖋 یادداشت اختصاصی امین انقلاب 🔸هنگامی که سخن از تمدن و تمدن سازی می شودمعمولا ذهن ها به ثمرات و آثار تمدن معطوف می گردد در حالی که مهم ترین بخش یک تمدن بنیان های اندیشه ای و زیرساخت های فکری آن است و این زیر ساخت هاست که بنای یک تمدن را از دیگر تمدن ها ممتاز و متفاوت می گرداند ادامه در پست زیر👇👇👇 ☑️ @amin_enqelab
💠اندیشه های تمدنی علامه طباطبایی (ره) 🖋 اندیشه های علامه پایه فکری تمدن اسلامی 🔸هنگامی که سخن از تمدن و تمدن سازی می شودمعمولا ذهن ها به ثمرات و آثار تمدن معطوف می گردد در حالی که مهم ترین بخش یک تمدن بنیان های اندیشه ای و زیرساخت های فکری آن است و این زیر ساخت هاست که بنای یک تمدن را از دیگر تمدن ها ممتاز و متفاوت می گرداند و ویژگی های زیر را باعث می گردد : 🔹 ۱.استحکام یک تمدن در رقابت ها و تقابل های تمدنی ۲.ظرفیت برای پوشش همه ساحت های انسانی جذابیت برای گفتمان سازی و ارتباط گیری با مخاطبان در یک عصر تمدنی ۳.حیات و پویایی و خودبه روزرسانی متناسب با قرار گرفتن در دوره های زمانی متفاوت ۴.ظرفیت سازی برای همه اقشار و تمام استعداد های انسانی ۵.قدرت هاضمه قوی و توانمند برای هضم خورده فرهنگ ها و... 🔸این دست گزاره ها محصول اندیشه هایی است که محدودیت های زمانی و مکانی را در نوردیده و توانسته باشد فراتر از افق های پیرامونی از حقایق عالم هستی نتایج و محصولاتی ارزشمند به بشریت عرضه نماید. علامه طباطبایی در زمره اندک اندیشمندانی است که چنین رویکردی در آثارش ظاهر و جلوه گر است. 🔹علامه طباطبایی اندیشه بسیار مترقی و نوینی از اسلام ارائه نمود که دارای این ویژگی های منحصر به فرد است توحید در اندیشه علامه نه فقط به عنوان مبنا و نه تنها محور همه ساحت های فکری، بلکه روح حاکم و دمیده شده در جزء جزء بنیان های فکری و همه ارکان نظام اندیشه ای علامه است و این روح توحیدی همه اجزای این اندیشه را حیات می دهد و هنگامی که این سیمرغ در کالبد سیمرغ ساحت های بشری به پرواز در می آید تمدنی توحیدی در عرصه عالم بشری پدیدار می گردد. 🔸هنگامی که این سبک اندیشه بنیادین در کنار روح توحید نفی عبودیت غیر خدا قرار می گیرد آلیاژی از یک نظام فکری نوین عرضه می نماید که در عرصه جامعه بشری نه تنها همه خورده فرهنگ ها بلکه تمام تمدن هایی که تا آن روز پا به عرصه جوامع بشری گذاشته است را به چالش می کشد.که البته تبیین علمی و تخصصی این مطلب مجالی وسیع تر و متناسب طلب می نماید. ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آینده خیلی روشن 🔸کسی که سیاستمداران با انصاف عالم به علم،حکمت و دوراندیشی او اذعان دارند، چنین سخنی می گوید. ☑️@amin_enqelab
📌تمدن و کتاب خوانی 🔰خرید کتاب یکی از مخارج اصلی خانواده 🔹 باید پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّی بچه‌های کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند. باید خریدِ کتاب، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود. مردم باید بیش از خریدن بعضی از وسایل تزییناتی و تجمّلاتی - مثل این لوسترها، میزهای گوناگون، مبلهای مختلف و پرده و... -، به کتاب اهمیّت بدهند. اوّل کتاب را مثل نان و خوراکی و وسایل معیشتی لازم بخرند؛ بعد که این تأمین شد به زواید بپردازند. خلاصه، باید با کتاب اُنس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعه ایرانی به هدف و آرزویی که دارد - که حقّ او هم هست - نخواهد رسید. بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۷۴/۲/۲۶ ☑️@amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چراغ سبز جریان های اصلاح طلب و اعتدال گرا برای آقای بایدن بسیار واضح تر از آن است که حتی از عامه مردم مخفی مانده باشد. 🔹تلاش رسانه های خارجی برای این منظور هم فراتر از تصور است. ❓این پازل شوم به دنبال چیست؟ آیا فقط برای تصاحب انتخابات ۱۴۰۰ است؟ یا گام دیگری برای فشار بر رهبری و پیش کشیدن برجام های دیگر است؟و یا ... 👌هوشیاری تمام در برابر فتنه ها و بصیرت افزایی مردمی که از فشار اقتصادی رنج می برند، و ممکن است در زیر این فشار اقتصادی واقعیت ها را نبینند، وظیفه همگانی دلسوزان انقلاب است. ☑️ @amin_enqelab
📌باید ها و نباید های مدگراییآیا مد گرایی مطلوب نیست؟ 🔸تقلید فرهنگی خطر خیلی بزرگی است، اما این حرف اشتباه نشود با این‌که بنده با مُد و تنوع و تحول در روشهای زندگی مخالفم؛ نخیر، مُدگرایی و نوگرایی اگر افراطی نباشد، اگر روی چشم و همچشمىِ رقابتهای کودکانه نباشد، عیبی ندارد. لباس و رفتار و آرایش تغییر پیدا میکند، مانعی هم ندارد؛ اما مواظب باشید قبله‌نمای این مُدگرایی به سمت اروپا نباشد؛ این بد است. اگر مدیست‌های اروپا و امریکا در مجلاتی که مُدها را مطرح میکنند، فلان‌طور لباس را برای مردان یا زنانِ خودشان ترسیم کردند، آیا ما باید این‌جا در همدان یا تهران یا در مشهد آن را تقلید کنیم؟ این بد است. خودتان طراحی کنید و خودتان بسازید. بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۸۳/۴/۱۷ ☑️@amin_enqelab
📌لجبازی کودکانه 🔹چندی پیش در پی وضعیت اقتصادی، مجلس طرحی را برای حمایت از مردم در قالب بسته معیشتی ارائه داد که بر اساس آن تا پایان اسفند ماه به بیش از شصت ملیون ایرانی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای خرید کالادر نظر گرفته شده بود. 🔹این طرح با مخالفت شدید دولت مواجه شد و عده ای از حضرات دولتی مجلس را به عدم شناخت درست اقتصاد و فهمیدن مسائل آن متهم کردند البته حق دارند چرا که شاهکار این حضرات در مسئله ارز ۴۲۰۰ تومان چشم جهانیان را خیره کرد! و هنوز قوه قضائیه در پی ارز های بی بازگشتی است که دولت هبه کرده است. 🔹اما دولت بدون در نظر گرفتن طرح مجلس خود اقدام به انجام طرحی مشابه نموده که مبلغ ۱۰۰ هزار تومان تا پایان اسفند ماه به یک سوم از مردم تعلق میگیرد. 🔹به هر حال امیدواریم هر چه زودتر این طرح اجرا شود تا کمی فشار اقتصادی بر روی مردم کمتر شود. ⭕️اما نکته ای که پیداست، عدم همکاری دولت با مجلس است. امیدواریم دولت در ماه های آخر خود به جای لجبازی های کودکانه و دادن مدال به خود فقط دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشد، وحداقل در این مدت باقیمانده به دور از نگاه جناحی کمی از آلام مردم را بکاهند. ☑️@amin_enqelab
☑️ نشست مطالعاتی امین 🔖با موضوع: نسبت ما با متفکرین انقلاب گزارش جلسه 👇👇👇 ☑️ @amin_enqelab
🔰 نشست مطالعاتی امین با حضور استاداسدپور 🔖 موضوع: نسبت ما با متفکرین انقلاب ▪️ گزارشی مختصر از جلسه 🔹برای رسیدن به جواب باید گریز تاریخی داشته باشیم به زمان صفویه زمانی که بعضی از علماء برای اجرا احکام اسلامی در جامعه به حکومت نزدیک شدند تا ازاین طریق بتوانند اسلام را در سطح کلان اجرا کنند از این جمله علما محقق کرکی بود. 🔹 و این چنین فقه توانست پویایی خود را در عرصه اجتماعی نشان دهد و حوزه اجتهادی در عرصه های سیاسی و اجتماعی فعال شود تا جایی که بعضی از احکام حکومتی پادشاهان همان چیزی بود که در فقه عینا یافت می شد و این حکایت از نفوذ دین و همچنین شکفتگی اجتهاد در عصر صفویه دارد. 🔸البته قبل از عصر صفویه را هم نمی توان نادیده انگاشت وقتی که آل بویه به قدرت رسید و صاحب بن عباد وزیر شیعه آل بویه در راس کار قرار گرفت علمای دینی ما توانستند در برخورد با حوادث، فقه را عینیت ببخشند که نتیجه حرکت آل بویه این شد که ما بعد از یک قرن دانشمندان و فقهایی همچون شیخ مفید، سید مرتضی ،شیخ طوسی داشته باشیم که در تاریخ درخشان هستند. 🔸 پس هر زمان که فقه ما ابزار قدرت را برای تحقق بخشی بدست آورد به شکوفایی رسید. آن وقت که با واقعیت‌های عینی جامعه رو به رو می شد باعث درخشش بیشتر آن می شد و نفوذش حتی تا زیست ظاهری زندگی همچون معماری و هنر رسوخ می کرد که در عصر صفویه مشهود بود. 🔹بعد از گذشت سالیانی از دوران صفویه و قاجار و ورود مدرنیته به کشور های اسلامی و پیدایش روشنفکری بیمارگونه در ایران و القای تضاد علم و دین، تدیّن در عرصه اجتماعی کمی منزوی شد تا این که حضرت امام خمینی با ورود جدی به این عرصه از دهه چهل معادلات را تغییر داد. 🔹فقه امام یک فقه فردی نبود، بلکه یک فقه اجتماعی که در آن نقش ویژه ای برای جامعه و تعالی آن، قائل بود. امام شاگردانی همچون شهید بهشتی و مطهری و مقام معظم رهبری و ... را پرورش داد و در نتیجه یک چرخه نظریه پردازی تا جامعه پردازی تشکیل شد و این چنین بیانات امام به مغز استخان مردم میرسید و تبدیل به حرکت میشد. 🔸با پیروزی انقلاب شاگردان امام برای تحقق حامیت دین قانون اساسی را بر اساس جهان بینی اسلام ناب پی ریزی کردند اما برای عملیاتی کردن این منظور نیاز به یک حلقه واسط و نیز آن یک الگو مناسب برای پیاده سازی بود. 🔸اما با شهادت یاران امام و نفوذ افرادی با مبانی فکر غرب در بدنه کارشناسی سازمان ها و ارگان ها و ذی نفع بودن عده ای در پیاده سازی مدل های غربی آن حلقه واسط محقق نشد، و ما امروز می بینیم که بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز دانشگاه ما اسلامی نشده و علوم انسانی بر همان تفکر تضاد با دین که از دوره رنسانس بر جای مانده اداره می شود و خروجی های آن انسان هایی با تفکر غربی است و نه اسلامی. هر چند که مقام معظم رهبری برای گفتمان سازی این هدف از دهه هشتاد به طور جدی وارد شده اند و بحمدلله این حرکت در حال پیش روی است. 🔹اما کاری که ما امروز باید انجام دهیم ابتدا آشنایی با اندیشه و فقه امام راحل و و شاگردانش مانند شهیدان مطهری، بهشتی و مقام معظم رهبری و در مرحله بعد ایجاد گفتمان سازی است تا بتوانیم حرکتی را به سمت تحول در علوم انسانی که زیربنایی ترین علوم زندگی است و بسیاری از ابعاد زندگی را پوشش می دهد، حرکت دهیم و بتوانیم حلقه واسط بین بینش اسلامی و زندگی اسلامی را تحقق ببخشیم. 👈 در سه قسمت نیاز به اندیشه ورزی داریم: ۱. نظری پردازی های بنیادین ۲. حلقه واسط بین اندیشه های بنیادین و اجرا ۳. شناخت مشکلات جامعه امروز و تبدیل آنها به مساله‌ و ارائه آن به نظریه پردازان اسلامی. مبلغین در این قسمت بسیار میتوانند کمک کار باشند. ☑️ @amin_enqelab
💫 معنای صحیح اطمینان قلبی دل آرام بودن به این معنی نیست که در میدان جنگ کفش هایش را میگذارد زیر سرش و دراز میکشد و میخوابد و خُروپفش به آسمان میرود، نه؛ اطمینان به این معنی نیست، که وسط میدان جنگ میگوید حالا یک سیگاری بکشیم، یک خرده ای مثلا تماشای منظره ها را بکنیم، خاطر جمع باشد، نه، نه خیر؛ به این معنی نیست که کمترین حرکات دشمن از نظر پوشیده بماند، اطمینان به این معناست که مضطرب نیست، مشوش نیست، آینده برایش روشن است، میداند که او پیش خواهد برد، لذا نمی هراسد، این دل و این روح آرام است؛ مثل یک کشتی ای که با وزن زیاد، با تجهیزات زیاد، روی دریای آرامی در حرکت است، این را میگویند اطمینان، و غیر مطمئن مثل آن قایق کوچکی است، مثل آن تخته پاره ای ست که روی یک اقیانوس متلاطمی دارد حرکت میکند، دائما مضطرب، دائما از این راه، از آن راه، پس میرود، پیش میرود، این دو جور روحیه است.. 📗 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۱۹۵ @sokhanshia ☑️ @amin_enqelab
📌بایدها و نباید های مدگرایی|۲ 🔹من میخواهم بگویم اگر شما موی سرتان را میخواهید آرایش کنید، اگر میخواهید لباس بپوشید، اگر میخواهید سبک راه رفتن را تغییر دهید، بکنید؛ اما خودتان انجام دهید؛ از دیگران یاد نگیرید.   🔹در کشورهای غربی و بیشتر از همه در امریکا، حدود سه چهار دهه پیش یک مشت جوان بر اثر واخوردگی از شرایط اجتماعی، دچار حرکتهایی شدند، که البته تا امروز هم ادامه دارد. در زمان ما مظهر این افراد، بیتل‌ها بودند که با آرایش عجیب و غریب و با نوعی موسیقی شبیه موسیقی پاپ - که الان در دنیا معمول است - ظاهر میشدند. بنده بعد از انقلاب به الجزایر رفتم. در خیابان ماشین ما عبور میکرد. یک وقت دیدم پسر جوانی نصف موی سرش را تراشیده و نصف دیگر را باقی گذاشته است. هرچه من نگاه کردم، دیدم این آرایش، هیچ زیبایی ندارد. مشخص بود او از کسانی تقلید کرده است. در الجزایر، فشار صنعتی و فشار ابزار تولید و تکنیک بر زندگی مردم اصلاً آنقدر نیست که یک جوان، احساساتی را پیدا کند که در امریکا یا انگلیس یا در جای دیگر پیدا میکرد؛ اما چون دیده بود آنها انجام داده‌اند، او هم انجام میداد. بنده با این چیزها مخالفم و دوست نمیدارم جوان ما این‌طوری حرکت کند و دختر و پسرِ ما دایم چشمشان به آنها باشد. بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۸۳/۴/۱۷ ☑️@amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اقرار دشمنان 👌 خوشتر آن باشد که سرّ دلبران گفته آید در حدیث دیگران [دشمنان] 🔹کاش امثال تاج زاده مثل این ها لا اقل انصاف می داشتند. ولی طبیعی است که چنین انتظاری از آن ها نمی‌رود چرا که سیاست معاویه ای یکی از کثیف ترین سیاست ها است. ☑️ @amin_enqelab
📌 تشکیلات شیعه 🔹در هیچ زمانی ارتباط شیعه و گسترش تشکیلات شیعه در سر تا سر دنیای اسلام، مثل زمان حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری نبوده. وجود وکلا و نوّاب و همین داستان هایی که از حضرت هادی و حضرت عسکری نقل میکنند_که مثلا کسی پول آورد و امام معین کرد چه کاری صورت بگیرد_ نشان دهنده ی این معنی است. یعنی علی رغم محکوم بودن این دو امام بزرگوار در سامرا، و قبل از آنها هم حضرت جواد به نحوی، و حضرت رضا سلام الله علیه به نحوی، ارتباطات با مردم همین طور گسترش پیدا کرد. این ارتباطات، قبل از زمان حضرت رضا هم بوده، منتهی آمدن حضرت به خراسان، تاثیر خیلی زیادی در این امر داشته است. بیانات رهبر حکیم انقلاب ۱۳۸۴/۵/۱۸ ☑️@amin_enqelab
⭕️ تحریف معنای انقلابی گری❗️ 🖋تحریف شخصیت های انقلاب راهی برای نفوذ سیاسی 🔸اخیرا رسانه های زنجیره ای با یک حرکت هماهنگ اعدام های اول انقلاب که توسط آقای خلخالی انجام می گرفت را سوژه برجسته خود کرده و در قالب های گوناگون این پرونده را از بایگانی انقلاب خارج کرده و مورد واکاوی قرار داده اند. ❓سوال اینجاست که این عمل با چه قصد انجام می پذیرد؟و در پشت آن چه نهفته است؟برای پی بردن به این شگرد رسانه ای باید به یک مقدمه کوتاه توجه نمود: در این روش، جریانی که در صدد القای یک مطلب به مخاطب خود است، نیازمند ایجاد یک دوگانگی شدید در ذهن مخاطب است تا در گام بعد با بمباران رسانه ای یکی از طرفین را در ذهن مخاطب تخریب و ناهنجار جلوه دهد و طرف دیگر را در نقشی بسیار متعادل و موجه جلوه دهد و در ادامه همه مطالبی که در نظر دارد را در پوشش درست انگاری شخصیت مثبت داستان بسیار نرم و غیر محسوس به مخاطب منتقل می نماید. مخاطب نیز آن برداشت و مطلب نادرست را به راحتی می پذیرد زیرا در ذهن او این گونه فرآیند سازی شده که اگر این سوی قضیه را نپذیرد گرفتار سوی ناهنجار و افراطی قضیه خواهد شد. 🔸امروز جریانی که از قاموس سیاسی نسل سوم و چهارم در حال حذف شدن است از این شگرد برای تحریف معنای انقلابی گری استفاده می کند تا خود را در حلقه انقلابیون باقی نگه دارد. در همین راستا با پر رنگ نمودن اعدام های آقای خلخالی درصددند تا با ناهنجار انگاری عملکرد او در ذهن جوانانی که آن روز را ندیده اند با شخصیتی مثل بازرگان تقابل ایجاد نموده و تلخی کام مخاطب که با عملکرد خلخالی ایجاد کرده اند را با شیرینی شخصیت بازرگان به عنوان انقلابی معتدل به خورد مخاطب دهند و با این روش انقلابی تندرو و انقلابی معتدل در ذهن ها تعریف کنند تا مانند زیبا کلام ها و تاجزاده ها و حجاریان ها نیز در دایره انقلابی گری قرار گیرند. ☑️ @amin_enqelab