فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 نفحات الهی را دریابید
🔹 إن لله فی ایام دهرکم نفحات الا فترصدوا لها؛ آن لحظه ای که انسان در محضر یک ولی خدا، یک دوست، یک انسان مذکّر است، لحظه را دریابد، این حرارتی که خداوند ایجاد کرده کم کم تکثیر و دائمی میشود.
🔸 به هر چیزی که متوجهش باشیم، وجودمان را از آن پرکردهایم پس خیلی باید متوجه باشیم که توجهاتمان به کدام سو است؛ قبله وجود ما کجاست؛ شاید الان معنای این عبارت که «قلب حرم خداست» بهتر معلوم شود.
#نفحات_الهی
⬅️ مطالب بیشتر در کانال مشکات👇
@meshkat_noor1
☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢حال علامه طباطبایی در فراغ شاگردش شهید مطهری
#روز_معلم
☑️ @amin_enqelab
💐عید فطر بر همه مسلمین مبارک
روزه يكسو شد و عيد آمد و دلها برخاست
مىْ به ميخانه به جوش آمد و مى بايد خواست
🌙 ماه صيام، كه ماه ضيافت الهى است گذشت، و روز عيد فطر، كه روز جوائز الهى به بندگان است فرا رسيد و دلهاى ايشان براى گرفتن عيدى و جوائز كه لقاء او است مى طپد، و حضرت دوست نيز طبق وعده اى كه به آنان داده است بر ايشان تجلّى خواهد كرد؛ كه:
🌙«إذا كانَ أوَّلُ يَوْمٍ مِنْ شَوّالٍ، نادى مُنادٍ: أيُّهَا المُؤْمِنُونَ! اغْدُوا إلى جَوآئِزِكُمْ.» : (وقتى روز اوّل ماه شوّال فرا مى رسد، مناديى صدا بر مى آورد: اى مؤمنان [شتابان] به سوى جايزه هايتان صبح كنيد).
📚برگرفته از شرح غزلیات حافظ، تألیف حضرت آیة الله سعادت پرور (ره)
https://eitaa.com/daftaremarefat
☑️ @amin_enqelab
💐الحمدلله دوره عناصر بنیادین زندگی اسلامی به پایان رسید.
🔹در این دوره آفلاین صوت ها یک به یک برای شرکت کنندگان ارسال شده و آنها با نوشتن تقریر جلسات آماده دریافت فایل صوتی بعد می شدند.
🎵موضوع جلسات:
1⃣: ضرورت و چرایی یادگیری عناصر بنیادین، ضرورت فهم اندیشه مقام معظم رهبری
2⃣ تبیین عناصر بینشی
3⃣ تبیین عناصر عملی
4⃣ نقش عناصر در بیانیه گام دوم
👌جهت تهیه فایل های صوتی⬇️
https://eitaa.com/moassese_e
☑️ @amin_enqelab
هدایت شده از مشکات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓اگر اهل سیر و سلوک و عبادت هستی اما نتیجه ای نمیگیری...
❇️ آیینه شو جمال پری طلعتان طلب
جاروب کن خانه سپس میهمان طلب
💠 یابن آدم! تفرّق لعبادتی املا قلبک عنی
#کلیپ_تصویری
@meshkat_noor1
💢 عناصر بنیادین زندگی اسلامی
〽️تغییر سبک زندگی از دو راه ممکن است حاصل شود:
۱. روبنایی
۲. زیربنایی
🔸در حالت اول میبایست با کسب اطلاعات در خصوص موضوعات نگاهمان را نسبت به مساله خارجی تغییر دهیم در این حالت به وسعت هر مساله باید این دقت نظر انجام گیرد اما مطلب این است که بدون توجه به عناصر بنیادین تحول موثر ناممکن است.
در این چهارجلسه سعی شده عناصر بنیادین زندگی اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری بیان شود.
🎵موضوع جلسات:
1⃣: ضرورت و چرایی یادگیری عناصر بنیادین، ضرورت فهم اندیشه مقام معظم رهبری
2⃣ تبیین عناصر بینشی
3⃣ تبیین عناصر عملی
4⃣ نقش عناصر در بیانیه گام دوم
👌جهت تهیه فایل های صوتی⬇️
https://eitaa.com/moassese_e
☑️ @amin_enqelab
💠 پیمان "اَلَستُ بِرَبِّکُم" در هر لحظه زندگی
✔️هر لحظه من در قالوا بلی هستم و هر لحظه باید پاسخ بدهم. هر لحظه از من سوال می شود: الست بربکم؟
در هر موقفی این الست بربکم وجود دارد، در جای جای نفس زدن های من، ارتباط گرفتن های من با همسرم ،با فرزندم، با عالم هستی، با سلولهای وجودم، الست بربکم وجود دارد.
👌من باید به همه این ها قالوا بلی بگویم! و الّا جزو آن غافلینی خواهم بود که در روز قیامت شرمنده و پشیمان می شوم که چرا غافل شدم از یک حقایق بسیار زیبا و پر از رمز و راز که من را می توانست به حضرت محبوبم متصل کند ولی من از آن استفاده نکردم.
📗 جلسه یک سلسله مباحث انسان شناسی
#پیمان_الهی
@meshkat_noor1
☑️ @amin_enqelab
📘🚨 کتاب «اصول زندگی ساز اسلام»
_ گلچین نظام مند بیانات رهبر حکیم انقلاب در دو موضوع #ایمان و #توحید
_ برگرفته از کتاب '' طرح کلی اندیشه اسلامی'' ، '' مقاله روح توحید نفی عبودیت غیرخدا'' و سخنرانی های معظم له از دهه ۶۰ تا کنون
_ تنظیم شده در قالب درسنامه، همراه با ارائه خلاصه در پایان هر یک از دروس
_ مناسب جهت تدریس در مراکز آموزشی
🌐 مصاحبه صاحب اثر با خبرگزاری رسا در تبیین کتاب
💐جهت سفارش کتاب:👇
@Abdolmahdy_1
توضیحات بیشتر 👇🏻
☑️https://eitaa.com/joinchat/1620377641Cfccec38ac6
📘 معرفی کتاب #اصول_زندگی_ساز_اسلام
💢 مطالب مرتبط با کتاب:
فهرست:
https://eitaa.com/amin_enqelab/746
مقدمه:
https://eitaa.com/amin_enqelab/742
تبیین چرایی و ضرورت نگارش کتاب
https://eitaa.com/amin_enqelab/743
☑️ @amin_enqelab
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ویدئو؛
◀️ متن و حاشیه کنگره #شهدای_روحانی در ۳ دقیقه
✳️ نسخه با كيفيت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
💫 تاثیر توجّهات روزمره در قلب
⚠️قبله وجودی ما کجاست و توجّهات ما به چه سمت و سویی است؟
💢 آن لحظه ای که به چیزی #توجّه کنیم وجودمان از آن پر خواهد شد!
به هر مقدار به چیزی دل بدهیم به همان مقدار آن را وارد وجود خودمان کرده ایم.
@meshkat_noor1
☑️ @amin_enqelab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 قیام لله زیربنای مکتب امام است
🔻رهبر انقلاب صبح امروز: اگر بخواهیم زیربنای مکتب مبارزهی امام را و انقلاب امام را در یک جمله عرض بکنیم، باید بگوییم زیربنای همهی فعالیتهای ایشان، قیام لله بود، هدف قیام لله.
همانی که در یادداشت معروف ایشان در دوران جوانی در دفتر مرحوم وزیری یزدی رحمتاللهعلیه نوشتهاند: قل انما اعظم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی؛
🔺 این قیام لله اندیشه قرآنی بسیار مستحکمی دارد... این قیام لله در هر دورهای ممکن است به نحوی باشد. قیام لله همیشه یک جور نیست. لکن در همه اینها هدف قیام لله یک چیز بیشتر نیست و آن اقامه حق و اقامه عدل و قسط و ترویج معنویت، در همه دورانها این است.۱۴۰۱/۰۳/۱۴
🏷 #بسته_خبری
📲 پخش زنده👇
Farsi.khamenei.ir/live
نسخه قابل چاپ - بیانات در مراسم سیوسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله).PDF
307.9K
📚 متن کامل بیانات امام خامنه ای در مراسم سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه الله)
♾انتشار در تمامی شبکه های اجتماعی و مطالعه عمومی
#بیانات_رهبری
☑️ @amin_enqelab
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شهرک کلیله و دمنه به کارگردانی مرضیه برومند که این ایام در جمعه های هر هفته پخش میشود. نمایش عروسکی برای کودکان که عالمانه یا جاهلانه در بخش هایی از این سریال عروسکی بر کودک و نوجوان ایرانی، فهم غلط از خانواده و ارتباط صحیح را پدید می آورد و مروج بلوغ زودرس و ناسالم می شود.
این نمونه هاست که بارها گفته شد حکمرانی فرهنگی وجود ندارد و متاسفانه نهادهای دولتی فقط از تهاجم فرهنگی حرف می زنند و گاهی حرف هم نمی زنند.
🆔 @khosropanah_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | ماجرای کمترشنیده شده از روز ترور آیتالله خامنهای در ۶تیر۱۳۶۰
📥 نسخه کیفیت اصلی👇
https://khl.ink/f/46589
هدایت شده از عقل بی آرام (تاملات پراکنده امین اسدپور)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین خطبه حضرت آقا هشت ماه بعد از ترور ۶ تیر ۱۳۶۰ و اشاره به سرّ معالجه و عدم شهادت ایشان (ایشان در زمان ایراد خطبه رئیس جمهور شده اند.)
این نکته زمانی معنادارتر می شود که دقت کنیم اگر این حادثه اتفاق نمی افتاد ایشان در جلسه ۷ تیر حزب جمهوری اسلامی در کنار مرحوم شهید بهشتی می نشستند.
https://eitaa.com/amin_asadpour
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 بهشتی گفت: خوشا به حال آقای خامنهای!
تعریف ولی فقیه از انسان گذرنامه #قیامت!
▪️روایت کمتر شنیده مرحوم عسگر اولادی از آخرین جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی: در آخرین جلسه شورای مرکزی، از بیمارستان خبر آوردند که الحمدلله حال آقای خامنهای رو به بهبود است، بعد گفتند امام پیامی را برای ایشان فرستاده است.
پیام در جلسه شورای مرکزی خوانده شد. من کنار میز کوچکی که آقای بهشتی در جلسه شورای مرکزی پشت آن مینشست، نشسته بودم، ایشان گفت:
«خوشا به حال آقای خامنهای! اگر ایشان بماند این پیام برایش افتخار است، اگر از این دنیا برود، برگه افتخاری است که ولی فقیه درباره انسان چنین چیزی را بگوید. ای کاش من هم بتوانم با چنین گذرنامهای وارد قیامت شوم»
@HozeTwit
هدایت شده از مشکات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏅 چشیدن لذت عبادت
☑️ دو نوع عبادت وجود دارد:
1⃣ قبل از رسیدن به معرفت حقیقی:
عبادتی است در مسیر رسیدن به مقصد که هر چه اخلاص آن بیشتر باشد سالک را زودتر به مقصد می رساند.
2⃣ بعد از رسیدن به معرفت حقیقی:
از اینجا تازه عبادت حقیقی معنا پیدا می کنند و لذت عبادت چشیده می شود.
و از اینجا تازه انس با خدا شروع میشود.
➖ما که تمام عمر در مقدمات مانده ایم کی قرار است لذتی از عبادتم ببریم؟😔
#لذت_عبادت
@meshkat_noor1
💢دوره چهارجلسه ای:
⭕️ #عناصر_بنیادین_زندگی_اسلامی
از منظر مقام معظم رهبری
🔆عناصر بنیادین:
🔅عناصر بینشی:
۱.توحید
۲. تکریم انسان
۳. استعداد های بی پایان انسان
۴. تداوم حیات پس از مرگ
۵. حاکمیت حق
🔅عناصر عملی:
۱. عبودیت
۲. تعالی انسان
۳. مجاهدت
۴.ترجیح فلاح اخروی بر سود دنیوی
۵. امید به پیروزی
🎵موضوع جلسات:
1⃣: ضرورت و چرایی یادگیری عناصر بنیادین، ضرورت فهم اندیشه مقام معظم رهبری
2⃣ تبیین عناصر بینشی
3⃣ تبیین عناصر عملی
4⃣ نقش عناصر در بیانیه گام دوم
👌جهت تهیه فایل های صوتی⬇️
https://eitaa.com/moassese_e
☑️ @amin_enqelab
این دوره در شکل گیری هندسه فکری موثر بوده و استماع آن به کسانی که قصد شرکت کردن در دوره های بعد را دارند توصیه میشود.🌹
از این پس در این کانال تاملات، دغدغه ها و یادداشتهای محمدمهدی حسین زاده اصفهانی قرار خواهد گرفت.
جهت نقد و بررسی مطالب:
@hoseinzade_es
❤️به مناسبت ولادت امام کاظم(ع)
✅قسمتی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره زندگی امام کاظم (ع) تقدیم می گردد.
اهمیت این بیانات در این است که معظم له با طرح پرسش های تحقیقی و هدفمند، مخاطب را به تفکر در سیره امام (ع) وا میدارد.
🔸"در زندگینامهی آن امام عالیمقام، سخن از حوادث گوناگون و بیارتباط و گاه متناقض با یکدیگر و تأکید بر مقام علمى و معنوى و قدسى آن سلالهی پیامبر (صلّى الله علیه و آله) و نقل قضایاى خاندان و اصحاب و شاگردان و مباحثات علمى و کلامى و امثال آن، بدون توجّه به خطّ جهاد مستمرّى که همهی عمر ۳۵ سالهی امامت آن بزرگوار را فراگرفته بوده است، ناقص و ناتمام میماند. تشریح و تبیین این خط است که همهی اجزاى این زندگى پرفیض را به یکدیگر مرتبط میسازد و تصویرى واضح و متکامل و جهتدار که در آن هر پدیدهاى و هر حادثهاى و هر حرکتى داراى معنایى است، ارائه میکند.
🔹چرا حضرت امام صادق (علیه السّلام) به «مفضّل» میفرماید: امر امامت این جوانک را فقط به اشخاص مورد وثوق بگو؟ و به «عبدالرّحمنبنحجّاج» به جاى تصریح، به کنایه میگوید: زره بر تن او راست آمده است؟ (۱۰) و به یاران نزدیک چون «صفوان جمّال»، او را به علامت و نشانه معرّفى میکند؟ و چرا بالاخره در وصیّتنامهی خود، نام فرزندش را بهعنوان وصى پس از نام چهار تن دیگر میآورد که نخستین آنان «منصور عبّاسى» و سپس حاکم مدینه و سپس نام دو زن است؛ (۱۱) چندانکه پس از ارتحال آن حضرت، جمعى از بزرگان شیعه نمیدانند جانشین آن بزرگوار، همین جوان بیستساله است؟چرا در گفتگو با هارون که به او عتاب میکند: «خَلیفَتانِ یُجبىٰ اِلَیهِمَا الخَراج»، (۱۲) زبان به سخن نرم و انکارآمیز میگشاید؛ امّا ابتدائاً در خطاب به مرد زاهدى نافذالکلمه به نام «حسنبنعبدالله» سخن را به معرفت امام میکشاند و آنگاه خود را امام مفترضالطّاعه، یعنى صاحب مقامى که آن روز خلیفهی عبّاسى در آن متمکّن بود، معرّفى میکند؟ (۱۳)
🔸 چرا به «علیبنیقطین» که صاحبمنصب بلندپایهی دستگاه هارون و از شیفتگان او است، عملى تقیّهآمیز را فرمان میدهد؛ (۱۴) امّا «صفوان جمّال» را بر خدمت همان دستگاه شماتت میکند و او را به قطع رابطه با خلیفه فرامیخواند؟ (۱۵) چگونه و با چه وسیلهاى آن همه پیوند و رابطه در قلمرو گستردهی اسلام، میان دوستان و یاران خود پدید میآورد و شبکهاى که تا چین گسترده است، میسازد؟
🔹 چرا «منصور» و «مهدى» و «هادى» و «هارون»، هر کدام در برههاى از دورانِ خود کمر به قتل و حبس و تبعید او میبندند؟ و چرا چنانکه از برخى روایات دانسته میشود، آن حضرت در برههاى از دوران ۳۵ ساله، در اختفاء به سر برده و در قراء شام یا مناطقى از طبرستان حضور یافته و از سوى خلیفهی وقت، مورد تعقیب قرار گرفته و به یاران خود سفارش کرده که اگر خلیفه دربارهی من از شما پرسید، بگویید او را نمیشناسیم و نمیدانیم کجا است؟ (۱۶)
🔸 چرا هارون در سفر حجّى، آن حضرت را در حدّ اعلىٰ تجلیل میکند (۱۷) و در سفر دیگرى دستور حبس و تبعید او را میدهد؟ (۱۸) و چرا آن حضرت در اوایل خلافت هارون که وى روش ملایمت و گذشت در پیش گرفته و علویان را از حبسها آزاد کرده بود، تعریفى از فدک میکند که بر همهی کشور وسیع اسلامى منطبق است؟ تا آنجا که خلیفه به آن حضرت به تعریض (۱۹) میگوید: پس برخیز و در جاى من بنشین! (۲۰) و چرا رفتار همان خلیفهی ملایم، پس از چند سال چندان خشن میشود که آن حضرت را به زندانى سخت میافکند و پس از سالها حبس، حتّى تحمّل وجود زندانىِ او را نیز بر خود دشوار مییابد و او را جنایتکارانه مسموم و شهید میکند؟
🔹 اینها و صدها حادثهی توجّهبرانگیز و پُرمعنى و درعینحال ظاهراً بیارتباط و گاه متناقض با یکدیگر در زندگى موسیبنجعفر (علیهما السّلام) هنگامى معنا میشود و ربط مییابد که ما آن رشتهی مستمرّى را که از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظهی شهادتش ادامه داشته، مشاهده کنیم. این رشته، همان خطّ جهاد و مبارزهی ائمّه (علیهم السّلام) است که در تمام دوران ۲۵٠ ساله و در شکلهاى گوناگون استمرار داشته و هدف از آن، اوّلاً تبیین اسلام ناب و تفسیر صحیح قرآن و ارائهی تصویرى روشن از معرفت اسلامى است، و ثانیاً تبیین مسئلهی امامت و حاکمیّت سیاسى در جامعهی اسلامى، و ثالثاً تلاش و کوشش براى تشکیل آن جامعه و تحقّق بخشیدن به هدف پیامبر معظّم اسلام (صلّى الله علیه و آله) و همهی پیامبران؛ یعنى اقامهی قسط و عدل و زدودن اندادالله (۲۱) از صحنهی حکومت و سپردن زمام ادارهی زندگى به خلفاءالله و بندگان صالح خداوند."
۱۷ ربیعالمولود ۱۴۱٠
☑️ @amin_enqelab
⭕️ آیا تلاش برای بدست آوردن #هندسه_معرفتی ضرورت دارد؟
✅رهبر معظم انقلاب پاسخ میدهند:
"بدیهی است وقتی که مبنا، یک تفکّر و یک اندیشه #منظم و #مدوّن نباشد، هدفها هم به همان نسبت تابع حوادث و پیشرفتهای عالم و امیال مردم و گروه ها خواهد بود. بنابراین نمیشود کسی ادّعا کند که من به دنبال آرمانهای والای مورد نیاز بشر هستم؛ ادّعا هم نمیکنند. ما چرا؛ ما این را ادّعا میکنیم. مسؤولان این نظام با این امید هم وارد این میدان شدهاند که بتوانند از اهداف الهی که مورد اعتقاد آنهاست، چیزی را تحقّق بخشند و در زندگی پیاده کنند. از بعد از صدر اسلام تا امروز هم، چنین فرصتی پیش نیامده است. موقعیت بسیار استثنایی و بخصوصی است. باید این موقعیت را مغتنم بشماریم و هر کجا هستیم - در قوای سهگانه و در همه بخشهای مدیریّتی این کشور - سعی کنیم حقیقتاً اهداف و آرمانهای اسلامی را در حدّ توانِ جمعِ اداره کننده و مسؤول امور کشور - که توان بالایی هم هست - پیش ببریم. بر این اساس، وظایفی برعهده همه است."
۷۹/۹/۱۲
#هندسه_معرفتی
☑️ @amin_enqelab
⭕️ منظومه فکری مقام معظم رهبري
عبدالحسین خسروپناه/روزنامه وطن امروز
🔺مقام معظم رهبری صاحب یک منظومه فکری هستند و هر ۳ رکن نظام بینشی، منشی و کنشی در مجموعه بیانات ایشان به وضوح به چشم میخورد.
🔺اگر بخواهم نگاهی بسیار گذرا و اجمالی به منظومه فکری ایشان داشته باشم، باید بگویم توحید، محور و هسته نظامات فکری حضرت آیتالله خامنهای است. سپس این اندیشه توحیدی، در شاخههای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نظام فکری ایشان تسری پیدا میکند.
🔺وقتی آیتالله خامنهای در سیاست خارجی موضعی میگیرند، این یک موضع مقطعی نیست، بلکه بر اساس یک نظام فکری توحیدمحور بیان شده است. اتفاقا عدم فهم همین موضوع است که موجب میشود دیدگاه ایشان در برابر قدرتهای خارجی بدرستی برای برخی جریانات سیاسی قابل درک نباشد. ایشان وقتی در سیاست میاندیشند و سخن میگویند بر اساس روح توحیدی حرف میزنند، نه بر اساس یک تحلیل و موضع صرفا سیاسی.
➕پینوشت: در دوره هندسه معرفتی قرار است نظام حاکم بر اندیشه مقام معظم رهبری بررسی شود.
#هندسه_معرفتی
☑️ @amin_enqelab
بصیرت.mp3
49.41M
💢 بصیرت
🔸عوامل موثر در تقویت بصیرت
🔹موانع حرکت بر اساس بصیرت
۴ محرم ۱۴۰۱
هیئت عبدالله بن حسن(ع)
☑️ @amin_enqelab