eitaa logo
منهاج‌|| محمدمهدی حسین‌زاده
480 دنبال‌کننده
316 عکس
168 ویدیو
22 فایل
⚡تاملات، دغدغه ها و یادداشت‏های محمدمهدی حسین‌زاده اصفهانی @Abdolmahdy1 📞
مشاهده در ایتا
دانلود
📺تهمتی به جان شیخ 🔗سینما در ایران برخلاف دیگر کشورها نه درمیان مردم متولد شد و نه در میان مردم رشد کرد. مظفرالدین‌شاه قاجار در سال‌های آخر سلطنت خود سفری به فرانسه رفت تا از نمایشگاه پاریس دیدن کند. در این هنگام بود که او با سینما یا به گفته خودش «سینموفتوگراف» آشنا شد. 🔗 شاه با دیدن سینما مسحور این پدیده مدرن می‌شود و دستور خرید آن را صادر می‌کند. جالب است که قصد او از وارد کردن سینما به ایران خدمت به مردم نبوده بلکه نمایش فیلم درمیان درباریان یا به قول خودش "نوکران" بوده است. چهار سال ابتدایی فیلم تنها در میان درباریان پخش می‌شده و مردم از این پدیده بی خبر بودند تا اینکه . «میرزا ابراهیم‌خان صحاف‌باشی» مرد متجدد و مشروطه‌خواه سالنی برای پخش فیلم های کوتاه احداث نمود. در این هنگام شاه از ترس فراگیری محبوبیت یک مشروطه خواه اقدام به بستن این سالن سینمایی می کند. 🔗پس از او روسی خان که فردی درباری و مورد حمایت محمدعلی شاه بود سالن سینمایی تاسیس کرده و برای مردم فیلم نمایش میدهد تا اینکه مشروطه خواهان قدرت میگیرند و سالن او را اشغال می‌کنند. بنابرین اولین سالن سینما را یک مشروطه خواه احداث میکند و دربار آن را میبندد و دومین سالن را یک درباری باز میکند و مشروطه خواهان میبندند. 💢آنچه باعث تاسف است تهمتی است که پیش از انقلاب(مجله ستاره سینما) تا به امروز نسبت به شیخ فضل الله نوری نسبت داده اند. بسیاری از اهل قلم شیخ فضل الله نوری را عامل تعطیلی سینما دانسته و اساسا او را مخالف تکنولوژی می دانند درحالی که واقعیت تاریخی نشان می دهد نزاع دو جریان غالب سبب تعطیلی شده است. ✅بر همان مبنای فرمایش امام خمینی ره که فرمود ما مخالف سینما نیستیم؛ بلکه با فحشا مخالفیم، شیخ فضل‌الله نوری هم با اشاعه فحشا و منکر مخالف بوده چه آن که منکر از قانون مشروطه باشد و چه از دل سینما برون آید و بنابر نظر ایشان هم مشروطه می‌تواند مشروعه باشد و هم سینما. ✍ محمدمهدی حسین زاده @menhaj_hoseinzade
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤"چرا هوا زمستونیه... نماهنگ "چرا هوا زمستونیه" به مناسیت ایام فاطمیه @menhaj_hoseinzade
رسالت طلبگی هدایت اجتماعی(3).mp3
15.01M
🎙 رسالت طلبگی هدایت اجتماعی ⁉️چگونه می‌توان در ابتدای طلبگی با وجود تمحّض در درس‌و‌بحث از فهم مسائل اجتماعی نیز باز نمانیم؟ 🕌 مدرسه امام باقر(ع)| ۱۴۰۲/۹/۲۲ 📲@menhaj_hoseinzade
هدایت شده از نفی و اثبات
📱این کانال‌ها متعلق به تعدادی از طلاب است که به واسطه حوزه مشترک مطالعات با یکدیگر همکاری داریم. 🎯شرح حال 🏷کانال شخصی حمیدرضا باقری (یاداشت‌هایی در شرح امروز و دیروز) 👉 @sharhe_hal 🎯 آیات و روایات کاربردی 🏷 آیات و روایات کاربردی (آیات و روایات کاربردی برای زندگی که مورد غفلت واقع شده‌اند.) 👉 @ayat_va_revayat 🎯 ترور رسانه 🏷راهبردها و اقدامات آمریکا در مواجهه با ایران همراه با تاریخ معاصر،اطلاعاتی از اقدامات سازمانهای امنیتی 👉 @terrorofmedia 🎯کتاب تاریخی سیاسی 🏷کتاب‌ها از دسته محتواهایی است که نشر مجازی‌اش بلامانع است. هرکتابی که در کانال بارگزاری میشود به معنای تایید محتوای آن نیست 👉 @book_article 🎯 نفی و اثبات 🏷یادداشت‌های محمدطلایی 👉 @nafy_va_esbat 🎯 مِنهاج 🏷تاملات، دغدغه ها و یادداشت‏های محمدمهدی حسین‌زاده 👉 @menhaj_hoseinzade 🎯 غرب از نگاه غرب 🏷 آرشیو محتوایی است درباره مسائل غرب مدرن؛ تا دنباله روی《کور》و حتی گاهی《خیال دنباله روی》را از فکر ایرانی بزداید. 👉 @westernwfw 🎯اضغاث احلام 🏷نوشتجات و خواب های پریشان مصطفی عیدی 👉 @asghaseahlam 🎯 مدرسه تاریخ پژوهی صاد 🏷تبارشناسی واقعیت های امروز 👉 @sadtarikh 🎯 نواظر 🏷دیدنی هایی از یک طلبه 👉 @navazer 🎯 سطور 🏷یادداشت‌های حمید آقانوری 👉 @sotoor_ra 🔅فرهیخته گرامی، از شما دعوت می‌شود در کانال‌های فوق عضو شوید🌹
📝دغدغه‌های پژوهشی 🖋دیروز(۱۴۰۲/۹/۲۲) به دعوت خبرگزاری‌رسا به نشستی با حضور معاون‌محترم‌پژوهش حوزه‌علميه، جناب استاد مقیمی‌حاجی دعوت شدم. این نشست صمیمی به مناسبت هفته پژوهش در سالن نشست‌های خبرگزاری رسا برگزار شده بود. قرار شد هرکس دغدغه‌های پژوهشی خود را بیان کند و از معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور پاسخ بشنود. 🖋بنده نیز تاملات خام خود را به عنوان شاگرد به محضر استاد عرضه کردم و با تاکید بر محوریت "حل مساله" در پژوهش و تقویت چرخه پژوهشی این‌چنین بحثم را آغاز نمودم: 🖋بنابر نظر مقام‌معظم‌رهبری معیار نخبگی "حل مسأله" است. (پیرامون این گزاره ماه‌ها پیش یادداشتی نوشته بودم که بازنشر می‌کنم) تاکید معظم‌له بر "حل مسأله" ریشه در دیدگاه ایشان در باب "جهاد" دارد. حضرت‌آقا جهاد را کار پرتلاش، پرزحمت و پرحجم نمی‌دانند؛ بلکه به کاری که با تلاش انجام گیرد و خلا و نیاز اولویت‌داری را حل نماید جهاد می‌نامند. بنابراین جهاد علمی همان تلاش برای "حل مسأله" و پر کردن خلا های واقعی است. 🖋محوریت "حل مساله" با "موضوع محوری" در پژوهش قدری متفاوت است. چه بسا موضوع واحدی صدها‌‌سال محل بحث علما قرار گیرد و هر پژوهشگری یک مدل حل مسأله ذیل آن موضوع ارائه کند. سیر تطور "اصول فقه" مویّد این روش است؛ چرا که هزارسال علمای اصولی پیرامون موضوعات مشترک بحث کرده‌اند و مدل‌های مختلفی را برای "حل مسأله فقهی" ارائه فرمودند. 🖋از زمان قدمایی چون شیخ طوسی تا معاصرینی چون امام خمینی(ع) موضوعات آن‌چنان تغییر نکرد؛ اما شیوه حل مسأله‌فقهی متحول شد و موضوعات هم به تبع محتوا تغییر یافت. ادامه یادداشت👇 📲@menhaj_hoseinzade
👆ادامه یادداشت قبل(دغدغه‌های پژوهشی) 🖋 این رویکرد با رویکرد "موضوع محوری" فعلی متفاوت است. در حال حاضر پژوهشی پذیرفته می‌شود که موضوع جدیدی داشته باشد. رویکرد فعلی عرضی به پژوهش می‌نگرد و به دنبال کشف جزیره‌های جدید است. در حالی که حل مسأله تنها با تراکم اندیشه‌‌ها بر موضوع واحد محقق می‌شود. 🖋 نکته دوم بنده پیرامون چرخه پژوهشی بود. نهاد متولی پژوهش می‌بایست با همکاری حاکمیت خلاءهای نظری مرحله اجرا را شناسایی کرده و به پژوهشگران عرضه کند و یا حداقل بستر را برای ورود پژوهشگر به نهادهای حاکمیتی هموار کند تا خود او با مشکلات رودررو شود. 🖋 پس از انجام پژوهش توسط پژوهشگر نهاد پژوهشی می‌بایست خریدار این پژوهش باشد. محتوای پژوهشی میوه و سبزی نیست تا در تره‌بار عرضه شود و مردم به‌تبع "میل‌ به‌ خوردن" به سمت مصرف آن بروند. تحقیق پژوهشی نیاز به معرفی و تبیین دارد تا آن غباری که روی "میل به مطالعه" را گرفته، برطرف شود و احساس نیاز به مطالعه درون انسان‌ها روشن شود. ✍محمدمهدی حسین‌زاده 📲@menhaj_hoseinzade
8.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بِٱسؔمِهۧ‌تَعٰالیٰ‌شَأنُهُ‌ٱلۡعَزیۡزُ 📢📢 برای اطلاع از آخرین اخبار، رویدادها، آثار پژوهشی، جستارهای پژوهشگران و دوره‌های آموزشی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام در کانال زیر عضو شوید: 👇👇 🆔@rboresearch 📌 فعال در پیام‌رسان‌های ایتا و بله
14.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞تیزر | صریح و صمیمی با معاون پژوهش حوزه 🎥جمعی از پژوهشگران حوزه در نشستی صریح و صمیمی با معاون پژوهش حوزه‌های علمیه به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود درباره مشکلات، ظرفیت‌ها و آسیب‌های عرصه پژوهش پرداختند. ✔ 🆔️ @rasanewsagency 👈 @menhaj_hoseinzade
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شاهکار نمونه متعالی از هنرانقلابی ✍با عرض تسلیت شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) چند خطی پیرامون این مرثیه هنری تقدیم میکنم‌. ▪️مرثیه "بی‌مردم" یک اثر هنری نمونه است. اثری که فرم و محتوای انقلابی را به‌خوبی به‌هم آمیخته است. ◾️توصیف تنهایی امیرالمؤمنین و ایستادگی بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) و نقش امت در حاکمیت امام به زیبایی با بهره از عمیق‌ترین واژه‌ها به نظم درآمده است. ▪️ ملودی، صلابتی مثال‌زدنی دارد و روح آدمی را به خروش درمی‌آورد. اجرای حاج‌مهدی رسولی تاثیر شعر و ملودی را به اوج می‌رساند. او لحن‌های هر مصرع بلکه هر واژه‌ای را به زیبایی ادا می‌کند. ◾️ تا اینجا دل از طریق گوش متاثر می‌شود؛ اما با حرکات پرشور دست و فرم صورت او، چشم مخاطب نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. ▪️پشت صحنه هیئت که با عکس‌های مجاهدان مزیّن شده این معنا را به مخاطب منتقل می‌کند که ما دیگر آن مردم منفعت‌طلب نیستیم و قیام را بر قعود ترجیح می‌دهیم. ◾️حاج مهدی رسولی این مداحی را در محضر رهبرانقلاب نیز خواندند و بنابه نقلی حضرت‌آقا با اشاره به این مداحی فرمودند: این مرثیه‌ی شما کار یک منبر نه بلکه کار چند منبر رو با هم کرد. محمدمهدی حسین‌زاده @menhaj_hoseinzade
هدایت شده از مشکات
✅سلسله جلسات 💡حکمرانی توحیدی فرهنگ 🔸ارائه دهنده: 🔺حجت‌الاسلام استاد حسین زاده 🔰تشریح وضعیت فعلی جمهوری اسلامی 🔰تبیین نگاه اسلامی در سیاستگذاری فرهنگی 🔰تعیین راهبرد های فرهنگی برای عصر جدید 🕰زمان: یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ها ⏰ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ 📝جهت ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید: ✏️ @alirezaei_gilani هیأت عبدالله ابن الحسن 🆔 https://eitaa.com/heyatabdollahebnehasan
🎭 آکتور حوزوی 🖋کسی که عطش دیده‌شدن داشته باشد همیشه روی موج‌ها سوار می‌شود. اگر موج "تمدن‌سازی" در جامعه رو به خروش است و سخن از آن بُرد اجتماعی دارد، شخصی به نام اکبرنژاد پیشگام می‌شود و تابلوی "تمدن سازی" بلند می‌کند. بعد وقتی می‌بیند دکانش آنچنان شلوغ نشد و حرفی هم برای گفتن ندارد از ادعای خویش دست برمی‌دارد و به امثال مهدی نصیری نزدیک می‌شود‌. مات و مبهوتم که چطور در برهه‌ای کوتاه از تمدن‌سازی انقلابی به عصرحیرت مهدی نصیری گرایش پیدا کرد؟ فاصله این دو نگاه کاملا در تضاد است و او در کمال ناباوری جمع متضادین. 🖋اکبرنژاد آن زمان که تشخیص می‌دهد مطالبات رهبری بعد از سال‌ها در زمینه "تحول حوزه" بین طلاب تبدیل به یک مطالبه عمومی شده و ظرفیت پیدا کرده، کاسه داغتر از آش می‌شود و با رفتارهای افراطی و هوچی‌گری، پرچم "تحول حوزه" را به گونه ای بلند می‌کند که انگار اولین نفری است که به این مساله پی برده و همه باید جزوات او را بخوانند؛ اما او و حلقه شاگردانش نیازی به خواندن کتب علما ندارند چراکه ذهنشان مشوش می‌شود! به او می‌گویند مباحث علمی را در فضای آرام و دوستانه مطرح کن؛ گویی دوست دارد همهمه ای به پا کند و قهرمان داستان باشد برای همین نقش های داغ بر می‌گزیند و هر هفته جلو دوربین قسمتی را به اجرا در می‌آورد. به او می‌گویند سخنان تو دسیسه شبکه های معاند می‌شود، در جواب می‌گوید خاصیت فضای رسانه‌ای است! نمی‌دانند او زنده به همین وایرال شدن است. 🖋به نظر می‌رسد امروز پروژه "تمدن سازی" و "تحول حوزه" برای او به حاشیه رفته و از آنجا که "سیاست" محل سروصدا و هیاهو است، او این فضا را مناسب دیده و با مطرح کردن مسائل سیاسی و کنایه زدن به رهبرانقلاب قصد دارد در قامت یک "معترض" در جامعه مطرح شود. 🖋آقای اکبرنژاد نمی‌دانید فلسطین میدان جنگ ایران است و با رها کردن آن جنگ به شهرهای مرزی ایران می‌رسد. این در حالی است که فلسطین پیش از انقلاب هم مساله اول مسلمان بوده است. شما اگر قصد دیده شدن ندارید با چه مبنایی چنین سخنانی را بر زبان جای کردید‌؟ آیا "بسته جامع اجتهادی"، شما را به چنین استنباطاتی کشانده است؟ کاش در میدانی که حق و باطل بیش از صحنه های دیگر روشن است جملات نسنجیده‌ای نمی‌گفتید که آخرت خود را ببازید. ✍ محمدمهدی حسین‌زاده دی ۱۴۰۲ @menhaj_hoseinzade