eitaa logo
منهاج‌|| محمدمهدی حسین‌زاده
494 دنبال‌کننده
315 عکس
166 ویدیو
22 فایل
⚡تاملات، دغدغه ها و یادداشت‏های محمدمهدی حسین‌زاده اصفهانی @Abdolmahdy1 📞
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 روزِ نو 🔸 نوروز، به‌معنای روز نو و حالت نو بوده و هست. از لحاظ طبیعت، روز اول حَمَل -که اول بهار حساب شده است- روزی نو محسوب میشود؛ لیکن روز نو، منحصر به تجدید وضعیتی در طبیعت نیست؛ همچنان‌که در بعضی از روایاتِ وارد شده‌ی در باب نوروز از ائمه‌ی هدی (علیهم‌السّلام)، انسان خوب احساس میکند که آن بزرگواران هم، بنا به رسم اسلام - که همه‌جا رسوم و سنتها و واژه‌ها را گرفت و محتوای آنها را عوض کرد - در مورد کلمه‌ی نوروز و روز نوروز، درصدد چنین کاری بودند. وقتی از امام (علیه‌السّلام) سؤال میکنند که «ما النّیروز؟»، حضرت -طبق بعضی از تعبیرات- میفرمایند: «ا تدری ما النّیروز؟»: میدانی که نوروز چیست؟ نمیگویند، میدانی نوروز چه وقتی است؛ میفرمایند، میدانی نوروز چیست؟ ادامه 👇🏻 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🔸 آن‌وقت در معنای نوروز و این‌که نوروز چیست، در روایات مختلف، تعبیرات مختلفی هست. مثلاً آن روزی که رسول اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌واله‌وسلّم)، امیرالمؤمنین را به خلافت منصوب کرد، آن روز، نوروز بود. یا در روایت دیگر، آن روزی که دجّال در آخرالزمان، به‌دست حضرت مهدی(ارواحنافداه) به قتل برسد، آن روز، نوروز است. یا حتّی در بعضی از روایات آمده، آن روزی که آدم هبوط کرد، آن روز، نوروز بود. نوروز، یعنی روزی نو در تاریخ بشر و حالتی نو در زندگی انسانها. علی‌الظّاهر در این روایات، امام نمیخواهند بفرمایند که آن روزی که این وقایع در آن اتفاق افتاده است، یا خواهد افتاد، با روز اول حَمَل، مصادف بوده یا خواهد بود. نه، خیلی مستبعد است که مراد این باشد؛ مراد این است که معنای نوروز را بفهمیم. 🔸 نوروز، یعنی روزی که شما با عمل خودتان، با حادثه‌یی که اتفاق میافتد، آن را نو میکنید. روز بیست‌ودوم بهمن که ملت ایران، حادثه‌ی عظیمی را به کمک خدا تحقق بخشید، روز نویی (نوروز) است. آن روزی که امام امت، قاطعاً به دهانِ مستکبرِ قلدرِ گردن‌کلفت دنیا - یعنی امریکا - مشت کوبید، آن روز، روز نو و راه نویی (نوروز) بود؛ حادثه‌ی نویی بود که اتفاق میافتاد و افتاد. ما باید نوروز را، نو روز کنیم. نوروز به حسب طبیعت، نوروز است؛ جنبه‌ی انسانی قضیه هم به دست ماست که آن را نوروز کنیم. بیانات در دیدار مسئولان کشوری و لشکری در نخستین روز از سال نو 📆 ۱۳۶۹/۰۱/۰۱ 🔰 مرکز گفنمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
منهاج‌|| محمدمهدی حسین‌زاده
🔍 تحلیل شماره سه | رعایت قانون و حفظ وحدت 🔖 رعایت قانون در هر شرایطی 🖋 آیا فقط باید به قانون صحیح
🔎تحليل شماره چهار | کرونا محک جوامع و حاکمان 🔖 مدیریت چند بعدی 🖋 آیا کرونا یک ویروس ساده بود یا یک محک جدی‌؟ نگاهی مدیریت چند بعدی رهبر معظم انقلاب 🔸ویروس منحوس کرونا چه یک حمله بیولوژیکی باشد و چه نباشد قطعا یک محک جدی برای ملت ها و حاکمان می باشد.‌ 🔸کرونا نشان خواهد داد که جوامع، هنگام هرج و مرج چه واکنشی نشان می دهند؟ حاکمان در مقابل این ویروس همه گیر، دستپاچه عمل می کنند یا با قاطعیت تمام جلوی گسترش کرونا می ایستند؟ آیا برای بالا بردن روحیه جمعی برنامه ای خواهند داشت یا یک بعدی تصمیم خواهند گرفت؟ آیا جایگزینی برای برنامه های تعطیل شده دارند؟‌ یا صرفا به کار بهداشتی اهتمام دارند؟ 🔸با نگاهی گذرا در مواضع حکیمانه حکیم انقلاب، خواهیم یافت رهبر معظم انقلاب مساله کرونا را به بهترین شکل مدیریت نمودند. رهبر انقلاب در یک پیام صمیمیِ ویدیویی از مجاهدان این میدان سلامت، تشکر نمودند و به خط مقدمِ این رزمایش عمومی، روحیه بخشیدند، ایشان بعد از کاشت درخت در فضایی دل انگیز و شاداب، روحیه معنوی جامعه را بالا برده و ملت را به دعا و توسّلات تشویق نمودند. 🔸ایشان برای تعطیلی اعتکاف جایگزینی معنوی تعریف نموده و خلاء ایجاد شده را پر نمودند و با بسیج کردن نیروهای مسلح و ایجاد هماهنگی و همگرایی بین دستگاه ها و نیز تقدیر از مردمی که خالصانه پای کار آمدند کل کشور را بسیج نمودند. ما نباید از نکات مدیریتی رهبر معظم انقلاب که بسیار حکیمانه است، به راحتی بگذریم و باید از تک تک مواضع ایشان درس بگیریم. ✍ عبدالمهدی سلیمانی 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🔖 تجمعی به نام مذهب به کام رسانه های انگلیسی 🖋 ورود نابخردانه ی بعضی انقلابی ها در تهییج افکار عمومی برای تجمع در مقابل حرم های اهل بیت. 🔸مقام معظم رهبری: گاهی اوقات غفلت میشود از دشمنیهائی که با اساس دارد میشود؛ اینها را حمل میکنند به مسائل جزئی. ما در صدر مشروطه هم متأسفانه همین معنا را داشتیم. (۶/۱۲/۱۳۸۸ ) 🔸در دوران مشروطه پس از مهاجرت علما به قم رهبران مهاجر از امنیت انقلابیون در تهران اطمینان خاطر نداشتند و مردم که از تعدیات عین الدوله بر جان خویش بیمناک بودند از علما استمداد می طلبیدند . بهبهانی در جواب به مردم و حصول اطمینان خاطر تامین امنیت آنان ، به آنها پیشنهاد کرد که در سفارت انگلیس متحصن شوند ؛ ولی اینکه آیا تحصن در سفارت انگلیس ، برنامه علما بود ، یا آنها ناگزیر رضایت خود را برای این امر اعلام کردند نیاز به بررسی جدی دارد . 🔸 طبق گزارش‌های موجود ، سیدعبدالله بهبهانی به انگیزه و هدف دفع ظلم و دستیابی به عدالت ، مبارزات خود را ترتیب داده بود و در این راه ، در برخی موارد دچار اشتباه شد ، البته بنابر گزارش سید محمد بهبهانی فرزند سید عبدالله ، مرحوم بهبهانی بعدها به این اشتباه پی برد و نسبت به آن اظهار نگرانی کرد . 🔸 سید محمد بهبهانی ، سال ها پس از مشروطه در جمعی دوستانه به مناسبت حوادث روز ، به صدور فرمان مشروطه و شادی اطرافیان بهبهانی از این امر در صدر مشروطه اشاره کرده و می‌گوید : شیرینی و شربت قسمت شد و بعد از آن پدرم دستور داد که درها را ببندند سپس برای حضار چنین گفت : ما مبارزه کردیم مشروطیت را به دست آوردیم ولی طعمه این تغییر وضع ، خود ما خواهیم بود ، عیب بزرگ و عمده آن است که انگلیسی ها در به دست آوردن مشروطه به ما کمک کردند . 🔸 در هر حال استمداد بهبهانی از سفارت انگلیس ،در فضای آن روز ، به تجویز علما به بست نشینی و سفارت تفسیر شد و اشخاصی که جهت اجرای اهداف از پیش تعیین شده دنبال فرصت مناسب میگشتند ، با استفاده از این نامه جهت تحقق اهداف خود نهایت استفاده را کردند و با راه‌انداختن تبلیغات فراوان جمع بیشتری از مردم تهران را به سفارت هدایت کردند. (منبع کتاب نهضت مشروطه ص 247) 🔻 و اما تاریخ چه زیبا در برابر دیدهگانمان گواهی میدهد به حضور همیشگی افراد بی بصیرت که بعضا جزو خواص جامع هم می باشند . آن هایی که در بزنگاه های حساس نمیتوانند فرق بین دوست و دشمن را تشخیص بدهند ، و چه سخت است حضور چنین اشخاصی . اشخاصی که نتوانستند مثل بهبهانی ، صدر مشروطه را درک کنند ولی در عوض خود را در بطن نظام جمهوری اسلامی یافتند ، باید حواسشان باشد تا مثل بهبهانی خواسته یا ناخواسته افکار انگلیس خبیث را اجرا نکنند . درست است دعوت کردن مردم به تجمع در مقابل حرم های شریف در خاک ایران انجام می‌پذیرد اما چون فکر انگلیسیت قطعا آن جایی که تجمع میکنید سفارت انگلستان است حواستان را جمع کنید . 🔻و اگر نه که عکس ها و فیلم های شما تیتر رسانه های بیگانه نمیشد و شیعه انگلیسی از شما به عنوان سیاه لشکر استفاده نمیکرد . متاسفانه در روزهای گذشته شاهد این بودیم که بعضی از انقلابی ها افکار عمومی را برای تحصن در مقابل حرم های شریف چگونه تهییج میکردند و همین امر باعث شد تا دشمن که با اساس جمهوری اسلامی مشکل دارد ، خوراک رسانه ای خود را پیدا کرده و آن ها خواسته یا نخواسته بازیکنان تیم ضد انقلاب شدند. ✍ علی ملکوتی 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
🌹 بزرگداشت مبعث 🔸 بزرگداشت مبعث، بیش از آنچه صرفا تجلیل از یك خاطره‌ی گرامی باشد، مطرح كردن درسهای بزرگ بعثت پیغمبر است كه امروز همه‌ی بشریت به آنها نیاز دارد. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام 📆 ۱۳۸۲/۰۷/۰۲ ادامه 👇🏻 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🔸 بعثت عیدی برای همگان است و نه فقط برای مسلمانان. جشن بعثت و بزرگداشت روز مبعث در واقع عمدتاً برای این است که مضمون بعثت را بازخوانی کنیم و از آن درس بگیریم؛ هدف این است. ما به درسهای بعثت برای همیشه نیازمندیم؛ بعثت فقط یک حادثه‌ی تاریخی برای یک برهه‌ی معیّنی از زمان نبود؛ برای همه‌ی دوران تاریخ است. 🔸 آنچه من امروز به‌طور کوتاه از این مجموعه‌ی عظیمِ درسهای بعثت میخواهم انتخاب و عرض بکنم، این است که بعثت برای مقابله‌ی با «جاهلیّت» آمد. جاهلیّت در ادبیات اسلامی، دوران قبل از طلوع نبوّت پیامبر مکرّم است. نباید تصوّر کرد که این جاهلیّت، مخصوص جزیرةالعرب و عربهای مکّه و حجاز و بقیّه‌ی نقاط بود؛ نه، آن جاهلیّتْ عمومیّت داشت؛ ایرانِ آن روز هم غرق در جاهلیّت بود، امپراتوری رومِ آن روز هم غرق در جاهلیّت بود؛ اسلام و بعثت پیامبر برای مقابله‌ی با همه‌ی این جاهلیّت پدید آمد. 🔸 جاهلیّت فقط به معنای فقدان علم نیست؛ در تعبیرات اسلامی و در ادبیات اسلامی، جاهلیّت معنای بسیار وسیع‌تری دارد؛ بخشی از جاهلیّت، فقدان علم و نداشتن علم است امّا جاهلیّت به معنای وسیع عبارت است از غلبه و حاکمیّت نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی؛ این میشود جاهلیّت. جاهلیّت یعنی جوامع انسانی، تحت تأثیر تمایلات شهوی و غضبیِ عمدتاً فرمانروایان خود به شکلی دربیاید که فضائل در آن گم بشود و رذائل حاکم بشود؛ این میشود جاهلیّت. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى 📆 ۱۳۹۴/۰۲/۲۶ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🔖 زندگی‌نامه مقام معظم رهبری ( ۴ ) 🔹 لهجه‌ی نجفی 🔸 زادگاه مادرم نجف است. ایشان لهجه ی عربی داشت. در کودکی، با لهجه ی عربیِ نجفی حرف میزده است. با قرآن آشنا بود. قرآن را خوب و با صدایی جالب تلاوت می کرد. در اواخر عمر، صدایش گرفته بود و من صدای خوش او را به یادش می آوردم. بر قرائت کلام الله مجید با قرآن اهدائی پدرش مداومت روزانه داشت. 🔸 شیوه قرائت ایشان، ما را در آن کم سن و سالی به خود جذب می کرد. پیرامونش گرد می آمدیم و به تلاوتش گوش می کردیم. ایشان هم از فرصت استفاده می کرد، معانی برخی آیات را برای ما به فارسی ترجمه می کرد و داستان های پیامبران را برایمان بازمی گفت. شفتگی وافرش به زندگی حضرت موسی (علیه‌السلام) موجب می شد تا داستان زندگی این پیامبر بزرگ را با همه ی جزئیات برای ما شرح دهد. آن چنان با علاقه مندی درباره ی حضرت موسی سخن می گفت که شوق شنیدن ماجراهای او را در ما برمی انگیخت. 🔸 با دیوان حافظ مانوس یود و برخی اشعار او را از حفظ داشت و با آن فال می گرفت. کمااینکه با حدیث نیز آشنا بود. حدیثی می گفت و پدر به ایشان اعتراض می کرد که به این حدیث تاکنون برنخورده است، اما اما ایشان منبع حدیث را برای پدر ذکر می کرد. 📔 خون دلی که لعل شد، ص ۸ 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
💠 قوّت در فضای مجازی و راه کار آن 🔸امروز قوّت در فضای مجازی حیاتی است؛ امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسانها است در همه‌ی دنیا؛ و یک عدّه‌ای همه‌ی کارهایشان را از طریق فضای مجازی پیش میبرند؛ قوّت در این [زمینه] حیاتی است. ۱۳۹۹/۰۱/۰۳ سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران 🔸یکی دیگر از چیزهایی که در مدیریّت کشور -که بتوانید کشور را اداره کنید- تأثیر دارد، مسئله‌ی فضای مجازی است؛ فضای مجازی خیلی مهم است. در مسئله‌ی فضای مجازی، آنچه از همه مهم‌تر است، مسئله‌ی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات است. 🔸 متأسّفانه در این زمینه کوتاهی شده، کاری که باید انجام بگیرد، انجام نگرفته؛ این[طور] نمیشود. اینکه ما به‌عنوان اینکه نباید جلوی فضای مجازی را گرفت، در این زمینه‌ها کوتاهی کنیم، این مسئله‌ای را حل نمیکند و منطق درستی هم نیست. خب امروز فضای مجازی مخصوص ما که نیست، همه‌ی دنیا امروز درگیرند با فضای مجازی؛ کشورهایی که شبکه‌ی ملّی اطّلاعات درست کرده‌اند و [فضای مجازی را] کنترل کرده‌اند به نفع خودشان و به نفع ارزشهای مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند. 🔸 بهترینِ کشورها، قوی‌ترینِ کشورها، در این زمینه‌ها خطّ قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزام‌شده‌ی از سوی آمریکا و دستگاه‌های پشت سر و پشت صحنه‌ی این قضیّه را راه نمیدهند؛ کنترل میکنند. ما هم باید کنترل کنیم؛ این کنترل کردن معنایش این نیست که ما ملّت را از فضای مجازی محروم کنیم؛ نه، معنایش این نیست. امروز بهمنی از گزاره‌های درست و نادرست دارد روی سر مراجعین اینترنت ما فرود می‌آید؛ اطّلاعات غلط، اطّلاعات نادرست، اطّلاعات مضر، شِبه اطّلاعات -بعضی چیزها اطّلاعات واقعی نیست، اطّلاع‌نمایی است- خب اینها دارد مثل یک بهمنی فرود می‌آید؛ ما چرا باید اجازه بدهیم این اتّفاق بیفتد؟ 🔸ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای ما است، برخلاف آن اصول مسلّمه‌ی ما است، برخلاف همان اجزا و عناصر اصلی هویّت ملّی ما است، به­‌وسیله‌ی کسانی‌ که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ نه. کاری کنید که از منافع و سودها و بهره‌های فضای مجازی همه بتوانند استفاده کنند، سرعت اینترنت را افزایش هم بدهید -این کارهایی که باید انجام بگیرد، انجام بگیرد- امّا در آن چیزهایی که به ضرر کشور شما، به ضرر جوان شما و به ضرر افکار عمومی شما نیست؛ این چیز خیلی مهمّی است؛ این کار باید انجام بگیرد. بنابراین، مسئله‌ی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات هم خیلی مهم است. ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ بیانات در دیدار مسئولان نظام 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
🔻بنابر احتمال حمله بیولوژیکی و مغرضانه بودن کمک های آمریکا و کشور های هم سو، نامه ای از طرف جمعی از طلاب و بسیجیان خطاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سردار سرلشکر باقری منتشر می شود. 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab 👇👇👇
🔸نامه جمعی از طلاب و بسیجیان به سردار باقری نگرانی مردم از حضور پزشکان بدون مرز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سردار سرلشکر باقری به دنبال هشدارهای مکرّر مقام معظم رهبری دامت برکاته مبنی بر احتمال حمله بیولوژیک و مشکوک بودن کمک‌های دشمنان این ملت، حضور پزشکان بدون مرز در ایران موجب نگرانی و تشویش خاطر مردم عزیز گردیده است. لذا مستدعی است حضور این پزشکان و عملکرد آنان و تجهیزات اهدایی را از نزدیک رصد و پیگیری کرده و مردم را در روند اقدامات انجام شده قرار دهید تا رفع نگرانی از ملت شریف ایران گردد. جمعی از طلاب و بسیجیان 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🔆 سبک زندگی اسلامی | یک ‌ 🔹سبک زندگی، بخش حقیقی و اصلی تمدن نوین اسلامی است. ما اگر پیشرفت همه جانبه را به معنای تمدن سازی نوین اسلامی بگیریم، این تمدن نوین دو بخش دارد : یک بخش، بخش ابزاری است؛ یک بخش دیگر، بخش متنی و اصلی و اساسی است. به هر دو بخش باید رسید. ‌۱۳۹۲٫۰۵٫۰۱ | بیانات در دیدار شاعران ‌ ‌ 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
🔖 زندگی نامه مقام معظم رهبری ( ۵ ) 🔹 معلم سخت گیر 🔸 سال ۱۳۲۳ که پنج شش ساله بودم، پدر ما را به مکتب دیگری فرستاد که در اتاقی در یکی از مساجد بود. هنوز آن اتاق درس را به یاد دارم.، که اتاق تاریکی بود. شاید هم این تصور، ناشی از ضعف بینایی من بوده باشد. این معلم به ما خیلی توجه کرد و ما را سمت چپ خود نشانید. ما همواره مورد توجه او بودیم. من و برادرم در این مکتب درس " عم جزء " را شروع کردیم، که با آموزش حروف الفبای عربی آغاز می شد و پس از آن به آموزش جزء سی ام قرآن کریم می پرداختند و از سوره ی " ناس " شروع می کردند. 🔸 این معلم، به جز ما، با سایر شاگردان سخت گیر و خشن بود. آن چه امروز از این مکتب در حافظه ام مانده، تندی و خشونت این مرد، و سرما و تاریکی است.من راه خانه تا محل درس را با کفشی طی می کردم که سوراخ بود و زمستان از سوراخ آن، آب و گل وارد می شد و پایم را گلی می کرد. از کار های عجیبش این بود که روز پنج شنبه شاگردان را پیش از آن که مرخص شوند، به صف می کرد و به آن ها می گفت : من زیر زبان های شما مهر می زنم، هرکس روز جمعه مقید به خواندن نماز باشد، اثر مهر روی زبانش می ماند، وگرنه محو می شود! بعد مهری برمیداشت و در مرکب آغشته می کرد و زیر زبان هر یک از شاگردان را مهر می زد. ادامه 👇🏻 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🔸 صبح شنبه قیامت بود. شاگردان در صف می ایستادند، زبانهایشان را برای بازبینی و تفتیش بیرون می آوردند، و برخی هم سخت تنبیه می شدند! من هم با شاگردان در صف می ایستادم و از ترس گریه می کردم. ترسم از کتک خوردن نبود، چون ما را احترام می کرد و نمی زد؛ اما از هول و وحشت این صحنه به گریه می افتادم. 📔 خون دلی که لعل شد، ص ۹؛۱۲ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🔆 سبک زندگی اسلامی | دو ‌ 🔹بخش ابزاری عبارت است از همین ارزش‎هایی که ما امروز ... ‌۱۳۹۲٫۰۵٫۰۱ | بیانات در دیدار شاعران ‌ ‌ 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 توصیه رهبر انقلاب درباره استفاده از ماه شعبان 🔸سوالی که رهبر انقلاب از امام خمینی (ره) درباره اینکه «شما کدام دعا را بیشتر دلبسته‌ی آن هستید؟» پرسیدند. 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
🔖 توهّم دشمن تراشی 🖋 آیا نظام اسلامی دشمن تراشی میکند؟! یا طبیعت نظام اسلامی دشمن داشتن است؟ 🔸بنیان تمام مسائل در اسلام، کلمه توحید و لا اله الا لله است. به عبارتی می توان گفت اسلام همان توحیداست.حال معنای توحید چیست؟ مقام معظم رهبری 04/ 08/ 1388 بيانات در ديدار كارگزاران و دست‏اندركاران حج می فرمایند: توحيد خودش دو جزء است: يكى‏ اللَّه‏ است‏، يكى لا اله غير اللَّه است؛ يكى اثبات است، يكى نفى است... اثبات ولايت اللَّه و نفى ولايت غير اللَّه. 🔸وقتی ماهیت نظام، اسلامی شد. یعنی ماهیت توحیدی. یکی از اجزای توحید نفی عبودیت غیر است.طبیعی است کسانی که نمی خواهند نوکری خودشان را در عرصه سیاسی، اقتصادی،فرهنگی و... از دست بدهند به مخالفت بر می خیزند،چون توحید برای ملت ها فقط بندگی خدا را می خواهد نه استکبار جهانی لذا دشمنی ها آغاز میشود. 🔸مقام معظم رهبری24/12/1396 بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری: هرجایی که نغمه‌ی توحید بلند شد و عدالت مطرح شد، دشمنانی در آنجا به وجود آمدند؛ این مال امروزنیست. یکی از طرفند های دشمنان که پیاده نظام آنها در کشور انجام می دهند تئوری توهم توطئه است با این تحلیل که وقتی حاکمان از پس مشکلات بر نیایند از این تئوری استفاده می کنند.بارها مقام معظم رهبری فرموده اند که ماهیت نظام اسلامی دشمن زاست و اگر غیر این باشد نظام اسلامی نیست.شاید بتوان گفت با روی کار آمدن دولت روحانی تلقین این معنا به شکل چشمگیری در جامعه گسترش یافته. 🔸جواب دادن به این طیف از افراد مانند آقای زیبا کلام که هنوز در هدف گیری هواپیمای ایرانی ایرباس توسط آمریکا در خلیج فارس دچار شکّند، این است که: ماهیت توحید دشمن ساز است توهم توطئه خود یک توهم است. 🔸مقام معظم رهبری14/01/1398 بیانات در دیدار مسؤلان نظام سفرای کشورهای اسلامی: بعضی‌ها میگویند «آقا، دشمن‌تراشی نکنید»؛ نه، ما دشمن‌تراشی نمیکنیم؛ ما همین حرف پیغمبر و حرف خدا و حرف توحید را بر زبان می‌آوریم و خود همین گفتن، یک عدّه دشمن به وجود می‌آورد. دشمن، به خاطر ایجاد حرکت توحیدی دشمن میشود. رفع دشمنیِ او هم به این است که شما دست از حرکت بردارید و برگردید به همان چیزی که آنها میخواهند، یعنی عبودیّت طاغوت، پیروی طاغوت و مانند اینها؛ آمریکا این توقّع را از ما دارد. 🔸با این بیان ،خوشبینی به دشمنی که با ماهیت یک ملت دشمن است یک خیال احمقانه است.تاریخ انقلاب گواه این مطلب است.قضیه برجام نمونه ای از این خوشبینی ها بود. قراردادهای Fatf،Cft نمونه های دیگری هستند که برخی با نگاه خوشبینانه به دشمن آنها را امضاء کردند! 🔸امروز دشمن از هر ابزاری برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می کند،یکی از شیوه های آنان جاسوسی و ضربه زدن از طریق نهاد های بین المللی که تحت نفوذ آمریکا هستند.همان کاری چندی پیش میر امامی تحت سازمان محیط زیست جهانی انجام داد.جا دارد مسئولین ما که امروز کشور در گیر بیماری کورناست با احتیاط بیشتر نسبت به سازمان های جهانی از جمله بهداشت جهانی عمل کنند. ✍ عبدالرضا ایمانی 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
🔆 سبک زندگی اسلامی | سه ‌ 🔹بخش حقیقی، آن چیزهایی است که ... ‌۱۳۹۲٫۰۵٫۰۱ | بیانات در دیدار شاعران ‌ ‌ 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
🔖‌ بازبینی تمدن غرب 🖋 تَرَک تمدن غرب دائم درحال عمیق تر شدن است. 🔸امروز شاهد آن هستیم که هیبت جوامع غربی در مبارزه با بیماری کرونا درهم شکسته. آنهایی که ادعا دارند استانداردهای بهداشت جهانی را دارند، بیشترین مبتلایان به کرونا را نیز دارند. میزان ابتلا در آمریکا به حدی است که زیرساخت های درمان آنها راعاجز ساخته. 🔸عده ای که دم از پیشرفت غرب می زنند و همه چیز را در غرب عالی می بینند،خوب ببینند این مدعیان پر مدعا را. تمدن غرب در اخلاق از دیرباز رو به افول بوده و هست، اما قضیه کرونا نشان می دهد که در این تمدن، پیشرفت مادی هم آنچنان نیست که آن را نشان می دهند. معادلات جهانی به سرعت در حال تغییر است. 🔸مقام معظم رهبری(12/10/1397): چهل سال است که این قدرت جوان دارد حرکت میکند، دارد روزبه‌روز رشد میکند، پرورش پیدا میکند، روزبه‌روز تنومندتر دارد میشود، قدرتمندتر دارد میشود؛ این را دارند می‌بینند جلوی چشمشان. با ظهور این قدرت معنویِ نوظهورِ پُرتلاشِ پُرانگیزه، با ظهور این پدیده‌ی عجیب و معنوی که دنیا آن را نمی‌شناخت، قدرت ظاهری استکبار تَرَک خورد؛ در این چهل سال، این تَرَک دائم دارد عمیق‌تر میشود. ثروتمندترین دولتهای دنیا، امروز مقروض‌ترین و گرفتارترینِ دولتهای دنیا است؛ اینها شوخی است؟ اینها همان نکاتی است که جوانهای ما باید روی آنها متمرکز بشوند. 🔸با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در حمله میلیونی به دشمن جا دارد از لاک دفاع بیرون بیاییم وحقایق جوامع غربی برای جامعه خود و جوامع دنیا بازگو کنیم. 🔸مقام معظم رهبری (1398/10/4): ما بایستی میلیون‌ها نفر آماده باشیم برای اینکه، هم دفاع کنیم،‌ هم ضربه بزنیم؛ ما هم باید متقابلاً به آنها حمله کنیم؛ چه تبلیغاتی و چه انواع و اقسام کارهایی که از دست یک ملّت انقلابی برمی‌آید. ✍ عبدالرضا ایمانی 🔰 مرکزگفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
🔖 زندگی نامه مقام معظم رهبری ( ۶ ) 🔹 آن روز درخشان 🔸 دهه ی ۲۰ با کنار گذاشته شدن رضاخان از قدرت در سال ۱۳۲۰ آغاز شد و با جریان مصدق در سال ۱۳۳۰ به پایان رسید. در این دهه، خطر کمونیسم در ایران - به ویژه پس از واقعه ی آذربایجان - بالا گرفت. قدرت حاکمه برای مقابله با این خطر، میدان را برای برخی فعالیت های دینی باز کرد. در همین دهه، نخستین مدرسه ی دینی به نام " دارالتعلیم دیانتی " در مشهد تاسیس شد. 🔸 شش ساله بودم که وارد این مدرسه شدم و مرا در کلاس اول نشاندند. برادرم را که ده ساله بود هم در کنار دانش آموزان سال چهارم نشاندند. خاطرم هست که من در سه سال اول احساس عقب افتادگی در دروس را داشتم، سپس در سال های چهارم و پنجم و ششم شاگرد اول شدم. علت این دگرگونی برای من روشن نبود، ولی چند سال پیش حقیقت را کشف کردم. یادم آمد که سال چهارم در ردیف جلوی کلاس درس نشستم و دیگر آن چه را معلم روی تخته سیاه می نوشت، می دیدم. در سه سال پیش از آن، دور از تخته سیاه می نشستم و به سبب ضعف بینایی، نوشته های روی تخته سیاه را نمی دیدم. 🔸 هنوز آن روز درخشان را که درهای دروس بر رویم گشوده شد، به یاد دارم. زنگ اول آن روز، درس حساب داشتیم و من توسط معلم خیلی تشویق شدم. این یک نکته ی آموزشی تربیتی است که من در زمان تصدی ریاست جمهوری، در مصاحبه ای به مناسبت افتتاح سال تحصیلی جدید، معلمان را به آن توجه دادم. 📔 خون دلی که لعل شد، ص ۱۲؛۱۳ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🔖 گزیده بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز پاسدار 🔸 این ابتکار جالب که روزی به نام پاسدار را ارتباط بدهند با میلاد مسعود سیدالشهداء (سلام الله علیه)، یک ابتکار پرمغز و جهت‌دهی است. باید از کسانی که اول این فکر به ذهن آنها رسیده است و ما را متوجه به این معنا کردند، تشکر کرد؛ زیرا داعیه‌ی سپاه پاسداران، داعیه‌ی بزرگی است: پاسداری از انقلاب اسلامی. 🔸 این معنا ـ معنای پاسداری ـ با همه‌ی ابعاد آن، با همه‌ی ابزارها و وسائل ممکن، در وجود مقدس سیدالشهداء (سلام الله علیه) متجسد است؛ نه این‌که دیگران نکردند یا نخواستند بکنند، بلکه به این معنا که خانه‌ی پُرِ این حرکت در رفتار دوران ده‌ساله‌ی امامت سیدالشهداء (سلام الله علیه) تحقق پیدا کرده است. تمام راه‌هائی که میشود فرزند پیغمبر از آن راه‌ها استفاده کند برای حفظ میراث عظیم اسلام ـ که میراث جد او و پدر او و پیروان راستین آنهاست ـ در زندگی سیدالشهداء محسوس است؛ از تبیین و انذار، از تحرک تبلیغاتی، از بیدار کردن و حساس کردن وجدانهای عناصر خاص ـ همین خواص که ما تعبیر میکنیم ـ در آن خطبه‌ی منا، اینها همه در طول زندگی سیدالشهداء است. بعد هم ایستادگی در مقابل یک انحراف بزرگ با قصد مجاهدت با جان؛ نه این‌که امام حسین از سرنوشت این حرکت بیاطلاع بود؛ نه، اینها امام بودند. مسئله‌ی معرفت امام و علم امام و آگاهی وسیع امام بالاتر از این حرفهائی است که ماها در ذهنمان میگنجد؛ بلکه به معنای ترسیم یک دستورالعمل می‌ایستد، تسلیم نمیشود. 🔸 سپاه در واقع با این نامگذاری، با لطافت میخواهد بگوید که من در این راه قدم میگذارم؛ خیلی خب مبارک است و خیلی بزرگ و مهم است، جا هم دارد. میشود آدمهای عیبجو و نکته‌بین و نکته‌سنج بیایند بگویند فلان جا این اشتباه بود، فلان جا غلط بود، فلان کس اینجوری رفتار کرد. بر همه‌ی جریانها و واحدها و آدمها و شخصیتهای حقیقی و حقوقی میشود ایراد گرفت؛ اما اگر منصفانه به حرکت سپاه پاسداران نگاه کنیم، از روز اول تا امروز، میبینیم انصافاً سپاه به قول خودش عمل کرده؛ حقاً و انصافاً سپاه در این راه ایستاده است. آدمها میآیند و میروند؛ اما آن هویت جمعی محفوظ میماند؛ یکسان است. 🔸 امروز من عرض میکنم هویت سپاه که هویت پاسداری است، به معنای یک مفهوم محافظه‌کارانه تلقی نشود. پاسداری یعنی نگه داشتن، حفظ کردن. این حفظ کردن را میتوان با یک تفسیر محافظه‌کارانه معنا کرد. یعنی بگوئیم وضع موجود انقلاب را حفظ کنیم؛ من این را نمیگویم. حفظ انقلاب به معنای حفظ وضع موجود نیست. چرا؟ چون انقلاب در ذات خود یک حرکت پیشرونده است، آن هم پیشرفت پرشتاب. به کجا؟ به سمت هدفهای ترسیم شده. هدفها عوض نمیشوند. این اصول و ارزشهائی که بر روی آن بایستی ایستادگی کرد و برای آن جان داد، اصول و ارزشهائی هستند که در اهداف، مشخص شده‌اند. هدف نهائی، تعالی و تکامل و قرب الهی است. هدف پائین‌تر از آن، انسان‌سازی است؛ هدف پائین‌تر از آن، ایجاد جامعه‌ی اسلامی است با همه‌ی مشخصات و آثار، که استقرار عدالت در آن باشد، توحید باشد، معنویت باشد. اینها اهداف هستند. بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران 📆 ۱۳۹۰/۰۴/۱۳ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🔆 سبک زندگی اسلامی | چهار ‌ 🔹چرا فرهنگ کار جمعی در جامعه ما ضعیف است؟ ‌۱۳۹۲٫۰۵٫۰۱ | بیانات در دیدار شاعران ‌ ‌ 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
🔆 سبک زندگی اسلامی | پنج ‌ 🔹چرا در برخی از بخش‌های کشورمان طلاق زیاد است؟ ‌۱۳۹۲٫۰۵٫۰۱ | بیانات در دیدار شاعران ‌ ‌ 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
🔖 زندگی نامه مقام معظم رهبری ( ۷ ) 🔹 آموزش قرآن 🔸 قرآن را از دوران کودکی نزد مادر، و سپس از یکی از کسبه که قرائتش خوب بود و جلسات دوره ای قرائت را در منازل مدیریت می کرد، آموختم. پدر، من و برادرم را به این مرد مومن که حاج رمضانعلی نام داشت، سپرد. او به ما احترام می گذاشت. با آن که مردی پنجاه ساله بود، پشت سرِ ما از در خارج می شد و ما را در دو طرف خود می نشانید. من نزد او قرآن می خواندم و او قرائت مرا تصحیح می کرد. یک روز به ما گفت : شما دیگر به مرحله ای رسیده اید که من نمی توانم به شما درس بدهم و بیشتر از این شما را جلو ببرم. 🔸 به ما توصیه کرد که پیش استاد او " ملا عباس " برویم که در سن هفتاد سالگی در صحن حرم رضوی تدریس می کرد. رفتیم و نزد آن مرد درس خواندیم. از ویژگی های او این بود که به نسخه ی قرآن چاپ هند مقید بود و اعتقاد داشت که نسخه ی هندی با وجود دشواری رسم الخطش، نسخه ای صحیح است. هم چنین از جمله ی خصلت های او، تقید به سنت سلام کردن، هم در آغاز دیدار و هم هنگام خداحافظی بود؛ در حالی که در ایران رسم شایع این است که تنها در آغازِ دیدار سلام کنند و هنگام خداحافظی جملات فارسی دیگری به کار ببرند. 🔸 نزد او کتاب تجوید را خواندیم که به فارسی است و تالیف سید محمد زعفرانی. این سید محمد، عرب و ساکن مشهد بود، که استاد مقری ما " ملاعباس" هم شاگرد او بوده است. 📔 خون دلی که لعل شد، ص ۱۴؛۱۵ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
منهاج‌|| محمدمهدی حسین‌زاده
🔖 توهّم دشمن تراشی 🖋 آیا نظام اسلامی دشمن تراشی میکند؟! یا طبیعت نظام اسلامی دشمن داشتن است؟ 🔸بن
تحلیل شماره ۲| توهّم دشمن تراشی 🖋چشم خود را روی هم بگذارید و بگویید انشالله گربه است... 🔸چرا عده ای نمی خواهند باور کنند ما دشمن داریم! اگر قبول داریم که راه ما راه انبیاء است،راه حاکمیت توحید است، قرآن به می گوید که هر وقت ندای انبیاء بلند شد دشمنی ها شروع شد. 🔸پس با ما نیز قطعا دشمنی خواهند کرد.هر کس به دنبال توحید واقعی باشد آنجا دشمن دست به کار می شود.« عقیده‌ی به توحید یعنی جامعه‌ی توحیدی به وجود آوردن؛ جامعه‌ای که بر مبنای توحید شکل بگیرد و اداره بشود؛ عقیده به توحید این است؛اگر این نبود، دشمنی‌های با انبیا هم به وجود نمی‌آمد. «وَ کَذلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیطینَ‌ الاِنسِ‌ وَ الجِنِّ‌ یوحی بَعضُهُم اِلى‌ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا»بیانات رهبر معظم(1396/6/6) 🔸این اندیشه و تفکر که ما با نظام سلطه مذاکره می کنیم، این که بگوییم ما دشمن را توانستیم پای میز مذاکره بیاوریم، این فریفتن افکار عمومی است. 🔸شما چه طور می توانید آب و آتش را در یک جا جمع کنید.آیا واقعا اسلام را نمی فهمید یا منافعتان در خطر است.«ذات نظام سلطه اقتضا ميكند كه با نظامى مثل نظام جمهورى اسلامى دشمن باشد؛ منافعشان صد و هشتاد درجه با يكديگر اختلاف دارد»بیانات رهبر معظم(14/ 03/ 1395) 🔸اگر قبول داریم که چنین دشمنانی داریم بدانیم ،که این دشمنان در هر فرصت منتظر ضربه زدن هستند. یک عده خوش خیال و یا مغرض دائما می خواهند دشمن را دوست جلوه دهند. دشمن شناسی را توهم بخوانند تا ذهن ها را از دشمن منحرف کنند. 🔸«همه‏ ى كسانى كه اهل ظلمند، همه‏ى كسانى كه اهل تبعيضند، همه‏ى كسانى كه اهل زورگويى هستند و همه‏ى كسانى كه اهل چپاولگريند، طبعاً با اين ملت ميانه‏ى خوبى ندارند. البته بعضيها مى‏گويند و ترويج مى‏كنند كه ما توهّم‏ مى‏كنيم كه عليهمان توطئه هست و دشمنى وجود دارد! خيلى خوب؛ كسانى كه دلشان مى‏خواهد چشم خودشان را روى هم بگذارند و بگويند إن شاء اللّه گربه است، بگذارند؛ اما واقعيت كه عوض نمى‏شود. وجود دشمن، با به خواب رفتن من و شما كه از بين نمیرود».بیانات رهبر معظم (26/ 09/ 1378) 🔸 دشمن از ابتدا با هر ابزاری که بتواند برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرده و می کند. یکی از ابزارهای دشمن استفاده از نهاد ها و تشکل ها به اصطلاح بین المللی است، که جاسوسی و ضربه زدن در پوشش این نهاد ها به خاطر اعتمادی که وجود دارد راحتتر صورت می گیرد. کم مشاهده نکردیم که در قالب صلح بین الملل بین ملت ها و مردم تفرقه افکندند، در قالب حقوق بشر زورگیری کردند،در قالب محیط زیست وآژانس هسته ای جاسوسی کردند در قالب بهداشت مردم را بیمار کردند تا واکسن خود را بفروشند!اگر انسان کمی عاقل باشد به احتمال توطئه از ناحیه دشمن توجه می کند.امروز مسئله ورود پزشکان بدون مرز دغدغه ایست که به جان دلسوزان انقلاب افتاده است.مسئولین مراقب باشند! 🔸« افرادى مايلند اثبات كنند كه نخير؛ ملت ايران هيچ دشمنى ندارد! كنار خانه‏ى خودتان بنشينيد و به كار خودتان سرگرم باشيد؛ خاطرتان هم جمع باشد كه همه جا امن و امان است! نه؛ اين حرفها واقعيت ندارد. يك ملت زنده نمى‏تواند اين‏گونه فكر كند. حتّى ما بعضى از ملتها و دولتها را سراغ داريم كه در دورانى، كه يا دشمنانشان آن‏قدر هم خطرناك نبودند، يا دشمنانشان آن‏قدر به آن‏ها نزديك نبودند، اين‏طور وانمود میكردند كه دشمن در خانه‏ ى آن‏هاست؛ براى اينكه بتوانند از خودشان درست دفاع كنند! در همين سالهاى طولانى جنگ سرد بين شرق و غرب، غالباً در كشورهاى غربى و عمدتاً در امريكا اين‏طور بود. حتّى دشمن موهوم درست مى‏كردند؛ 🔸دشمنى كه شايد آن‏قدرها هم دشمنى او نزديك نبود؛ اما آن‏چنان دشمن را به افكار عمومى‏شان نزديك جلوه مى‏دادند كه بتوانند كارهاى بزرگ و اقدامات مورد نظر خودشان را انجام دهند! اين مربوط به كسانى است كه دشمن اين‏قدر نزديك به آن‏ها هم نيست. آن‏وقت در كشورى مثل ايران، با اين دشمنيها و توطئه‏هاى آشكار، با آنچه كه در داخل كشور مى‏بينيم، با آنچه كه از اطراف و اكناف عليه ما به‏طور دائم توطئه و دشمنى انجام مى‏گيرد، عاقلانه نيست كه بگوييم: «نه آقا، ما دشمنى نداريم. دشمنمان، دشمن نيست و در فكر توطئه نيست.» اين حرف قابل اعتنايى نيست.» بیانات رهبر معظم (26/ 09/ 1378) ✍ عبدالرضا ایمانی 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
🔖 زندگی نامه مقام معظم رهبری ( ۸ ) 🔹 لباس روحانیت 🔸 در کودکی وقتی کلاس دوم ابتدایی بودم، عمامه گذاشتم. علت این عمامه گذاری زودهنگام آن بود که در آن دوران، مردم عادت به پوشاندن سر داشتند. طبیعتا پدر حاضر نبود ما کلاه پهلوی به سر بگذاریم؛ بنابراین چاره ای جز عمامه نبود. 🔸 عمامه ی ما را مادر می بست. تحت الحنک - دنباله ی پارچه ی عمامه - را هم که معمولا در سمت چپ میگذارند، ایشان در سمت راست می گذاشت. 🔸 ما از زمان کودکی با پدیده ی مسخره کردن عمامه مواجه بودیم. آن قدر کلمات تمسخرآمیز شنیدیم که این پدیده از نظر ما عادی شده بود و لذا به علت آن نمی اندیشیدیم. فقط وقتی بزرگ شدم، به حافظه ام مراجعه می کردم و شگفت زده می شدم. هیچ معمّمی - چه کوچک و چه بزرگ - از این پدیده در امان نمانده بود. 📔 خون دلی که لعل شد، ص ۱۵؛ ۱۶ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab