eitaa logo
منهاج‌|| محمدمهدی حسین‌زاده
499 دنبال‌کننده
314 عکس
166 ویدیو
22 فایل
⚡تاملات، دغدغه ها و یادداشت‏های محمدمهدی حسین‌زاده اصفهانی @Abdolmahdy1 📞
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀اینجا لغزشگاه است! حضرت آیت‌الله خامنه‌ای : «جوانان با فضای مجازی سروکار دارند، با برنامه‌های علمی‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌های اجتماعی‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است. هیچ‌کس نمیگوید آقا جادّه نکش. اگر شما در یک منطقه‌ای جادّه‌ای لازم دارید، خیلی خب، جادّه بکش، جادّه‌ی اتوبان هم بکش امّا مواظب باش! آنجایی که ریزش کوه محتمل است، آنجا محاسبه‌ی لازم را بکنید. ما نمیگوییم این راه را ببندید؛ نه، اینکه بی‌عقلی است... از این استفاده کنید منتها استفاده‌ی درست». ۱۳۹۵/۰۲/۱۳ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
نگاه مقام معظم رهبری به طنز | پنج 🔹 از چیزهای مأیوس کننده پرهیز شود 🔸 ما متأسفانه در صدا و سیما - بخصوص بیشتر سیما - از این چیزها زیاد داریم. تلویزیون را باز می‌کنیم، می‌بینیم دعوای خانوادگی است و دو نفر دعوا می‌کنند. شما در خانه‌تان هم که نشسته باشید، اگر از خانه‌ی همسایه‌تان صدای دعوا بیاید، ناراحت نمی‌شوید؟ مگر آدم دعوا را خودش باید راه بیندازد یا جلوی چشم خود انسان باشد تا ناراحت شود؟ فیلم، طبیعتش این است که انسان را در فضای حادثه ببرد؛ والّا فیلم نیست. وقتی انسان می‌رود در آن فضا، می‌بیند این فضا، فضای دعواست؛ فضای جنگ و جدل است و زن و شوهر با هم دعوا می‌کنند. این را چرا منتقل می‌کنید؟ روز جمعه‌ی مردم، شب شنبه‌ی مردم، شب فیلم مردم، ساعت استراحت مردم، همه‌اش جنگ و دعوا!؟ 🔸 این، یک نکته‌ی اساسی است. این را شما توجه کنید. در برنامه‌ی صبح جمعه با شما، از هر چیزی که مأیوس کننده است، باید به کلی پرهیز شود. برنامه‌ها باید شاد باشد. شادی را، فرح را و سرور را، اصل قرار دهید. هر پیامی هم که می‌خواهید بدهید، در لابه‌لای این شادی بیاید. چرا پیامها در لابه لای موضوعی ناامید کننده باشد؟ 📆 ۱۳۷۱/۱۰/۰۱ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
خلیج عربی دروغ است 👈 ماجرای کتاب اطلس تاریخ اسلام که امیر کویت به رهبر انقلاب هدیه داد و تحریف نام در آن اخیراً کویتیها اطلس تاریخ اسلام را درست کرده‌اند که از محتوایش اطلاعی ندارم؛ ولی از لحاظ طبع، کتاب خیلی بزرگی است. پارسال، امیر کویت دو نسخه از آن را برای من فرستاد که من یک نسخه‌اش را به کتابخانه‌ی نهاد ریاست جمهوری دادم و نسخه‌ی دیگر را در کتابخانه‌ی خودم نگه داشتم. ‌‌ توسط کویتیها درست شده که تقریباً بدون استثنا مورد استفاده‌ی همه‌ی مسلمانهاست. این که میگویم تقریباً، به این دلیل است که «خلیج فارس» را «خلیج عربی» نوشته است که اگر الان به ما پول دستی هم بدهند، حاضر نیستیم این کتاب را در کتابخانه‌های خودمان ترویج و یا به فارسی ترجمه کنیم؛ چون «خلیج عربی» دروغ است. اگر یک وقت خواستیم این را برگردانیم، حتماً «خلیج فارس» خواهیم نوشت. البته، یک جا هم از دستشان در رفته و تصویر یکی از نقشه‌های قدیمی را چاپ کرده‌اند و «الخلیج الفارسی» را به‌کار برده‌اند. ‌‌ با این که همه جا و در همان نقشه‌های قدیمی، این اصطلاح را عوض کرده‌اند، ولی یک جا تصادفاً برای اتمام حجّت، در این کتاب به این بزرگی و با این همه خرج چاپ، اصطلاح «الخلیج الفارسی» را نوشته‌اند. ‌‌ غرضم این بود که گاهی اوقات تاریخ و جغرافیا را مینویسند، اما نکته‌یی در آن هست که ما نسبت به آن حساسیم. حالا این از جهت ملّیش بود که البته الان خلیج فارسی و عربی برای ما فقط ملی هم نیست؛ سیاسی و اعتقادی هم است.۱۳۶۸/۰۷/۳۰ ☑️ @amin_enqelab
🗞 بسته جامع معنویت 🌸انسانیت انسان به ارتباط معنوی او با خداست. اگر معنویت نباشد فرق انسان با حیوان چیست؟ 🔸 زخمی که بشریت از اول تاریخ تا به امروز برداشته، از بی معنویتی است.‌ اگر امثال حجاج و هیتلر و صدام بر صورت انسانیت پنجه خراشیدند و لکه ننگی در تاریخ شدند به خاطر تهی بودن روح آنها از معنویت بوده است. 🔸انقلاب اسلامی که مقدمه انقلاب جهانی منجی عالم بشریت است، نتیجه تضرع و ارتباط عمیق دلهای مردم با خدا بوده است. 🌙ماه رمضان ماه بندگی و ماه معنویت است مرکز امین انقلاب برآن است تا با ارائه بسته جامع معنویت، روح معنوی را در جامعه تقویت نماید. 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: ☑️ @amin_enqelab
🔖 بسته جامع معنویت 🔹 چیستی معنویت 🔸 يك بُعد لطيف معناگرا در هر انسانى وجود دارد. خب، انسان مجموعه‏ ى ابعاد مختلف است؛ غرايز هست، اميال هست، نيازها هست؛ يك بُعد، بُعد معناگرا است در هر انسانى، همه‏ ى انسانها. 🔸 اين بُعد، بُعد بسيار لطيفى است و در سنين جوانى لطافت اين بُعد و شفّافيّتش بيشتر و زلال‏ تر است. اين بُعد را اگر ما آحاد بشر بتوانيم در خودمان تقويت كنيم، بقيّه‏ ى ابعاد ما را هدايت خواهد كرد. نه اينكه بُعد معنوى و معناگرا جلوى غرايز را، جلوى نيازها را، جلوى تعقّل و خردورزى را بگيرد؛ نه، همه‏ ى اينها به جاى خود محفوظ است، اين بُعد معنويّت و معناگرايى در انسان همه‏ ى اين ابعاد ديگر را هدايت ميكند، اگر در ما باقى بماند، اگر تقويت بشود. 🔸 آدمهاى خبيثى كه در دنيا مشاهده ميكنيد كه يا ظالمند، يا سفّاكند، يا پول‏ پرستند، يا شهوت‏ پرستند، يا شك م‏ی پرستند و ابعاد مادّى بر وجود اينها غلبه كرده، اينها كسانى هستند كه آن بُعد معناگرا را، معنويّت‏گرا را در خودشان رشد ندادند، به تدريج ضعيف شده و از بين رفته. بيانات در ديدار اعضاى انجمنهاى اسلامى دانش‏آموزان سراسر كشور 📆 ۱۳۹۵/۰۲/۰۱ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🔘 واکنش رهبر نهضت اسلامی بحرین به ممنوعیت پخش قرآن در مساجد این کشور 🔹آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در واکنش به تصمیم سازمان اوقاف این کشور درباره ممنوعیت پخش قرآن و روضه از بلندگوی مساجد در ایام ماه مبارک رمضان بیانیه‌ای صادر کرد: 🔹تصور نمی‌کنم هیچ یک از مؤمنان به این تصمیم پایبند باشند، عدم پایبندی به این تصمیم بهتر و واقعاً مطلوب است. برای سازمان اوقاف بحرین نیز بهتر است که از این تصمیم خود منصرف شود، زیرا تأثیر منفی در دل مؤمنان دارد و دخالتی توهین‌آمیز در شعائر دینی است و برای گسترش عقاید و احکام اسلامی زیان‌بار است. 🔹صدای بلندگو‌ها که بالاتر از حد میانه نباشد ضرری برای کسی ندارد و این امر سالیان سال است که به همین شکل انجام می‌شود. 🔹به هر حال این اقدام مشکوک است و زنگ خطر دخالت‌های بزرگ‌تر را به صدا در می‌آورد و مقابله با آن لازم است. 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب: @amin_enqelab
🕋 معنویت | یک 🔹 فضای رمضان ، فضای صفا و معنویت و صدق و اخلاص است . ۱۱/۰۴/۱۳۹۳ 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
⁉️ سوال 🔹جواب های شما منتشر می شود 🔻در کشور های غربی، اخلاق های مثبتی چون قانون مداری، نظم، توجه به علم و پیشرفت دیده می شود. آیا آنها اخلاق مدارند؟ فرق ما با کشور های غربی در چیست؟ ✍ ارسال جواب: @alimalakoti 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
🔖 بسته جامع معنویت 🔹 برخی آیات قرآن برای تنظیم قواعد زندگی است، مانند: ثروت باید وسیله رسیدن به مقامات انسانی و معنوی باشد. 🔸 رهبر انقلاب در سخنان زنده تلویزیونی در پایان محفل انس با قرآن کریم: به قارون نمیگفتند که هر چه را داری یا نداری دور بریز؛ میگفتند آنچه را داری وسیله قرار بده. پول و ثروت دنیا وسیله است، وسیله‌ی رسیدن به مقامات عالیه‌ی بشری و انسانی است، وسیله‌ی رسیدن به مقامات معنوی است؛ میتواند وسیله باشد. شما میتوانید با پول دنیا را آباد کنید، زندگی‌های انسانها را نجات بدهید، تبعیض را برطرف کنید، فقرا و ضعفا را از حالت فقر و ضعف بیرون بیاورید. ۹۹/۲/۶ 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
🔖 بسته جامع معنویت 🔹 اهمیت معنویت | یک 🔸 بشر امروز، در چارچوب تمدن هاى مادّى دنيا و تحت تربيت مكتب هاى حاكم بر جهان، انسانى يك‏ بعدى است. اگر سرگرم زندگى می شود، غالباً از معنويت‏ غافل می گردد. دنيا را ببينيد، لابد خوانده‏ ايد و شنيده‏ ايد كه در كشورهاى دور از معنويت - مثل بسيارى از جوامع اروپايى و غير آن‏ها كه البته بين اين كشورها هم كم‏ وبيش افراد اهل معنا هستند - نظام، نظام غير معنوى و مادّى است. در آنجا، مردم سرگرم زندگى و مادّيت و تأمين شكم و رفاهند و اصلًا از معنويت و ارتباط قلبى با خدا و توجه و ذكر و دعا و تضرع و گريه و نافله، يادشان نمی آيد و در غفلت كامل- كه بزرگترين بلا و آفت براى انسان است و او را از همه‏ ى خيراتِ موجود محروم می كند- به سر می برند. 🔸 وقتى مشغول شكم و اداره‏ ى زندگى شخصى می شوند، حتّى در ميدان سياست هم غافلند. بيشتر مردمى كه در كشورهاى پيشرفته هستند، درك و تحليل از مسائل سياسى ندارند و دولتها با تعصبهاى گروهى و حزبى و احياناً قوم‏ گرايى و ناسيوناليستى، آن‏ها را به اين طرف و آن طرف می كشانند و در ميدانهاى سياست، از آن‏ها استفاده می كنند و اصولًا توده و عامه‏ ى مردم، تحليل سياسى ندارند. اما در اسلام اين‏گونه نيست. همين حالا در جامعه‏ ى اسلامى ما، مردم تحليل سياسى دارند. سخنرانى در ديدار با هيئت نظارت، بازرسان و ناظران شوراى نگهبان و هيئت اجرايى انتخابات ميان‏ دوره اى مجلس و خانواده‏ هاى شهدا، اسرا، مفقودان و جانبازان استانهاى فارس و همدان 📆 ۱۳۶۸/۰۹/۲۲ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🔖 بسته جامع معنویت 🔹 سحر های ماه رمضان را از دست ندهید 🔸 سحر ماه رمضان همه پا میشوند؛ نباید این سحر را از دست داد؛ سحر فرصت خیلی خوبی است. مکرّر عرض کرده‌ایم که اگر ماها از سحر استفاده نکنیم، در این دنیای شلوغ، وقت دیگری نداریم برای خلوت با خودمان، با دلمان، با خدای خودمان؛ واقعاً وقتی باقی نمیماند. 🔸 ما گرفتاریم؛ در این ۲۴ ساعت، چند ساعتش که خوابیم، آن ساعتهایی هم که بیدار هستیم، گرفتاریم؛ هر کسی یک مشغولیّتی دارد یا مشغولیّتهای مختلفی دارد. آن فراغتهایی که وجود داشت، امروز وجود ندارد، فرصت ما فقط سحر است؛ اگر چنانچه سحر را از دست بدهیم، دیگر واقعاً فرصتی باقی نمیماند.  ۱۳۹۸/۰۲/۱۰ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖 بسته جامع معنویت 🎥 کلیپ| علم منهای ایمان 🔹 بشر با این همه پیشرفتهای علمیِ حیرت‌آور که بکلّی وضع زندگی را در جهان تغییر داده، احساس خوشبختی نمیکند؛ بشریّت دچار فقر است، دچار بیماری است، دچار فحشا و گناه است، دچار بی‌عدالتی است، دچار نابرابری است، دچار شکاف طبقاتی بسیار وسیع است 🔸 بشر دچار سوءاستفاده‌ی قدرتها از علم است؛ قدرتها از علم سوءاستفاده میکنند، از کشفیّات طبیعت سوءاستفاده میکنند، از توانایی‌های استخراج‌شده‌ی از طبیعت سوءاستفاده میکنند. ۰۵/۰۲/۱۳۹۹ 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
هدایت شده از 
💠 به کمک جهادگران بشتابیم 🌹 پاسخ به ندای مقام عظمای ولایت 🙏 جهادگران،جهت تهیه بسته های حمایتی به نیاز به کمک دارند 📌 شناسایی 50 خانواده توسط گروه شهید سلیمانی در منطقه های نیازمند قم جهت اهدای بسته غذایی به این عزیزان. 💳 شماره حساب : ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۶۲۳۸۱۷۰ گروه فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی 🇮🇷 موسسه فرهنگی تبلیغی شهید حاج قاسم سلیمانی ✔️@MFTHaj_ghasem
📩 نظرات کاربران ❓سوال: در کشور های غربی، اخلاق های مثبتی چون قانون مداری، نظم، توجه به علم و پیشرفت دیده می شود. آیا آنها اخلاق مدارند؟ فرق ما با کشور های غربی در چیست؟ 💬 علی علی: پاسخ را در فرق بین مبانی فکری مکتب اخلاقی اسلام با مکاتب اخلاقی سکولار باید جست . غایت فعل اخلاقی در غرب جلب نفع بیشتر، و رسیدن به موقعیت بیشتر و بالاتر در اجتماع است . اما در مکتب اخلاقی اسلام( البته با اختلاف مبانی ) غایات افعال اخلاقی نیز فرق کرده ولی مشترک همه آنها عدم بسنده کردن غایات در نفع مادی است ‌. البته در اسلام مکاتب مختلفی وجود دارد که برخی از مبانی از مکتب یونان هم اخذ شده . ولی مکتب اخلاق توحیدی مرحوم علامه طباطبایی که برگرفته از اساتید اخلاقی شان میباشد و مزین و مستند به کتاب و سنت است غایت فعل اخلاقی را رسیدن به توحید و فنا فی الله میداند ‌. ✍پاسخ خود را برای ما ارسال کنید: @alimalakoti ☑️ @amin_enqelab
🔖 زندگی نامه مقام معظم رهبری ( ۱۰ ) 🔹 مراحل تحصیل حوزوی 🔸 من و برادر بزرگ ترم پس از دوره ی دبستان، به تحصیل در حوزه ی علمیه پرداختیم؛ چون پدرم نگذاشت در مدارس رسمی تحصیل کنیم تا مبادا از لباس روحانیت بیرون بیاییم. هر طلبه ی علوم دینی، تحصیلات خود را با خواندن ادبیات عرب، یعنی صرف و نحو و معانی و بیان و بدیع، شروع می کند. 🔸 من وقتی در دبستان بودم، مقداری از کتاب جامع المقدمات را تا پایان انموذج خوانده بودم. کتاب امثله را با پدرم شروع کردم، اما ادامه نیافت؛ لذا با استاد دیگری ادامه دادم. صرف میر را نزد پدر خواندم. بعد عوامل منظومه را هم نزد یک استاد خواندم. مشغول انموذج بودم که درس دبستان را به پایان رساندم. 🔸 فقه و اصول را با شرائع نزد پدرم شروع کردم و تا باب حج ادامه دادم. پدرم در آن هنگام به برادر بزرگ ترم شرح لمعه درس می داد و او هم با پدر در شرح لمعه به باب حج رسید و من که پیش تر در برخی دروس شاگرد برادرم بودم، اکنون با او هم درس شدم. سه چهارم شرح لمعه را نزد پدر، و یک چهارم آن را نزد سید احمد مدرس یزدی خواندم. 📔 خون دلی که لعل شد، ص ۱۳؛۱۴ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🔖 بسته جامع معنویت 🔹 اهمیت معنویت | دو 🔸 در دنيا، انقلابها، حكومتها، اداره‏ها و رياست‏ها از آنجا عيب پيدا می كند و منحرف می شود كه از اين جنبه يعنى جنبه‏ ى معنويت‏، جنبه‏ ى رابطه‏ ى با خدا، جنبه‏ ى ارتباط و اتصال قلب به خدا غافل ماندند و غافل می مانند. ما هم اگر دقت كنيم، آنجايى كه پيش رفتيم، موفق شديم، خوب عمل كرديم و راضى هستيم، آنجايى است كه اين جنبه را تأمين كرديم. هرجا هم ضربه خورديم، به‏ خاطر ضعف در اين جنبه‏ ى كار است. 🔸 ارتباط با خدا را نبايد دست‏ كم گرفت. همه چيز ما، در گروى اين رابطه است. اين رابطه است كه دل ما را قرص می كند، تا از دشمنی ها هراس نكنيم. اين رابطه‏ ى با خداست كه دلهاى ما را از محبت به مؤمنين و پويندگان راه خدا پُر می كند، تا اختلاف نظرها و اختلاف سليقه‏ ها را نبينيم. اين رابطه‏ ى با خدا و اتصال به خداست كه موجب می شود، ما براى اهواى خودمان، حقيقت را زير پا نگذاريم و مصلحت را فداى غرض شخصى نكنيم. اين رابطه‏ ى با خداست كه موجب می شود، ما از راه خدا منحرف نشويم و از پيمودن اين راه، پشيمان و خسته و ملول نگرديم. اين رابطه‏ ى با خدا، هميشه ممكن است و هيچ‏وقت دير و محال نيست. سخنرانى در ديدار با مسئولان كشورى و لشكرى در نخستين روز از سال نو و در آستانه‏ ى ماه مبارک رمضان 📆 ۱۳۶۹/۰۱/۰۱ 🔰 مرکز گفتمان ساز امین انقلاب : ☑️ @amin_enqelab
🕋 معنویت | دو 🔹 آنجایی که پیش رفتیم، موفق شدیم، خوب عمل کردیم و راضی هستیم، آنجایی است که این جنبه را تأمین کردیم. ‌ ۱۳۶۹٫۰۱٫۰۱ 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
📩 نظرات کاربران ❓سوال: در کشور های غربی، اخلاق های مثبتی چون قانون مداری، نظم، توجه به علم و پیشرفت دیده می شود. آیا آنها اخلاق مدارند؟ فرق ما با کشور های غربی در چیست؟ 💬 یا قمر بنی هاشم : حضرت آقا با استناد به«العلم سلطان» و تشویق به توسعه علمی برای قوی شدن، اصل اینکه علم، فضیلت و موجب برتری است را میپذیرند ولی با جهت دهی صحیح و عاقلانه و شرافتمندانه. ایشان خیلی مطالب در این زمینه فرموده اند: "هم گرایش تعصّب‌آمیز نسبت به غرب و هم گرایش غرب‌زدگی غلط است . دو گرایش متضاد در مورد غرب هست که هر دو غلط است؛ یک گرایش عبارت است از تحجّر و تعصّب بیجا و ندیدن مثبتات غرب؛ غربی‌ها در دانش، حرکت خوبی کردند، همّت کردند، پیشرفت کردند، دنبال‌گیری کردند؛ در فنّاوری همین جور، در بعضی از خصوصیّات اخلاقی، که من بارها در سخنرانی و غیره اینها را گفته‌ام؛ اینها را نباید رد کرد... . بنابراین تحجّر در مقابل غرب و تعصّب بیجا در مقابل غرب که بگوییم هر چه از غرب می‌آید، هر چه باشد غلط است، نه؛ این را ما نمیگوییم و قبول نداریم. نقطه‌ی مقابلش غرب‌زدگی است؛ غرب‌زدگی خطر بزرگی است... . گرایش تعصّب‌آمیز و تحجّرآمیز از سویی، گرایش غرب‌زده از سویی، [هر دو] غلط است. حضرت آیة‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی تاریخ: 01 / 01 / 1398 متاسفانه ما موضع تدافعی نسبت به این موضوع داشته ایم ولی خود حضرت آقا همیشه مخصوصا در دو سال اخیر به دنبال اینکه عده ای دنبال توجیه رفتار غرب و حتی رژیم طاغوت هستند به غرب خوب حمله کرده اند ، به نقایص ظاهری تمدنی آنها هم با برشمردن آن ها اقدام فرموده اند تعبیر دزدی ماسک و غرب وحشی و.. موارد تازه آن است. ✍پاسخ خود را برای ما ارسال کنید: @alimalakoti ☑️ @amin_enqelab
🔖غرب و اخلاق 🖋 اخلاق تهی از معنویت 🔸در دنیای غرب همانگونه که قوانین برای بهبود زندگی مادی و در راستای بهره‌مندی حداکثری از عالم دنیا است هنجارها و ناهنجارهای اخلاقی آنها هم در همین راستا خلاصه میشه و اثری از فراماده و معنویت در آن دیده نمیشود نهایتاً اگر حرکت های مثبتی هم به چشم بخورد در راستای دلسوزی ها و واکنش های احساسی به یک موضوع است. 🔸 آن هم تا جایی که به ساختار دنیا طلبی آنها لطمه و آسیبی وارد نکند اگر جایزه نوبل توسط مخترع دینامیت که میلیون ها نفر را تاکنون به کشتن داده بنیان گذاری میشود به خاطر این هست که در یک اشتباهی، اعلامیه ترحیم خودش را میبیند و متوجه میشود که مردم درباره او بد قضاوت کرده اند و او برای اصلاح قضاوت مردم تمام ثروت خودش را تحت عنوان جایزه نوبل در خدمت علم قرار می دهد در این یک کار اخلاقی می بینیم که چیزی جز اصلاح امور دنیای خود چیز دیگری نیست و این نقطه تمایز بین هنجارهای اخلاقی در دنیای غرب و جهان اسلام است. 🔹در غرب هنجارهای اخلاقی به عنوان ابزار آرایشی جهت پوشاندن چهره وحشی غرب به کار گرفته شده است این نقاب و آرایش غلیظ در زلزله های شدید اجتماعی مانند کرونا به سادگی پاک می گردد و حقیقت وحشی غرب را بر همگان آشکار می سازد در چنین فضاهای آشفته دیگر خبری از رعایت حقوق شهروندی نیست نظم و انضباط رنگ می بازد انسان دوستی های ظاهری کنار می رود و برای بهره مندی دنیا به روی هم چند می زنند و با یکدیگر نزاع می کنند. ☑️ @amin_enqelab
📖عزیزان من! جوانان عزیز! تلاوت قرآن یک فضیلت بزرگ و یک ثواب است؛ اما این تلاوت وسیله‌ای برای رسیدن به معرفت است. این قرآن یک اقیانوس عظیم است. هرچه بیشتر جلو بروید، تشنه‌تر میشوید و علاقه‌مندتر میشوید و دل شما روشنتر میشود. در قرآنباید تدبّر کرد. من باز هم از شما جوانان خواهش میکنم که با معانی قرآن انس پیدا کنید و ترجمه قرآن را بفهمید.  📆 ۱۳۷۹/۹/۸ ☑️ @amin_enqelab
📌 ویژه | به مناسبت روز ملی خلیج فارس 🔸 اخیراً کویتیها اطلس تاریخ اسلام را درست کرده‌اند که از محتوایش اطلاعی ندارم؛ ولی از لحاظ طبع، کتاب خیلی بزرگی است. پارسال، امیر کویت دو نسخه از آن را برای من فرستاد که من یک نسخه‌اش را به کتابخانه‌ی نهاد ریاست جمهوری دادم و نسخه‌ی دیگر را در کتابخانه‌ی خودم نگه داشتم. 🔹 اطلس تاریخ اسلام توسط کویتیها درست شده که تقریباً بدون استثنا مورد استفاده‌ی همه‌ی مسلمانهاست. این که میگویم تقریباً، به این دلیل است که «خلیج فارس» را «خلیج عربی» نوشته است که اگر الان به ما پول دستی هم بدهند، حاضر نیستیم این کتاب را در کتابخانه‌های خودمان ترویج و یا به فارسی ترجمه کنیم؛ چون «خلیج عربی» دروغ است. 🔸 اگر یک وقت خواستیم این را برگردانیم، حتماً «خلیج فارس» خواهیم نوشت. البته، یک جا هم از دستشان در رفته و تصویر یکی از نقشه‌های قدیمی را چاپ کرده‌اند و «الخلیج الفارسی» را به‌کار برده‌اند. با این که همه جا و در همان نقشه‌های قدیمی، این اصطلاح را عوض کرده‌اند، ولی یک جا تصادفاً برای اتمام حجّت، در این کتاب به این بزرگی و با این همه خرج چاپ، اصطلاح «الخلیج الفارسی» را نوشته‌اند. 🔹 غرضم این بود که گاهی اوقات تاریخ و جغرافیا را مینویسند، اما نکته‌یی در آن هست که ما نسبت به آن حساسیم. حالا این از جهت ملّیش بود که البته الان خلیج فارسی و عربی برای ما فقط ملی هم نیست؛ سیاسی و اعتقادی هم است. ۱۳۶۸/۰۷/۳۰ 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
پند نامه سعادت.pdf
275.4K
💠پندنامه سعادت 🔸بیش از 100 پند اخلاقی عرفانی 🖋اثر آیة الله شیخ علی آقای پهلوانی تهرانی «سعادت پرور» (ره) 🔷 رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیة الله خامنه ای (مد ظله العالی) در دیدار با خانواده آیة الله سعادت پرور (ره): 🔹طهارت و پاکیزگی واقعی را آشیخ علی آقا پهلوانی در طول هشتاد سال زندگی خود گذراند و زهد و تقوای واقعی و بی رغبتی به دنیا به معنای حقیقی کلمه در این مرد وجود داشت. 🔹اینها خوبان زمان ما هستند و ما آن ها را نمی شناسیم، ما وقتی در جریان معمولی عادی زندگی سیر می کنیم، خیال می کنیم همه دنیا همین هاست، در حالی که در این عمق ها چیزها هست؛ الآن هم هست. ☑️ @amin_enqelab
اصلا متوجه بزغاله نشدم‼️ 🔸بنده نیز همراه حضرت آقا _حفظه الله_ در ایرانشهر تبعید بودم.تعدادی از مردم و روحانیون از شهرهای مختلف به دیدار ما آمده بودند. وقت نماز فرا رسید،همه آماده برگزاری نماز جماعت گشتیم.حضرت آقا _حفظه الله_ به عنوان امام جماعت در جلوی نمازگزاران ایستادند و مشغول نماز شدیم. 🔸در همین هنگام  بزغاله ای وارد شد و در جلوی جمع به پریدن پرداخت.همه ما را خنداند،تنها کسی که با طمانینه و آرامش نماز را به پایان برد،آقا بودند. پس از نماز از ایشان پرسیدیم:شما چطور خود را کنترل کردید و نخندیدید؟ معظم له فرمودند: من اصلا متوجه بزغاله نشدم ...! به نقل از استاد راشدیزدی ☑️ @amin_enqelab
🕋 معنویت | سه 🔹 وقتی اینطور شد، بزرگترین قدرت‌ها نمی‌توانند یک ملت را شکست بدهند. ‌ ۱۳۷۰٫۰۶٫۲۷ 🔰 مرکز گفتمان‌ساز امین انقلاب ☑️ @amin_enqelab
🔰 روز علم و عمل 🔸معلّم، مظهر علم است؛کارگر، مظهر عمل است. بنابراین، روز معلّم و روز کارگر، یعنی روز علم و عمل. قوام جامعه هم، به علم و عمل است. اگر ما بتوانیم در میان خودمان، این دو رکن - یعنی علم و عمل، تعلیم و تربیت و کار وابتکار - را توسعه دهیم و در این دو زمینه، پیشرفتی محسوس در کشور به وجود آوریم - که بحمداللَّه امروز تا حدود زیادی هم شده است - حرکت کشور به سمت هدفها سریع خواهد شد، مشکلات برطرف خواهد گردید و آن چیزی که انقلاب عظیم ما برای ایران اسلامی ترسیم کرده است، نزدیک خواهد شد. 🔸 لذا این دو رکن، مهم است. کسانی که نماینده این دو رکن هستند - یعنی جامعه معلم کشور و مجموعه تعلیم و تربیت از یک طرف، و جامعه کارگری کشور و مجموعه مربوط به کار و ابتکار و تولید و حرکت صنعتی و کشاورزی و غیره از جانب دیگر - برای کشور بسیار حائز اهمیتند. ۱۳۷۶/۰۲/۱۰ بیانات در دیدار جمعی از کارگران و معلمان ☑️ @amin_enqelab