eitaa logo
منهاج‌|| محمدمهدی حسین‌زاده
499 دنبال‌کننده
314 عکس
166 ویدیو
22 فایل
⚡تاملات، دغدغه ها و یادداشت‏های محمدمهدی حسین‌زاده اصفهانی @Abdolmahdy1 📞
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مشکات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏅 چشیدن لذت عبادت ☑️ دو نوع عبادت وجود دارد: 1⃣ قبل از رسیدن به معرفت حقیقی: عبادتی است در مسیر رسیدن به مقصد که هر چه اخلاص آن بیشتر باشد سالک را زودتر به مقصد می رساند. 2⃣‌ بعد از رسیدن به معرفت حقیقی: از اینجا تازه عبادت حقیقی معنا پیدا می کنند و لذت عبادت چشیده می شود. و از اینجا تازه انس با خدا شروع میشود. ➖ما که تمام عمر در مقدمات مانده ایم کی قرار است لذتی از عبادتم ببریم؟😔 @meshkat_noor1
💢دوره چهارجلسه ای: ⭕️ از منظر مقام معظم رهبری 🔆عناصر بنیادین: 🔅عناصر بینشی: ۱.توحید ۲. تکریم انسان ۳. استعداد های بی پایان انسان ۴. تداوم حیات پس از مرگ ۵. حاکمیت حق 🔅عناصر عملی: ۱. عبودیت ۲. تعالی انسان ۳. مجاهدت ۴.ترجیح فلاح اخروی بر سود دنیوی ۵. امید به پیروزی 🎵موضوع جلسات: 1⃣: ضرورت و چرایی یادگیری عناصر بنیادین، ضرورت فهم اندیشه مقام معظم رهبری 2⃣ تبیین عناصر بینشی 3⃣ تبیین عناصر عملی 4⃣ نقش عناصر در بیانیه گام دوم 👌جهت تهیه فایل های صوتی⬇️ https://eitaa.com/moassese_e ☑️ @amin_enqelab
این دوره در شکل گیری هندسه فکری موثر بوده و استماع آن به کسانی که قصد شرکت کردن در دوره های بعد را دارند توصیه می‌شود.🌹
از این پس در این کانال تاملات، دغدغه ها و یادداشت‏های محمدمهدی حسین زاده اصفهانی قرار خواهد گرفت. جهت نقد و بررسی مطالب: @hoseinzade_es
❤️به مناسبت ولادت امام کاظم(ع) ✅قسمتی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره زندگی امام کاظم (ع) تقدیم می گردد. اهمیت این بیانات در این است که معظم له با طرح پرسش های تحقیقی و هدفمند، مخاطب را به تفکر در سیره امام (ع) وا می‌دارد. 🔸"در زندگینامه‌ی آن امام عالی‌مقام، سخن از حوادث گوناگون و بی‌ارتباط و گاه متناقض با یکدیگر و تأکید بر مقام علمى و معنوى و قدسى آن سلاله‌ی پیامبر (صلّى ا‌لله‌ علیه و آله) و نقل قضایاى خاندان و اصحاب و شاگردان و مباحثات علمى و کلامى و امثال آن، بدون توجّه به خطّ جهاد مستمرّى که همه‌ی عمر ۳۵ ساله‌ی امامت آن بزرگوار را فراگرفته بوده است، ناقص و ناتمام میماند. تشریح و تبیین این خط است که همه‌ی اجزاى این زندگى پرفیض را به یکدیگر مرتبط میسازد و تصویرى واضح و متکامل و جهت‌دار که در آن هر پدیده‌اى و هر حادثه‌اى و هر حرکتى داراى معنایى است، ارائه میکند.  🔹چرا حضرت امام صادق (علیه السّلام) به «مفضّل» میفرماید: امر امامت این جوانک را فقط به اشخاص مورد وثوق بگو؟ و به «عبدالرّحمن‌بن‌حجّاج» به جاى تصریح، به کنایه میگوید: زره بر تن او راست آمده است؟ (۱۰) و به یاران نزدیک چون «صفوان جمّال»، او را به علامت و نشانه معرّفى میکند؟ و چرا بالاخره در وصیّت‌نامه‌ی خود، نام فرزندش را به‌عنوان وصى پس از نام چهار تن دیگر می‌آورد که نخستین آنان «منصور عبّاسى» و سپس حاکم مدینه و سپس نام دو زن است؛  (۱۱) چندان‌که پس از ارتحال آن حضرت، جمعى از بزرگان شیعه نمیدانند جانشین آن بزرگوار، همین جوان بیست‌ساله است؟چرا در گفتگو با هارون که به او عتاب میکند: «خَلیفَتانِ یُجبىٰ اِلَیهِمَا الخَراج»، (۱۲) زبان به سخن نرم و انکارآمیز میگشاید؛ امّا ابتدائاً در خطاب به مرد زاهدى نافذالکلمه به نام «حسن‌بن‌عبدا‌لله‌» سخن را به معرفت امام میکشاند و آنگاه خود را امام مفترض‌الطّاعه، یعنى صاحب مقامى که آن روز خلیفه‌ی عبّاسى در آن متمکّن بود، معرّفى میکند؟ (۱۳) 🔸 چرا به «علی‌بن‌یقطین» که صاحب‌منصب بلندپایه‌ی دستگاه هارون و از شیفتگان او است، عملى تقیّه‌آمیز را فرمان میدهد؛ (۱۴) امّا «صفوان جمّال» را بر خدمت همان دستگاه شماتت میکند و او را به قطع رابطه با خلیفه فرامیخواند؟ (۱۵) چگونه و با چه وسیله‌اى آن همه پیوند و رابطه در قلمرو گسترده‌ی اسلام، میان دوستان و یاران خود پدید می‌آورد و شبکه‌اى که تا چین گسترده است، میسازد؟ 🔹 چرا «منصور» و «مهدى» و «هادى» و «هارون»، هر کدام در برهه‌اى از دورانِ خود کمر به قتل و حبس و تبعید او میبندند؟ و چرا چنان‌که از برخى روایات دانسته میشود، آن حضرت در برهه‌اى از دوران ۳۵ ساله، در اختفاء به سر برده و در قراء شام یا مناطقى از طبرستان حضور یافته و از سوى خلیفه‌ی وقت، مورد تعقیب قرار گرفته و به یاران خود سفارش کرده که اگر خلیفه درباره‌ی من از شما پرسید، بگویید او را نمی‌شناسیم و نمیدانیم کجا است؟ (۱۶) 🔸 چرا هارون در سفر حجّى، آن حضرت را در حدّ اعلىٰ تجلیل میکند (۱۷) و در سفر دیگرى دستور حبس و تبعید او را میدهد؟ (۱۸) و چرا آن حضرت در اوایل خلافت هارون که وى روش ملایمت و گذشت در پیش گرفته و علویان را از حبسها آزاد کرده بود، تعریفى از فدک میکند که بر همه‌ی کشور وسیع اسلامى منطبق است؟ تا آنجا که خلیفه به آن حضرت به تعریض (۱۹) میگوید: پس برخیز و در جاى من بنشین! (۲۰) و چرا رفتار همان خلیفه‌ی ملایم، پس از چند سال چندان خشن میشود که آن حضرت را به زندانى سخت می‌افکند و پس از سالها حبس، حتّى تحمّل وجود زندانىِ او را نیز بر خود دشوار می‌یابد و او را جنایت‌کارانه مسموم و شهید میکند؟ 🔹 اینها و صدها حادثه‌ی توجّه‌برانگیز و پُرمعنى و درعین‌حال ظاهراً بی‌ارتباط و گاه متناقض با یکدیگر در زندگى موسی‌بن‌جعفر (علیهما السّلام) هنگامى معنا میشود و ربط می‌یابد که ما آن رشته‌ی مستمرّى را که از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظه‌ی شهادتش ادامه داشته، مشاهده کنیم. این رشته، همان خطّ جهاد و مبارزه‌ی ائمّه (علیهم السّلام) است که در تمام دوران ۲۵٠ ساله و در شکلهاى گوناگون استمرار داشته و هدف از آن، اوّلاً تبیین اسلام ناب و تفسیر صحیح قرآن و ارائه‌ی تصویرى روشن از معرفت اسلامى است، و ثانیاً تبیین مسئله‌ی امامت و حاکمیّت سیاسى در جامعه‌ی اسلامى، و ثالثاً تلاش و کوشش براى تشکیل آن جامعه و تحقّق بخشیدن به هدف پیامبر معظّم اسلام (صلّى ا‌لله‌ علیه و آله) و همه‌ی پیامبران؛ یعنى اقامه‌ی قسط و عدل و زدودن اندادا‌لله‌ (۲۱) از صحنه‌ی حکومت و سپردن زمام اداره‌ی زندگى به خلفاءا‌لله‌ و بندگان صالح خداوند." ۱۷ ربیع‌المولود ۱۴۱٠ ☑️ @amin_enqelab
⭕️ آیا تلاش برای بدست آوردن ضرورت دارد؟ ✅رهبر معظم انقلاب پاسخ می‌دهند: "بدیهی است وقتی که مبنا، یک تفکّر و یک اندیشه و نباشد، هدفها هم به همان نسبت تابع حوادث و پیشرفتهای عالم و امیال مردم و گروه ها خواهد بود. بنابراین نمیشود کسی ادّعا کند که من به دنبال آرمانهای والای مورد نیاز بشر هستم؛ ادّعا هم نمیکنند. ما چرا؛ ما این را ادّعا میکنیم. مسؤولان این نظام با این امید هم وارد این میدان شده‌اند که بتوانند از اهداف الهی که مورد اعتقاد آنهاست، چیزی را تحقّق بخشند و در زندگی پیاده کنند. از بعد از صدر اسلام تا امروز هم، چنین فرصتی پیش نیامده است. موقعیت بسیار استثنایی و بخصوصی است. باید این موقعیت را مغتنم بشماریم و هر کجا هستیم - در قوای سه‌گانه و در همه بخشهای مدیریّتی این کشور - سعی کنیم حقیقتاً اهداف و آرمانهای اسلامی را در حدّ توانِ جمعِ اداره کننده و مسؤول امور کشور - که توان بالایی هم هست - پیش ببریم. بر این اساس، وظایفی برعهده همه است." ۷۹/۹/۱۲ ☑️ @amin_enqelab
⭕️ منظومه فکری مقام معظم رهبري عبدالحسین خسروپناه/روزنامه وطن امروز 🔺مقام معظم رهبری صاحب یک منظومه فکری هستند و هر ۳ رکن نظام بینشی، منشی و کنشی در مجموعه بیانات ایشان به وضوح به چشم می‌خورد. 🔺اگر بخواهم نگاهی بسیار گذرا و اجمالی به منظومه فکری ایشان داشته باشم، باید بگویم توحید، محور و هسته نظامات فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. سپس این اندیشه توحیدی، در شاخه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نظام فکری ایشان تسری پیدا می‌کند. 🔺وقتی آیت‌الله خامنه‌ای در سیاست خارجی موضعی می‌گیرند، این یک موضع مقطعی نیست، بلکه بر اساس یک نظام فکری توحیدمحور بیان شده است. اتفاقا عدم فهم همین موضوع است که موجب می‌شود دیدگاه ایشان در برابر قدرت‌های خارجی بدرستی برای برخی جریانات سیاسی قابل درک نباشد. ایشان وقتی در سیاست می‌اندیشند و سخن می‌گویند بر اساس روح توحیدی حرف می‌زنند، نه بر اساس یک تحلیل و موضع صرفا سیاسی. ➕پی‌نوشت: در دوره هندسه معرفتی قرار است نظام حاکم بر اندیشه مقام معظم رهبری بررسی شود. ☑️ @amin_enqelab
بصیرت.mp3
49.41M
💢 بصیرت 🔸عوامل موثر در تقویت بصیرت 🔹موانع حرکت بر اساس بصیرت ۴ محرم ۱۴۰۱ هیئت عبدالله بن حسن(ع) ☑️ @amin_enqelab
💠 ایستادگی بر مبانی پایه پیشرفت نظام اسلامی، نظامی است بر پایه‌ی مبانی اسلام. هر جا که توانسته‌ایم وضع موجود و ساختار کنونی نظام خودمان را بر پایه‌ی اسلام قرار بدهیم، این خوب است، مطلوب است؛ هر جا نتوانستیم، سعی ما باید این باشد که آن را بر همان پایه و مبنای اسلامی قرار بدهیم؛ از او نباید تخطی کنیم. این هدف ماست. ۸۷/۶/۱۹ https://eitaa.com/joinchat/1620377641Cfccec38ac6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢پیشنهادی به علاقه مندان مقام معظم رهبری شماره1⃣ 🔸انقلاب اسلامی حاصل جاری‌شدن معارف ناب اسلامی در سطح جامعه و پذیرش عمیق آن توسط مردم است. معارفی که از توحید سرچشمه گرفته و به همه ابعاد زندگی انسان روح و معنا می‌بخشد؛ به انسان هدف و انگیزه می دهد و طرح کلان زندگی او را ترسیم کرده و او را برای یک تحول آماده می‌سازد. 🔹لذا می‌توان در یک جمله به اختصار گفت: هویت ممتاز جریان عظیم انقلاب، از پشتوانه معرفتی آن اخذ شده است. وظیفه‌ای که ما بر عهده داریم این است که معارف ناب را از امام انقلاب اخذ کرده و آن را تبدیل به یک دستگاه فکری نماییم؛ به صورتی که پایه اندیشه‌ها و تحلیل‌های مردم قرار گیرد و آبشخور برنامه‌ریزی های خرد و کلان باشد. 🔸نقطه‌ی مطلوب آن‌جایی است که معارف اسلامی درونی شود و سویه‌ی احساسات و تمایلات نیز بر اساس هندسه‌ی معرفتی جهت داده شوند. این مساله به قدری مهم است که می‌بایست کلان پروژه مجموعه‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی قرار گیرد... ادامه پست بعد👇 ☑️ @menhaj_hoseinzade
شماره 2⃣ 🔹در سال‌های اخیر مطالعه‌ی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در سطح گسترده و در لایه‌های مختلف جامعه گسترش یافته است. این امر مبارک در فهم نظام‌مند اندیشه‌ی معارفی مقام معظم رهبری موثر بوده و فهم مردم را از بیانات رهبرانقلاب ارتقاء داده است. در کنار این حرکت با برکت و در جهت درونی کردن معارف ناب اسلامی توجه به دو مطلب بی فایده نخواهد بود. 🔸در این مختصر برآنم تا به مجموعه‌های فکری فرهنگی که در زمینه اندیشه رهبرانقلاب فعالیت دارند دو پیشنهاد پژوهشی ارائه نمایم: 👈۱. پژوهش و آموزش بر محوریت مقاله روح توحید نفی عبودیت غیر خدا 🔹این مقاله که به قلم دقیق رهبرانقلاب نوشته شده است، متن موجز و پرمغزی در بینش توحیدی است که شامل سه ساحت: جهان‌بینی عمومی، انسان شناسی و دکترین اجتماعی می‌شود. مزیت این مقاله بر بخش توحید کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در ارائه نظام توحیدی مناسب‌تر و منسجم‌تر است. از طرفی توجه بیشتر به بحث انسان‌شناسی را می‌توان مزیّت دیگر این مقاله دانست. متاسفانه با وجود اتقان محتوایی و نظام بحث قوی، توجه مناسبی به این مقاله نشده است. البته در کتاب اصول زندگی ساز اسلام تلاش شده است که بر اساس ساختار مقاله روح توحید بیانات معارفی حضرت آقا گردآوری شود. این مقاله ظرفیت آن را دارد که شروح مختلفی بر آن نگاشته شده و از زوایای مختلف بسط داده شود. 👈۲. پژوهش در خصوص عناصر بنیادین زندگی اسلامی بر محوریت سخنرانی 🔸 راهبردی ۱۳۷۹/۹/۱۲ رهبر معظم انقلاب این بیانات از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین سخنرانی‌های حضرت آقا است. معظم‌ له در ابتدای این سخنرانی‌، اصولی که حرکت مردم و نظام اسلامی را در صراط اسلام ضمانت کرده و زیرساخت یک زندگی مطلوب قرار می گیرند را بیان می‌کنند. ایشان به صورت کلی عناصر بنیادین را دو قسم بینشی و وظایف عملی تقسیم کرده و برای هر یک، پنج مورد ذکر می‌فرمایند. این عناصر بنیادین آبشخور برنامه‌ها و دستورات اسلامی است. در قسمت دوم بیانات، معظم له فرآیند پنج مرحله ای انقلاب تا تمدن را تبیین می‌فرمایند. 🔹آنچه از این سخنرانی پر رنگ شده و مورد توجه قرار گرفته است قسمت دوم یعنی فرآیند انقلاب اسلامی است در حالی که مبنای حرکت انقلاب اساسا عناصربنیادینی است که در ابتدای سخنرانی بیان شده است و انقلاب با محور قرار‌‌دادن آن‌ها می‌تواند به پیش برود. 👌کسانی که به نظام اندیشه مقام معظم رهبری علاقه‌مندند مناسب است عنایت بیشتری به ابتدای این سخنرانی و عناصر بنیادین داشته باشند و رابطه‌ی این عناصر را با سبک زندگی روشن سازند. ✍ محمدمهدی حسین زاده اصفهانی 🌐 منبع: خبرگزاری رسمی حوزه   📄متن کامل یادداشت: https://hawzahnews.com/xbQrc ☑️ @menhaj_hoseinzade
💢 رهبر انقلاب اسلامی: "جوانان این ملت با گذشت زمان و تقریباً سه دهه از آغاز پیروزی انقلاب، نسبت به مبانی انقلاب عمیق‌تر، پخته‌تر و مجرب‌تر شده‌اند. ...مبانی انقلاب را باید مرور کرد؛ فراموش نکنید"⚠️ 📣 دوره مجازی برگرفته از اندیشه مقام معظم رهبری 📆 زمان برگزاری دوره: نیمه دوم محرم ⭕️ جهت ثبت نام و اطلاعات تکمیلی ارتباط با آیدی زیر: https://eitaa.com/hoseinzade_es 🔺اطلاعات بیشتر در کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/1620377641Cfccec38ac6
💢در این دوره ده عنصر مهم و موثر زندگی ساز که حاصل تتبعات و تحقیقات بر اندیشه حضرت آقا است ارائه خواهد شد. 💢با یادگیری این عناصر، توانایی تحلیل معرفتی و ریشه ای مسائل مختلف را پیدا کرده و ارکان شکل دهنده شخصیت والای رهبر انقلاب را فرا میگیرید. ✅👌در آخر با تقویت این عناصر در شخصیت خود یک گام به شخصیت مطلوب حضرت آقا نزدیک خواهید شد.
💢ضرورت استاد و مشاوره در امور 📍استاد بر دو گونه است: 1. استاد خاص 2. استاد عام 💠 آن است که بخصوص منصوص به ارشاد و هدایت است و آن رسول خدا (ص) و ائمه اطهار(ع) هستند و انسانی که به دنبال تربیت خویش است در هیچ حالی از احوال، از مرافقت و همراهی استاد خاص گریزی ندارد. 💠 آن است که بخصوصه مأمور به هدایت نباشد اما رجوع به او از باب رجوع به اهل خبره در تحت عموم «فاسئلوا أهلَ الذکر إن کنتم لاتعلمون»" نحل: 43" می‌باشد. 💠همانگونه که در زمان غیبت کبری فقیهان بزرگوار، نایبان عام امام زمان(عج) هستند و احکام شرعی را از کلیات و روایاتی که به ما رسیده است، استنباط می ‌نمایند...در مسائل اخلاقی و تربیتی نیز باید کارشناسانی باشند که با بررسی و استنباط آیات و روایات، احکام اخلاقی را به دست آورده راه را از چاه تشخیص داده و مشتاقان این مسیر را هدایت فرمایند. 💠مقامات معنوى و مراتب خودسازى مانند فقه و شرع، جوارحى نیست که حد و مرز روشنى داشته باشد تا بتوان به نگارش آورد، دستور و قاعده عمل داد بلکه به شمارش حالات و ویژگی ها، دستورالعمل‌ هاى متفاوتى مى‌ خواهد؛ تواناى حکیم و راه طى‏کرده مى‌ طلبد تا همواره دستور متناسب دهد و راه را بر مشتاقان بنمایاند. امام سجاد(ع) مى‏فرماید: «آن کسی را که انسان حکیم و فرزانه‌ ای نباشد که او را راهنمایی کند، هلاک می‌ شود (بحارالانوار، ج 78، ص 159) 💠 البته بدیهی است که «استاد و راهنما، اگر خودش استادِ شایسته ندیده و یا کامل نبوده و یا عقاید خود را با مبانى اسلام منطبق نکرده باشد، نه تنها خود در گمراهى است، بلکه دیگران را نیز به مهلکه و اشتباه انداخته و باعث تضییع عمر و نابودى جسم آنان مى‌گردد، حتّى اگر کسى با جذبه، به مطلوب و گوهر یکتاى هستى دست یافته باشد، اگر چه کامل هم باشد، نمی‌تواند راهنماى دیگران گردد، زیرا خود راه و چاهى ندیده است (شرح غزلیات حافظ، تالیف آیة الله سعادت پرور) 📗برگرفته از کتاب https://ketabrah24.ir https://eitaa.com/daftaremarefat ☑️ @amin_enqelab
🔔ثبت‌نام درس خارج استاد «سید مجتبی خامنه‌ای» در سال تحصیلی 1401- 1402 📚بحث خارج فقه «مُستَثنَیات غیبت» و بحث خارج اصول «برائت» در سیزدهمین سال تدریس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم 📌طلاب و فضلای مقطع خارج برای شرکت در این درس می‌تواند از طریق لینک https://formafzar.com/form/akaxi برای ثبت نام اقدام نمایند. ☑️ @amin_enqelab
💢هندسه‌ معرفتی انقلاب جلسه اول دوره ارائه شد و پس از آن هر یک از شرکت کنندگان تقریر خود را تحرير کرده و ارسال نمودند. در پایان متن زیر به عنوان‌ تقریر برگزیده انتخاب گردید.👇🏻
جلسه اول دوره "هندسه معرفتی انقلاب" ✍🏻 مقرِّر: با نام کاربری " لااله الا هو " 🔸تبیین نقش مولفه‌ها و عناصر بنیادین با روشن شدن دو مفهوم: ۱. انقلاب اسلامی ۲. اندیشه معارفی 👈🏻 تعریف انقلاب: انقلاب یعنی تغییری که باعث برداشته شدن چارچوب اصلی، پایه‌ها و عناصر یک جامعه از ریشه و دگرگونی اساسی آن شود. هر تغییر اجتماعی به انقلاب نمی‌انجامد. 🔹 تبیین هویت انقلاب: ۱. آیا انقلاب اسلامی یک قیام اخلاقی بود بر علیه یک حکومت ضد اخلاقی (حکومت پهلوی) ۲. آیا انقلاب اسلامی شورشی بود از طبقه فرو دست جامعه برعلیه طبقه مرفه برای رسیدن به یک جامعه یک طبقه. ۳. آیا انقلاب اسلامی یک قیام ملی بود که دارای خصوصیات و ویژگی‌های ایرانی بود. روایت‌های دیگری هم می‌تواند باشد اما ما معتقدیم هیچ یک از این روایت‌ها نمی‌توانند بیان درستی باشند از حقیقت انقلاب اسلامی باشند. 👌🏻بیان حضرت آقا راجع به انقلاب اسلامی: انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌های دیگر متفاوت است، نه یک انقلاب صرفا معنوی و فرهنگی نه یک انقلاب صرفا اقتصادی است نه یک انقلاب صرفا سیاسی است، یک انقلاب همه جانبه است مثل خود انقلاب. همان‌طور که خود انقلاب اسلامی ابعاد معنوی و اخلاقی ابعاد الهی دارد در عین حال ناظر بر زندگی مردم است و نیز دارای ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ابعاد مختلف است و از ماندگاری و روز به روز زنده‌تر شدن این انقلاب در منطقه و جهان همین وجود ابعاد گوناگون است که با نیازهای بشر متوازن و همراه است. بنابراین انقلاب اسلامی یک انقلاب همه جانبه بود. انقلاب اسلامی یک قیام پیامبرانه بود. به تعبیر حضرت آقا انقلاب اسلامی ادامه دهنده‌ی مسیر پیامبران است یعنی مواجه‌‌ای که پیامبران با جامعه خودشان داشتند مساوی بود با مواجه امام خمینی با جامعه عصر خودش. در واقع امام خمینی شاگرد مکتب پیامبران است. 🔸کلام حضرت آقا در خصوص حرکت انبیاء جهت تبیین بهتر جایگاه انقلاب اسلامی: حرکت انبیاء حرکت برای توحید است اساس کار انبیاء دعوت به توحید است، دعوت به توحید فقط به این معنا نیست که عقیده پیدا کنیم خدا یکیست. عقیده به توحید یک پایه و زمینه اساسی جهانبینی است که زندگی را می‌سازد. تعبیر حضرت آقا: مکتب امام خمینی مکتب توحیدی است (قیام لله) انبیاء آمدند شکل جامعه را مورد اعتراض خودشان قرار دادند و یک هندسه جدید را برای شیوه زندگی بشر ارائه دادند. و با وارد شدن به جامعه‌ای که از توحید دور شده یک شیوه جدید زندگی مطابق با نیازهای انسانی که همان حیات طیبه است را به مردم ارائه دادند. 🔹هدف پیامبران هدف توحید بود هدف امام خمینی هم توحید بود، توحید پیامبر توحید محض بود... (توحید هدف بزرگ بعثت است) جریان انقلاب اسلامی ذیل حرکت تاریخی پیامبران قرار می‌گیرد. انبیاء وقتی آمدند به ساختارهای غلط اجتماعی ضربه زدند و به سرعت دشمن پیدا کردند امام هم همین طور بود. انقلاب اسلامی یک قیام است برای ارائه شیوه جدید زندگی با آغاز انقلاب اسلامی دوران جدیدی از عالم شروع شد و نگاه امام صرفا به منطقه ایران نبود بلکه یک پیشنهاد جدیدی از زندگی و نگاه به دنیا رو داشت به عالم ارائه می‌کرد و دارد ما را وصل می‌کند به جریان پیامبران 🔸بیانات حضرت آقا: با انقلاب اسلامی و با مبارزات طولانی مردم برای حفاظت از اسلام عصر جدیدی در عالم بوجود آمده و پیش رفته، قدرت‌های مادی دنیا(امریکا) چه بخواهند چه نخواهند تاثیرات این دوران بر روی دولت‌ها و ملت‌های ضعیف و قوی محسوس است. این دوران جدید را باید دوران امام خمینی نامید. این قیام پیامبرانه یک شیوه جدید زندگی و حکمرانی را ارائه کرده و منحصر به ایران نیست، خودش هر لحظه خودشو را کامل می‌کند و هم این تاثیر را بر همه عالم گذاشته است و ما باید قدر دان و علمدار این انقلاب باشیم. 🔹خصوصیات دوران امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه): گسترش باورهای مذهبی (انقلاب در یک فضای ضد مذهب ابعاد معنویت را برای مردم گشود و به ما یاد داد عالم علاوه بر جنبه مادی جنبه معنوی دیگری دارد که همه آرامش و خوشی و آمال و سعادت ما در آن هست و نیز هویت داد به ارزش انسان. ادامه پست بعد...👇
🔸مقدمه‌ای در تبیین اندیشه معارفی ناب: اندیشیدن در اسلام نه تنها آزاد است بلکه لازم و واجب است. بیان قران: یبیّن الله لکم الایات لعلکم تتفکرون "خداوند بدین روشنی آیات خود را برای شما بیان کند، باشد که تفکر نموده و عقل خود به کار ببندید" کسی که اهل تفکر نیست از هدایت دور شده آیات خدا روشن شده برای کسی که فکر کند. حدیث: ان التفکر یدعو الی البر و العمل به "اندیشیدن انسان را به نیکی و انجام آن می‌کشاند. پس ما در گام قبل از عمل باید یک متفکر خوب باشیم. 🔹منظور از تفکر، تفکری است که ما را به یک علم نافع برساند که بتواند قلب ما، ذهن ما، عمل ما و جامعه‌ی ما را یک گام به سمت سعادت هدایت کند این تفکر است که یک ساعتش از ۷۰ سال عبادت برتر است. 👌🏻 سه اصل مهم یک دستگاه فکری اسلامی از منظر حضرت آقا (ویژگی‌های یک اندیشه معارفی): ۱. خروج از ذهنیت گرایی محض و بحث کردن، ناظر بر زندگی فردی و اجتماعی یعنی فعالیت یک دستگاه معارفی باید مثل یک چراغ زندگی ما را روشن کند. ۲. مسائل فکری بصورت پیوسته و یک پارچه و منسجم مورد مطالعه قرار بگیرند یعنی باید دین را به عنوان یک واحد بهم پیوسته مطالعه کرد و تاثیر هر عنصر را بر عنصر دیگر کشف کرد. ۳. در استنباط‌های ما متون دینی اصل قرار بگیرند نه سلیقه‌ها و رویکردهای شخصی که مهم‌ترین و اصیل‌ترین منبع قرآن است. 👈🏻رابطه بین انقلاب و اندیشه معارفی: انقلاب اسلامی تکیه دارد بر یک اندیشه‌ی معارفی اگر این اندیشه معارفی را از حرکت انقلاب اسلامی بگیریم جز یک حرکت کور و خشک و بیراهه نخواهیم داشت. مهم این است که بفهمیم انقلاب اسلامی ریشه در کدام یک از مبانی اسلامی و کدام جهان بینی‌ها دارد. ☑️ @amin_enqelab
📘 °• ♡ گلچین نظام‌مند بیانات رهبر حکیم انقلاب در دو موضوع ایمان و توحید. تنظیم شده به صورت درسنامه قیمت پشت جلد: ۶۵/۰۰۰ قیمت با ۲۰ درصد تخفیف: ۵۲/۰۰۰ 💥خرید کتاب: https://yaranmehraban.ir/product/principles-islamic-life/ توضیحات در خصوص کتاب: https://rasanews.ir/002rkq ☑️ @amin_enqelab
⛔️زنجیره انتحار فرهنگی ⭕️ غبار فتنه و هویتی که فراموش شد! 🔺یک خطای راهبردی بزرگ و غیر قابل چشم پوشی که برآمده از رویکردهای امنیتی به موضوعات اجتماعی است و این چند روز سرتتیر تحلیلهای صداو سیما و جریان‌های انقلابی بود، این گزاره بود که «اغتشاش‌گران امسال خیلی زود وارد فاز براندازی شدند و پرده از هدف شوم خود برداشتند در نتیجه مردم نیز بسیار سریع دست روشده آنها را دیدند و قضیه فیصله پیدا کرد.» 🔺 با همه احترامی که برای تحلیل‌گران دلسوز جبهه انقلاب قائلم و با همه وجود به سالهای طولانی مجاهدت‌های آنها احترام می گذارم، لکن این گزاره بسیار اشتباه اگر چیزی بیش از یک رجز رسانه ای باشد و مبنای برنامه ریزی عملیاتی دستگاه های مسئول واقع شود، باید بدانیم این فتنه همچنان آتش زیر خاکستر باقی خواهد ماند و باید نه هر چند سال یک بار که هر سال چند بار با رویدادهای تلخی همچون قرآن سوزی و حمله به نمادهای دینی و تعرض به نوامیس مواجه باشیم و هربار هم پس از چند روز پیروزمندانه آتش فتنه را خاموش شده بدانیم. 🔺فتنه برافروخته شده این روزها گرچه از منبع سوختی چون نارضایتی اقتصادی و گروه های معاند سیاسی هم تغذیه می کند، امّا به شدت دارای عمق فرهنگی است، در واقع دشمن در این فتنه چاشنی انفجاری بمبی را فعال کرده است که بیش از بیست سال است در عمق فرهنگی جامعه کاشته و هربار به کمک ابزار رسانه و با همکاری پیاده نظام نفوذی خود بر عمیق ترین لایه شناخت انسان ایرانی وارد کرده و بر حجم باروت آن افزوده است و اکنون با اطمینان از کافی بودن مقادیر مواد منفجره چاشنی آن را فعال کرده، تا ما یکی پس از دیگری کسانی که سالها بر سر طعام فرهنگی آنان نشسته و لذت و کینه را با هم درآمیخته‌اند را ببینیم که دست به انتحار می‌زنند و با انفجار خود در بخشی از جامعه شکاف ایجاد می‌کنند. 🔺از این رو به شدت معتقدم شعار "حجاب بهانه است اصل نظام نشانه است" نه تنها شعار اصلی آنها نیست بلکه براندازی نیز هدفی میانی است که برای سرگرم کردن طیف امنیتی نظام و گمراه کردن آنها به زبان آورده‌اند، از قضا این بار بسیار بیشتر از براندازی را نشانه گرفته اند، قرار است بخش عمده ای از جامعه که به گمان آنها از سبک زندگی دینی دل خوشی ندارند در یک زنجیره طولانی مدت و به هم پیوسته، دست به انتحار بزنند... 🔺در دینداری مردم و دلبستگی بسیاری از آنها به ارزشها تردیدی نیست امّا زنجیره انتحار فرهنگی بسیار زودتر از آنچه فکرش را بکنیم با اندک بهانه ای گسترش می یابد و برای جلوگیری از چنین رویدادی علاوه بر فهم امنیتی باید عقلانیّت فرهنگی نیز داشت و به کار گرفت... ✍میثم قاسمی 5مهر1401 @tooshe_noor ☑️ @amin_enqelab
🚨 چرا مخالف اسیر شدن فرزندان خود در جنگ بودند؟ 💠 سردار کوثری آخرین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس نقل می‌کند سید مصطفی فرزند بزرگ رهبر انقلاب و سید مجتبی فرزند دوم ایشان در دفاع مقدّس از بسیجی‌های لشکر بودند که با نام خانوادگی دیگری در جبهه حضور داشتند. به ما پیغام داده بودند که این دو نفر نشوند، ولی اگر شهید یا جانباز شدند، عیبی ندارد. سردار کوثری می‌گوید اتفاقاً چند سال قبل مستقیماً از رهبر انقلاب نسبت به اینکه چرا نباید فرزندانشان اسیر می‌شدند سوال کردیم که فرمودند: اگر اینها شهید می‌شدند، بنده پدر شهید می‌شدم ولی اگر می‌شدند چون فرزند رئیس جمهور بودند، عراق سعی می‌کرد از ایران برای آزادی آنها امتیاز بگیرد و بنده هم امتیاز بده به کسی نیستم. 🌐پایگاه اطلاع رسانی حوزه، سال انتشار ۱۳۹۰ 🔹تخریبچی ☑️ @amin_enqelab
💠 جلسه دوم دوره هندسه معرفتی انقلاب ✍🏻 نام کاربری مقرر: گل نرگس بسم الله الرحمن الرحیم ✅ اصلاحات بنیادین پیامبر (ص) : پیامبر گرامی اسلام (ص) قبل ازبعثتشان مانند دیگران و در جامعه زندگی می‌کردند و گوشه نشین نبودند اما نسبت به وضع جامعه احساس نارضایتی داشتند. اما بعد از بعثت، بر اساس ارتباط درونی و خالصانه‌ی با خدا، تحول و انقلابی در وجودشان صورت می‌گیرد، که به واسطه‌ی این تحول درونی و با اتصال با عالم ملکوت و معرفت عمیق الهی و احساس مسئولیت نسبت به مردم جامعه، عده ای را همراه خود می‌سازند آن افراد هم بر اساس ظرفیت خود خالص شده و با ایشان همراهی می‌کنند و این چنین، ایشان با تکیه برخدا با مردم مستضعف شروع به اصلاحات بنیادین می‌نمایند. 🔆 انقلاب اسلامی یک انقلاب پیامبرانه باهمان مشخصات و ویژگی ها؛ انسان‌های غیر معصوم نیز، اگر با پیروی از اسلام، خود را اصلاح نمایند، این اصلاحشان، اصلاح پیامبرانه خواهد بود. امام خمینی(ره) نیز بخاطر تهذیب نفس و مجاهدت‌های درونی‌اش به جایی می‌رسد که وظیفه‌ی احیای دوباره‌ی اسلام را بر دوش خود احساس می‌نماید. حضرت امام (ره) به خاطر انجام وظیفه‌ای که خدا بر دوش او نهاده بود و با تکیه بر مستضعفین کار خود را شروع کرد. ✅ هدف انقلاب اسلامی: 💢 یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی تشکیل جامعه‌ای توحیدی است که در آن، باید بر سر راه رشد و تعالی انسان مانعی وجود نداشته، مردم نیز با یکدیگر ارتباطی ایمانی و واقعی داشته باشند. 🔆 هندسه‌ی معرفتی انقلاب هندسه‌ای توحیدی: توحید یک نظریه‌ی اجتماعی است و باید آن را اصل و اساس همه‌ی روابط اجتماعی و قوانین قرار دهیم. توحید به ما می‌آموزد که انسان‌ها از یک مبدأند و صاحب آفرینش یکی است. این بینش بین ما وحدت ایجاد می‌کند و به ما احساس توجه می‌دهد. آنهایی که بر خلاف فطرت خود عمل می کنند و از انسانیت دور می‌شوند، باید با مجاهدت‌ها بیدار شوند و انسانیت را تثبیت نمایند. جامعه‌ی توحیدی به دور از خودخواهی هاست و انسانیت در آن رشد یافته است. 🔆 چهار اصل از دیدگاه توحیدی: ۱- اصل، خویشاوندی فطری همه انسانها. ۲- وحدت و یکسانی جوامع در رابطه‌ی با خداوند است. ۳- یکسانی و برابری همه‌ی جوامع در امکان تعالی و تکامل. ۴- هماهنگی حرکت جهان اسلامی با جهان پیرامون . 💢 این چهار اصل به ما نشان می‌دهد وقتی که همه‌ی ما از گوهر خلافت الهی برخورداریم، و همه از نعمت تعقل بهره مندیم؛ پس امکان رشد داریم. عالم به سمت مبدأ خودش در حال تکامل است، و ما باید از قوانینی که خداوند بر آنها حاکم است، تبعیت کنیم. آن جامعه ای که با این قوانین حرکت می‌کند و با قوانین الهی هماهنگ است سرعت پیشرفتش چند برابر است. ☑️ @amin_enqelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ 🎥 🔻السَّلامُ عَلَيْكَ یا حَسَنِ بْنَ عَلِيٍّ الْهادِي شهادت امام حسن عسکری (ع) را تسلیت عرض میکنم‌ ☑️ @amin_enqelab