eitaa logo
پایگاه سیاسی نظامی سجیل
14.4هزار دنبال‌کننده
35.4هزار عکس
33.7هزار ویدیو
148 فایل
فقط نظرات @mojir395 تبادل و تبلیغات @mensejjiltbl به همه مسائل تهدید محور ورود می کنیم .خبر و اطلاعات تخصصی کپی از مطالب : حلال این پایگاه آتش به اختیار بوده و وابسته به هیچ ارگان و یا سازمانی نیست گروه فضای مجازی « موج سجیل »
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بازتاب حمله موشکی ایران در شبکه يک روسیه 🔺ایران دنیا را به لرزه درآورد و آمریکا را به وحشت انداخت/ایران یک مجازات بی نقص را به نمایش گذاشت . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
لذا با اتکا به توضیحات ارائه شده، مجدداً بر موضع آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر نسبت به اعمال عملیات فریب بر سیستم فرماندهی و کنترل سامانه‌ی پدافند موشکی ایران و منتفی بودن نقش خطای انسانی با قطعیت تأکید می‌شود و در همین راستا از مراجع حقوقی ذی‌صلاح تقاضا می‌گردد بر نقش رژیم جنایتکار آمریکا در طعمه قرار دادن هواپیمای مسافربری اوکراینی و به شهادت رساندن عزیزان ما به‌عنوان یک جنایت جنگی در این سانحه متمرکز شوند. آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر ۲۹ دی ۱۳۹۸ . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
بیانیه شماره ۲ آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر در خصوص سانحه دلخراش هواپیمای مسافربری اوکراینی ملت شریف و بزرگ ایران عزیز؛ ضمن عرض تسلیت مجدد بابت سانحه‌ی تأسف‌بار هواپیمای مسافربری اوکراینی؛ در راستای تبیین علت وقوع این سانحه‌ی دلخراش که سابقاً در بیانیه شماره 1 آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر مورخ 22 دی 1398 اعمال عملیات فریب بر سیستم فرماندهی و کنترل سامانه‌ی پدافند موشکی ایران عنوان شد، اکنون در این بیانیه جزئیات بیشتری بر مبنای دانش سایبرنتیک با رویکرد مرور امکان‌های مختلف برای این حادثه ارائه می‌شود. الف) تبیین و تحلیل هر پدیده‌ از منظر علمی، از مفهوم اولیه در بالاترین سطح تا روش‌های تحقق آن در پایین‌ترین سطح، می‌تواند به‌عنوان یک زنجیره‌ی پیوسته در سه سطح استراتژیکی ، تاکتیکی و تکنیکی انجام شود؛ به‌گونه‌ای که در سطح استراتژیکی به علت‌یابی، در سطح تاکتیکی به شیوه‌های مدیریت و سرانجام در سطح تکنیکی به روش‌های خرد اجرایی آن پرداخته می‌شود. از آنجا که قدم اول در مبحث سانحه‎‌ی هواپیمای اوکراینی، پیگیری آن به‌منظور علت‌یابی است، لذا ورود به سطوح تاکتیکی و تکنیکی ضرورت نداشته و علت اعلام شده، صرفاً از طریق بررسی‌های استراتژیک بر مبنای دانش سایبرنتیک حاصل شده است. از این رو، در فرآیند استنتاج، در اختیار داشتن اطلاعات خُرد فنّی و تکنیکی ضرورت نداشت. ب) منظور از فریب فرماندهی و کنترل (Command & Control Deception) با اختصار CCD، اعمال نوعی از عملیات سایبرنتیک است که توسط آن حداقل یکی از ارکان سایبر ـ یعنی رکن محاسبات (پردازش اطلاعات)، رکن ارتباطات (انتقال اطلاعات) یا رکن کنترل (تغذیه‌ی اطلاعات) ـ در سیستم فرماندهی و کنترل به‌گونه‌ای دستخوش تغییر شود که سامانه دچار تشخیص غیر واقعی یا اقدام نادرست شود.از طریق CCD مهاجم می‌تواند آنچه مورد نظر خود است را به سامانه القا کند، حتی اگر در واقعیت وجود نداشته باشد. آنچه در مورد این سانحه احراز شده است، CCD است؛ اما اعلام اینکه کدام رکن درگیر بوده است، نیازمند دسترسی به اطلاعات میدانی از این سانحه می‌باشد. پ) بر اساس مستندات حادثه، موشک کروز ابتدا توسط بخشی از شبکه‌ی پدافند کشور شناسایی شده است اما چندی بعد حمله کروز منتفی اعلام می‌‌شود. به‌کمک نظریه‌ بازی، چندین سناریوی اصلی بر اساس دانش سایبرنتیک برای علت رخداد سانحه شکل می‌گیرد که اعلام نتیجه‌ی قطعی بر اساس بررسی تمامی آنها انجام شده است. اگر تشخیص موشک کروز توسط واحد پدافند موشکی سیار انجام شده باشد، با توجه به اعلام انقطاع ارتباطات این واحد با شبکه‌ی مرکزی، محرز می‌شود که همزمان دو نوع عملیات سایبرنتیک شامل CCD و «اخلال در ارتباطات» انجام شده است. اگر موشک به‌واسطه‌ی واحدهای شناسایی مناطق جنوبی کشور رصد شده و به شبکه‌ی مرکزی اعلام شده باشد، عملیات CCD روی آنها انجام شده است تا در ظاهر موشک کروز توسط آنها تشخیص داده شود. در نهایت اگر اعلام کروز از طریق شبکه‌ی مرکزی پدافند کشور صورت گرفته باشد، بدین معناست که عملیات CCD در بخش مرکزی شبکه‌ی پدافند کشور اعمال شده است. در دو سناریوی آخر، عملیات «اخلال در ارتباطات» علیه واحد پدافند موشکی سیار برقرار است. با توجه به اینکه تمامی حالات فوق معلول عملیات CCD است، بیانیه شماره 1 این نتیجه را با «قطعیت» اعلام نمود. لازم به ‌ذکر است طرح فرضیه‌هایی نظیر اقدامات سایبرنتیک روی هواپیمای مسافربری، تغییری در اینکه ورود موشک کروز اعلام شده، اما در اصل وجود نداشته است، ایجاد نمی‌کند. هرچند دسترسی به هواپیمای مسافربری از راه دور و در اختیار گرفتن کنترل آن نیز در حوزه‌ی عملیات‌های سایبرنتیک است و به‌سهم خود اعمال عملیات‌های CCD را قوی‌تر می‌گرداند. در این راستا اسناد مهمی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها سند منتشر شده توسط سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) می‌باشد. مبتنی بر این سند که چند ساعت پیش از سانحه‌ی هواپیمای مسافربری اوکراین صادر شده است، نسبت به ورود پروازها به «منطقه‌ی تهران» هشدار اضطراری داده شده و علت آن نیز مشخصاً امکان خطای محاسباتی (mis-calculation) و خطای شناسایی (mis-identification) بیان شده است که هر دو مورد ذیل CCD قرار دارد. حال پرسش کلیدی این است که چرا این سازمان پیش‌بینی نموده است که احتمال دارد هواپیماهای عبوری از آسمان تهران در سیستم‌های مربوطه به اشتباه شناسایی شوند؟! چه ارتباطی بین عملیات CCD آمریکا علیه سامانه‌ی پدافندی تهران و این بیانیه‌ی اضطراری که دقیقاً به همین موضوع اشاره نموده، وجود دارد؟ . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
عملیات فریب فرماندهی و کنترل Command & Control Deception Operation (CCD) فردا، برای اولین بار در نشست خبری ... . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
هلیکوپتر تهاجمی کاموف 50 / روسیه هلیکوپتر تهاجمی کاموف 50(black shark)با کد انتخابیHokum Aیکی از بهترین هلیکوپترهای شناخته شده در جهان است.این هلیکوپتر در قالب دو گونه طراحی گشته که نوع 2سرنشینه آن (کاموف 52) به (Alligator) و با کد انتخابیHokumBموسوم است.این هلیکوپتر توانای روسی قابلیت حمله به اهداف زمینی و هوایی مختلف را در ساعات مختلف شبانه روزراداراست. حداکثر سرعت لول کاموف 310 کیلومتر بر ساعت بوده و از برد رزمیی برابر 460كیلومتر برخوردار است. کاموف توسط دفتر طراحی در روسیه طراحی گشته و از دو موتور توربوشفت کلیموف (تی وی 3-117 وی ام آ) هر کدام به قدرت2200شفت اسب بخار برای تولید نیروی تراست خود بهره می برد.این موتورها در دوسمت بدنه هلیکوپتر واقع شده و این امر بقاپذیری بالایی به این هلیکوپتر بخشیده است.این هلیکوپتر می تواند حدود2تن انواع تسلیحات شامل موشک های ضدتانک ،راکت های غیرهدایت شونده در کالیبرهای مختلف،موشک های هوا به هوا و انوع بمب ها را در چهار محل زیر دو بال کوچک نصب شده در وسط حمل کند.که از مهم ترین موشک های آن می توان به Vikhrشاره داشت. . 🆔 @mensejjil 🇮🇷 پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
خودروی رمل نورد Spider مخصوص نبردهای بیابانی این خودرو توسط کارخانجات STE سنگاپور طراحی شده است. این خودرو به درخواست ارتش سنگاپور طراحی شده است. خودروی عنکبوت یک خودروی بدون زره سبک وزن مخصوص عملیات های صحرایی و مناطق پوشیده از شن و رمل می باشد. سیستم تعلیق مستقل این خودرو و چرخ ها و تایرهای پهن آن این قابلیت را برای خودرو فراهم می کند که با سرعت بالا در مکان های مملو از شن و رمل به حرکت خود با سرعت بالا ادامه دهد.. —————————————— 🔹فعالترین و بروزترین کانال اختصاصی نظامی 🔹 🆔 @mensejjil 🇮🇷 پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما از دشمن هراسی نداریم سخنان یک سال پیش سردار حاجی زاده، خطاب به مسئولین: از دشمن نترسید! سردار حاجی زاده :نگرانی ما از درون کشور است؛ نگرانی ما از آقازاده‌هاست؛از برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌هاست! . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سخنان كمتر ديده شده و تكان دهنده سرباز ولایت شهيد حاج #قاسم_سليمانى در رابطه با جنايات هولناك داعش . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨ویـــژه| اگر حاج قاسم نبود ⚠️توجه: کلیپ حاوي تصاوير دلخراش می‌باشد. . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️تأیید برف و بوران کم‌سابقه در کشور در روزهای آینده!!! 🎙محمّد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی: ❄️موجِ دوم بوران که جمعه وارد می‌شود می‌تواند سردترین موج ۱۲ سال اخیر تاکنون باشد‼️ . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
بالگرد AW159 Wildcat ...بريتانيا. 🆔 @mensejjil 🇮🇷 پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
هلی کوپتر Mi-28 از جدیدترین هلیکوپترهای تهاجمی روسیه است که در سال 2003 بر رقیب خود یعنی کاموف Ka-50 غلبه کرد ( مدل Mi-28N ) و به عنوان جانشین هلیکوپتر تهاجمی قدیمی Mi-24 در ارتش سرخ انتخاب شد. طراحی Mi-28 که Havoc به معنای ویرانی خوانده می شود در دهه 1970 میلادی برای جانشینی Mi-24 شروع شد. Mi-28 دارای بیشینه سرعت 300 کیلومتر در ساعت بوده و قابلیت پرواز به عقب و اطراف با حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت را دارد. همچنین می تواند در حالت ایستا 45 درجه در ثانیه بچرخد. در آگوست 1996 شرکت میل پیش نمونه مدل تهاجمی در شب و هر گونه شرایط آب و هوایی را با نام Mi-28N Night Havoc به نمایش گذاشت. . 🆔 @mensejjil 🇮🇷 پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
😷😷😷من دیگه چیزی نمیگم 🌼اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ🌼 . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
32.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب نامه / نمونه ای از جنگ ترکیبی که رهبری در ده روز اخیر طرح ریزی و اجرا کرد ... / پیامی که رهبری به ایالات متحده مخابره کرد و.../ آقای تحلیلگر . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️تأیید برف و بوران کم‌سابقه در کشور در روزهای آینده!!! 🎙محمّد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی: ❄️موجِ دوم بوران که جمعه وارد می‌شود می‌تواند سردترین موج ۱۲ سال اخیر تاکنون باشد‼️ . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نشاندن پهپاد آمریکایی در بیابان عملیاتی بود که کسی باورش نمی‌شد 🎞 گزیده‌ای از #مستند #شکار_طبس که به جزئیات شکار پهپاد RQ170 آمریکایی می‌پردازد 🔸 با صحبت‌هایی از سردار حاجی‌زاده . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برگی از خاطرات مرد موشکی مقاومت سردار حاجی زاده #موشن . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺داستان هواپیماهایی که تا سالها کسی اصابت آن را با موشک نپذیرفت و مخفی نگه داشته شد 🔹 در ایران 72 ساعت حداکثر زمانی بود که برای بررسی و تحقیق در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی صرف شد . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺همه نیروها، آماده‌ی صدور فرمان حمله به ایران هستند، اما دستور نمی‌رسد! 🔸چه چیزی فرماندهان آمریکایی را دچار تردید کرده است؟ 🔹 آیا آنطور که گفته می‌شود برجام مانع جنگ شد؟ . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 مسئولان کشور در معرض آزمون بزرگ قرار دارند، که آیا عزت و اقتدار این ملت را حفظ خواهند کرد یا نه؟ 🎥 نگاهی به تاریخ مذارکات هسته‌ای . 🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
⭕️رادار عصر / ساخت ایران پروژه عصر، رادار هوايي دیجیتالی است که در باند S عمل کرده و علاوه بر استقرار در پایگاه‌های ساحلی، نياز عمده يگان‌هاي شناور کشور در رده ناو و بالاتر را در زمینه هشدار اوليه هوايي برطرف می‌کند. باند S برای کار در محیط‌های دریایی و شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مناسب بوده و طول موج آن بین 8 تا 15 سانتیمتر است. به علاوه به دلیل طول موج کاری این باند، رادار عصر توانمندی مناسبی در کشف اهداف هوایی پنهانکار دارد. در این رادار از آنتن مسطح استفاده شده است که از نظر مشخصات عملکردی بهتر بوده و امروز بیشتر رادارهای پیشرفته از چنین آنتن‌هایی استفاده می‌کنند. رادار عصر می‎تواند به صورت 3 بعدی اهداف را ردگیری نماید یعنی فاصله، زاویه سمتی و ارتفاع آنها را تعیین نماید. این رادار قابلیت ردگیری همزمان 100 هدف را داشته و برد آن برای اهدافی با سطح مقطع راداری (RCS) 4 متر مربع در حدود 200 کیلومتر است. —————————————— 🔹فعالترین و بروزترین و کانال اختصاصآ نظامی🔹 🆔 @mensejjil 🇮🇷 پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
⬆️⬆️⬆️ همه چیز از تو شروع شد #انتقام_سخت #سپهبد_قاسم_سلیمانی 🆔 @mensejjil 🇮🇷 پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷