فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انفجار موتور جت حین تست
.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔹تحلیل،تحولات و اخبار نظامی🔹
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فیلمی که هر ایرانی وطن دوستی باید بارها آنرا ببیند تا دریابد در دومینوی طراحی شده توسط امریکا در کدام مرحله قرار داریم و بهتر خائنان به کشور را بشناسند.
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نامه غمانگیز بچههای سیستانوبلوچستان به خدا
🔺مدرسمون خراب شده، حیوونامون مردن...
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شیوخ عشایر کربلا و نجف همراه با جمعی از فرماندهان الحشد الشعبی ضمن حضور در گلزار شهدای کرمان به سپهبد شهید قاسم سلیمانی ادای احترام کردند.
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
⭕️ آزادی شماری از تروریستهای «القاعده» در یمن توسط امارات
🔸امارات شماری از تروریست های القاعده در یمن را آزاد کرده است.
🔸عناصر آزاد شده از استان «شبوه» در جنوب یمن بودهاند و هدف از این اقدام، مشتنج کردن وضعیت شبوه و ایجاد بیثباتی در این استان است.
🔸در میان افراد آزاد شده توسط امارات نام شماری از سرکردگان تروریست های القاعده نیز به چشم می خورد.
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سردار سلیمانی در بازی کامپیوتری بتلفیلد ۳ (محصول سال ۲۰۱۱ میلادی)☝️
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
🔴دومین گزارش سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی منتشر شد؛
🔹دو موشک از نوع TOR_M1 از سمت شمال به سمت هواپیما شلیک شده
🔹اولین برخورد هواپیما با موانع در یک پارک تفریحی بوده
🔹هواپیما در زمان سقوط دارای خط سیری در مسیر بازگشت به فرودگاه بوده
🔹هیچ پیام رادیویی از خلبان در خصوص شرایط غیر معمول دریافت نشده
🔹هواپیما تا ارتفاع ۸۱۰۰ پایی صعود کرده و پس از آن از صفحه رادار حذف شده
🔹کنترلر رادار به دفعات با توجه به از دست رفتن اطلاعات پرواز اوکراین به دفعات خلبان را صدا کرده که پاسخی دریافت نکرده
➖➖➖➖👇👇👇
🔹گزارش سازمان هواپیمایی کشوری: ۲ موشک به هواپیمای اوکراینی شلیک شده است/ایسنا
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📡 نمایی آخرالزمانی از طوفان در نیوساوث ویلز استرالیا !
انقدر از زیبایی های استرالیا گفتیم، چشم خورد ، دست طبیعت داره استرالیارو شُخم میزنه !😐
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #من_بلد_نیستم
با عشق تقدیم به حسن روحانی!
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بازتاب حمله موشکی ایران در شبکه يک روسیه
🔺ایران دنیا را به لرزه درآورد و آمریکا را به وحشت انداخت/ایران یک مجازات بی نقص را به نمایش گذاشت
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
لذا با اتکا به توضیحات ارائه شده، مجدداً بر موضع آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر نسبت به اعمال عملیات فریب بر سیستم فرماندهی و کنترل سامانهی پدافند موشکی ایران و منتفی بودن نقش خطای انسانی با قطعیت تأکید میشود و در همین راستا از مراجع حقوقی ذیصلاح تقاضا میگردد بر نقش رژیم جنایتکار آمریکا در طعمه قرار دادن هواپیمای مسافربری اوکراینی و به شهادت رساندن عزیزان ما بهعنوان یک جنایت جنگی در این سانحه متمرکز شوند.
آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر
۲۹ دی ۱۳۹۸
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
بیانیه شماره ۲ آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر
در خصوص سانحه دلخراش هواپیمای مسافربری اوکراینی
ملت شریف و بزرگ ایران عزیز؛
ضمن عرض تسلیت مجدد بابت سانحهی تأسفبار هواپیمای مسافربری اوکراینی؛ در راستای تبیین علت وقوع این سانحهی دلخراش که سابقاً در بیانیه شماره 1 آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر مورخ 22 دی 1398 اعمال عملیات فریب بر سیستم فرماندهی و کنترل سامانهی پدافند موشکی ایران عنوان شد، اکنون در این بیانیه جزئیات بیشتری بر مبنای دانش سایبرنتیک با رویکرد مرور امکانهای مختلف برای این حادثه ارائه میشود.
الف) تبیین و تحلیل هر پدیده از منظر علمی، از مفهوم اولیه در بالاترین سطح تا روشهای تحقق آن در پایینترین سطح، میتواند بهعنوان یک زنجیرهی پیوسته در سه سطح استراتژیکی ، تاکتیکی و تکنیکی انجام شود؛ بهگونهای که در سطح استراتژیکی به علتیابی، در سطح تاکتیکی به شیوههای مدیریت و سرانجام در سطح تکنیکی به روشهای خرد اجرایی آن پرداخته میشود. از آنجا که قدم اول در مبحث سانحهی هواپیمای اوکراینی، پیگیری آن بهمنظور علتیابی است، لذا ورود به سطوح تاکتیکی و تکنیکی ضرورت نداشته و علت اعلام شده، صرفاً از طریق بررسیهای استراتژیک بر مبنای دانش سایبرنتیک حاصل شده است. از این رو، در فرآیند استنتاج، در اختیار داشتن اطلاعات خُرد فنّی و تکنیکی ضرورت نداشت.
ب) منظور از فریب فرماندهی و کنترل (Command & Control Deception) با اختصار CCD، اعمال نوعی از عملیات سایبرنتیک است که توسط آن حداقل یکی از ارکان سایبر ـ یعنی رکن محاسبات (پردازش اطلاعات)، رکن ارتباطات (انتقال اطلاعات) یا رکن کنترل (تغذیهی اطلاعات) ـ در سیستم فرماندهی و کنترل بهگونهای دستخوش تغییر شود که سامانه دچار تشخیص غیر واقعی یا اقدام نادرست شود.از طریق CCD مهاجم میتواند آنچه مورد نظر خود است را به سامانه القا کند، حتی اگر در واقعیت وجود نداشته باشد. آنچه در مورد این سانحه احراز شده است، CCD است؛ اما اعلام اینکه کدام رکن درگیر بوده است، نیازمند دسترسی به اطلاعات میدانی از این سانحه میباشد.
پ) بر اساس مستندات حادثه، موشک کروز ابتدا توسط بخشی از شبکهی پدافند کشور شناسایی شده است اما چندی بعد حمله کروز منتفی اعلام میشود. بهکمک نظریه بازی، چندین سناریوی اصلی بر اساس دانش سایبرنتیک برای علت رخداد سانحه شکل میگیرد که اعلام نتیجهی قطعی بر اساس بررسی تمامی آنها انجام شده است. اگر تشخیص موشک کروز توسط واحد پدافند موشکی سیار انجام شده باشد، با توجه به اعلام انقطاع ارتباطات این واحد با شبکهی مرکزی، محرز میشود که همزمان دو نوع عملیات سایبرنتیک شامل CCD و «اخلال در ارتباطات» انجام شده است. اگر موشک بهواسطهی واحدهای شناسایی مناطق جنوبی کشور رصد شده و به شبکهی مرکزی اعلام شده باشد، عملیات CCD روی آنها انجام شده است تا در ظاهر موشک کروز توسط آنها تشخیص داده شود. در نهایت اگر اعلام کروز از طریق شبکهی مرکزی پدافند کشور صورت گرفته باشد، بدین معناست که عملیات CCD در بخش مرکزی شبکهی پدافند کشور اعمال شده است. در دو سناریوی آخر، عملیات «اخلال در ارتباطات» علیه واحد پدافند موشکی سیار برقرار است. با توجه به اینکه تمامی حالات فوق معلول عملیات CCD است، بیانیه شماره 1 این نتیجه را با «قطعیت» اعلام نمود.
لازم به ذکر است طرح فرضیههایی نظیر اقدامات سایبرنتیک روی هواپیمای مسافربری، تغییری در اینکه ورود موشک کروز اعلام شده، اما در اصل وجود نداشته است، ایجاد نمیکند. هرچند دسترسی به هواپیمای مسافربری از راه دور و در اختیار گرفتن کنترل آن نیز در حوزهی عملیاتهای سایبرنتیک است و بهسهم خود اعمال عملیاتهای CCD را قویتر میگرداند. در این راستا اسناد مهمی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها سند منتشر شده توسط سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) میباشد. مبتنی بر این سند که چند ساعت پیش از سانحهی هواپیمای مسافربری اوکراین صادر شده است، نسبت به ورود پروازها به «منطقهی تهران» هشدار اضطراری داده شده و علت آن نیز مشخصاً امکان خطای محاسباتی (mis-calculation) و خطای شناسایی (mis-identification) بیان شده است که هر دو مورد ذیل CCD قرار دارد. حال پرسش کلیدی این است که چرا این سازمان پیشبینی نموده است که احتمال دارد هواپیماهای عبوری از آسمان تهران در سیستمهای مربوطه به اشتباه شناسایی شوند؟! چه ارتباطی بین عملیات CCD آمریکا علیه سامانهی پدافندی تهران و این بیانیهی اضطراری که دقیقاً به همین موضوع اشاره نموده، وجود دارد؟
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
عملیات فریب فرماندهی و کنترل
Command & Control Deception Operation (CCD)
فردا، برای اولین بار در نشست خبری ...
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
هلیکوپتر تهاجمی کاموف 50 / روسیه هلیکوپتر تهاجمی کاموف 50(black shark)با کد انتخابیHokum Aیکی از بهترین هلیکوپترهای شناخته شده در جهان است.این هلیکوپتر در قالب دو گونه طراحی گشته که نوع 2سرنشینه آن (کاموف 52) به (Alligator) و با کد انتخابیHokumBموسوم است.این هلیکوپتر توانای روسی قابلیت حمله به اهداف زمینی و هوایی مختلف را در ساعات مختلف شبانه روزراداراست.
حداکثر سرعت لول کاموف 310 کیلومتر بر ساعت بوده و از برد رزمیی برابر 460كیلومتر برخوردار است. کاموف توسط دفتر طراحی در روسیه طراحی گشته و از دو موتور توربوشفت کلیموف (تی وی 3-117 وی ام آ) هر کدام به قدرت2200شفت اسب بخار برای تولید نیروی تراست خود بهره می برد.این موتورها در دوسمت بدنه هلیکوپتر واقع شده و این امر بقاپذیری بالایی به این هلیکوپتر بخشیده است.این هلیکوپتر می تواند حدود2تن انواع تسلیحات شامل موشک های ضدتانک ،راکت های غیرهدایت شونده در کالیبرهای مختلف،موشک های هوا به هوا و انوع بمب ها را در چهار محل زیر دو بال کوچک نصب شده در وسط حمل کند.که از مهم ترین موشک های آن می توان به Vikhrشاره داشت. .
🆔 @mensejjil 🇮🇷 پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
خودروی رمل نورد Spider مخصوص نبردهای بیابانی این خودرو توسط کارخانجات STE سنگاپور طراحی شده است. این خودرو به درخواست ارتش سنگاپور طراحی شده است.
خودروی عنکبوت یک خودروی بدون زره سبک وزن مخصوص عملیات های صحرایی و مناطق پوشیده از شن و رمل می باشد.
سیستم تعلیق مستقل این خودرو و چرخ ها و تایرهای پهن آن این قابلیت را برای خودرو فراهم می کند که با سرعت بالا
در مکان های مملو از شن و رمل به حرکت خود با سرعت بالا ادامه دهد..
——————————————
🔹فعالترین و بروزترین کانال اختصاصی نظامی 🔹
🆔 @mensejjil 🇮🇷 پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما از دشمن هراسی نداریم
سخنان یک سال پیش سردار حاجی زاده،
خطاب به مسئولین: از دشمن نترسید!
سردار حاجی زاده :نگرانی ما از درون کشور است؛ نگرانی ما از آقازادههاست؛از برادرزادهها و خواهرزادههاست!
.
🇮🇷 @mensejjil پایگاه نظامی سجیل 🇮🇷