🔰 نامهای که محتوایش نباید فراموش شود
❇️وقتی در آبان ماه 1395 تصویری از آیتالله شبیری زنجانی با خاتمی و برخی اعوان و انصارش از جمله موسوی خوئینی ها، غلامحسین کرباسچی، عبدالله نوری و ... منتشر شد، علاوه بر تذکر طیف وسیعی از دلسوزان حوزوی به ایشان، آیت الله محمد یزدی رحمه الله نیز نامه سرگشادهای برای آیتالله شبیری نوشتند
🔻بخشی از این نامه به این شرح است:
📌« پیرو انتشار تصاویری در فضای مجازی از حضرتعالی در کنار برخی افراد مسئلهدار که برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری«دام ظله العالی» احترامی قائل نیستند؛ بدین وسیله به عرض میرساند، این موضوع ناراحتی و تعجب مقلدین و حوزویان را در پی داشته است. ... پس لازم است این احترام و شئون مرجعیت را رعایت فرموده و ترتیبی اتخاذ فرمائید این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد.»
📌اگر شخصیتی چون آیت الله یزدی زنده بودند حتما به حجتالاسلام محمدی گلپایگانی و محسن اژهای تذکر میدادند که لازم است شأن قوه قضائیه و بیت رهبری را حفظ کنید.
📌وقتی حوزههای علمیه از بزرگانی چون آیت الله یزدی خالی شود، ریشسفیدان و مسئولان حوزوی نیز به بهانه برخی اخلاقیات و محافظهکاریهای متعارف، دیدار مسئول بیت رهبری و رئیس دستگاه قضا با شخص فتنهگری چون خاتمی را توجیه میکنند و یا سکوت اختیار مینمایند.
@mersad598
♨️ بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه درباره دستگیری عناصر جاسوسی بهائیت در گیلان
🔹 بسمه تعالی
📃 اداره کل اطلاعات گیلان و سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان:
متهمین بازداشت شده که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با کانون صهیونیستی موسوم به "بیت العدل" مستقر در سرزمینهای اشغالی فلسطین در ارتباط تشکیلاتی بودند، مأموریت راهبردی احیای تشکیلات فرقه ضاله #بهائیت در استان گیلان را تحت عنوان خط تبلیغ " #تهاجمی" و جمع آوری هدفمند اطلاعات را برعهده د اشتند.
🔹 این گروه همچنین مأموریت تبلیغ آموزههای استعمار ساخته بهائیت و نفوذ در محیطهای مختلف، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را در سطوح مختلف و به طور خاص در آموزشگاههای موسیقی برای کودکان و نوجوانان، فعالیت در عرصه کارگردانی و بازیگری تئاتر و نفوذ در سریالهای شبکه سراسری صداو سیما و استانی " باران" را برعهده داشتند.
🔹 یکی از مصادیق صرفاً تشکیلاتی بودن بهائیت، تأکید مفرط سردمداران به تبلیغ و اشاعه تفکرات دیکتهشده است.
فرقه ضاله بهائیت، تبلیغ را از فرامین اصلی و جزء لاینفک خود میداند اما در حضور افراد ناآگاه، بهائیت را به عنوان یک باور قلبی معرفی میکنند که لزومی ندارد هیچ نمود بیرونی خاصی داشته باشد، تا پس از درگیر کردن افراد با موضوع، از طریق شستشوی مغزی، خواستههایشان را به افراد القا نمایند.
🔹 عناصر بهائی پس از ناکامی در عرصه میدانی با تغییر در شیوههای جذب حضوری و توسل به فضای مجازی، در کنار تبلیغ فردی، بخش زیادی از اهداف و برنامههای خود را از طریق رسانههای نوین و شبکه های مجازی و ماهوارهای دنبال و به صورت هدفمند به تحریک مخاطبین خود در فضای مجازی و تشویق به حضور میدانی در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ و شرکت فعال در کمپینهای رسانههای جریان معاند از جمله کمپین های مرتبط با موضوع "بی حجابی و اغتشاشات ۱۴۰۱ " دعوت که با برخورد قاطع اداره کل اطلاعات استان گیلان و سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان مواجهه و جهت سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی معرفی گردیدند.
🔅 برای دوستان خود ارسال کنید و در افزایش سواد رسانهای جامعه سهیم باشید.
@mersad598
⚫️عبرتهای عاشورا /شریح قاضی
◾️▪️امام خامنه ای: تاریخ مىنویسد: «مسجد کوفه مملو از جمعیتى شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند.» چرا چنین شد؟ بنده که نگاه مىکنم، مىبینم خواصِ طرفدارِ حقْ مقصرّند و بعضىشان در نهایتِ بدى عمل کردند. مثل چه کسى؟ مثل «شریح قاضى». شریح قاضى که جزو بنىامیّه نبود! کسى بود که مىفهمید حق با کیست. مىفهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتى «هانى بن عروه» را با سر و روى مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیلهى او اطراف قصر عبیداللَّه زیاد را به کنترل خود درآوردند.
◾️▪️ابن زیاد ترسید. آنها مىگفتند: «شما هانى را کشتهاید.» ابن زیاد به «شریح قاضى» گفت: «برو ببین اگر هانى زنده است، به مردمش خبر بده.» شریح دید هانى بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانى به شریح افتاد، فریاد برآورد: «اى مسلمانان! این چه وضعى است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمىآیند مرا از اینجا نجات دهند؟! مگر مردهاند؟!»
◾️▪️شریح قاضى گفت: «مىخواستم حرفهاى هانى را به کسانى که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیداللَّه آنجا حضور داشت و جرأت نکردم!»
◾️▪️«جرأت نکردم» یعنى چه؟ یعنى همین که ما مىگوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام مىداد، تاریخ عوض مىشد.
◾️▪️اگر شریح به مردم مىگفت که هانى زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیداللَّه قصد دارد او را بکشد، با توجّه به اینکه عبیداللَّه هنوز قدرت نگرفته بود، آنها مىریختند و هانى را نجات مىدادند. با نجات هانى هم قدرت پیدا مىکردند، روحیه مىیافتند، دارالاماره را محاصره مىکردند، عبیداللَّه را مىگرفتند؛ یا مىکشتند و یا مىفرستادند مىرفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیهالسّلام مىشد و دیگر واقعهى کربلا اتّفاق نمىافتاد! اگر واقعهى کربلا اتّفاق نمىافتاد؛ یعنى امام حسین علیهالسّلام به حکومت مىرسید. حکومت حسینى، اگر شش ماه هم طول مىکشید براى تاریخ، برکات زیادى داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد.
◾️▪️ اى شریح قاضى! چرا وقتى که دیدى هانى در آن وضعیت است، شهادتِ حق ندادى؟! عیب و نقصِ خواصِ ترجیح دهندهى دنیا بر دین، همین است.
بیانات امام خامنه ای در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسولالله (ص) ۱۳۷۵/۰۳/۲۰
@mersad598
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رجزخوانی کلامی زنجانی در واکنش به هتک حرمت قرآن
@mersad598
اگه دیدید بی حجاب ها وارد مراسم امام حسین شدند ... و گفتن
امام حسین مارو همینطوری ک هستیم خاسته ... طلبیده ک بیایم تو مراسمش تو هیاتش... شماها کی باشید ک نزارید عاشق امام حسین وارد مراسم روضه بشه...
اگه گفتن شرابخورا هم میومدن تو مراسم امام حسین...
اگه گفتن شهید شاهرخ ضرغام هم خلاف میکرده ولی میومده مراسم و روضه امام حسین...
فوری دستو پاتونو گم نکنید که اره راست میگن
شاید امام حسین اینارو بیشتر ازما دوست داره... اینارو میخره اما مارو نه...
بهشون بگید که ...
اون جوانی ک شراب میخورد ...
گناهشو نمی اورد تو مراسم امام حسین . اتفاقا شرابشو بیرون هیات میخورد... پیک شراب و خوده گناه رو نمی اورد تو روضه.
بیرون هیات محلی جدا گناهشو میکرد.. بدون گناه وارد میشد
اون جوان اصن چندروز قبل از محرم یه اب توبه میریخت رو سرش پاک میومد تو مراسم اتفاقا عزاداری هم میکرد . بعد از دهه یا به خاطر این حرمتی ک نگه داشته بود برای امام حسین.. اقا اونو میخرید.. یا بعد دهه دوباره کارشو شروع میکرد خلافشو میکرد..
شهید شاهرخ ضرغام ... هیچوقت اربده کشی و چاقو کشی رو نیاورد تو مراسم اقا..
حرمت نگه میداشت همین حرمت نگه داشتن هام باعث شد امام حسین بخرتش...
عاقبت بخیرشد
اما شمای بی حجاب چطور ؟
شماخوده گناه رو داری میاری تو مراسم روضه... حرمت امام حسین و مجلس امام حسین رو نگه نمیداری و با بی حجابی وارد میشی... امام حسینی ک بخاطر اسلام قیام کرد... و شما هیچ نشانه ایی از علاقه ات به امام حسین رو نمایان نکردی ...
پس شمای بی حجاب... خلافکار تر از اون جوان مشروب خور و جوانهای اربده کش هستی...
اینها همه برنامه ریزی شده وارد مراسمات میشن
امام حسین و امام زمان...
سگ نمیخان که ما بعضیامون میگیم من سگ در خونه شونم
امام زمان شیعه اگاه میخاد...
اون موقع در کربلا ... رفتن از امامه عصر و زمانه خودشون اقا حسین بن علی علیه السلام دفاع کنن..
امام عصر و زمانه حال حاضر ما... اقا بقیه الله هستن... از امام عصر خودتون... با اگاهی دفاع کنید
# ࢦبیــــــــکـــ یــــــــا حسیــــــــن
@mersad598
🌿السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
@mersad598
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸جوانهای ما خیال نکنند که مسئله، مسئلهی ملت گریه است! آنها از این گریهها میترسند!
#امام_خمینی
@mersad598
🔴 تیپولوژی منبر در ماجرای کربلا...
۱. تیپ اول؛ غاصبان منبر: منبرهای که قاضی القضات علوی را از اردوگاه حسین (علیه السلام) خارج کرد.
۲. تیپ دوم: منبرهای که به موعظه اکتفا کردند ولی در موعد حساس و جهاد کمیت شان لنگ است؛ با این گفتمان سلیمان بن صراد خزاعی که در دیالوگ معروفش گفت:
من در قیام نائب امام زمان (مسلم بن عقیل) شک دارم می روم در مکتبخانه، یعقوب وار منتظر یوسف زهرا بنشینم!!
۳. تیپ سوم: منبر حسین بن علی (علیه السلام) است ؛ منبری که زهیربن قین که بر مسلک عثمانی بود دقایقی پای آن نشست و حسینی شد.
در این منبر زمان شناسی، دشمن شناسی، سیاست و جهاد از ارکان دین است. #شهدا پرورش یافتگان این منبر بودند
@mersad598
🔴 #آزمون_سخت | با یزیدیم یا حسین (علیه السلام)؟ ‼️
🔹 نگاهی به تاریخ کربلا و حادثه عاشورا نشان می دهد که ما در کربلا با سه واژه متفاوت روبروییم ؛ منفعت، مصلحت و حقیقت. در کربلا آنچه اتفاق می افتد انسان ها را به سه نحله تقسیم می کند:
🔹 خواص منفعت محور: افرادی که در کربلا سهیم هستند همه سیدالشهداء (علیه السلام) را می شناسند؛ ولی بین منفعت مقطعی و حقیقت گیر می افتند. مثلا شریح قاضی اگر فقط بر بالای عمارت کوفه می گفت که هانی بن عروه در زندان زخمی و مجروح شده است همانجا قیام مردم علیه ابن زیاد شکل می گرفت و حادثه عاشورایی پدید نمی آمد. یا یکی مثل عمر ابن سعد چرتکه می اندازد که حسین (علیه السلام) را می کشم ، به ملک ری که رسیدم توبه می کنم ؛ ولی آنچه در دوراهی حقیقت و غنیمت برای عمر ابن سعد محقق شد این بود که نه به ملک ری رسید و نه از گندم آن خورد .
🔹 خواص مصلحت اندیش: دیگری هم مثل سلیمان ابن صرد خزاعی می شود که در شناخت حقیقت و مصلحت مبتنی بر منافع شخصی در می ماند. عقل مصلحت اندیش و کوته بین انسان های بزرگی مانند سلیمان ابن صرد خزاعی اینگونه محاسبه می کنند که قطعا در هماورد بین امام حسین (علیه السلام) و سپاه یزید آن کسی که شکست می خورد امام حسین (علیه السلام) است. به همین دلیل پا پس می کشد تا در جایی دیگر بتواند یزید را شکست دهد. اما تاریخ یعنی اقدام در موقع خویش. سلیمان بعدها در قیام توابین با ۴۰۰۰نفر شهید می شود؛ ولی پیام ۷۲ تن کجا؟ و تاثیر ۴۰۰۰ نفر مصلحت سنجِ وقت نشناس کجا؟
🔹 خواص حقیقت طلب: اما کسان دیگری هستند که در طریق حقیقتند؛ حقیقت هم جز پا جای پای معصوم(ع)گذاشتن نیست "المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم زاهق".مالک در جنگ صفین می داند که اگر دو شمشیر دیگر بزند خیمه ی کفر ویران می شود ؛ ولی به اذن مولایش برمی گردد ، اما کمی آنسوتر عاشوراییان می دانند بواسطه راهی که می روند سرشان بر نیزه خواهد رفت ؛ ولی اذن میدان می خواهند. در این حقیقت طلبی گاه شمری که جانباز جنگ صفین است مردود می شود؛ ولی سعد ابن حارث، ابوالحتوف بن حارث، حر بن یزید و .... که تا ظهر عاشورا در سپاه یزید هستند به امام می پیوندند و شهید می شوند.
🏴 با خودمان بیندیشیم ما کدامیم و کجاییم؟ با حق و حقیقت یا با منفعت و مصلحت؟
🖌
@mersad598
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام سجاد علیهالسلام درباره جایگاه حضرت قمر بنی هاشم:
وَ إنَّ لِلْعَبّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبارَکَ وَتَعالی مَنْزِلَةٌ یَغبِطَهُ بِها جَمیعَ الشُّهدَاءِ یَوْمَ القِیامَة
عباس علیهالسلام نزد خداوند مقامی دارد که همه شهدا در قیامت بدان غبطه میخورند
چرا تاسوعا را به حضرت ابوالفضلالعباس علیهالسلام منتسب میدانند؟
🔹مرحوم استاد فاطمینیا درباره انتساب تاسوعای حسینی به حضرت ابوالفضل میگوید شاید یکی از دلایلش این باشد که عصر تاسوعا امام حسین علیهالسلام به ایشان گفت: «بنفسی انت»(جانم به قربانت) امشب را از این جماعت مهلت بگیر.
🔹دلیل دیگر که میتوان به آن اشاره کرد این است که شمر ملعون در این روز برای ایشان اماننامه آورد که قمر بنی هاشم او و فرستنده اماننامه را لعنت کرد.
@mersad598
🌿السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
@mersad598
🔻امام خمینی : «آنقدر که اسلام تکیه کرده است بر اینکه منافقین را از بین ببرد یا اصلاحشان کند، برای کفار اینطور نیست»
۵ مرداد،سالروز #عملیات_مرصاد
@mersad598
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مرا به آن بانویی که در اغتشاشات مظلومانه و در همهمه مثل مادرمان زهرا(س) کتک خورد و مثل اسرای کربلا معجر از سرش کشیدند، مرا
به آن بانویی که در گرمای سوزان تابستان مجاهدانه چادر سر میکند، مرا به آن خانم های که حرمت جلسه را حفظ کردند، به خانم هایی میخوان به حجاب پناه ببرند و امانتدار امانت حضرت زهرا(س) باشند #ببخش.
🔰مرا به لحظه هایی که بسیجی هایی مثل آرمان، روح الله و... وسط خیابان از یک مشت حرومی کتک خوردند #ببخش.
🔶مرا به لحظه های بیخوابی رفقای مجاهد فضای مجازیم #ببخش
✅مرا به هرکسی که به این کشور و مردم حسینی خدمت میکند #ببخش
.@mersad598
بیا اول خواهرتو آزاد کن که به خاطر کلاهبرداری و دزدی های تو
افتاده زندان، بعد به فکر دیگران باش.
@mersad598