eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.4هزار عکس
162.9هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهربون مثل مامان! 😘 🔺 | پلنگ برفی مادر سعی می‌کنه به توله‌اش آموزش مخفی شدن و حرکت به طرف شکار رو بده، اینجا وانمود می‌کنه که بچه‌اش رو نمی‌بینه و غافل‌گیر می‌شه!‌ 😁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ وقتی صدای وسایل جهیزیه هم در میاد :)) 🎥 نگاهی طنز به مقوله‌ی خرید لوازم غیر ضروری در جهیزیه |
49.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نابودی فرهنگ ایران و ایرانی😥 | این اتفاق ناگوار یک پدیده‌ی جهانیه، این که دلقک‌ها و احمق‌ها به محبوبیت رسیدن و اندیشمندان منزوی شدن، اما این پدیده‌ی جهانی شایسته‌ی فرهنگ ایران و ایرانی نیست دنبال کردن و پیروی از این افراد یعنی کمک کردن به نابودی فرهنگ متمدن و چند هزار ساله‌ی ایران و ایرانی
🔴 دلار به کانال ۳۱هزار تومان رسید!! 🔹 آقای رییس‌جمهور تا وقتی نفوذیان دولت قبل مخصوصاً در زمینه اقتصاد در دولت شما حضور دارند، از هر راهی به شما ضربه خواهند زد. 🔹 هرچه سریعتر آنها را برکنار کنید و با دلالان ارز و سکه برخورد کنید
🔴 واکنش سردبیر کیهان به اراجیف گویی جدید مسیح مهاجری شیخ زرد نویس اصلاح طلب 🔻 حسین شریعتمداری نوشت: 🔹 ۱- روزنامه جمهوری اسلامی که تا چند سال قبل ادعای انقلابی بودن داشت و مدتی است به جمع روزنامه‌های زنجیره‌ای و غربگرا پیوسته است، در شماره روز شنبه‌خود این خبر را نقل کرده است که «محب‌الله موفق از تک‌تیراندازان ماهر گروه طالبان، شهردار میمنه مرکز ولایت فاریاب شد». 🔹 و در تفسیر آن نوشته است «شباهت‌های طالبان با ما، دارد آشکارتر می‌شود»! و از این طریق به کنایه، آقای دکتر زاکانی شهردار جانباز تهران که همه عمر خود را در خدمت به اسلام و انقلاب سپری کرده و در جبهه‌های جنگ تحمیلی به افتخار جانبازی نائل شده است، با تک‌تیرانداز طالبان مقایسه کرده و برابر نشانده است! 🔹 ۲- خطا اگر یک، دو، سه و یا چند بار باشد می‌توان آن را خطا ارزیابی کرد ولی چنانچه پی‌در‌پی بود و به تکرار نشست، «خط» است. 🔹 متاسفانه بعد از پیوستن روزنامه جمهوری اسلامی به غربگراهای وطنی، نمونه‌هایی از این دست، ‌اندک و کم‌شمار نیست و به طور طبیعی و منطقی این تلقی را پیش می‌آورد که مواضع یاد شده از نوع «خط» است و نه خطا! 🔹 ۳- در این وجیزه اما، سخنی کوتاه و دوستانه با جناب آقای مسیح مهاجری، مدیر مسئول و سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی در میان است و آن اینکه: 🔹 الف: جناب مهاجری چه شباهتی میان تک‌تیرانداز طالبان و دکتر علیرضا زاکانی، شهردار بسیجی و جانباز تهران دیده‌اید که باعث شده ایشان را با تک‌تیرانداز طالبان مقایسه کرده و برابر و همسان معرفی کنید؟! 🔹 ب: آیا شهردار تهران را به این علت که در جنگ تحمیلی حضور داشته است با تک‌تیرانداز طالبان که او نیز اهل جنگ بوده است، یکسان و هم‌طراز دانسته‌اید؟! 🔹 یعنی حضرتعالی که در کسوت شریف روحانیت!! هستید، نمی‌دانید «جنگجو» بودن به تنهایي نمی‌تواند ملاک ارزیابی باشد که حضور دکتر زاکانی در جنگ تحمیلی و دفاع ایشان از جان و مال و ناموس مردم این مرز و بوم را با حضور تک‌تیرانداز طالبان در جنگی که دستکم در گذشته آمریکا و اسرائیل مدیریت آن را برعهده داشته‌اند، برابر دانسته‌اید و این دو را شبیه یکدیگر معرفی کرده‌اید؟! 🔹 جناب آقای مهاجری! به یقین منظور شما طالبانی نیست که امروزه -ولو به ظاهر- با آمریکا در ستیز است، چرا که در این صورت مشکل دیگری نیز پیش می‌آید و آن اینکه حضرتعالی مقابله با آمریکا را هم زشت و ناپسند می‌دانید؟! 🔹 آیا ده‌ها آیه از کلام خدا و از جمله، این آیه از سوره مبارکه نساء به گوشتان آشنا نیست که « الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الله وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ - آنان که ایمان آورده‌اند، در راه خدا می‌جنگند؛ و کسانی که کافر شده‌اند، در راه طاغوت می‌جنگند»؟! هر دو می‌جنگند اما، این کجا و آن کجا؟! 🔹 ج: جناب آقای مسیح مهاجری! دکتر زاکانی یک پزشک متخصص است و در جنگ تحمیلی به افتخار جانبازی نائل شده است. حالا با عرض پوزش جای این سؤال است که در آن هنگام بنده و شما کجا بودیم؟! 🔹 ۴- و بالاخره، علی‌رغم مواضع چند سال اخیر روزنامه جمهوری اسلامی، این احتمال هر چند ضعیف نیز وجود دارد که مطلب یاد شده از سر غفلت در آن روزنامه آمده و آقای مهاجری از آن بی‌اطلاع بوده‌اند که در این صورت پوزش رسمی و صریح ایشان را می‌طلبد... 🔻وآخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمِين.
🔴 جزییات تغییر ساختار در نیروی انتظامی 🔹 یک‌سال است که طرح فرماندهی کل شدن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح پیگیری می‌شود؛ اخبار حاکی از آن است که حدود سه هفته پیش فرمانده کل قوا با کلیات این طرح موافقت فرموده‌اند. 🔹 با تغییر ساختار ناجا و تبدیل آن به فرماندهی کل، نیروی انتظامی جهوری اسلامی ایران، معاونت اطلاعات ناجا به سازمان ارتقا پیدا خواهد کرد. 🔹 تا پیش از این تغییرات به‌دلیل آنکه ناجا به‌عنوان یک نیروی انتظام بخش تعریف می‌شد، جایگاه سازمانی پایین‌تری نسبت به ارتش و سپاه داشت و با تبدیل آن به فرماندهی کل، هم رده ارتش و سپاه پاسداران قرار می‌گیرد، یعنی فرمانده نیروی انتظامی هم رده فرماندهان ارتش و سپاه قرار می‌گیرد. 🔹 این بدان معنا است که فرمانده نیروی انتظامی که در حال حاضر معادل و هم رده وزرای دولت محسوب می‌شده است، اکنون با این تغییر هم رده معاون اول رئیس جمهور محسوب می‌شود.
🔴 حسین الله‌کرم: دوره احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت تمام شود با او تسویه حساب می کنیم!! 🔻حسین الله‌کرم دبیر شورای حزب‌الله و از پیشکسوتان سپاه پاسداران، طی سخنانی در حاشیه نشستی در شهرستان شهرری گفت: 🔹 دوره پنج ساله عضویت احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اسفند ماه امسال به پایان می‌رسد و از اینجا به بعد «تسویه حساب» ما با وی شروع می‌شود!
🔴 کشته اصفهانی، داعشی از کار در آمد! 🔻بازی کشته سازی در اعتراضات اصفهان 🔹احمدرحمت‌آبادی که گفته می‌شد در اعتراضات اخیر اصفهان به دست نیروهای امنیتی کشته شده، در حقیقت «ابوایمان الکردی» عضو داعش است که سه سال قبل در سوریه کشته شده است.
⭕️دکتر سعید محمد، علی اکبر محرابیان، رستم قاسمی، عیسی زارع پور و...عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت ایران شد‏ند! پ.ن:این افراد مگه مسئولیت های کم اهمیتی دارن ک باید عضو هیئت امنای دانشگاه هم بشن!!
📢 یک اقتصاددان خطاب به رئیس‌جمهور: کو آن برنامه ٧٠٠٠ صفحه ای اقتصادی که خبرش را دادید؟/ لااقل یک بار به آن استناد کنید 🗣 فرشاد مومنی، اقتصاددان: ◀️ آقای رئیسی با این مبنا بر سرکار آمدند که هفت هزار صفحه فقط برنامه اقتصادی نوشته‌اند. با این ‌وجود در عمل حتی چند سطر از این هفت هزار صفحه نه موضوعیت دارد و نه کار آیی. ◀️ از زمان روی کار آمدن دولت جدید ما حتی یک‌ بار نیز نشنیدیم که رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی ایشان کوچک‌ ترین استنادی به برنامه هفت‌ هزار صفحه‌ای بکنند. ◀️ در چنین شرایطی ما شاهد تکرار بنیادی یک مسأله حیاتی به نام اجرای بدون تنازل همه سیاست‌هایی که دولتمردان با نقد آنها بر سرکار آمده‌اند. ◀️ اگر به بحث‌های حامیان در دوران رقابت‌های انتخاباتی دقت کنیم متوجه می‌شویم که همه آنها به شوک‌درمانی و سیاست‌های تورم‌زا حمله می‌کردند و فروش فسادزا، مشکوک و بی‌ضابطه دارایی‌های بین نسلی مردم تحت عناوینی مانند خصوصی‌سازی و مولدسازی حمله می‌کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عنابستانی سیلی نزد؛ هل داد😐😐 رئیس مجلس: معتقدم دربارهٔ آقای عنابستانی هیئت نظارت باید محکم‌تر برخورد می‌کرد، اما ....
هدایت شده از 
. گلّه اجاره ای 🔹کانال های اجاره ای و زنجیره ای، گلهّ ای رفتار می کنند. کارفرما یان، محتوای تحریف را فراهم می سازند و اینها بی چون و چرا می کنند! ♦️جزو کاسبی های روزانه این کانال ها، تحریف چند یادداشت و گزارش کیهان است؛ تا تصویری وارونه به مخاطب کم اطلاع بدهند. آنها البته ناخواسته، با این حجم از پردازش، به اهمیت و جایگاه کیهان اعتراف می کنند. 🔹امروز در یادداشت "تکاپوی ۱۰۰ روزه دولت و پاتک غرب و غربگرایان" (https://kayhan.ir/) به انبوه گزارش ها، آمار ها و مستنداتی پرداختیم که از وضعیت قهقرایی اقتصاد در دولت روحانی به ویژه در دوره پایانی آن حکایت می کرد، ♦️سپس با مستندات، توضیح دادیم که دولت جدید در صد روز اول خود چگونه کوشیده، مدیریت از ریل خارج شده را به مسیر برگرداند و موفقیت هایی را هم کسب کند. و این که، همین رویکرد درست ، غرب و غرب گرایان را به دست و پا انداخته تا با عملیات ترکیبی، کارشکنی کنند. 🔹نوشتیم که سه سال قبل، چهار ایستگاه برای خروج ارز از ایران (استانبول، هرات، اربیل و دوبی) فعال بود و فقط در ترکیه، یک باند 400 نفره دستگیر شدند که دلار را از ایران به ترکیه قاچاق کرده و سپس به آمریکا می فرستادند. ♦️اما گلّه کانال های اجاره ای نوشته اند؛ "کیهان: حالا که وضعیت اقتصادی کشور خوب شده، چرا دلار بالا می رود؟". این که کیهان نوشته دولت جدید برخی روند های زیانبار و مهلک را متوقف کرده، آیا به معنای این است که "وضعیت اقتصادی خوب شده است"؟! 🔹هدف چیست؟ مقابل قرار دادن تلقی مخاطب از شرایط دشوار اقتصادی، با تحلیل تحریف شده! و حال آن که وضعیت نابسامان اقتصادی، آورده هشت سال فشلی دولت "برجام و دیگر هیچ" بوده؛ اما همین کانال ها و رسانه های اجاره ای، مشغول بزک کاری آن بوده اند. به قول معروف "خود می کشند و خود، تعزیه می دارند". ♦️لابد کسانی هم با هنر دریوزگی امرار معاش می کنند. بالاخره زندگی گلّه شغال ها و کفتار ها هم باید بگذرد!
🖊 : (+) ◀️ یکی از مشکلات جدی در کشور، «عدم مسئولیت‌پذیری» و «عدم پاسخگویی» مسئولان نسبت به سیاست‌ها و تصمیم‌های اتخاذ شده است. مسئولان تصمیمات غلط می‌گیرند و افتتاح و اجرا می‌کنند؛ اما زمانیکه تبعات تصمیمات بیرون می‌زند، هزینه‌های این تصمیمات غلط را باید مردم محلی بدهند. 🔹 تقریباً هیچ مدیر و سیاستگذاری در حوزه‌ی آب، نگرانی‌ای در خصوص تبعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، محیط زیستی و حتی امنیتی تصمیمات خود (چه در دولت و چه در مجلس) ندارد. زیرا مدیران می‌دانند پس از بروز تبعات مختلف این تصمیمات، هیچ مکانیزم و برای این تصمیمات غلط توسط آن مدیران وجود ندارد. 🔹 اما تأسف‌بارتر آنکه پس از بروز تبعات مختلف تصمیمات و سیاست‌های غلط در جامعه، همان مدیران و سیاستگذاران که به نوعی مسبب ایجاد این وضعیت بوده‌اند به‌عنوان: ۱- مسئول برای نجات آن تبعات یا ۲- کارشناس و متخصص حل آن بحران انتخاب شده و در جلسات متعدد، ضمن انتقاد و نقد گذشتگان! همچنان به ارائه راهکارهای منبعث از رویکردهای غلط خود می‌پردازند. مثال‌ها در این موارد آن‌قدر متعدد هستند که نیاز به نام بردن از یکایک آنها نیست. 🔹 مسئولی که علیرغم هزینه‌های چند ده هزار میلیاردی به اسم نجات آب، مطمئن است که این راه‌کارها نه تنها چاره‌ای برای مشکلات آب کشور نیست، بلکه در میان‌مدت، چالش‌ها و تبعات جدی ایجاد خواهد کرد؛ خیالش از این راحت است که به‌دلیل عدم وجود این سازوکار حکمرانی، هیچ‌کس در آینده سراغ او نخواهد رفت. 🔹 برای بهبود مدیریت آب در کشور، لازم و ضروری است که «مسئولیت‌پذیری» و «پاسخگویی» در حوزه حکمرانی آب به جد پیگیری و مطالبه گردد. 🔺 فراموش نکنیم: «کم‌ آبی، بحران نیست. آنچه کم‌ آبی را به تبدیل می‌کند، سوءمدیریت و حکمرانی بد آب است.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نفتی‌ها به این راحتی از منافعشان کوتاه نمی‌آیند! ◀️ عرب اسدی (معاون سرمایه انسانیِ سازمان استخدامی): هنوز اطلاعاتی از حقوق و مزایای کارمندانش وارد سامانه نکرده است! 🔹 اینکه وزارت نفت، حقوق و مزایای کارکنانش را در سامانه پاکنا وارد نکند اصلا چیز عجیبی نیست. ویدئو پایین را ببینید. مربوط به پارسال است. 🔸 محسن زنگنه (عضو کمیسیون برنامه و بودجه) می‌گوید ۹۰۰ هزار میلیارد تومان، بودجه است و هیچ کس در این کشور به شما نمی‌گوید که درآمد شرکت ملی نفت چقدر است. سه ماه است از وزیر نفت () می‌پرسیم، درآمد شرکت نفت چقدر است، پاسخی نمی‌دهد و می‌گوید محرمانه است! 🔹 کار ضروری و بجای سازمان اداری و استخدامی، واقعا جای تقدیر دارد اما حتما به نیاز دارد تا بتواند با امثال شرکت نفت دربیفتد. نفتی‌ها به این راحتی از منافعشان دست نمی‌کشند! 🔺 این، تازه اول کار است؛ فکر کنید اگر حقوق و مزایا، بخواهد به نفع اصلاح شود، چه بلوایی به پا شود. احتمالا نفتی‌ها پیش‌بینی چنین چیزی را می‌کنند که از اول پا نمی‌دهند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ابقای مدیران دولت روحانی با تلاش ! 🔹 نماینده رسماً اعتراف می‌کند که برای ابقای ابول‌نژادیان مدیر با وزیر بهداشت صحبت کرده و وزیر هم پذیرفته! 🔹 در حالی‌که دخالت نماینده در عزل و نصب‌ها، هم خلاف قانون است هم خلاف فرمان رهبری! 🖊 (+)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 سید محمدحسین (تهیه‌کننده مستند امیدی‌هـِ) در برنامه : 🔹 فکر می‌کنم اگر دوباره به عقب برگردیم، اسم این مستند را "" نمی‌گذاریم. شاید آخرش یک علامت سوال بگذاریم. 🔹 ما یک چیز‌هایی را در مستند نیاوردیم و به‌نظرم اشتباه کردیم. اشتباه کردیم که را در مستند نزدیم! و خیلی خنثی از کنارش رد شدیم و روایت‌های مثبتش را گرفتیم. 🔹 من اشتباه کردم را در مستند نزدم! سپاه خوزستان می‌توانست خیلی جدی‌تر و محکم‌تر از اینها حمایت کند؛ چون در جریان ماجرا بود و می‌دانست که چه خبر است؛ ولی چرا خودشان را کنار کشیدند و سکوت کردند، یا حمایت خیلی ضعیفی کردند؟! 🔺 پ. ن: برای دیدن فیلم کامل برنامه می‌توانید اینجا کلیک کنید.
⭕️ واکنشِ قابلِ تأمل ، مجری برنامه تهران بیست، به گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم: 🔹این «گفتِ» زنده با مردمه نه «گفت و گو»؛ با احترام به استادان خودم، بد نیست در این برنامه «مجری» کلا حذف شود، چون بود و نبودش فرقی نداره. 🔹 ظاهرا ، بعد از به قدرت رسیدن، شأن‌شان بالاتر از اینه که «پاسخ» بدهند. این سنت همیشگی بوده.
🔹 كسی توجه كرد كه هفته قبل با تركمنستان و آذربايجان رسمی علنی امضا كرد هم تگ SDGT داشت هم تگ IFSR؟ و هيچ معافيتی هم از جانب خزانه دارى برای اين قرار داد صادر نشده ولی از اول دی اجرايی مى شود. 🔺 پ. ن: تگ SDGT مربوط به تروریسم است و تگ IFSR مربوط به تحریم‌های نظام مالی ایران است. 🖋 (اقتصاددان) (+)
🌀ظلم چیست؟ 〰خوزستان/ شادگان ✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨ببینید و به حال مجلس گریه کنید... 🌀نماینده‌هایی که یک‌باره فعال شدند! ✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
❇️ذکر این مطالب برای این است که این عناوین، این سرفصل‌هایی که ما عرض میکنیم، به وسیله‌ی شما آقایان با علمیّتی که دارید، با مهارتی که دارید، با توانایی تجزیه و تحلیلی که دارید، تبیین بشود برای مردم و به صورت گفتمان دربیاید 🔻چند را من عرض میکنم در این زمینه؛ یعنی نوع مواجهه به چند صورت میتواند تصویر بشود: ◀️ گاهی مواجهه‌ی ما با این حوادث ✅ است، گاهی ❌ و مواجهه‌ی منفعل. 🔷 فعّال یعنی اینکه وقتی با یک حادثه‌ای روبه‌رو می‌شویم، نگاه کنیم ببینیم ما در قبال این حادثه - برای دفع آن، برای رفع آن، برای تضعیف آن، یک جاهایی برای تقویت آن - چه‌ کار باید بکنیم؛ فکر کنیم و فعّال وارد میدان بشویم؛ این مواجهه‌ی فعّال. 🔴 مواجهه‌ی انفعالی این است که وقتی یک حادثه‌ی تلخی، سختی، مشکلی پیش می‌آید، بنا کنیم آه و ناله کردن، دائم به زبان آوردن، دائماً گفتن، مدام تکرار کردن؛ بدون اینکه یک تحرّکی در مقابل آن داشته باشیم. پس دو جور مواجهه داریم: مواجهه‌ی فعّال، مواجهه‌ی انفعالی. ⏪ از نگاه دیگر: ❇️ یا ❌ 🔴مواجهه‌ی عکس‌العملی این است که فرضاً وقتی در مقابل یک قرار گرفتیم، و دشمن ما را به یک میدان مواجهه‌ای میکشانَد، ما هم برویم در همان میدان، و طبق برنامه‌ریزی او - که یک حرکتی انجام می‌دهد - مثل خود او یک حرکتی انجام بدهیم؛ این مواجهه‌ی انفعالی است، این مواجهه‌ی عکس‌العملی است؛ یعنی در واقع حرکت ما تابعی از نوع حرکت او است. ❇️ این است که نه، فرضاً دشمن از یک ناحیه‌ای به ما حمله میکند، ما از ناحیه‌ی دیگری به او حمله کنیم، ما به شکل دیگری ابتکار عمل را به دست بگیریم و نوعی برخورد کنیم که مثلاً ضربه بزنیم. این دو جور مواجهه است. 🗓 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری؛ ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
📜"وَكَذٰلِكَ جَعَلناكُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَكونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ وَيَكونَ الرَّسولُ عَلَيكُم شَهيدًا" بقره؛ ۱۴۳ 🔹 به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از استفاده نکنید. دشمنان از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات و را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. 🔹 آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم. میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را!!! 🔹 اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: "وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا". امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: "اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة"؛ این است. 🔹 راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ ❇️امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ "سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم"؛ جلوتر بروید. 🔹 آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور می‌گویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. ⚠️دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که می‌گویند تندرو، منظورشان کسانی است که در مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را می‌گویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. 🗓 بیانات در دیدار مردم نجف‌آباد؛ ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
🔴 برخورد محکم و قاطع حضرت امام خمینی که کمتر شنیده اید 🔻قابل توجه نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی کشور به خصوص دادگاه ویژه روحانیت 🔸 محمد رحمانی پژوهشگر تاریخ معاصر نوشت: 🔹 نسبت به یکی از روحانیون مطرح متوجه می شوند که حاج آقا با یک یا چند خانم دیگر در ارتباط است! فلذا آن خانم یا خانم ها دستگیر می شوند بازجویی شده و گزارشی تهیه می شود. 🔹 خبر به گوش می رسد او نیز دو تن از شاخص ترین افراد امنیتی اطلاعاتی و قضایی را احضار می کنند! 🔹امام می پرسد مگر کار اطلاعات این چیزها است که در مردم سرک کشد! یکی از آن حضرات می گوید بلی دیگر غیر از این نیست! 🔹 امام که عصبانی شده بود تاکید می کند شما به چه حقی این کارها را می‌کنید؟! می گویند اعترافات فراوانی موجود است ... 🔹 امام حرفشان را ناقص می گذارد و می گوید هر کسی نظیر این اعترافات و شنودها را حتی بخواند 🔹 این دستور امام نه تنها درخصوص آن روحانی مطرح بلکه در خصوص متهمان امنیتی نیز بود. 🔹 یعنی اگر متهمی به خاطر بمب گذاری شنود است و همزمان روابط غیر شرعی وی کشف شود دادگاه حق برخورد و حتی طرح اتهام هم ندارد! 🔹 امام حاج احمد را صدا می‌زند و می گوید این را باید مکتوب کنیم! 🔹 مکتوب این فرمان می شود همین فرمان هشت ماده ای که در ۲۴ آذر ۱۳۶۱ آن هم در زمانی که کشور در شرایط امنیتی قرار داشت صادر شد. 🔹 هشت ماده ای که منشوری مهم از است که هنوز هم جای ترویج و توجه و تبلیغ دارد جالب آنکه فرمان فقط روی کاغذ نماند و دستگاه قضایی زده شد! 🔹 تعدادی از مطرح ترین اعضای شورای عالی قضایی برکنار شدند یا استعفا دادند از جمله(بالا غیرتا حاشیه نکنید تاریخ می گم) ! 🔹دادستان کل کشور یعنی مرحوم ربانی املشی برکنار و جای او آقای صانعی آمد! 🔹 بسیاری از دادستان های انقلاب در تعداد زیادی از استان ها با وجود آنکه در خط مقدم با مسائل امنیتی بودن برکنار شدند لازم به ذکر است اصلا اینها هیچ ربطی با آن پرونده اولیه نداشتند ! 🔹 سایر عوامل امنیتی و قضایی در نامه دست جمعی به صورت محرمانه و غیر رسانه ای به مرحوم اردبیلی اعلام کردند اگر این شرایط ادامه یابد استعفا می دهند.. 🔹 خبر به امام رسید، امام کوتاه گفت اگر به قصد فشار و جلوگیری از اصلاح چنین کردند 🔹 این پایان ماجرا نبود هیئت های چندگانه ای شکل گرفت تا وضعیت زندانیان را بررسی کند و هیئت های دیگر موظف شدند حتی عملکرد دولت را در رعایت حقوق شهروندی بررسی کنند. 🔹 بسیاری از زندانیان تحت نظر آیت الله منتظری شامل عفو شده آن هم در زمانی که خبری از رسانه و مطبوعات چندانی نبود. 🔹 همه اینها بخاطر این بود که امام خمینی احساس کرد رویه ای خلاف اسلام و اخلاق در کشور سامان یافته است. 🔹 امام همچنین دستور میده این نظیر بازجویی ها و شنودها شوند. 🔹 اون افراد یک نسخه از قبل به آقای خامنه ای رییس جمهور وقت داده بودند که ایشان میگه خدا را شکر فرصت نکردم گزارش را باز کنم که مشمول سقوط از عدالت بشوم چون امام گفته بود هرکسی اینها را بخواند از عدالت ساقطه..