eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.8هزار عکس
169.4هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰ظلم قوه قضائیه و ظلم به قوه قضائیه🔰 👈ستایشی: قوه قضاییه نسبت به افراد شاخص مدارا کرد سخنگوی قوه قضاییه: 🔹اگر بر احکام قطعی دادگاه‌های صالح قوه قضاییه، کسانی بحثی و نقدی دارند ما بارها گفتیم نقد منصفانه را پذیرا هستیم و اگر اشکالی هم باشد مورد توجه قرار می‌دهیم. 🔹اگر نگاهشان تشویش اذهان عمومی نسبت به احکام صادره باشد گفته‌ایم که ظلم به دستگاه قضایی ظلم به قانون است و آن را نمی‌پذیریم. 🔹نسبت به افراد شاخص دیدید چقدر قوه قضاییه مدارا کرد و واقعا روان مردم را بهم ریختند و نظم جامعه مختل کردند که قابل پذیرش نیست. /منبع: تسنیم. ✍️ : ظاهرا آقای سخنگوی قوه قضائیه متوجه نیست که صراحتا اعتراف می کند دستگاه عدلیه تبعیض روا داشته و علت آن هم شاخص بودن آن افراد است. 🔻 یعنی اگر یک فرد شاخص در دستگاههای کشور، جریانهای سیاسی، دانشگاه و حوزه تخلف و جرمی مرتکب شود با او مدارا می‌شود چون در منطقه امنی به نام شاخص بودن است و وابستگی به یک جریان یا جایگاه مهم برایش مصونیت‌آور است و قوه قضائیه می ترسد به اتهام یا جرمش رسیدگی کند. 🔻در مقابل اگر یک شخص در مرتبه پایینتر اجتماعی باشد و همان اتهام یا نقد را وارد کند قوه قضائیه مدارا نمی کند. 👈 در این ایام بیشترین تخریب و هجمه علیه قوه قضائیه توسط اشخاص و جریانهای شاخص اتفاق می افتد نه مردم عادی. 🟢مردم عادی حتی سلبریتی های نمی دانند که فرق تخییر حاکم با اولی بودن تناسب حکم با شدت جرم چیست و نمی‌دانند که تخییر حاکم به ظاهر اولیه آیه نزدیکتر است و حداقل دو روایت صحیحه آن را تایید می کند و موافق مشهور است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️آزادی در راستای پیروی از هوای نفس، ما را از آزادی مطلق باز داشته است 🔹آزادی در راستای پیروی از ، ما را از آزادی مطلق باز داشته است. آزادی در شهوات و جهات حیوانی ما را از عبودیت کامله، که کنه آن ربوبیت است، بازداشته است. «أَلْعُبُودِیةُ جَوْهَرَةٌ کنْهُهَا الربُوبِیةُ؛ بندگی، گوهری است که کُنه (ذات) و حقیقت آن ربوبیت است». [مصباح‌ الشریعة، ص ٧] 📕در محضر بهجت، ج٣، ص٢۴٢ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آزادی زن در غرب 🔹از روزی که اروپایی ها، صنایع جدید را به‌ وجود آوردند - در اوایل قرن نوزدهم که سرمایه‌داران غربی کارخانه‌های بزرگ را اختراع کرده بودند - و احتیاج به نیروی کار ارزان و بی‌توقع و کم‌دردسر داشتند، زمزمه‌ی را بلند کردند؛ برای این‌که را از داخل خانواده‌ها به درون کارخانه‌ها بکشانند؛ به عنوان یک کارگزار ارزان از او استفاده کنند، جیب های خودشان را پر کنند و زن را از کرامت و منزلت خود بیندازند. امروز آنچه که به عنوان آزادی زن در مطرح است، دنباله‌ی همان داستان و همان ماجراست. 🔹لذا ظلمی که در فرهنگ غربی به زن شده است و برداشت غلطی که از زن در آثار فرهنگ و ادبیات غرب وجود دارد، در تمام دوران تاریخ بی‌سابقه است. در گذشته هم در همه جا به زن ظلم شده است، اما این ظلم عمومی و فراگیر و همه‌جانبه، مخصوص دوران اخیر و ناشی از است. را به عنوان وسیله‌ی التذاذ مردان معرفی کردند و اسمش را «آزادی زن» گذاشتند! در حالی که به واقع آزادی مردان هرزه برای تمتع از زن، و نه آزادی زن بود. نه فقط در عرصه‌ کار و فعالیت صنعتی و امثال آن، بلکه در عرصه‌ هنر و ادبیات هم به زن ظلم کردند. 🔹شما امروز، در داستانها، در رمانها، در نقاشیها، در انواع کارهای هنری نگاه کنید، ببینید با چه دیدی به نگریسته می‌شود؟ آیا جنبه‌های مثبت و ارزشهای والایی که در زن هست، مورد توجه قرار می‌گیرد؟ آیا آن عواطف رقیق، آن مهربانی و خوی مهرآمیزی که خدای متعال در زن به ودیعه گذاشته است - خوی مادری، روحیه‌ی نگهداری از فرزند و تربیت فرزند - مورد توجه است یا جنبه‌های شهوانی و به تعبیر آنها عشقی؟ (که این تعبیر غلط و نادرستی است. این شهوت است نه عشق!) زن را این‌گونه خواستند پرورش و عادت دهند: به‌عنوان یک موجود مصرف‌کننده. مصرف کننده‌ی دست و دل باز و کارگر کم‌توقع و کم‌طلب و ارزان. بیانات مقام معظم رهبری ۷۱/۹/۲۵ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️مسئولیت خطیر معلمان در تربیت دانش آموزان 🔹همه معلمین در فکر این باشند که خودشان را تهذیب کنند، باید خود را مهذب کنند تا حرفشان در دیگران اثر کند. معلمین و همه کسانی که در شغل معلمی به سر می‌برند باید بدانند که شغلشان بسیار مهم است؛ باید توجه کنند که بچه‌ها را از ابتدا خوب بار بیاورند، که دانشگاه دیر است. معلمین باید احساس کنند که پیش خدا مسئولند، اگر بچه‌ها بد تربیت شوند اینها هم مسئولند، اگر در این مورد من و شما هم سکوت کنیم مسئولیم. بیانات حضرت امام ۶۳/۱۲/۲۸ منبع: وبسایت روح الله (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️تهاجم فرهنگی (بخش دوم) 🔸 ، سیستمی است که برای تهی‌سازی هویت اجتماعی از هرگونه محتوا، گام بر می‌دارد و جامعه را به‌سوی از هم‌پاشیدگی سوق می‌دهد تا مردم را به انسان‌هایی بدون‌ وطن، امت و دولت تبدیل کند. و آن‌چه امروز در فرهنگ عصر ما، به غرب نسبت داده می‌شود دارای یک بار منفی است، که همان آثار ضد‌ معنوی‌، ضد‌ اسلامی و ضد‌ الهی است که در تمدن غرب و فرهنگ آن‌ها به‌وجود آمده است. 💠چگونگی شکل‌گیری تهاجم فرهنگی 🔹بعد از جنگ جهانی دوم، جنگ سرد به‌ عنوان عمده‌ترین چالش بین دو ابر‌قدرت آمریکا و شوروی‌، تعریف و بازشناسی شده، [۱] اما در این رویا‌رویی بزرگ روند مهم و تعیین‌کننده‌تری نیز وجود داشت که به دور از چشمان حریف و توسط آمریکا شکل گرفت و آن جنگ سرد فرهنگی بود. [۲] در سال ۱۹۴۹م، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با حضور آمریکا و کشورهای اروپای غربی با هدف مقابله با قدرت نظامی شوروی شکل گرفت. در‌ این‌ میان ، استراتژی فرهنگی ناتو می‌باشد. سازمان سیا در مقام وزارت فرهنگ بلوک ‌غرب عمل می‌کرد و یکی از مهم‌ترین اقدامات آن تأسیس کنگره‌ی آزادی فرهنگی بود که در ژوئن ۱۹۵۰م‌ با حضور بیش‌از یکصد نویسنده از سراسر جهان در برلین گشایش یافت. [۳] از مهم‌ترین اقدامات کنگره‌ی آزادی فرهنگی، ایجاد تشکیلات روشنفکری در پاریس، برلین و لندن با صرف پول‌های کلان بود. امروز نیز مشاهده می‌شود دنیای غرب به‌صورت غیر رسمی، این سازمان را در حوزه‌ی فرهنگ ایجاد کرده و ناتوی فرهنگی را شکل داده است. [۴] 💠اهداف تهاجم فرهنگی 🔹در سال‌های اخیر، جریان حاکم بر اروپا و آمریکا، طرح خاورمیانه‌ی بزرگ را با هدف مقابله با حرکت جهانی اسلام و جنبش‌های اسلامی، محوریت بخشیدن به اسرائیل و توسعه‌ی خاورمیانه، در آسیا و آفریقا طراحی کردند. [۵] غرب با اشتعال عراق و افغانستان نشان داد که هدف از هجوم‌شان (ناتوی فرهنگی)، ترویج سکولاریسم در منطقه با شعار جدایی دین از سیاست، استحاله‌ی فرهنگ‌های ملی و جایگزین آن با فرهنگ مبتدل غربی، ترویج خرافات لا‌ابالی‌گری و اباحی‌گری است. [۶] 💠قلمرو تهاجم فرهنگى غرب‌ 🔹قلمرو و حیطه‌ی نفوذ تهاجم فرهنگى، تمامى ارزش‌ها، نظام‌ها، فرهنگ‌ها و نمودهاى یک جامعه را شامل مى‌شود. [۷] در ، هم به ریشه‌ها و سرچشمه‌ها حمله مى‌شود و هم به ساقه و برگ و میوه‌ها دست‌برد زده مى‌شود. گرچه غارت میوه‌ها مشهودتر است، لیکن خشکاندن ریشه‌ها خطرناک‌تر است، چرا‌ که در ، تحول و دگرگونى باورها، ایده‌ها و گرایش‌ها، اصلى‌ترین و اساسى‌ترین هدف مهاجمان است. [۸] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] نقیب‌زاده، احمد؛ تاریخ روابط دیپلماسی‌، ص ۱۸ تا ۲۴ [۲] استونرساندرس، فرانسیس؛ جنگ سرد فرهنگی‌، ص ۲ [۳] صانعی‌خوانساری، فاطمه؛ تمدنی نو در هزاره‌ جدید، ص ۴۶ [۴] همان‌، ص۷۹ [۵] سخاوتمند، معین؛ سیاست و حکومت در اروپا‌، ص ۱۸ [۶] کاملی، رحمن؛ فرهنگ مقلد، فرهنگ مهاجم، مجله دانشکده علوم انسانی، ش ۱۲، ص ۸۳ [۷] برگزیده‌ سخنان مقام معظم رهبری‌، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها‌، ص ۷۸ [۸] همان‌، ص ۴۶ نویسنده؛ مرتضی اشرافی منبع؛ وبسایت پژوهشکده باقرالعلوم(ع)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️تفاوت نداشتن مرد و زن در ارزشهای الهی و انسانی در نگاه اسلام 🔹نگاه اسلام این است که زن و مرد از لحاظ ارزش های انسانی برابرند: إِنَّ المُسلِمينَ وَالمُسلِماتِ وَالمُؤمِنينَ وَالمُؤمِناتِ وَالقانِتينَ وَالقانِتاتِ وَالصّادِقينَ وَالصّادِقاتِ وَالصّابِرينَ وَالصّابِراتِ... تا آخر؛ مرد مسلمان و زن مسلمان در مورد ارزش های الهی و انسانی هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند. وظایف مشترکی هم هر دو دارند؛ وظیفه‌ی امر به ‌معروف مشترک است، وظیفه‌ی خدمت مشترک است، وظیفه‌ی جهاد فی‌سبیل‌الله [برای] هر کدام به نوعی مشترک است، مربوط به مرد یا مربوط به زن ویژه نیست. 🔹هر کدام هم وظایف ویژه‌ای دارند؛ زن وظایفی دارد، مرد وظایف ویژه‌ای دارد که خدای متعال به خاطر اداء همین وظایف ویژه، ترکیب ساختمان جسمی و روحی آنها را هم متناسب با آن وظیفه بنا کرده و خلق کرده؛ بنابراین این نگاه اسلام و نگاه جمهوری اسلامی به زن است، و ما به این نگاه افتخار میکنیم؛ ما سر تا پا اعتراض به منطق غربی و روش غربی و سبک زندگی غربی در مورد زنیم؛ معتقدیم آنها به زن دارند ظلم میکنند. بیانات مقام معظم رهبری ۹۹/۱۱/۱۵ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️سواد رسانه‌ای ضرورتی در عصر اطلاعات و ارتباطات (بخش اول) 💠مهارت‌هایی برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی 🔹جامعه‌ای که دارای است، جامعه ای است که بهتر می اندیشد، راحت تر زندگی می کند و احتمال اینکه تحت تأثیر مطالب مغرضانه و عوام فریبانه رسانه ای قرار بگیرد کمتر است. فراگیر شدن استفاده از تلفن های‌ همراه‌ هوشمند به عنوان یک ابزار همراه همیشگی شهروندان، و به تبع آن گسترش رسانه‌ های اجتماعی با قابلیت هایی همچون دو سویگی و تعاملی بودن، منجر به تولید انبوهی از اخبار و اطلاعات شده است. 🔹به عبارتی این پلتفرم ها به هر کاربری اجازه می دهند، تولید کننده اطلاعات باشد. اطلاعاتی که با سرعت زیاد رد و بدل و بازنشر شده و به اشتراک گذاشته می شوند. در این نوع از رسانه های جمعـی، تبـادل و ، بـر برتری دارد؛ بدین معنا که بیش از آنکه کیفیت روزنامه نگاری و فراینـد حرفه ای تولید یک مطلب برای کاربران اهمیت داشته باشد، شیوه، نوع، سرعت و میـزان انتشار و بازنشر آن مطلب اهمیت دارد. 🔹این موضوع به خصوص در مواقعی که جامعه، به واسطه یک رویداد مهم تشنه اطلاعات است و کاربران، متقاضی دریافـت تازه ترین خبر‌ها از آن حادثه هستند، تشدید مـی شـود. در همین فضاست که امکان ظهور و گسترش می یابند. یکی از مهم‌ترین راه های مقابله با این خبر‌های جعلی و انواع محتوای منتشر شده در رسانه ها، ارتقای سطح میـان کاربران است. ... پژوهشگر: محمدحسین آزادی منبع: وبسایت خبرگزاری صدا و سیما
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️امام سجّاد عليه السلام:  🔸و أمّا حَقُّ الزَّوجَةِ فَأن تَعلَمَ أنَّ اللهَ جَعَلَها لكَ سَكَنَا و اُنساً، فَتَعلَمَ أنَّ ذلِكَ نِعمَةٌ مِنَ اللهِ عَلَيكَ فَتُكرِمَها و تَرفُقَ بِها؛ 🔹حقّ زن اين است كه بدانى خداوند او را مايه آرامش و انس تو قرار داده است، و بدانى اين نعمتى است كه خداوند به تو داده؛ پس بايد او را گرامى دارى و با وى نرمى كنى‌. 📕بحارالأنوار، ج ۷۴، ص ۵
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️روش‌های بی‌اثرسازی جنگ روانی همه‌گیر (بخش سوم و پایانی) 🔸اگر در جنگ سخت از تک تیرانداز استفاده می شد، در نیز گروههای رصد و پایشِ مهاجم بر روی افراد، مجموعه ها و جریان های نشاندار زوم کرده اند و دنبال فشردن ماشه انتشار پیام هستند. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی حرم مطهر امام (ره)، در خردادماه سال جاری برای فعالان عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و... هفت توصیه کردند که در این مجال به تشریح ابعاد و روش های تحقق یکی از مهمترین توصیه های گفته شده می پردازیم. مقام معظم رهبری خواستار افشای دروغ، فریب و جنگ روانی شدند و تأکید کردند با توجه به اینکه امروز و ماهواره‌ها همه‌گیر هستند، نباید گذاشت این بر مردم کشور اثرگذار شود. اما ما فعالان رسانه ای، دانشجویان و جوانان مجهز به فناوری های ارتباطی چگونه می توانیم را در مقابل این پیام های رسانه ای بر پا کنیم؟ 7⃣دیدن تمام پازل 🔹تمرکز جنگ روانی بر مسائل جزئی و احساسی و فروافتادن در تله های شناختی است. باید از بالا به منطقه حادثه نگاه کرد و یک کالک و نقشه از تمام میدان داشت. در بسیاری از موارد، پیام های تهاجمی در حال تخریب عزت نفس ملی شما هستند، در حالی‌که شما نمی دانید وضعیت کشورهای دیگر در رخدادها یا ابتلائات مشابه چگونه بوده است. در اتفاقاتی که علل و بسترهای متعدد دارند، دیدن کل نقشه و عدم سطحی نگری در نیفتادن به تقلیل مهم است. 8⃣خنثی کردن تله ارجاع 🔹خلق الگوهای منفی در جنگ روانی معمول است و طراح این میدان رسانه ای، با ارجاع مکرر به گفته ها یا کردار افراد یا مجموعه های خاص، در طی زمان، فاصله عاطفی و شناختی شکل می دهد. اگر در جنگ سخت از تک تیرانداز استفاده می شد در جنگ نرم نیز گروههای رصد و پایشِ مهاجم بر روی افراد، مجموعه ها و جریان های نشاندار زوم کرده اند و دنبال فشردن ماشه انتشار پیام هستند. جایگزینی فرع با اصل، صدرنشینی اخبار سیاه یا منفی، از میدان به در کردن افراد، مجموعه ها و جریان ها با ایجاد فشار رسانه ای، دستبرد به بانک هواداران و حامیان و... از منافع عامل جنگ روانی است. باید مراقب بود که ما را به تله ارجاع نیندازند و جبهه انقلاب را به عمل یا نظر چند نفر، محدود نکنند. 9⃣شکستن سکوت 🔹بیشترین کاربران در فضای مجازی کسانی هستند که می بینند و می خوانند، اما نه نظر می دهند و نه می نویسند! این جماعت که با نام کمین کنندگان شناخته می شوند به خاطر بی عملی خود، جا را برای عرض اندام باطل باز می کنند و عملا در سیاهی لشکر جبهه دشمن نقش ایفا می کنند. 🔟نظام گرفتن 🔹نظم میدان را فهمیدن و آرایش گرفتن به گونه ای که در یک رشته و ردیف قرار بگیرید. پس و پیش فرایندی و انسانی را حداقل خودتان باید بدانید. در فضای مجازی جواب گرافیک را با گرافیک، ویدیو را ویدیو، ادعا را با مثال نقض باید داد. از کجا محتوای مد نظر را پیدا کنم و استخر داده های من کجاست، مشاوران من چه کسانی هستند، کجا یا از طریق چه کسانی می توانم به تولیدات گرافیکی و ویدیویی برسم، از چه قابلیت های گوشی و از چه نرم افزارهای کاربردی می توانم استفاده کنم تا مستقل باشم و در میدان جنگ رسانه ای، منتظر تأمین فشنگ از سایرین نباشم. اگر پاسخ این سوالات را دارید شما در میدان رسانه انقلاب اسلامی، نظام گرفته اید. نویسنده: محمد لسانی، کارشناس و پژوهشگر رسانه منبع: فارس
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️علاج ما اصلاح نفس است 🔹باید بدانیم که علاج ما است در همه مراحل، و از این مستغنی نخواهیم بود، و بدون این، کار ما تمام نخواهد شد. 📕به سوی محبوب، ص ۱۰۴ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام_علی (ع) در خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه درباره ناپايداری دنیا و غفلت از آخرت چه هشداری می دهد؟ 🔹 (ع) در بخشی از خطبه ۱۷۳ «نهج البلاغه» به ناپايدارى و بى قرارى آن اشاره مى كند و به همگان هشدار مى دهد كه فريب زرق و برق آن را نخورند؛ ایشان مى فرمايد: «أَلا وَ إِنَّ هذِهِ الدُّنْيَا الَّتِي أَصْبَحْتُمْ تَتَمَنَّوْنَهَا وَ تَرْغَبُونَ فِيهَا، وَ أَصْبَحَتْ تُغْضِبُكُمْ وَ تُرْضِيكُمْ، لَيْسَتْ بِدَارِكُمْ، وَ لَا مَنْزِلِكُمُ الَّذِي خُلِقْتُمْ لَهُ وَ لَا الَّذِي دُعِيتُمْ إِلَيْهِ؛ آگاه باشيد! اين دنيايى كه شما پيوسته آن را آرزو مى كنيد و به آن عشق می ورزيد، و آن نيز گاه شما را خشمگين و گاه خشنود مى سازد، خانه و منزلگاه‌ اصلى‌ شما نيست كه براى آن آفريده شده و به سوى آن دعوت گرديده ايد». اين تعبير اشاره به همان چيزى است كه بارها در نهج البلاغه بيان شده و نيز در بعضى از آيات به آن اشاره مى كند كه سراى جاويدان و جايگاه اصلى ما نيست؛ بلكه منزلگاهى است موقّت كه در سفر خود به سوى در آن مسكن گزيده ايم تا زاد و برگيريم و به سلامت از اين راه پر خوف و خطر بگذريم و به دار آخرت كه به فرموده قرآن «لَهِيَ الحَيَوانُ؛ حيات حقيقى در آن است» [عنکبوت، ۶۴] نايل شويم. 🔹سپس براى تأكيد بيشتر مى افزايد: «أَلَا وَ إِنَّهَا لَيْسَتْ بِبَاقِيَة لَكُمْ وَ لا تَبْقُونَ عَلَيْهَا؛ آگاه باشيد! نه براى شما باقى مى ماند و نه سلطه شما بر آن باقى خواهد ماند [بلکه هر دو رو به زوال و پايان پذير است]». و در ادامه اين سخن در پاسخ كسانى كه دنيا را همواره فريبنده معرفى مى كنند، مى افزايد: «وَ هِيَ وَ إِنْ غَرَّتْكُمْ مِنْهَا فَقَدْ حَذَّرَتْكُمْ شَرَّهَا. فَدَعُوا غُرُورَهَا لِتَحْذِيرِهَا، وَ أَطْمَاعَهَا لِتَخْوِيفِهَا؛ اين گرچه از جهتى شما را فريب داده؛ ولى از جهتى ديگر شما را از بدى هايش بر حذر داشته است؛ پس به دليل هشدارهايش از فريبندگى هايش چشم بپوشيد و مظاهر هوس انگيزش را به جهت جنبه هاى هشدار دهنده اش رها سازيد». درست است كه بسيارى از زرق و برق هاى دنيا فريبنده و غافل كننده است، ولى در كنار آن، صحنه هايى به ما نشان مى دهد كه هر غافلى را از خواب غفلت بيدار مى كند. 🔹درست در همان لحظه اى كه شخصى بر اريكه قدرت مى نشيند، ديگرى از تخت سقوط مى كند؛ در همان زمانى كه شخصى وارث آلاف و الوف مى شود، جنازه صاحب اصلى آن اموال بر دوش انسانها روانه گورستان مى گردد؛ در همان زمان كه نوزادى متولّد مى شود و پدر و مادر خندان مى شوند، در گوشه ديگرى جمعى را مى بينيم كه براى از دست دادن عزيزان، ناله و شيون سر داده اند! چرا ما تنها بخش اوّل را مى بينيم و از بخش دوّم غافليم؟ اين نكته مهمى است كه اميرالمؤمنين (ع) با عبارات پرمعناى ياد شده، همگان را به آن توجّه مى دهد و در كلمات قصار و عبارات ديگر «نهج البلاغه» نيز بر آن تأكيد شده است. در ادامه اين سخن و در نتيجه گيرى مى فرمايد: «وَ سَابِقُوا فِيهَا إِلَى الدَّارِ الَّتِي دُعِيتُمْ إِلَيْهَا، وَ انْصَرِفُوا بِقُلُوبِكُمْ عَنْهَا؛ [بنابراين] و در اين جهان به سوى سرايى كه به آن دعوت شده ايد سبقت جوييد و با جان و دل از روى بگردانيد». 📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه‏، چ اول‏، ج ۶، ص ۵۱۶ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️اصلاح کشور در گرو اصلاح دانشگاه 🔹دانش تنها فایده ندارد، بلکه و با هم‌اند که می‌توانند انسان را به جایی برسانند که محتاج دیگران نباشد و پیش خدا آبرومند باشد. البته این کار مشکلات و ناگواری هایی دارد، هرکس بخواهد کار مثبتی انجام دهد، این‌طور نیست که همه از آن کار خوششان بیاید و آن را بپسندند. ممکن است کار حقی هم در ذائقه دسته‌ای تلخ بیاید، ولی کسی که دنبال حق می‌رود و برای رضای خدا کار می‌کند نباید به فکر این باشد که به او چه گفته‌اند، یا چه می‌گویند؛ باید خدا را در نظر بگیرد و برای خدا کار کند. هرکس هر چی می‌خواهد بگوید، کار خوب هم مخالف دارد. شما فکر این باشید که کارتان خوب و پیش خدا آبرومند باشد، وقتی در این فکر بودید خدا هم شما را همراهی می‌کند و مشکلاتتان را اصلاح می‌نماید، که اگر اصلاح شد، کشور اصلاح می‌شود. بیانات حضرت امام ۶۴/۰۱/۲۷ منبع: وبسایت روح الله (ره)