eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.8هزار عکس
169.4هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 فهمیدین دوباره چی شد؟!! 🔹‌ علی کریمی و براندازا برای دوازدهم فروردین فراخوان داده بودن! 🔹‌ بازم هم خودشون یادشون رفت ، هم ما 😁😂🤣 ✍️آدم
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فیلمی پربازدید از تظاهرات دیشب صهیونیست ها علیه نتانیاهو 🔹اونوقت اسرائیل به فارسی برای ما حامی زنان ایران شده! شما راست میگی این فیلم رو نشون مخاطبات بده
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴اسرائیل: پهپادی که به جولان نفوذ کرد ایرانی بود 🔹ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد، پهپادی که از سوریه وارد حریم هوایی جولان اشغالی و سرنگون شده است، متعلق به ایران است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در محله المخفیه در شهر نابلس
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢سطوح سواد رسانه (بخش اول) 💠مقدمه؛ مهارت‌ های‌ سواد رسانه‌ای     🔹برای آن که شخص بتواند به هنگام برخورداری از رسانه ها از مهارت  خویش بهره گیرد و پیام های دریافتی از آنها را منتقدانه تحلیل کند، نخست باید توجه داشته باشد که صرفاً در چارچوب منافع اقتصادی و سیاسی خود گام برمی‌دارند؛ لذا ممکن است با توجه به این اهداف، نه تنها بتوانند فقط بخشی از واقعیت ها را بیان کنند، بلکه در دگرگون ساختن و وارونه نشان دادن واقعیات نیز مؤثر باشند. 🔹همچنین هریک از «رسانه ها» از قواعد مخصوص به خود برای تولید پیام‌ها استفاده می‌کنند، که ممکن است با یکدیگر متفاوت بوده و همین امر سبب شود تا یک پیام واحد را به صورت های مختلفی ارائه کنند، همان گونه که افراد مختلف نیز ممکن است از پیام های یکسان، با توجه به پیش زمینه های ذهنی خویش، معانی متفاوتی را دریافت کنند. 🔹در مرحله‌ی بعد فردِ مخاطب به هنگام برخورد با «رسانه ها» باید سؤالات زیر را در ذهن خویش مطرح کند و به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای آنها باشد: چه‌ کسانی پیام های رسانه‌ای را می آفرینند؟ کدامیک‌ از فنون‌ رسانه‌ای برای جلب توجه مخاطبان استفاده شده است؟ چگونه افراد مختلف قضاوت ها و تفسیرهای گوناگونی از پیامهای یکسان دارند؟ ارزش‌ها و سبک های زندگی که در رسانه ها ارائه می‌شوند، کدامند؟ و در نهایت، هدف سازندگان و آفرینندگان پیام چیست؟ ... منبع: راسخون به نقل از سایت حوزه
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️امام صادق عليه السلام:  🔸لا تَنْظُرُوا فی عُيُوبِ النّاسِ كَالْأرْبابِ وَانْظُرُوا فی عُيُوبِكُمْ كَهَيْئَةِ الْعَبـْدِ.  🔹ارباب گونه به عيوب ديگران ننگريد، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. 📕تحف العقول، ۲۹۵
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار یورش به مسجد الاقصی شد 🔸وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به رغم هشدار مصر و سازمان ملل، از صهیونیست‌ها خواست که روز چهارشنبه همزمان با اعیاد یهودی به مسجد الاقصی یورش ببرند. 🔹مصر و سازمان ملل متحد به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه تعرّض بن گویر به مسجد الاقصی هشدار داده اند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 مژده/ اولین مطالبه گری اقتصادی بر مبنای شعار سال جواب داد ⏪سید یاسر جبرائیلی خبر داد : گام مهم رئیسی در سال مهار تورم به دستور رئیس‌جمهور، از فردا نرخ مبنای دلار برای محاسبه قیمت پایه محصولات داخلی از ۳۶۴۸۰ به ۲۸۵۰۰ تومان بازمی‌گردد. گام بعدی باید الزام همه صادرکنندگان برای عرضه ارز خود به نرخ ۲۸۵۰۰ در کنار مهار تقاضاهای نامشروع، غیرضرور و غیراولویت‌دار ارز باشد. ▪️نرخ مبنا برای خوراک، دلار ۲۸۵۰۰ تعیین شده و محصولات نیز باید با همین نرخ قیمت‌گذاری شوند. این سیاست، قدرت رقابت صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی در بازارهای جهانی را نیز افزایش داده و باعث تقویت صادرات و ارزآوری بیشتر آنها خواهد شد. گام بعدی انشاالله توقف کامل قیمت‌گذاری دلاری است‌.
هدایت شده از mesaghمیثاق
☀️ شهید 🥀🥀مرتضی جاویدی🥀🥀 ... نمی‌دانم چه کرده‌ام که شهید نمی‌شوم. شاید قلبم سیاه است. خدا رحمت کند حاج محمود ستوده را؛ وقتی با هم صحبت می‌کردیم، می‌گفتیم اگر جنگ تمام شود و ما زنده باشیم، چه کار کنیم؟ واقعا نمی‌شود زندگی کرد و به صورت خانواده‌های شهدا نگاه کرد... و این جاست که ما و جاماندگان از قافله نور باید بگوییم خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند.📝
هدایت شده از mesaghمیثاق
پیش از ربودن حجاب؛حیا و عفاف جامعه را با ماهواره، فجازی ول، ربا و...ربودند. یعنی در لایه شناخت، باور، ذهن و قلب انسان‌ها تردید نسبت به انسانیتشان و تمام هنجارهایی که منتج به افزایش شأن و کرامتشان می‌شود ایجاد کردند وبیش از همه برخی زنان و مردان باورشان شد باید تبدیل به کالا شوند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
دو گروه در بازه بلند مدت جنگ شناختی مقصر اصلی این شکاف اجتماعی و نسلی در ایران ما هستند: ۱.لیبرال‌هایی که لباس روحانیت را غصب کردند نظیر اصلاح طلبان و با این لباس شروع به تبلیغ نجاستی به نام لیبرالیسم و اینترنت آزاد کردند. ۲.زنان لیبرال که با غصب چادر شروع به حیازدایی از زنان کشور کردند مانند سند ۲۰۳۰، پیوستن به نهادهای صهیونیستی بین المللی با روکش یونسکو و...
هدایت شده از mesaghمیثاق
«عصیان جامعه» در برابر «الزام خدا»؟! ✍مهدی جمشیدی ۱. دبیر شورای فرهنگ عمومی در یادداشتی تصریح کرده‌اند: «به هر دلیل فرهنگی، اقتصادی یا سیاسی، توافق یا سکوت نسبت به کشف حجاب، به نوعی در بدنه مردم دیده می‌شود؛ شاید بخاطر گلایه جدی از دولت و ناکارآمدی‌ها و فشارها. [...] من چون نبض جامعه و آخرین اطلاعات افکار عمومی را دارم - و کاش اجازه از مافوق داشتم که آن را منتشر کنم – می‌گویم رسماً جامعه به دو قطب مخالف و موافق اِعمال حاکمیت نظام در این موضوع [حجاب] تقسیم شده.» ( https://www.pcci.ir/fa/news/683366/). مضمون این سخنان را در ماه‌های گذشته تا کنون، فراوان شنیدم، امّا «نتایج» و «لوازم» آن را خیر. اجازه بدهید شفاف و صریح، «دنبالۀ منطقی» و «تبعات قهریِ» این منطق را در چند بند بعدی، بیان کنم تا شاید تنبّهی حاصل شود. ۲. اگر این آمار و این تحلیل مقام رسمی، درست است، پس دیگر چه توقعی از دولت انقلابی باید داشت؟! «مصلحت»، اقتضای عقب‌نشینی از حجاب را دارد و «مطالبه‌گری» هم برخلاف مصلحت است؛ چراکه اصرار بر دخالت حاکمیّت نسبت به مسألۀ کشف حجاب، موجب «تشدید فضای دوقطبی» می‌شود و جامعه را «پاره‌پاره» می‌کند. نوشتم «تشدید فضای دوقطبی»، چون دبیر شورای فرهنگ عمومی بر این باور است که هم‌اکنون نیز در موقعیّت «دوقطبی اجتماعی» به سر می‌بریم و جامعه گرفتار «تشتّت» و «تفرّق» و مستعد «گسستگیِ بحران‌زا» شده است. براین‌اساس، روشن است که «دست‌کاری حاکمیّتی»، وضع را هرچه بیشتر ناگوار و پیچیده خواهد کرد و قطب‌های درون جامعه را به جان هم خواهد انداخت. واقعیّت اجتماعی، آرمان تحقّق حجاب را برنمی‌تابد و حضور حاکمیّت و قانون را در آن تحمّل نمی‌کند. ۳. از این منظر، بهترین کار «تمکین نسبت به واقعیّت فرهنگیِ نوپدید» است تا شکاف مردمی، شدّت نگیرد و بحران نیافریند. هیچ «دفاع مقدّس» و هیچ «فتح خرمشهر»ی در میان نیست، بلکه باید خود را برای نوشیدن «جام زهر» در آخرین پردۀ این «عقب‌نشینیِ عرفیِ ضدّفرهنگی» - و نه دفاعِ مقدّسِ فرهنگی - آماده کرد. هرچه هم که در نقد برهنگی در غرب و مذمّت کشف حجاب و تبعات آن و اثبات حجاب‌مندی زنان در عمق تاریخیِ جامعۀ ایران و ... گفته شود، همه‌وهمه، حرف‌های شیرین و گوش‌نوازی هستند که امکان تبدیل‌شدن به «سیاست رسمی» و «اقدام حاکمیّتی» ندارند. «شرایط امکان»، از دست رفته و حاکمیّت، «قفل» شده است و حاکمان همچون اهل بحث و گفتگو و سخن، بضاعت و امکانی جز «موعظه» و «دعوت» و «تبیین» ندارند. این‌همه به آن دلیل است که «شرایط اِعمال قدرت رسمی» زائل شده است و نباید با «اصرار نابجا» و «حسّاسیّت نابهنگام»، این وضع ناخوشایند و تلخ را «آشکار» کرد. وقتی «اقتدار» فروپاشیده است، حاجت به «قدرت» فزونی می‌گیرد و در این حال، شکاف «دولت» و «ملّت» رخ می‎نماید. جامعۀ ناسازگار با دولت، جز زبان قدرت نمی‌فهمد، امّا مسأله این است حتّی به‌کاربستن اهرم قدرت هم هزینه‌های گزاف در پیش دارد. ۴. این یعنی حجاب، هرچه که مطلوب و نافع هم باشد، باید «اختیاری» و «داوطلبانه» بشود و «حاکمیّت» و «قانون» در برابر آن، موضع سکولار را برگزیند. این «باید»، خواست دولت انقلابی نیست، بلکه خواست بخشی از جامعه است که دولت نیز باید به‌ناچار به آن گردن بنهد و تسلیم بشود. «دولت»، سکولار نیست، امّا اگر «بخشی از جامعه» سکولار شد و حکم دین را برنتابید، همواره دولت نمی‌تواند بر سر اجرای حکم الهی، چانه‌زنی و اِعمال قدرت کند و از شوکت و هیبت خود برای تحقّق شریعت بهره بگیرد. دولت اگر گامی پیشتر بنهد و با جامعه دست‌به‌گریبان بشود، «اساس» و «کیان» فرو خواهد ریخت و «شیرازه» از هم خواهد پاشید. در این موقعیّت، حاکمیّت تنها می‌تواند همچون گروه‌های خودجوشِ فرهنگی یا اصحاب قلم یا سخنرانان، به «تبلیغ دربارۀ حجاب» همّت بگمارد و برای مردم دربارۀ فضایل و محاسن آن بگوید، امّا دیگر این امکان و مجال را در دست ندارد که جامۀ «قانون» و «بایدِ حکومتی» بر تن این ارزش نماید. ۵. اینک دو پرسش انتقادی و نقضی را دربارۀ «نوشتۀ» دبیر شورا و «نتایج نانوشتۀ» - و البتّه ناخواستۀ - آن با ایشان در میان می‌گذارم و متواضعانه، خواهان تجدیدنظر ایشان در موضع‌شان هستم: اوّلاً، آن بخشی از مردم که مخالف دخالت حاکمیّت در مسألۀ حجاب هستند، مخالف هر نوع دخالت حاکمیّت هستند؟ آیا دخالت «هوشمند» و «غیرمستقیم» هم مانند دخالت «میدانی» و «عینی» برتابیده نمی‌شود؟ آیا تجدیدنظر در «روش‌ها» و «سازوکار»، موجب «بازاندیشی مردم» نخواهد شد؟ ثانیاً، اگر هر آنچه که گفته و تحلیل شده است، درست است، آیا حاکمیّت دینی تکلیف ندارد که این بخش از جامعه را نسبت به چالش‌های برآمده از برهنگی آگاه سازد و «چرخش نگرشی» بیافریند؟ تسلیم‌شدن و انفعال، تنها گزینه است؟ این منطق «دموکراسی سکولار» است یا «مردم‌سالاری دینی»؟