هدایت شده از mesaghمیثاق
تنها راهی که برای پیشرفت ملتها میشناسم، نه تقلید از شلوار پاره پوره غربیها بلکه عضو شدن در کانال خارج بدون سانسور است.
آلبرت انشتین
✔️ دیدم هر کی یه جمله به اسم این بنده خدا میزنه، گفتم مام بزنیم!😂
🌐📢#از_اینکه_با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_میکنید_سپاسگذاریم
༺༺🌺༻༻
🆔 @mesagh
༺༺🌺༻༻
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑 #پهلوی_به_روایت_تاریخ (۲۳ و ۲۴ فروردین): تعهد شاه به آمریکا
🔹 ۲۳ فروردین ۱۳۵۷: بازار تبریز در اعتراض به جنایات مأموران حکومت شاه تعطیل شد.
🔹 گروهی از اعضای مجمع ملی فرانسه با ارسال تلگرافی برای «جمشید آموزگار» نخستوزیر به سرکوب خونین مردم ایران اعتراض کردند.
🔹 ۱۳۳۰: تعداد ۹ ایرانی و سه انگلیسی در زد و خورد میان کارگران صنعت نفت با عوامل طرفدار انگلستان کشته شدند. این حادثه متعاقب ملی شدن صنعت نفت ایران رخ داد.
🔹 ۱۳۰۱: وزارت خارجه ایران، بابت کسری بودجه، سفارتخانههای ایران در چند کشور اروپایی را تعطیل کرد.
🔸 ۲۴ فروردین ۱۳۴۱: «محمدرضا پهلوی» طی نطقی در کنگره آمریکا تعهد کرد که دولت ایران در اجرای اصلاحات اجتماعی مورد نظر واشنگتن نهایت کوشش خود را به کار خواهد بست.
🔸 ۱۳۳۶: «سیدحسن تقیزاده» از چهرههای برجسته فراماسونری در ایران به ریاست مجلس سنا انتخاب شد.
🔸 ۱۳۱۸: «محمدرضا پهلوی» که برای انجام ازدواج راهی مصر شده بود همراه با فوزیه همسر خود به ایران بازگشت.
🔸 ۱۳۰۳: «رضاخان» سردار سپه کابینه خود را معرفی کرد. رضاخان در این کابینه وزارت جنگ را هم خودش برعهده داشت.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 اعتراف دیرهنگام «شهرام همایون» سلطنتطلب مقیم آمریکا: امیدی به اپوزیسیون و کشورهای غربی نیست!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑 #پهلوی_به_نقل_روزنامه_ها (۶۷): عزاداری برای پادشاه سعودی!
🔸 «محمدرضا پهلوی» به مناسبت مرگ «ملک فیصل» پادشاه عربستان سعودی، هفت روز عزای عمومی در ایران اعلام کرد، آن هم در ایام نوروز سال ۱۳۵۴!
🔹اگر چنین اتفاقی در دوران حکومت جمهوریاسلامی رخ میداد، رسانههای فارسیزبان بیگانه و براندازها چه میگفتند؟!
منبع: روزنامه اطلاعات، ۶ فروردین ۵۴، صفحه نخست
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 «آرش (آری) آرامش» کارشناس شبکه اینترنشنال: به ایران حمله نظامی کنید حتی اگر مردم کشته شوند!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 کارشناس سعودیاینترنشنال: «چون براندازی جمهوری اسلامی کاری سخت است اپوزیسیون به سمت کار راحتتر که «فردای جمهوری اسلامی چطور باشد» در حرکت است!!»
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 از تُف تا تقدیس: تغییر عواضع ۱۸۰ درجه «شاهین نجفی» نسبت به «رضا پهلوی» تنها در عرض چند سال
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر چی پیر تر میشه خرفت تر میشه 😂
اون هایی که اینو رهبر خودشون میدونن و واسه دیدنش له له میزنن باید بدونن رهبر نباید بنیان فکریش انقدر متزلزل باشه 😏
🌐📢#از_اینکه_با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_میکنید_سپاسگذاریم
༺༺🌺༻༻
🆔 @mesagh
༺༺🌺༻༻
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلبر فقط پیر ولی
رهبر فقط سید علی😍(حفظه الله انشالله)
حتا دشمنانش هم نتونستن حتا یه نقطه ی خاکستری تو زندگیش پیدا کنن.
هدایت شده از mesaghمیثاق
صدای سخنگوی شورای علمای اهل سنت فلسطین رو هم در آورده ایشون.😒
و دعوت شده به مناظره البته باید دید قبول میکنه یا ناز میکنه😂
🌐📢#از_اینکه_با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_میکنید_سپاسگذاریم
༺༺🌺༻༻
🆔 @mesagh
༺༺🌺༻༻
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻حکمرانی فرهنگی به روایت رهبر معظّم انقلاب:
چهارچوبی برای بازسازی فرهنگ(۱)
🖊 مهدی جمشیدی
۱. دوگانۀ «فرهنگبنیانی/ اقتصادبنیانی». فرهنگ، فرع و حاشیه نیست، بلکه در نظام اجتماعی، اصل و اساس است؛ چه از جهت «علّی» و چه از جهت «ارزشی». برخلاف نگاههای رایج که فرهنگ را امر صوری و خنثی و بیتأثیر قلمداد میکنند، باید فرهنگ را پهنۀ دارای «نقش علّیِ تمامعیار» و «ملاک انسانیّت» انگاشت که هم بر ساحتهای مختلف زندگی اجتماعی، اثر کلان و تعیینکننده میگذارد و هم کمال و سعادت فرد و جامعه از آن برمیخیزد. ازاینرو، باید غیرفرهنگ به فرهنگ، «وابسته» و «مشروط» شود. این نگاه از نظریۀ «اصالت فرهنگ» برمیخیزد. در عین حال، ممکن است در برخی مواقع، امور دیگر در مقایسه با فرهنگ، «اولویّت» و «تقدّم» یابند؛ بهطوریکه باید بیش از فرهنگ، دربارۀ آنها کار کرد. در اینجا، سخن از «اولویّت» و «تقدّم» است نه «اصالت» و «بنیانبودن». شرایط خاص اجتماعی، حتّی میتوانند به «امور غیراصیل» نیز ترجیح و تقدّم بدهند و «امر اصیل» را به صورت موقت و موسمی، به حاشیه سوق بدهند. از سوی دیگر، نباید تصوّر کرد که تقدّم یک امر به معنی آن است که باید نسبت به همۀ ساحتهای دیگر، «بیاعتنا» بود و آنها را «رها» کرد، بلکه به این معنی است که در چهارچوب اقتضاهای کنونی و گذرا، باید «تمرکز» و «تکیه» بر روی یکی از ساحتها داشت. از جمله در دهۀ اخیر، همواره «اقتصاد» نسبت به «فرهنگ»، ترجیح داشته است؛ با وجود آنکه در تفکّر رهبر انقلاب، فرهنگ نسبت به همۀ عرصههای دیگری زندگی اجتماعی و حکمرانی، اصالت دارد.
۲. دوگانۀ «مردمی/ متمرکز». دولت اسلامی یک دولت حداکثری و تمامیّتخواه در فرهنگ نیست، بلکه «فرع بر جامعه» است؛ یعنی اصل بر این است که جامعه، نقشآفرینی کند و فرهنگ عمومی را به پیش ببرد و در آنجا که جامعه توان ندارد و کاستی به وجود میآورد، دولت به میدان پا بگذارد. در این صورت، باید نقشهای «سیاستی» و «نظارتی» را به دولت سپرد و نقشهای «تولیدی» و «مضمونی» را به عرصۀ عمومی و فعّالان فرهنگی آن سپرد. در واقع، دولت به «چهارچوبپردازی» و «قاعدهگذاری» مشغول است و میکوشد بستر را برای حرکت محتواییِ جامعه فراهم نماید. این طراحی، بر نظریۀ «مردمسالاری اسلامی» تکیه دارد. پس دولت اسلامی، نه دولت «بیطرف» و «سکولار» است که فرهنگ را به حال خویش رها سازد و سرنوشت آن را به بازار عرضه و تقاضای فرهنگی واگذارد، و نه دولت «اقتدارگرا» و «متمرکز» است که صدر و ذیل فرهنگ را در اختیار خویش بگیرد و مجال کنشگری فرهنگیِ مستقل و آزادی فرهنگی را بستاند.
۳. دوگانۀ «گفتمان/ آمرانهگی». حاکمیّت اگرچه از قدرت رسمی برخوردار است امّا نباید بر زور و قهر و غلبه تکیه کند و ارزشهای فرهنگی را به جامعه تحمیل نماید، بلکه باید مسیر «زمینهسازی» را انتخاب کند و به گونهای جامعهسازی و ساختارپردازی نماید که زندگی مؤمنانه، «ممکن» و «تسهیل» شود. باید ارزشهای فرهنگی در لایۀ فردی به «نظام معانیِ ذهنی» تبدیل شوند که درونی و نهادینه شده و در لایۀ اجتماعی به یک «جریان عمومی» که غالب و مسلّط شده است. این تلقّی بر نظریۀ «رشد اجتماعی» که در متون اسلامی آمده است، استورا است. بر اساس این نظریه، باید به فرد و جامعه، این امکان را داد که شناخت حاصل کنند و بفهمند و صاحب تجربه شوند و در مسیر همین «صیرورتها»، به کمال دست یابند. کمال حقیقی، امری اختیاری است و در آنجا که پای تحمیل در میان است، اثری از کمال نیز وجود نخواهد داشت. پس باید در درون افراد، «تحوّل باطنی» و «اتّفاق انفسی» رقم زد و حال و اوضاع «وجودی»شان را تغییر داد. اگر چنین شود، دگرگونیهای فرهنگی به صورت پایدار و خودجوش صورتبندی خواهند شد و حاجت به «نظارتها» و «تقنینها» و «مجازاتها» کاهش خواهد یافت. در عین حال، نباید خاماندیشی کرد و نگاه آرمانیِ محض داشت و گمان کرد که همگان، دل به تغییر باطنی خواهند سپرد و ارزشها را در درون خویش، نهادینه خواهند کرد، بلکه بهطور طبیعی، هموار کسانی هستند که گردنکشی میکنند و جز با تحمیل و زور قانون، ملزم نمیشوند. در اینجا برای حفظ «مصالح جامعه» و به این دلیل که «حقوق جامعه» بر «حقوق فرد»، تقدّم دارد، دولت اسلامی باید به صورت قاطع و صریح، آزادیهای فرهنگی این عدّۀ اندک را محدود و مهار کند تا فسادپراکنی آنها در عرصۀ عمومی، به حیات معنوی دیگری گزند نرساند.
🖇 منتشرشده در فارس:
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻حکمرانی فرهنگی به روایت رهبر معظّم انقلاب:
چهارچوبی برای بازسازی فرهنگ(۲)
🖊 مهدی جمشیدی
۴. دوگانۀ «الگو/ مفهوم». از آنجا که عموم مردم بیشتر با «محسوسات» و «عینیّات»، ارتباط دارند و از این مجرا، ارزشها را میپذیرند، باید افزون بر سازوکارهای مفهومی، «مصداقهای عینی» و «نمونههای عملی» از ارزشها را که در برخی از انسانها، «تحقّق» و «تجسّم» یافتهاند را به به عنوان الگو و گروه مرجع پیش روی آنها نهاد. این الگوها حتّی اگر مکتب هم نباشند، دستکم نقش قطبهای فرهنگی و گرانیگاههای فکری را ایفا خواهند کرد و به جامعه، جهت خواهند داد. در عالیترین سطح باید گفت اهل بیت – علیهمالسلام- چنین نقشی را نسبت به معارف و حقایق اسلامی ایفا میکنند؛ چون اینان، تجسّم کامل و عینیّت مطلق همۀ ارزشهای اسلامی هستند.
۵. دوگانۀ «عمل/ معارف». باید متناسب با «موقعیّتهای نوبهنو شونده»، معارف اسلامی و انقلابی را استخراج کرد و به عنوان راهحل و پاسخ، در متن موقعیّت نشاند. به بیان دیگر، باید به موقعیّتهای اجتماعی به چشم «ظرف» نگریست و در نسبت با آنها، ارزشهای فرهنگی را «ترجمۀ عملیاتی» کرد و از کتاب به جامعه سوق داد. حالت مسألهوارگی موقعیّتهای اجتماعی، یک فرصت برای ارائه و تثبیت ارزشها در متن زندگی عینی و واقعی مردم است؛ چنانکه سرمایۀ ایمان مردم را نقد و محقّق میکند. کافی است موقعیّتشناس باشیم و در هر موقعیّت، مسألهها و مشکلهها را استخراج کنیم و آنها اینها را به متون اسلامی ارجاع بدهیم و بکوشیم به هر یک از آنها، پاسخهایی را در قالب مفاهیم، ارائه نماییم. آنگاه این مفاهیم میتوانند به گذار جامعه از دشواریها و تنگناهای اجتماعی کمک کنند و بر بلوغ و رشد آن نیز بیفزایند.
۶. دوگانۀ هوشمندی/ انبوهه. ملاک اثرگذاری فعّالیّتهای فرهنگی، زیاد بودن تعداد آنها نیست و نباید کمّی و آماری به جهان فرهنگی نگریست، بلکه باید کوشید که با کمترینها و حداقلها، بیشترین نتیجه را کسب نمود. برای این امر، به جای طرحهای انفعالی یا دفاعی ساده، باید بر روی «نقاط ضعف دشمن» و «نقاط قوّت خود»، تکیه کرد و به این واسطه، معادله را به صورت «نامتقارن»، زیرکانه به نفع خود تغییر داد. مواجهۀ فرهنگیِ هوشمندانه، نه به طور ضروری، پُرتعداد و حجیم است، و نه مستقیم و مکانیکی، بلکه در آن، هم رندی نهفته است و هم زیرکی.
۷. دوگانۀ حکیمانه/ سطحی. باید از کارهای فرهنگی تزیینی و تشریفاتی که خاصیّت ندارند گریخت و در پی برنامههای «نافع» بود؛ چنانکه باید برنامۀ فرهنگی از «عمق محتوایی» و «اثر کیفی» برخوردار باشند و بتوانند به گونهای، تغییر فرهنگی ایجاد کنند.کارهای فرهنگیِ سطحی، یا بیاثر هستند و یا اگر هم اثری داشته باشند، اثرشان موقتی خواهد بود، حالآنکه کارهای حکیمانه، نظام معرفت و میل را در فرد تغییر میدهند و او را وارد یک عالم معناییِ تازه میکنند.
۸. دوگانۀ «فنآوری/ خامخواری». افزون بر اینکه نباید از نقطۀ صفر آغاز کرد و باید «ظرفیّتها» و «ثروتها»ی فرهنگی را شناخت و به کار گرفت، نباید این استعدادها و قابلیّتها را به صورت «خام» و «فرآورینشده»، به صحنه آورد، بلکه باید مجموعهای از «فنآوریهای فرهنگی» را برای «تبدیل» و «ترجمۀ» آنها به برنامههای فرهنگیِ عملیاتی و میدانی پدید آورد.
۹. دوگانۀ «مرزبندی/ اختلاط». هر چند نباید ارتباط «جهان فرهنگیِ بومی» را با «جهانهای فرهنگیِ بیگانه» گسست و منزوی و خویشبسنده شد، امّا در عین حال، نباید «مرزها» و «حریمها»ی فرهنگی را نادیده انگاشت و به عنوان تعامل و ارتباط، گرفتار «استحاله» و «هضمشدن» گردید. باید وضع ارتباطی بهگونهای صورتبندی شود که «استقلال فرهنگی» و «تشخّص هویّتیِ» ما مخدوش و رقیق نشود و ما به عنوان یک واحد فرهنگیِ متمایز، ارزشهای فرهنگی خویش را نبازیم. این امر آنگاه اهمّیّت دو چندان مییابد که جبهۀ فرهنگی دشمن نیز در پی «نفوذ فرهنگی» و ایجاد «رخنۀ فرهنگی» در درون جهان فرهنگی باشد تا به این واسطه، سلطۀ فرهنگی خویش را تجدید نماید.
۱۰. دوگانۀ خلّاقیّت/ تکرار. اگرچه «ارزشهای فرهنگیِ» اسلامی و انقلابی به دلیل تکیه بر فطرت قدسی، ثابت و همیشگی هستند، امّا «روشهای فرهنگی» که اغلب، موقعیّتی و اقتضاییاند، رنگ کهنگی و تکرار میپذیرند. ازاینرو، باید متناسب با شرایط جدید و نیازهای نوپدید به بازاندیشی در سازوکارها و بازنگری در روشها رو آورد. بازسازی انقلابی نیز وابسته به بازآفرینی روشی است و باید از طریق یافتن «مسیرهای خلّاقانه» و «معبرهای نوآورانه»، به تولید و بازتولید ارزشهای فرهنگ در جامعه پرداخت.
🖇 منتشرشده در فارس:
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نماینده ویژه و پیشین آمریکا برای سوریه:
📍همانطور که نتانیاهو گفت نظام سوریه به ایرانی ها اجازه داده تا این کشور را به پایگاه نیروهای ایرانی تبدیل کنند/بشار اسد نه توان انجام درخواست کشورهای عربی مبنی بر قطع روابط با ایران را دارد و نه قصد آن را دارد/حضور ما در سوریه برای مبارزه با داعش است و نظام سوریه مشروعیت ندارد...
🔻کارشناس عرب: حضور ایران با دعوت دولت سوریه انجام شده اما نیروهای آمریکایی بدون دعوت دولت آمده و اشغالگر هستند/تحرکات ایرانی علیه نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه پیامی واضح به آمریکا مبنی بر این است که باید چمدان هایتان را جمع کرده و از سوریه خارج شوید/شما آمریکایی ها با داعش نمی جنگید بلکه به بهانه آن میخ حضور خود را در خاک سوریه محکم می کنید/هیچکس به آمریکا اجازه نداده که دولتی را قانونی بداند یا دیگری را غیر قانونی اگر حکومت دمشق غیرقانونی است چرا نماینده سوریه در سازمان ملل حضور دارد؟
#عربی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 زین پس به جای واژه نامأنوس #مولوی_عبدالحمید بنویسید #عبدالتناقض
مظلومیت مولایمان علی(ع) بدون حضور ابوموسی اشعری کامل نمی شد تا همه بفهمند حتی شیخ و مولوی بودن دلیل عاقل بودن نیست.
پ.ن: خودش حرفای خودشو نقض میکنه😂
🌐📢#از_اینکه_با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_میکنید_سپاسگذاریم
༺༺🌺༻༻
🆔 @mesagh
༺༺🌺༻༻
هدایت شده از mesaghمیثاق
چند شرکت خام فروش، هم منابع ارزی کشور را قبضه کردهاند و هم مواد اولیه تولید را. اولی را گران میکنند و دومی را به قیمت اولی میفروشند.
و آنکه حقیقت را، فقط یک بار، در هیئت واقعی آن دیده باشد، مگر میتواند در برابر این جنایت خاموش باشد؟ سفره مردم کم از مرز این سرزمین ندارد.
🗣سید یاسر جبرائیلی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کودتا علیه کودتاچیها در سودان
از صبح امروز سودان شاهد یک کودتای سریع و خشن بود. نیروهای موسوم به یگان واکنش سریع ارتش سودان برای سرنگونی دولت کودتایی وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی و امارات وارد عمل شد و درگیریهای شدیدی در مناطق مختلف پایتخت سودان و برخی مناطق دیگر در جریان است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
میگن آلمان قرارداد ۳۰۰میلیون دلاری با اسپانسرهای #همجنسبازان بسته بوده تا پرچم اونا رو درجام جهانی قطر حمل کنه که البته قطر اجازه ورود بهشون نداد
اینجا هم بایدتحقیق کنند که مادر وپدر کیان پور فلک برای تبلیغ پرچم همجنسبازا چقدر پول گرفتن
وگرنه اینهمه اصرار برای تبلیغ #قوم_لوط چرا؟
🗣محمد 🇮🇷
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بسیار مهم/عمل به هنگام
🔻جـهـاد تـبـیـیـن روحـانـی بـسـیـجـی، حـجـت الاسـلام جـلالـی "زیـد عـزه"
🔻سکوت نخبگان کار را بر انقلابیون دشوار می کند.
🔻هر کس انقلاب برایش اهمیت دارد
به ⬅️قم➡️ اهمیت بدهد.
#جهاد_تبیین
#تز_انقلاب_قم_است
#آنتی_تز_انقلاب_هم_قم_است
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 گامی در شناخت نقش منطقهای شهید حاج قاسم سلیمانی
🔻دکتر #محمدعلی_مهتدی، تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا طی یادداشتی اختصاصی برای #مرکز_مطالعات_آمریکا بر این باور است که اهمیت ابعاد منطقهای مجاهدتهای شهید حاج قاسم سلیمانی، آن چنان که باید بیان نشده و مغفول مانده است.
🔻به اعتقاد ایشان، شاید دلیل این امر، این باشد که مسائل و تحولات منطقهای برای اکثریت مخاطبان در داخل، ناشناخته بوده و بسیاری تحت تأثیر اخبار و تحلیلهای نادرست در شبکههای فضای مجازی، نتوانستهاند فهم و درک دقیقی از آنچه در این منطقه میگذرد، داشته باشند و فقط آن دسته از تحلیلگرانی که طی دهها سال، همه تحولات را با دقت و با شناخت زمینههای تاریخی و بازیگران مختلف منطقهای و بینالمللی پیگیری کردهاند، میدانند که شخص سردار #حاج_قاسم_سلیمانی با برخورداری از نبوغی کمنظیر و با اخلاص در عقیده و عمل، چه تحولات ژرفی را پدید آورده و به چه دستاوردهای عظیمی، دست یافته است.
❇️ جهت مطالعه و دریافت نسخه الکترونیکی این یادداشت روی لینک زیر کلیک کنید:
http://ascenter.ir/?p=10764
--------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ تا ابد طرف دسته دوم هستیم!
📝وحید اشتری:
🔹در دعوای بین #بولدوزر و #آه_مظلوم، بین زمینخوار پشت گرم و بی کس و کار خانه به دوش، بین زورگیر مسلح و چشمهای اشکبار
ما تا ابد طرف دسته دوم هستیم.
🔸چه #فلسطین باشد چه #لواسان، چه #ده_ونک باشد چه #هفت_سنگان، و چه هرجای دیگر.
#روز_قدس
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 «حرام سیاسی» بودن «کشف حجاب»
✍🏼 حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم و استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
🔶 رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مسؤولان نظام فرمودند: «کشف حجاب هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی».
🔸 «حرام سیاسی» یعنی:
1️⃣ نافرمانی نسبت به «ارزشهای اجتماعی اسلام»؛
2️⃣ همکاری عملی با دشمنان «نظام اسلامی»؛
3️⃣ تضعیف بنیانهای اجتماعی و فرهنگی «جامعه اسلامی»؛
4️⃣ «تشبّه به کفار و دشمنان دین» در سبک زندگی؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُم»؛
5️⃣ «امیدوار کردن دشمنان اسلام» نسبت به تأثیرگذار بودن جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه جامعه اسلامی؛
6️⃣ «تعرب بعد الهجره»؛ و «رهاکردن ولایت حق» و پیوستن به ولایت باطل.
👈 بنابراین «حرام سیاسی» ترکیبی از چندین و چند حرام و گناه کبیره دیگر است.
🔷 به همین دلیل عقاب و کیفر گناه سیاسی به مراتب سختتر و شدیدتر از گناه فردی است. گناهان فردی را با توبه و پشیمانی میتوان پاک کرد؛ اما گناهان سیاسی و اجتماعی، هم «تضییع حق الناس»اند و هم «تضییع شأن و اعتبار نظام اسلامی» و هم «تضییع حق الولایه و الولی» و تضییع این حقوق هرگز با توبه و پشیمانی شخصی بخشیده نخواهد شد.
#سیاست
#حجاب
#اخلاق_سیاسی
هدایت شده از mesaghمیثاق
صورتی بازی یک تازه مسئولیت گرفته در دولت❗️
🔰سکینه سادات پاد، مسئول «پیگیری حقوق و آزادی ها اجتماعی» ! دولت گفته است:
« منع خدمات اجتماعی، مغایر اصول ۱۹و۲۰ ق.ا، خلاف عدالت و مصداق بارز کار بیقاعده است! نمیتوان هنجارشکنی را با تصمیمات غیرقانونی، غیراسلامی و غیرعقلانی مهار کرد »
✍چند نکته در مورد این سخنان:
🔻در اصل نوزدهم قانون اساسی آمده است:
مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود.
🔻اصل بیستم هم می گوید:
همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.
1⃣ اگر با این دو اصل می توان محرومیت متخلف و مجرم از خدمات اجتماعی را زیر سوال برد، پس با تکیه بر همین دو اصل، از فردا همه زندانیان را - چه دزد باشند و چه غیر دزد – #آزاد کرده و زندانها را ببندید!
زیرا زندانی کردن افراد، نه تنها محروم شدن از خدمات اجتماعی، بلکه گرفتن حق زندگی از آنهاست!!!
2⃣ در اصل 20 قانون اساسی عبارت «با رعایت موازین اسلام» آورده شده است.
3⃣ در بانک ها، نهادها، ادارات و دستگاه های گوناگون کشور، قوانینی در حال اجرا است – فارغ از اینکه خوب است یا بد - که به نوعی منجر به #محروم شدن از خدمات اجتماعی می گردد.
👈 اگر اینطور است، شرط کارت پایان خدمت #سربازی و بسیاری از شروط دیگر برای بهره مندی از خدمات را بالکل ملغی کنید. 👌زیرا هر قانونی که بگذارید، عده ای را از شمول خدمات اجتماعی محروم می کند.
4⃣ در موضوعاتی مانند #کرونا خدمات اجتماعی، منوط به واکسن و ماسک شد. آنجا سخن پزشکان بود؛ اینجا که پای حکم #الهی و دین مردم، حق مردم، اخلاق جامعه، جلوگیری از پاشیده شدن خانواده ها و انحراف نوجوانان و جوانان و ... در میان است، توجیه و روشنفکربازی در بیاوریم و جلوی هنجارشکن نایستیم؟!
⚠️از اینها که بگذریم، پرسش اصلی این است که امثال این فرد با این تفکرات #خطرناک و #التقاطی، توسط چه کسانی و چگونه به دولت پیشنهاد داده می شوند⁉️
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور مسعود درخشان:
این گروه که آمدند در بیتالمقدس و این فجایع را انجام میدهند، ابزاری هستند برای اینکه یک نظام سلطه به نام آمریکا نابود شود.
همین دفاعی که آمریکا از رژیم اشغالگر میکند باعث نابودی آمریکا خواهد شد.
تا صد سال دیگر چیزی به نام آمریکای یکپارچه وجود نخواهد داشت!
[البته ظاهرا برای رفتن عجله دارند]
#روز_قدس