eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187هزار عکس
169.6هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
10.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 فشار کاری وحشتناک ژاپنی ها؛ دو هزار خودکشی مرتبط با کار در سال
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 از الشام الشام تا استقبال هشت کیلومتری از رئیسی 🔹 سفر رئیسی به شام ناراحتی غرب را برانگیخته است. شبکه فرانس ۲۴: وقتی به مواضع غربی می‌نگریم؛ آنها از این سفر ناراحت هستند. 🖋 این صف استقبال، یاادآور سختی‌هایی است که اسیران کربلا در همین شام کشیدند اما امروز به برکت خون شهدای مقاومت و همراهی مردم بی نظیر ایران، شام در دستان شیعیان است💪
هدایت شده از mesaghمیثاق
📌 خانواده قشنگ و پر از مهربانی در اروپا 🔹 شوهره رفته به خانمی رو آورده تو خونه و بعد هم راحت گذاشته رفته! خانمش از فشار عصبی سکته کرده و سه تا بچه شون رو بردن یتیم خونه😭 این خوابی است که جنبش فواحش برای ایران قشنگ ما دیده...
هدایت شده از mesaghمیثاق
📌عکس العمل زن ایرانی و خارجی❗️ 🔹 کانال به ظاهر طنز که به بیماری خودتحقیری گرفتار است. آیا این نادان ها از حجم ظلم و خشونت علیه زنان در اروپا خبر ندارن؟ رفتم ادمین را پیدا کنم و این مقاله را بدم بخونه دیدم هیچ راه ارتباطی ندارن جز برای تبلیغات و کسب پوووول! یعنی حاضرن خودشون رو بدبخت و بیچاره نشون بدن برای دو زار پول😒
هدایت شده از mesaghمیثاق
20180210164148-10062-45.pdf
258.4K
🔹 تحلیل و بررسی خشونت علیه زنان در اروپا 🔻 از قاچاق زنان تا تجاوز و هر خشونتی که تصور کنید در اروپا رایج و رو به پیشرفت است! اونوقت عناصر خودتحقیر و بیسواد، جامعه قشنگ ایران رو مسخره می‌‌کنند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴واگن‌های مخصوص زنان در ژاپن ▪️همه کشورها در مترو واگن مخصوص بانوان دارند اما در رسانه جوری تبلیغ می‌کنن که انگار ایران عجیب غریبه!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢«آیات شهادت» در قرآن چگونه بر وجود امام زمان (عج) دلالت دارد؟ 🔹در قرآن مجيد، آياتی هست كه دلالت می كند (عج) وجود دارد. در آيات بسيارى اشاره شده كه خداوند در ميان هر امتى كسى را به عنوان قرار داده تا در روز قيامت بر آنها احتجاج كند. اينك به برخى از آنها اشاره مى كنيم: 1⃣«فَكَيْفَ إِذا جِئْنا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهيدٍ وَ جِئْنا بِكَ عَلى‏ هؤُلاءِ شَهيدا؛ [نساء، ۴۱] چگونه است حال [در روز محشر] آن گاه كه از هر طايفه اى گواهى آوريم و تو را [اى پيامبر] بر آنان گواه خواهيم». 2⃣«وَ يَوْمَ نَبْعَثُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ شَهيداً ثُمَّ لا يُؤْذَنُ لِلَّذينَ كَفَرُوا وَ لا هُمْ يُسْتَعْتَبُون؛ [نحل، ۸۴] و آن روز را كه ما از هر امتى شاهدى برانگيزيم آن گاه به كافران اجازه سخن داده نشود و توبه آنان نيز پذيرفته نگردد». 3⃣«وَ يَوْمَ نَبْعَثُ فی كُلِّ أُمَّةٍ شَهيداً عَلَيْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ جِئْنا بِكَ شَهيداً عَلى‏ هؤُلاءِ؛ [نحل، ۸۹] روزى كه ما در هر امتى از ميان خودشان گواهى بر آنان برانگيزيم و تو را [اى محمد] بر اين امت گواه آوريم». 🔹از اين آيات به خوبى استفاده مى شود كه در هر زمان و براى هر امتى خداوند افرادى معصوم از خطا و اشتباه قرار داده است تا در روز قيامت به اعمال آنان گواهى دهند. كسى كه قرار است «شاهد» بر اعمال امت باشد نبايد در شهادتش اشتباه كند و نيز بايد «احاطه علمى بر همه اعمال امت» داشته باشد. اينان كسانى اند كه در امر هدايت بشر، حجت خدا در روى زمين اند. فخر رازى در ذيل آيه «وَ نَزَعْنا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ شَهيداً؛ [قصص، ۷۵] و [در آن روز] از هر امتى گواهى برمى گزينيم»، مى گويد: «آنان شاهدانى هستند كه در هر زمان بر مردم شهادت مى دهند كه از جمله آنها انبياء هستند». [۱] 🔹و نيز در ذيل آيه «يَوْمَ نَبْعَثُ فی كُلِّ أُمَّةٍ شَهيداً؛ [نحل، ۸۹] روزى را كه از هر امتى گواهى بر آنان بر مى انگيزيم»، مى گويد: «هر جمعى كه در دنيا به وجود مى آيد لازم است كه كسى به عنوان در ميان آنها وجود داشته باشد». شاهد در زمان رسول خدا (صلى الله عليه و آله) خود حضرت بود به دليل آيه: «وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ وَ يَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهيداً؛ [بقره، ۱۴۳] همانگونه [كه قبله شما، يك قبله ميانه است] شما را نيز، امت ميانه اى قرار داديم [در حد اعتدال، ميان افراط و تفريط] تا بر مردم گواه باشيد و پيامبر هم بر شما گواه است». و نيز لازم است كه در هر زمان بعد از رسول، شاهدى در ميان امت باشد. از اينجا به خوبى روشن مى شود كه هر عصرى خالى از «شاهد بر امت» نيست، و آن «شهيد بايد از خطا مصون باشد»، وگرنه احتياج به شاهد ديگرى است و در نتيجه به بى نهايت منتهى خواهد شد كه اين باطل است. پی نوشت: [۱] مفاتيح الغيب، فخرالدين رازى، دار احياء التراث العربى چ سوم، ج ‏۲۵، ص ۱۳، (سوره قصص، آيات ۷۴ الى ۷۵) 📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، چاپ هفتم، ص ۲۹۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️کوخ‌ها منشاء برکت هستند، نه کاخ‌ها 🔹ما وقتی که در مذهب خودمان ملاحظه می‌کنیم که فقه ما آنطور غنی‌است و فلسفه ما آنطور غنی‌است، آن اشخاصی که این فقه را به این غنا رساندند و آن اشخاصی که این فلسفه را به این غنا رساندند کاخ‌نشینان نبودند، کوخ‌نشینان بودند. شیخ طوسی که مبدا این امور و ارزنده ترین اشخاص در جامعه تشیع بوده است یک کاخ‌نشین نبوده است؛ اگر کاخ‌نشین بود نمی‌توانست این کُتبی که تحویل جامعه داده است و این شاگردهایی که تحویل جامعه داده است تحویل بدهد. در قشر مرفه نمیشود یک همچو کاری انجام‌بگیرد. وقتی که در متاخرین از علما ملاحظه می‌کنیم می‌بینیم که «صاحب جواهر» یک همچو کتابی نوشته است که اگر صدنفر انسان بخواهند بنویسند شاید از عهده برنیایند و این کاخ‌نشین نبوده. 🔹آنطور که نقل میکنند در آن‌وقتی که ایشان این کتاب را نوشته‌اند سرداب در نجف نبوده، سرداب را شیخ انصاری از ایران برای نجف سوغات برده، یک منزل محقر داشتند و در یک اتاقشان باز بوده به یک دالانی -از قراری که‌نقل می‌کنند- که در آن هوای گرم نجف یک نسیمی، نسیم داغی می‌آمده است و ایشان مشغول تحریر «جواهر» بودند. از یک آدمی که علاقه به شکم و شهوات و مال و منال و جاه و امثال اینها دارد این کارها نمی‌آید؛ طبع قضیه این است که نتواند. زندگی شیخ انصاری را همه شنیده یعنی بسیاری شنیده‌اند چه وضعی داشته است در زهد. اگر نبود آن وضع، نمیتوانست آن شاگردهای بزرگی را تربیت کند و نمی‌توانست آن کتابهای ارزنده را تحویل جامعه بدهد. بیانات‌حضرت‌امام۶۲/۰۱/۰۱ منبع سایت جامع امام خمینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا