هدایت شده از
ظهر دوم محرم مسجدالنبی.m4a
9.44M
✅ مجموعهی کارشناسی جامعه ، نسبت علوم خودشان را با مکتب اسلام ناب که همان قرآن و اهلالبیت علیهم السلام با روایت ولی فقیه باشد، مشخص کنند.
✅ نظام کارشناسی خلیفهی دوم با امارت مغیرهبن شعبه بر کوفه میسازد اما با امارت عماریاسر نمیسازد.
✅ نگاه به مردم به عنوان عیالالله یا سیاهی لشکر در خدمت گرفتن، یکی از تفاوتهای دو نظام کارشناسی اسلام ناب و اسلام آمریکایی است.
✅ اباعبدالله الحسین علیه السلام برهم زنندهی نظامکارشناسی جبههی طاغوت بود.
امروز هم ولیفقیه هم همان مسیر را میرود.
کرمان ،بلوار شهید عباسپور،مسجدالنبی صلالله علیه و آله
🎙محمد حسن مولا
هدایت شده از
🔴 مقام معظم رهبری مدظله العالی:
" همین مسئلهی #امنیت_اخلاقی که این روزها #نیروی_انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئلهی #مهمی است. بله، #جنجال میکنند - مثل همان قضیهی بنزین و مثل خیلی از قضایای دیگر - ولی به این جنجالها #نباید توجه بکنند؛ باید ببینند تکلیف چیست، آن را انجام بدهند "
هدایت شده از
شبسوممحرم کرمان.m4a
13.43M
🔺ابوموسی اشعریهای نظام، دولت دومی را در تقابل دولت ولایت فقیه تشکیل دادهاند.
🔺ابوموسی احمق نبود، مردم را احمق کرده بود.
🔺 چگونه ابوموسیها را بشناسیم؟!
🔶شب سوم محرم ۱۴۰۲
کرمان بلوار شهید عباسپور،دارالذکر امام رضاعلیهالسلام.
🎙محمد حسن مولا
هدایت شده از
غیرت بچه هیأتی های قم اجازه نخواهند داد لباس مشکی ارباب را بستر ترویج فرهنگ آلوده ومنحط غربی کنند.
⛔️ امروز دستور رسمی دادستان قم صادر شد.
🔸تخلفات فروشندگان را از ایتا به بازرسی صمت گزارش کنید👇
@bazreseSAMT
هدایت شده از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قاتل آرمان علی وردی و روح الله عجمیان، توسط وزارت ارشاد پیدا شد اما با او برخوردی نشد ، آیا مورد حمایت اسماعیلی، وزیر ارشاد قرار گرفت...؟
این سوال ما از وزیر ارشاد است که منتظر توضیح ایشان جهت تنویر افکار عمومی هستیم
#همدستان_قاتل
همچنین تیکه هایی از فیلمی که رامبد جوان ساخته رو ببینید...😔
هدایت شده از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز دختر
اینم یه دختره
من پدرم رفته سفر...
هدایت شده از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تحصن دانشجویان مقابل سفارت سوئد با مطالبه اخراج سفیر این کشور
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر:
🔸این تحصن و تجمع مسالمت آمیز تا محقق شدن خواسته مردم یعنی اخراج سفیر سوئد ادامه پیدا خواهد کرد و در صورت اتفاق نیوفتادن این تجمع و تحصن مقابل وزارت خارجه اتفاق خواهد افتاد
هدایت شده از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وزیر کشور در بین نمازگزاران نماز جمعه امروز شهر اسلام شهر: بخش زیادی از کشف حجابها ، سازمان یافته و متصل به سرویسهای جاسوسی است.
هدایت شده از
🔴 صدای رسای رئیس دستگاه قضا بعد از تحصن مقابل قوهی قضائیه:کشف حجاب حتی اگر با انگیزه سیاسی و هدایتگری معاندان هم نباشد خلاف قانون است
ضروری است در مقابل کسانی که با ناهنجاری اجتماعی میخواهند امنیت روانی مردم را مخدوش کنند و آب به آسیاب دشمن بریزند، مطابق قانون، اقدامات مقتضی را انجام داد.
امروز ممکن است برخی از این کشف حجابها با انگیزه سیاسی و هدایتگری معاندان باشد؛ در اینجا باید وفق قانون، اقدامات لازم را ترتیب داد.
همچنین باید توجه داشت که کشف حجاب حتی اگر با انگیزه سیاسی و هدایتگری معاندان هم نباشد، عملی خلاف شرع و قانون است؛ که در این موارد هم قانون تکلیف را مشخص کرده است.
برای آرمانِ روحالله...
تحصنِ #معیشت_حجاب_فضایمجازی
هدایت شده از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سـخـنـگـوی قـوه قـضـایـیـه
➖روایت مؤمنانه و درجه یک سعیدیسم از یک خبر...
▪️اگر سخنگوهای نهادها، میتوانستند اینگونه، منصفانه، صادقانه، جسورانه و با انگیزه، مسائل را روایت و تبیین کنند...
▪️هم بُعد اخلاقی هم بُعد حقوقی و هم جنبههای عاطفی و انسانی و هم تناقضات رسانههای معاند را با هم روایت کرد.
#جنگ_روایتها
#سرداران_روایت
برای آرمانِ روحالله...
تحصنِ #معیشت_حجاب_فضایمجازی
هدایت شده از
پی نوشت🔺🔺
🔴«آقای فضائلی ؛چرا مشکوک ؟!»
🔷این روزها بر اساس برنامه ای نه تنها مشکوک بلکه کاملاً برنامه ریزی شده شاهد به آتش کشیده شدنِ کتب آسمانی هستیم ، فردی با قرار دادنِ عکسِ رهبر انقلاب کنارِ خود،کتابِ مقدس سایر ادیانِ الهی را به آتش می کشد و فرد دیگری همزمان با جسارت به کتابِ الهی مسلمانان،تصویرِ رهبر انقلاب اسلامی را پاره می کند.
🔷 حوادثِ رخ داده نه اتفاقی بلکه به طور قطع و یقین توسط صهیونیزم جهانی برنامه ریزی و مدیریت می شود، دشمنِ کینه جوئی که نقشه های شومش برای تسخیرِ عراق و سوریه با درایتِ امام خامنه ای نقش بر آب شده و حال چنین دشمنی تلاش خود را بر انتقام از وی متمرکز نموده است.
🔷دشمن کینه جوئی که روزی با طراحی فتنه کرونا و با حمایتِ سربازانِ داخلی خود،رهبر انقلاب اسلامی را موردِ هجمه قرار می دهد و روزی دیگر با طراحی فتنه ی مهسا کومله و با همراهی لیدرهای جریان غربگرای داخلی(خاتمی،ظریف،عارف،جهانگیری،کرباسچی،پزشکیان و ...) فتنه ای چند ماهه را به ایران اسلامی تحمیل نموده و با دستاویز قرار دادنِ چنین فتنه ای مجدداً تیغِ تیزِ حملاتِ خود را متوجه امام خامنه ای می نماید.
🔴 نگاهی به حوادث داخلی رخ داده در ایران اسلامی خصوصاً پس از فتنه ی مهسا امینی و نوشتنِ نامه های سرگشاده توسط اصحاب فتنه به رهبرِ انقلاب و حوادثِ رخ داده در خارج از مرزها نشان دهنده ی برنامه ریزی دشمن برای گرفتن انتقام از رهبرِ انقلاب اسلامی است،رهبری که با استعانت از خداوند متعال توانسته ضرباتِ سنگین و مهلکی به نظامِ شیطانی سلطه وارد نماید.
هدایت شده از
رئیسی: برخورد مهربانانه همراه با تدبیر فراجا با ناهنجاریهای سازمانیافته رمز موفقیت است
🔹اگر مطالبهگری برای اجرای معروف و نهی از منکر بدون توجه به آداب آن باشد مشکلآفرین خواهد شد و همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودهاند مطالبهگری باید همراه با دلسوزی و ارائه راهکار برای حل معضل باشد.
🔹باید در عمل، آمران به معروف از حمایت مجریان در بخشهای اجرایی و قضایی برخوردار و با کمک مردم زمینۀ سالمسازی فضای عمومی و اداری کشور فراهم شود.
🔹رمز موفقیت در این عرصه برخورد مهربانانه و با تدبیر با افراد غافل توسط فراجا و همچنین مواجهه هوشمندانه و در عین حال مقتدرانه با ناهنجاریهای سازمانیافته است.
🔹اگر امر به معروف مردمی شود و براساس احساس مسئولیت اجتماعی و با رویکرد دلسوزانه و اصلاح امور اجتماعی دنبال شود به نتیجه خواهد رسید.
هدایت شده از
🔴 وقتی یک #گروهک_لیبرال جای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را در افکار عمومی کشور با پروگاندای رسانه ای ضدانقلاب میگیرد
✍حوزه انقلابی
حضرت آیت الله بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
آیا وقت آن نرسیده است توی دهن این گروهک لیبرال که به اسم حوزه علمیه قم بیانیه میدهند، بزنید و قاطعانه بیانیه بدهید که:
«گروهک مجمع محققین و مدرسین که به نام حوزه علمیه قم بیانیه می دهد ، وجهه قانونی و شرعی ندارد و و گروهکی وابسته به ضد انقلاب است.
هدایت شده از
اگر سپاه پاسداران مقتدر و بسیج مستضعفین، عزیز ملت به وظیفه خویش در حراست از ارزش های انقلابی در جامعه عمل کرده بود، امروز نیروی انتظامی کمک کار آنان در جریان حل معضل کشف حجاب بود و نه پیش قدم
#عمل_به_وظیفه
#سپاه_بسیج
https://virasty.com/r/4D9
هدایت شده از
شبدوممحرم۱۴۰۲.m4a
13.23M
✅ ماجرای آقای باذان ایرانی حاکم ایرانی بر یمن که دستور قتل پیامبر صلاللهعلیه و آله را داشت،چه بود؟
✅ فرق باذان با رستم ایرانی چه بود؟
✅ جرم امیرالمومنین علی علیهالسلام این بود که مثل خلیفه دوم نژادپرست نبود.
شب دوم محرم ۱۴۰۲
کرمان بلوار شهید عباسپور،دارالذکر امام رضاعلیهالسلام.
🎙محمد حسن مولا
هدایت شده از
شبچهارممحرم (۱).ogg
10.02M
🌴ماجرای آقای نرسا ایرانی در ملاقات با امیرالمومنین علی علیه السلام چه بود؟
🌴دلیل سقوط خسروپرویز از نظر امیرالمونین علی علیه السلام، همان دلیل سقوط حکومت خلفا و سایر حکومت مسلمین است.
🌴خطبهی امیرالمونین علی علیه السلام بعد از پیروزی بر دشمنان سرکشش ، توجه به تحریم منافقین است.
🌴اقتدار حضرت آقا نسبت به اقتدار امام راحل ، کمتر نیست به دلیل...
🔶شب چهارم محرم ۱۴۰۲
کرمان ، دارالذکر امام رضاعلیهالسلام.
🎙محمد حسن مولا
هدایت شده از
⭕️گزیدهای از «روایات جهاد با نفس»
🔹امام صادق علیه السلام از حضرت رسول صلی الله علیه و آله نقل میکند که فرمود: کسی که خداوند را اطاعت کند خداوند را یاد نموده است، اگر چه نماز، روزه و قرآن خواندنش کم باشد و کسی که خدای را نافرمانی کند، خداوند را فراموش نموده اگرچه نماز، روزه و قرآن خواندنش زیاد باشد.
📕وسائلالشیعه، ج۱۵، ص۲۵۷
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#جهاد_با_نفس
هدایت شده از
🛑📢انتخاب نام امام حسن و امام حسين (عليهما السلام) از جانب چه كسی بود؟
🔹بین شیعه و سنی مشهور است که انتخاب نام #امام_حسن و #امام_حسین (علیهما السلام) به امر خدا، بوده است. ابن اثیر در کتاب اسدالغابه می نویسد: «مردم پیش از ولادت امام حسن و امام حسین (ع) با این نام آشنا نبودند تا فرزندان خود را به این دو نامگذارى کنند، چرا که این دو اسم در زمان ولادت حسنین، از جانب خداوند بر پیامبر (صلى الله علیه و آله) وحى شد، تا آن حضرت بر فرزندان على (علیه السلام) و فاطمه (علیها السلام) این نامها را بگذارد». [۱]
🔹همچنین جلال الدّین سیوطى (از علماى معروف اهل سنّت) نقل کرده است که: «حسن و حسین دو نام از نامهاى اهل بهشت؛ برای حسنین (علیهما السلام) است، چرا که مردم عرب پیش از این، این دو نام را بر فرزندان خویش نام نمى نهادند». [۲] در کتاب عبقات الانوار آمده است: آن روز که امام حسن (علیه السّلام) متولد شد حضرت جبرئیل (علیه السّلام) بر حضرت رسول (صلّى الله علیه و آله) فرود آمد و گفت: «ای محمد! پروردگار عالم به تو سلام رساند و مى فرمود که على (علیه السّلام) برای تو به منزله هارون برای موسى است، لیکن بعد تو نبی نیست، پس مسمى کن این پسر خود را بنام پسر هارون، که فرزندان هارون: شبّر و شبّیر یعنی حسن وحسین نام داشتند». [۳]
🔹هم چنین قندوزی می نویسد: آنگاه که #حسین (علیه السّلام) به دنیا آمد. پیامبر (صلّى الله علیه و آله) او را - به امر خدا - #حسین نام نهاد، و او را به ام الفضل همسر عباس بن عبدالمطلب سپرد تا او از شیر فرزندش به نام قثم، او را شیر دهد. [۴]
و در اعیان الشیعه آمده است: آنگاه که امام حسن (علیه السّلام) متولد شد حضرت فاطمه به امام علی (علیه السّلام) عرض کرد که نام او را بگذار، امام فرمود من در نامگذاری او بر پیامبر (صلّى الله علیه و آله) سبقت نمی گیرم... آنگاه پیامبر (صلّى الله علیه و آله) او را حسن نام نهاد و این نام در عصر جاهلیت شناخته شده و معروف نبود. [۵]
پی نوشتها؛
[۱] اسد الغابة، ج ۲، ص ۹
[۲] تاریخ الخلفاء، ص ۲۰۹
[۳] عبقات الأنوار فی إمامة الأئمة الأطهار، ج ۱۱، ص ؛ الاستیعاب، ج ۱، ص ۳۸۴
[۲] ینابیع الموده، ۲۲۱، ۳۱۸؛ تهذیب تاریخ دمشق، ج ۴، ص ۳۱۶؛ تاریخ الخمیس، ج ۱، ص ۴۱۸ - ۴۱۹؛ تذکرة الخواص، ص ۲۳۲؛ سنن ابن ماجه، ج ۲، ص ۱۲۹۳؛ کفایة الطالب، ص ۴۱۹؛ ذخائر العقبى، ص ۱۲۱؛ مستدرک حاکم، ج ۳، ص ۱۸۰؛ مسند احمد، ج ۶، ۳۳۹؛ الاصابه، ج ۴، ص ۴۸۴؛ عمدة الطالب، ص ۱۹۱
[۱] اعیان الشیعه، ج ۱، ص ۵۶۲
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_حسین #امام_حسن
هدایت شده از
⭕️امام حسين عليه السلام:
🔸ما نَدری ما تَنقِمُ الناسُ مِنّا! إنّا لَبَيتُ الرَّحمَةِ، و شَجَرَةُ النُّبُوَّةِ، و مَعدِنُ العِلم.
🔹ما نمى دانيم چرا مردم كينه ما را مى جويند! در حالى كه ما خانه رحمت و درخت نبوّت و كان علم و معرفتيم.
📕نزهة الناظر، ۲۱/۸۵
#امام_حسين
هدایت شده از
🛑📢چه بدعتی در دین ایجاد شده بود که «امام حسین» (ع) برای مبارزه با آن قیام کرد؟ (بخش اول)
🔸 #بنى_امیّه در طول مدّتى که خلافت را غصب کردند، و به ناحق بر مسند قدرت تکیه زدند، بدعت هاى فراوانى در دین ایجاد کرده و سنّت پیامبر (ص) را میراندند؛ چرا که ادامه حیاتشان در گرو احیاى بدعت ها و محو سنّت هاى پیامبر اسلام (ص) بود. ذیلاً نمونه هایى از این بدعت ها ذکر می گردد:
🔹در عصر جاهلیّت شخصیّت افراد، بر محور ثروت و فرزندان دور مى زد. هر کس پول بیشتر و فرزندان فزونترى داشت، شخصیّتش در نگاه مردم مهم تر بود. خداوند متعال در آیه ۳۷ سوره سبأ، ضمن بى اعتبارى این ملاک، معیار جدیدى را جایگزین آن فرمود. مى فرماید: «وَ مَا أَمْوَالُکُمْ وَ لاَ أَوْلاَدُکُمْ بِالَّتِى تُقَرِّبُکُمْ عِنْدَنَا زُلْفَى إِلاَّ مَنْ آمَنَ وَ عَمِلَ صَالِحاً فَأُوْلَئِکَ لَهُمْ جَزَاءُ الضِّعْفِ بِمَا عَمِلُوا وَ هُمْ فِى الْغُرُفَاتِ آمِنُونَ؛ اموال و فرزندانتان هرگز شما را نزد ما مقرّب نمى سازد، جز کسانى که ایمان بیاورند و عمل صالحى انجام دهند، که براى آنان در برابر کارهایى که انجام داده اند پاداش مضاعف است؛ و آنها در غرفه هاى [بهشتى] در [نهایت] امنیت خواهد بود». و نیز در آیه ۱۳ سوره حجرات می فرماید: «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقَاکُمْ؛ گرامی ترین شما در نزد خداوند، باتقواترین شماست».
🔹بدین ترتیب، اسلام معیار شخصیّت را از ثروت و فرزند، به ایمان و تقوا و عمل صالح تغییر داد. یعنى هر کس تقواى بیشتر داشته باشد به خداوند نزدیکتر است، هر چند اصلا فرزندى نداشته و فقیرترین فرد جامعه باشد؛ و کسى که تقواى کمترى داشته باشد از خداوند دورتر است، هر چند داراى فرزندان فراوان و ثروت زیادى باشد. در پى این تغییر ملاک، ابوسفیان ها و ابولهب ها و ابوجهل ها جاى خود را به سلمان ها و ابوذرها و مقدادها دادند، و در پى آن، مردم در برابر ثروتمندان به خاطر پول و ثروتشان تواضع نمى کردند. امّا با رحلت پیامبر اکرم (ص) دوباره معیارها دستخوش تغییر و تحوّل شد، و در عصر خلیفه سوم به حال سابق برگشت، و ثروتمندان و صاحبان فرزندان و نیروى انسانى بیشتر، هر چند بویى از تقوا نبرده بودند، جاى انسان هاى متقى را گرفته، و به عنوان شخصیّت هاى اسلامى معرفى شدند.
🔹در عصر معاویه، پیشقراولان و کسانى که زودتر از همه اسلام را پذیرفته بودند کنار گذاشته شده، و آزادشدگان دست پیامبر (ص) و فرزندانشان (طلقاء و ابنا طلقاء) که اسلام را به اجبار و فشار محیط، و نه از روى میل و علاقه و اشتیاق، پذیرفته بودند سر کار آمدند. [۱] در جنگ صفین تعداد فراوانى از صحابه پیامبر (ص) در سپاه امام على (ع)، و تنها افراد بسیار معدودى از صحابه خود فروخته در اردوگاه معاویه بودند. [۲] دستگاه بنى امیّه که اساس آن بر تقوا و ایمان بنا نبود، بلکه شالوده آن بر اساس مطامع دنیوى ریخته شده بود، کسانى که شیطنت بیشتر، قساوت قلب شدیدتر، دین فروشى زیادترى داشتند را به خود جذب مى کرد. #امام_حسین (ع) براى از بین بردن این بدعتها و احیاى آن سنّت ها قیام کرد. #ادامه_دارد...
پینوشتها:
[۱] عثمان افراد فاسق و ظالمى، چون ولید بن عقبة بن ابى معیط را والى کوفه، و عبدالله غامر بن کریز را والى بصره، و عبدالله بن ابى سرح را والى مصر، و مروان بن حکم را مشاور عالى خویش کرد. مطابق آنچه که در کتاب الاستیعاب، ص ۶۹۰ و الاغانى، ج ۶، ص ۳۵۶ آمده، ابوسفیان خود نیز به این نکته اعتراف کرد، آنجا که گفته است: «از آن هنگام که خلافت به دست دو طایفه تیم و عدى (قبیله ابوبکر و عمر) افتاد، من نیز در آن طمع کردم». (عاشورا، ص ۱۲۰)
[۲] طبق روایتى ۳۰۰ تن از صحابه پیامبر (ص) که در بیعت رضوان و گروهى از آنها از بدریون بودند، با امام على (ع) در جنگ صفین همکارى مى کردند، که از این جمع ۶۳ نفر در آن میدان شهید شدند. (پیام امام نامیرالمؤمنین، ج ۷، ص ۸۳)
📕اهداف قیام حسینى، آیت الله العظمى ناصر مکارم شیرازى، ص ۴۸
منبع: وبسایت راسخون
#امام_حسین
هدایت شده از
⭕️امام حسین (علیه السلام) را به دنیا بشناسانیم
🔹ما امروز احتیاج داریم که #حسین_بن_علی (ع) را به دنیا بشناسانیم؛ دنیای دچار ظلم و فساد و دنائت و لئامت، محتاج معرفت آزادگی حسینی و حرّیت حسینی است. امروز مردم دنیا، جوان های دنیا، ملّت های بیغرض، برای یک چنین حقیقتی دل هایشان میتپد؛
🔹[اگر] #امام_حسین (ع) به دنیا معرّفی بشود، #اسلام معرّفی شده است، #قرآن معرّفی شده است. امروز با صدها وسیله علیه اسلام و علیه معارف اسلامی تبلیغ می شود؛ در مقابل این حرکت خصمانهی جبههی کفر و استکبار، حرکت معرفت حسینی می تواند یک تنه سینه سپر کند، بِایستد و حقیقت اسلام را، حقیقت قرآن را به دنیا معرّفی کند.
🔹منطق #حسین_بن_علی (ع)، منطق دفاع از حق است، منطق ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است. این منطقِ امام حسین است؛ امروز دنیا به این منطق نیازمند است؛ امروز دنیا شاهد حاکمیّت کفر و استکبار و حاکمیّت فساد است، دنیا شاهد حاکمیّت ظلم است؛ این پیام امام حسین (ع)، پیام نجات دنیا است...
بیانات مقام معظم رهبری ۹۸/۰۶/۲۷
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_حسین #امام_خامنه_ای
هدایت شده از
🛑📢دیدگاه اسلام در مورد سخن گفتن پنهانى در جمع چیست؟
🔹این عمل، از نظر فقه اسلامى احکام مختلفى بر حسب اختلاف شرایط دارد، و به اصطلاح به احکام خمسه تقسیم مى شود، یعنى: گاه حرام است و این در صورتى است که موجب اذیت و آزار و هتک حیثیت مسلمانى گردد، و چنین نجوایی نجواى شیطانى است که هدفش غمگین ساختن مؤمنان است. در مقابل، گاه حکم وجوب به خود مى گیرد، و این در صورتى است که مسأله سرّى لازمى در میان باشد که افشاى آن خطرناک، و عدم ذکر آن نیز موجب تضییع حق، و یا خطرى براى اسلام و مسلمین است.
🔹و گاه متصف به استحباب مى شود و آن در جایی است که انسان براى انجام کارهاى نیک و بر و تقوا، به سراغ آن رود، و همچنین حکم کراهت و اباحه. ولى اصولاً، هرگاه هدف مهمترى در کار نباشد، #نجوا_کردن کار پسندیده اى نیست، و بر خلاف آداب مجلس است؛ زیرا نوعى بى اعتنایی یا بى اعتمادى نسبت به دیگران محسوب مى شود، لذا در حدیثى از پیغمبر اکرم (صلى الله علیه و آله) مى خوانیم: «إِذَا کُنْتُمْ ثَلاثَةً فَلایَتَنَاجَ اثْنَانِ دُونَ صاحِبِهُما، فَإِنَّ ذَلِکَ یَحْزُنُهُ؛ [۱] هنگامى که سه نفر باشید دو نفر از شما جداى از شخص سوم، به #نجوا نپردازد، چرا که این امر نفر سوم را غمگین مى کند».
🔹در حدیث دیگرى از «ابو سعید (خدرى)» مى خوانیم که مى گوید: ما براى اجراى دستورات پیامبر (صلى الله علیه و آله) در شبها ـ که گاهى مطلب لازمى پیش مى آمد ـ به تناوب در نزدیکى اقامتگاه آن حضرت، مراقب بودیم، یک شب عده زیادى گرد هم آمده بودند، و آهسته سخن مى گفتیم، پیامبر (صلى الله علیه و آله) بیرون آمد فرمود: «ما هذِهِ النَّجْوى أَ لَمْ تُنْهَوا عَنِ النَّجْوى؛ [۲] این سخنان در گوشى چیست؟ آیا شما از #نجوا نهى نشده اید؟!».
🔹از روایات متعددى نیز استفاده مى شود که شیطان براى غمگین ساختن مؤمنان، از هر وسیله اى استفاده مى کند، نه فقط از نجوا، بلکه گاه در عالم خواب، صحنه هايى در برابر چشم او مجسم مى کند، که موجب اندوه او شود و دستور داده شده است که مؤمنان در این گونه موارد، با پناه بردن به ذات پاک خدا و توکل بر او این گونه القائات شیطانى را از خود دور کنند.
پی نوشتها؛
[۱] تفسير «مجمع البيان»، ذيل آيات مورد بحث، و «درّ المنثور»، ج ۶، ص ۱۸۴، و «اصول كافى»، ج ۲، ص ۴۸۳، احادیث ۱ و ۲، باب المناجات
[۲] «درّ المنثور»، ج ۶، ص ۱۸۴
[۳] براى آگاهى از اين روايات به تفسير «نور الثقلين»، ج ۵، صفحات ۲۶۱ و ۲۶۲، احاديث ۳۱ و ۳۲ مراجعه شود.
📕تفسیر نمونه، آيت الله العظمى مکارم شيرازى، دارالکتب الإسلامیه، چاپ بیست و هفتم، ج ۲۳، ص ۴۴۷
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#نجوا
هدایت شده از
⭕️نوید فتح مبین در سراسر جهان
🔹گویی وعده خداوند قادر نزدیک است و امید است این بارقه برقآسا، که در سراسر جهان پرتو افکنده، و نوید فتح مبین میدهد، به حکومت مطلقه منجی آخرالزمان و پناه مستضعفان متصل شود.
بیانات حضرت امام ۶۴/۱۱/۲۲
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
هدایت شده از
🛑📢آيا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) بعد از ظهور، «تكنولوژى» كنونى را گسترش مى دهد؟
🔸قبل از پاسخ به اين سؤال كه آيا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) بعد از ظهور، تكنولوژى كنونى را گسترش مى دهد يا خير؟ بايد به دو نكته توجه كرد:
1⃣هدف غايى از خلقت كه مطابق برخى از آيات قرآن كريم، عبوديت در تمام سطوح است، تنها و به طور كامل در عصر ظهور #حضرت_مهدی (عجل الله تعالی فرجه) تحقق مى يابد.
2⃣اسلام به هر دو جنبه انسان، يعنى مادى و روحى او توجه دارد؛ ولى اصالت را با روح او قرار داده و اگر به امكانات و رفاهيات او توجه مى كند به ديد اصالتى نيست.
🔹با توجه به اين دو مقدمه به اين نتيجه مى رسيم كه #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه) هم از تكنولوژی روز استفاده مى كند و هم در گسترش آن مى كوشد؛ ولى به مقدار ضرورت و در راستاى اهداف خلقت بشر كه همانا پياده شدن عبوديت مطلقه در تمام زندگى بشر است.
📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۹۰ شمسی، چاپ هفتم، ص ۶۴۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_زمان #امام_مهدی
هدایت شده از
⭕️سرزنش کردن مؤمن
🔹سرزنش کردن مؤمن از کار بدی که کرده، حتی اگر گناه کرده باشد، روا نیست. امام صادق علیه السلام فرموده است: «کسی که مؤمنی را سرزنش کند، خدا او را در دنیا و آخرت سرزنش خواهد کرد». حدیث دیگری از آن حضرت رسیده که میگوید: «کسی که مؤمنی را به گناهی سرزنش کند، نمیرد تا این که خود نیز آن گناه را مرتکب شود». معنای آنچه گفته شد، خودداری از نصیحت یا امر به معروف و نهی از منکر یا اجرای حدود الهی نیست؛ همه اینها جای خود را دارد و نکوهیده بودن «سرزنش» جای خود را.
📕 #نردبان_سعادت (تلخیص و تحریر کتاب معراجالسعادة)، ص ۲۲۲
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)