eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.5هزار عکس
163هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش اعترافات اسیر اسرائیلی الیزابت تسورکوف در عراق و نحوه سازماندهی تظاهرات و تلاش برای ایجاد درگیری شیعه و شیعه. تسوروکوف: من برای موساد و سیا در سوریه برای ایجاد رابطه بین اسرائیل و جمهوری دموکراتیک سوریه کار کردم. من برای سازماندهی تظاهرات اکتبر و ایجاد اختلافات، از جمله تظاهرات شیعی، کار کردم. به دلیل جنگ احمقانه ای که نتانیاهو رهبری می کند، از خانواده های اسرای اسرائیلی در غزه می خواهم که برای توقف جنگ اقدام کنند.
هدایت شده از 
💥وقوع ۴ انفجار در تل‌آویو 🔻گردان‌های عزالدین القسام تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیستی «ريشون لتسيون»، «حولون»، «رحوفوت» و «بات يام» را هدف حمله راکتی قرار دارند. 🔺منابع فلسطینی خبر دادند که در پی این حملات، ۴ انفجار در تل‌آویو رخ داده است.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الله اکبر الحمدلله... لحظه منفجر شدن تجمع تانک ها و بولدوزرها توسط موشکی که توسط گردان های قسام هدایت می شد.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غوغای حزب الله لبنان، اعتراف نتانیاهو به ناتوانی در مقابل ایران محمد ندیمی
هدایت شده از 
45.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غوغای حزب الله لبنان، اعتراف نتانیاهو به ناتوانی در مقابل ایران محمد ندیمی
هدایت شده از 
@tahlilgar_siasi . (1).mp3
6.94M
غوغای حزب الله لبنان، اعتراف نتانیاهو به ناتوانی در مقابل ایران محمد ندیمی
هدایت شده از 
🌎مقاومت عراق پدافند هوایی اردن عربستان و اسرائیل را ناکام گذاشت 🔹شیخ اکرم الکعبی: مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات حمله کرده و آن را مورد اصابت قرار دادند. دنباله‌ های صهیونیسم جنایتکار، در اردن و جزیره عربی در رهگیری این حمله ناکام ماندند 🔹رژیم جنایتکار صهیونیسم و شریک آن آمریکا تاوان جنایت‌هایشان علیه مردم و کودکان غزه را پس خواهند داد.
هدایت شده از 
رسانه‌های اسرائیلی: آژیر هشدار نفوذ پهپاد در مناطق مختلفی در الجلیل الاعلی به صدا در آمده است
هدایت شده از 
🔺درگیری و تیراندازی شدید مقاومت در تولکرم
هدایت شده از 
🔴کاخ سفید: قصد داریم در غزه آتش بس چند روزه برقرار کنیم تا اسرای اسرائیلی را آزاد کنیم!
هدایت شده از 
🔺فارن پالیسی چرا این جهان پس از پایان جنگ غزه دیگر آن جهان سابق نخواهد بود؟ با نگاهی به آینده، این جنگ و واکنش امریکا به آن، تا مدت‌ها وبال گردن دیپلمات‌های امریکایی خواهد شد. حتی پیش از جنگ غزه، بین دیدگاه‌های ایالات متحده و غرب در مورد بحران اوکراین و نگرش بسیاری از کشور‌های امریکایی لاتین، افریقا و کشور‌های در حال توسعه، شکاف قابل توجهی وجود داشت. رهبران این کشور‌ها هرچند از تهاجم روسیه حمایت نکردند، اما از آنچه به عنوان استاندارد‌های دوگانه و توجه گزینشی غربی‌ها می‌نامیدند، خشمگین شدند. پاسخ شدید اسرائیل به حملات حماس در حال گسترش این شکاف است و این تا حدودی به این دلیل است که نسبت به ایالات متحده یا اروپا، در بقیه جهان همدردی با وضعیت اسفناک فلسطینیان بسیار بیشتر است. این همدردی هرچه جنگ طولانی‌تر شود و غیرنظامیان فلسطینی بیشتر کشته شوند، افزایش می‌یابد، به ویژه در زمانی که دولت ایالات متحده و برخی از سیاستمداران برجسته اروپایی به شدت به یک طرف متمایل شده‌اند.   علاوه بر این، مردم خارج از حوزه مرفه فراآتلانتیک، به واسطه آنچه که آن را «توجه گزینشی غرب» می‌دانند، دچار مشکل شده اند. جنگ جدیدی در خاورمیانه شروع می‌شود و رسانه‌های غربی کاملا درگیر آن هستند و روزنامه‌های سطح بالا صفحات بی شماری را به وقایع جنگ و تفسیر‌های آن اختصاص می‌دهند و کانال‌های خبری تلویزیونی ساعت‌ها وقت خود را صرف این رویداد‌ها می‌کنند و سیاستمداران مشتاق هستند در این باره اظهار نظر کنند. اما درست در همان هفته‌ای که این جنگ اخیر آغاز شد، سازمان ملل گزارش داد که در حال حاضر تقریبا ۷ میلیون نفر در جمهوری دموکراتیک کنگو آواره شده اند که عمدتا در نتیجه خشونت و درگیری در آنجا بوده است. با این حال این فاجعه حتی اگر شمار انسان‌های آسیب دیده در آن مقایسه با جنگ غزه بسیار بیشتر باشد، باز هم موج خبری در پی ندارد.البته درباره تاثیر این جنگ بر کشور‌های «جنوب جهانی» نباید اغراق کرد. این کشور‌ها همچنان از منافع خود پیروی خواهند کرد و علی رغم خشم و عصبانیتشان از ریاکاری غرب، همچنان با ایالات متحده و دیگران تجارت خواهند کرد. اما باید انتظار داشته باشیم که به همه بحث‌های ما درباره هنجارها، قوانین و حقوق بشر توجه کمی داشته باشند. تعجب نکنید اگر کشور‌های بیشتری چین را به عنوان وزنه تعادلی مفیدی در برابر واشنگتن ببینند. در نهایت، این قسمت ناخوشایند، به نفع وجهه امریکا در زمینه سیاست خارجی نیست. شکست بنیامین نتانیاهو در دفاع از اسرائیل، ممکن است اعتبار او را برای همیشه لکه دار کند، اما نهاد سیاست خارجی ایالات متحده نیز وقوع این خونریزی را پیش بینی نکرد و پاسخ آن نیز تا به امروز کمکی نکرده است. اگر این شکست اخیر با یک نتیجه ناخوشایند در اوکراین همراه شود، سایر کشور‌ها نه فقط اعتبار امریکا، بلکه قضاوت و فهم امریکا از مسائل را نیز زیر سوال خواهند برد. این موضوع از همه مهمتر است، زیرا سایر دولت‌ها در صورتی به توصیه‌های واشنگتن توجه می‌کنند و از امریکا پیروی می‌کنند که معتقد باشند رهبران ایالات متحده درک روشنی از آنچه در حال وقوع است دارند، می‌دانند چگونه به وقایع پاسخ دهند و حداقل به ارزش‌های ادعایی خود توجه دارند. اگر اینطور نباشد، چرا در مورد هر چیزی از توصیه‌های امریکایی استفاده کنند.
هدایت شده از 
48.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ویدیو/ جهان عرب در دهه ۷۰ میلادی / از کودتای نظامی تا جادوی نفت قسمت اول 🔹در دهه ۷۰، خاورمیانه تحت تاثیر شکست ۱۹۶۷ اعراب از اسرائیل بود. همچنین مرگ جمال عبدالناصر از مهم‌ترین رویدادهای دهه ۷۰ بود که خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داد 🔹انور سادات به عنوان جانشین جمال عبدالناصر در سال ۱۹۷۳ تصمیم به جنگ با اسرائیل گرفت. غرب به شدت از اسرائیل دفاع کرد و کشورهای عربی با تحریم نفتی به حمایت غرب واکنش نشان دادند. این جنگ در نهایت با میانجیگری سازمان ملل به آتش بس ختم شد.
هدایت شده از 
حملات راکتی و توپخانه‌ای حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی افزایش محسوسی داشته است. این افزایش فشار نظامی در جبهه شمال برای مهار ماشین نظامی صهیونیست ها در غزه بسیار اهمیت دارد. البته افزایش سطح آن ضروری است. مقامات لبنان به این نتیجه رسیدند که اقدامات حزب الله در جبهه شمال فلسطین اشغالی در راستای امنیت ملی این کشور است چراکه نابودی مقاومت در نوار غزه جغرافیای امنیتی منطقه را تغییر خواهد داد و سطح تنش‌ها و تهدیدهای اسرائیل برای لبنان از این چیزی که هست افزایش خواهد داشت و درگیری سنگین اجتناب ناپذیر خواهد شد. کشورهایی مثل اردن و مصر عربستان نیز این نگرانی را آرام‌ آرام احساس می کنند که اسرائیل به یک عامل بازدارنده دائمی در منطقه نیاز دارد و نباید حماس و غزه از بین برود ابوقاسم
هدایت شده از 
40.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖بررسی تاریخی روابط آمریکا و اسرائیل 📌چرا اسرائیل بازیگر مطلوب آمریکا است؟ ▪️اسرائيل بازيگر مطلوب آمریکا است. براي اينكه در منطقه نقش موازنه‌گر را داشته باشد اسرائيل مورد حمایت همه‌جانبه آمریکا قرار می‌گیرد. شما در هر مقطع تاريخي كه سندهاي امنيت ملي آمریکا را بخوانيد بلااستثنا آمریکایی‌ها گفتند اسرائيل در زمره حوزه منافع حياتي ایالات‌متحده است. اين يك مسئله خيلي جدي است! حوزه منافع حياتي است. منافع حياتي يعني چه؟ يعني حوزه سرزمینی‌ات، حوزه ساخت و تأسیسات قدرتت، آن منافع حیاتی‌ات می‌شود. می‌گوید اسرائيل در زمره حوزه منافع حياتي است و از آن مقطع زماني هميشه مورد حمایت قرار گرفته است.
هدایت شده از 
📝 درس‌هایی از اوکراین برای آینده‌ی جنگ Lessons from Ukraine for the Future of War 📓 موسسه در بخشی از این گزارش آمده‌است: 1⃣ چیزی قدیمی: جنگ قرن بیستم به زودی ناپدید نمی‌شود. جنگ در اوکراین این درس قدیمی را تقویت کرده‌است که جغرافیا یکی از مهم‌ترین متغیرهای جنگ است. همان‌طور که در طول قرن‌ها کوه‌ها، رودخانه‌ها و... در جنگ تاثیرگذار بوده‌است. 2⃣ چیزی جدید: فناوری‌های نوظهور با مفاهیم نوآورانه عملیات ملاقات می‌کنند. از آن‌جایی که قوانین قدیمی جنگ، پویایی میدان نبرد را دیکته می‌کنند، فناوری‌های نوظهور جرقه ایجاد یک تغییر اساسی در نحوه انجام آن نبردها را می‌کنند. سنگرها برای ماندن وجود دارند، اما پهبادها آن‌ها را به صورت شبانه روزی زیر نظر دارند. 3⃣ چیزی قرض گرفته شده: بازیگران غیر دولتی در جنگ‌های آینده نقش بازیگران غیر دولتی در این جنگ قابل توجه است. برای مثال گروه واگنر، یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. مثال دیگر آئروروزویدکا است. این گروه که آستارا آپ جنگ نامیده می‌شود، در حال توسعه پهبادها و راه‌حل‌های شبکه‌ای برای نیروهای مسلح اوکراین بوده‌است. 4⃣ چیزی آبی: جنگ‌های هواپیماهای بدون سرنشین نامتقارن بر دریاها و آسمان‌ها تاثیر می‌گذارد. پهبادها و ریزپرنده‌ها مثال بارزی برای این موضوع هستند. یک پهباد چند هزار دلاری می‌تواند یک کشتی جنگی چند میلیون دلاری را نابود کند. ✍نویسنده: کان کاساپوغلو 🌐پیوند گزارش: https://www.hudson.org/lessons-ukraine-future-war-can-kasapoglu
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖به مناسبت در گذشت دکتر داود هرمیداس باوند 📌روایت دیپلمات متعهد به ایران از ماجرای جدایی بحرین ▪️در دههٔ ۸۰، جلسات خاطرات مرحوم دکتر داود هرمیداس باوند، در مرکز اسناد، ثبت و ضبط می‌شود. در این جلسات دکتر باوند، روایت‌های قابل توجهی از حوادث مهم تاریخی در برهه‌های مختلف کاری و زندگی خود بیان می‌کند. آنچه که در خاطرات مرحوم هرمیداس باوند بسیار بارز است، ایران دوستی و تعهد به ملک و ملت است. خاطره‌ای که در ادامه می‌آید، در خصوص جدایی بحرین از ایران و حال‌وهوای دکتر باوند در روزهایی است که کارمند وزارت خارجه پهلوی بوده است و مرکز اسناد به مناسبت گرامیداشت درگذشت ایشان برای نخستین بار منتشر می‌کند.
هدایت شده از 
🔴نامه مهم دکتر ایزدخواه به رئیس قوه قضائیه درباره خودسری ها و تندروی های برخی ضابطین قضایی
هدایت شده از 
🔴 رسانه های اسرائیلی: دیروز مشخص شد که حزب الله است که تصمیم می گیرد چه کسی در مرز شمالی زندگی کند و چه کسی بمیرد
هدایت شده از 
🔴 دادستان شهرستان کهنوج کرمان: یک شبکهٔ قاچاق سلاح جنگی که به صورت گسترده در شرق و جنوب‌شرق کشور فعالیت داشت منهدم و ۳۶ کلت کمری کشف شد.
هدایت شده از 
🔴سردار حاجی‌زاده: کسی نمی‌تواند ما را تهدید کند 🔹فرمانده نیروی هوافضای سپاه: آمریکایی‌ها ایران را تهدید نمی‌کنند. بعضاً در یک شب ۳ مرحله با ایران مکاتبه داشتند و همهٔ این مکاتبات با زبان تمنا و خواهش است. 🔹ایران در شرایطی نیست که کسی بخواهد او را تهدید کند. ما در اوج قدرت هستیم و برای همه شرایط خود را آماده کرده‌ایم.
هدایت شده از 
📸 اولین تصویر از شهید مهدی نوری افشار که در درگیری با گروهک ترویستی در سراوان به درجه رفیع شهادت نائل گردید
هدایت شده از 
🔴 شبنم نعمت‌زاده در زندان اوین است روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب تهران: 🔹شایعه مطرح شده در مورد متواری بودن شبنم نعمت زاده صحت ندارد و این محکوم اقتصادی هم اکنون در زندان اوین است و خبر متواری بودن وی کذب محض است. 🔹وی مدتی پیش طبق قانون و بر اساس زمان مقرره قانونی (طبق ماده ۵۲۰ ایین دادرسی کیفری محکومان می توانند در صورت رعایت ضوابط زندان پس از سپردن تامین مناسب ماهانه حداکثر ۳ روز از مرخصی برخوردار شوند) مرخصی رفته بوده و متعاقب آن مدتی غیبت کرد که در همان مقطع زمانی هم بلافاصله حکم جلب صادر و بازداشت و روانه زندان شد. 🔹روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد بابت مدت زمان غیبت هم علیه وی اعلام جرم شد که در حال رسیدگی است همچنین این محکوم اقتصادی وثائق سنگینی داشته که با دستور دادستانی بلافاصله پس از غیبت غیرموجه ضبط و جلب وی هم توسط تیم عملیات دادستانی تهران انجام شده است.
هدایت شده از 
🔴 وزیر کشور انگلیس برکنار شد 🔹«سوئلا برآورمن» وزیر کشور پرحاشیه انگلیس که تظاهرات حامیان فلسطین در این کشور را نفرت‌انگیز توصیف کرده بود، امروز (دوشنبه) در جریان ترمیم کابینه «ریشی سوناک» نخست وزیر بریتانیا برکنار شد.