eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.8هزار عکس
169.3هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
14.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بخش هایی از نطق وکیل ایرلندی آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری: 📍این یک نابودی سراسری است و در سکوت کامل، غزه به جایگاه مرگ و نومیدی تبدیل شده!
هدایت شده از mesaghمیثاق
11.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ تلاش پارلمان اسرائیل برای اخراج نماینده ای که از شکایت آفریقای جنوبی حمایت کرده است!
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس انگلیسی: 📍حمله به یمن نشان داد ما ارزشی برای حقوق بشر قائل نیستیم/یمن را آدم بده داستان کرده ایم و در همین حال جنایت های اسرائیل را ماست مالی میکنیم!
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نماینده پارلمان اسرائیل: 📍وارد نوار غزه شوید و هرکس آنجا مانده را نابود کرده و بسوزانید، نیازی نیست برای این که به دیگران ثابت کنیم متمدن هستیم خود را به سختی بیاندازیم!
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ گزارشگر ویژه سازمان ملل: 📍این تنها به اصطلاح درگیری ای است که این شمار از کارکنان سازمان ملل در آن کشته شده اند!
هدایت شده از mesaghمیثاق
11.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ فعال رسانه‌ای آمریکایی: 📍یمنی ها مردمان خداترسی هستند که به باورهای اخلاقی دینشان پایبندند، آنها برخلاف سران سعودی، قطر و بحرین، وجدان دارند
هدایت شده از mesaghمیثاق
✅ ژنرال بازنشسته اسرائیلی سه ماه قبل از عملیات طوفان الاقصی چه هشدارهایی در رابطه با وضعیت ارتش اسرائیل داده بود؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
📜 سالروز ولادت حضرت امام باقر سلام‌الله‌علیه ۱ استاد دکتر محمدحسین 🚦بررسی وضعیت سیاسی دوران امام باقر علیه‌السلام 📍درباره وضعیت سیاسی دوران امامت حضرت امام باقر علیه‌السلام باید عرض کرد که آن وجود مقدس در سال ۹۴ یا به نقلی ۹۵، یعنی همزمان با شهادت پدر بزرگوارش امام سجاد علیه‌السلام به امامت رسیدند و تا سال ۱۱۴ که به شهادت رسیدند دوران امامت آن وجود مقدس چیزی نزدیک ۱۹ سال به طول انجامیده است. 📍در عصر امامت امام باقر سلام‌الله‌علیه، آن حضرت مدتی کوتاه یعنی کمتر از یک سال را با به عنوان خلیفه غاصب اموی معاصر هستند و بعد ار مرگ ولید در سال ۹۶ به قدرت می‌رسد که وی هم تا سال ۹۹ بر عالم اسلام مسلط بوده است. 📍این عصر، عصر گسترش قلمرو مسلمانان با عملیات‌های نظامی هست. به این معنا که در شرق در و در مناطقی ماورای ایران دوره ساسانی، فتوحات صورت می گیرد و هم در غرب عالم اسلام و اروپای غربی یعنی سرزمین اسپانیا و پرتغال امروزی که شبه جزیره ایبری باشند، مسلمان ها وارد شده و با سرعت پیش می‌روند. اما سال ۹۹ هجری در پی مرگ ، عمر بن عبدالعزیز پسر عموی آن‌ها به خلافت رسید که او بر خلاف بنی‌امیه نسبت به اهل بیت علیهم‌السلام رفتاری توام با احترام و مدارا داشت. 📍 در امامت امام باقر علیه‌السلام که به قدرت می‌رسد سب و لعن به ساحت مقدس امیرالمومنین علیه‌السلام را که معاویه لعنه‌الله باب کرده بود، ممنوع اعلام کرد و فدک را به نوادگان امام مجتبی علیه‌السلام بازگردانید و برای طالبیان و علویان از بیت المال حقوق تعیین کرد و خود را چاکر و فردی مخلص نسبت به امیرمومنان علیه‌السلام می‌دانست. 📍امام باقر علیه‌السلام با عمر بن عبدالعزیز یک مناظره مکتوب دارد. طبق نقل تاریخ روزی عمر بن عبدالعزیز از امام سجاد علیه‌السلام یاد کرد و گفت که زینت دین و پیشوای عابدان از دنیا رفت. به او گفتند که از او فرزندی باقی مانده است که چیزی از پدر کم ندارد عمر بن عبدالعزیز برآن شد که امام باقر علیه‌السلام را بیازماید. لذا نامه‌ای به حضرت نوشت و از حضرت درخواست رهنمودی کرد. 📍امام باقر علیه‌السلام در پاسخ مواردی مطرح کردند که برای عمر بن عبدالعزیز سنگین بود. لحن امام مقداری  تند و سرزنش آمیز بود عمر بن عبدالعزیز وقتی این پاسخ را دریافت کرد ناراحت شد و چون می دانست که از امام علیه‌السلام نامه‌ای خطاب به خلیفه پیشین سلیمان بن عبدالملک در بایگانی در بارخلافت وجود دارد آن نامه را درخواست کرد و وقتی دید که امام چگونه با الفاظی محترمانه سلیمان را مورد خطاب قرار داره است بیشتر ناراحت شد و در نامه‌ای به امام علیه‌السلام اینگونه عنوان کرد که... 🔸من نامه شما به خلیفه جبار پیشین را دیدم که چگونه او را با عزت و احترام یاد کردید اما من که سعی کردم عدل پیشه کنم و جلوی مظالم و فشارها به مردم را بگیرم اینگونه مورد عتاب قرار داده‌اید...
هدایت شده از mesaghمیثاق
📽 «عمامه صورتی» در جهت اثبات پیش‌فرض‌های مستندساز 🌀با چشم‌پوشی از سطح پایین مستند در بُعد ساختاری، که گاها به شدت در ذوق مخاطب می‌زند، می‌توان آن را یک فیلم کوتاه نامید تا مستند، زیرا مستند بر پایه‌ی استنادهای واقعی، به‌دنبال توصیف یا تبیین یک واقعه می‌رود، موضوعی که در این مستند غالبا به فراموشی سپرده شده بود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
❗️نهی‌ازمنکر مکشفه‌ها، تأثیری در بهبود وضعیت پوشش ندارد! پیش‌فرضی‌ست که مستندساز آن را در روند داستانی خود با انتخاب آخوندی در طراز همین پیش‌فرض، به اثبات می‌رساند. ❌روند داستانی مستند با حضور یک آخوند فعال در حیطه ورزش شکل می‌گیرد، آخوندی باصفا که سادگی و صفایش برای حضور در آزمایش اجتماعی‌ای که مستندساز رقم ‌زد، اصلا کافی نبود و فقدان زبان گویا سبب شد کفه نتیجه‌ی آزمایش به سمت فرضیه‌ی مستندساز سنگین شود. ‼️عدم توانمندی معرفتی_شناختی یا بروز به‌جای آن، این آخوند باصفا را دارای لکنتی می‌کند که یارای پاسخگویی به شبهات و احساسات نامطلوب مطرح شده از طرف مکشفه‌ها را ندارد! ❌به عنوان مثال ترسی که آخوندها به عنوان دین به مردم می‌فروشند! دست داشتن طلاب در خون مردم! گذاشتن تمام بار فتنه‌های چهل ساله بر دوش آخوندها! و... سخنانی بود که دختران مکشفه‌ چشم در چشم این آخوند زدند و یا جوابی داده نشد یا جواب در مستند آورده نشد! که هر دو حالت نشان از مداخله غیرعلمی مستندساز دارد. حتی گاهی در جای‌جای گفت‌وگوهای دختران با آخوند، مستندساز وارد می‌شد یا از پشت دوربین، کسی به مصاحبه‌شونده جهت می‌داد. سوالات مهمی بی‌جواب گذاشته شد که تنها یک گزاره‌ را بزرگ می‌کنند و آن این است: ⁉️اگر با لحن مناسب از شما خواسته شود، پوشش خود را رعایت کنید، می‌کنید؟ جواب: خیر! ‼️پس نهی‌ازمنکر و فشار مذهبی‌ها برای بهبود وضعیت حجاب، تلاشی بی‌نتیجه خواهد بود... غلط مصطلحی که در باور برخی رایج شده است. 🔺یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنگی در گناه اجتماعی، امربه‌معروف و نهی از منکر است که با کاهش امنیت روانی در اجتماع، جرأت انجام گناه را در افرادی که عمل گناهی انجام می‌دهند کاهش می‌دهد. ممکن است برخی افراد آن‌چنان گستاخ باشند که تغییر نکنند، اما عدم ایجاد امنیت روانی، سبب می‌شود برای افرادی که بین انجام ناهنجاری اجتماعی یا ترک آن مانده‌اند، بازدارندگی ایجاد شود. همین موضوع رمز سخن گهربار مرجع عالی‌قدر است که می‌گویند؛ تذکر لسانی، وظیفه‌ی همگانی‌ست و در ادامه می‌فرمایند: بگید و رد شید. بنابراین اصل در نهی ازمنکر لسانی، تغییر فوری در عمل گناه فرد نیست بلکه عدم ایجاد حاشیه امن برای انجام گناه در اجتماع است. 📍 عدم فهم روحانیت از کف میدان و عدم توانمندی در اولویت‌بندی مسائل اجتماعی، محصول مستند «عمامه صورتی» ‼️در مستند بارها به طعنه وظیفه آخوند را درس و بحث می‌شمردند و از کافه آمدن او یا ورزشکار بودن یا هم‌صحبت شدن با جوانان، تعجب می‌کردند. این موضوع به‌گونه‌ای پردازش شد که گویی تنها این آخوند در کف میدان است و به همین علت اولویت را نهی‌ازمنکرِ بی‌حجابی نمی‌داند! مابقی جامعه‌ی روحانیون به علت مشغولیت به درس و بحث، خبری از جامعه نداشته و اولویت اول را حجاب می‌دانند!! 🔺 اشتباهِ واضحی که یا ناشی از عدم شناخت مستندساز از جامعه‌ی عظیم روحانیت است یا از روی... بگذریم! قشر قابل قبولی از روحانیون چه زن و چه مرد در دانشگاه‌ها و مدارس فعال هستند و از میان آنان تعداد بالایی از شناخت کافی و حتی جامع‌نگری برخوردارند! ♦️کافی بود مستندساز، کمی بیشتر از بدنه‌ی حوزه علمیه آگاه بود تا می‌توانست از مبلغ یا مبلغه‌ای با سبقه‌ی علمی و زبان گویا استفاده کند. اگر این همت را می‌کرد حتما مبلغه‌ای می‌یافت که هم‌جنس مصاحبه‌شوندگان بود و قطعا نتیجه‌ی آزمایش اجتماعی بسیار متفاوت‌ بود. 🔻عدم فهم کافی مستندساز از تفاوت بین ارشاد و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، سبب انتقال همین فهم نادرست به مخاطب می‌شود. 🔵عناوینی که در این مطلب مطرح شده است: 📍عدم حمایت مردم از مطالبات روحانیت در بعد از انقلاب، گزاره‌ی دیگر در مستند «عمامه صورتی» 📍مقایسه‌ی بین اختلاس و حجاب، مغلطه‌ی آشکار در مستند «عمامه صورتی» 📍طبقاتی شدن امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر و عدم اولویتِ امر به‌ معروف کردن مسئولین، انتقاد درست در مستند «عمامه صورتی» 📝زهرا خندان