هدایت شده از mesaghمیثاق
امام خامنهای:
مردم در یک برههای از زمان آمدند به امیرالمؤمنین مراجعه کردند، اصرار کردند، از آن حضرت تقاضا کردند که خلافت را بپذیرد و به اجماع امت تقریباً، امیرالمؤمنین انتخاب شد به "خلافت و ولایت امر". این هم یکی از آنجاهائی است که انتخاب مردم نافذ است. لذا همان طوری که در روایاتی که عرض کردم و شنیدید، امیرالمؤمنین استناد میکند برای اثبات خلافت خود به مراجعهی مردم، به قبول مردم، به بیعت مردم، به اینکه مردم او را خواستند و از او تقاضا کردند و با او بیعت کردند؛ به این چیزها استناد میکند. اگر اینها حجت نبود، اگر از نظر خود امیرالمؤمنین معتبر نبود، ولو از نظر خصم معتبر است، امیرالمؤمنین این را به خصم نمیگفت، به خود مردم نمیگفت که شما بروید سراغ دیگری، دیگری را انتخاب کنید. نمیگفت چون شما من را انتخاب کردید، چون اصرار کردید، من قبول میکنم. پس در اسلام برای انتخاب مردم و گزینش مردم و سرسپردگی مردم به یک ولی امر، یک اعتبار قطعی و حقیقی در یک چنین موردی هم معین شده!
هدایت شده از mesaghمیثاق
📣 روزنامههای أموی
بازنمایی امروزی از جریان رسانهای پس از عاشورای ۶١ ه.ق
مطلب کامل
هدایت شده از mesaghمیثاق
📣 روزنامههای أموی
بازنمایی امروزی از جریان رسانهای پس از عاشورای ۶١ ه.ق
🔺در طول تاریخ رسالت اصلی رسانههای بزرگ، روایتگری جریانهای قدرت بوده و هست. موضع این رسانهها برخلاف ادعای «بیطرفی و روایت هستها»، «روایت سوگیرانۀ تعیینی» است. روایتهایی که در رابطۀ کارگر-کارفرمایی، از سوی جریان قدرت و ثروت تعیین میشود و رسانه بواسطۀ این وابستگی موظف به بازگویی آن است تا از این طریق تصویر مدنظر جریان قدرت و ثروت در ذهن مردم شکل گیرد و برای پیشبرد گامها و اهداف بعدی از آن بهره جویند.
جریان قدرت با تجربه خود به درستی آموخته است که برای بقای خویش بیش از آنکه به «مدیریت امور» نیاز داشته باشد، نیازمند معجزۀ «مدیریت افکار عمومی» است. تا جایی که قربانیان و متضرران سیاستهای جریان قدرت تبدیل به مدافعان و حامیان همانها میشوند و تا جایی که این ناآگاهی یا خطای شناختی ادامه یابد جریان قدرت بر این مسند باقیست.
اما از سوی دیگر چون حیات و امتداد این جریانهای بزرگ رسانهای کیسههای زر بوده و هست، با مرگ کارفرما و زوال جریان قدرت به سرعت خاموش میشوند.
این رسانهها چندصباحی حق و باطل را در هم آمیزند و مایۀ اختلال یا انحراف در درک حقیقت میشوند اما آنچه دوام و بقا دارد و با تمام فراز و فرودها جاودانه میماند، روایت حق است که بدون انگیزههای مادی سینه به سینه و نسل به نسل منتقل میشود و حتی اگر کم فروغ شود ولی خاموش نمیشود.
تراث و گنجینه عظیمی که امروزه با نام «روضه» شناخته میشود، در اصل روایت ماندگاری است از نقطه درست و زاویه دید صحیح در واقعه حماسی کربلا. روایتی است از آنچه رخ داده نه آنچه از سوی قدرتها بازگو شده.
نقشآفرینی رسانهای حضرت زینب و حضرت سجاد و کاروان اسراء سلام الله علیهم، خط بطلانی بر خط خبری و موج رسانهای آن روزهای جریان قدرت در کوفه و شام بوده و آنچه برای آیندگان ثبت و ماندگار شد، همین روایت اسراء و دربندکشیدهها بود نه روایت جریان قدرت.
هدایت شده از mesaghمیثاق
15.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
یا رب المربوبین...
این روزها با استماع سخنرانیهای حجتالاسلام و المسلمین استاد قنبریان و منبرهای آیتالله میرباقری احساس میکنم دوباره میتوانم مسلمان شوم...
این روایت "نو" و "ناب" از اسلام را همه تشنهاند.
سعی میکنم به اندازه توانم ساقی شوم.
شما هم اگر میتوانید در این سقایت کمک کنید.
سخنرانیها رو گوش دهید و از آنها تولید محتوای رسانهای کنید.
از نوشتن یک جمله و یک پاراگراف گرفته تا ساخت کلیپ صوتی و تصویری و فرآوریهای دیگر...
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺محسن قنبریان: ایده تبعیض مثبت در شورای راهبردی اساسا غلط است
مدرس حوزه در #حسینیه_دانشجو مطرح کرد:
🔺ایده تبعیض مثبت که آقای ظریف مطرح کردند را از اساس غلط میدانم که این موضوع هم توسط متفکران مغرب زمین نقد شده و اندیشمندان خودمان نیز با آن موافق نیستند.
🔺تبعیض بد است، منفی و مثبت هم ندارد. اگر میگویید اقوام، زنان یا اصنافی در حقشان اجحاف شده باید برای آنها مطلبه حق کرد و حقشان را به نسبت جمعیتی که دارند بدهید و این عین عدالت است و به آن تبعیض مثبت یا منفی نمیگویند.
🔺تبعیض مثبت یعنی در شرایط مساوی یک کسی را به یک دلیلی ترجیح بدهی و خود این موضوع دوباره تکرار چرخه تبعیض در جامعه است.
🔺فلان مذهب یا فلان فرقه که رسمی و مورد احترام هستند باید حقشان در حد قانون داده شود، ولی نباید طوری باشد که آنچیزی که رسمی و اکثریت است دیگر فاقد ارزش است و این خلاف عرف همه دنیاست.
🔺آیا این به این معناست که اکثریت حق دارد حقوق اقلیت را نادیده بگیرد؟ خیر!
هدایت شده از mesaghمیثاق
✍ ا. انصاری زاده
برای تخریب، عکس جلسه ۱۰ سال پیش را منتشر کردند..
و ۲ روز بعد او را بعنوان «تئوریسین سایه» معرفی کردند
آنوقت جریان انقلابیِ منتقد #پزشکیان را به خاطر بکار بردن واژه (حفظه الله) توسط رهبری برای پزشکیان، به لجن پراکنی متهم میکنند
ما حالا حالا ها در لجن پراکنی باید نزد شما تلمّذ کنیم..
#حسن_عباسی
#آیت_الله_میرباقری
#سرطان_اصلاحات
هدایت شده از mesaghمیثاق
امام صادق علیه السلام:
مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهْلِ بَيْتِهِ زِيدَ فِي رِزْقِهِ.
کسی که نیکی او به خانوادهاش برسد، رزقش زیاد میشود.
این فرمایش حضرت را با جامعه بازاری مقایسه کنید. جامعه ای که میگوید، ناهار مجانی نداریم و هر کسی باید دانگ خودش را پرداخت کند. حتی اعضای خانواده.
#اقتصاد_اسلامی
☘️تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔆 انقلاب اسلامی میتواند در "صنعت" در جهان حرفِ اول را بزند.
✅ استاد سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی:
🌀 «باورِ اینکه آلمانها قوم برترند، صنعت آنها را آنقدر بالا برد که نصف دنیا را گرفتند!
اگر شما هم "آن تلاشی که در جبهه شهید میداد" را نظاممند کنید تا برای صنعت هم ایثار کند، در صنعت هم حرف اول را خواهید زد!
من آرمانگراییِ اسلامی را در همه ابعاد قطعاً بسیار شدیدتر از آرمانگرایی آلمان میدانم. در مقنّن کردنِ نظامِ فلسفی حتماً قویتر میدانم. در فلسفه حرکت، حرف اسلام بیشک بالاتر از حرف هگل است. نظام مناسکِ پرورشی اسلام هم از مناسک پرورشی آلمان قطعاً قویتر است. در ارتباط با حقایق عالم هم حرف و فعل آنها به عُجْبِ ملی، یعنی به شیطان و انانیتِ نفس، بازمیگردد. انانیت انسان، قدرتش کمتر از حقایقی است که به دستِ ائمه طاهرین (علیهمالسلام) است.
اگر شدتِ اینها پشتسرِ تولید، نظاممند شود، تولید ناخالص ملی قطعاً تولید ناخالص رشدآور میشود.»
🌀 «همانگونه که غیرتِ آلمانی توانست اختراع بزرگ تحویل دهد، متقابلاً ما انگیزش اسلامی و انقلابی را برای اختراع مادی، اساس قرار میدهیم. [در این صورت] حتماً در ارتباطات و کلیه وسایل، از آنها پیشرفتهتر خواهیم شد.
شما باید کارآمدیِ برتر تحویل دهید. اگر کارآمدیِ برتر را تحویل دادید دیگر اسمش را هواپیما بگذارید یا چیز دیگر فرقی ندارد. باید سرعتِ حمل و نقل شما از آنها بالاتر باشد.» (۱۳۷۸)