#سرخط| درباره پیروی از اکثریت
🔴 #مهم | از صلح عافیت اندیشانه تا صلح قهرمانانه‼️
🖌 #محسن_مهدیان
🔻 # آقای رئیس جمهور در اظهارنظری که با واکنش های بسیاری مواجه شد اظهار داشت امام حسن چون اکثریت جامعه خواستند صلح کردند. برداشت غالب مخاطبین از سخنان رئیس جمهور تعریض بر مذاکره بود هرچند صراحت نداشت.
🔹 از فرامتن عبور کنیم. سخنان رئیس جمهور متاسفانه تناقض آمیز است و احتمالا فردا تعبیر دیگری دارند. شاید هم متناسب با واکنش ها توضیح جدیدی داشته باشند. مهمتر اینکه اکثریت که هیچ، بعید است اقلیت دلسوزی باشند که از مذاکره با اوباش حاکم بر آمریکا دفاع کنند. با این حال اصل کلام قابل تحلیل است.
🔻 نقطه کانونی این سخنان در صلح و جنگ نیست. اصل مساله در نحوه مواجهه امام با خواست اکثریت است. سوال اینست: " امام جامعه چه میزان با خواست اکثریت همراهی می کنند؟ مثلا آیا ممکن است در شراط جنگی تن به صلح دهند؟"
🔹 پاسخ به این گزاره مثبت است. امام حسن به خواست اکثریت جامعه تن دادند. امیرالمومنین وقتی با خواست ۲۰ هزار جاهل شمشمیر به دست در سپاهش مواجه شدند به حکمیت تن دادند. رهبرانقلاب نیز با اینکه فرمودند به مذاکره خوش بین نیستم اما با خواست جامعه برای مذاکره همراهی کردند. پس اصل حرف درست است. اما یک اختلاف ظریف در "همراهی مدبرانه" با "پیروی پوپولیستی" وجود دارد.
🔹یک پدر وقتی با اشتباه فرزندش مواجه شود ممکن است موقتا با او همراهی کند. این تدبیر خودش تعلیم است. به سخن دیگر مدارای مرشد گونه با خطای فرزند در نهایت به رشد او منجر می شود. به همین جهت رهبرانقلاب ماجرای مذاکره با آمریکا را نرمش قهرمانانه دانستند و همین نرمش را هم مبارزه تلقی کردند.
🔹 رهبری در ماجرای صلح امام حسن(ع) فرمودند حضرت با صلح تنها سبک مبارزه را تغییر دادند. با این توضیح بین کسی که پوپولیستی پشت سر مردم حرکت می کند و با هرهری مذهبی و تذبذب اعتقادی، اباحه گری سیاسی را ترویج می کند، با امام و رهبری که مرشد گونه و معلم وار با جامعه مدارا می کند تا مردم تجربه کنند و آگاهانه تصمیم بگیرند، تفاوت است.
🖌 #سرخط_تحلیلے| گرچه ظاهر "صلح عافیت اندیشانه" با "صلح قهرمانانه" یکی است، اما از اولی کرنش مقابل اهریمن و استیصال سیاسی و دویدن به آغوش دشمن در می آید و از دومی تنها مبارزه و استقامت!
https://eitaa.com/mesagh
✡ یهود بهدنبال ترور پیامبر اسلام (ص)
1⃣ موضوع حفظ نطفهٔ پیامبر اکرم (ص) و قتل و ترور اجداد بزرگوار ایشان ظاهراً از ترور #عدنان -جدّ بیستم آن حضرت- آغاز میشود و تا ترور #هاشم جدّ دوم و #عبدالمطلب جدّ بزرگوار پیامبر و مهمترین حامی ایشان ادامه مییابد.
2⃣ آشنایی وهب پدر #آمنه با #عبدالله که منجر به ازدواج این دو شخصیت بزرگ و تولد پیامبر اکرم (ص) میشود، نیز در جریان ترور عبدالله و تلاش وهب برای نجات وی صورت میگیرد.
3⃣ موضوع وفات عبدالله پدر گرامی حضرت در سفر شام و دفن ایشان در غزه و همچنین فوت مشکوک آمنه مادر بزرگوار آن حضرت در جریان سفر به یثرب نیز از مواردی است که میتواند در همین راستا مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.
4⃣ مجموع این حوادث نشان میدهد که از سالهای طولانی پیش از میلاد پیامبراکرم (ص) ، #یهود از قریبالوقوع بودن این حادثهٔ بزرگ باخبر بوده و برای آن برنامهریزی داشته است.
5⃣ جریان بحیرای راهب و شناسایی پیامبر از سوی او و سفارش وی برای حفظ ایشان از یهود از مهمترین اسنادی است که بر تعقیب دشمنانه -و نه مؤمنانه- #حزب_شیطان نسبت به پیامبر آخرالزمان گواهی میدهد.
📖 متن کامل مقاله بههمراه مستندات:
👈 یهود بهدنبال ترور پیامبر اسلام (ص)
👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/1428
https://eitaa.com/mesagh
✡ یهود و شهادت رسولالله صلیاللهعلیهوآله
1⃣ مطابق روایات معتبر، رسول گرامی اسلام (ص) با شهادت از دنیا رفته است. (١)
2⃣ برخی شهادت حضرت را بر اثر سمّی دانستهاند که زنی #یهودی در عملیات #خیبر در گوشت گوسفند کرده و به ایشان خورانده بود. (٢)
3⃣ اما اشکال بزرگی بر این نظر وارد است؛ با توجه به فاصلهٔ ۴سالهٔ عملیات خیبر تا شهادت پیامبر (ص) آیا اثر کردن این زهر چهار سال طول کشیده است؟!!
4⃣ بنابراین، نمیتوان پذیرفت که این سم مربوط به خیبر باشد. شاید در تاریخ دست برده و کلمه «خیبر» را بدان افزوده باشند تا خطی را در کورهراههای تاریخ گم کنند.
5⃣ شهادت رسولالله (ص) در برههٔ حسّاس و مهمّی رخ داد.
6⃣ درست در زمانی که آن حضرت #سپاه_اسامه را بسیج کرده بود تا به سوی #موته پیش رود و شکست پیشین مسلمین را در این منطقه جبران کند، به یکباره حال پیامبر (ص) دگرگون شد.
7⃣ اگر #اسامه در این نبرد پیروز میشد، سد مستحکم #یهود بهسوی #قدس فرو میریخت و از سوی دیگر با شکست یهود، #نفاق نیز در مدینه شکست میخورد و یهود آخرین پایگاه امید خویش را هم از دست میداد.
8⃣ بنابراین، #یهود برای جلوگیری از #فتح_قدس به دست پیامبر اسلام (ص) دست به کار شد.
9⃣ اگر پیامبر (ص) تنها یک ماه دیگر زنده میماند و این سپاه به جنبش درمیآمد، مرگ #یهود قطعی بود، اینجا بود که #منافقان_مدینه برای حفظ حیات خویش و یهود، به پیامبر (ص) زهر نوشاندند. (٣)
📚 منابع:
١- تفسیر العیاشی، ج١، ص٢٠٠؛ تهذیب الاحکام، ج۶، ص۲.
۲- السیرة النبویة، ج٢، صص ٣٣٧ و ٣٣٨.
٣- ر.ک: تفسیر العیاشی، ج١، ص٢٠٠.
📖 متن كامل مقاله بههمراه مستندات:
👈 نفوذ یهود در سازمان حكومتی پیامبر اسلام
👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3658
https://eitaa.com/mesagh
1⃣ ابن میثم بحرانی
🔸 شارح متقدم قرن ۶ هجری بهنام «ابن میثم بحرانی» در زیر عبارت گفته شده از خطبه ۱۹۷ چنین مینویسد:
✍ منظور از قول امیرالمؤمنین (ع) این است که هنگام موت رسول خدا (ص) مقداری خون از دهان آن حضرت بیرون آمد و امیرالمؤمنین (ع) آن را به صورتشان کشیدند.
📚 شرح نهجالبلاغة، جلد ۳، صفحه ۶۱۲-۶۱۳، چاپ دارالحبیب
2⃣ میرزا حبیبالله خوئی
🔸 جناب مرحوم «میرزا حبیبالله خوئی» نیز در کتاب «منهاج البراعة فی شرح نهجالبلاغة» چنین مطلبی را با اشارهای از شرح ابن میثم بحرانی و ابن ابیالحدید در ذیل خطبه مذکور میآورند:
✍ معنی جمله: «و لقد سالت نفسه فی کفی فامررتها علی وجهی» این است که مراد از نفس در اینجا خون است. (اشاره به مسمومیّت ایشان و اینکه طبیعی است از دهان فرد مسموم خون خارج شود همانطور که در لحظات شهادت امام حسن علیهالسلام چنین اتفاقی رخ داد.)
📚 منهاج البراعة، جلد ۱۲، ص ۲۴۰ چاپ منشورات المکتبة الاسلامیة
3⃣ محمد جواد مغنیه
🔸 مرحوم «محمد جواد مغنیه» در کتاب «فی ظلال نهجالبلاغة» در ذیل این خطبه تصریح میکند که:
✍ در قول امیرالمؤمنین (ع)، مراد از نفس، خون رسول خدا صلیاللهعلیهوآله است.»
📚 فی ضلال نهجالبلاغة، جلد ۳، صفحه ۱۸۹، چاپ دارالعلم للملایین
https://eitaa.com/mesagh
✍ اما «نفس» علاوه بر «روح»، به معنی «خون» نیز هست. در فرهنگ لغت میخوانیم:
🔸 نَفس (اسم):
🔸 الجمع : أَنْفُسٌ ، و نُفوسٌ
🔸 النَّفْسُ : الرُّوحُ
🔸 خرجت نفسُه ، و جاد بنَفْسِه : مات
🔸 النَّفْسُ : الدَّمُ
✍ پس ترجمهٔ صحیح این است که:
👈 «از دهان مبارک پیامبر (ص) مقداری خون خارج شد و امیرالمؤمنین (ع) نیز آن خون مقدس را به صورت مبارکشان کشیدند.»
📚 اما از کسانی که به این معنا توجه کردهاند، میتوان افراد زیر را نام برد:
https://eitaa.com/mesagh
17.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بازخوانی یک پروندهٔ بیولوژیک
🌹 بهمناسبت شهادت امام حسن (ع)
👈 کاری از: فطرس مدیا
https://eitaa.com/mesagh
✍ متن کامل مقالهٔ «اثبات شهادت پیامبر اسلام (ص) در کلام امیرالمؤمنین (ع)» را بههمراه اسکن اسناد و مدارک در آدرس زیر مطالعه کنید:
👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/12226
https://eitaa.com/mesagh
🌹 اثبات شهادت پیامبر اسلام (ص) در کلام امیرالمؤمنین (ع)
https://eitaa.com/mesagh
قدیری ابیانه: 👈مهار تورم مثل مهار کرونا
✅مهار تورم و گرانی، حفظ ارزش پول ملی و ایجاد اشتغال، مثل کرونا به عملکرد تمام مردم و نیز عملکرد مدیریتها بستگی دارد.
✅فرهنگ و وجدان کاری، رعایت الگوهای مصرف و پرهیز از اسراف، تعصب در ترجیح کالای تولید داخلی چارهساز است.
https://eitaa.com/mesagh
🌹 اثبات شهادت پیامبر اسلام (ص) در کلام امیرالمؤمنین (ع)
📚 ابتدا به این عبارت از کتاب شریف نهجالبلاغه توجه بفرمایید:
👈 قال امیرالمؤمنین علیهالسلام: وَ لَقَدْ قُبِضَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ إِنَّ رَأْسَهُ لَعَلَی صَدْرِی وَ لَقَدْ سَالَتْ نَفْسُهُ فِی کفِّی فَأَمْرَرْتُهَا فِی وَجْهِی....
📖 این عبارت در کتاب نهجالبلاغه سیّد رضی، خطبهٔ ۱۹۷ بخش دوم آن آمده است.
📚 در منابع دیگر نیز همین خطبه آمده است؛ از جمله:
👈 غررالحکم و دررالکلم، تالیف عبدالواحد آمدی، صفحه ۷۳۲-۷۳۳، چاپ دارالکتاب الاسلامی
👈 بحارالانوار، تألیف علامه مجلسی، جلد ۲۲، صفحه ۵۴۰، حدیث ۴۹، چاپ مؤسسه احیاء الکتب الاسلامیة
📖 اما شاهد کلام جهت اثبات شهادت پیامبر اکرم (ص) از این کلام مولا علی (ع):
🔸 به این بخش از متن بالا توجه کنید:
👈 «وَ لَقَدْ سَالَتْ نَفْسُهُ فِی کفِّی»
🔹 هرکس ترجمهٔ ظاهری این عبارت را در نظر بگیرد، خیال میکند که به این معناست که:
👈 «جانش در کفِ من خارج شد و سپس روی صورتم را با آن مالیدم»!
🔸 که این اصلاً معنی خاصی نمیدهد و دور از فصاحت است.
https://eitaa.com/mesagh
قدیری ابیانه:👈 تحریم ۱۸ بانک ایرانی عملاً محدودیتهای قبلی را افزایش نمیدهد
📆25 مهر 99
سفیر پیشین ایران در استرالیا با بیان اینکه تحریم ۱۸ بانک ایرانی عملاً محدودیتی به محدودیتهای قبلی نمیافزاید، گفت: راه حل مشکلات کشور عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
محمدحسن قدیریابیانه در گفتوگو با میزان، با اشاره به اعمال تحریم ۱۸ بانک ایرانی از سوی رژیم تروریستی آمریکا اظهار داشت: عملا همه بانکهای ما از سوی آمریکا تحریم بودهاند؛ تحریم ۱۸ بانک ایرانی عملاً محدودیتی به محدودیتهای قبلی نمیافزاید.
وی با بیان اینکه این تحریمها توسط آمریکا اعمال شده و نه سازمان ملل، افزود: از آنجایی که بانکها مبادلات ارزی خود را با دلار انجام میدهند، اگر بخواهند با ایران معامله کنند، از سوی آمریکا مجازات خواهند میشوند.
سفیر پیشین ایران در استرالیا خاطر نشان کرد: تحریمهای بانکی قبلاً تاثیرات خود را روی معیشت مردم و مسائل اقتصادی کشور گذاشته است اما آنچه به اقتصاد کشور لطمه زد، لو رفتن راههای مبادلات غیر بانکی بین ایران و دیگر کشورها توسط دادن اطلاعات صرافیها توسط دولت به دشمنان بود.
وی اصافه کرد: در پی اعمال جنگ شدید اقتصادی رژیم متجاوز آمریکا علیه مردم مظلوم ایران، تعدادی از صرافیهایی که برای دور زدن تحریمها به ایران کمک میکردند اموالشان در خارج از کشور مصادره و دچار مشکلات بسیاری شدند. حال اگر FATF تصویب میشد شرایط انجام یک جاسوسی گسترده آنلاین برای اتاق جنگ آمریکاییها علیه ایران ایجاد میکرد.
قدیری ابیانه با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: باید در برابر تحریمها مقاوم شویم؛ بدانیم که اقتصاد مقاومتی حتماً اثرات مثبت برای اقتصاد کشور و معیشت مردم خواهد داشت.
mizanonline.com/fa/news/665245
https://eitaa.com/mesagh
اصلاحطلبان و اعتدالیون ماندهاند که به بیثمری #برجام اعتراف کنند یا به رفع #تحریم_تسلیحاتی که اساسا مطلوبشان نبوده تظاهر به افتخار!
https://eitaa.com/mesagh