eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.3هزار عکس
169.9هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 تست هوش سیاسی به نظر شما حضرت آقا چه کسانی را به "حیوان نجاست‌خوار" تشبیه کرده است؟ ۱- برخی خواص جبهه‌ی حق ۲- برخی از اصلاح‌طلبان ۳- برخی از اصولگرایان ۴- همه‌ی موارد
هدایت شده از mesaghمیثاق
ولایتی با پزشکیان دیدار کرد مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد. 🔶🔹 پی‌نوشت یکی از مشکلات روایی که در الگوی فکری اجتماعی کشور، بازتاب منفی خود را به وضوح نشان می‌دهد، استفاده از توصیفاتی است که برای عموم، قابلیت راستی‌آزمایی (از منظر صدق و کذب/ مقیاس) ندارد. در تبلیغات زیاد شاهدیم صفاتی نظیر بزرگترین، اولین، بهترین و ... را در حالی که قاعدتاً باید بار قانونی داشته و نهادهای نظارتی ذی‌ربط، اشراف داشته باشند. ⭕️ این معضل در فضای سیاسی، البته بدتر، عمیق‌تر و نافذتر است. اینکه فردی همواره در دهه‌های گذشته حتی برای انعکاس ساده‌ترین اتفاقات نیز از انتساب به امام جامعه استفاده کند، به شدت محل تأمل است! 🔻 آیا ایشان واقعاً مشاور ولی‌امر مسلمین در امور بین‌الملل است؟ 🔻 آیا اگر نیست، قبلاً بوده؟ 🔻 آیا هرگز نبوده و جعل است؟ 🔻 آیا زمانی یک مشورت‌ معمول بوده که از دیگران هم بارها و بارها گرفته شده اما ایشان از آن برای خود، ابزار نفوذ در سپهر سیاسی کشور فراهم کرده؟ 🔻 آیا حکمی برای چنین عنوانی دارد؟ اگر بله اعتبارش تا چه وقت بوده؟ 🔻 تضادهای عمیق و واضح مثل مواضع برجامی که بیانگر اختلاف فاحش ایشان در مبانی با امام جامعه (حداقل در آن موضوع) است چگونه بررسی و ارزیابی می‌شود؟ ✴️ در عرصۀ سیاست، خسارت‌های بزرگ به جامعه عمومأ بابت پوشش یافتن موضوعات ذیل عناوین اینچنینی نظیر: - پزشک ویژۀ رهبری؛ - مشاور عالی رهبری؛ - معتمد بیت؛ - نامزد مدنظر بیت؛ و ... است که بعداً اگر به خسارت منجر شده، عملا و مستقیما به حساب ولایت زده شده است. ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻 مبارزه، ادامه دارد ... ۱. «إن‌شاءالله، خدا به حرمت مادر شهیدان، به آبروی سالار شهیدان و همه شهداء -علیهم‌السلام- به دل‌تان بیندازد که بازگردید. صلوات نذر می‌کنم و صدقه می‌گذارم کنار ...». در این مدت، صدها پیام از این قبیل برای من فرستاده شد. من در برابر حتی یکی از پیام‌های این‌چنینی، احساس خجلت و شرمندگی می‌کنم و پاسخی ندارم؛ نه در دنیا و نه در آخرت. شرایط بر من دشوار است و روزانه اذیت می‌شوم و بر روحم زخم می‌نشانند. محتاج خلوت و گوشه بودم و می‌خواستم تیرهای تهمت و تخریب و‌ ملامت، روانه‌ام نشوند. احساس تنهایی داشتم و معتقد بودم که باید کناره‌گیری کنم تا شاید روزی از این غربت و انزوا و بی‌جبهه‌گی رها بشوم و بشویم. تردیدی نداشتم، اما سیل این پیام‌های صادقانه و مؤمنانه، مرا بازمی‌دارند. من نمی‌خواهم، اما دیگران اصرار می‌ورزند که بر تو، فرض است و نباید به میل و صلاح و علایق‌ات بنگری. بزرگان نیز مرا فراخواندند و امر کردند که بودنت، ضرورت است و تو، از آن خودت نیستی که بتوانی مستقل از شرایط انقلاب، تصمیم بگیری. هرچه گفتم که هیچم و اثر خاصی ندارم و‌ تلاطمات و تنش‌ها، مزاحم تلاش نظری و معرفتی‌ام می‌شوند، فایده نداشت. ۲. برخی دوستان، مرا تندرو و افراطی و هتاک و فاشیست و بی‌اخلاق و بی‌منطق و ... می‌دانند. من بر اساس پنداشت و تصور ناصواب دیگران، خودم را تغییر نمی‌دهم و مرعوب حمله‌ی جمعی و‌ روایت‌سازی نمی‌شوم. اینان می‌توانند هر برداشتی از هویت من داشته باشند، ولی من تکلیف ندارم که تابع سلیقه و پسند اینان باشم.‌ نمی‌توانم هویت فردی‌ام را در اراده‌ی جمعی اینان، مستحیل سازم و در مدار خواست‌شان قرار بگیرم. من محافظه‌کار و دوپهلونویس و وسط‌نشین نیستم و دکان نگشوده‌ام و کاسب‌کار نیستم. هیچ تعارفی با التقاط ندارم و در صراحت، میراث از ابوذر برده‌ام. پس گمان نشود که چیزی تغییر کرده و قرار است سر سبز بر زبان سرخ، ترجیح داده شود. من آداب محافظه‌کاری نمی‌دانم و با خوف و هراس، بیگانه‌ام. ۳. نسبت‌دادن مواضع سیاسی و فرهنگی من به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، جفا و نارواست. هرچه که می‌نویسم و می‌گویم، مواضع شخصی خودم است و هرگز، جنبه‌ی نهادی و دستگاهی ندارد.‌ در این مجموعه، تنوع و تکثر وجود دارد و من نماینده و سخنگو و برآیند آن نیستم. مسئولیت همه‌ی مواضعم، فقط‌و‌فقط بر عهده‌ی خودم است و‌ نمی‌خواهم هزینه و عواقب آن، نصیب دیگران بشود. شما با یک چریک معرفتی مواجه هستید، نه یک سازمان. مرا عامدانه منتسب می‌کنند تا از طریق فشار سازمانی، کلماتم را به زنجیر بیفکنند و صراحت‌ها و تلخی‌ها و فریادها را زیر آوار دیوان‌سالاری و اداره‌مآبی، دفن کنند.‌ تکیه‌گاه من، ایمان است و محتاج حمایت خاص نیستم. مرا زیر سایه‌ی دیگران ننشانید و شکایت از قلمم را نزد آنها نبرید. ۴. نه سفارش می‌گیرم و نه پول. وام‌دار و بدهکار کسی نیستم و قلم‌فروشی نمی‌کنم. جهاد تبیین، عرصه‌ی مبارزه و جنگ و روشنگری است، نه معامله و دادوستد و سیاست‌بازی. به تکلیف آمده‌ام و به تکلیف می‌روم. هیچ پشت‌صحنه‌ای در میان نیست. ازاین‌رو، دگراندیشان سکولار در عرصه رسمی و غیررسمی، گمان نکنند که تیغ نقادی و واسازی، کند می‌شود و حقیقت به حاشیه خواهد رفت. مبارزه، ادامه دارد و تیغی که از نیام بیرون آمده، چوبی نیست. یک نزاع و معارضه‌ی واقعی در میان است و‌ هیچ حساسیتی جز اصالت‌های انقلابی، تعیین‌کننده نیست. اگر واگرایی‌های دهه‌ی هفتاد را در پیش بگیرند و عهد تاریخی سکولاریسم رسمی را تجدید کنند، تردیدی در مواجهه‌ی چالشی نخواهیم داشت و‌ مرگ سرخ را با اشتیاق، در آغوش خواهیم کشید. هر خط و‌ جریانی که استحاله‌ی انقلاب را دستورکار قرار بدهد و بخواهد نظام را از انقلاب، تهی کند، با این لایه‌ی چریکی و حرفه‌ای و شجاع، روبرو خواهد بود. ما خود را برای چنین روزهایی آماده کردیم و با قواعد نبرد هویتی و گفتمانی، زندگی کرده‌ایم. امانت امام راحل و شهیدان مظلوم را رها نمی‌سازیم و مجال نمی‌دهیم که میدان برای معارضان برانداز و دگراندیشان هویت‌سوز و انقلابی‌های پشیمان، فراهم شود. باید ایستاد و تا آخر ماند. این حقیر، کمترین و بی‌مایه‌ترین است و وجود و عدمش، تفاوتی ندارد و فقط لطف اهل معرفت و دعای اهل دل، داشته و اندوخته‌ی اوست. کهنه‌سرباز، تکلیفی جز جنگیدن ندارد. خواست غلیظ شما را بر خواست قطعی خودم ترجیح دادم و با دل‌وجانی که همچنان جراحت دارد، از انقلاب در سپهر رسانه خواهم نوشت؛ به حول و‌ قوه‌ی الهی. مهدی جمشیدی
هدایت شده از mesaghمیثاق
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ❌ او چه گفت که از نمازجمعه‌ی تهران بیرونش کردند⁉️ "اگر در نماز جمعه حرفهایی میزنید که هیچکسی از دست شما عصبانی نمیشود، بدانید شما نهی از منکر نمیکنید، بلکه وراجی میکنید" "شأن نماز جمعه «امر به معروف و نهی از منکر» است، بخصوص در مورد مسئولان و صاحبان قدرت و ثروت" ✍🏻 حزب‌الله در هر شهری باید امام‌جمعه‌ی شهر خود را با معیارهای فوق بسنجد و اگر تطبیق نداشت، با قدرت ایمان، او را کنار زده، امام‌جمعه‌ای انقلابی و جهادی جای او بگذارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 به‌زودی؛ سومین و مهم‌ترین قسمت ⚠️ ‼️ ⭕️ قسمت سوم فروشنده ۳ پرده از موضوعات مهم و سرنوشت‌سازی برخواهد داشت. 📺 تماشای رایگان در عماریار 🌐 Ammaryar.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 به‌زودی؛ سومین و مهم‌ترین قسمت ⚠️ ‼️ ⭕️ قسمت سوم فروشنده ۳ پرده از موضوعات مهم و سرنوشت‌سازی برخواهد داشت. 📺 تماشای رایگان در عماریار 🌐 Ammaryar.ir
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 تست هوش سیاسی به نظر شما حضرت آقا چه کسانی را به "حیوان نجاست‌خوار" تشبیه کرده است؟ ۱- برخی خواص جبهه‌ی حق ۲- برخی از اصلاح‌طلبان ۳- برخی از اصولگرایان ۴- همه‌ی موارد
هدایت شده از mesaghمیثاق
ولایتی با پزشکیان دیدار کرد مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد. 🔶🔹 پی‌نوشت یکی از مشکلات روایی که در الگوی فکری اجتماعی کشور، بازتاب منفی خود را به وضوح نشان می‌دهد، استفاده از توصیفاتی است که برای عموم، قابلیت راستی‌آزمایی (از منظر صدق و کذب/ مقیاس) ندارد. در تبلیغات زیاد شاهدیم صفاتی نظیر بزرگترین، اولین، بهترین و ... را در حالی که قاعدتاً باید بار قانونی داشته و نهادهای نظارتی ذی‌ربط، اشراف داشته باشند. ⭕️ این معضل در فضای سیاسی، البته بدتر، عمیق‌تر و نافذتر است. اینکه فردی همواره در دهه‌های گذشته حتی برای انعکاس ساده‌ترین اتفاقات نیز از انتساب به امام جامعه استفاده کند، به شدت محل تأمل است! 🔻 آیا ایشان واقعاً مشاور ولی‌امر مسلمین در امور بین‌الملل است؟ 🔻 آیا اگر نیست، قبلاً بوده؟ 🔻 آیا هرگز نبوده و جعل است؟ 🔻 آیا زمانی یک مشورت‌ معمول بوده که از دیگران هم بارها و بارها گرفته شده اما ایشان از آن برای خود، ابزار نفوذ در سپهر سیاسی کشور فراهم کرده؟ 🔻 آیا حکمی برای چنین عنوانی دارد؟ اگر بله اعتبارش تا چه وقت بوده؟ 🔻 تضادهای عمیق و واضح مثل مواضع برجامی که بیانگر اختلاف فاحش ایشان در مبانی با امام جامعه (حداقل در آن موضوع) است چگونه بررسی و ارزیابی می‌شود؟ ✴️ در عرصۀ سیاست، خسارت‌های بزرگ به جامعه عمومأ بابت پوشش یافتن موضوعات ذیل عناوین اینچنینی نظیر: - پزشک ویژۀ رهبری؛ - مشاور عالی رهبری؛ - معتمد بیت؛ - نامزد مدنظر بیت؛ و ... است که بعداً اگر به خسارت منجر شده، عملا و مستقیما به حساب ولایت زده شده است. ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻 مبارزه، ادامه دارد ... ۱. «إن‌شاءالله، خدا به حرمت مادر شهیدان، به آبروی سالار شهیدان و همه شهداء -علیهم‌السلام- به دل‌تان بیندازد که بازگردید. صلوات نذر می‌کنم و صدقه می‌گذارم کنار ...». در این مدت، صدها پیام از این قبیل برای من فرستاده شد. من در برابر حتی یکی از پیام‌های این‌چنینی، احساس خجلت و شرمندگی می‌کنم و پاسخی ندارم؛ نه در دنیا و نه در آخرت. شرایط بر من دشوار است و روزانه اذیت می‌شوم و بر روحم زخم می‌نشانند. محتاج خلوت و گوشه بودم و می‌خواستم تیرهای تهمت و تخریب و‌ ملامت، روانه‌ام نشوند. احساس تنهایی داشتم و معتقد بودم که باید کناره‌گیری کنم تا شاید روزی از این غربت و انزوا و بی‌جبهه‌گی رها بشوم و بشویم. تردیدی نداشتم، اما سیل این پیام‌های صادقانه و مؤمنانه، مرا بازمی‌دارند. من نمی‌خواهم، اما دیگران اصرار می‌ورزند که بر تو، فرض است و نباید به میل و صلاح و علایق‌ات بنگری. بزرگان نیز مرا فراخواندند و امر کردند که بودنت، ضرورت است و تو، از آن خودت نیستی که بتوانی مستقل از شرایط انقلاب، تصمیم بگیری. هرچه گفتم که هیچم و اثر خاصی ندارم و‌ تلاطمات و تنش‌ها، مزاحم تلاش نظری و معرفتی‌ام می‌شوند، فایده نداشت. ۲. برخی دوستان، مرا تندرو و افراطی و هتاک و فاشیست و بی‌اخلاق و بی‌منطق و ... می‌دانند. من بر اساس پنداشت و تصور ناصواب دیگران، خودم را تغییر نمی‌دهم و مرعوب حمله‌ی جمعی و‌ روایت‌سازی نمی‌شوم. اینان می‌توانند هر برداشتی از هویت من داشته باشند، ولی من تکلیف ندارم که تابع سلیقه و پسند اینان باشم.‌ نمی‌توانم هویت فردی‌ام را در اراده‌ی جمعی اینان، مستحیل سازم و در مدار خواست‌شان قرار بگیرم. من محافظه‌کار و دوپهلونویس و وسط‌نشین نیستم و دکان نگشوده‌ام و کاسب‌کار نیستم. هیچ تعارفی با التقاط ندارم و در صراحت، میراث از ابوذر برده‌ام. پس گمان نشود که چیزی تغییر کرده و قرار است سر سبز بر زبان سرخ، ترجیح داده شود. من آداب محافظه‌کاری نمی‌دانم و با خوف و هراس، بیگانه‌ام. ۳. نسبت‌دادن مواضع سیاسی و فرهنگی من به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، جفا و نارواست. هرچه که می‌نویسم و می‌گویم، مواضع شخصی خودم است و هرگز، جنبه‌ی نهادی و دستگاهی ندارد.‌ در این مجموعه، تنوع و تکثر وجود دارد و من نماینده و سخنگو و برآیند آن نیستم. مسئولیت همه‌ی مواضعم، فقط‌و‌فقط بر عهده‌ی خودم است و‌ نمی‌خواهم هزینه و عواقب آن، نصیب دیگران بشود. شما با یک چریک معرفتی مواجه هستید، نه یک سازمان. مرا عامدانه منتسب می‌کنند تا از طریق فشار سازمانی، کلماتم را به زنجیر بیفکنند و صراحت‌ها و تلخی‌ها و فریادها را زیر آوار دیوان‌سالاری و اداره‌مآبی، دفن کنند.‌ تکیه‌گاه من، ایمان است و محتاج حمایت خاص نیستم. مرا زیر سایه‌ی دیگران ننشانید و شکایت از قلمم را نزد آنها نبرید. ۴. نه سفارش می‌گیرم و نه پول. وام‌دار و بدهکار کسی نیستم و قلم‌فروشی نمی‌کنم. جهاد تبیین، عرصه‌ی مبارزه و جنگ و روشنگری است، نه معامله و دادوستد و سیاست‌بازی. به تکلیف آمده‌ام و به تکلیف می‌روم. هیچ پشت‌صحنه‌ای در میان نیست. ازاین‌رو، دگراندیشان سکولار در عرصه رسمی و غیررسمی، گمان نکنند که تیغ نقادی و واسازی، کند می‌شود و حقیقت به حاشیه خواهد رفت. مبارزه، ادامه دارد و تیغی که از نیام بیرون آمده، چوبی نیست. یک نزاع و معارضه‌ی واقعی در میان است و‌ هیچ حساسیتی جز اصالت‌های انقلابی، تعیین‌کننده نیست. اگر واگرایی‌های دهه‌ی هفتاد را در پیش بگیرند و عهد تاریخی سکولاریسم رسمی را تجدید کنند، تردیدی در مواجهه‌ی چالشی نخواهیم داشت و‌ مرگ سرخ را با اشتیاق، در آغوش خواهیم کشید. هر خط و‌ جریانی که استحاله‌ی انقلاب را دستورکار قرار بدهد و بخواهد نظام را از انقلاب، تهی کند، با این لایه‌ی چریکی و حرفه‌ای و شجاع، روبرو خواهد بود. ما خود را برای چنین روزهایی آماده کردیم و با قواعد نبرد هویتی و گفتمانی، زندگی کرده‌ایم. امانت امام راحل و شهیدان مظلوم را رها نمی‌سازیم و مجال نمی‌دهیم که میدان برای معارضان برانداز و دگراندیشان هویت‌سوز و انقلابی‌های پشیمان، فراهم شود. باید ایستاد و تا آخر ماند. این حقیر، کمترین و بی‌مایه‌ترین است و وجود و عدمش، تفاوتی ندارد و فقط لطف اهل معرفت و دعای اهل دل، داشته و اندوخته‌ی اوست. کهنه‌سرباز، تکلیفی جز جنگیدن ندارد. خواست غلیظ شما را بر خواست قطعی خودم ترجیح دادم و با دل‌وجانی که همچنان جراحت دارد، از انقلاب در سپهر رسانه خواهم نوشت؛ به حول و‌ قوه‌ی الهی. مهدی جمشیدی
هدایت شده از mesaghمیثاق
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ❌ او چه گفت که از نمازجمعه‌ی تهران بیرونش کردند⁉️ "اگر در نماز جمعه حرفهایی میزنید که هیچکسی از دست شما عصبانی نمیشود، بدانید شما نهی از منکر نمیکنید، بلکه وراجی میکنید" "شأن نماز جمعه «امر به معروف و نهی از منکر» است، بخصوص در مورد مسئولان و صاحبان قدرت و ثروت" ✍🏻 حزب‌الله در هر شهری باید امام‌جمعه‌ی شهر خود را با معیارهای فوق بسنجد و اگر تطبیق نداشت، با قدرت ایمان، او را کنار زده، امام‌جمعه‌ای انقلابی و جهادی جای او بگذارد.