eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187هزار عکس
169.6هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
2-شرح حدیث جنود عقل و جهل - مقاله دوم و سوم.mp3
9.57M
💠 کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(ره) جلسه دوم - مقاله دوم و سوم ۹۶ محسن قنبریان
⭕️ من ۲۲بهمن ۵۷ ندیده ام! من چشم که باز کرده ام،امام را ندیده ام... سرگردان و گنگ بین موج های تشنج آور امپریالیسم و دگماتیسم و آتئیست به دنبال هویت خود بودم... من جنگ تحمیلی ندیده ام اما تا دلتان بخواهد جنگ تحلیلی دیده ام... من چمران و همت و باکری و خرازی ندیده ام! بی پرده بگویم من جیغ آرمیتا و نگاه بهت آلود علیرضا ی سه ساله دیده ام... من شهادت علم را دیده ام! من تا دلتان بخواهد تزویر دیده ام و فتنه... تا دلتان بخواهد تهدید دیده ام و تحریم... من ۹ دی ۸۸ دیده ام... من مشارکت ۴۰ میلیونی ۸۸ را دیده ام و دهن کجی به قانون را... من ظهور رادیکالیسم و اعتلای لیبرالیسم و زنده باد اومانیسم دیده ام! من بيعت شکنی یقه سفید ها ديده ام! من نیرنگ علامه طلایی ها ديده ام! من رياست عظیم البطن های تهی مغز دیده ام! من دور زدن قانون از قانون گذار دیده ام! اما با این همه من انقلابی ام... !! 👤 مرضـیـ ه
2-شرح حدیث جنود عقل و جهل - مقاله دوم و سوم.mp3
9.57M
💠 کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(ره) جلسه دوم - مقاله دوم و سوم ۹۶ محسن قنبریان
🔴نرم افزار معیوب ذهن دولت روحانی ✍🏻 سیدیاسر جبرائیلی
💠 جلسه اول کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(ره) ۹۶ محسن قنبریان ✅ در این جلسه پیشگفتار ، مقدمه و ترجمه حدیث گفته شده است. ✅ اهم نکات: 1⃣ درک احادیث اهلبیت ، طرب های معنوی برای مؤمنان و رابطه معنویه بین آنها و ارواح مقدسه معصومین است. چرا که کلام آنها نور و خالی از هرگونه هوا است و شما شنوندگان هم از گل آنها و سرشته با محبت آنهایید و آن کلمات در قلوب لطیفه طرب آفرینی می کند. 2⃣ حدیث جنود عقل و جهل متضمن امهات فضائل و رذائل اخلاقی است و در واقع یک دور اخلاق است . 3⃣ مقصود امام در این شرح ، بیان نکات ادبی و علمی و فلسفی نیست که دور کننده از حقیقت تهذیب است بلکه به فرموده خود «سبکبار نمودن نفوس است از عالم مظلم طبیعت» 4⃣ کتابهای اخلاقی متداول بمثابه نسخه است اما کتاب اخلاقی باید دارو باشد . و نویسنده با ابشار و تنذیر و موعظه و نصیحت و تذکر دادن و یادآوری مقاصد خود را در نفوس جایگزین کند. 5⃣ شهادت میدهم که کتابهای اخلاقی امام چنین است و با «موعظه کتبی» است و با خواندنش در انسان اثر پدید می آید که این کتاب هم از آن جمله است.
1-شرح حدیث جنود عقل و جهل - مقدمه.mp3
8.23M
💠 کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(ره) جلسه اول - مقدمه ۹۶ محسن قنبریان
💠 جلسه دوم کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(ره) ۹۶ محسن قنبریان ❓آن امهات فضائل و رذائل اخلاقی مقصود بین غشایی از معارف نسبتا سخت قرار گرفته است: این عقل چیست؟ جهل چیست؟ این خصوصیات چندگانه برای هرکدام به چه معناست؟ اول مخلوق از روحانیین؟ از سمت راست عرش از نور الهی؟ یا برای جهل از دریای شور و تلخ و تاریک؟ و... ❗️ناگریز به اقل ممکن بسنده می شود تا به آن بحث های اخلاقی برسیم. ✅ مقدمه / رابطه انسان و عالم: 🔸 انسان خلاصه عالم است.... آنچه در انسان از عقل و وهم و نفس و...است (متصلأ) در علم کبیر منفصلأ هست . ✅ شرح حدیث ۱ : 🔸 بحث موالیان روی عقل و جهل درون انسان بوده است که :«قوه عاقله یعنی قوه روحانیه ای است که به حسب ذات مجرد و به حسب فطرت مایل به خیرات و کمالات و داعی به عدل و احسان است و در مقابل آن قوه واهمه است که فطرتأ تا تحت نظام عقلی نیامده و مسخر در ظل کبریای نفس مجرد نشده مایل به دنیا میباشد» (صفحه ۲۱) 🔸 خلاصه منظور اینان همان عقول جزئیه موجود در افراد انسان بوده است. ✅ شرح حدیث ۲: 🔸 اما امام(ع) مبحث را ارتفاع میدهد :«ان الله خلق العقل و هو اول خلق من الروحانیین...» 🔸 منظور امام «عقل کلی عالم‌ کبیر است که باطن و سر و حقیقت عقول جزئیه است»(صفحه ۲۱) «و آن جوهری است نورانی مجرد از علائق جسمانی و اول مخلوق از روحانیین است»(صفحه ۲۱) 🔸 این عقل بلکه عالم عقول موافق احادیث و قرآن و هم حکمت و عرفان است. بعضی به آن «آدم اول» گفته اند که غیر از آدم ابوالبشر است بلکه روحانیت آدم(ع) ظهور آن است. (صفحه ۲۳) 🔸 در مقابل این حقیقت نورانیه ، حقیقت دیگر است که آن «وهم کل» است در انسان کبیر که به حسب فطرت ، مایل به شرور و فساد است (صفحه۲۳) و «آن بعینه ،حقیقت ابلیس الابائسه و شیطان بزرگ است که سایر شیاطین و ابالسه از بروزات و مظاهر آن است» (صفحه ۲۴) ✅ شرح حدیث ۴ : و هو خلق من الروحانیین 🔸 روحانیین همان عوالم و موجودات مجرد از ماده اند. وقتی اولین خلق از روحانیین عقل است پس بطور مطلق او اولین مخلوق است چرا که روحانیین مقدم بر عوالم غیر نکردند. ✅ شرح حدیث ۵ : عن یمین العرش من نوره 🔸 عرش همان مجرای بروز سلطنت الهیه در غیر خویش است ، همان فیض مقدس و منبسط (صفحه ۳۱) 🔸 از یمین عرش اشاره است به اینکه این تعیین اول نزدیکتر به حق تعالی و مقدم به سایر جلوات است (صفحه ۳۱) ✅ یک استفاده: 🔸 جمع بین آنچه گذشت با این حدیث نبوی(ص) که : اول ما خلق الله نوری این عقل مجرد و کل ، همان نور نبی مکرم است... 🔸 پس آن همه فضایل و مکارم اخلاق هم که به عنوان جنود عقل شمرده خواهد شد همه جنود رسول الله اند...
قرن جدید آسیایی؛ زوال قرن جدید آمریکایی ♦️از نیکولا سارکوزی (رئیس جمهور اسبق فرانسه) تا جوزپ بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا)، بارها تصریح کرده اند "محور جهانی قدرت در حال انتقال از غرب به شرق است و ظهور که تحلیل گران خبرش را می دادند، در حال قوع است". بورل، شیوع کرونا را در این باره دانست. 🔹او درست می گوید. قاره آسیا چندین برابر قاره اروپا و آمریکا جمعیت دارد و بنابراین آمار قربانیان کرونا باید در آسیا چند برابر دو قاره دیگر باشد. اما آمار از چیز دیگری حکایت می کند: 🔻قاره آمریکا: تعداد مبتلایان، 48 میلیون و 796 هزار نفر ؛ جان‌باختگان بیش از یک میلیون و 140 هزار نفر. 🔻قاره اروپا: تعداد مبتلایان، 31 میلیون و 861 هزار نفر ؛ جان‌باختگان بیش از 756 هزار نفر. 🔻قاره آسیا: تعداد مبتلایان، 23 میلیون و 845 هزار نفر ؛ جان‌باختگان بیش از 383 هزار نفر. 🔹ویروس ریز و میکروسکوپی کرونا، در حال جویدن و پودر کردن ته مانده اعتبار مدل حکمرانی غرب (لیبرال دموکراسی و کاپیتالیسم) است. اینک نه موریانه که ویروس ناپیدایی به نام کرونا، در حال خوردن و فروریختن پایه های وران تمدن غرب است. ♦️یک چهارم کل قربانیان کرونا در جهان، آمریکایی هستند و حال آن که جمعیت آمریکا، تنها چهار درصد کل جمعیت دنیاست. آمار گرسنگان مطلق در آمریکا به 52 میلیون نفر رسیده است. سخنگوی کاخ سفید می گوید بحران فعلی، به مراتب بزرگ تر از "رکود بزرگ" است که 1928 تا 1940 میلادی، آمریکا را فلج کرد. 🔹طنز ماجرا این است که اندیشکده امریکن اینتر پرایز، قرن میلادی جدید را نامگذاری کرده بود، اما گویا این قرن، قرن زوال آمریکاست. 🔹براستی اگر سردار سلیمانی و هم رزمانش، هفت هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری آمریکا برای غارت غرب آسیا را نابود نکرده بودند، آمریکا به این فلاکت می افتاد؟! ✍🏻 محمد ایمانی
💠 جلسه اول کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(ره) ۹۶ محسن قنبریان ✅ در این جلسه پیشگفتار ، مقدمه و ترجمه حدیث گفته شده است. ✅ اهم نکات: 1⃣ درک احادیث اهلبیت ، طرب های معنوی برای مؤمنان و رابطه معنویه بین آنها و ارواح مقدسه معصومین است. چرا که کلام آنها نور و خالی از هرگونه هوا است و شما شنوندگان هم از گل آنها و سرشته با محبت آنهایید و آن کلمات در قلوب لطیفه طرب آفرینی می کند. 2⃣ حدیث جنود عقل و جهل متضمن امهات فضائل و رذائل اخلاقی است و در واقع یک دور اخلاق است . 3⃣ مقصود امام در این شرح ، بیان نکات ادبی و علمی و فلسفی نیست که دور کننده از حقیقت تهذیب است بلکه به فرموده خود «سبکبار نمودن نفوس است از عالم مظلم طبیعت» 4⃣ کتابهای اخلاقی متداول بمثابه نسخه است اما کتاب اخلاقی باید دارو باشد . و نویسنده با ابشار و تنذیر و موعظه و نصیحت و تذکر دادن و یادآوری مقاصد خود را در نفوس جایگزین کند. 5⃣ شهادت میدهم که کتابهای اخلاقی امام چنین است و با «موعظه کتبی» است و با خواندنش در انسان اثر پدید می آید که این کتاب هم از آن جمله است.
⭕️ من ۲۲بهمن ۵۷ ندیده ام! من چشم که باز کرده ام،امام را ندیده ام... سرگردان و گنگ بین موج های تشنج آور امپریالیسم و دگماتیسم و آتئیست به دنبال هویت خود بودم... من جنگ تحمیلی ندیده ام اما تا دلتان بخواهد جنگ تحلیلی دیده ام... من چمران و همت و باکری و خرازی ندیده ام! بی پرده بگویم من جیغ آرمیتا و نگاه بهت آلود علیرضا ی سه ساله دیده ام... من شهادت علم را دیده ام! من تا دلتان بخواهد تزویر دیده ام و فتنه... تا دلتان بخواهد تهدید دیده ام و تحریم... من ۹ دی ۸۸ دیده ام... من مشارکت ۴۰ میلیونی ۸۸ را دیده ام و دهن کجی به قانون را... من ظهور رادیکالیسم و اعتلای لیبرالیسم و زنده باد اومانیسم دیده ام! من بيعت شکنی یقه سفید ها ديده ام! من نیرنگ علامه طلایی ها ديده ام! من رياست عظیم البطن های تهی مغز دیده ام! من دور زدن قانون از قانون گذار دیده ام! اما با این همه من انقلابی ام... !! 👤 مرضـیـ ه
💠 جلسه دوم کتاب گفتار شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی(ره) ۹۶ محسن قنبریان ❓آن امهات فضائل و رذائل اخلاقی مقصود بین غشایی از معارف نسبتا سخت قرار گرفته است: این عقل چیست؟ جهل چیست؟ این خصوصیات چندگانه برای هرکدام به چه معناست؟ اول مخلوق از روحانیین؟ از سمت راست عرش از نور الهی؟ یا برای جهل از دریای شور و تلخ و تاریک؟ و... ❗️ناگریز به اقل ممکن بسنده می شود تا به آن بحث های اخلاقی برسیم. ✅ مقدمه / رابطه انسان و عالم: 🔸 انسان خلاصه عالم است.... آنچه در انسان از عقل و وهم و نفس و...است (متصلأ) در علم کبیر منفصلأ هست . ✅ شرح حدیث ۱ : 🔸 بحث موالیان روی عقل و جهل درون انسان بوده است که :«قوه عاقله یعنی قوه روحانیه ای است که به حسب ذات مجرد و به حسب فطرت مایل به خیرات و کمالات و داعی به عدل و احسان است و در مقابل آن قوه واهمه است که فطرتأ تا تحت نظام عقلی نیامده و مسخر در ظل کبریای نفس مجرد نشده مایل به دنیا میباشد» (صفحه ۲۱) 🔸 خلاصه منظور اینان همان عقول جزئیه موجود در افراد انسان بوده است. ✅ شرح حدیث ۲: 🔸 اما امام(ع) مبحث را ارتفاع میدهد :«ان الله خلق العقل و هو اول خلق من الروحانیین...» 🔸 منظور امام «عقل کلی عالم‌ کبیر است که باطن و سر و حقیقت عقول جزئیه است»(صفحه ۲۱) «و آن جوهری است نورانی مجرد از علائق جسمانی و اول مخلوق از روحانیین است»(صفحه ۲۱) 🔸 این عقل بلکه عالم عقول موافق احادیث و قرآن و هم حکمت و عرفان است. بعضی به آن «آدم اول» گفته اند که غیر از آدم ابوالبشر است بلکه روحانیت آدم(ع) ظهور آن است. (صفحه ۲۳) 🔸 در مقابل این حقیقت نورانیه ، حقیقت دیگر است که آن «وهم کل» است در انسان کبیر که به حسب فطرت ، مایل به شرور و فساد است (صفحه۲۳) و «آن بعینه ،حقیقت ابلیس الابائسه و شیطان بزرگ است که سایر شیاطین و ابالسه از بروزات و مظاهر آن است» (صفحه ۲۴) ✅ شرح حدیث ۴ : و هو خلق من الروحانیین 🔸 روحانیین همان عوالم و موجودات مجرد از ماده اند. وقتی اولین خلق از روحانیین عقل است پس بطور مطلق او اولین مخلوق است چرا که روحانیین مقدم بر عوالم غیر نکردند. ✅ شرح حدیث ۵ : عن یمین العرش من نوره 🔸 عرش همان مجرای بروز سلطنت الهیه در غیر خویش است ، همان فیض مقدس و منبسط (صفحه ۳۱) 🔸 از یمین عرش اشاره است به اینکه این تعیین اول نزدیکتر به حق تعالی و مقدم به سایر جلوات است (صفحه ۳۱) ✅ یک استفاده: 🔸 جمع بین آنچه گذشت با این حدیث نبوی(ص) که : اول ما خلق الله نوری این عقل مجرد و کل ، همان نور نبی مکرم است... 🔸 پس آن همه فضایل و مکارم اخلاق هم که به عنوان جنود عقل شمرده خواهد شد همه جنود رسول الله اند...
6.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ فعال رسانه‌ای آمریکایی: 📍به ایرانی ها ثابت کردیم توافق با ما هیچ ارزشی ندارد/فریاد زدیم که به ما اعتماد نکنید...!