هدایت شده از mesaghمیثاق
ر بر سه قوه و مسئول هماهنگی هستم، تخصیص بودجه هم بر عهده من است، چرا نمیتوانم در امور آنها دخالت کنم؟
🔍 *رئیس جمهور تدارکاتچی*
✅این مسئله که برخی میگویند رئیس جمهور تدارکاتچی است، از نظر قانونی در مواردی همینطور است؛ زیرا کل بودجه کشور را در اختیار دارد. بودجه صداوسیما، سپاه، ارتش، نیروهای مسلح و قوه قضائیه و مجلس و... در دست قوه مجریه است که به خزانه واریز میشود و باید توسط دولت تقسیم شود.
✅اصلاً قانون اساسی ما خواسته که تو حق دخالت در قوای مستقل از قوه مجریه را نداشته باشی. نمیشود بگویی چون بودجه دستگاه قضا را من میدهم قاضی باید به نظر من عمل کند. قرار است که آنها مستقل از قوه مجریه باشند، ولی عملاً این بودجه به او امکان دخالت میدهد.
✅بارها شاهد بودهایم زمان ریاست جمهوری آقای روحانی و دوره های قبل که میگفتند اگر فلان برنامه از تلویزیون پخش شود یا نشود، بودجه شما را قطع میکنیم. کمااینکه صدا و سیما الان هم کلی بدهی به کارکنان خود دارد. شاید راهحل این قضیه این باشد که بودجهای که به خزانه واریز میشود، دست دولت نباشد و در جایی فراتر از قوا این تقسیمبندی بودجه انجام شود. ✅بودجه قوه مجریه را هم بدهند به خودش و دیگر تدارکاتچی نباشد.
🔍 *ولی مطلقه کم اختیار*
✅ما میگوییم ولی مطلقه فقیه، اما چه مطلقهای که نه مستقیم در انتخاب رئیس جمهور دست دارد، نه میتواند او را عزل کند. وقتی رئیس جمهور میداند که رهبر نمیتواند او را عزل کند، حرفشنوی هم ندارد. در دوره قبل شاهد بودیم که رهبری در یک مورد سخنی میگفت و رئیس جمهور بلافصله برخلاف آن صحبت میکرد، پیشنهادهای استیضاح و رای به عدم کفایت رئیس جمهور هم در مجلس رأی نمیآورد چون اکثریت نمایندگان مجلس هم همجبهه رئیس جمهور بودند. و رئیس جمهور در آن چند سال احساس قدرت میکرد. دوره قبل هم همینطور. آیا این منطقی است؟ ✅بالاترین شخص مملکت، اختیار مهمترین ارگان اجرایی آن (قوه مجریه) را نداشته باشد؟! به نظر من یکی از نواقص بزرگ است.
🔍 *ضرورت انتخاب رئیس قوه مجریه توسط رهبری*
✅معتقدم که باید رئیس قوه مجریه را رهبر انتخاب کنند. همان طوری که رئیس جمهور، معاون اول خود را انتخاب میکند، درباره رهبری هم انجام دهند. که هر زمان رهبر خواست، بتواند او را عزل کند. دیگر این اختلافها و تشنجی که در کشور داریم، که رهبری یک چیز میگوید و رئیس جمهور چیز دیگر، بروز نکند.
🔍 *آیا رهبر معصوم است؟*
✅آیا رهبر معصوم است؟ نه. انسان است، ممکن است اشتباه کند. یک سری اختیارات هست که در دنیا طبق قوانین دست شخص اول کشور است؛ حال آن فرد رئیس جمهور، حاکم نظامی، سلطان و... است.
🔍 *شرط استقلال یک کشور*
✅ حکومتی که میخواهد مستقل باشد، یک نفر باید حرف نهایی را بزند. اگر کسی نباشد حرف آخر را بزند، کلی مشکل برای کشور پیش خواهد آمد. مثلاً اگر مشخص شد که دشمن برنامه دارد فردا به ایران حمله کند! شخصی که در رأس هست باید بتواند بلافاصله تصمیم بگیرد. آیا میتواند آن را در مجلس شورای اسلامی به مشورت گذارد؟ در این صورت خبر لو میرود، دشمن در حمله تأخیر میکند و بعداً معلوم نیست که از زمان بعدی حمله خبردار شویم.
بنابراین در همه جای دنیا یک نفر حرف آخر را میزند. در آمریکا رئیس جمهور است. یک نفر همیشه با یک کیف در دست، او را همراهی میکند و آن کیف، برای دستور حمله اتمی است. هرجا که رئیس جمهور دستور داد، حمله اتمی شود، باید آن دستور را اجرا کنند. مثلاً ارتش نمیتواند بگوید که آیا دستور تو طبق مصوبه مجلس است؟ رئیس جمهور گفت حمله کنید، باید انجام شود.
🔍 *شرط جمهوریت نظام*
آیا جمهوریت نظام موکول است به اینکه رئیسجمهور داشته باشد؟ رئیسجمهور آن هم منتخب مستقیم مردم باشد؟
✅ایتالیا "جمهوری ایتالیا" است. رئیسجمهور و نخست وزیر را مردم انتخاب نمیکنند؛ بلکه مجلس و سنا در جلسهای مشترک، رئیس جمهور را انتخاب میکنند و او هم طبق سنت، حزبی که بیشترین رأی را آورده است، مأمور تشکیل کابینه میکند. اگر نتوانست در موعد مقرر دولت تشکیل دهد، رئیس جمهور، رهبر حزب دیگری را انتخاب میکند. در لبنان و عراق هم همینگونه است.
✅جمهوریت یعنی منتخب مردم باشی، چه مستقیم چه غیرمستقیم. در بسیاری از کشورها غیر مستقیم است. آیا میتوان گفت که در آن کشورها جمهوری و دموکراسی وجود ندارد؟
✅در آمریکا مردم هر ایالتی عدهای را انتخاب میکنند که به آن آرای الکترال و یا مجلس الکترال میگویند. آنها دور هم مینشینند و رئیس جمهور را انتخاب میکنند. معمولاً به هم حزبی خود رأی میدهند. (هر چند استثنا هم داشته). پس از انتخاب دیگر هیچ اختیاری ندارند. آیا آمریکا جمهوری نیست؟
✅اختیارات رئیسجمهور آمریکا بیشتر از اختیارات رهبر است. رئیسجمهور آمریکا معاون و وزرا را خودش انتخاب میکند و حرف آخر را او میزند.
🔍 *اگر رهبر نداشتیم*
✅ ما
هدایت شده از mesaghمیثاق
ارت کشور بخواهد انتخابات را برگزار کند، باید زیر نظر شورایی فراتر از قوه مجریه اجرا شود و معتقدم انتخابات میتواند توسط قوه قضائیه برگزار شود مشروط بر اینکه مقامات قوه قضائیه جزو کاندیداها نباشند. اینها نواقصی هست که در قوانین ما وجود دارد و از آن سوء استفاده میشود. دستگاه اطلاعاتی هم باید مستقل از دولت شود.
🔍 *دستگاههای تبلیغاتی نظام*
✅از این طرف، یک سری دستگاهای تبلیغاتی داریم. صداوسیما، سازمان تبلیغات و... زیر نظر رهبری و وزارت فرهنگ و ارشاد و معاونت مطبوعاتی و روزنامهها هم زیر نظر دولت است. یک عده ازاین طرف میروند و یک عده از آن طرف، که این اشکال است. سیاست تبلیغاتی نظام باید واحد باشد. حالا زیرنظر رهبری باشد یا ریاست جمهوری؟ اگه قرار باشد صداوسیما هم زیرنظر دولت باشد، کسی حق انتقاد از دولت را نخواهد داشت. وگرنه رئیس آن عوض میکنند. پس خوب است که زیر نظر رهبری اداره میشود، اما اگر ما آن اصل را درست کنیم که رهبری شخصا رئیس قوه مجریه را انتخاب کنند و بتوانند عزلش کنند آن وقت اشکال ندارد وزارت اطلاعات، دستگاههای تبلیغاتی و... زیرنظر دولت باشند. دیگر این تضاد پیش نخواهد آمد.
🔍 *حاکمیت دوگانه*
✅میگوییم که حاکمیت دوگانه نیست، اما در عمل دوگانه است. وقتی تعیین بودجه دفتر رهبری با رئیس جمهور است، پس میتواند اعمال قدرت کند. به همین دلیل، در دور دوم ریاست جمهوری گاهی علنی و گاه غیرعلنی، مخالفخوانیها آغاز میشود. ✅رئیس جمهور قبل از انتخابات میگوید من انتخاب شوم این کارها را میکنم. تو نمیتوانی چنین چیزی بگویی، چون اگر آنچه میگویی انجام میدهم با سیاستهای کلان نظام مغایر باشد، نمیتوانی و حق انجام آن را نداری. بعد از پیروزی میگوید من به مردم وعده دادهام و باید عمل کنم. این وعده تو خلاف اختیارات تو بوده است. حال در اینجا رهبر باید یا با او برخورد کند که برای مملکت هزینه دارد، یا آن را نادیده بگیرد. ✅درخصوص برجام نظر رهبری مخالف بود و میگفت به جایی نمیرسد، اما رفتند در مذاکرات و وعده دادند که من این قضیه را حل میکنم. به نظر من راهی بود که رهبری میدانست به نتیجه نمیرسد، اما چون بخشی از افکار عمومی به خاطر این قضیه رأی دادند، رهبری کنار مینشینند. چرا در مذاکرات خطوط قرمز را رعایت نکردند؟ چون احساس کردند رهبری نمیتواند کاری کند که این از اشکالات است. اسم آن ولایت مطلقه فقیه است، اما اختیار آن نیست.
🔍 *ضربه به جمهوریت*
✅حالا آیا اگر انتخاب رئیس جمهور ما مستقیما منتخب مردم نباشد، جمهوریت ما ضربه میخورد؟ خیر. مگر آمریکا، آلمان، ایتالیا و... جمهوری نیستند؟ کجا در این کشورها مردم رئیس جمهور را انتخاب میکنند؟ مهم این است که انتخاب شود، چه مستقیم و چه غیرمستقیم.
✅ ازنظر من اگر ما فقط یک انتخابات و آن هم انتخابات مجلس خبرگان رهبری را داشتیم، جمهوریت ما نقص نداشت. چون مردم خبرگان رهبری را انتخاب کردند، آنها هم رهبر را انتخاب کردند. کاری که در آمریکا میکنند. در پاکستان و هند هم مردم رئیس جمهور را انتخاب نمیکنند، در آنجا انتخابات پارلمانی است و پارلمان تصمیم میگیرد.
مجلس خبرگان رهبری هم یک پارلمان است.
✅میگویند در آن صورت در سطح جهانی برای ما حرف درمیآورند. به خاطر دیگران میخواهیم نظام خود را فشل کنیم؟ که از نظر من از یک جهاتی فشل هست.
🔍 *دور باطل*
✅راجع به خبرگان رهبری هم میگویند "دور باطل". طبق قانون اساسی، هیچ ارگان و احدی حق دخالت در امری از امور مجلس خبرگان رهبری را ندارد؛ حتی رهبر. شورای نگهبان هم حق دخالت ندارد.
✅مجلس خبرگان رهبری همه چیز خود را خودش تعیین میکند. حال چون باید نامزدها مجتهد و عادل باشند، بدون سوءسابقه و ضدانقلاب هم نباشند. در جایی باید بررسی کنند. مجلس خبرگان رهبری هم میتوانست بگوید من خودم در مورد نامزدها نظر میدهم، بررسی میکنم و یا مثلا هرکسی که از نظر یک مرجع تقلید تأیید شده باشد را میپذیریم. آن وقت فتنهای بزرگ به پا میشد. ✅مثلا آقای خلخالی گفته بود من هم مرجع تقلید هستم. میگفتند رسالهات کو؟ میگفت همین رساله امام رو قبول دارم. حالا ما بگوییم تو مرجع تقلید هستی یا نیستی؟ به دیگران هم همین را بگوییم؟ خود این یک فتنه خواهد شد. خود مجلس خبرگان رهبری این را تصویب نکرد. میتوانست این کار را بکند. کار خوبی هم کرد که تصویب نکرد. میتوانست از بین خودشان کمیتهای تشکیل دهد که نامزدها را گزینش کنند. آن وقت باید دفتر و امکانات را در همه جای کشور مهیا میکردند. هزینه اضافی برای اینکه هر 8 سال انتخابات برگزار شود؟ مجلس خبرگان رهبری تصمیم گرفت این کار را به فقهای شورای نگهبان بسپارد. میتوانست نسپارد، همین الان هم میتواند فسخ کند.
✅حالا اگر شورای نگهبان خلاف کرد و اعمال نفوذ شد؟ اگر مثلا رهبری دخالت کردند، بین برگزاری انتخابات و پایان مجلس حدودا دو ماه فاصله هست که در ا
هدایت شده از mesaghمیثاق
ین دو ماه، مجلس اختیار تام دارد هرکاری اراده بکند انجام دهد، حتی رهبر را میتواند عزل کند. اگر این دو ماه نبود، شاید میگفتیم دور باطل.
🔍 *قدرت مطلق مجلس خبرگان رهبری*
✅مجلس خبرگان رهبری از نظر حقوقی قویترین مجلس دنیاست. در هرجا وقتی بخواهند رأس مملکت را عوض کنند چندین مرحله وجود دارد. مثلاً در امریکا باید در دادگاه ثابت شود که او کاری خلاف قانون اساسی انجام داده است ()؛ بعد در کمیسیون حقوقی پارلمان و بعد کنگره به رأی بگذارند و درصد بالایی رأی بدهند به عزلش. اما در خبرگان رهبری نصف به علاوه یک، جلسه قانونی است. یعنی چند نفر هم غایب باشند، اما به حد نصاب برسد میتوانند رأی بگیرند که رهبری را عزل کنند. لازم نیست رهبر خطا کرده باشد. فلسفهاش هم این است که اگر یکی بهتر از رهبر فعلی پیدا شد، او حق رهبری دارد. پس عزل رهبر، موکول به خلاف رهبری نیست. مجلس خبرگان رهبری قانوناً به هیچ جا هم پاسخگو نیست.
🔍 *عدم پاسخگویی*
اخیرا با یک اصلاحطلب مناظره داشتم. او میگفت خیلی از نیروهای مسلح، صداوسیما و قوه قضائیه به مجلس پاسخگو نیستند. قرار نیست به مجلس پاسخگو باشند. بر آنها نظارت میشود، اما قرار نیست به مجلس پاسخ دهند. به جایی باید پاسخ دهند که اگه نپسندید، بتواند او را عزل کند. اگر پاسخ تو قانعکننده نبود، رهبری هست. مجلس خبرگان رهبری میتواند بر تمام امور مربوط به حوزه رهبری نظارت کند.
یکی از آقایون گفته بود کار ما نظارت نیست حمایت است. بخشی از وظیفه حمایت هم میتواند نظارت باشد. مثلاً بگویند نیروهای مسلح اینگونه است. به ایشان بگویند نمیخواهد در امور نظامی دخالت کنید. میپذیرند و یا نمیپذیرند و میگویند تو را عزل میکنیم. چرا عزل نمیکنند؟ چون رهبری را قبول دارند. مثل حق طلاق. طبق قانون بسیاری از مردان حق طلاق دارند، اما باید همسران خود را طلاق دهند؟
🔍 *مقتدرترین مجلس جهان*
مجلس خبرگان رهبری قویترین مجلس سیاسی دنیاست. مجلس شورای اسلامی میتواند به بیکفایتی رئیسجمهور رأی دهد، اما نمیتواند او را عزل کند و رهبری، بعد از رأی عدم کفایت سیاسی میتواند او را عزل کند. مجلس نمیتواند رئیس جمهور را عزل کند، اما خبرگان رهبری میتواند رهبر را عزل کند. پس در اینجا منطقی وجود دارد.
🔍 *وظایف مجمع تشخیص*
✅مجمع تشخیص مصلحت نظام چند وظیفه دارد: در صورت بروز اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان، اگر مجلس اصرار داشت که اکنون مصلحت این است، آن را برای رأیگیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام میبرند. دومین وظیفه آن، مشاوره به رهبر است. مثلاً میگویند آقای احمدینژاد که الان ولایی نیست (به نظر من ضدولایت است) در مجمع تشخیص مصلحت نظام چه میکند؟ در صورت رأیگیری، یک رأی بین مثلا 30 نفر است. در صورت مشورت، رهبر اگر خواست عمل میکند یا نمیکند. رسم رهبری بر این بوده است که به ترکیب افرادی که امام خمینی منصوب کردند دست نمیزند. موسوی تا پایان اوج فتنه از مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف نشد. پس از پایان دوره، دوباره نصب نشد. فکر کنم برای احمدینژاد هم همین است. هرکسی که یک یا دو دوره رئیس جمهور بود، تجربه دارد و خوب است در این جمع بیاید. پس چرا کروبی و خاتمی عضو نشدند؟ خودشان نخواستند.
وظیفه سوم هم به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد: حالا که شما در تدوین و دادن مشورت راجع به سیاستهای کلان دست داشتید، خودتان هم ارزیابی کنید آیا به موارد تصویب شده عمل میشود یا نه؟ یکی اینکه آیا قوانین با سیاستهای کلان تطابق دارد یا نه و دیگری نظارت بر بقیه دستگاهها که آیا مطابق با سیاست کلی عمل کردند یا نه.
عمل در چارچوب سیاست کلی نظام که توسط رهبری ابلاغ میشود به دلبخواه نیست. جزو وظایفی است که قانون اساسی مشخص کرده است.
🔍 *سلسله مراتب اداری*
من در استرالیا سفیر بودم و 700 دانشجوی دکترا داشتیم. به یکی از دانشجویان مدیریت گفتم یک نکته جالب از تدریس مدیریت اینجا بگویید. گفت بند یک:حق با مدیر است. بند دو: اگه جایی واقعاً حق با مدیر نبود، در آن مورد هم به بند یک مراجعه کن. الان ما این مشکل فرهنگی را داریم که مدیری را که حرف مافوق خود را نمیخواند، قوی میدانیم. اما در دنیا اینگونه نگاه نمیکنند. میگویند سه مرحله داریم:
مرحله اول، پیش از تصمیمگیری که گاهی ممکن است برای آن حتی دانشگاه، دانشکده، پژوهشگاه و... تأسیس کنند. مرحله دوم، تصمیمگیری که قانون مشخص میکند رهبر یا رئیس جمهور یا ... حق دارد این تصمیم را بگیرد. مرحله سوم فقط اجراست. در هیئت دولت نمیتوانی بگویی چون من به تصمیمی رأی ندادم پس عمل نمیکنم. همه باید عمل کنند. مثل اتوبوسی که خاموش شده و برای روشن شدنش میخواهند آن را هل دهند. نمیشود یه عده از عقب و یه عده از جلو آن را هل دهند. همه باید طبق نظر راننده و به یک سو هل بدهند. هرکه هر جور خواست (که در ایران بسیار باب است) نمیشود. در اجرا همه باید تص
هدایت شده از mesaghمیثاق
میمی که گرفته شده را اجرا کنند. تا اجرا نشود معلوم نخواهد شد اشکال از تصمیم بوده یا اجرا. این مشکل در کشور ما زیاد است.
🔍 *پیشنهاد اصلاح قانون اساسی*
بنابراین اگر روزی قانون اساسی خواست اصلاح شود، پیشنهادم این است که ریاست جمهوری به رئیس قوه مجریه تبدیل شود و منصوب رهبری باشد. دیگر لازم نیست انتخابات برگزار شود.
✅ آقای یزدی حرف قشنگی زده بود آن اینکه ما در شورای نگهبان حق تشخیص مصلحت نظام را نداریم، اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام این حق را داریم. اعضای فقیه شورای نگهبان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هستند. ممکن است رأی من در شورای نگهبان راجع به موضوعی یک چیز باشد و در مجمع تشخیص مصلحت نظام خلاف آن. چرا؟ چون در اینجا فقط حق دارم بگویم آیا با قانون اساسی منطبق است؟ با اسلام تعارض دارد؟ اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام میتوانم و حق دارم به تشخیص خودم ئه مصلحت چیست رای دهم. بنابراین رأی متفاوت است. این را در دستگاه قضا هم میبینیم. حکم قاضی باید طبق قانون باشد، اگر فکر میکند باید به شخصی حکم اعدام بدهد، اما قانون آن را تصویب نکرده است حق ندارد حکم اعدام بدهد. اما این قاضی اگر به مجلس رفت، میتواند قانونی وضع کند که مجازات فلان جرم، اعدام باشد.
🔍 اطاعت یکپارچه از قانون*
✅در مجلس راجع به یک موضوع، عدهای رای مثبت و برخی رأی منفی دارند. رای میگیرند و اگر تصویب شد و شورای نگهبان هم تأیید کرد، همه کسانی که رأی مثبت و منفی دادند باید طبق قانون عمل کنند. همه جای دنیا همین است و استثنا نیست.
پس ولایت مطلقه فقیه، لازمه داشتن نظام اسلامی است. مطلقه به این دلیل که باید در مواردی بلافاصله تصمیم بگیرد که در قانون عملی ما مطلقه نیست. معتقدم اختیارات رئیس جمهور بیش از رهبری است.
🔍 *نظارت بی مسمی*
اصلاً بیدلیل اسم نظارت بر سه قوه را برای رئیس جمهور آوردیم. رئیس جمهور را تحریک میکند که ما حق نظارت داریم. همه آنها بلااستثنا چنین حرفی زدند، الا شهید رجایی و دیگری آقای رئیسی. چه بسا اگر شهید رجایی و باهنر هم زنده بودند بینشان اختلاف میافتاد. بنابراین باید قانون اساسی را اصلاح کنیم.
والسلام
هدایت شده از mesaghمیثاق
قدیری ابیانه:✅ *بیانات رهبری، بهترین روش شناخت ابعاد رفتاری امام(ره)/ گرایش به دین در نسل فعلی انقلاب قویتر شده است*
بیانات رهبری، بهترین روش شناخت ابعاد رفتاری امام(ره)/ گرایش به دین در نسل فعلی انقلاب قویتر شده است*
محمدحسن قدیری ابیانه تحلیلگر سیاسی گفت: سخنرانی ها و مواضع مقام معظم رهبری در رابطه با بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار سخنان مکتوب امام خمینی(ره) بهترین روش برای شناخت دقیق و صحیح از ابعاد وجود امام(ره) است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه* مقام معظم رهبری هرساله در مراسم ارتحال بنیان گذار کبیر انقلاب ابعادی از ویژگی های شخصیتی و رفتاری این مردخدا را برای مردم تشریح می کنند* گفت: سخنرانی ها و مواضع مقام معظم رهبری در رابطه با بنیان گذار انقلاب اسلامی در کنار سخنان مکتوب امام خمینی(ره) بهترین روش برای شناخت دقیق و صحیح از ابعاد وجود امام خمینی(ره) است.
وی ادامه داد: *جوانان و نوجوانان نسل فعلی انقلاب بهتر و تشنه تر از گذشته به دنبال حقیقت و راه الهی هستند و صحبت های مقام معظم رهبری می تواند بهترین سرخط برای پیدا کردن مسیر زندگیشان باشد مسیری که به پیشرفت خود انها و انقلاب و اسلام منجر خواهد شد.*
سفیر اسبق ایران در کشور مکزیک با اشاره به اینکه *این تشنگی و گرایش به معنویت در برنامه هایی مثل سرود سلام فرمانده، تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و... کاملا نمایان است* تصریح کرد: سبک مدیریت و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عمل براساس قرآن است و اگر این مسیر را مردم کشور نیز در پیش بگیرند به طور قطع هیچ آسیبی از هیچ سویی متوجه کشور نخواهد بود.
وی با بیان اینکه *امام خمینی(ره) اسلام شناس و خداشناس بزرگی بودند که هدایت ها را از قرآن دریافت و براساس آن تصمیم گیری می کردند* ابراز داشت: *امامین انقلاب به وعده های الهی با تمام وجود اعتقاد دارند و انها را وعده های حق می دانند به همین دلیل است که امام خمینی(ره) در زمان دفاع مقدس مردم را به ایستادگی دعوت میکرد و حال نیز خلف شایسته ایشان مردم را به مقاومت و در عین حال توجه به علم و اقتصاد تشویق می کنند.*
وی ادامه داد: *در هر زمان و هر موضوعی که بر اساس تکلیف خود تلاش کردیم پیشرفت نیز حاصل شده است و هرکجا از خود تنبلی بروز داده ایم در آن مسئله درجا زده ایم.*
قدیری ابیانه با اشاره به صحبتهای امروز مقام معظم رهبری در رابطه با بخش دیگری از صحبت های ایشان مبنی براینکه جمهوری اسلامی ایران نه به کشوری ظلم می کند و نه ظلم می پذیرد اظهار داشت: *سربلندی و عزت کشورها و مردم و دفاع از مظلومان سرلوحه انقلاب اسلامی بوده است و این موضوع مورد تائید همگان است و به همین دلیل است که مظلومان تمام عالم علاقمند به ایران اسلامی هستند.*
این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: *باید افتخار کرد که در کشوری زندگی می کنیم که امامین انقلاب فقیه اسلام شناسی است که با تمام وجود به آیات قرآن اعتقاد دارد و براساس آن عمل می کند و صرفا به دانستن معانی آیات نیست بلکه عمل و اعتقاد مهم است که امامین انقلاب در این زمینه درخشیدند.*
https://www.dana.ir/1843655
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛢 *صادرات روزانه نفت به ازای هر ایرانی در هر ماه کمتر از نصف یک بشکه*
🛢 *یک سال صادرات نفت یک اماراتی مساویست با یک قرن صادرات یک ایرانی* (بر حسب بشکه)
🔢 میزان صادرات نفت در بودجه ۱۴۰۱ یک میلیون ۴۰۰ هزار بشکه در روز پیشبینی شده است. یعنی *یک سال صادرات نفت یک تبعه اماراتی به بشکه معادل یک قرن یک ایرانی هست.*
🔢اما اگر بخواهیم با شرایط *قبل از تحریم* یا *رفع تحریم* یعنی صادرات نفت روزانه دو میلیون و سیصد هزار بشکه در روز بسنجیم، یک سال صادرات به ازای هر تبعه این کشورها مساویست با صادرات نفت به ازای هر ایرانی در سالهای زیر:
1️⃣🛢 *عربستان ۱۸ سال،*
2️⃣🛢 *امارات ۶۰ سال،*
3️⃣🛢 *کویت ۵۳ سال*
4️⃣🛢 *قطر ۱۳۵ سال*
🔢هر مقایسهای در رابطه با حقوق، رفاه، یارانه و غیره با این کشورها باید با لحاظ این واقعیتها باشد.
🔢 ضمنا برای اطلاع از سایر درآمدهای ایران میتوانید در لینک زیر مشاهده فرمایید:
🔢 *pdf*: bayanbox.ir/info/8335270970118997711
🔢 *word*: bayanbox.ir/info/6544525628067607403
👈 *ملاحظات:*
1️⃣ جمعیت بومی امارات یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر و صادرات نفت خام آن دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز
2️⃣ جمعیت بومی عربستان ۲۲ میلیون و صادرات نفت خام آن ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز
3️⃣جمعیت بومی کویت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و صادرات نفت خام آن روزانه ۲ میلیون و ۵۰ هزار بشکه
4️⃣جمعیت قطر کمتر از ۴۰۰ هزار نفر و صادرات آن یک میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه در روز
5️⃣جمعیت ایران ۸۴ میلیون نفر و صادرات نفت خام ایران قبل از تحریم دو میلیون و سیصد هزار بشکه در روز
6️⃣ میزان صادرات نفت در بودجه ۱۴۰۱ یک میلیون ۴۰۰ هزار بشکه در روز پیشبینی شده است. یعنی *یک سال صادرات نفت یک تبعه اماراتی (به بشکه) معادل یک قرن یک ایرانی هست.*
🔢 ضمنا صادرات روزانه یک میلیون و چهارصد هزار بشکه در روز یعنی به ازای *هر ایرانی ماهانه معادل کمتر از نصف یک بشکه* (48 صدم یک بشکه) که ۱۴ و نیم درصد آن سهم شرکت نفت برای پروژهها و هزینههایش هست. الباقی میماند ۴۲ صدم یک بشکه به ازای هر ایرانی در هر ماه.
✅از این مقدار باید سهم ۳ درصدی مناطق محروم و نفتخیز و نیز سهم صندوق توسعه ملی را کسر نمود.
🔀 *لطفا جهت آگاهی عموم مردم تا میتوانید این متن را برای دیگران ارسال فرمایید.*
✍️ *محمد حسن قدیری ابیانه*
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🚨مقاومت فلسطین 4 فروند موشک از جنوب نوار غزه به سمت دریا شلیک کرد تا بخشی از ارتقای توان خود باشد.
ـــــــــــــــــــــــ
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
☑️ احمد علی رپر مشهور مصری معروف به «ویجز» در کنسرت خود در شهر پاریس با پرچم و چفیه فلسطین روی صحنه ظاهر شد.
ـــــــــــــــــــــــ
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ویدئو|پویش پزشکان جهادگر ایرانی در مناطق بغداد...
ـــــــــــــــــــــــ
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
💢 تیراندازی صهیونیستها در مرزهای جنوبی لبنان
🔰 به گزارش "روسیا الیوم" یک گروه نظامی اسرائیلی متشکل از ١۴ سرباز صهیونیستی مستقر در منطقه" کروم الشراقی" در مرز جنوبی لبنان، به سمت مرزهای این کشور اقدام به تیراندازی کردند.
👈 رژیم صهیونیستی و عناصر در منطقه کروم الشراقی، بارها به مناطق جنوبی مرزهای لبنان تجاوز کرده و حاکمیت این کشور را نقض کردهاند.
ـــــــــــــــــــــــ
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک ستون نظامی بزرگ نیروهای ارتش سوریه وارد حومه شهر رقه در مسیر عین عیسی شد.
🔸این کاروان متشکل از تانک، توپخانه، سلاح های سنگین و ده ها سرباز است.
ـــــــــــــــــــــــ
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh