eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.7هزار عکس
167.7هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل 🔹تیم جدید مذاکرات هیچ توجهی به افکار عمومی ندارند 🔹آقای عراقچی مسئول تیم مذاکره کننده قبلی سه شب درمیون یا هفته ای یکبار حداقل در تلویزیون بود! تیم جدید در حوزه رسانه خیلی کم‌کاری می‌کند. 🔹با توافق برجام یک گشایش موقتی ایجاد خواهد شد اما همیشگی نیست.
1_17268681_5922455727305130825.pdf
540.8K
👆👆👆 🔴 مطابق با فتاوای آیت‌الله العظمی خامنه‌ای؛ توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده ✅ پاسخ به سؤالات شرعی مخاطبان درباره احکام پوشش و آرایش ♦️ یکی از مباحث مهم فقهی که مورد نیاز آحاد افراد جامعه می‌باشد احکام «پوشش و آرایش» است. «پوشش» یک امر طبیعی برای انسان‌ها و از ممیزات او نسبت به دیگر موجودات است. «آرایش» هم رفتاری است که از تمایل انسان به خودآرایی نشئت می‌گیرد. اسلام در احکامی که در مورد پوشش و آرایش وضع کرده، این دو مسئله را نظام‌مند کرده به‌گونه‌ای که شخصیت وزین و مطلوب را برای آقایان و بانوان حفظ کند. 🔺 حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده -عضو دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و رئیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی- به پرتکرارترین سؤالات مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای پاسخ داده است که متن پاسخ‌ها به مناسبت روز عفاف و حجاب منتشر می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری مدیر شبکه لس‌آنجلسی از پشت پرده سناریوی کثیف شبکه سعودی اینترنشنال! شهرام همایون: 🔹اینترنشنال نقش حلقه وصل تمام گروهک های تروریستی ضد ایرانی، از منافقین تا گروهک الاحوازیه را بازی می‌کند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در مسئله عفاف و حجاب هیجانی برخورد نکنیم 👤محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه: 🔹 در مسئله عفاف و حجاب ضابط و قاضی باید در چارچوب قانون عمل کنند 🔹دنبال کار هیجانی و زودگذر نباید باشیم، کار انجام شده باید متقن همراه با آرامش و تدبیر باشد. 🔹اگر اشتباهی کردیم نباید از اصلاح اشتباه خودمان ابایی داشته باشیم و کار اشتباهمان را توجیه کنیم.
🌹 ♦️ اجتماع بزرگ خانوادگی 🔹 به مناسبت هفته عفاف و حجاب 🕖 زمان برگزاری : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ ♦️ مکان : خیابان آستانه لطفا رسانه باشید و اطلاع رسانی نمایید .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 شماره ۴۰۰ 🔰 مجموعه جهاد تبیین و روایت (قسمت دوازدهم) 💠 موضوع: شاه وطن پرست بود یا پول پرست؟!! 🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
📰 دکه روزنامه‌ - سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱
شماره ۹۹۹ (کیلیک کنید) شهید علی کریمی هستند؛ با حوری‌ها در فراز آسمان‌خراش‌های بهشت 😉🙂
📌 توجه به سیاست‌های افزایش جمعیت خوب است، هشدار برای جوان‌سازی جمعیت نیز خیلی خوب است اما چرا موضوع اساسی و ریشه‌ایِ و که در طول سالیان متمادی، بخش قابل توجه سخنان امام خامنه‌ای بوده و هست، در صحبت کارشناسان محترم جمعیت در کشور مورد غفلت واقع می‌شود؟! 📌 افزایش جمعیت بدون در نظر گرفتن کیفیت انسان‌ها، خلاف مشی و است!! ❓جایگاه کیفیت نسل و حلال‌زادگی در «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، کجاست؟ 🗓 به بهانه یازدهم جولای، جمعیت
🔴اجتماع اعتراضی مردم غیور و متدین شاهرود علیه بدحجابی و در دفاع از حجاب و عفاف که سلام الله علیها می‌باشد زمان: سه‌شنبه ۲۱ تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ مکان: میدان امام خمینی اعلی الله مقامه به طرف پارک کودکانتشار حداکثری
آیا قیام حسینی مردم سالار هم بود؟! (مرحله نیابت مسلم(ع) در کوفه)/ شب عرفه۱۴۰۱/ مسجد دانشگاه تهران/ حجت الاسلام قنبریان ▫️ ادعا: • در نپذیرفتن ضیم (ننگ) و مقاومت در مقابل حکومت یزید، "نه گفتن" سیدالشهدا(ع) منوط به رأی و نظر مردم نیست. • اما در پذیرفتن حاکمیت آنها و حکومت جایگزینِ یزیدِ نامشروع، منوط به خواست عمومی آنهاست. ✔️ سه سند برای مرحله دعوت کوفه 1⃣ نامه به نائبش مسلم بن عقیل: "ان رایتَ الناسَ مُجتَمعینَ علی بیعتی فَعَجِّل لی بالخبر حتی اَعمَل علی حسبِ ذلک"۱ اگر دیدی همه مردم بر بیعت با من مجتمع اند در خبر دادنم عجله کن تا براساس آن عمل کنم. ⬅️ در "نه گفتن" به یزید منتظر اهل کوفه نمانده، نه گفته و از مدینه خارج و الان در مکه بر همان "نه" است. اما برای حاکم کوفه شدن (که در نامه ها نوشته بودند: امامی نداریم و منتظر شماییم)، "اجتماع مردم بر بیعت" را شرط می کند. 2⃣ احتجاج با عبدالله بن زبیر در مکه: "اَتَتنِی بیعهُ اربَعینَ الفاً یَحلِفونَ لی بالطَّلاقِ و العِتاقِ من اهل الکوفه"۲ به من بیعت ۴۰هزار کوفی (با نامه) رسیده که قسم به طلاق و عتاق خورده اند! • این قبل از ارسال مسلم(ع) است. ۴۰هزار نفر با نامه های متعدد بیعت کرده اند؛ اما باز مسلم را فرستاده تا "رایت الناس مجتمعین" را گزارش دهد. این نباید صرفاً از ترس بیعت شکنی تحلیل شود؛ بلکه برای تحقق بیعت حداکثری و آزادانه چنین می کند. • نکته دیگر تعبیر "یحلفون بالطلاق و العتاق" است که جا دارد ما شیعیان در احتجاج سر دستش بگیریم! "حلف به طلاق و عتاق"، نوعی سوگند بود که کسی می گفت چنین کاری می کنم(مثلا حسین(ع) را یاری می کنم)، اگر نکردم زنم طلاق و برده ام آزاد! این سوگند دیگر صیغه طلاق و عتاق(آزاد کردن) نمی خواست! عجیب اینکه بنظر ائمه(ع) و بالتبع فقهای شیعه این سوگند باطل است و اینگونه زن مطلقه و برده آزاد نمیشود؛ اما اهل سنت آنرا صحیح دانسته اند. فقه رایج کوفه همان فقه خلفای قبل بود (شیعیان عقیدتی و احکامی اکثریت نبودند ولو شیعه سیاسی زیاد بود). حالا اباعبدالله(ع) در احتجاج با ابن زبیر آنرا -که بنظر او درست است- به رخ می کشد که ۴۰هزار بیعت با حلف به طلاق و عتاق دارم! 3⃣ نامه ی حضرت به اهل کوفه پس از آن نامه ها( و حلف به طلاق ها) همزمان با فرستادن مسلم(ع): "فَاِن کَتبَ اِلَیَّ: اَنَّه قد اَجمَعَ رَایُ مَلَئِکُم و ذَوی الفَضلِ و الحِجَی منکم عَلی ما قَدِمَت عَلیَّ به رُسُلُکُم و قَرَاتُ فی کُتُبِکُم اَقدِمُ علیکُم وَشیکاً ان شاءالله"۳ اگر مسلم به من نوشت: که بزرگان و فرزانگان و شایستگانتان اجماع دارند بر همان چیزی که نمایندگانتان نزد من گفتند و در نامه هایتان نوشته بود؛ آنگاه اقدام کرده به زودی سمت شما می آیم ان شاء الله. • نکته در این شرطیه است: فان کتب الیَّ... اقدم علیکم؛ یعنی اگر مسلم خبر از اجماعتان داد می آیم و الا نمی آیم! ⬅️ بدون خواست و بیعت اکثری مردم، خود را حاکم کوفه نمی کند. متاسفانه همه اینها صرفاً سیاسی تحلیل میشود که چون اهلبیت از بیعت شکنی آنها در خوف بوده اند، اینها برای راستی آزمایی است. همین هم که باشد باز بیعت عمومی شرط شده است. • نکته بعد تفاوت تعبیر سند ۳ با سند ۱ است: - سند ۱: ان رایت الناس مجتمعین... - سند۳: انه قد اجمع رایُ ملئکم و ذوی الفضل..‌.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انحراف آشکار برنامه جهان آرا در شب ۲۱ تیر و اوج اهمیت مسئله حجاب و عفاف 🔶محرز است که دست‌اندرکاران برنامه جهان‌آرا سریعاً و به شدت نیازمند « امر به معروف و نهی از منکر » هستند. 🔸اگر پنج مقام در این نظام 1⃣ علی‌اکبری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه 2⃣ سلامی فرمانده سپاه پاسداران 3⃣ اشتری فرمانده فراجا 4⃣ جبلی مسئول صدا و سیما 5⃣ استانداران ذیل وحیدی وزارت کشور با ثلث قدرت به میدان بیایند، در هر مسئله‌ای بویژه ماجرای علنی شدن فاضلاب گناهان اجتماعی چون بدحجابی و بی‌حجابی، سریعاً اصلاح و منکوب خواهد شد؛ چه رسد به حرکت بسیجی و جهادی!!! 🔷باید تمام شیعیان مملکت یعنی من و تو بطور مــــســـــــتــــــمــــــر و از طُــــرُق مـــخــتــلــف همه مسئولان بویژه این پنج مقام را در این زمینه به حرکت درآوریم
آیا قیام حسینی مردم سالار هم بود؟! (مرحله نیابت مسلم(ع) در کوفه)/ شب عرفه۱۴۰۱/ مسجد دانشگاه تهران/ حجت الاسلام قنبریان ❓ اجماع و اجتماع همه مردم، یا بزرگان و نخبگان؟!! ⬅️ به لحاظ فقهی و علمی، دومی طریق برای اولی است. یعنی اصالت برای رای و نظر همه مردم است(سند۱) اما آنچه از این رای همگانی کشف می کند، در نظام عشیره ای سابق، رای بزرگان و شیوخ و شایستگان قبایل بود(سند۳). به تعبیر دیگر راه های کشف نظر عمومی و همگانی مردم در قرن ها، مصادیق متعدد می پذیرد: در نظام قبیله گی، نظر شیوخ و شایستگان _که به نوعی نمایندگی مردم قبیله در امور مهم (جنگ و صلح، طلاق و ازدواج و دیه، بیعت و...) بودند_ مصداق و طریق بود؛ در نظام شهروندی _که دیگر مناسبات خونی و قبیله گی نیست_ صندوق رای، مصداق و طریق کشف رای همگانی شده است. 🔅 نکته دیگر اینکه خواست و رجوع به آراء مردم شرط است اما کافی نیست. حاکم غیر از رضایت مردم باید رضایت الهی هم داشته باشد(همین فرق مردمسالاری دینی با غربی است) یعنی اگر حاکم نامشروع را همه مردم هم بخواهند، او حاکم مشروع نمیشود. لذا در همین نامه حضرت در جمله بعد می نویسد: "فَلَعَمری ما الامامُ الا العاملُ بالکتاب، و الآخذُ بالقسط و الدائنُ بالحقِّ و الحابسُ نفسه علی ذات الله" به جانم سوگند امام نیست الا کسی که عمل کننده به قرآن، عدالت گستر، دیندار حقیقی و وقف کننده خودش در راه خدا باشد. ⬅️ این دو عنصر برای حاکم (معیارهای الهی + خواست همگانی مردم) سوغات انقلاب اسلامی برای دنیای جدید بود و در بیانات امام و رهبر انقلاب و متفکران صدر انقلاب موج می زند. به شدت باید بر این مهم مراقبت و نظارت کرد. ✅ این شروط حاکم شدن است اما سیدالشهدا در ذلت ناپذیری و مقاومت در مقابل خواست یزید تنها هم بماند نه می گوید. بین ایندو نباید خلط کرد. (ظرائف و نکات بیشتر در فایل صوتی بود که متاسفانه دچار نقص فنی شده است و قابل استفاده نیست/ این موضوع و تعقیب آن در سایر سخنان حضرت و بقیه مراحل نهضت حسینی را برای به پیشنهاد می کنیم) ............................................ ۱. الفتوح ج۵ص۵۳/ مقتل خوارزمی ج۱ص۱۹۶ ۲.تاریخ ابن عساکر ص۱۹۴ ح۲۴۹ ۳.الارشاد ص۳۸۰و۳۸۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 با عرض پوزش از مخاطبین فهیم و با فرهنگ کانال بابت صحبت‌های درون کلیپ / فحاشی و توهین‌های گستاخانه مصی علی‌نژاد به زنان ایران در پخش زنده شبکه سعودی اینترنشنال! ‼️ نکته عجیب اینکه «فرداد فرحزاد» مجری برنامه، حتی به خاطر رعایت اصول اولیه پخش تلویزیونی هم که شده هیچ واکنشی نسبت به فحاشی‌های علی‌نژاد، از خود نشان نداد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 اسلامِ وحیدشمسایی فقط حجاب، نماز و روزه است؛ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر براش مهم نیست قبیح نمی‌دونه دوستای فوتبالیش بی‌‌حجابی رو با زناشون معرفی می‌کنن براش «منکر» نیست که خودش و دوستای فوتبالیش بیت‌المال رو میلیاردی خوردن و می‌خورن تازه حق خودشون هم می‌دونن به این میگن 👈 سمیه جوان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔹 مواضع اخیر فوتبالی‌ها فکت‌های جالبی رو بهمون داد 🔸مثلا فهمیدیم یه انسان خشک مقدس حتما یقه بسته و تسبیح و پیشونی پینه بسته نداره 🔻یه خشک مقدس می‌تونه در حد وحید شمسایی خوشتیپ باشه؛ خشک مقدسی که نماز و حجاب براش مهمه ولی آتیش زدن میلیاردی بیت‌المال توسط فوتبالیست‌ها به هیچ جاش نیست 🔻از وحید شمساییش که ادعای حزب‌اللهی بودن داره و چادر سر زنشه تا خداداد عزیزی، منت نماز خوندن‌شون رو سر مردم و حکومت می‌ذارن ⚠️آقایون نمازخون وقتی از جیب مردم واسه یه مربی ۴۰ میلیارد قرارداد نوشتن کجا بودین؟ Amin Mosavi 2