eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.5هزار عکس
163هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
⭕️پنج اثر زیان بار گناه (بخش سوم) 🔸 موضوعی است که در زندگی مومن آژیر خطری است که مدام باید نسبت به آن متوجه باشد و هیچگونه غفلتی از این موضوع نباید صورت پذیرد که اگر لحظه ای غافل شود، دچار مشکلات متعددی میگردد. همچون کاردی است در دست انسان خواب آلود، و در حال فرود آمدن بر تکه گوشتی که با اندک غفلت و خواب آلودگی انسان بر گوشت فرو می‌رود. 💠سومین اثر گناه؛ خشک شدن چشم 🔹سومین اثر گناه خشک شدن چشم است؛ بدین معنا دیگر اشک و سوز و آه ندارد، و کسی که چنین باشد دیگر، نمی تواند نرم دل باشد؛ چنانچه در روایتی امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: «مَا جَفَّت الدُمُوعُ إِلاَّ لِقَسوَةِ القُلوبِ وَ مَا قَسَت القُلُوبُ إِلَّا لِکَثرَةِ الذُّنُوب؛ [۱] اشک چشم ها نمی‌خشکد، مگر به خاطر و دل ها سخت نمى شود، مگر به خاطر زیاد». پس علت اصلی نداشتن اشک، در نهایت، زیادی گناهان است. 💠چهارمین اثر؛ محروم شدن از روزی 🔹یکی دیگر از آثار زیانبار گناه، محروم شدن از روزی است؛ چنانچه روایتی از امام صادق علیه السلام است که مى فرماید: «إنّ الذّنب یحرم العبد الرّزق؛ [۲] همانا ، بنده را از روزى محروم مى سازد». ... پی نوشت‌ها؛ [۱] وسائل الشیعه، ج ۱۶، ص ۴۵ [۲] الکافی، ج ۲، ص ۲۷۱ منبع: وبسایت راسخون 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️تقوا در کار (بخش اول) 🔹 در کار یعنی چه؟ چطور میتوانیم در کارهای تشکیلاتی تقوا را رعایت کنیم. «تقوا» ملکه ای نفسانی است که بر اثر آن، انسان از خود در برابر خداوند سبحان به شدت مراقبت می‌کند تا دچار لغزش رفتاری نشود. معنای اصطلاحی تقوا در کلام امام صادق (ع) خلاصه می‌شود: یعنی آنجا که خداوند دستور داده حاضر باشی، تو را غایب نبیند و آنجا که نهی کرده، تو را مشاهده نکند. [۱] شایسته است هر انسان مومنی در کار، به زیور تقوا آراسته باشد. 🔹امام علی (ع) می‌فرمايد: «تقوا چونان مرکب‌های فرمانبرداری است که سواران خود را عنان بر دست، وارد بهشت جاویدان می‌کند. آنچه بر اساس تقوا پایه‌گذاری شود، نابود نشود و کشتزاری که با تقوا آبیاری شود، تشنگی ندارد». کارکنان نیز با داشتن می‌توانند خود را از ارتکاب هرگونه نافرمانی، سستی و تنبلی، اسرافکاری، حیف و میل بیت‌المال، و از بین بردن حق دیگران مصون نگاه دارند. قرآن کریم می‌فرماید «کسی که پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند». 🔹امام علی (ع) نیز در این‌باره می‌فرمایند «کسی که را انتخاب کند، سختی‌ها از او دور می‌شوند. تلخی‌هایش، شیرین و فشار مشکلات و ناراحتی‌های زندگی او برطرف خواهد شد. مشکلات پیاپی و خسته کننده برایش آسان شده و مجد و بزرگیِ از دست رفته، چونان قطرات باران بر او فرو می‌بارند. رحمت بازداشته حق باز می‌شود و نعمت‌های الهی پس از فرونشستن، به جوشش می‌آید و برکاتِ تقلیل یافته فزونی می‌گیرد». ... پی نوشت؛ [۱] بحارالانوار، ج ۶۷، ص ۲۸۵ منبع؛ پرسمان 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️نقش و جایگاه خانواده شیوع بی حجابی در جامعه (بخش سوم و پایانی) 🔸بدون شک اولین و مؤثرترین جایی که هویت دینی و اجتماعی انسان در آن شکل می گیرد است، از این رو اگر گرامی در خود کوتاهی نمایند، و هیچ گونه دغدغه و یا برنامه ای برای هدایت و سالم سازی رفتار کودکان و خود نداشته باشند، فرزندان آنان عملکرد منفی و در مواردی خلاف عرف و اخلاق را از خود بروز خواهند داد. 💠نقش و جایگاه خانواده در شیوع بی حجابی در جامعه 3⃣عدم اعتماد به نفس، خودباختگی فرهنگی 🔹یکی دیگر از علل و عواملی که موجب می شود تن به بی حجابی و تبرج دهند، موضوع روانی عدم اعتماد به نفس و خود کم بینی و همچنین است. کم نیستند دخترانی که تنها با یک القای شیطانی و کوچک، خود را زشت و نازیبا می پندارند؛ عدم اعتماد به نفس در این چنین افرادی موجب می شود که برای جلب نظر دیگران به و بی حجابی روی آورند، این در حالی است که اگر در به خوبی روحیه اعتماد به نفس و عزتمندی در وجود فرزندان تقویت می شد، هیچ گاه این چنین افرادی جایگاه انسانی خود را با رنگ و لعاب عوض نمی کردند. 4⃣عدم شناخت و معرفت کافی دختران در مسأله حجاب 🔹یکی از فضاهایی که باید موضوع و چرایی و  برای دختران به خوبی تبیین و روشن شود است. سهل انگاری و در این خصوص و وظیفه نشناسی و فرار آنان از مسئولیت آموزشی، موجب می شود که اهمیت و برای فرزندان روشن نشود، و آنان را در مواجهه با چالش هایی همچون کمپین مبارزه با حجاب اجباری به مخاطره اندازد، این در حالی است که اگر این افراد به خوبی از آگاهی لازم برخوردار بودند، حجابی از سر ، و شناخت را انتخاب می کردند، شناختی و معرفتی که هیچ‌گاه باعث عقب نشینی از مقدساتی همچون حجاب نمی شد. «قُلْ هذِهِ سَبیلی‏ أَدْعُوا إِلَى اللهِ عَلى‏ بَصیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنی‏ وَ سُبْحانَ اللهِ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِکینَ؛ [یوسف، ۱۰۸] بگو: این راه من است؛ من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!» 💠تأثیر محیطی و ارتباطات اجتماعی در بی حجاب 🔹علاوه بر محیط خانواده و شیوه تربیتی که والدین در قبال فرزندان خود در پیش می گیرند، و تعاملی که انسان ها در خارج از منزل در آن فعالیت می کنند، نیز به نوعی تأثیرات غیر قابل انکاری بر نوع عملکرد افراد بر جای می گذارد. چه بسا یک دوست و آشنا در محیط کاری و یا آموزشی به راحتی فکر و اندیشه و عملکرد همراه خود را تغییر دهد، از این رو در فرهنگ اسلامی تأکید و سفارش فراوانی بر انتخاب صحیح همراه و دوست در زندگی شده است؛ چه بسیار افرادی که تنها به خاطر ارتباط با افراد ناسالم گرفتار ناهنجاری های دینی و اخلاقی شده اند، و همین امر موجبات حسرت و اندوه آنان را در قیامت فراهم کرده است: «یا وَیْلَتى‏ لَیْتَنی‏ لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلیلاً؛ [فرقان، ۲۸] اى واى، کاش فلانى را دوست [خود] نگرفته بودم‏». نویسنده؛ علی بیرانوند منبع؛ راسخون 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️آرزوهای طولانی و اقسام آن (بخش دوم) 🔸 همچون سرابی است که تشنگان را در بیابان زندگی به دنبال خود می کشانند و چهره واقعیت ها را به گونه ای دروغین نشان می دهند و انسان به خاطر آنها درک نمی کند. امید و آرزوی پسندیده، دل بستن به آینده ای است که دسترسی به آن معقول است و با تلاش می توان به آن رسیده و این یک امر فطری است. 💠اقسام آرزو از نظر قرآن 1⃣«آرزوهای پسندیده»؛ امید و آرزوی پسندیده، دل بستن به آینده ای است که دسترسی به آن معقول است و با تلاش می توان به آن رسیده و این یک امر فطری است. «فَمَن کَان یَرْجُوا لِقَآءَ رَبِّه فَلْیَعْمَل عَمَلاً صَـَـلِحًا وَ لاَ یُشْرِکْ بِعِبَادَة رَبِّه أَحَدَا [کهف، ۱۱۰] پس هر که به لقای پروردگارش امید دارد، باید کاری شایسته انجام دهد، و هیچ کس را در عبادت پروردگارش شریک نکند!». در این صورت بدون شک، و عامل حرکت چرخ های زندگی انسان ها است که حتی اگر یک روز از دل های مردم جهان برداشته شود، نظام زندگی به هم می ریزد و کمتر کسی دلیلی بر فعالیت و تلاش و جنب و جوش خود پیدا می کند. شاخص هایی دارد، مثل واقعی بودن، قابل تحقق بودن، عاقلانه و منطقی بودن، مشروع بودن، در بردارنده سعادت و کمال نهایی انسان بودن و... 2⃣«آرزوهای ناپسند»؛ به دلبستگی هایی گفته می شود که بیشتر ذهنی، غیرمعقول، کودکانه و دسترسی به آنها بسیار بعید است. اگر از حد بگذرد و به صورت آرزوی دور و دراز درآید، بدترین عامل انحراف و بدبختی است و درست همانند آب باران است که اگر از حد گذشت مایه غرق شدن و نابودی خواهد شد. این آرزوی کشنده همان است که قرآن کریم می فرماید: «رُبَمَا یوَدُّ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْ کَانُوا مُسْلِمِینَ * ذَرْهُمْ یأْکُلُوا وَ یتَمَتَّعُوا وَیلْهِهِمُ الْأَمَلُ فَسَوْفَ یعْلَمُونَ؛ [حجر، ۲ و ۳] کافران (هنگامی که آثار شوم اعمال را ببینند) چه بسا آرزو می کنند مسلمان بودند! بگذار آن ها بخورند و بهره گیرند و آنان را غافل می سازد، ولی به زودی خواهند فهمید». 🔹شاخص های آرزوهای ناپسند درست ضد شاخص های آرزوهای پسندیده است؛ بعلاوه این که آرزوهای ناپسند آثاری همچون غفلت از یاد خدا، بازداشتن از حقایق، فراموشی از مرگ و قیامت، به بطالت گذراندن عمر، اضطراب و تشویش خاطر و... دارد. [۱] امیرالمومنین (ع) می فرماید: «مَنْ أَطَالَ الْأَمَلَ أَسَاءَ الْعَمَلَ؛ [۲] هر کس آرزویش را طولانی کند عملش را زشت و ناپسند می گرداند». چون اگر انسان در زندگی بلندپرواز بود و خواسته ای بالاتر از حد امکانات و توانایی خود داشت و اصرار بر رسیدن به آن به هر قیمت و از هر راهی داشت، مجبور است همه حریم ها را بشکند و به هر وسیله ای متوسل گردد تا به خواسته خود برسد، و طبیعی است که چنین انسانی نمی تواند در چارچوب شرع و دین و عقل حرکت کند و اعمالش از حکم دین و عقل پیروی نمی کند، در نتیجه اعمالش زشت و ناپسند و ناگوار می گردد. ... پی نوشت‌ها؛ [۱] تفسیر نمونه‌، ج ۱۷، ص ۲۴۲ و ۲۴۴، و همان‌، ج ۱۱، ص ۱۲۹ [۲] نهج البلاغه، حکمت ۳۶ منبع: حوزه نت به نقل از وبسایت پژوه 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️درخت تناور جمهوری اسلامی ایران 🔹علی‌رغم همه‌ی آنچه که انجام گرفته است در این سالها؛ توطئه‌های گوناگون، از موذی‌گری‌ها و توطئه‌ های براندازی و کودتا که در سالهای اول، دهه‌ اول انقلاب بود، تا جنگ تحمیلی، تا توطئه‌ های به اصطلاح نرم از بعد از دهه‌ اول و بعد از پایان جنگ به این طرف تا امروز، ملت ایران و جمهوری اسلامی ثابت کرد که شایسته و لایق باقی ماندن است؛ با قدرت ایستاد. بعد از این هم حوادث گوناگون عالم نخواهد توانست این درخت تناور را تکان بدهد، که آن روزی که یک نهال بود، نتوانستند از جا درش بیاورند، امروز تبدیل شده به یک درخت تناور و ریشه‌دار. را نمی توانند تکان بدهند. ما باید خودمان مراقب باشیم که از درون پوک نشویم؛ از درون پوسیده نشویم. از دشمن بیرونی، آن وقتی که ما سلامت معنوی خودمان را حفظ کردیم، راهی را که اسلام و جمهوری اسلامی به ما نشان داده، پیش رفتیم و از آن راه منحرف نشدیم، مطلقاً ترسی نداریم؛ به ما آسیبی نمی‌زند؛ نمی‌تواند آسیب بزند. بیانات مقام معظم رهبری ۸۷/۰۹/۲۴ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️تقوا در کار (بخش دوم) 🔸 در کار یعنی چه؟ چطور میتوانیم در کارهای تشکیلاتی تقوا را رعایت کنیم. «تقوا» ملکه ای نفسانی است که بر اثر آن، انسان از خود در برابر خداوند سبحان به شدت مراقبت می‌کند تا دچار لغزش رفتاری نشود. معنای اصطلاحی تقوا در کلام امام صادق (ع) خلاصه می‌شود: یعنی آنجا که خداوند دستور داده حاضر باشی، تو را غایب نبیند و آنجا که نهی کرده، تو را مشاهده نکند. شایسته است هر انسان مومنی در کار، به زیور تقوا آراسته باشد. 💠بعضی از شاخصه های تقوا در کار (۱) 1⃣«عدم پذیرش مسئولیت»؛ اگر از لحاظ علمی شایستگی اداره کاری را ندارد، مسئولیت آن کار را نمی‌پذیرد. اگر کسی مهارت لازم را نداشته باشد و با این حال، مسئولیت قبول کند، موجب تباهی و ضایع شدن کارها می‌شود. پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «کسی که بر مسلمانان پیشی گیرد، در حالی که در میان آنان کسی شایسته‌تر از او وجود دارد، به خدا، پیامبر و مسلمانان خیانت کرده است». 2⃣«داشتن سعه صدر»؛ به این دلیل که در کار، انسان هر روز با تعداد بسیاری ارباب رجوع، با افکار و اندیشه‌ های متفاوت و سلیقه‌های گوناگون برخورد می‌کند، به و حوصله فراوانی نیاز دارد. مقاومت در برابر تهدیدها و تطمیع‌ها، تحمل همکارانی با روحیات و رفتارهای متفاوت و نیز سایر فشارهای روحی، نیازمند داشتن حوصله فراوانی است. 🔹عدی بن حاتم (پسر حاتم طائی) از شام خدمت پیامبر اکرم (ص) آمد تا مسلمان شود. وی چون رئیس قبیله بود، حضرت به او احترام کردند. علاوه بر آن اینکه او را در کنار خود نشاندند، موقع نهار نیز به خانه خود بردند. عدی میگوید: مسلمان شدنم دو علت داشت: یکی اینکه همراه پیامبر (ص) در حال حرکت بودم که پیرزنی رسید و بیش از یک ساعت پیغمبر را معطل کرد؛ ایشان با تبسم و تسلط، جواب آن پیرزن را داد، به حدی که من از آن همه حوصله و صبر خسته شدم، اما آن حضرت با کمال طمأنینه و با پیرزن گفت‌وگو میکرد. این حالت را که دیدم دریافتم که آن حالت، عادی نیست. 🔹رسول خدا (ص) فرمود: «سازگاری و مدارا با مردم، نصف ایمان، و نرمی و مهربانی با آنان، نصف زندگی است». امام علی (ع) نیز خطاب به مالک اشتر میفرماید: «درشتی و سخنان ناهموار مردم را بر خود هموار کن و تنگ خویی و خودبزرگ بینی را از خود دور ساز، تا خدا درهای رحمت خود را به روی تو بگشاید و پاداش اطاعت ببخشایدت. آنچه به مردم می‌بخشی، به تو گوارا باشد. اگر چیزی را از کسی باز می‌داری آن را با مهربانی و پوزش خواهی همراه کن». ... منبع؛ پرسمان 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️حکومت‌های باطل همه کارهایشان دروغ است! 🔹حکومت‌های باطل همه کارهایشان دروغ و فقط برای این است که در حکومت‌های اسلامی راه پیدا کنند. مثلاً [شاید کسی بپندارد که] الان بیش از معدن و مانند آن چیزی نمی‌خواهند، لکن فهمیده‌ایم که همه چیز را می‌خواهند؛ حتی نمی‌خواهند مملکتی را که با این‌ها دوست است، دین داشته باشد؛ 🔹خودشان هم که دینی ندارند، خودشان از دین نصاری (مسیحیت) اسمش را دارند؛ اسم تناصر دارند. اگر این‌ها متنصّر (مسیحی) بودند که در زمین جنگی به پا نمی‌شد، ولی آن‌ها دوست دارند که در [جنگ‌ها] به یک طرف یا هر دو طرف اسلحه بفروشند؛ می‌گویند: «دشمنت را از بین ببر»، حالا اسلحه، فروش برود و در انبارها نماند، زنگ نزند! آخر اسراف و تبذیر می‌شود! 📕گوهرهای حکیمانه ص۶٠-۶١ منبع: وبسایت‌ مرکزتنظیم‌ و نشر آثار ‌آیت‌الله‌ العظمی‌ بهجت (ره) 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️ما به تأسّی و پیروی کردن از امیرالمؤمنین احتیاج داریم 🔹علی بن ‌ابی طالب علیه‌ الصّلاة والسّلام، هم دارای شخصیت فردی به عنوان یک مسلمان و یک انسان است، هم به عنوان یک شهروند در جامعه اسلامی است، و هم به عنوان یک حاکم، یک سیاستمدار، یک تدبیرکننده امور و یک مجاهد فی‌ سبیل‌ الله مطرح است. او از همه این جهات قابل تأسّی است. ما به تأسّی و پیروی کردن از امیرالمؤمنین احتیاج داریم. بیانات مقام معظم رهبری ۸۰/۰۱/۰۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️مردم سالاری از ديدگاه امام خمينی (بخش سوم) 🔸 و در بيانات امام خمینی (ره) به دو شكل به كار گرفته شده است: نخست، و مثبت و ديگر، و به تعبير امام، غيرحقيقی‌ و جعلی كه در مغرب زمين بنا نهاده شده و طبق نظر ايشان اساساً دموكراسی نيست. در اين ميان، نكته آن است كه امام خمینی (ره) طرح خود از دموكراسی مطلوب را بر تعريف و قرائت ويژه ای از مفهوم دموكراسی بنا گذشته اند. حضرت امام برای دموكراسی مطلوب خود ويژگی ها و مشخصاتی بيان كرده اند كه طرح آن می‌تواند به شكل گرفتن تصوير نسبتاً واضحی از دموكراسی و مردم سالاری مطلوب ايشان بینجامد. 💠ويژگی‌ها و شاخصه‌های دموكراسی و مردم سالاری مطلوب امام خمینی (۲) 3⃣«پيوند با استقلال»؛ از شيوه بكارگيری عبارات، در بيانات حضرت امام چنين استفاده ميشود كه دموكراسی مطلوب ايشان، ملازم با مفهوم بوده و در كنار آن معنی می‌يابد: نظام حكومتی ايران، است كه حافظ‌ استقلال و خواهد بود». [همان، ج۳، ص۱۶] همچنين «برنامه‌ی سياسی ما آزادی، دموكراسی حقيقی و استقلال است». [همان، ج۳، ص۹۶] دقت در عبارات فوق نشان می‌دهد كه امام خمینی (ره) به شكلی از مردم سالاری اعتقاد داشتند كه ضامن و حافظ استقلال جامعه باشد، و از اين رو اشكالی از دموكراسی كه منجر به زوال يا ضعف استقلال جامعه باشد را مردود می‌شمارند. 4⃣«عدالت خواه»؛ ، نفی تبعيض و اهميت قائل شدن برای ضعفا، از ديگر مشخصات دموكراسی و مردم سالاری مطلوب حضرت امام است كه به روشنی در عبارات زير نمايان است: «آن دموكراسی كه در اسلام است، در جاهای ديگر نيست. هيچ دموكراسی مانند دموكراسی موجود در اسلام به ضعفا اهميت نداده است». [صحیفه‌ نور، ج۵، ص۲۵۸] همچنين «حكومت اسلامی يعنی يك حكومت مبتنی بر عدل و دموكراسی»؛ [همان، ج۳، ص۲۶۸] و يا «نظام صدر اسلام، دموكراسی بوده؛ اينگونه كه ميان حاكم جامعه و رعيت هيچ تبعيضی دربرخورداری از امكانات وجود نداشته است.» [همان، ص۹] ... نویسنده: محمدصادق‌کوشکی (تأملاتی در انديشه سياسی امام خمينی ره) ص۷۱ منبع: وبسایت‌ مرکز مطالعات و پاسخگویی‌ به‌ شبهات حوزه علمیه 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️آرزوهای طولانی و اقسام آن (بخش سوم) 🔸 همچون سرابی است که تشنگان را در بیابان زندگی به دنبال خود می کشانند و چهره واقعیت ها را به گونه ای دروغین نشان می دهند و انسان به خاطر آنها درک نمی کند. امید و آرزوی پسندیده، دل بستن به آینده ای است که دسترسی به آن معقول است و با تلاش می توان به آن رسیده و این یک امر فطری است. 💠اسباب آرزوهای دراز 1⃣«جهل و بی خبری»؛ انسان نسبت به دنیا، قدرت و لطف خدا، آخرت و نعمت های بی پایان آن و همچنین نسبت به وضع خویش و عدم توجه به این حقیقت که هر لحظه ممکن است پایان عمر او فرا رسد، او را به وادی آرزوهای دراز می کشاند. امام علی (ع) می فرماید: «اتَّقُوا خِدَاعَ الْآمَالِ فَکَمْ مِنْ مُؤَمِّلِ یوْمٍ لَمْ یدْرِکْهُ وَ بَانِی بِنَاءٍ لَمْ یسْکُنْهُ وَ جَامِعِ مَالٍ لَمْ یأْکُلْهُ؛ [۱] از بپرهیزید؛ چه بسیار کسانی که آرزو داشتند روزی را (در آغوش ناز و نعمت بگذارنند) و هرگز به آن نرسیدند. چه بسیار کسانی که خانه و قصری ساختند، ولی هرگز در آن ساکن نشدند و چه بسیار کسانی که اموال زیادی اندوختند ولی هرگز از آن نخوردند. 2⃣«حب دنیا»؛ هنگامی که دلبستگی نسبت به ظواهر دنیا جای «زهد» را گرفت و انسان در زرق و برق دنیا غرق شد، کم کم از خدا می شود و زشتی ها در نظرش به صورت زیبایی جلوه می کند و او را گرفتار و دراز می سازد، لذا حق را به دست فراموشی سپرده و به آن پشت می کند. ... پی نوشت؛ [۱] تصنیف غرر الحکم و درر الکلم، ص ۳۱۳ منبع: حوزه نت به نقل از وبسایت پژوه 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️آنچه که جمهوری اسلامی را در مقابل تهاجم دشمن حفظ می‌کند... 🔹در دنیای مادی برای این‌که بتوانند دشمن را از تهاجم به خود منصرف کنند، نیروی نظامی را تقویت می‌کنند. آن روزی که ابرقدرت‌های متعددی وجود داشت، آنها برای این‌که خود را از شر سلاح اتمیِ طرف مقابل حفظ کنند، سلاح اتمی تولید می‌کردند؛ در حالی‌که می‌دانستند این سلاح هرگز مصرف نخواهد شد؛ اما برای این‌که خودشان را مصون نگه دارند، سلاح اتمی را به عنوان تهدید حفظ می‌کردند. اقتدار خود را در داخل تأمین می‌کردند، برای این‌که در مقابل دشمن از خودشان صیانت و حفاظت کنند. اقتداری که ما می‌توانیم در داخل به‌وجود بیاوریم، با بمب اتمی و سلاح هسته‌یی و تقویت نیروی نظامی نیست. البته تقویت نیروی نظامی در حد متعارف لازم است؛ 🔹اما آنچه می‌تواند ما را در مقابل تهاجم همه‌جانبه‌ی در سطوح مختلف کند، همین فهرستی است که عرض کردم: ، ، تقویت فناوری، تسلط بر فنون روز، پیشاهنگ شدن در تولید علم، شکوفایی استعدادهای آحاد ملت و جوانان در رشته‌های مختلف - چه علوم انسانی، چه علوم طبیعی، چه انواع گوناگون علوم تجربی - همبستگی ملی و تقویت همدلی در میان مردم؛ اینهاست که می‌تواند یک ملت را تقویت کند؛ می‌تواند هم دنیای خودشان را آباد کند، هم آنها را از آسیب دشمنان محفوظ نگه دارد. اینها وسیله‌یی است برای حفظ و صیانت؛ ما باید اینها را دنبال کنیم و خود را متعهد به انجام آن بدانیم. بیانات مقام معظم رهبری ۸۴/۰۲/۱۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️امیرالمؤمنین امام على عليه السلام:  🔸أدَلُّ شَىءٍ عَلى غَزارَةِ العَقلِ حُسنُ التَّدبيرِ. 🔹بزرگترين دليل بر ، نيكْ عاقبت نگرى است. 📕غررالحكم و دررالكلم، ح ۳۱۵۱ 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️ابعاد وجودی‌شخصیت‌امیرالمؤمنین 🔹این بزرگوار شخصیتی است که دارای ابعاد بسیار است و مظهر اسم جمع الهی است که دارای تمام اسماء و صفات است. تمام اسماء و صفات الهی در ظهور و در بروز در دنیا و در عالم، با واسطه رسول اکرم در این شخصیت ظهور کرده است. و ابعادی که از او مخفی است، بیشتر از آن ابعادی است که از او ظاهر است. همین ابعادی هم که دست بشر به آن رسیده است و می‌رسد، در یک مردی، در یک شخصیتی جمع شده است، جهات متناقض، جهات متضاد. انسانی که در حال این که زاهد و بزرگترین زاهد است، جنگجو و بزرگترین جنگجوست در دفاع از اسلام. اینها در افراد عادی جمع نمی‌شود، آن که زاهد است، به حسب افراد عادی، جنگجو نیست، آن که جنگجوست زاهد نیست. 🔹در عین حالی که در معیشت آن طور زهد می‌کردند و آن طور در خوراک و در آن طور چیزها به حد اقل قناعت می‌کردند، قدرت بازو داشتند، آن قدرت بازو را، و این هم جزء اموری است که جمعش، جمع متضادین است. در عین حالی که دارای علوم متعدده و دارای علوم معنویه و روحانیه و سایر علوم اسلامی است، در عین حال می‌بینیم که در هر رشته‌ای، مردمی که اهل آن رشته‌اند او را از خودشان می‌دانند، پهلوان‌ها حضرت امیر را از خودشان می‌دانند، فلاسفه حضرت امیر را از خودشان می‌دانند، عرفا حضرت امیر را از خودشان می‌دانند، فقها حضرت امیر را از خودشان می‌دانند، هر قشری که اهل یک رشته است، حضرت امیر را از خودش می‌داند. و حضرت امیر از همه است، دارای همه اوصاف است و دارای همه کمالات. بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۳/۰۶/۲۳ منبع: سایت جامع امام خمینی 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️امان علی علیه السلام امام و پیشوای همه در تمام مسائل است 🔹از خلیل‌ بن‌ احمد [۱] که نزد شیعه و سنی مقبول است ـ و از مخلصین شیعیان امیرالمؤمنین علیه‌ السلام است، و بنده یقین دارم که شیعه است، رضوان الله تعالی علیه ـ سؤال شد: «مَا الدلیلُ عَلی أن عَلِیاً ـ علیه‌السلام ـ إِمامُ الْکل فِی الْکل؟؛ دلیل بر اینکه - علیه السلام - پیشوای همگان در تمام مسائل است، چیست؟»؛ ایشان پاسخ دادند: «إِفْتِقارُ الْکل، إِلَیهِ فِی الْکل وَ اسْتِغْناؤُهُ عَنِ الْکل فِی الْکل، دَلیلٌ عَلی أَنَهُ اِمامُ الْکل فِی الْکل؛ احتیاج همه [صحابه] به او در تمام مسائل، و بی‌نیازی او از همگان در همه مسائل، دلیل بر این است که او امام و پیشوای همه در تمام مسائل است». [۲] پی نوشت‌ها؛ [۱] ابو عبدالرحمان خلیل‌ بن‌ احمد فراهیدی، قرن دوم، از پیشوایان لغت و نحو، و صاحب کتاب «العین». [۱] با اندکی تفاوت: مقدمه کتاب ترتیب العین، ص۲۸ 📕در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۱۶ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
⭕️نقش زنان در عصر انقلاب‌ و قبل از آن 🔹کسی که تاریخ این صد ساله را مطالعه کرده است می‌داند که در جنبش‌ هایی که در ایران بوده است، جنبش های اصیلی که در ایران بوده است قبل از این دوره رژیم پهلوی، جنبش تنباکو، جنبش مشروطیت، همدوش با مردها فعالیت می‌کردند. زنها در جامعه بودند و با مردها راجع به امور سیاسی و امور اجتماعی و گرفتاری های مملکت خودشان فعالیت می‌کردند. همان طوری که مردها آن وقت قیام می‌کردند و قیام کردند برای اینکه قضیه تنباکو را - که همه چیز ما را به باد داده بود - جلوگیری از آن قرارداد بکنند. هم در آن وقت شریک بودند، و در جنبش مشروطیت هم همان طور که مردها فعالیت می‌کردند، زنها هم فعالیت می‌کردند، این مال قبل از رژیم. 🔹بعد از سقوط این و در حال سقوط و در نهضتی که مسلمین کردند، ملت ما کردند، همه‌تان ملاحظه کردید که پیشقدم بودند. بلکه فعالیت زنها در این باب ارزشش بیشتر از فعالیت مردها بود؛ برای اینکه همین خواهرها که ریختند در خیابانها و در مقابل توپ و تانک تظاهر کردند و مشت گره کردند، اینها مردها را، قدرتشان را دو چندان کرد. وقتی مردها ببینند که خانمها آمدند در مقابل توپ و تانک، آنها بیشتر اقدام می‌کنند. و ما دیدیم که این خواهرها در این نهضت یک سهم بسیار بزرگ داشتند. و در طول این نهضت تا حالا، که در غیاب رژیم سابق است، می‌بینیم که خانمها در همه مسائل شرکت دارند. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۰۷/۰۸ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷
هدایت شده از 
ما در راستای شعار زن زندگی آزادی، بیت رهبری رو دخترونه کردیم....اونم تازه تو روز مرد شما چه کرده اید؟!
هدایت شده از 
⭕️ رئیس جمهور وارد خوی شد ♦️رئیس جمهور برای بازدید از زلزله زدگان به صورت سرزده وارد خوی شد.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 حیفا در آتش... ❌ موساد و شاباک اگر توان مدیریت اشغالی را ندارند، ما آنجا مردم فلسطین را داریم که جانشان برایمان مهم است؛ اگر نمیتوانید امنیت برقرار کنید، مسئولیت را تحویل فرزندان غیرتمند امنیتی و اطلاعاتی دهید!
هدایت شده از 
🔺کار دیکتاتور است ! 🗣آدم
هدایت شده از 
🔻جمل را میبینی، صفین را هم ببین جناب آقامیری! ❗️ شرایط کنونی به کدام شبیه تر است؟! کدام یک از رهبران جنبش فواحش کشته یا حتی بازداشت شده اند؟! تقریبا هیچ!
هدایت شده از 
شیر زن هایی که از هزار تا علی کریمی و علی دایی و زیر پتوهای مجازی مردترن! پاکار مردم تو زلزله و بحران ها اینا هستن!
هدایت شده از 
بازسازی بزرگترین پالایشگاه ونزوئلا توسط ایران
هدایت شده از 
نقشه کشور کوردستان با بخش های کردنشین کاری ندارم ولی اخه لورستان؟؟ چرا کشیدی تو خوزستان رسیدی به دیزفوول؟ یاسوج؟ اینا اصلا کرد نشین نیستن که😂😐 خوبه جا نبود وگرنه تا چابهار میرفتن🤣🤣
هدایت شده از 
🔻آغاز فروش بلیت استانی جشنواره فجر از فردا  مدیر امور فناوری اطلاعات جشنواره بین المللی فیلم فجر: 🔹همزمان با آغاز اکران‌های فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر فروش بلیت برای ۳۱ استان‌ از ساعت ۱۸ بعداز ظهر یکشنبه ۱۶ بهمن به صورت برخط از طریق سامانه‌های آی‌تیکت، ایران‌تیک و گیشه هفت آغاز می‌شود. 🔹امکان خرید بلیت فیلم‌های جشنواره برای هر شماره تلفن همراه در هر سامانه‌ فروش بلیت، چهار قطعه بلیت از هر فیلم خواهد بود. 🔹بلیت‌های خریداری شده امکان ابطال یا تعویض ندارند. 🆔 @mesagh 🇮🇷 🇮🇷