eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.5هزار عکس
170.2هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 در ایران ▫️برای حل مشکل خودرو لازم است طی یک فراخوان عمومی از سوی دولت اعلام شود هر ایرانی که خودرو چه برقی، بنزینی یا گازوئیلی تولید کند و استانداردهای لازم را داشته باشد، مورد حمایت قرار میگیرد و مجوزات لازم برای آنان صادر میشود و این خودرو سریع پلاک میشود، حال ببینید مردم و سرمایه گذاران چطور استقبال میکنند، فقط باید شرط شود که خودروی ساخته شده نزدیک خودروی های خارجی از لحاظ کیفیت باشد ▫️وظیفه دولت هم باید ارزان سازی مواد اولیه خودروسازی در کشور باشد و این موضوع از طریق شرکت های فولادی و پتروشیمی از سوی دولت باید مدیریت شود ▫️شش ماه هم به سایپا و ایران خودرو فرصت داده شود که باید خودروی های تولید شده این شرکت ها به کیفیت خودروی های خارجی برسد و الا مدیریت این شرکت ها به سازندگان برتر خودرو در جهان واگذار میشود
هدایت شده از mesaghمیثاق
. اگر بنیاد HAND بخواهد سیاست های مدنظر آمریکا را در ایران پیاده کند: اولاً تابلو نمی زند که قصد بحران آفرینی و نفوذ داریم بیایید بورسیه شوید! ثانیاً روشن است سراغ دانشجویان کُند ذهن و کم تلاش نمی رود بلکه ذهنِ نخبگانِ مؤثر را بستر شبه علم می کند. ثالثاً، این نفوذ برای اختلال در دستگاه تصمیم گیری نیست تا خود فرد عامدانه و متوجه اقدام کند، بلکه نفوذ به قصد اختلال در دستگاه تصمیم سازی است و ابزار آن، ذهن جوان آینده دار ایرانی است. 📌جهانِ پساکرونا
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰زهره قائمی، مسئول عملیات ترور شهید صیاد شیرازی که بود؟ [یک از دو] ♦️عفو در ایران، هلاکت در عراق؛ ۲۱ فروردین ١٣٧٨ تیم عملیاتی منافقین شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را ترور کرد. پانزده سال بعد، در شهریورماه ۱۳۹۲، در جریان درگیری فرزندان انتفاضه شعبانیه با نیروهای منافقین در داخل پادگان اشرف چند تن از منافقین به هلاکت رسیدند. یکی از آنها زنی ۴۹ساله بود که یکی از برگ‌های کارنامه‌اش، مسئولیت عملیات ترور شهید صیاد شیرازی بود: زهره قائمی. 🔻زهره متولد ۱۳۴۳ در تهران بود. او سال ۱۳۵۸ در ۱۵سالگی به تبعیت از برادرش به سازمان پیوست. وقتی سال ۱۳۶۰ دستگیر شد، چون پرونده‌اش سنگین نبود به حبس محکوم شد؛ برخلاف برادرش مهدی که پس از دستگیری و یکی دو بار فرار نهایتا اعدام شد. زهره در زندان عضو تشکیلات مخفی منافقین بود و پس از لو رفتن فعالیتش، در سال ۱۳۶۳ مجددا به پنج سال حبس محکوم شد. اما دو سال بعد، عفو خورد و از زندان آزاد شد. زهره چند ماه پس از آزادی، به عراق نزد سازمان رفت. خودش بعدها می‌گوید "سال ۱۳۶۵ که از زندان آزاد شدم، درصدد وصل بودم که نهایتاً دی‌ماه وصل شده و کد رادیویی گرفتم و هفتم اسفند ۱۳۶۵ اعزام شدم." سال ۱۳۶۶ که ارتش آزادی‌بخش منافقین زیرنظر ارتش صدام تشکیل شد، زهره هم یکی از اعضای آن بود و در عملیات‌های آفتاب و چلچراغ و نهایتا فروغ جاویدان در سال ۱۳۶۷ شرکت داشت که اگر در سال ۱۳۶۵ عفو نشده بود، چنین امکانی را نمی‌یافت. یک از دو
هدایت شده از mesaghمیثاق
[دو از دو] او همچنین در عملیات مروارید (سرکوب کرد‌های عراق در اسفند ۱۳۶۹ توسط سازمان) از فرماندهان میدانی بود. علاوه بر زهره، برادرش مرتضی هم از منافقین ساکن اشرف بود. در دهه ۱۳۷۰، پس از آن که مریم رجوی مسئول اول سازمان مجاهدین خلق شد، قائمی برای چند سال یکی از مسئولین دفاتر او بود. در سال ۱۳۷۷ قائمی فرمانده قرارگاه پنجم منافقین می‌شود. تا چند سال پس از اشغال عراق توسط آمریکا، تأمین امنیت قرارگاه اشرف بر عهده آنها بود. پس از استقرار بدنه اصلی منافقین در کمپ لیبرتی در فرودگاه بغداد و باقی‌ماندن تعدادی از اعضا در اشرف، این کار به دولت عراق محول شد. تابستان ۱۳۸۸، قائمی در جریان درگیری پلیس عراق با منافقین به شدت زخمی شد و بنا بر برخی نقل‌ها، به بیمارستان نیروهای آمریکایی در بغداد منتقل شد. شهریور ۱۳۹۰، زهره اخیانی که پس از مریم رجوی، در ظاهر مسئول اول سازمان منافقین بود، او را هم‌ردیف مسئول اول سازمان معرفی کرد. قائمی در بازه سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ فرماندهی قرارگاه اشرف را بر عهده داشت و سرانجام در تابستان سال ۱۳۹۲، در حمله جریان مقاومت عراق به پادگان اشرف کشته شد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
18.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | 🔰نوع زندگی ما علی (ع) را نمی طلبد!! 🎙 علی صفایی حائری 📥 دانلود از آپارات
هدایت شده از mesaghمیثاق
▪️یک نقد به معنویت‌گرایی بدون دین معنویت‌گراهای «بدون مذهب» و یا «بدون دین» مدعی هستند که ما می‌توانیم به کمک علم و به کمک گرته‌برداری از سنت‌های دینی و سنت‌های فلسفی، ابزار و مرکبی را برای طی مسیر معنویت بسازیم؛ اما این رویکرد، نقدهای جدی دارد، از جمله آن نقدها اینکه ما وقتی که وارد یک امری مثل معنویت‌گرایی می‌شویم، در واقع وارد یک فرایند کسب مهارت شدیم؛ در هیچ‌کدام از مهارت‌ها اینطور نیست که فرد بتواند از مکاتب مختلف، از جریان‌های مختلف -با فهم خودش- آن مهارت را به نحو احسن یاد بگیرد. ▫️دکتر احمد شاکرنژاد، در گفتگو با خردورزی ✅ بازخوانی ویژه‌نامه «اندیشه‌های معنویت مدرن» مجله خردورزی در ماه رمضان
هدایت شده از mesaghمیثاق
▪️کارکرد اندیشه طباطبایی، ادغام ما در نظم فعلی جهانی و نظام سرمایه‌داری است 🔻علیرضا بلیغ در گفتگو با فرهیختگان ▫️به‌نظر من طرح ایشان به‌نوعی نقطه مقابل طرح متفکرانی مثل آقای فردید است. به‌طور خاص‌تر بخش عمده‌ای از دیدگاه‌های آقای داوری نیز در نقطه مقابل آن قرار دارد. ایشان در پرداختن به موضوع تاسیس فلسفه اسلامی به‌دست فارابی و طرحی که فلسفه اسلامی دنبال می‌کند درپی نشان دادن این است که چطور فیلسوفان مسلمان تلاش می‌کردند راهی برای جمع بین سیاست و شریعت پیدا کنند. ▫️آقای طباطبایی با توجهش به کسانی مثل ابن‌خلدون و ابن‌رشد و خواجه نظام و امثالهم سعی می‌کند مسیر سیاست منفک از شریعت را دوباره باز کند و از این جهت است طرحی که از امر ملی و ملت دارد به‌شدت متاثر از اندیشه‌های پس از مشروطه به این سو است. اساسا درک مدرنی باعث‌شده آقای طباطبایی این‌گونه به‌سراغ تاریخ ایران برود. ▫️آقای طباطبایی هم تقریبا همین کار را می‌کند، یعنی به‌نحوی یک ایدئولوژی شرق‌شناسانه را در روایت تاریخ ایران به‌کار می‌گیرد که اگر روزآمدش کنیم، می‌توانیم بگوییم اندیشه ایشان چه کارکرد امروزینی دارد. کارکرد امروزین اندیشه آقای طباطبایی این است که بتواند ما را در قالب یک دولت- ملت در نظم فعلی جهانی و در نظام سرمایه‌داری جهانی ادغام کند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ چه شد خودی‌های جامعه‌ی نبوی، دشمنان جامعه‌ی علوی شدند؟! 🔹انحراف از مسیر حق و آرمان، پدیده‎‌ای دور از ذهن و غیرممکن نیست، کما اینکه در طول تاریخ نیز افراد و حتی جوامعی که از اهداف اولیه خود منحرف شده‌اند را به دفعات دیده‌ایم. 🔸اما سؤال اساسی این است که چگونه جامعه‌ی اسلامی ممکن است دچار انحراف در آرمان‌ها ‌شود؟ چه شد که جامعه‌ای که پیامبر (ص) سال‌ها برای آن زحمت کشیده بود، بعد از رحلت ایشان جامعه طبقه طبقه شد؟ 🔹حجت الاسلام در برنامه علامت پاسخ می‌دهند که چگونه نظام طبقاتی بعد از پیامبر بازتولید شد و از انقلابی می‌گوید که امام علی علیه این نظام طبقاتی به راه انداخت. 🔺پ.ن: چه کنیم جامعه خودمان در نقاط مهم تصمیم‌گیری بر روی آرمان‌ها محکم بایستد و مقاومت کند و به انحرافت بعد از پیامبر دچار نشود؟! 🔺فیلم کامل این قسمت را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
‏آشیخ حسین انصاریان ...حسینیه همدانیها ای زنان و دختران بی حجاب ؛ شما بی حجاب نبودید ، حجاب از سر شما برداشتند !! خدا می بخشد فقط کافی است عقربه وجودتان را به سمت فاطمه الزهرا بچرخانید ، به سمت زینب کبری بچرخانید شک نکنید که خدا می‌بخشد ... ══════🇮🇷══════
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلم کامل سخنرانی آیت‌الله طالقانی درباره حجاب 🔹ضد انقلاب سال‌ها این سخنان مرحوم طالقانی را سانسور و حتی تحریف میکرد. ══════🇮🇷══════
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢امام علی (ع) چه وصیتی درباره «اصلاح ذات البین» فرموده اند؟ 🔹امام علی (ع) در بخشی از نامه ۴۷ نهج البلاغه (به مخاطبان خود، از فرزندانشان گرفته تا تمام کسانی که تا قيامت اين وصيت نامه به دست ايشان مى رسد، شامل می شود) پس از توصیه به تقوا و نظم، مى فرمايد: «أُوصِيكُمَا وَ جَمِيعَ وَلَدِي وَ أَهْلِي وَ مَنْ بَلَغَهُ كِتَابِي، بِتَقْوَى اللهِ وَ نَظْمِ أَمْرِكُمْ وَ صَلاَحِ ذَاتِ بَيْنِكُمْ، فَإِنِّي سَمِعْتُ جَدَّكُمَا يَقُولُ: صَلاَحُ ذَاتِ الْبَيْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ الصَّلاَةِ وَ الصِّيَامِ؛ [شما را به] اصلاح ذات البين توصيه مى كنم؛ زيرا من از جدّ شما (ص) شنيدم كه مى گفت: اصلاح ميان مردم از تمام نمازها و روزه ها برتر است». اما «اصلاح ذات البين» كه امام علی (ع) از پيغمبر اكرم (ص) نقل فرموده كه از نماز و روزه هم بالاتر است دليل روشنى دارد؛ زيرا اگر مسأله اصلاح در ميان دوستان و رفع كدورت ها و زدودن دشمنى ها و تبديل آن به صميميت و دوستى نباشد، منجر به تشتت و تزلزل ميان آنها مى شود و به تعبير قرآن به فشل و سستى مى انجامد. 🔹به همين دليل «اصلاح ذات البين» از برترين عبادت ها شمرده شده است. حتى در روايتى به منزله «جهاد فى سبيل الله» عنوان گرديده كه «جَعَلَ النَّبِىُّ (ص) اَجْرَ المُصْلح بَيْنَ النّاسِ كَاَجْرِ المُجاهِدِ عِنْدَ النّاسِ؛ [۱] پيغمبر اكرم (ص) پاداش كسى را كه در ميان مردم صلح و صفا برقرار سازد، همچون كسى كه در راه خدا جهاد مى كند، قرار داد». بى شك جهاد موجب عزّت اسلام است و كسى كه ميان مردم تفاهم ايجاد مى كند و جامعه اسلامى را به وحدت و اتّحاد سوق مى دهد كار او هم موجب عزت اسلام و مسلمانان است. امام صادق (ع) مى فرمايد:  «صَدَقَةٌ يُحِبُّهَا اللهُ إِصْلاَحُ بَيْنِ النَّاسِ إِذَا تَفَاسَدُوا وَ تَقَارُبُ بَيْنِهِمْ إِذَا تَبَاعَدُوا؛ [۲] بخششى را كه خداوند دوست دارد، همان اصلاح ميان مردم است، هنگامى كه ميان آنها فسادى شود و نزديك ساختن آنها به يكديگر است به هنگامى كه از هم دور شوند». 🔹اين حديث از امام صادق (ع) معروف است كه به مفضل (يكى از ياران خود) دستور داده بود: «إِذَا رَأَيْتَ بَيْنَ اثْنَيْنِ مِنْ شِيعَتِنَا مُنَازَعَةً فَافْتَدِهَا مِنْ مَالِي؛ هنگامى كه بين دو نفر از پيروان ما مشاجره اى ببينى [كه مربوط به امور مالى باشد] از مال من بپرداز [و آنها را با هم صلح ده]»؛ لذا در روايتى مى خوانيم كه روزى دو نفر از شيعيان با هم اختلافى داشتند، مفضل آنها را به منزل خود دعوت و چهارصد درهم به مدعى پرداخت كرد و نزاع را خاتمه داد، سپس به آنها گفت: بدانيد اين از مال من نبود. [بلكه] از مال امام صادق (ع) بود كه براى حل اين گونه مشكلات در اختيار من گذارده است. [۳] 🔹اين بحث را با حديث ديگرى از احاديث فراوانى كه در اين زمينه وارد شده پايان مى دهيم: رسول خدا (ص) فرمود: «ألا أُخْبِرُكُمْ بِأفْضَل مِنْ دَرَجَةِ الصِّيامِ وَ الصَّلاةِ وَ الصَّدَقَةِ؟ إصْلاحُ ذاتِ الْبَيْنِ فَإنَّ فَسادَ ذاتِ الْبَيْنِ هِيَ الْحالِقَةُ؛ آيا به شما خبر بدهم به چيزى كه از درجه روزه و نماز و صدقه [و زكات] بالاتر است؟ آن اصلاح ذات البين است؛ زيرا فساد و اختلاف در ميان مردم نابوده كننده است». مرحوم علاّمه مجلسى پس از نقل روايت نبوى كه در كلام امام (ع) به آن اشاره شده، از امالى شيخ طوسى نقل مى كند كه پس از ذكر اين روايت مى نويسد: «منظور از «عَامَّةِ الصَّلاَةِ وَ الصِّيَامِ» در اينجا نمازها و روزه هاى مستحب است». [۵] گويا اين توضيح شيخ طوسى به قرينه روايت معتبرى از پيغمبر اكرم (ص) است كه فرمود: «هيچ كس بعد از انجام واجبات، عملى بهتر از اصلاح در ميان مردم انجام نداده است». [۶] پی نوشت‌ها؛ [۱] الكشف و البيان عن تفسير القرآن، ثعلبى نيشابورى، چ اول، ج ‏۹، ص ۸۰ [۲] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ چهارم، ج ۲، ص ۲۰۹ [۳] همان، ح ۳ و ۴ [۴] مجموعة ورّام‏، ورام بن أبي فراس، مكتبة فقيه‏، ‏چ اول‏، ج ‏۱، ص ۳۹ [۵] بحار الأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ دوم، ج ۷۳، ص ۴۴ [۶] الأمالي، طوسى، دار الثقافة، ‏چ اول‏، ص ۵۲۲ 📕پيام امام اميرالمومنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، چ اول‏، ج ۱۰، ص ۲۶۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ متاسفانه از نردبان نظام جمهوری اسلامی مظلوم استفاده می کنند و بالا می روند و سپس نردبان را می شکنند. ✍چرا برخی نهادهای نظام و برخی سخنرانان حزب اللهی نردبان کسانی می شوند که مواضع ضدانقلابی آن ها روشن و واضح است؟!