eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.7هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢چرا در آغاز سوره «برائت» بسم الله نیست؟ 🔹پاسخ اين سؤال صريحاً در حديثى از اميرالمؤمنين امام على (عليه السلام) چنين نقل شده است: «لَمْ تُنْزَلْ «بسم الله الرحمن الرحيم» عَلى رَأسِ سُورَةِ بَراءة لاَِنَّ بِسم الله لِلأَمانِ وَالرَّحْمَةِ، و نُزِلَتْ بَراءةُ لِرَفْعِ اْلاَمانِ، وَالسَّيْف فيه؛ [۱] «بسم الله الرحمن الرحيم» در آغاز سوره برائت نازل نشده است؛ زيرا بسم الله براى امان و رحمت است، و سوره برائت براى رفع امان [از كفار پيمان شكن] نازل شده و شمشير در آن نهفته است». 🔹جمعى عقيده دارند كه اين سوره دنباله سوره «انفال» است؛ چرا كه در سوره «انفال» سخن از پيمان ها است؛ و در اين سوره سخن پيرامون الغاى پيمانِ پيمان شكنان است؛ و به همين دليل «بسم الله» در ميان آن دو ذكر نشده است. اين معنا در روايتى از امام صادق (عليه السلام) نقل شده كه فرمود: «الانفال و براءة واحدة؛ [۲] سوره انفال و برائت يكى است!». 🔹اين احتمال نيز داده شده كه خداوند مخصوصاً براى تبيين اين حقيقت كه «بسم الله» جزء تمام سوره هاى قرآن می‌باشد، آن را در آغاز اين سوره نازل نفرموده است. جمع ميان اين سه فلسفه نيز كاملا ممكن است. پی نوشت‌ها؛ [۱] مجمع البيان فى تفسير القرآن، طبرسی، انتشارات ناصر خسرو، چ سوم، ج ۵، ص ۴، (علة ترك التسمية - فى أولها قراءة و كتابة...). همين حديث را فخر رازى از ابن عباس از على (ع) با كمى تفاوت نقل كرده، آن جا كه فرمود: «لاَِنَ بسم الله الرحمن الرحيم اَمانٌ و هذِهِ السورَةُ نُزِلَتْ يا لسَيْفِ و نَبْذِ الْعُهُود وَ لَيْسَ فيها اَمان». مفاتيح الغيب، فخرالدين رازى، دار احياء التراث العربى، چ سوم، ج ۱۵، ص ۵۲۲، سورة التوبة. [۲] مجمع البيان فى تفسير القرآن، طبرسى، انتشارات ناصر خسرو، تهران، چ سوم، ج ۵، ص ۴ 📕پیام قرآن، ناصر، مکارم شیرازی، دارالکتب الاسلامیه، چ نهم، ج ۱، ص ۴۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️سه عمل عظیم و بزرگ امام 🔹امام بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام داد؛ سه تحول بزرگ به وجود آورد. یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امت اسلامی و یکی در سطح جهان: 1⃣تحول در سطح کشور این بود که «انقلاب اسلامی» را در این کشور به وجود آورد. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست، و مردم سالاری را جایگزین آن کرد. این انقلاب یک نظام دست نشانده و ذلیل در مقابل قدرت‌ها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متکی به عزّت ملی را جایگزین آن کرد. 2⃣آنچه در سطح امت اسلامی روی داد، تحول در سطح امت است. «جریان بیداری اسلامی» را امام به راه انداخت. دوره انفعال و بی تحریکی در دنیای اسلام با حرکت امام به سمت ضعف و نابودی حرکت کرد. مسئله‌ی فلسطین پس از آن که به خیال صهیونیست‌ ها و پشتیبانان‌ شان یک مسئله‌ی تمام شده به حساب می‌آمد با تحول امام در سطح امت اسلامی به مسئله‌ی اول جهان اسلام تبدیل شد. 3⃣تحول سوم تحول در سطح جهان است. امام «فضای معنویت» و «توجه معنوی» را در دنیا زنده کرد؛ حتی در کشورهای غیر مسلمان. معنویت در زیر لگدکوبی سیاست‌های مادی‌گری و ضدّ معنوی از بین رفته بود. معنویت از یادها رفته بود. حرکت امام بزرگوار رنگ معنوی را در دنیا دوباره زنده کرد. 🔹این سه تحول هیچکدام سابقه ندارد. شاید در آینده هم شبیه اینها و نظیر اینها را نتواند انسان پیشبینی کند که به وجود بیاید. این مخصوص امام بزرگوار بود. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢شخصیت علمی و فرهنگی امام خمینی (بخش اول) 🔶تحصیل 💠تحصیل در خمین 🔹 (ره) در همان اوان کودکی آغاز به درس کرد و داخل منزل خود نزد معلمی به نام میرزا محمود به خواندن و نوشتن پرداخت و سپس قدم به مکتب گذاشت. در مکتب ملا ابوالقاسم، قرائت و تجوید قرآن را فرا گرفت. پیش اساتید دیگری به نام‌های شیخ جعفر و میرزا محمد به درس و آموزش ادامه داد. پس از اتمام دوره مکتب خانه، به مدرسه احمدیه می رود تا درس‌ های این مراکز جدیدالتاسیس را نیز تجربه کند. حسن مستوفی، فرزند خاله روح الله که در کودکی همدرس و همبازی هم بودند، می گوید: "ما با هم به مدرسه‌ای می رفتیم که به سبک مدارس فرانسوی، میز و صندلی داشت". 🔹در مدرسه نزد شخصی به نام آقا حمزه محلاتی به تعلیم خط پرداخت و پیش از ۱۵ سالگی، تحصیلات فارسی آن روز را به پایان رساند. تحصیل علوم اسلامی نظیر صرف و نحو و منطق را در محضر یکی از دایی‌ های خود به نام حاج میرزا محمد مهدی و برادر خود سید مرتضی پسندیده و آقا نجفی خمینی آغاز کرد و تا سال ۱۲۹۹ شمسی (۱۳۳۸ قمری) به تحصیل مقدمات در محضر آنان ادامه داد. ایشان در این سن اخبار کشور و شهر را پی می‌گرفت و در همه فعالیت‌ های مربوط به جوانان مدافع شهر، شرکت می‌جست. جمعه‌ها به میدان مشق تیر می‌رفت تا فنون دفاع را بیاموزد. 💠تحصیل در اراک 🔹سال ۱۳۳۹ه‌.ق (ره) برای تکمیل تحصیلات خود به اراک رفت. پیش از عزیمت به اراک، نخست تصمیم داشت که به اصفهان برود و در آن ادامه تحصیل دهد، اما آوازه شیخ عبدالکریم حائری یزدی که در آن سال‌ها در همه مراکز علمی پیچیده بود، خمینی جوان را به اراک کشاند. در اراک، وارد مدرسه سپهدار شد و بی‌درنگ، منطق را دوره کرد، نحو را به کمال آموخت و به بدیع و بیان احاطه یافت. در این دوره در محضر اساتیدی چون شیخ محمدعلی بروجردی، شیخ محمد گلپایگانی و آقا عباس اراکی تلمّذ کرد. 💠تحصیل در قم 🔹در سال ۱۳۰۱ه.ش (۱۳۴۰ه.ق.) که آیت‌ الله حائری حوزه علمیّه اراک را به شهر مقدّس قم انتقال داد، (ره) نیز که تازه کتاب مطوّل را شروع کرده بود به قم رفت و در مدرسه دارالشفا مسکن گزید و در حوزه جدید التاسیس قم تحصیلات خود را با جدّیت بیش‌تری نزد اساتید بزرگ مانند میرزا محمدعلی ادیب تهرانی، سید محمد تقی خوانساری و میرزا سید علی یثربی کاشانی دنبال کرد و با پشتکار و کوشش‌ های شبانه‌ روزی موفق شد تا سال ۱۳۰۶ ه.ش (۱۳۴۵ ه.ق) در ۲۵ سالگی سطوح عالیه را به پایان رسانیده و در حوزه درس مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری شرکت کند و پایه‌ های علمی و مبانی فقهی و اصولی خود را تحکیم بخشد و به درجه اجتهاد فائق گردد. 🔹شاید یکی از کسانی که دیدار با او در زندگی امام تاثیرگذار بوده است، آیت‌الله سید محمدتقی خوانساری باشد. دو سال بعد، در قم با حاج شیخ محمدرضا نجفی اصفهانی آشنا شد که فلسفه می‌دانست و در فلسفه غرب نیز دستی داشت. وی در قم داروینیسم و نقد آن را تدریس می‌کرد و مدتی روح‌ الله جوان در این درس حاضر شد. استاد دیگر امام در معقول، مرحوم حاج سید ابوالحسن رفیعی قزوینی است. محضر درس آن فیلسوف نامی، سه علم را به روح الله آموخت: ریاضیات، هیئت و فلسفه. 🔹از میان همه اساتید امام آن که بیش از همه روح او را اشباع می‌کرد، درس عرفان نظری مرحوم محمدعلی شاه آبادی بود. شش سال، گاه هر روز و گاه هر چند هفته یک روز، نزد او می‌رفت تا کنار فقه و فلسفه، عرفان را نیز بیاموزد. آشنایی امام با عرفان، چنان عمیق و گسترده بود که اگر به فقه و اجتهاد شهرت نمی یافت، اینک همگان او را فقط عارفی سترگ می شناختند که مدار عرفان در عصر حاضر است. علاوه بر این، در محضر آقا میرزا علی اکبر حکمی یزدی نیز علوم معنوی و عرفانی را در سینه اندوخت، و عروض و قوافی و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب را نزد مرحوم آقا شیخ محمدرضا مسجد شاهی آموخت. از آیت‌ الله حاج میرزا جواد ملکی تبریزی اخلاق و عرفان را فرا گرفت و هماره از او به بزرگی و پاک نهادی یاد می‌کرد. ... منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢امام علی (ع) از بیان حوادث آینده برای مردم چه اهدافی را دنبال می كرد؟ 🔹در بسيارى از خطبه هاى [۱] به مواردى برخورد مى كنيم كه (عليه السلام) از فتنه هاى مهمّى كه مردم در پيش داشتند، خبر مى دهد و در بسيارى از موارد، جزئيّات آن را نيز تشريح مى فرمايد و با صراحت مى فرمايد: «من اينها را از پيشوايم پيغمبر اكرم (صلى الله عليه و آله) آموختم». به نظر مى رسد كه هدف اميرالمؤمنين (عليه السلام) از اين پيشگويى ها دو چيز بوده است: 🔹نخست اينكه، به خاطر محبّتى كه اميرالمؤمنين (عليه السلام) به مردم داشته، در صدد بوده که آنان را آماده كند، تا ضايعات اين فتنه ها به حداقل برسد؛ درست مثل اينكه شخصِ آگاهى، مردم را از آمدن سيل، يا زلزله باخبر كند؛ گرچه مردم نمى توانند جلو آن را بگيرند، ولى با داشتن آگاهى قبلى، مى توانند خطرات آن را كم كنند. ديگر اينكه، به آنها بفهماند كوتاهى در جهاد و تنبلى و سستى و اختلاف هاى گوناگون و در يك جمله: «ارتكاب گناهان عظيم» چنين حوادثى را در پيش دارد؛ شايد بيدار شوند و توبه كنند و به راه خدا بازگردند. پی نوشت‌؛ [۱] نهج البلاغة، صبحی صالح، هجرت‏، قم‏، ‏۱۴۱۴ق، چ اول، ص ۱۴۷، (خطبه ۱۰۱)؛ نهج البلاغة، همان، ص ۱۸۶، (خطبه ۱۲۸)؛ نهج البلاغة، همان، ص ۱۸۷، (خطبه ۱۲۹) 📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية‏، تهران‏، ۱۳۸۶ش، چاپ اول‏، ج ۴، ص ۳۸۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ید واحده 🔹...تا آن وقت که «یک» (ید واحد) هستید، این «یک» را کسی نمی‌تواند بشکند. آن وقتی که متفرق شدید، صدها میلیون آدمی که هر کدام علی حده فکر می‌کنند، هر کدام برای خودشان می‌خواهند یک کاری بکنند، اینها به «یک شاهی» نمی‌ارزند. وقتی یک عده کمی باشند که اینها با هم باشند و برای خودشان نه، برای مقصدشان، برای کشورشان، برای اسلامشان، اگر بنا شد همه و لو جمعیت کم به این مقصد حرکت کردند، اینها به مقصد می‌رسند. بیانات حضرت امام ۶۴/۰۲/۰۴ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢«پانزده خرداد» سرآغاز نهضت امام خمينی (بخش اول) 🔹در مطالعه رخداد های سياسی و پديده های اجتماعی، چند عنصر مهم و اساسی را بايد همواره در نظر داشت؛ اول زمينه های پيدايش آن را بررسی کنيم، دوم تعريف درست و منطقی از پديده های اجتماعی و سياسی داشته باشيم، سوم رابطه علی و معلولی ميان پديده ها را بيابيم و چهارم در يک نگاه کلی و مجموعه ای بتوانيم عوامل گوناگون را از يک پديده به پديده ای ديگر ربط دهيم و تحليل ارائه دهيم. پاسخ به اين سوال که (ره) چه نقشی در ايجاد و پديد آمدن واقعه داشتند، احتياج به مطالعه بسيار و بررسی عوامل و ريشه های انقلاب اسلامی ايران دارد. در ابتدا بايد گفت خود حادثه ۱۳۴۲ يکی از زمينه ها و عواملی بود که در پيدايش حرکت عظيم و خروشان ملتی داشت که کشورشان وابسته به بيگانگان و سرسپردگان بوده است و اين موجب تبديل به يک پژواک جهانی گرديد و و پيآمد های آن را موجب گرديد. اندکی پيش از وقوع حادثه ، شاه به بهانه پيشرفت، توسعه و تمدن، رفورماسيون يا را مطرح کرد و آن را به رفراندوم گذاشت. 🔹مفاد اين اصلاحات و لوايح ششگانه، مسير را هموار می‌کرد و دين زدایی و مقابله‌ با اسلام و به‌ يغما بردن ثروت های عمومی حاصل آن بود. متعاقب آن (ره) اعلاميه ای در دوم بهمن ۱۳۴۱ در تحريم رفراندوم در تهران و شهرستانها منتشر کرد که موج عظيمی به حرکت درآمد و فرياد «رفراندوم قلابی، مخالف اسلام است» بلند شد. شاه در ۴ بهمن به قم رفت تا تکليف خود را با مرکز مخالف ها و روحانيت مشخص کند، ولی با شعار «اسلام پيروز است، استبداد محکوم است» مواجه شد، که در پی آن چندين کاميون سرباز به مدرسه فيضيه حمله کردند و بسياری از دکان ها و مغازه هايی را که در اعتراض به اعمال شاه بسته شده بود شکستند، و حضرت امام در پی اين يورش عنوان کرد که جای هيچگونه تفاهم با دستگاه حاکمه باقی نمانده و شاه بايد برای جبران اهانت و تجاوزی که به حريم روحانيت شده علم را از مقام نخست وزيری عزل کند. روز ۶ بهمن رفراندوم انجام شد و کندی رئيس‌ جمهور وقت آمريکا بلافاصله پيروزی شاه را تبريک گفت. 🔹سفير انگليس هم مراتب رضايتمندی ملکه انگليس را به علم اعلام داشت. اين رای گيری با فشار مقامات امنيتی و با شعار جاويد شاه انجام شد و با پنج ميليون و ششصد هزار رأی موافق در مقابل چهارصد هزار و پنجاه رای مخالف، به تصويب رسيد. [۱] (ره) در عيد فطر همان سال در اولين سخنرانی، مخالفت‌ خود را با شاه اعلام داشت و سپس به علمای قم پيشنهاد کرد تا عيد نوروز ۴۲ را به عزای عمومی تبديل سازند و با پيک و نامه و پيام اين تصميم را به سراسر کشور تسری دادند. همزمان با عيد نوروز که مصادف با سالگرد شهادت امام صادق (ع) شده بود، واقعه تهاجم به رخ داد، در اين رابطه نيز چون شاه علما و روحانيت را سد راه اقدامات ضد دينی و غرب پسند خود می ديد، به مدرسه فيضيه حمله کرد و حوزه و طلاب را به خاک و خون کشيد. مدرسه طالبيه تبريز نيز در همين زمان مورد يورش قرار گرفت و صدمات وارده بر طلاب با چاقو و دشنه و گلوله زياد بود. اين اعمال‌ رژيم‌ حاکم بيش از پيش تنفر عمومی را به سوی خود جلب کرد و روحانيون را مصمم به مبارزه طولانی ساخت و پايگاه مردمی (ره) را هر چه بيشتر مستحکم کرد. 🔹 اثر عظيمی در اجتماع و مردم داشت. استبداد دوره رضاخانی بازگشته بود و مردم اين حادثه را با واقعه مسجد گوهرشاد و ديکتاتوری رضا شاه مقايسه می‌کردند. عصر دوم فروردين ۱۳۴۲ منزل حضرت امام (ره) مرکز اجتماع مردم و روحانيون مبارز شد. امام در همان لحظه اول آگاهی از حمله‌ به‌ فيضيه، نقش سازنده يک رهبر را ايفا کرد؛ از بستن درب منزل با وجود شايعه حمله مأمورين به آن جلوگيری کرد و خود در ميان جمع باقی ماند و به آنها دلگرمی و شجاعت بخشيد و حتی عازم رفتن به مدرسه فيضيه بود. ایشان گفت بايد به فيضيه بروم و ببينم به طلبه ها چه می‌گذرد. در همان حالی که بسياری، روحانيت را شکست خورده می‌ديدند، امام در وضعيت پيش آمده پيروزی را مشاهده می‌کرد. در اينجا (ره) فتوای تاريخی خود را صادر کرد و در آن فتوا تقيه را حرام و اظهار حقايق را واجب دانستند و لو بلغ ما بلغ. ... پی‌نوشت‌؛ [۱] رک. به‌تاريخ‌ سياسی‌ ايران، جلال‌ الدین مدنی، انتشارات اسلامی، ج۱ منبع: وبسایت‌ مرکز مطالعات و پاسخگویی‌ به‌ شبهات حوزه علمیّه قم
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢«پل صراط» چيست و اعتقاد به آن چه آثار تربيتی دارد؟ 🔹 ، گذرگاهى است مخوف، لغزنده، خطرناك، باريكتر از مو، تيزتر از شمشير، گذرگاهى كه مواقف و ايستگاه هاى متعددى دارد و در هر موقف از چيزى سؤال مى كنند. در يك جا از نماز، جاى ديگرى از امانت و صله رحم، جايى از عدالت و مانند آن؛ گذرگاهى كه اجازه عبور از آن بدون ولايت پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) و اميرالمؤمنين امام على (عليه السلام) و تخلّق به اخلاق آنها امكان پذير نيست؛ 🔹و بالأخره گذرگاهى كه هر كس به مقدار نور ايمان و عمل صالحش توانايى عبور از آن را دارد و اگر كسى نتواند به سلامت، از آن بگذرد سقوطش در دوزخ حتمى است، و هرگز به كانون نعمت هاى معنوى و مادى پروردگار، يعنى بهشت راه نخواهد يافت. توجّه به اين معانى و ايمان به آن بدون شك بازتاب گسترده اى در اعمال انسان و تربيت او خواهد داشت و او را به دقت هرچه بيشتر در انتخاب راه هاى زندگى و جداسازى دقيق حقّ از باطل و تخلّق به اخلاق اولياء الله وادار مى سازد. 📕پيام قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية‏، تهران‏، ‏۱۳۸۶ش، چاپ نهم، ج ۶، ص ۱۵۰ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️امام از سرآمدان تاریخ ماست 🔹درباره‌ی امام بزرگوار اوّلین نکته این است که امام از سرآمدان تاریخ ما است؛ نه فقط از سرآمدان روزگار ما. سرآمدان کسانی هستند که در هر رشته‌ای، در هر بخشی از بخش های معارفی و عملیِ انسانها دارای عظمتند. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت، بعضی‌ها یک سر و گردن از دیگران برترند که به اینها می‌گوییم سرآمد. در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارند لکن بعضی‌ها مخصوص روزگار خودشان نیستند، [بلکه] سرآمد تاریخند. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢«پانزده خرداد» سرآعاز نهضت امام خمينی (بخش دوم و پایانی) 🔹 اثر عظيمی در اجتماع و مردم داشت. عصر دوم فروردين ۱۳۴۲ منزل حضرت امام (ره) مرکز اجتماع مردم و روحانيون مبارز شد. امام در همان لحظه اول آگاهی از حمله‌ به‌ فيضيه، نقش سازنده يک را ايفا کرد. ایشان گفت بايد به فيضيه بروم و ببينم به طلبه ها چه ميگذرد. در همان حالی که بسياری، روحانيت را شکست خورده می‌ديدند، امام در وضعيت پيش آمده پيروزی را مشاهده ميکرد. آيت الله سيد محسن حکيم که مقيم نجف بود پس از اطلاع از وضع دولت در مقابل روحانيت، از علمای قم دعوت کرد تا به عراق مهاجرت نمايند. امام در نشستی که با مقامات روحانی قم داشت، متن تلگراف آقای حکيم را مورد بررسی قرار داد و پس از مشاوره و تبادل نظر به اين نتيجه رسيد که مهاجرت از ايران، جز خالی کردن ميدان، برای رژيم و بی رهبر و سرگردان کردن مردم مبارز و تازه به پا خاسته، چيزی در بر ندارد. 🔹بعد از آن حکومت پهلوی تصميم می‌گيرد تا طلاب را به سربازی بفرستد تا خشم خود را از حرکت های مدبرانه امام ابراز دارد. در تاريخ ۲۰ فروردين ۱۳۴۲ زمان اعزام روحانيان قم و اصفهان به سربازی صادر شد و مأموران رژيم با طرز وحشيانه ای در کوچه و خيابان ها به دستگيری روحانيان جوان پرداختند. همزمان با فرا رسيدن ماه محرم، (ره) اعلاميه صادر کرد و خطاب به گويندگان اسلامی و سران هيأت های عزاداری، شيوه سوگواری در عاشورا و عاشوراها را نشان داد. به دنبال صدور اين اعلاميه، محافل و مجالس عزاداری حضرت سيد الشهداء (ع) راه صحيح و مسير اصلی را باز يافت، و جلوه انقلابی به خود گرفت. اکثريت قريب به اتفاق گويندگان اسلامی، از مرکز شهر و اطراف آن و نيز بسياری از شهرستان ها در منابر، به روشنگری و افشاگری پرداختند و عليه اعمال‌ خيانت‌بار رژيم شاه و نقشه های استعماری او عليه اسلام و ايران سخن راندند. 🔹خطرات روز افزون صهيونيسم را بازگو کردند و با بررسی جنايات پادشاهان گذشته، ماهيت شاه را نشان دادند. برای نخستين بار بود که در دسته های عزاداری عليه اسرائيل شعار داده می‌شد. اين حرکت حماسی مردمی و پشتيبانی بی‌دريغ توده ها از امام و اوج نهضت ضد انقلاب سفيد که با فرا رسيدن محرم ۴۲ ايران زمين را به لرزه درآورده بود، را سخت وحشت زده ساخت. به دنبال اين جريان تظاهرات تاريخی يازدهم محرم به وقوع پيوست و شعارهای «خمينی، خمينی، بت شکنی خمينی»، «خمينی تو فرزند حسينی» در فضای مسجد شاه، طنين افکن شد. تمام‌ اين‌ جريانات به تدبير حکيمانه‌ (ره) و هدايت و رهبری ايشان بود و رژيم اين را به خوبی دريافته بود، لذا فهميد بايد به مرکز روحانيون حمله برد. شب ۱۲ محرم ۱۳۸۳ق، مطابق با خرداد ۴۲ حمله رژيم شاه به سنگر روحانيت آغاز شد. 🔹آدم دزدان سازمان امنيت، در مرکز و بسياری از شهرها به آدم‌ربايی دست زدند و روحانيان مبارز، گويندگان اسلامی و پيروان راه خمينی را هرجا که يافتند دستگير و روانه زندان کردند. ساعت ۳/۵ بعد از نيمه شب ۱۵ خرداد، کاميون های نظامی وارد قم شدند و در اطراف منزل و باغ اناری که پشت منزل امام خمينی (ره) قرار داشت سنگر گرفتند و لحظه بعد به منزل ايشان يورش بردند. ابتدا امام را نيافتند، ولی بعد امام که متوجه شد خودش آمد. بعد از دستگيری حضرت امام، حاج سيد مصطفی فرزند امام از روی پشت بام فرياد زد، مردم، خمينی را بردند...، مردم خمينی را گرفتند. اين خبر در قم انقلاب به پا کرد. خبر دستگيری امام، تلفنی به مقامات برجسته روحانی، ملی و سياسی پايتخت رسيد. ساعتی بعد اين خبر در سراسر تهران مثل بمب صدا کرد. دانشجويان کلاسها را ترک کردند و بازار تعطيل و همه به خيابان ها ريخته و دامنه تظاهرات گسترش يافت. 🔹تظاهر کنندگان خشمگين با هدف سرنگونی شاه به پاخاسته بودند. مردم به مراکز حساس حمله کردند و به سوی کاخ مرمر تظاهرات کردند. گروهی نيز به منظور به دست گرفتن راديو به ميدان ارک و اداره انتشارات راديو يورش بردند. با اوج گرفتن اين قيام سراسری، در معرض سقوط و واژگونی قرار گرفت. رگبار گلوله به سوی مردم باريدن گرفت و نيروهای رژيم دژخيم پهلوی با تانک های خود کشتار عظيمی را در اطراف کاخ مرمر به راه انداختند. بدين ترتيب جريان ۱۵ خرداد ۴۲ به وقوع پيوست. البته بعداً حضرت امام بعد از آزادی، مجدداً در سال ۴۳ دستگير و تبعيد شدند، ولی زمينه های انقلاب اسلامی ايران و بايدهای مردمی آن مستحکم گرديد، و اين نبود جز تلاش، مجاهدت، تدبير، آينده نگری، شجاعت و خدا محوری در انديشه سياسی حضرت (ره) و بدين ترتيب اين به عنوان سرآغازی برای نهضت امام خمينی(ره) در تاريخ سياسی معاصر ايران به ثبت رسيد. منبع: وبسایت‌ مرکز مطالعات و پاسخگویی‌ به‌ شبهات حوزه علمیّه قم
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ فردریش نیچه : وقتی نزد زن میروی شلاق را فراموش نکن ! ⭕️ برتراند راسل : زن ، دروازه جهنم و ام الفساد است ! ⭕️ ناپلئون بناپارت : زن ساخته شده که تسلیم مرد باشد ! ⭕️ زیگمون فروید : بدبختی زن زمانی تسکین میابد که بتواند دختری به دنیا بیاورد ! ⭕️ آرتور شوپنهاور : زن حیوانی است با گیسوان بلند و افکار کوتاه ! ✅ امام خمینی : زن نقش بزرگی در اجتماع دارد ؛زن مظهر تحقق آمال بشر است
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک ساعت و نیم صحبت بدون لغت فرنگی ما چقدر میتونیم؟🤔 🔺متعهّدتر از رهبر انقلاب به زبان فارسی پیدا می‌کنیم؟ واقعا نه!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 / پیش‌بینی سیدالعارفین آیت‌الله سید علی قاضی از آینده انقلاب اسلامی ایران: پس از سید روح‌الله خمینی و در زمان نائب (جانشین) ایشان، امام زمان(عج) قیام می‌کنند. إنهم یَرَونَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً آنها ظهور را دور می‌بینند و ما آن را نزدیک می‌بینیم
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادعا کرده: «کمپینی راه اندختیم با عنوان من دریاچه اورمیه هستم . کمپین یک میلیون امضا بود که یک میلیون و هشتصد هزار امضا جمع و تحویل سازمان ملل شد. سازمان ملل از طریق ژاپن کمک میلیونها دلاری کرد. نمیدانم آن پول کجا رفت و دریاچه هم همچنان خشک است» 🔹️امیدواریم جناب کیانیان اسناد کمپین ادعایی و پول ادعایی از طرف سازمان ملل رو منتشر کنن تا بدونیم پول به چه کسی یا چه نهادی داده شده! 🔹️ چطور ژاپن تونسته به ایران کمک بکنه اونم وقتی پول خود ایران در ژاپن بلوکه شده و امکان انتقالش نیست؟اگر ژاپن همچین ساز و کار انتقال ارزی داشت که پول های خود ما اون جا بلوکه نمیشد! 🔹️جناب کیانیان درسته منبع خبر هاتون رسانه های معانده اما وقتی انسان از دریاچه ارومیه حرف میزنه حداقل باید بدونه سطح آب نسبت‌به مهر پارسال ۲۹ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده و خشک نشده اتفاقا در حال احیا شدنه! 🔹️میخوایید بگید هزینه ای که برای دریاچه ارومیه میشه از طرف دولت نیست و کار ما و تلاش ماست؟ ایراد نداره اما حداقل اطلاعات غلط راجع به خشک شدن دریاچه ارومیه به مردم ندید!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🇮🇷 📝 زن، زندگی، ویزا! | وقتی مریضی چشم هم سیاسی می‌شود! 🍃🌹🍃 🔻راحله امیری، یکی از اغتشاشگرانی که در ایام آشوب‌های ۱۴۰۱، مدعی شده بود که چشمم توسط نیروهای امنیتی آسیب دیده، پس از گذراندن دوره بلاگری، به ایتالیا مهاجرت کرده است! اتفاقی که البته اهمیت چندانی ندارد اما از جنبه «درد فروشی» برای ویزا قابل تحلیل است؛ در واقع از طریق بررسی پرونده «راحله امیری» می‌توان به یک جریان رایج در اوباش سیاسی امروز پی برد. 🔹ماجرای چشم راحله امیری نیز یکی از پر فراز و نشیب‌ترین داستان‌های بلوای «زن، زندگی، آزادی» بود. فردی که در ابتدا مدعی شده بود که چشمش توسط نیروهای امنیتی کور شده است و آن را تخلیه کرده‌اند. اما چندی بعد با چشم‌بند از خود رونمایی کرد که در آن مسئله نیز شائبه‌های فراوانی وجود داشت. اکنون نیز حواسش هست پلک‌های خود را در عکس‌ها بفشارد تا تشت رسوایی‌اش بیش از این از روی بام نیافتد! 🔺او در پست آخر اینستاگرام خود، در حالی که با چهره‌ای خندان در شهر ونیز ایستاده است، متنی تراژیک پیرامون ترک کردن ایران نوشته است! او این مهاجرت را شروع فصل جدید زندگی خود خوانده است. البته می‌توان گفت این مهاجرت واقعا فصل جدیدی در زندگی وی است؛ او توانست مانند خیلی‌ها، برداشت خود از کِشتی که در ماه‌های اخیر کرده بود انجام دهد و ویزای خود را بگیرد. داستان‌سرایی‌ها درباره مجرمین سیاسی و امنیتی علاوه بر قصد کلانِ «ایجاد پرونده حقوق بشری علیه ایران»، آورده خوبی برای صاحبان این پرونده‌ها دارد و آن‌ها را به قصد دیرینشان، یعنی مهاجرت می‌رساند!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 📝 خاطره‌ای عجیب از آیت الله بهجت؛ ماجرای تأخیر ارتحال حضرت امام 🍃🌹🍃 🔸فرزند آیت الله بهجت از ماجرای عجیب تأخیر ده ساله ارتحال امام خمینی و عمر دوباره‌ای که خداوند به امام بخشید می‌گوید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👏(حتماببینید) 👌آفرین و درود بر این سطح فکر و جوابهای زیبا... 🌺 چرا چادر مشکی؟ جوابش را ببینید
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️با برای اولین بار از قدم زدن در خیابان لذت بردم. صحبتهای جالب «رُزالی» بانوی تازه مسلمان بریتانیایی که روزگاری بازیگر هالیوود بوده است و هم اکنون علاوه بر فعالیت تبلیغی برای اسلام در شبکه های اجتماعی، به فیلمسازی برای معرفی اسلام به غیر مسلمانان می پردازد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍇 انگور خوشه ای 10 دلار در آمریکا 🍇 اعتراض شهروند آمریکایی به افزایش قیمت میوه در این کشور. 🍇 یک خوشه انگور شده ۱۰ دلار این فقط اندازه یک وعده بچه‌های من است چطور با این وضع به بچه‌ها شیرینی‌جات طبیعی بدیم؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎥خفت‌گیری و سرقت یک پرشیا کمتر از ۱۵ ثانیه! 🔷شهرک دانشگاه اهواز ♻️👇🏻
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵🎥 ماجرای جالب نان و نمکی که آهنگری را به پادشاهی رساند! ♻️
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎥وقتی سفیر سابق آمریکا گستاخانه دست کشورش را رو می‌کند؛ افزایش فشار اقتصادی به وسیله تحریم برای ایجاد خشم عمومی در ایران!! 🔷مارک والاس، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل: سیاست موفق برای مهار یا فشار آوردن چند وجه دارد که سیاست تحریم و طراحی گزینه نظامی و ضربه زدن به منافع ایران در جهان از وجه‌های آن هستند! ♻️👇🏻
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۳۴ سال است رهبرمان هستی ☺️ ۳۴ سال ایستادی و راهبری کردی و ما را ایستادن آموختی 👌 ۳۴ سال، دردها را به جان خریدی و به ما امید بخشیدی و به آینده‌های روشن بشارتمان دادی 😊 ۳۴ سال، انقلاب عزیز و گرانقدرمان را حفاظت کردی. ☺️ ۳۴ سال چشم امید مستضعفان و مظلومان جهان شدی 😊 خدا قوت مولای من! سالروز آغاز رهبری ات مبارکمان باد! •┈┈••✾🕊🕊✾••┈• 🌴الّلهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ🌴