هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢آیا قرآن تربیت خانوادگی و وراثت را در شکل گیری اخلاقیات انسان ها موثر می داند؟ (بخش اول)
🔹اوّلين مدرسه براى تعليم و تربيت #كودك محيط #خانواده است، و بسيارى از زمينه هاى اخلاقى در آنجا رشد و نمّو مى كند؛ محيط سالم يا ناسالم خانواده تأثير بسيار عميقى در پرورش فضائل اخلاقى، يا رشد رذائل دارد، و در واقع بايد سنگ زيربناى اخلاق انسان در آنجا نهاده شود.
اهمّيّت اين موضوع، زمانى آشكار مى شود كه توجّه داشته باشيم اوّلاً #كودك، بسيار اثر پذير است، و ثانياً آثارى كه در آن سنّ و سال در روح او نفوذ مى كند، ماندنى و پا برجا است! اين حديث را غالباً شنيده ايم كه امام على (ع) فرمود: «اَلْعِلْمُ (فى) الصّـِغَرِ كَالنَّقْشِ فى الْحَجَرِ؛ [۱] تعليم در كودكى همانند نقشى است كه روى سنگ كنده مى شود [كه ساليان دراز باقى و برقرار مى ماند]».
🔹 #كودك بسيارى از سجاياى اخلاقى را از پدر و مادر و برادران بزرگ و خواهران خويش مى گيرد؛ شجاعت، سخاوت، صداقت و امانت، و مانند آنها، امورى هستند كه به راحتى كودكان از بزرگترهاى خانواده كسب مى كنند؛ و رذائلى مانند دروغ و خيانت و بى عفّتى و ناپاكى و مانند آن را نيز از آنها كسب مى نمايند. افزون بر اين، صفات اخلاقى پدر و مادر از طريق ديگرى نيز كم و بيش به فرزندان منتقل مى شود، و آن از طريق عامل وراثت و ژنها است. ژنها تنها حامل صفات جسمانى نيستند، بلكه صفات اخلاقى و روحانى نيز از اين طريق به فرزندان منتقل مى شود، هرچند بعداً قابل تغيير و دگرگونى است، و جنبه جبرى ندارد تا مسؤوليّت را از فرزندان بطور كلّى سلب كند.
🔹به تعبير ديگر، پدر و مادر از دو راه در وضع اخلاقى فرزند اثر مى گذارند: از طريق #تكوين و #تشريع، منظور از تكوين در اينجا صفاتى است كه در درون نطفه ثبت است و از طريق ناآگاه منتقل به فرزند مى شود، و منظور از تشريع، تعليم و تربيتى است كه آگاهانه انجام مى گيرد، و منشأ پرورش صفات خوب و بد مى شود. درست است كه هيچ كدام از اين دو جبرى نيست، ولى بدون شك زمينه ساز صفات و روحيّات انسانها است، و بسيار با چشم خود ديده ايم كه فرزندان افراد پاك و صالح و شجاع و مهربان، افرادى مانند خودشان بوده اند و بعكس، آلوده زادگان را در موارد زيادى آلوده ديده ايم. بى شك اين مسأله در هر دو طرف استثنائاتى دارد كه نشان مى دهد تأثير اين دو عامل (وراثت و تربيت) تأثير جبرى غير قابل تغيير نيست. با اين اشاره به قرآن مجيد مراجعه می کنیم و مواردى را كه قرآن به آن اشاره كرده است، مورد بررسى قرار مى دهيم.
🔹در سوره نوح آيه ۲۷، سخن از قوم نوح است، كه وقتى تقاضاى نابودى آنها را به عذاب الهى مى كند، تقاضاى خود را با اين دليل مقرون مى سازد، كه اگر آنها باقى بمانند ساير بندگان تو را گمراه مى كنند و جز نسلى فاجر و كافر از آنها متولّد نمى شود؛ «اِنَّكَ اِن تَذَرْهُمْ يُضِلّوُا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا اِلاّ فاجِراً كَفّاراً». اين سخن ضمن اين كه نشان مى دهد افراد فاسد و مفسد كه داراى نسل تبهكار هستند، از نظر سازمان خلقت، حقّ حيات ندارند و بايد به عذاب الهى گرفتار شوند و از ميان بروند، اشاره به اين حقيقت است كه محيط جامعه، تربيت خانوادگى، و حتّى عامل وراثت مى تواند در اخلاق و عقيده مؤثّر باشد. قابل توجّه اين كه نوح پيامبر (ع) بطور قاطع مى گويد: تمام فرزندان آنها فاسد و كافر خواهند بود، چرا كه موج فساد در جامعه آنها به قدرى قوى بود كه نجات از آن، كار آسانى نبود؛ نه اين كه اين عوامل صددرصد جنبه جبرى داشته باشد و انسان را بى اختيار به سوى خود بكشاند.
🔹بعضى گفته اند آگاهى نوح نبی (ع) بر اين نكته به خاطر وحى الهى بوده، كه به نوح فرمود: «اَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ اِلاّ مَنْ قَدْ آمَنَ؛ [هود، ۳۶] جز آنها كه [تاكنون] ايمان آورده اند، ديگر هيچ كس از قوم تو ايمان نخواهد آورد!». ولى روشن است اين آيه، شامل نسل آينده آنها نمى شود، بنابراين بعيد نيست كه نسبت به نسل آينده بر اساس امور سه گانه (محيط، تربيت خانوادگى و عامل وراثت) قضاوت كرده باشد. در بعضى از روايات، آمده كه فاسدان قوم نوح هنگامى كه فرزند آنها به حدّ تميز مى رسيد، او را نزد نوح پيامبر (ع) مى بردند، و به كودك مى گفتند اين پيرمرد را مى بينى، اين مرد دروغگويى است، از او بپرهيز، پدرم مرا اين چنين سفارش كرده (و تو نيز بايد فرزندت را به همين امر سفارش كنى)! و به اين ترتيب نسلهاى فاسد، يكى پس از ديگرى مى آمدند و مى رفتند. [۲] #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] بحار الأنوار، مجلسى، دار إحياء التراث العربی، چ دوم، ج ۱، ص ۲۲۴، باب ۷ آداب طلب العلم و أحكامه...
[۲] مفاتيح الغيب، فخرالدين رازى، دار احياء التراث العربى، چ سوم، ج ۳۰، ص۶۵۹، [سورة نوح، آية ۲۷]
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#تربیت #وراثت #اخلاق
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️امام علی (علیه السلام) در خطبه ۱۸۷ نهج البلاغه وضعیت «آخر الزمان» را چگونه توصیف می نماید؟
🔹 #امام_على (ع) در آغاز خطبه ۱۸۷ #نهج_البلاغه گروهى از خاصّان درگاه پروردگار را نام برده كه اجمالا مأموريت مهمّى بر دوش دارند و مى فرماید: «أَلَا بِأَبِی وَ أُمِّی هُمْ مِنْ عِدَّةٍ أَسْمَاؤُهُمْ فِي السَّمَاءِ مَعْرُوفَةٌ وَ فِي الْاَرْضِ مَجْهُولَةٌ». (هان! پدر و مادرم فدايشان باد! همان گروهى كه نامشان در آسمان معروف است و در زمين مجهول). قراين متعدّد نشان مى دهد كه منظور از این گروه و مأموریتشان، #امام_مهدى (عج) و ياران خاصّ اوست؛ زيرا اميرالمؤمنين (ع) بعد از اين جمله از حوادث سخت و دردناكى خبر مى دهد كه انسان را به ياد علائم #آخرالزمان و ظهور امام مهدی (عج) مى اندازد. افزون بر اين، در بخشى از خطبه كه مدائنى در كتاب «صفّين» آورده است، اشاره به #خسف_بيداء شده است؛ يعنى شكافتن بيابان و فرو رفتن گروهى در آن و مى دانيم كه «خسف بيداء» جزو علائم ظهور #امام_زمان (عج) است كه در روايات به آن اشاره شده است.
🔹از اينجا روشن مى شود كه مأموريت آنها همان مأموريتى است كه در روايات فراوان در منابع شيعه و اهل سنّت درباره #امام_مهدى (عج) آمده است كه: «يَمْلَاُ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً». سپس امام علی (ع) پيشگويى هايى از حوادث دردناك آینده دارد كه در انتظار مردم است؛ حوادثى كه شبيه علاماتى است كه براى ظهور حضرت مهدى (عج) ذكر شده، مى فرمايد: «أَلَا فَتَوَقَّعُوا مَا يَكُونُ مِنْ إِدْبَارِ أُمُورِكُمْ، وَ اِنْقِطَاعِ وُصَلِكُمْ، وَ اِسْتِعْمَالِ صِغَارِكُمْ». (بدانيد شما بايد منتظر عقبگرد در امور خويش و گسيختگى پيوندها و روى كارآمدن خردسالان و بى كفايتان باشيد). بديهى است هنگامى كه افراد كم تجربه و خام و نالايق در اجتماعى بر سر كار آيند عقبگردها شروع مى شود و پيوندهاى اجتماعى مى گسلد!
🔹حال چرا گروهى از زمامداران براى مديريتها به سراغ صغار و كم تجربه ها مى روند؟ فقط براى آن است كه آنها بندگانى هستند «جان و دل بر كف، چشم بر امر و گوش بر فرمان»، و اين بزرگترين عامل بدبختى آنهاست. آنگاه اميرالمؤمنين (ع) به شرح گسترده اى درباره اين حوادث دردناك پرداخته، چنين مى فرمايد: «ذاكَ حَيْثُ تَكُونُ ضَرْبَةُ السَّيْفِ عَلَى الْمُؤْمِنِ أَهْوَنَ مِنَ الدِّرْهَمِ مِنْ حِلِّهِ، ذَاكَ حَيْثُ يَكُونُ الْمُعْطَى أَعْظَمَ أَجْراً مِنَ الْمُعْطِی». (و اين وضع در زمانى است كه ضربه شمشير بر مؤمن، آسان تر است از يافتن يك درهم حلال و اين در زمانى است كه اجر و پاداش گيرنده از دهنده بيش تر است!).
🔹امام علی (ع) در اين بخش از خطبه، قبل از هر چيز مسئله حلال و حرام اموال را يادآور مى شود، زيرا سرنوشت مادى و معنوى جامعه ها به آن بستگى دارد؛ مى فرمايد: به قدرى اموال آلوده و حرام و غصب و رشوه و تقلب در جامعه زياد مى شود كه به دست آوردن يك درهم حلال از تحمل ضربه شمشير در يك جنگ مشكل تر مى شود و به همين دليل آنهايى كه انفاق در راه خدا مى كنند كمتر مشمول اجر و پاداش الهى مى شوند، چون مى دانند كه اموالشان پاك نيست؛ ولى گيرندگان كه از اين معنا باخبر نيستند يا مى دانند ولى به حكم اضطرار، آن مال مشكوك يا حرام را مى گيرند، مسئوليتى در پيشگاه خدا ندارند و اجر و پاداششان بيشتر است، در حالى كه در يك جامعه سالم مطابق حديث معروف: «اِنَّ الْيَدَ الْعُلْيا خَيْرُ مِنَ الْيَدِ السُّفْلى» [۱] (دست بالا [دهنده] بهتر از دست پايين [گيرنده] است) قضيه بر عكس است يعنى مُعطِی [دهنده] اجرش بيشتر از مُعطَى [گيرنده] است. #ادامه👇
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔹سپس به مشكلات ديگر آن جامعه فاسد كه مردم بايد به حكم اجبار در انتظار آن باشند، پرداخته مى فرمايد: «ذَاكَ حَيْثُ تَسْكَرُونَ مِنْ غَيْرِ شَرَابٍ، بَلْ مِنَ النِّعْمَةِ وَ النَّعِيمِ، وَ تَحْلِفُونَ مِنْ غَيْرِ اِضْطِرَارٍ، وَ تَكْذِبُونَ مِنْ غَيْرِ إِحْرَاجٍ». (اين امر هنگامى رخ مى دهد كه مست مى شويد بى آنكه شراب خورده باشيد، بلكه مست نعمت و فزونى امكانات هستيد و سوگند ياد مى كنيد، بى آنكه مجبور باشيد و دروغ مى گوييد در حالى كه ناچار نيستید). اين بلاهاى سه گانه در هر جامعه اى باشد آن را به ويرانى مى كشد، ثروتمندان، مستِ ثروت شوند و خدا و خلق او را به فراموشى بسپارند كه مستى نعمت از مستى شراب خطرناكتر است. مستى شراب ممكن است با گذشتن يك شب پايان يابد؛ ولى مستى نعمت ممكن است يك عمر باقى بماند.
🔹همچنين قسم خوردن بى جهت، ارزش نام خدا را پايين مى آورد و دروغ گفتن بدون اجبار، پايه هاى اعتماد را لرزان مى سازد و زندگى در چنين جامعه اى بسيار مشكل و طاقت فرساست. و در پايان اين پيشگويى، چنين مى فرمايد: (و اين، هنگامى خواهد بود كه بلاها شما را مى گزد و مجروح مى سازد آن گونه كه جهاز نامناسب شتر، پشت او را مى آزارد [و مجروح مى كند، آه] اين رنج و سختى چه طولانى است و اين اميد رهايى چه دور!)؛ «ذَاكَ إِذَا عَضَّكُمُ [۲] الْبَلَاءُ كَمَا يَعَضُّ الْقَتَبُ غَارِبَ الْبَعِيرِ، مَا أَطْوَلَ هذَا الْعَنَاءَ، وَ أَبْعَدَ هذَا الرَّجَاءَ!». در اينجا توجّه به دو نكته لازم است: نخست اينكه چرا امام علی (ع) مشكلات و بلاها را تشبيه به «قتب»؛ (جهاز چوبى مخصوص شتر كه براى حلّ مشكل كوهان او گذارده مى شود) كرده است كه پشت شتر را مى آزارد؟ بعيد نيست اين تشبيه از آن رو باشد كه «قتب» را براى رهايى از مشكل برآمدگى كوهان شتر مى گذارند، ولى مشكل ديگرى ايجاد مى شود كه پشت و گردن شتر را آزار مى دهد و گاه مجروح مى كند.
🔹حوادث و بلاهاى آن زمان نيز چنين است كه هر چاره اى براى آن انديشيده شود، مشكل ديگرى دامان مردم را مى گيرد. ديگر اينكه اميرالمؤمنين (ع) چگونه مى فرمايد: «اميد نجات دور است»، در حالى كه بعضى از روايات اميد نجات را نزديك دانسته است؟ پاسخ آن است كه ظهورِ آن حضرت مشروط به شرايطى است كه اگر آن شرايط تحقق يابد، نزديك است و اگر تحقّق نيابد دور است و به تعبير ديگر: مؤمنان مى توانند با فراهم كردن شرايط ظهور، يعنى خودسازى و آمادگى كامل و دعاهاى پى درپى، ظهور آن حضرت را نزديك سازند و هر گاه اين امور ترك شود ظهور به تأخير خواهد افتاد، بنابراين ظهور از يك نظر نزديك است و از يك نظر دور و اميدواريم كه به لطف پروردگار نزديك باشد.
پی نوشتها؛
[۱] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، ۱۴۰۷ق، چ چهارم، ج ۴، ص ۱۱
[۲] «عَضَّ» از «عضّ» بر وزن «خزّ» در اصل به معناى گاز گرفتن با دندان است، سپس به كنايه در مورد حوادثى كه انسان را ناراحت مى كند، به كار رفته است.
📕پيام امام امير المؤمنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية، ۱۳۸۶ش، چ اول، ج۷، ص۲۵۰
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#آخرالزمان #امام_زمان #امام_مهدی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 50 میلیون مرگ و میر افزایش یافته در هند
🔻«جیسون هیکل» استاد موسسه علوم و فناوری محیطی (ICTA-UAB) و عضو انجمن سلطنتی هنر و «دیلن سالیوان» دانشجوی کارشناسی ارشد در گروه اقتصاد سیاسی در دانشگاه سیدنی در مقالهای به بررسی آمار مرگ و میرهندیها در دوران استعمار بریتانیا بین سالهای ۱۸۸۰ تا ۱۹۲۰ پرداخته اند.
🔻کارشناسان توافق دارند که دوره ۱۸۸۰ تا ۱۹۲۰ - اوج قدرت امپراتوری بریتانیا - به ویژه برای هند ویرانگر بود. سرشماریهای جامع جمعیتی که توسط رژیم استعماری در دهه ۱۸۸۰ انجام شد، نشان می دهد که میزان مرگ و میر در این دوره به طور قابل توجهی افزایش یافته است، از ۳۷.۲ مرگ به ازای هر هزار نفر در دهه ۱۸۸۰ به ۴۴.۲ مرگ به ازای هر هزار نفر در دهه ۱۹۱۰. امید به زندگی نیز در هند در طی این سالها از ۲۶.۷ سال به ۲۱.۹ سال کاهش یافت.
🔻در مقاله ای که اخیراً در مجله توسعه جهانی منتشر شده، دادههای سرشماری برای تخمین تعداد افرادی که توسط سیاستهای امپراتوری بریتانیا در طی این چهار دهه بیرحمانه کشته شدند، آمده است.
🔻اگر از این دادهها به عنوان مبنایی برای مرگ و میر «عادی» استفاده کنیم، متوجه میشویم که حدود ۵۰ میلیون مرگ و میر بیش از حد تحت استعمار بریتانیا در دوره ۱۸۹۱ تا ۱۹۲۰ در هند رخ داده است.
#انگلیس
#حقوق_بشر
#کشتار
#هند
🔴 هزاران گزارش مستند از تاریخ جنایتبار اروپا و آمریکا
هدایت شده از mesaghمیثاق
🎉 افتتاح یک واحد تولیدی با سرمایهگذاری ۶۴ میلیارد تومانی
⚙ واحد تولیدی الیاف ارغوان گستر سپید افتتاح شد. این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع واقع در شهرک صنعتی ایوانکی با سرمایهگذاری ۶۴ میلیارد تومانی و ظرفیت تولید ۸۰۰۰ تن الیاف استیپل پلیاستر زمینهی اشتغال ۶۰ نفر رو فراهم کرده ...
بیشتر بخوانید
📆۱۴۰۲/۴/۷
#افتتاح
#صنعتومعدن
#اقتصادی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ساخت دستگاه اصلاح الگوی راه رفتن
🇮🇷 دستگاه اصلاح الگوی راه رفتن، استانداردهای داخلی و خارجی رو کسب کرده و با هزینهای کمتر نسبت به نمونههای خارجی در بازار داخل عرضه میشه✌️
بیشتر بخوانید
📆۱۴۰۲/۴/۷
#ساختوتولید
#پزشکی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🎥 رئیسی مشکل آب آشامیدنی مردم کرمان رو که ۱۲ سال تاخیر داشت یه ساله حل کرد✌️
خبر تکمیلی
بهزودی در خوشخبر
📆 ۱۴۰۲/۴/۹
#آببرقگازتلفن
هدایت شده از mesaghمیثاق
❇️ خوابی که کشیش آفریقایی رو مسلمان و زائر حج کرد
ابراهیم ریچموند؛ کشیش مسیحی که حدود سه ماه پیش مسلمان شده و پیش از این به مدت ۱۵ سال رئیس یک جماعت دینی در کلیسایی در آفریقای جنوبی بوده و هزاران مرید داشته، رؤیایی میبینه و ماجرای مسلمان شدنش رو این طور تعریف میکنه:
در اتاق کوچکی در کلیسا خوابیده بودم که صدایی شنیدم که میگفت: «به مردانت بگو لباسهای سفید بپوشند». گفتم: «لباس مسلمانی!» انتظار داشتم این فقط یک رؤیا باشه اما رؤیا بیش از یکبار تکرار شد!
ریچموند پس از دیدن چندین باره این خواب، به پیروانش میگه که همگی لباس احرام به تن کنند و بعد از اون همگی مسلمان میشن.
توضیح بیشتر + فیلم
📆۱۴۰۲/۴/۶
#بینالمللی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظه پرواز هواپیمای ساخت ایران
👌وعدهای که محقق شد
🛫 به لطف خدا اولین پرواز موفق هواپیمای سیمرغ انجام شد و به مدار خدمترسانی اضافه شد. هواپیمای مسافربری سیمرغ ۷۵ نفره و طول آن از هواپیمای "ایران ۱۴۰" بلندتر است.
بیشتر بخوانید
📆۱۴۰۲/۴/۷
#ساختوتولید
#هوافضا
🔰 نامه حجه الاسلام مرتضی آقاتهرانی به مردم غیور: پیگیر مطالبه مردمی از عفاف و حجاب هستم
🔹دیروز، روز شنبه بود و مجلس تعطیل.
به لطف الهی اول صبح برای حضور و همفکری با دوستان نماینده کمیسیون فرهنگی به تهران بازگشتم.
در کمیسیون با آقای نقد علی که از اصفهان آمده بودند و خانم لاجوردی، برای اضافه کردن دو ماده الحاقی و دو تبصره بر لایحه دولت موفق شدم.
بعدازظهر هم به کمیسیون قضائی رفتم و دو ماده و سه تبصره خوب و مفید به لایحه دولت زده شد.
🔹حدود ساعت ۱۸ بود که از درب مجلس میگذشتم، که ناگاه چشمم به جمعیت خانمها و آقایانی افتاد که پلاکاردها به دست داشتند. فوراً پیاده شده و به جمع آن غیوران وارد شدم. این عزیزان بدرستی با من کار داشتند.
🔹همه ناراحت و نگران:
- آقا این لایحه ضعیف عفاف و حجاب را به دولت و قوه برگردانید!
- قبولش نکنید!
- مجلس کجاست؟
- بیدار است؟
- ما به برخی نمایندگان اعتماد نداریم.
- شما نمیتوانید این لایحه را جمع کنید.
- گویا برخی نمایندگان دنبال جلب رضایت بیحجابها هستند، که از آنها نظر میخواهد.
- گویا از حکم خدا و تلاش بیگانه در این امر بی خبر هستند!
- و گلایه از دولت، گویا حجاب و عفاف مسئله ایشان هم نیست.
و به قوه قضائیه هم نقد داشتند.
🔹در جمع بر این باور بودند که ارادهای بر امر به معروف، عفاف و حجاب در بین مسئولین از دادستانی گرفته تا... دیده نمیشود، که از آثار بد این سکوتها، کمکاریها و ترک فعلها حملات گستاخانه و وحشیانه برخی اغتشاشگر به حریم با حجابها و آزار و اذیت اهل شرع و شریعت و قانونمداران است.
🔹طبیعی بود که قدری طرح نقدها و پیشنهادات طول بکشد، بنده تلاش کردم صحبتهای آن غیوران و دلسوختگان را با بردباری، خوب گوش بدهم، که یعنی ما نماینده این مردمیم. اعلان امادگی برای حضورشان در صحن هم داشتم.
🔹خدا میداند احساس شرم میکردم، که در آن گرما، صورتها برافروخته، چادرهای مشکی و گرم خانمها، کلمات تند و داغ، گاه جسورانه و پردغدغه، گاه همه با هم دوست داشتند بگویند، ولی میفهمیدم که تلاش میکنند با طمانیه همه حرفها را منتقل کنند، شاید گوش شنوائی باشد، باید صحبت میکردند، ولی با آن همه عجیب ادب را رعایت میکردند و این من بودم که در برابر بزرگواری این محترمین کم میآوردم.
🔹بچههای فراجا هم بودند، و آنها هم، چه خوش برخورد! بیگانگان ببینند! و باور کنند که ما به همدیگر نقد داریم، ولی با رعایت اصول و قواعد، نه چون دیگران که به روی هم اسلحه میکشند و متکبرانه دست خود را به خون هم آلوده میکنند.
🔹شرمنده این مردم، پاک، متدین، انقلابی و حزباللهی هستیم. بنده شاید از بسیاری دنیادیدهتر باشم، خدا گواه است به خوبی مردمانمان در عالم سراغ ندارم. از همه شون عذرخواهیم که در تراز آنها نیستیم.
🔹در پاسخ همه حق را به مردم دادم، و از طرح دو فوریت، یک فوریت، تلاش کمیسیون قضائی، فرهنکی، ورود این پیشنویس، اصلاح آن، فرصتهای به دست آمده، می توانیم، مجلس از ماست، نمایندگان بیدارند و از جنس شما، گرچه برخی قصور و یا تقصیر داشته باشند، صحبت شد.
🔹قولی که از رئیس گرفتهام، انشاالله، اواخر تیرماه لایحه اصلاحشده را به فوریت به صحن میآوریم. صحبتها مأیوس کننده نباشد، چرا که ما از فرصت تعطیلی ده روزه تابستانی مجلس به نفع اتقان این طرح استفاده خواهیم کرد. از جلسات با گروه تحقیقات مجلس، علما، پیشنهادات مردمی و نخبگانی استقبال خواهیم کرد تا که لایحه ای درخور به شورای نگهبان تحویل دهیم.
🔹این کار شدنی و با حمایت شما مردم به سرعت محقق خواهد شد. مواظب باشید بیگانه از این حضور مفید و مطالبه گرانه سوءاستفاده نکند. بنده به مسئول محترم فراجا هم سفارش خواهم کرد و البته به عهدم وفا کردم. همه به قوانین و ضوابط پایبند باشیم تا که امنیت، عدالت و حق و حقوق رعایت گردد.
ارادتمند رهبری و همه میدانداران مردمی
مرتضی آقاتهرانی
و الحمدلله اولا و آخرا
۳ تیر ۱۴۰۲
هدایت شده از #کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔰 نامه حجه الاسلام مرتضی آقاتهرانی به مردم غیور: پیگیر مطالبه مردمی از عفاف و حجاب هستم
🔹دیروز، روز شنبه بود و مجلس تعطیل.
به لطف الهی اول صبح برای حضور و همفکری با دوستان نماینده کمیسیون فرهنگی به تهران بازگشتم.
در کمیسیون با آقای نقد علی که از اصفهان آمده بودند و خانم لاجوردی، برای اضافه کردن دو ماده الحاقی و دو تبصره بر لایحه دولت موفق شدم.
بعدازظهر هم به کمیسیون قضائی رفتم و دو ماده و سه تبصره خوب و مفید به لایحه دولت زده شد.
🔹حدود ساعت ۱۸ بود که از درب مجلس میگذشتم، که ناگاه چشمم به جمعیت خانمها و آقایانی افتاد که پلاکاردها به دست داشتند. فوراً پیاده شده و به جمع آن غیوران وارد شدم. این عزیزان بدرستی با من کار داشتند.
🔹همه ناراحت و نگران:
- آقا این لایحه ضعیف عفاف و حجاب را به دولت و قوه برگردانید!
- قبولش نکنید!
- مجلس کجاست؟
- بیدار است؟
- ما به برخی نمایندگان اعتماد نداریم.
- شما نمیتوانید این لایحه را جمع کنید.
- گویا برخی نمایندگان دنبال جلب رضایت بیحجابها هستند، که از آنها نظر میخواهد.
- گویا از حکم خدا و تلاش بیگانه در این امر بی خبر هستند!
- و گلایه از دولت، گویا حجاب و عفاف مسئله ایشان هم نیست.
و به قوه قضائیه هم نقد داشتند.
🔹در جمع بر این باور بودند که ارادهای بر امر به معروف، عفاف و حجاب در بین مسئولین از دادستانی گرفته تا... دیده نمیشود، که از آثار بد این سکوتها، کمکاریها و ترک فعلها حملات گستاخانه و وحشیانه برخی اغتشاشگر به حریم با حجابها و آزار و اذیت اهل شرع و شریعت و قانونمداران است.
🔹طبیعی بود که قدری طرح نقدها و پیشنهادات طول بکشد، بنده تلاش کردم صحبتهای آن غیوران و دلسوختگان را با بردباری، خوب گوش بدهم، که یعنی ما نماینده این مردمیم. اعلان امادگی برای حضورشان در صحن هم داشتم.
🔹خدا میداند احساس شرم میکردم، که در آن گرما، صورتها برافروخته، چادرهای مشکی و گرم خانمها، کلمات تند و داغ، گاه جسورانه و پردغدغه، گاه همه با هم دوست داشتند بگویند، ولی میفهمیدم که تلاش میکنند با طمانیه همه حرفها را منتقل کنند، شاید گوش شنوائی باشد، باید صحبت میکردند، ولی با آن همه عجیب ادب را رعایت میکردند و این من بودم که در برابر بزرگواری این محترمین کم میآوردم.
🔹بچههای فراجا هم بودند، و آنها هم، چه خوش برخورد! بیگانگان ببینند! و باور کنند که ما به همدیگر نقد داریم، ولی با رعایت اصول و قواعد، نه چون دیگران که به روی هم اسلحه میکشند و متکبرانه دست خود را به خون هم آلوده میکنند.
🔹شرمنده این مردم، پاک، متدین، انقلابی و حزباللهی هستیم. بنده شاید از بسیاری دنیادیدهتر باشم، خدا گواه است به خوبی مردمانمان در عالم سراغ ندارم. از همه شون عذرخواهیم که در تراز آنها نیستیم.
🔹در پاسخ همه حق را به مردم دادم، و از طرح دو فوریت، یک فوریت، تلاش کمیسیون قضائی، فرهنکی، ورود این پیشنویس، اصلاح آن، فرصتهای به دست آمده، می توانیم، مجلس از ماست، نمایندگان بیدارند و از جنس شما، گرچه برخی قصور و یا تقصیر داشته باشند، صحبت شد.
🔹قولی که از رئیس گرفتهام، انشاالله، اواخر تیرماه لایحه اصلاحشده را به فوریت به صحن میآوریم. صحبتها مأیوس کننده نباشد، چرا که ما از فرصت تعطیلی ده روزه تابستانی مجلس به نفع اتقان این طرح استفاده خواهیم کرد. از جلسات با گروه تحقیقات مجلس، علما، پیشنهادات مردمی و نخبگانی استقبال خواهیم کرد تا که لایحه ای درخور به شورای نگهبان تحویل دهیم.
🔹این کار شدنی و با حمایت شما مردم به سرعت محقق خواهد شد. مواظب باشید بیگانه از این حضور مفید و مطالبه گرانه سوءاستفاده نکند. بنده به مسئول محترم فراجا هم سفارش خواهم کرد و البته به عهدم وفا کردم. همه به قوانین و ضوابط پایبند باشیم تا که امنیت، عدالت و حق و حقوق رعایت گردد.
ارادتمند رهبری و همه میدانداران مردمی
مرتضی آقاتهرانی
و الحمدلله اولا و آخرا
۳ تیر ۱۴۰۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
34.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🖥 حجت الاسلام رضا عزت زمانی (معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور) در گفت و گوی ویژه ی خبری: اسلام ناب، اسلام امام(ره)، دستورالعمل های بسیاری برای ساخت خانه و شهر دارد.
#احیای_موات
#دار_واسعه
#معماری_و_شهرسازی_اسلامی
#فقهِ_عمران_شهری
#فقه_تئوری_اداره_انسان_ازگهواره_تاگور
هدایت شده از mesaghمیثاق
نقد اقتصاد لیبرال.mp3
5.72M
🔉 پادکست صوتی
🔶 موضوع |نقد تفکر اقتصاد لیبرالی
🎙دکتر #حسین_فرجنژاد
🔹دانشگاههای شبه اقتصادی ما و کتابهای شبه علمی اقتصاد که به وفور در دانشگاههای ما ترجمه میشود و حتی بعضی موسسات شبه تخصصی قم به اسم "اقتصاد" دارند «شبه علم» را رواج میدهند!
🔹نتیجه وضعیت امروز اقتصاد کشور، ماحصل تفکر مکاتب شبه علمی است که از آمریکا و اروپا ترجمه میشود و بدون نقد درست و بدون توجه به مبانی ایدئولوژیک و تند اقتصاد غرب؛ و بدون توجه به مبانی فلسفی؛ در دانشکدههای شبه اقتصادی ما بدون توجه به قرآن و خط اهل بیت پیادهسازی میشود!
هدایت شده از mesaghمیثاق
12.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اندیشه های مارکس
✔️ قسمت پنجم
🔎آینده بشر و ماشین ها
🔠زیر نویس فارسی
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
هدایت شده از mesaghمیثاق
40.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴استاد رحیم پور ازغدی:
🔻 اگر امروز بسیاری از مسئولین ما ترور شوند، هم به نفع خودشان است، هم به نفع انقلاب.
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
هدایت شده از mesaghمیثاق
25.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ این سخنرانی استاد رحیمپور ازغدی درباره نماز_جمعه را هر بار که گوش کنید، لذت شنیدن مجددش بیشتر میشود.
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ افکار عمومی بیوجدان، به تو چه !
🔰بعد از انتشار خبر آزادی اکبر طبری (معاون آملی لاریجانی و همکار سابق آقای محسنی اژهای) و خشم افکار عمومی، قوه قضاییه خیلی حق به جانب اعلام کرده که از طبری وثیقه ۳۰۰ میلیارد گرفته تا تکلیف اعاده دادرسی مشخص بشه
حالا برای مردم سؤال شده طبری ۳۰۰ میلیارد تومان وثیقه را از کجا آورده؟ طبری خودش قبلا جواب داده.
اصلا این افکار عمومی عجب بیوجدانی شده! به تو چه...
✍🏻حمید رسایی
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ کانال ١۴ رژیم صهیونیستی: گروههای وابسته به ایران، در حال ساخت پایگاههای نظامی جدید در جنوب شهر دمشق به عنوان بخشی از فعالیتهای تهران برای ایمنسازی مسیرهای حمل و نقل در سراسر #سوریه و مرتبط کردن آنها به بلندیهای جولان و لبنان هستند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدئویی نادر از رمی جمرات و ذبح قربانی در سال ۱۳۱۵
🔹فیلمی نادر از رمی جمرات و ذبح قربانی در مکه مکرمه که ۸۷ سال پیش فیلمبرداری شده منتشر شده است. این ویدئو در موسم حج در سال ۱۳۱۵ توسط استودیو مصر فیلمبرداری شده است. رمی جمرات در منا از مهمترین ارکان اعمال ایام تشریق است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
#عکس_نوشت |دنی بلوم فوتبالیست آلمانی و #تازه_مسلمان :
✅اسلام به من امید و قدرتی فوق العاده داده....
#رهیافته
هدایت شده از mesaghمیثاق
«طوبی للذاکرین...»؛ به به، خوش به حال متذکر، یعنی کسی که غافل نیست. به خود آمده. وقتی آدم به خود بیاید میبیند که در مجلس انس با خداوند است.
🌺آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی(ره)
🌙 #نماز_شب
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعتراضات گسترده به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
همزمان با عید مبارک قربان، دولت سوئد به افراطیون اجازه داد تا قرآن کریم را در مقابل مسجد اصلی شهر استکهلم، پایتخت سوئد، پایمال و پاره کرده و سپس بسوزانند.
فرد هتاک به قرآن کریم، یک عراقیتبار به نام «سلوان مومیکا» بود که با حفاظت کامل پلیس و در مقابل اعتراض شدید حاضران چنین اقدامی را انجام داد.
این توهین با اعتراضات و واکنشهای گستردهای از سوی مقامات کشورهای مختلف و در سطح عموم جهان اسلام روبهرو شده است.
از جمله در عراق، گروهی از معترضان روز پنجشنبه در برابر سفارت سوئد در بغداد تجمع کردند و بخشی از سفارت را برای مدتی به اشغال خود درآوردند.
معترضان که در پی فراخوان مقتدی صدر، روحانی تندرو شیعه، تجمع کرده بودند شعارهایی مانند «آری به قرآن» سردادند و پرچم دگرباشان جنسی را آتش زدند.
⚠ از بازنشر فیلم هتاکی پوزش میطلبیم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
13.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸به مصلحت شماست!
✍️نمایندگان موافق به استیضاح وزیر کشور به این دو سوال پاسخ دهند:
۱. چرا از ابلاغیه قانونی وزارت کشور برای سلامت انتخابات آشفته شدهاند؟
۲. دقیقاً چه برنامهای برای انتخابات داشتهاند، که حالا با حفظ بیطرفی فرمانداران و بخشداران نگران شدند؟
آیا میدانید معاون سیاسی وزیر کشور کیست؟ ایشان معاون حاج قاسم سلیمانی در سپاه قدس و از مسئولین ارشد پروژه یمن بوده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
تـوهمـانیكدلـملـکزدهلبخـندشرا
اوکـههـرگزنتـوانیـافتهـمانندشرا 😔
#حاجی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کوچولوی جذاب رو ببین تو مراسم طواف خانه خدا 😍
هدایت شده از mesaghمیثاق
یکی میشه ایلان ماسک که در قلهی علم(؟)، قدرت و ثروت ایستاده و توانایی مدیریت خودش رو نداره و مجبوره مخدر و روانگردان مصرف کنه
یکی میشه شهید احمدی روشن که یه تنه صنعت هستهای یک کشور رو متحول میکنه، و در انتها به دست کثیفترین موجودات عالم به شهادت میرسه
فرق سلبریتی و شهید اینه