هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 صحنهای که رونالدو اعتقاد به پنالتی داشت
هدایت شده از mesaghمیثاق
📣«رحمان عموزاد» سهمیه المپیک گرفت
🔺رحمان عموزاد بعد از آنکه از رسیدن به مدال برنز جهان باز ماند در مبارزه انتخابی برای معرفی پنجم حقیقی، مقابل ساکولتان از مولداوی قرار گرفت و توانست حریف را ۱۰ بر صفر شکست داده و سهمیه المپیک بگیرد./تسنيم
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گل اول النصر به پرسپولیس توسط عبدالرحمن الغریب روی اشتباه علی نعمتی در دقیقه ۶۲
🔺پرسپولیس۰_ ۱ النصر
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گل دوم النصر به پرسپولیس
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 چهره رونالدو بعد از تعویض در دقایق پایان
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 اهتزار پرچم ایران در دهکده بازیهای آسیایی
🔺️این مراسم با حضور سرپرست کاروان و نمایندگانی از ورزشکاران،کادر فنی و کادر سرپرستی کاروان کشورمان در منطقه بینالمللی دهکده ورزشکاران برگزار شد
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️کارشناس آمریکایی:
🔻ما آمریکایی ها با گسترش ناتو، روسیه را تشویق به جنگ کردیم!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️کارشناس آمریکایی:
🔻 این یک تبادل متوازن نبود. ما 5 ایرانی را در قبال 5 آمریکایی آزاد کردیم. خب این منطقی است ولی چرا باید ایرانیها 6 میلیارد دلار دریافت کنند؟ پس 6 میلیارد دلار ما کجاست؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 اساساً یک فرد انقلابی، امروز در برابر دین با سه فرهنگ متمایز مواجه است
1⃣ فرهنگ کفر و الحاد یا فرهنگ جاهلیت؛ که خود به جاهلیت قدیم و جدید قابل تقسیم است.
2⃣ فرهنگ ایمان و دینداری صادقانه و خالصانه
3⃣ فرهنگ نفاق و تظاهر به دینداری که خود بر دو قسم است؛
۱) نادیده انگاشتن ظواهر دینی به نفع باطن دین
۲) اتکا به ظواهر دین و بیتوجهی به باطن
🖊 امیدی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساخت_جهان_دیگر | بازیابی_هویت
❖ چرا به جای اندیشیدن، از اندیشههای غیربومی تقلید میکنیم؟
•
•
• استاد زبانشناسی دکتر کوروش صفوی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بگذار خودش فکر کند!
⭕️ انتقاد پناهیان از سبکهای غلط آموزشی در مدارس
➕ارائه راهحل صحیح و کارآمد
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایران قوی
‼️دعوا بر سر باحجاب و بی حجاب نیست!!
⁉️همه دعوا ها بر سر جمهوری اسلامی نیست !؟
🇮🇷امریکا با ایران مستقل مخالفه....
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ پشتپرده اعتراضات ایران از زبان پروفسور مایکل جونز نویسنده کتاب "انقلاب جنسی و کنترل سیاسی"
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔎چرا سالگرد اغتشاشات، مبتلا به خاموشی شد؟
۱.کشته سازی صورت نگرفت.(لمپنهای تروریست)
۲.بهانه دلاری یا شوک اقتصادی در کار نبود.(چاشنی شتاب دهنده)
۳.روایت سازی، بی سوژه ماند.(رسانههای معاند)
۴.سفره موج سواری برخی،خالی ماند.(سلبریتی)
۵.بازار تئوری بافی کساد شد.(روشنفکران)
▫️پنج ضلعی اغتشاش تکمیل نشد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻به دنبال "ایران ویران" در خرابههای "انجمنحجتیه"
⭕️اینکه آیا شکست اتاق بحران آمریکا و فضاحت اپوزیسیون برای ایجاد آشوب در ایران اسلامی، خودفروختهها را بر سر عقل می آورد یا نه، خودش مسئلهای است!
‼️حال و روز امثال محمدعلی ابطحی، مهدینصیری و شهابحائری که همنوا با صفحات مجازی رژیم صهیونیستی سعی کردند تنور آشوب را گرم کنند هم، قابل تأمل و تأسف بود!
⭕️نصیری و حائری در حالی با شعار کذب ایران آباد و آزاد(!) دوره افتاده و شهرت گدایی می کنند که حتی دشمن نیز به پیشرفتهای خیره کنندۀ ایران، در زیر سایۀ جمهوریاسلامی معترفاند.
💢تنها در یک نمونه؛ اواخر سال۱۳۹۱ که هنوز چشمانداز روشنی از پیروزی مدعیان اصلاحات در انتخابات یازدهم ریاستجمهوری رویت نمیشد، "افرایم اسکولای" از پژوهشگران ارشد انستیتو مطالعات امنیت ملی اسرائیل وابسته به دانشگاه تل آویو در گزارشی اذعان کرد که؛ "ایران در پیشرفت به نقطۀ غیر قابل بازگشت رسیده است"
⭕️با وجود صدها نمونه از این قبیل اعترافات، امثال نصیری و حائری گمان می کنند که می توانند بر خرابه های فکری "انجمن حجتیه" که حکومت دینی را تخریب و تخطئه می کند، "ایران ویران" را آرزو کنند!
🛑نصیری و حائری امروز مصداق "ساده لوحان بیسواد" در متن منشور روحانیت هستند که امام خمینی(ره) دربارهشان فرمود: این جماعت با تحجرشان آبروی اسلام و مسلمین را ریختهاند، چرا که عنوان "ولایت" برایشان جز تکسب و تعیش نبوده است!
اسداللهی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴جمعیت استقبال از رونالدو از جمعیت کل فتنه گرها و براندازهای دوسال اخیر بیشتر شد 😄
فقط مراقب باشید چند ماه دیگه فیلم این جمعیت استقبال کننده از رونالدو رو به اسم استقبال از چاهزاده پهلوی به خورد ملت ندن😂😂
هدایت شده از mesaghمیثاق
📌 مصائب خودحقیرپنداری
🔻این قُماشی که دنبال اتوبوس رونالدو حقیرانه راه افتادن و از سر و کول هم بالا میرن تا اگه رونالدو لطف کنه و یه انگشت شصتی بهشون نشون بده،
همونایی هستن که صبح تا شب تو پیج اینستاشون میگن ما برترین نژاد هستیم و عقدشونم آریایی میخونن و معتقدن جمهوری اسلامی عزت ایرانی رو گرفته!
محمد جواد محمودی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا نوجوانان جذب سلبریتیها میشوند؟
🔹دکتر سجاد مهدیزاده (کارشناس تعلیم و تربیت) در گفتوگو با مهدی اعرابی و محیا شفاعت، به راز جذب نوجوانان توسط سلبریتیها پرداخته است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
رهبر انقلاب:
در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر رونالدو را میشناسند، چند نفر کاظمیآشتیانی را
بایستی کاری کنیم که دانشآموز دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند.
از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمیآشتیانی را آوردند شما بین بچههای مدرسهتان، مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمیآشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت میشناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد میشناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟
این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که می گوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشتهی علمی را، گذشتهی سیاسی را، گذشتهی بینالمللی را بشناسند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖇 مهمترین دلایل بنیادین رشد و پیشرفت سریع تمدناسلامی
1⃣ بنای تمدناسلامی بر شالوده فطرت توحیدی بشر و نیازهای واقعی انسان است.
2⃣ عقلگرایی و تکیه بر رسول باطن برای گفتگو با مردم در عین سخنگفتن نرم به زبان قوم.
3⃣ محوریت عبودیت خدا در تمام ساحتهای حیات و نفی ظلمپذیری از هر انسانی.
4⃣ محوریت عدالتطلبی در همه عرصه های وجود فردی و اجتماعی و در سیاست، اقتصاد و فرهنگ.
5⃣ ترسیم الگوی جامع و فراگیر؛ سبک زندگی اسلامی برای اداره میدانهای مختلف اندیشه و زندگی.
6⃣ نفی اختلاف طبقاتی و طرد استبداد و استکبار و حتی مخالفت با عجب حاکمان و قدرتمندان و مردمی بودن و توصیه فراوان به همه مردم مبنی بر لزوم آگاهی و بصیرت و علمآموزی.
7⃣ ترسیم نظام ولایی مردمی بر پایه هدایت و محبت و اخلاق و نه دیکتاتوری فردی و جمعی.
8⃣ توجه به دنیا و آخرت با نظر داشت نیازهای روح و جسم آدمیان و هماهنگی عرصه های مختلف وجودی انسان.
9⃣ تاکید بر محوریت وحی الهی و ولی خدا برای ترسیم حد تعادل میان حس و عقل و شهود و وحی.
🔟 کنار زدن واسطهها و سرمایهداران در ارتباط گرفتن اولیای به حق اسلامناب با مردمان و ارتباط مستقیم با تودهها.
فرجنژاد
هدایت شده از mesaghمیثاق
جن گیری تا جن درمانی
اخیرا یکی از اساتید فاضل حوزه و دانشگاه نسبت به ادعای یک طلبه در رسانه مبنی بر تاثیر اجنّه در ایجاد برخی بیماری های روانی واکنش نشان داده است و از آن با عنوان «شغل جدید: از جن گیری تا جن درمانی» تعبیر نموده است.
این استاد دانشگاه در یادداشت خود، این دیدگاه را انحراف و لاطائلات دانسته است که پیامدهای آن آبروی علمی هزارساله حوزه های علمیه را بر باد می دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه که پیش از این نیز چنین جریان هایی را در بین روحانیت خطرناک و غیرعلمی دانسته است، خواستار برخورد جدی مسئولان حوزه علمیه با این جریان ها شد.
جن گیری؛ روانپزشکی و غیبت سنت مباحثه در حوزه علمیه
هرچند دغدغه ایشان در این رابطه از روی دلسوزی برای حوزه های علمیه است، اما نکاتی در نحوه برخورد با این جریان ها باید لحاظ گردد:
۱٫شناخت ما نسبت به علم خصوصا در حوزه پزشکی و روانشناسی برساخته گفتمان هایی است که در طول تاریخ بر جامعه مسلط گشته اند. این گفتمان ها قطعا گفتمان های رقیب را به حاشیه رانده و اجازه قدرت یافتن آنها را نمی دهند.
۲٫ اصل وجود علوم غریبه و علوم مرتبط با موجودات متافیزیکی همچون اجنّه امری پذیرفته شده است(چنانچه آیات و روایات متعددی بر این امر دلالت دارند)، اما در رابطه با حقانیت یا بکارگیری آن اختلاف نظر جدی وجود دارد که تجلی آن بیشتر در فقه اسلامی بوده است، به طوری که برخی فقها اقسامی از این علوم را حرام دانسته و برخی نیز فراگیری این علوم را بشرط نداشتن فساد جایز دانسته اند و البته برخی فقها یادگیری و عمل به سحر را برای دفع مفسده جایز دانسته اند.
۳٫ از سوی دیگر به این دسته از علوم(نجوم، جفر، علوم غریبه و …) از قدیم الایام در کتب علمای اسلام پرداخته شده است که جزء میراث علمی علمای دینی است. هرچند اعتقاد برخی به یونانی بودن این علوم، خرافی بودن آنها و یا خطرناک بودن انتشار آنها موجب گردیده است که در انزوا قرار گرفته و گرایش به آنها با برچسب های تندی همراه گردد.
۴٫ طلبه ای که در رسانه ادعا میکند منشأ برخی بیماری های روانی اجنه هستند، ایده ای را خلاف گفتمان غالب پزشکی و روانپزشکی مطرح میکند و طبیعی است که علیه آن موضع گیری شود، همانطور که در طول تاریخ با دیدگاههای جدید و متفاوت اینگونه برخورد شده است. در روانپزشکی غالبا در فرایند درمان بر عناصر درونی بدن بیمار تاکید می گردد در حالی که این ایده جدید صحبت از وجود یک عنصر بیرونی در تداوم بیماری می کند.
۵٫ انتساب این دیدگاه به «انحراف» اگر از باب غیرعلمی بودن آن است، باید با ادلّه علمی و مواجهه عالمانه مورد نقد قرار گیرد و اگر به دلیل ترس از خطاها و اشتباهات احتمالی آن است، باید این واقعیت را در نظر گرفت که تقریبا همه علوم بشری از جمله پزشکی و روانشناسی از زمان شکل گیری تا به امروز دچار خطاهای متعددی بوده اند و امروز نیز همچنان در حال آزمون و خطا هستند و منتسب به «انحراف» نمی شوند.
البته این واقعیت قابل انکار نیست که علوم غریبه در طول سالیان گذشته با خرافات ممتزج گشته اند و نیازمند تهذیب می باشند، اما این تهذیب اولا باید توسط حوزه و روحانیت صورت گرفته و ثانیا با تضارب آرا و در فضای باز آزاداندیشی محقق شود.
۶٫ در رابطه با اثرگذاری موجودات متافیزیکی بر انسان نیز دو دیدگاه وجود دارد؛ یکی اینکه انسان اشرف مخلوقات بوده و هیچ موجودی بدون اذن خداوند قادر به تصرف در انسان نیست و دیدگاه دوم قائل است برخی از این موجودات مانند جن قادر به تصرف و یا ایجاد اختلال در انسان می باشند. قطعا قائلین به هر دیدگاه باید با ادله علمی مبتنی بر نقل، عقل و تجربه به تبیین نظرات خود بپردازند.
۷٫ آیا تعبیر به لاطائلات نسبت به این علوم، متاثر از همان جریان آمپریسیسم و حلقه وین نیست که فلسفه و گزاره های عقلی را مجمل می دانستند و تنها مسیر معرفت و علوم را از راه حس و تجربه قلمداد می کردند؟
۸٫ وقتی واقعیت و حقانیت گوهر این علوم توسط برخی علمای متقدم و متاخر همچون آیت الله جوادی آملی پذیرفته شده است، انحراف یا غیرعلمی دانستن آن یک مواجهه عالمانه و دوراندیشانه نخواهد بود!
۹٫ لذا به نظر می رسد لازم است اساتید دلسوز و دغدغه مند در حوزه علمیه، به جای تحریک مسئولین حوزه علمیه به منکوب کردن جریان های نواندیش و دگراندیش، خود وارد میدان شده و با اقامه برهان و ادله معتبر نقلی، عقلی و تجربی تلاش نمایند تا این اندیشه ها تهذیب گردیده و رشد نمایند.
محمدحسن جاویدی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔸 در هر تعطیلات هجوم میبرند به شمال و بعد از اینکه به کناره جادهها و جنگل و دریا کثافت زدند گوشی دست میگیرند و فحشهای تکراری را بنا به خبر روز میکِشند به نظام و مسئولین و بعضیها حتی دین و مذهب را بینصیب نمیگذارند.
🔹 میگویند عربها آمدند فرهنگ ما را خراب کردند و اسلام ما را عقب نگه داشته. در قعرِ پلشتی و بیشعوری خودشان را بیعیب یا بیتقصیر میدانند. هیچ طیفی نمیتواند به اندازه این طبقۀ دریده و زیادهخواه به ایران ضربه بزند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
آموزش همجنسبازی در ایران
توی مملکت اسلامی یه انتشاراتی مثل نشر کولهپشتی میاد کتاب "کتابخانه نیمهشب" که آموزش همجنسبازی میده رو ترجمه و مثل آب خوردن از ممیزیهای وزارت ارشاد هم عبور میکنه و به چاپ هفتاد و چهارم میرسه و به هیچکس هم برنمیخوره
به نظرم باید یه حرکت دسته جمعی در فضای مجازی برای اعتراض به چاپ چنین کتابی را داشته باشیم