هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 معیارهای کدر را مفتضح کنید!
نبايد ملاك ما در ميزان بهرهدهی يك زن فقط تحصيلات و اطلاعات وی باشد. نگوئيد اين زنِ روستايی مجموعه چيزی كه میتواند توليد كند با واحد ريال اين قدر است و آن زنِ متخصصِ بیايمان چند برابر اين زن ساده تولید ریال میکند! بلكه بگوئيد كدام يك از آنها در بالا بردن نسبت تأثير اسلام به كفر و نفوذ قدرت الهی در جامعه موثرترند...
🔅 مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی
۱۳۶۹٫۸٫۷
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
شما حاضريد برای رساله نويسی با يهود و مسيحيت همکاری کنيد و مقالههای آنها را ترجمه کنید؛ من فکر نمیکنم دوری ما از اسلام بيش از دوری یهود و نصاری از آن باشد! بايد به ادعای «فرهنگستان» حداقل در حد يک احتمال منطقی توجه کنيد.
همان گونه که کفار بر اين باورند که مطالب جديد را باید شنید و پیگيری کرد تا اگر احیاناً کيان نظام آنها را نشانه میرود، قبل از نیرو گرفتن اين نهضت جديد با آن به مقابله برخيزند، شما نيز که مسلمانيد اين #سخن_جدید را بشنويد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
39.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید
🔺 کلاه گشاد
🔹 اقتصاد مردم، فرهنگ آنها را میسازد.
🔸 در عرصه دنیا بدون عدالت، حرف زدن از معنویت بی فایده هست.
🎙️ حجتالاسلام محسن قنبریان
#کلیپ
#دوره_۱۴۰۲
📚 مرکز معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب
هدایت شده از mesaghمیثاق
جلوگیری از ورود و خروج ارز و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا، مالیات، قیمت گذاری و ...
اینها از نظر لیبرالها خلاف عقلانیت اقتصادی است!
اما اینها را امام از اختیارات دولت می داند و آقا هم همینطور!
شمایی که در برابر این اندیشه دو تا روایت دست میگیری هیچی از اسلام سرت نمیشه
هدایت شده از mesaghمیثاق
💠مختصات تربیت اقتصادی خانواده مقاوم|برشی از نشست "تربیت اقتصادی خانواده در فضای سیطره ارزش های نظام سرمایه داری"
☑️حجت الاسلام محسن خاکی
✳️با دو وجه از امام (ره) بحث را آغاز می کنم: یکی در آداب الصلاه، است که "امام آسمان" را معرفی می کند و دیگری در جلد 21 صحیفه، که به معرفی "امام زمین" می پردازد. اگر ما به دنبال مفهوم #خانواده_مقاوم هستیم گام اول و حرکت مبنایی ذیل اقتصاد سیاسی است (مالکیت همگانی و به تعبیر شهید صدر توزیع عادلانه منابع اولیه)؛ اگر این #عدالت_بنیادین نباشد به تعبیر علامه طباطبایی تلاشهای اخلاقی، تلاشهای مذبوحانه است. پس از اینکه پذیرفتیم مبنای اساسی و نقطه آغاز توزیع عادلانه منابع اولیه است؛ در هر حال - خواه آن عدالت بنیادین حاصل شده باشد یا خیر- باید در مساله #تربیت_اقتصادی به کنش بپردازیم.
♻️منظور از مقاومت، مبارزه با استعلا و استکبار است (همین که امام می گوید نبرد مستضعفین و مستکبرین)
🔰در بحث تربیت اقتصادی با چهار، دو گانه مواجه هستیم:
دو گانه رنج و لذت:
دوگانه تولید و تکثر:
دوگانه شغل و جایگاه:
دوگانه یاریگری و رقابت
می خواهیم از این چهار دوگانه، سه نتیجه بگیریم:
1️⃣ هسته های تولید خانوادگی و جمعی شکل بگیرد.
🔹در ابتدای انقلاب یک سه گانه کنار هم می نشیند: طرح کاد (دانش آموز در هفته، دو روز در محیط واقعی کار کند) + فعال شدن شاخه دانش آموزی حزب جمهوری اسلامی (در راستای احیاء امر سیاسی برای دانش آموزانی که دو روز در هفته، در محیط واقعی کار می کنند) + اصل 104 قانون اساسی (تشکیل شورایی مرکب از نمایندگان بخش های مختلف به منظور تامین قسط اسلامی و پیشرفت امور در واحدهای تولیدی)
♻️بدین ترتیب شورا در محیط تولید، واحد سیاسی حزب جمهوری اسلامی در مدرسه و طرح کاد یک سه گانه است که به دانش آموز امر تولید جمعی و تعاون گری را منتقل می کند.
2️⃣ حضور ادبیات اقتصاد سیاسی در تربیت اقتصادی:
🔹واژه ای که می خواهم در مقابل آن بیشترین موضع گیری را داشته باشم #سواد_مالی است که جایگزین #تربیت_اقتصادی شده. سواد مالی انسان را به لایه ثانویه در اقتصاد می برد تا دست به تولید گری و عمل یداوی نزند و عملا تبدیل شود به یک هلدینگ کوچک که صرفا از جامعه بهره می برد. در مالی شخصی، با یک انسان فردگرای خودخواه مواجه هستیم که ایده اجتماعی ندارد.
3️⃣ تغییر دانش رسمی:
ما تحت تاثیر هژمونی دانش اقتصاد متعارف جدید که در رویکرد سیاسی خود نئولیبرال، در رویکرد علمی، نئوکلاسیک و در روان شناسی پشت این اقتصاد، کاملا رفتارگراست؛ که البته با کمک علوم شناختی ها CBT شده؛ یعنی می خواهد با نظام محرک - پاسخ، یک موجود شرطی غیر تصمیم گیر بسازد که میز انتخاب هایش را خودش نمی چیند بلکه چیدمان شده است و او فقط انتخاب می کند. به تعبیر علامه طباطبایی یک فاعل بالعنایه است نه فاعل بالقصد. سرمایه داری می خواهد فاعل بالعنایه درست کند.
ما نمی توانیم بر آن ادبیات اقتصادی، تربیت اقتصادی خود را سوار کنیم.
❇️بنابراین برای اینکه دچار دوگانهای چهارگانه نشویم، چگونگی مقاومت از طریق هسته های تولید خانوادگی و جمعی، حضور ادبیات اقتصاد سیاسی در تربیت اقتصادی نه صرفا مالی شخصی و تغییر در دانش رسمی به عنوان نقاط کانونی مقاومت قابل شکل گیری است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
17.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن : ما در یمن نمی گوییم مرگ بر آمریکا و بعد خودمان را مخفی کنیم !!
یمن کشور رجال و مردان نبرد است.
#یمن
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتصاد فرهنگی...
این دوربین مخفی توی ایران ما جواب نمیده!
چون...
هدایت شده از mesaghمیثاق
اگر این حق برای حاکم اسلامی نباشد و مردم بدون نظارت دولت و بدون رعایت سیاستهای دولت تلاش اقتصادی را شروع کنند و انجام بدهند، این یقیناً در جامعه به طغیان، به ظلم، به بغی، به فساد منتهی خواهد شد و همان وضعی پیش خواهد آمد که در دنیای سرمایهداری هست که سلاطین فولاد و طلا و نفت و صاحبان کمپانیهای بزرگ از قدرت و ثروت بینهایت برخوردارند و قشر بزرگی از مردم هم از اوّلیات زندگی، یعنی از خانه و خانواده و شام شب و لباس نگهدارندهی از سرما و گرما محرومند و بدتر از آنجا کشورهائی که دنبالهرو سیاستهای آنها هستند در جهان سوم از جمله نظام منحط گذشتهی این کشور، نظام پادشاهی. اگر نظارت دولت اسلامی و حاکمیت اسلام نباشد، قانون اسلامی به خودی خود، نمیتواند معجزه بکند. قانون هنگامی کاربرد دارد و مؤثر است که بالای سر قانون، یک دست قوی و نیرومندی باشد و آن دولت اسلامی است. این مطلب را قدری باز کنم.
مقام معظم رهبری
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔥اصول مدیریتی غربگرایان❗
🔻در اقتصاد: #گران_کن
🔻در فرهنگ: #ولش_کن
🔻در مذاکرات: #بده_بره
🔻در سیاست خارجی:
#به_چشمای_آبیش_اعتماد_کن
#طاعون_لیبرالیسم
✍حمیدرضا ابراهیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑مخالفت ما با واردات خودرو به معنی دفاع از وضعیت فعلی خودروسازی در کشور نیست
این یک دوگانه غلط هست که در ذهن مردم ساخته اند
دوگانهی «تولید انحصاری» و «واردات خودرو»
انگار ما مجبوریم بین این دو گزینه، یکی را انتخاب کنیم و هیچ انتخاب سومی وجود ندارد
حتی اگر انتخاب سومی هم وجود نداشت، باز هم با واردات خودرو مخالف بودیم چون هیچ مشکلی را حل نمیکند و اساسا راه حل نیست
اما در موضوع خودرو گزینه سومی هم وجود دارد که همان آزاد کردن تولید خودرو است
🔶آزادسازی تولید خودرو یعنی چی؟ مگه الان آزاد نیست؟
فرض کنید شما این مهارت را دارید که در کارگاه خودتان یا اصلا در حیاط منزل خودتان یک خودرو مونتاژ کنید
مثلا تمامی قطعات خودرو را از بازار تهیه کنید و با مونتاژ قطعات یک خودرو تولید کنید
(همین الان بسیاری از مکانیک های خودرو چنین مهارتی را دارند)
آیا به این خودرو تولید شده توسط شما، پلاک میدهند؟
خیر
حتی اگر شما ادعا کنید که این خودرو استانداردهای لازم را دارد و میتواند آزمون های مربوطه را پاس کند، باز هم به شما پلاک نمیدهند
در این مثال شما فقط یک خودرو تولید کردید
جالبه بدونید یکی از شرایطی که تولید کننده خودرو باید داشته باشد، این هست که سالانه ۱۰۰ هزار خودرو تولید کند
خب طبیعتا با این قوانین، فقط کسانی میتوانند وارد عرصه تولید خودرو شوند که سرمایه عظیمی داشته باشند
بنابراین تولید خودرو آزاد نیست، و به همین دلیل انحصار به وجود آمده است و شکستن این انحصار با واردات خودرو حاصل نمیشود.بلکه انحصار جدیدی در حوزه واردات خودرو به وجود میآید.
✏️حسن عباسی
هدایت شده از mesaghمیثاق
نظر سنجی که باید در سال ۱۳۸۵ انجام می شد با ۱۷ سال تعویق و بطور شفاف انجام شد. بارها دیده ام انواع پایان نامه را با ۳۰ پرسشنامه نوشته و نتیجه گیری کرده اند اما این پرسش به رویت ۴۳۶۰۰ نفر رسیده و ۳۶۹۵ نفر به آن رای داده اند و ۲۵۸۶ نفر (۷۰%) با فروش نفت به قیمت جهانی مخالف بوده اند.