eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.6هزار عکس
170.2هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️ تیتر روزنامه را ببینید. خیلی باید پررو و وقیح باشی که الان اینطور تیتر بزنی! بعد از خروج آمریکا از برجام همین آقایان می‌گفتند با اروپا مذاکره را پیش می‌بریم و زنده است و کذا و کذا. 🔹 هر چه گفتیم که اروپای بدون آمریکا همان را هم از دست می‌دهد، گویا اصلا نمی‌شنیدند؛ حالا همین‌ها حرف منتقدین و را تکرار می‌کنند! 🔺 چرا بعد از سه سال تازه یادشان آمده اینطور تیتر بزنند؟! غیر از سیاسی‌کاری و حزب‌بازی است؟!
⭕️ مسئله‌گویی که اهتمام به امور مسلمین نیست! 🎙 ؛ در جمع ائمه جمعه سراسر کشور (۲۲م‍ه‍ر ۱۳۶۱): ◀️ و در صدر اول اسلام، یک وضعی داشت و بعد به تدریج، آن‌‎ ‌‏محتوای خودش را از دست داد. در بین مسلمین، یک طایفه‌شان اصلاً اقامه‌ی جمعه‌‎ ‌‏نمی‌کردند و یک دسته‌ای هم که اقامه‌ی جمعه می‌کردند، تقریبا بود؛ مسائل‌‎ ‌‏منحصر می‌شد به یک چند جمله نصیحت و ختم می‌شد. 🔹 در صدر اسلام، مسجد و نماز‌‎ ‌‏جمعه یک ابزاری بود در دست کسانی که می‌خواستند فعالیت در امور کشوری بکنند. از‌‎ ‌‏مسجد، همه‌ی این مسائل بیرون می‌رفت؛ شکل می‌گرفت و نماز جمعه‌ها این‌طور نبود. 🔹 شما‌‎ ‌‏خطبه‌هایی ‌‏[‌‏را‌‏]‌‏ که در نماز جمعه‌های آن وقت خوانده شده است، ملاحظه می‌فرمائید که‌‎ ‌‏چه وضعی بوده است آن نماز جمعه‌ها و چه محتوایی داشته است. و مع‌الأسف، دست‌های‌‎ ‌‏خائنی از اول تقریباً به تدریج این را از بین بردند؛ به طوری که نماز جمعه اصلاً هیچ‌‎ ‌‏محتوا دیگر نداشت.‏ 🔹 سفارش کرده است که باید اهتمام ‌‏[‌‏به‌‏]‌‏ امور مسلمین ‌‏[‌‏داشته باشید‌‏]‌‎ ‌‏اهتمام به امور مسلمین فقط همین است که ما بگوییم نماز چند رکعت است و شک بین‌‎ ‌‏کذا چی است؟! این اهتمام به امور مسلمین است؟! 🔹 مسئله‌گویی که اهتمام به امور مسلمین‌‎ ‌‏نیست. امور مسلمین عبارت از امور مسلمین است، امور مسلمین است،‌‎ است و کسی که اهتمام به این نکند، به حسب آن روایت، ‌‏فَلَیْسَ‌‎ ‌‏بِمُسْلِمْ‌. و ما امیدواریم که لا‌اقل از این دنیا نرویم و مشمول این نشویم که ‌‏[‌‏بگویند:‌‎‌‏] ‌‏شما‌‎ ‌‏مسلم نبودید؛ برای اینکه در امور مسلمین اهتمام نداشتید. ما باید دنبال این مسئله باشیم‌‎ ‌‏که با اهتمام تمام، بر امور مسلمین نظارت تام و تمام بر امور داشته باشیم.‏ 🔹 این‌طور نباشد که توی مسجد‌‎ ‌‏اگر یک امام جماعتی، جمعه‌ای بخواهد یک کلمه‌ای بگوید که مربوط به اجتماع‌‎ ‌‏مسلمین است، مورد طعن واقع بشود: «این چرا این طور کرده است؟!» بیایند و او را طعنش‌‎ ‌‏بدهند. 🔹 طعن به آن ‌‏[‌‏کسی‌‏]‌‏ وارد بشود که در امور مسلمین دخالت‌‎ ‌‏نمی‌کند، کناره‌گیری می‌کند، عزلت می‌کند. 🔺 شما ببینید قضیه عزلت در اسلام اصلاً نبوده؛ ‌‏اساس نداشته این عزلت... این در یک طوایفی بوده است غیرمسلمین؛ اما آمده است در مسلمین؛ یک‌‎ ‌‏وقت رسیده به آن‌جایی که «آقا خیلی آدم خوبی است، اصلاً توجه ندارد به اینکه فلان‌‎ ‌‏چیز چه جور می‌شود!»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : ◀️ نماینده ولی فقیه باید بر کل حرف‌ها و مبانی ولی فقیه، اطلاع و اشراف داشته باشد. تمام باید یک دور کامل را خوانده باشند و امتحان بدهند. یعنی باید بدانند کدامیک از حرف‌های امام جزء و کدامیک جزء امام است. 🔹 الان مثلا در همین ماجرای اخیر از حضرت امام کلیپی را تهیه کرده‌اند که امام فرموده‌اند اختلافات را به تریبون نمازجمعه نیاورید؛ امام پنجاه حرف دیگر هم راجع‌به تریبون نماز جمعه دارد! 🔺 حدیث انقلاب، نزدیک به ۳۰ جلد، فرمایشات و توصیه‌های درباره روحانیت است که متأسفانه منتشر نشده؛ حالا ان‌شاءالله که یک وقتی صلاح این باشد که منتشر شود! کسی می‌تواند نماینده ایشان شود و از آنها بی‌اطلاع باشد؛ و نوعا اطلاع ندارند!
⭕️ در برخورد؛ چرا؟! 🔹 جناب آقای ! شما از سال ۹۵ تا امروز، دادستان کل کشور بوده‌اید. در این مدت به علمای مختلفی اهانت شده؛ نمونه بارز آن هم آیت‌الله مصباح بود؛ یادتان است؟! 🔹 شما به خاطر نقد تند به دستور پیگیری دادید، اما چطور اهانت صریح به شخصیتی مثل آیت‌الله که طبق فرموده‌ی رهبر انقلاب، مطهری زمان بودند را پیگیری نکردید؟!‌ آیا آیت‌الله مصباح را مصداق یک عالم ربانی که توهین به او مستوجب مجازات است، نمی‌دانستید؟!
🖋 : (+) ◀️ انتشار ادامه سخنان آقای کار را درست کرد؟ آن دو بُرش از سخن آقا و امام، یکی علیه افشاگری راجع به اشخاص، یکی حرف از این مسئول و آن مسئول بردن به متن جامعه، یعنی نگاه حاج‌آقا درست بوده؟ قطعا خیر! 🔹 مشخص شد مشکل اساسی‌تر از ضرورت امام جمعه به‌عنوان صدای مردم در جایی که حق عمومی یا جمع زیادی یا مردم محروم، دارد ضایع می‌شود است و این با افشاگری علیه اشخاص فرق دارد! این با اختلاف مسئولین را به تریبون کشاندن هم فرق دارد! 🔹 می‌دانید معلوم شد اختلاف اصلی‌تر کجاست؟ تلقی این عزیزان ما از پدیده در حاکمیت دینی و جایگاه به‌عنوان رهبر میانی متصل‌کننده مردم به حاکمیت و نه روابط عمومی حاکمیت در مردم! 🔹 محل مباحثه و مخالفت ما با این برادر بزرگوارمان این‌ست که اساسا نماز جمعه جائی‌ست که مردم را در جریان بگذاری، تحلیل بدهی، صدای آنها بشوی تا نیروی مردم را به بکشانی برای اصلاح! 🔹 نماز جمعه جای ایجاد اراده جمعی مردمی است تا به میدان قیام اصلاح اوضاع کشور برسد! اما نماز جمعه‌ای که شما تصویر می‌کنید جای این‌ست که: مردم به خانه‌ها بروید! خیال‌تان راحت ما مسئولین پیگیریم! 🔹 همین ؛ همین عدم حس ضرورت اینکه اتفاقا مردم را باید پای کار اصلاح کشور کشاند و نماز جمعه از اهم پایگاه‌های اجتماعی برای ایجاد این اراده جمعی است. همین نگاه‌ها محل اختلاف است. 🔺 و همین نگاه، آقای علی‌اکبری بزرگوار را از مواجهه و مباحثه با نخبگان در این بحث‌ها به بیانات در پستو و جلسه خصوصی و غیر رسانه کشانده به نظرم؛ و همین یعنی اشتباه‏.
◀️ در اعتراض به بازداشت اداری‌اش (بازداشت بدون دادگاه و محاکمه) دست به اعتصاب غذا زده است. این عکس‌ها مربوط به ۷۷اُمین روز اعتصاب است؛ الان اما بیش از ۱۰۰ روز از اعتصاب غذای مقداد می‌گذرد! و جسم او روزبه‌روز تکیده‌تر و نحیف‌تر می‌شود. 🔹 همچنان که درگیر ماجراهای امام جمعه و زاکانی و ...هستیم، چقدر حواسمان به است؟ 🔹 قطعا پیروزی حرکت‌های اعتراضی امثال مقداد، معطل های هرچند ناچیز ما در حمایت از آنهاست.
🔻برای بار سوم: ما با استکبار «قهر» نیستیم، «دشمن» هستیم حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری حضرت آیت‌الله رشاد سلام علیکم روز گذشته دو بیانیه از شما پیرامون مناقشات اخیر در فضای مجازی منتشر شد که پیرو آن نکاتی به محضرتان تقدیم می‌شود: 🔹اول/ آن چه که شما «اهانت» و «تعرض» می‌خوانید، در واقع نقدی به مواضع حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی حفظه الله بوده است که چیزی بیش از تطبیق فرمایشات ایشان با رویکردهای اسلام ناب و آموزه‌های امام خمینی(ره) نبوده است. بزرگی گوینده همیشه به معنای درستی گفته نیست و این درس اول حق‌طلبی در مکتب انقلاب اسلامی است. 🔹دوم/ تمام توصیفاتی که از جایگاه مرجعیت داشته‌اید صحیح است و کسی منکر اهمیت و وزانت شان مراجع معظم تقلید نیست. لکن در این کشور سال‌هاست که انقلاب شده و مقام عظمای ولایت وظیفه تعیین خطوط کلی نظام را برعهده دارند و دیگران در هر سطح و جایگاهی «مولی‌عنه» بوده و شرعا تکلیف دارند در مسیر سیاست‌های ولایت امر گام بردارند. نظام اسلامی نیاز به سیاست‌گذاران متعدد ندارد. 🔹سوم/ مرقوم داشته‌اید که «امروز نیز ایشان با شناخت از اقتضائات و نیازهای کشور به رفع مشکلات معیشتی اشاره داشته و می‌فرمایند: باید با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشته باشیم، شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید، با حفظ منافع کشور و با عزت با جهان در ارتباط باشیم.» گویا جناب ایشان نه سخنان آقای صافی حفظه الله را دقیق مطالعه کرده‌اند و نه نقدهای نگاشته شده به مواضع ایشان را. چه کسی به این جمله‌ای که مرقوم کرده‌اید نقد کرده است؟ 🔹بحث بر سر عبارتی است که به نقل از ایشان در تمام رسانه‌های داخلی و بیگانه ذکر شده و آن این است: «اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است». آیا جمهوری اسلامی با «بسیاری» از کشورها «قهر» است؟ نظام اسلامی بجز آمریکا و اسرائیل که مصداق طاغوت بوده و به امر قرآن و مکتب اسلام ناب باید با آنان «دشمن» بود با کدام کشور «قهر» است؟ 🔹آقایان! مشوه کردن اعتقادات انقلابیون با «قهر» نامیدن غیرت ضداستکباری مردم، نامش هر چه باشد بصیرت انقلابی نیست. اگر محکوم نمی‌کنیم لااقل تمجید نکنیم و حقیقت را وارونه جلوه ندهیم. 🔹چهارم/ فرموده‌اید منتقدان باید «از تکمیل پازل دشمنان بپرهیزند»؛ در این باره سخن زیاده‌ای نیست و تنها از حضرات دعوت می‌کنیم با مراجعه به رسانه‌های دشمن بررسی کنند که کدام مواضع در روزهای اخیر مورد استقبال رسانه‌های دشمن دین و مردم ایران قرار گرفت. 🔹پنجم/ فرموده‌اید «تعرض به مرجعیت، تعرض به نظام اسلامی است»؛ اولا باید عرض شود که تعرضی در کار نبوده و یک موضع نادرست به نقد کشیده شده است. ثانیا هیچ شخصی در نظام جمهوری اسلامی برابر «نظام» نیست. مدت‌های مدیدی در همین حوزه علمیه به نظرات و عملکرد امام(ره) و رهبری نقد وارد شده و کسی ندای تعرض به نظام سر نداده است. راه نقد را با جملات قصار خودساخته نبندیم. 🔹ششم/ در اطلاعیه جناب آقای رشاد، نقدهای این روزها «موضع‌گیری‌های از سر جهل» نامیده شده است. از استاد پا به سن گذاشته‌ای که به علم و فقاهت و اخلاق شناخته می‌شده‌اند، صدور چنین تعابیری حقیقتا تعجب برانگیز است. ایشان یا آن نقدهای مستند به مبانی انقلابی را ندیده‌اند یا در استفاده از نسبت‌هایی که به افراد می‌دهند دقت کافی ندارند. هر کدام که باشد، نسبت «جهل» به منتقدان موضع اخیر آقای صافی حفظه الله، حقا و جدا دور از عدل و انصاف است. 🔹هفتم/ در روزهای نه‌چندان دور سیل فحاشی و هتاکی به علامه مصباح یزدی(ره) از سوی یک روزنامه‌نگار و لعن و سبّ و تکفیر علامه حسن‌زاده آملی(ره) از سوی پرورش‌یافتگان همین تفکر، فضای مجازی را پر کرده بود. همین عاقبت احتمالا در انتظار سایر علما از جمله آیت‌الله جوادی آملی حفظه الله نیز باشد. به یاد نداریم شما که امروز در برابر «نقد» این چنین دست به قلم شده‌اید در برابر آن «هتاکی و لعن و تکفیر» موضعی گرفته باشید. هنوز هم برای موضع‌گیری البته دیر نیست، جریان لعن و سب و تکفیر علمای بزرگ به سردمداری برخی بیوت جریان سنتی همچنان در جریان است!