فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ شهید مطهری از دست چه کسانی در قم فرار کرد؟
⬅️ اکثر روحانیون با امام همراه نبودند…
⬅️ الآن در عمل با ولی فقیه همراه هستند؟
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
#روحانیت_غیرانقلابی
#حوزه_به_کدام_سمت_میرود؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️بفرمایید محاکمه کنید
🔻این خطبه را آیت الله خامنه ای در امام جمعه بودن (بدون سمت قضائی یا حاکم بودن) خوانده؛ اگر جای خرمشهر، هفت تپه و جای آن روزنامه از رسانه های توجیه گر امروز نام می برد، خطبه اش باطل بود؟! برای "استقلال" میشود خطبه اینجور مصداقی خواند برای "عدالت" نه؟!!
🔸اگر در جامعهای عدالت اجتماعی برقرار نباشد، پایه معنویت هم متزلزل خواهد بود.
منطق اسلام این است که معنویت را با عدالت، توأم با یکدیگر میباید در جامعه برقرار کرد.
🔸در جامعهای که عدالت وجود نداشته باشد، هزاران هزار بیمار روانی به وجود میآیند.
🔻محرومیّتها، ایجاد عقدههای روانی میکند و عقدههای روانی، تولید انفجار؛ یعنی اگر جامعه به تعبیر علی علیه السلام به دو گروه گرسنه گرسنه و سیرِ سیر تقسیم شود، وضع به همین منوال باقی نمیماند، بلکه صدها تالی فاسد به همراه خواهد آورد. یک گروه گرفتار بیماریهایی نظیر تفرعُن، خودبزرگبینی و… میشوند و گروه دیگر دچار ناراحتیهای ناشی از محرومیت!
#شهید_مرتضی_مطهری
📚آیندۀ انقلاب اسلامی ایران، ص۱۷۹
⭕ نماز جمعه و ترویج معروفها
حاجآقای علی اکبری درباره فیلم منصور آستین بالا بزنید.
🔸این روزها درباره نمازجمعه و وظایف و بایدها و نبایدهایش حرف زیاد است. درباره عدالتخواهی و عدالت نخواهی حرف و بحث زیاد زدند که شنونده اگر منصف باشد متوجه میشود مساله چیست و... .
اما
آقای علی اکبری دربرنامه ثریا گفتند که خانوادهها جمعه میایند نمازجمعه و نباید اوقاتشان تلخ شود و ... حبذا ما هم موافقیم. اصلا یکی از بحثهای مهم نمازجمعه فارغ از ورود به منکرها و مفاسد، اولا ورود به فرصتها و معروفهاست. به نظرم در بحثهای اخیر درباره نمازجمعه و ائمه جمعه ظلم بزرگی به "معروفها" شد و اصلا کسی درباره سهم معروفها و فرصتها در نمازجمعه حرفی نزد و از ایشان هم مطالبهای نشد.
🔸آقای علی اکبریِ عزیز اخیرا فیلم منصور که درباره شهید منصور ستاری است، آماده اکران در کشور است لطفا به دوستان خود در ستادهای نماز جمعه و ائمه جماعات بفرمایید تا سهم خودشان در ترویج یک قهرمان ملی و گرم کردن بازار دیده شدن این فیلم را ادا کنند.
🔸هر ۹۰۰ نماز جمعه فقط باعث رفتن ۱۰۰۰ نفر به سینما بشود، جمعش در کل میشود ۹۰۰ هزار نفر، و این تعداد ببیننده قطعا در کنار تعداد سایر سینماروها قطعا موجب گشایش فرهنگی (برای جامعه) و اقتصادی (برای اهالی هنر و فرهنگ و خاصه فیلم) خواهد شد. در شهرهای بدون سینما هم تمهید سینمای سیار دیده شده که موجب عدالت فرهنگی خواهد بود.
🔸آقای علی اکبری مفاسد و منکرهای مصداقی را فعلا بگذاریم کنار اما به خاطر نشاط خانوادهها آستین بالا بزنید و معروفها و فرصتهای مصداقی را جداً پیگیری کنید.
پ ن:
۱. برخی سوال می پرسند که ربط نماز جمعه به مصرف فرهنگی چیست. ربطش که خیلی معلوم است ولی برای تاکید بیشتر باید عرض کنم که خیلی ها مرجع فکری و تصمیمگیری شان نماز جمعه است و فارغ از اینکه اصلا سینما در سبد مصرف فرهنگی شان نیست(به دلیل رواج ابتذال و ...) لکن اگر یک روحانی در نمازجمعه تشویق کند و حتی تسهیل نماید، اعتماد می کنند و خود و خانوادهشان را میبرند.
۲. فیلممنصور واقعا دیدن دارد، من که دیدم و گریستم و البته احساس قدرت داشتم انتهای فیلم لکمن حتی اگر نهاد نماز جمعه و سایر دستگاهها نیامدند پای کار، ما و شما وظیفه داریم ترویج و تبلیغش کنیم تا دل تولید کنندگانش به ادامه مسیر گرم شود.
۳. باید اذعان کرد که منصور اولین فیلم از روایت پیشرفتها و پسرفتها در جمهوری اسلامی است و این اولین بودن را باید به فال نیک گرفت.
#مسعود_ملکی
🔻وصیتنامه نویسنده منتقد و مبارز انقلاب اسلامی ، مرحوم استاد ،حاج حیدر رحیم پور ازغدی(1)
یک دل که برَد رنج ، ز رنج دگران کو؟
یک تن ز غم خلق، به عالم، نگران کو ؟
یک همت آزاده که فریاد برآرد
وارسته ز خود، در پی سود دگران کو ؟
بسم الله الرحمن الرحیم
۱. در آستانه آخرت ، با قلبی مالامال از امید به رحمت خداوند ، اینک حیدر رحیم پور ازغدی ، فرزند مرحوم حاج محمد علی، او را سپاس می گوید بر تفضل مسلمانی و تشیع جعفری، و بر دریافت اسلام با تعریف آخرین سخنگوی آسمان و مرسل آخرالزمان، که صلوات خدا و فرشتگانش بر او ، و نیز برنعمت شناخت قرآن با تفسیر اوصیائ او، ائمه اثناعشر ، علیهم السلام ،حجت های تمام ، از غدیر تا فرج بزرگ در پایان تاریخ.
هزار سپاس ،خدای را که نه تسلیم اسلام ، بل مومن بدان بودم و به رسم محمد ص، نه تمکین، که عشق ورزیدم و هرچه پیرتر شدم این عشق جوانتر شد و با من خواهد ماند زیرا با هرچه در این عالم ، مانوس تر باشیم، در عوالم پس از مرگ ، محشور تر خواهیم بود.
و امان از روز حسرت و خوف بزرگ ، چه قیامتی که آبها آتش گیرند، کوهها چون پنبه ، ازهم بگسلند، خورشید تاریک شود ، ستاره ها فروپاشند، گورها بشکافند و اولین وآخرین برای محاکمه بزرگ ، برون آیند و هر کس بر شاکله ای که خود را برآن ساخته و پرداخته ، برانگیخته شود و ازخویشان ، و بلکه از خویش نیز بگریزد ، کودکان پیر شوند و مادران ،فرزند بر زمین گذارند....
اما خدایی که من میشناسم ،ما را از شر خودمان ، پناه خواهد داد و ما را با خودمان تنها نخواهد گذارد و ما هکذا الظن بک. شیعه علی ع چنین گمانی در حق پروردگار ندارد.
۲. سپاس افزون تر ، آنکه روزگاری دراین جهان موقت زیستم که پس از قرن ها برای نخستین بار، پرچم دین اینچنین با عزت ، بدست خمینی بزرگ بالا رفت و خدای را که دگرباره فرو نیفتد و حاشا که به قصور و تقصیر ما.
و سپاس دوباره ، عنایت خاص خدای را که دست مرا در دست اساتید و بزرگانی چون حاج شیخ ( مجتبی قزوینی خراسانی ) گذارد و به اشاره او، دست دیگرم از همان سال ۴۱ تا پایان در دست خمینی بود . خجسته آن روز که در رکاب شیخ در آغاز نهضت ، برای بیعت به قم رفتیم و از آن پس در هیچ صحنه ای امام را تنها نگذاردم.
پس از او خامنه ای ، صالح برای امامت امت بود که پیش از انقلاب ، مجاهد بود و از سر وظیفه و نه هوس ، سیاست می ورزید و پس از انقلاب ، زاهد ماند و تغییر مسیر نداد .
🔻۳. تصمیم گیران کشور را دعوت میکنم به خواندن آن نقدها که در این چهل سال از باب نصیحت ائمه مسلمین کردم و آن هزاران برگ که با سه قوه و دانشگاه و حوزه ، باخون دل نوشتم تا بفهمند تولید کار و شغل، بدون اصلاحات انقلابی نمیشود و تا ادارات دولتی و دستگاه قضا ، بازنگری و بازسازی نشوند، بخدا سوگند انقلاب اسلامی در خطر است و ناکارآمدی و بیعدالتی ، علاج نمیشود. اما گرچه بانک ها و دیوان سالاری غیر عاقلانه ، تولیدکننده را بخاک سیاه نشاندند اما مشکل مسکن، کشاورزی، صنعت ،دامداری و... بسرعت قابل حل است و ایران براحتی آباد و ثروتمند میشود اگر و اگر....!!
یقین دارم شبکه ای از جاسوسها در ادارات کشور ، کمر به قتل تولید بسته اند و هیچکس نمی فهمد. دانشگاهها طوطی وار هرساله ، هزاران فارغ التحصیل بیکار یا ناکارآمد تحویل جامعه می دهند و هیچکس حرئت بازنگری ندارد. مسئولان میایند و میروند و نمیتوانند یا نمیخواهند ریل گذاری ها را تغییر دهند و به رنگ انقلاب درآورند.
بااینهمه، خدای را سپاس که هرگز حتی وسوسه هم نشدم که راه طی شده را بازگردم.
کم نبودند همرزمانی که از دهه بیست تا کنون ، هریک به دلیلی یا علتی لغزیدند و سست شدند و یا پی کار خود رفتند. یکبار پس از کودتای ۳۲ و یکبار پس از خرداد ۴۲ و تبعیدامام ، شاهد چند موج ریزش از سر ترس و یاس میان یاران سابق بودیم . گروهی نیز پس از انقلاب ، از سر طمع و مزدطلبی و سهم خواهی یا شتابزدگی از نهضت خمینی بریدند ودر لجاج افتادند و برخی نیز درون دولت های پس از انقلاب ، مکتب و هدف را به پول سیاه ،معامله کردند ، دنیا خریدند و آخرت فروختند ، اما سپاس، خدای را که نه شبهه ای از دشمن، ذهن مرا و نه لقمه ای از بیت المال ، دهان مرا آلود.
18.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چرا اعتراض جرم شد ؟!
🔶 روایت کوتاه تاریخچه اصل جنجالی قانون اساسی
🔷 چگونه زمینه برای دور زدن قانون اساسی فراهم شد ؟!
🔶 آبان ۹۸ محصول فهم نادقیق از جمهوریت و حق تعیین سرنوشت مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ مانیفست ما خوارجی ها چیست؟!
🔹رهبر معظم انقلاب عدالتخواه ترین عنصر جمهوری اسلامی بعد از امام است. بی انصافی است که دفتر ایشان فیلمهای سخنرانی های آتشینش را بازنشر نمی دهد.
🔻 بخش دوم وصیت نامه حاج حیدر رحیم پور ازغدی(2)
هفتاد سال در دفاع از پیشوایانم و مکتب امیرالمومنین ع کوشیدم و گفتم و نوشتم ، حتی اگر نبینند و نشنوند ونخوانند اما هرگز "وجوب تکلیف" را مشروط به "نتیجه محسوس" ندانستم.
کجا لغزیدیم ؟ هرجا که در خدا و آخرت ، شک کردیم و شک نکردن ، میان اینهمه وسوسه ، کار سهلی نیست، اما شک های برنامه ریزی شده و عمدی ، همه از سر طمعی یا خوفی بود و علاج آن ، نه "آگاهی" ، که "بیداری" است.
۴. اکنون که مسافر عالم دیگر ودر آستانه جهانی بس فراخ تر ایستاده و ابعاد دیگر هستی و عالم بیکران الهی را شهود خواهم کرد که مشخصاتش را رسولان او پیش تر بما گفته بودند ، به فضل و رحمت خداوند و به شفاعت پیشوایانم، اولیائ دین و به دعای امام خمینی و حاج شیخ مجتبی ، دلگرمم و میدانم که حمید شهیدم به استقبال من خواهد آمد.
از مال دنیا دیگر جز زمین پنجراه... ندارم و همه آرزویم این بود که بتوانم آن را بفروشم و پس از تصفیه بدهی ها وحل مشکلات فرزندانم ، پول آن را خرج خوابگاهی برای طلاب بویژه دختران غریب و مهاجر غیر ایرانی کنم اما هرچه کوشیدم، موانع اداری و شهرداری و....نگذاشتند و زمین بفروش نرفت و همکاری نشد و کاش پس از مرگ من چنین شود.
۵. بدن مرا بی سروصدا گرچه با یک وانت به روستای ....( محل کار وزراعت ) ببرید و غسل دهید . کفن من آماده است. هزینه کفن و دفن و حتی آب غسل را از پولی بپردازید که علاوه برخمس معمول ،خمس دیگریاز آن نیز احتیاطا جهت تطهیرمال ازآلودگی های اجتناب ناپذیری که مقتضای تمدن کج و معوج بشری است ، پرداخت شده باشد سپس در حرم امامم علی بن موسی الرضا ع،جنازه مرا پشت پنجره ضریح مطهر بر خاک بگذارید و زیارت بخوانید و از مولایم بخواهید در محضر خداوند ، شفاعت کنند تا مرا بپذیرند.
پیرامون محل دفن ، نه از مال خودم و نه ازمال دیگری، وجهی فراتر از میزان حداقلی داده نشود و به فرهنگ تجارت قبر، دامن نزنید بویژه که طبق روایات ، پس از مرگ، ذره وجودی هر کس ،توسط فرشتگان نقال، به همان عالمی در برزخ، منتقل میشودکه متناسب با نوع زندگانی این جهانی اوست و حیات پس از مرگ، با میزان پول مقبره ، تغییر ماهیت نمیدهد و حیات برزخی و قیامتی انسان ، مولودعقائد واخلاق و اعمال او خواهد بود. به علاوه اگرحتی یک نخ از لباس نماز نیز حرام و غصبی باشد گرفتار و محروم از فیض عبادتی خواهیم بودکه با تضییع حدود خدا و غصب حقوق الناس همراه باشد پس چه بر سر کسی می آیدکه خانه آخرتش نیز آلوده به حرام و ستم باشد.
تکاثر و تجمل حتی در تشریفات مرگ و تفاخر بر قبور؟
۶. خبر مرگ من درحدی بیش از اطلاع رسانی به آشنایان نباشد و هیچ هزینه ای بویژه از بیت المال ، صرف تسلیتهای روزنامه ای وپرده نویسی و....نشود و اگر دیگران پرده یادسته گلی آوردند به مسجد راه ندهید.سخنران مجلس ختم ، به مدح بنده یا دیگران نپردازدوبا مستمعان ، از مرگ و آخرت بگوید تابیاد آورندکه خود نیز زودتر از آنچه بپندارند، نامشان میان درگذشتگان شنیده و بتدریج در دنیافراموش خواهند شد. مستمعان را تکان دهید تا فردای خود را ببینند و به آنچه در پیش دارند، با چشمهایی کاملا باز بنگرند.
🔻هرچه خرج مکتب کنید، به هدف رسیده و هرچه خرج خود کنیم، هدر داده ایم و هبائ منثورا شده است. در مجلس ختم ، حلوا، شیرینی، میوه و قهوه و چایی توزیع نشود. نام اشخاص و مشاهیر ، جدا از نام مردم ، برده و تجلیل نشود. بنویسید هر که میخواهد برای امور بی حاصل وبدعت آلودی چون خرید گل سر قبر و.... ، هزینه بپردازد آن را تبدیل به دعا و استغفار و صدقه و انفاق بر محرومان ، تهیه لوازم التحریر برای طلاب و دانشحویان تنگدست کرده وخانواده ، چند برابر بر آن بیفزایند و اگر خواستند از صاحب این قلم یاد کنند بگویند این هدیه نویسندهای است که پیش و پس از انقلاب، قلمش به حرام آلوده نشد و شما را به آنچه خود عمل کرد، وصیت میکند.
۷. اما طلاب و دانشجویان که به راستی نور چشم من بودند و در نشر افکار مرا یاری کردند ، در مسجدی و پس از نمازی ، بدون خرج و پس از کلمات خداوند ، فاتحه ای بخوانند و به ادامه این راه بیندیشند. هرکه خواست هزینه کند ، صرف تبلیغ هدف و تربیت شاگردانی کند که تداوم این مسلک باشند. و کاش حوزه بفهمد که جامعه به تکثیر علمایی امثال جوادی آملی و مصباح یزدی و... چه محتاج و از بعضی دیگر، چه بی نیاز است.
۸. در خصوص اطعام ، گرچه میدانم فرزندانم به وظیفه خود، آگاهند اما دستکم هزارخانواده در روستاهای اطراف مزرعه ، اطعام و همزمان درخصوص نماز و روزه و پرهیز از حرام ، توجه و آگاهی داده شوند . در شهر نیز درمحلی که مشهور به تقوی و معنویت باشد و آلوده به عیش اغنیای بیدرد نباشد ،اطعام شود.
و دیگر ، التماس دعا.
این آخرین کلمات در پایان دنیا و آستانه آخرت است و "الوداع" تا دوباره شاید یکدیگر را در قیامت،دیدیم و ان شالله،با روی سپید.
22.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰به من میگویند از ادبیات خاصی استفاده میکنید حاجآقا! به کسی برخورده؟ به درک که برخورده!
🎙 حجهالاسلام کاظمی، امام جمعه شهر پرند
🔹حق مردم را داریم صدا میزنیم، به عدهای بر میخورد! استقرار ناحیه آموزش و پرورش به کجای امنیت شما بر میخورد؟ به کجای منفعت شما بر میخورد؟... به کسی بر میخورد؟ به دَرَک که بر خورده است.
🔹گناه این مردم چیست؟ در شهر بیش از ۳۰۰ هزار نفر با ۲ کلانتری؟! من سکوت اختیار کنم؟! من باید بروم بمیرم؛ اگر بنا بر این باشد.
🔴 نظر امام(ره) درباره ساختمانهای آنچنانی و تشریفات برخی حوزههای علمیه چیست؟
🔹مسأله دیگر، مسأله تشریفات حوزههاى روحانیت است که دارد زیاد مىشود. وقتى تشریفات زیاد شد، محتوا کنار مىرود. وقتى ساختمانها و ماشینها و دم و دستگاهها زیاد شد، موجب مىشود بنیه فقهى اسلام صدمه ببیند، یعنى با این بساطها نمىشود شیخ مرتضى و صاحب جواهر تحویل جامعه داد. این موجب نگرانى است و واقعاً نمىدانم با این وضع چه کنم. این تشریفات اسباب آن مىشود که روحانیت شکست بخورد. زندگى صاحب جواهر را با زندگى روحانیون امروز که بسنجیم، خوب مىفهمیم که چه ضربهاى به دست خودمان به خودمان مىزنیم. صحیفه نور، جلد 19، صفحه 50
🔸کسانی که سر منشا کارهای بزرگ شدند و در میدان فقه و فلسفه و اجتماع پیشتاز بودند, ساده زندگی می کردند و در خانه های کوچک و تهی از امکانات معمولی, کتابهای پرارزش نوشتند و شاگردان بنام تربیت کردند. صاحب جواهر و شیخ انصاری زندگی ساده و بی پیرایه داشتند و شیخ عبدالکریم حائری و شیخ ابوالقاسم قمی و شیخ مهدی و میرزا محمد تقی برقعی و میرزا محمد ارباب که آن همه برکتها به دستشان جاری شد, ساده زندگی می کردند.
🔹تمام مصنفین از این کوخ نشینان بودند... آن اشخاصی که این فقه را به این غنا رساندند و آن اشخاصی که این فلسفه را به این غنا رساندند, کاخ نشین نبودند, کوخ نشین بودند. شیخ طوسی که مبدا این امور و ارزنده ترین اشخاص در جامعه تشیع بوده است, یک کاخ نشین نبوده است... در قشر مرفه نمی شود یک همچو کاری انجام بگیرد... صاحب جواهر که یک همچو کتابی نوشته است... کاخ نشین نبوده... از یک آدمی که علاقه به شکم و شهوات و مال و منال و جاه و امثال اینها دارد, این کارها بر نمی آید.
🔸مبادا توجه به گسترش بناها و ابزار دست و پاگیر اداری آنان را از مساله اصلی، یعنی فقاهت باز دارد. رواج فرهنگ عافیت طلبی در نسلهای بعدی اثر بد می گذارد و میراث پیشینیان صالح فراموش می گردد و خدای نکرده بر سر حوزه آن خواهد آمد که نگرانیم.
🔹از اهم مسائلی که باید تذکر بدهم... و همیشه نگران آن هستم که مبادا مردمی که همه چیزشان را فدا کردند و به اسلام خدمت نموده و به ما منت گذاشتند به واسطه اعمال ما, از ما نگران بشوند; زیرا آن چیزی که مردم از ما توقع داشته و دارند و به واسطه آن دنبال ما و شما آمده اند... کیفیت زندگی اهل علم است. اگر خدای نخواسته مردم ببینند که آقایان وضع خودشان را تغییر دادند, عمارت درست کردند و رفت و آمدهایشان مناسب شان روحانیت نیست و آن چیزی که نسبت به روحانیت در دلشان بوده است, از دست بدهند. از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان.