🔴 بعد از گذشت ۳ ماه از دولت، هنوز ۴۰ درصد دولت رییسی تکمیل نشده است!
🔹 حدود ۳ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم میگذرد و هنوز به غیر از وزیر آموزشوپرورش، بسیاری از معاونان وزرا تغییر نکرده و تعدادی از استانداران نیز منصوب نشدهاند!
🔹 سیدابراهیم رئیسی، در ۲۰ روز اول دولت تنها ۳ معاون را منصوب کرده و با گذشت نزدیک به یکماه از مراسم تنفیذ حکم، تنها نیمی از معاونتهای ریاستجمهوری مشخص شده بود.
🔹 در وضعیتی که کشور در شرایط پیچیده اقتصادی قرار دارد، طبیعتا طولانیشدن زمان انتصاب مدیران ارشد کشور، همین روند را در انتصاب مدیران میانی نیز در پی داشته و برنامهریزیهای اجرایی را تا حدود زیادی به تعویق انداخته است و فرصت زیادی را از دولت برای شروع فعالیت خواهد گرفت.
🔹 آقای رییسی که بارها از اصلاح اقتصاد کشور صحبت میکند علی القاعده می داند که یا مدیران فشل روحانی چنین کاری عملا عبث و بیهوده است و نیاز است هرچه سریعتر مدیران جوان، متخصص و انقلابی را منصوب کند.
🔴 به بهانه اکران فیلم منصور؛ ابهاماتی که باید رفع شود
🔻 سید مهدی دزفولی نوشت:
🔹سال ٩٣ تا ٩۶ درگیر تولید مستند معمایc130 بودم و حرف های زیادی از سقوط مشکوک هواپیماهای نظامی بعد از انقلاب شنیدم؛ سال ٩۶ که مستند تمام شد و منتشر شد چند نفر به من پیشنهاد ساخت مستند شهید ستاری و شهید کاظمی را هم دادند و گفتند سقوط آن دو هواپیما را هم پیگیری کن. قبول نکردم..
🔹دلایل خاصی هم برایش داشتم اما اصل ماجرای سقوط این دو هواپیما چه بود؟ دی ماه ۱۳۷۳، هواپیمای حامل فرماندهان نیرو هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان ناگهان سقوط میکند؛ در این پرواز تیمسار ستاری فرمانده نیرو هوایی، سرتیپ اردستانی معاون عملیات نیروی هوایی خلبان یاسینی معاون هماهنگکننده و رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش و چندین نفر دیگر از اعضای نیرو هوایی شهید میشوند...
🔹هواپیمای آنها بالافاصله پس از بلند شدن از فرودگاه اصفهان با بروز مشکل نامشخص مواجه میشود و در آخرین تماس با برج مراقبت اعلام میکنند که در حال بازگشت به سمت فرودگاهاند؛ ناگهان تماس آنها قطع می شود و در فاصله ۶۴ کیلومتری فرودگاه در جاده نایین-یزد سقوط میکنند و تمام سرنشینان آن شهید میشوند....
➕برخی منابع و شایعات خبر از لغو شدن ماموریت پروازی آنها در آخرین لحظات قبل از پرواز به تهران میدهند که هرگز این خبر به آنها نمیرسد!!
🔹اتفاقات روز سقوط هواپیما با ابهامات بسیاری همراه میشود که هیچگاه هم ابهام زدایی نمی شود؛ بعد از سقوط هواپیمای فرماندهان ارتش و سپاه در مهر ۶٠ قرار بود هیچ پروازی با حضور پر تعداد فرماندهان انجام نشود اما باز نقض شد و دلیل آن هم مشخص نشد...
🔹بعدها شنیدم به دلیل اینکه فرزند شهید ستاری به برخی از مسئولین کشور در این سقوط مشکوک بوده است از رهبری میخواهد تا ماجرا درست بازخوانی شود و رهبری هم اجازه میدهند آقای ستاری در جریان رمزگشایی از جعبه سیاه هواپیما قرار بگیرد و حتی به همراه تیم بررسی سانحه، سفری به روسیه داشته باشد..
🔹صحت و سقم این ماجرا با ایشان و من نظری ندارم؛ اما یازده سال بعد در سال ٨۴ باز همین ماجرا تکرار می شود و این بار شهید کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان سپاه در سفر به شمالغرب کشور دچار سانحه می شوند و بدون دلیل مشخص هواپیمای آن ها هم سقوط می کند...
🔹از همان زمان شایعاتی مبنی بر نقش داشتن گروه های ضد انقلاب کرد در این سقوط مطرح می شود اما هیچ وقت تایید نمی شود؛ دلیل سقوط هم هیچگاه اعلام نشد. مثل سقوط ٧ مهر ۶٠ يا دی ٧٣!
➕این ها ابهاماتی است که یک روز ارتش و سپاه باید در باره آن ها صحبت کنند و ابهامات رفع شود..
🔹من در مستند معمای c130 سعی کردم به یکی از این پرونده ها مربوط به مهر سال ۶٠ ورود کنم اما به نتیجه نهایی نرسیدم به دلیل عدم همکاری و ندادن اسناد و مدارک توسط ارتش. اما امیدوارم بالاخره یک روز به جای ساختن فیلم و مستندهای عادی و تعریف از فرماندهان شناخته شده که البته مهم هم هست، به این ابهامات و سوالات کلیدی هم پرداخته شود....
🔹اهمیت این پرونده ها در تکرار آنها و ضربه زدن به توان نظامی کشور هست و نباید ساده از کنار آنها گذشت؛ به خصوص که تکرار آنها هم زیاد است و غیر قابل چشم پوشی...
🔴 نباید این مجال را به گروسی دهیم تا با مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار داشته باشد/ نباید از صدور قطعنامه جدید واهمه داشته باشیم
🔺سید محمود نبویان، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:
🔹(با اشاره به سفر گروسی، مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی به ایران) در وهله اول گروسی فقط باید با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ملاقات کند و نیازی نیست که با مقاماتی چون رئیسجمهور دیدار کند و ما نباید این مجال را به وی دهیم تا با مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار داشته باشد.
🔹متأسفانه در دولت سابق اینگونه نبود و شخص روحانی و برخی دیگر از دولتمردان ظرفیت بالایی را برای آژانس بینالمللی انرژی اتمی پدید آوردند تا آژانس بیشتر از ماهیتش جلوه کند. ما نباید دیگر چنین امتیاز ویژهای را برای آژانس بینالمللی انرژی اتمی قائل شویم.
🔹از سوی دیگر آژانس بینالمللی انرژی اتمی طبق قانون فقط حق دارد در چارچوب توافق پادمان با مسئولان ما مذاکره کند.
🔹مطابق با NPT، هر کشور هستهای با آژانس بینالمللی انرژی اتمی توافق میکند که پادمان را رعایت کند ولی متأسفانه برجام باعث شد که ما پروتکل الحاقی را هم بپذیریم که مطابق با آن نظارتها باید در هر مکان و هر زمانی انجام شود و حتی مناطق نظامی و دانشگاهی ما هم باید تحت نظارت قرار گیرد. البته این مسئله قبل از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها و صیانت از حقوق ملت ایران بود.
🔹از آنجایی که کشورهای غربی به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم نباید نظارتهای فراپادمانی را بپذیریم.
🔹آژانس بینالمللی انرژی اتمی همواره به دنبال اعمال فشار بر ایران جهت اجرای تعهدات برجامی است اما از غربیها نمیخواهد که تعهدات خود را عملیاتی کنند. از سوی دیگر ایران را تهدید میکنند که اگر فلان کار را انجام ندهید، پرونده ایران را به شورای امنیت میفرستند.
🔹مذاکرهکنندگان جمهوری اسلامی ایران نباید واهمهای داشته باشند که نکند پرونده ایران به شورای امنیت برود و قطعنامههای تحریمی بازگردد. الان همه تحریمها پابرجاست و فشارهای حداکثری کشورهای غربی علیه ایران ادامه دارد و آنان دیگر بیشتر از این نمیتوانند کاری انجام دهند.
🔹ما باید به آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کنیم که اگر آنان قرار است مسیر سیاسی را طی کنند و برخلاف قوانین رفتار کنند، ایران باید یکسری گامهای هستهای را به صورت جدیتر بردارد./ مهر
🔴 بیژن زنگنه بیشتر به ایران خسارت زد یا بابک زنجانی؟
🔹در قرارداد پر از فساد کرسنت که بیژن زنگنه در دولت اصلاحات منعقد کرد، بر اساس برآوردها، ایران حدودا ۱۲.۴ میلیارد دلار جریمه خواهد شد.
🔹این رقم ۶ برابر بدهی بابک زنجانی بابت فروش نفت است.
🔹زنجانی بابت بدهی ۲ میلیارد دلاری به اعدام محکوم شده اما بیژن زنگنه همچنان آزاد است و تلاش دارد در یک برنامه تلویزیونی از خود دفاع کند، این در حالی است که او باید در دادگاه پاسخگوی پرونده فساد باشد.
🔹البته رقم ۱۲.۴ میلیارد دلار خسارت کرسنت، فقط بخشی از خسارتهایی است که زنگنه به اقتصاد ایران وارد کرده است. مثلا وی با تصمیم سیاسی خود در حذف کارت سوخت در دولت یازدهم، دهها هزار میلیارد تومان خسارت به کشور با افزایش مصرف سوخت و قاچاق آن به جای گذاشت.
🔹زنگنه همچنین با طرح دروغ ادعای آلاینده بودن بنزین پتروشیمی، موجب وقفه در خودکفایی بنزین شد و کشور مجبور به واردات مجدد بنزین شد.
🔹خسارتهای توقف پروژههایی چون فاز ۱۱ پارس جنوبی به امید اجرای آن توسط غرب را نیز نباید از یاد برد. / مشرق
🔴هم اکنون جنگنده های روسی مواضع تروریست ها در حومه شمالی لاذقیه را هدف قرار می دهند.
⭕️برخی منابع خبر از سفر قریب الوقوع سید ابراهیم رئیسی به روسیه میدهند
☑️️مقامات دولت بایدن و رژیم صهیونیستی برسر ایران اختلاف نظر دارند
نشریه آمریکایی آکسیوس گزارش داد:
🔹اختلافات بین دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی درمورد مذاکرات هستهای با ایران در یک کنفرانس بینالمللی امروز (یکشنبه) در بحرین به صورت علنی مطرح شد.
🔹تاکنون آمریکا و رژیم اشغالگر در تلاش بودند تا در جلسات خصوصی خود اختلافات را کنار بگذارند، اما اکنون با ازسرگیری مذاکرات در تاریخ ۲۹ ماه نوامبر (۸ آذر) این مسئله دشوارتر میشود.
ـــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥آتشسوزی در منطقه صنعتی در شمال فلسطین اشغالی
🔹رسانههای رژیم صهیونیستی از وقوع آتشسوزی در منطقه صنعتی «نهاریا» در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خبر دادند.
🔹تیمهای آتشنشانی در حال تلاش برای خاموش کردن آتش هستند و این نگرانی وجود دارد که دامنه آن به انبارهای آمونیاک برسد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تصاویری از هجوم شب گذشته نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به خانه ی مردم فلسطین در محله سیلوان بیت المقدس و رفتار و وحشیانه با خانواده ی آنها